حمله موشکی نیروهای یمنی به یک کشتی انگلیسی در دریای سرخ

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله به یک کشتی انگلیسی در دریای سرخ با چند موشک دریایی مناسب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی به یک کشتی انگلیسی در دریای سرخ خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع در این بیانیه تصویری اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و در چارچوب پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، نیروی دریایی ارتش یمن یک کشتی انگلیسی به نام «pollux» را در دریای سرخ با شمار زیادی از موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار داد که به لطف خدا موشک‌ها به صورت دقیق و مستقیم به هدف خود اصابت کردند.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن تا پایان تجاوز و لغو محاصره مردم فلسطین در نوار غزه به جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی در دو دریای سرخ و عربی ادامه خواهند داد.

یحیی سریع تأکید کرد: نیروهای مسلح یمن در اجرا و گسترش عملیات نظامی برای دفاع از یمن عزیز و تأکید بر تداوم همبستگی عملی با ملت فلسطین تردید نخواهد کرد.

کد خبر ۶۰۲۶۴۱۹

عبدالملک الحوثی با بیان اینکه اگر حمایت‌های آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی نمی توانست تا این حد در نوار غزه مرتکب جنایت شود، تأکید کرد که آمریکا و انگلیس در حمایت از تل‌آویو شکست سختی خوردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دبیرکل جنبش انصار الله یمن درباره تازه‌ترین کشورش و منطقه به‌ویژه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عملیات نیروهای ارتش یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین سخنرانی کرد.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنرانی گفت: برای نوزدهمین هفته متوالی تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ادامه دارد و این رژیم مرتکب فجیع‌ترین و زشت‌ترین جنایات می‌شود. دشمن صهیونیستی در ارتکاب جنایات فجیع در غزه مهارت دارد و نیروهای شیطانی با مرگبارترین و مدرن‌ترین ابزارهای تخریب و کشتار از او حمایت می‌کنند. بمب‌ها و موشک‌های مخربی که در اختیار دشمن صهیونیستی قرار می‌گیرد، آخرین فناوری‌های آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای غربی است.

وی ادامه داد: بمب‌های انفجاری قوی برای مقابله با ارتش‌هایی که دارای پایگاه‌های نظامی و تجهیزات جنگی عظیم هستند، در نظر گرفته شده است اما اکنون بر سر کودکان، زنان و زیرساخت‌های غیرنظامی غزه ریخته می‌شود. تخریب گسترده و تداوم جنایات با سرعت بالا در غزه به دلیل حمایت نظامی آمریکا از صهیونیست‌هاست. اگر حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها نبود، نمی‌توانستند این ویرانی همه جانبه و جنایات وحشتناک را به نوار غزه وارد کنند. آمریکایی‌ها مسئول درجه یک ویرانی و جنایت در غزه و تداوم آن در تمام این مدت هستند.

الحوثی تصریح کرد: آمریکا بودجه هنگفتی را برای جنایات فجیع رژیم صهیونیستی فراهم می‌کنند و دو بار شرایط اضطراری را در این خصوص فعال کردند، گویی ارتش اشغالگر بخشی از ارتش آمریکا است. دشمن صهیونیستی تا کنون بیش از ۲۵ هزار تن گلوله و موشک آمریکایی را برای کشتن کودکان و زنان در غزه و ویران کردن خانه‌ها استفاده کرده است. آمریکا مستقیماً در بخش‌های هوایی، جاسوسی و شناسایی اطلاعات لازم را در اختیار رژیم صهیونیستی برای برنامه‌ریزی و انجام عملیات‌ها قرار می‌دهند. آمریکا به‌دلیل مشارکت در عملیات و تجاوز به غزه با کارشناسان و در جلسات شورای جنگ اسرائیل شرکت می‌کند.

دبیرکل انصار الله افزود: آمریکا در سطح منطقه از دشمن صهیونیستی محافظت می‌کند و فشار می‌آورد و برخی کشورها را به اتخاذ مواضع منفی در قبال مردم غزه تشویق می‌کند. فشارهای آمریکا برخی کشورها را مجبور به تسلیم شدن، تضعیف موقعیت اسلامی و حمایت پنهانی از دشمن صهیونیستی کرد. آمریکایی‌ها با نیروهای آزاده حامی مردم فلسطین مقابله می‌کنند و تجاوز به یمن هم در همین راستا قرار دارد. آمریکا با حمایت سیاسی از دشمن صهیونیستی در شورای امنیت، ازوتو علیه هرگونه تصمیم بشردوستانه به نفع مردم غزه استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۴۶ هزار حمله به یک منطقه جغرافیایی محدود و پرجمعیت بوده است. میزان مواد منفجره‌ای که دشمن صهیونیستی با آن غزه را هدف قرار داده، معادل ۴ بمب اتمی از بمب‌هایی است که آمریکا در شهر هیروشیما ژاپن از آن استفاده کرد. تنها در دو ماه اول تجاوز به نوار غزه، مقامات آمریکایی اعتراف کردند که دشمن اشغالگر ۲۹۰۰۰ بمب ساخت آمریکا را بر روی غزه انداخته است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا ۳۰۰۰ بمب هزار کیلویی و انواع دیگر تجهیزات و مهمات جنگی در اختیار تل آویو قرار داده است. بمب‌های آمریکایی توانایی تخریب یک منطقه کامل را دارند و ترکش‌های مرگبار آنها تا ۳۶۵۵ متر در غزه امتداد دارد.

رهبر انصار الله یمن ادامه داد: دشمن اسرائیلی از بمب‌های سمی فسفر سفید علیه نوار غزه استفاده می‌کند که دمای سوزاندن آن تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. دشمن اعتراف کرد که طی ۵۰ روز بیش از ۹۰ هزار راکت و گلوله توپخانه به غزه شلیک کرده است. بنا به اعتراف خود صهیونیست‌ها تمام این اقدامات انجام شده است تا نوار غزه دیگر برای زندگی مناسب نباشد. وضعیت بهداشتی نوار غزه در شرایط سختی که در آن اپیدمی‌ها گسترش می‌یایند و کمبود دارو و آب سالم وجود دارد، بسیار فاجعه بار است.

الحوثی گفت: بیمارستان‌های باقیمانده غزه در محاصره هستند و دشمن در حال ایجاد فاجعه جدیدی در آنها است، مانند مجتمع پزشکی ناصر. دشمن صهیونیستی خانه‌های شهروندان فلسطینی را که در بمباران‌ها تخریب نشده‌اند، غارت می‌کند. زندانیان زن فلسطینی در زندان‌های دشمن مورد تجاوزات وحشتناکی قرار می‌گیرند که کرامت انسانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نبش قبر ۲۰۰۰ قبر، سرقت بیش از ۳۰۰ جسد و ربودن اعضای حیاتی از آنها و تخریب ۱۳ قبرستان در مناطق مختلف نوار غزه، بیانگر ماهیت نفرت‌انگیز دشمن اسرائیلی است. وضعیت به جایی رسیده است که سربازان زن و مرد صهیونیست به کشتن کودکان فلسطینی افتخار و مباهات می‌کنند. ما با دشمن خطرناکی روبرو هستیم که برای همه جامعه بشری خطر دارد و دشمنی که همه ارزش‌ها، اخلاقیات، حقوق و قوانین را انکار می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: صهیونیست‌ها نه فقط یک دشمن عادی بلکه دشمنانی کینه‌توز هستند که شدت آن را نمی‌توان تصور کرد. برادران مجاهد ما در نوار غزه دائماً دشمن اسرائیلی را تحقیر می‌کنند و علیه آن عملیات‌های جسورانه و شجاعانه انجام می‌دهند.

کد خبر ۶۰۲۵۴۲۰

مقامات رژیم صهیونیستی به روزنامه «وال استریت ژورنال» اعلام کردند که این رژیم با منابع مالی آمریکایی و برخی کشورهای خلیج فارس در غزه اردوگاه ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «وال استریت ژورنال»، رژیم صهیونیستی قصد دارد به عنوان بخشی از طرح تخلیه نوار غزه با تأمین هزینه توسط ایالات متحده و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس اردوگاهی را برای آوارگان غزه ایجاد کند.

این روزنامه به نقل از مقامات ناشناس نوشت: اسرائیل پیشنهاد ایجاد کمپ‌های بزرگ چادری در غزه را به عنوان بخشی از طرح تخلیه نوار غزه با تأمین مالی از طرف ایالات متحده و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس خود قبل از تهاجم قریبالوقوع به شهر رفح در جنوب نوار غزه ارائه داده است.»

این روزنامه اشاره کرد که این پیشنهاد اخیراً نیز به مصر ارائه شده است. به گفته مقامات مصری، اسرائیل پیشنهاد ایجاد ۱۵ کمپ چادری را که هر کدام شامل حدود ۲۵۰۰۰۰ چادر در جنوب غربی نوار غزه است، ارائه داده است.»

این مقامات اشاره کردند که بر اساس برنامه ارائه شده، مصر مسؤولیت ایجاد کمپ‌ها و بیمارستان‌های صحرایی را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش وال استریت ژورنال، در این طرح آمده است که رژیم صهیونیستی علیرغم نگرانی‌های آمریکا و مصر، «برنامه حمله به رفح را در سر دارد».

وزارت امور خارجه مصر نیز به نوبه خود اعلام کرد که قاهره اظهارات مقامات اسرائیلی مبنی بر قصد آنها برای انجام عملیات نظامی در رفح واقع در نزدیکی مرزهای نوار غزه و مصر را کاملاً غیرقابل قبول می‌داند.

آسوشیتدپرس همچنین به نقل از مقامات مصری گزارش داد که مصر تهدید کرده است در صورت اعزام نیروهای اسرائیلیبه شهر رفح در نوار غزه، پیمان کمپ دیوید با اسرائیل را به حالت تعلیق در می‌آورد، اما سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر بعداً گفت که این توافقنامه اجرا خواهد شد.

کد خبر ۶۰۲۳۷۷۵

وزارت بهداشت غزه امروز یکشنبه ۱۱ فوریه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از ۷ اکتبر تاکنون به ۲۸۱۷۶ نفر افزایش یافته و ۶۷۷۸۴ تن دیگر هم مجروح شده‌اند.

شمار شهدای غزه به ۲۸۱۷۶ تن رسید

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اثر تداوم جنایات رژیم اشغالگر ۱۱۲ فلسطینی شهید و ۱۷۳ تن دیگر هم در نوار غزه مجروح شدند»، این بخش دیگری از گزارش امروز وزارت بهداشت فلسطین بود.

شمار شهدای فلسطینی افزایش یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (شنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده که در پی آن، ۱۱۷ فلسطینی شهید و ۱۵۲ نفر دیگر مجروح شدند.

طبق این بیانیه، شمار شهدای فلسطینی به ۲۸ هزار و ۶۸ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز به ۶۷ هزار و ۶۱۱ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت غزه همچنین بار دیگر اعلام کرد همچنان تعداد زیادی از شهدای فلسطینی در خیابان‌ها و زیر آوار هستند و ارتش اسرائیل اجازه انتقال آن‌ها به بیمارستان‌ها را نمی‌دهد.

این در حالی است که منابع فلسطینی بعدازظهر امروز خبر دادند ارتش اسرائیل یک منطقه مسکونی در اردوگاه خان یونس در جنوب نوار غزه را به طور کامل منهدم کرده است.

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویران‌کننده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به نابودی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است.

اکثر مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند.

پایان پیام/

 

 

 

وزارت بهداشت نوار غزه روز جمعه گزارش داد که از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر از ۷ اکتبر تا به امروز، ۲۷۹۴۷ فلسطینی شهید و ۶۷۴۵۹ نفر دیگر هم مجروح شده‌اند.

شمار شهدای غزه به ۲۸ هزار نفر نزدیک شد

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ قتل عام در نوار غزه انجام دادند که منجر به برجای ماندن ۱۰۷ شهید و ۱۴۲ زخمی شده است»، این بخش دیگری از آمار امروز وزارت بهداشت غزه است.

باوجود گذشت ۱۲۶ روز از جنگ علیه غزه که طی آن جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، منازل مسکونی را ویران، مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها را بمباران و زیرساخت‌های حیاتی این باریکه را هدف قرار می‌دهند؛ ارتش رژیم اشغالگر بامداد امروز هم بار دیگر بیمارستان أمل در خان یونس را هدف قرار داد.

علی‌رغم افزایش تلفات میدانی نظامیان صهیونیست در نبردهای زمینی با نیروهای مقاومت فلسطین، نخست‌وزیر این رژیم در آخرین مواضعش بر ادامه جنگ پافشاری و تهدید کرد که علی‌رغم امتناع آمریکا از تایید تداوم حمله زمینی به غزه، این عملیات را تا شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و پناهگاه آوارگان فلسطینی گسترش خواهد داد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز هم حملات وحشیانه‌ای را به خانه‌های فلسطینیان در دیر البلح و رفح در مرکز و جنوب نوار غزه انجام داد. طی این حملات ۴ نفر در شهرک الزوایده، یک نفر در دیر البلح و ۸ نفر هم در رفح به شهادت رسیدند. سه کودک فلسطینی از یک خانواده هم در بمباران بامداد امروز رفح  شهید شدند.

خبرنگار الجزیره امروز صبح اعلام کرد یک فرد سالخورده و یک جوان فلسطینی در محوطه بیمارستان ناصر در شهر خان‌یونس هدف گلوله تک‌تیراندازان صهیونیست قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

پایان پیام/

تداوم حمله های وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه

حمله های وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد که بر اثر آن شماری دیگر شهید و زخمی شدند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حمله‌های هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد. بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه شمار زیادی شهید و زخمی شده اند که طبق آخرین آمار شمار شهدای حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۷ هزار و ۷۰۸ و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر از هفتم اکتبر گذشته افزایش پیدا کرده است. آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطین (آن روا) اعلام کرد که از ۲۲ مرکز بهداشتی وابسته به این آژانس تنها ۴ مرکز فعال است و سایر مراکز به علت موشک‌باران مستمر رژیم صهیونیستی و محدودیت‌های اعمال شده تعطیل هستند. این آژانس در مطلبی در صفحه مجازی ایکس نوشت که ۸۴ درصد از تأسیسات بهداشتی در منطقه محاصره شده غزه تحت تأثیر حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

رفح بمباران شد

منابع خبری از تداوم بمباران شدید مناطق مختلف غزه توسط رژیم صهیونیستی از جمله در شهر رفح خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی بامداد پنجشنبه گزارش دادند که در بمباران رژیم صهیونیستی به دو باب منزل مسکونی در منطقه تل السلطان در غرب استان رفح واقع در جنوب نوار غزه، ۱۲ نفر از جمله ۵ کودک به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

تل آویو: عملیاتی در محور فیلادلفیا بدون هماهنگی مصر در کار نخواهد بود

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا متعهد شده است که عملیاتی در محور فیلادلفیا بدون هماهنگی طرف مصری وجود نخواهد داشت.

رایزنی وزیر خارجه آمریکا با گالانت

وزارت خارجه آمریکا به محور رایزنی‌های وزیر خارجه این کشور با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با یوآف گالانت درباره افزایش کمک‌ها با فلسطینی‌ها در غزه و ممانعت از توسعه دامنه جنگ رایزنی کرده است.

منابع صهیونیست مدعی شدند که بلینکن به وزیر جنگ این رژیم تاکید کرده است که نیاز است که گام‌هایی برای حمایت از غیرنظامیان برداشته شود.

محورهای گفت و گوی محمود عباس با بلینکن

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که در رام الله انجام شد، بلینکن بر ضرورت افزایش ارسال کمک ها به غزه تاکید کرد.

وی همچنین در جریان دیدار با محمود عباس از مخالفت با آواره کردن اجباری و کوچ دادن آنها از غزه دم زد. وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از فواید بازفعالی تشکیلات خودگردان فلسطین سخن گفت.

بلینیکن همچنین در ادامه مدعی شد که واشنگتن حامی برپایی دولت مستقل فلسطینی به عنوان بهترین راه برای تحقق امنیت و صلح است.

سفر هنیه به مصر

رسانه‌های عربی گزارش دادند که هیأت حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز پنجشنبه به منظور پیگیری چارچوب توافق (پیشنهادی) برای آتش‌بس در غزه وارد قاهره خواهد شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ فلسطینی ساکن غزه در نتیجه جنایت‌های اشغالگران به شهادت رسیده و ۱۴۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت ضد خانواده‌ها و ساکنان نوار غزه مرتکب شده‌اند که در نتیجه این اقدامات ۱۰۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این بیانیه تصریح کرد که پیکر تعدادی از قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی همچنان زیر آوارها و در مسیرهای مواصلاتی قرار دارد و اشغالگران مانع از دسترسی کادر امدادی و دفاع مدنی به آنها و انتقال آنها می‌شوند.

به این ترتیب تعداد شهدای جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه از ۷ اکتبر تاکنون به ۲۷۵۸۵ نفر رسیده و بیش از ۶۶۹۷۸ نفر نیز در این حملات زخمی شده‌اند.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه با گذشت ۴ ماه از ۷ اکتبر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بیش از ۲۳۲۵ جنایت توسط ارتش خود انجام داده که در نتیجه این اقدامات ۳۴۲۳۸ فلسطینی به شهادت رسیده یا مفقود شده‌اند. از این تعداد پیکر ۲۷۲۳۸ شهید فلسطینی به بیمارستان‌ها رسیده است که از این تعداد ۱۲ هزار نفر کودک و ۸۱۹۰ نفر زن هستند. ۷ هزار فلسطینی همچنان مفقود هستند که ۷۰ درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این گزارش با اشاره به اینکه حملات صهیونیست‌ها تاکنون به آواره شدن ۲ میلیون نفر در نوار غزه منجر شده، تصریح کرد که این حملات باعث تخریب ۱۴۰ مقر حکومتی شده و ۱۰۰ مدرسه و دانشگاه و ۱۸۳ مسجد به صورت کامل منهدم شده است.

حملات و موشک باران ارتش اسراییل باعث تخریب کامل ۷۰ هزار واحد مسکونی در غزه شده و ۲۹۰ هزار واحد مسکونی نیز به گونه‌ای آسیب دیده که قابل سکونت نیست.

صهیونیست‌ها در این جنایت بی سابقه ۶۶ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته اند. در نتیجه این حملات ۳۰ بیمارستان غزه از مدار خدمت‌رسانی خارج شده و ۱۵۳ مرکز درمانی نیز دیگر قادر به فعالیت نیست.

کد خبر ۶۰۱۶۳۲۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *