چگونه امریکا با ترور یکی از رهبران حزب الله عراق می تواند حضور نظامی خودرا در این کشور ادامه دهد؟

بامداد پنجشنبه پهپاد امریکایی «ام‌کیو-۹ ریپر» از پایگاه اشغالگران آمریکایی در «عین‌الاسد» بلند شد ویکی از رهبران حزب الله عراق را در شرق بغداد مورد هدف قرار د اد وبه شهادت رساند. شهید «ابو باقر الساعدی» در زمان حمله تروریستی آمریکا، در خودرو تنها بود که مورد اصابت قرار گرفت وبه شهادت رسید

. گروه مقاومت کتائب حزب‌الله در بیانیه‌ای تایید کرد که «ابو باقر الساعدی» از فرماندهان ارشد این گروه و سازمان الحشد الشعبی، در این حمله تروریستی آمریکا به شهادت رسیده است.

با شهادت این فرمانده ارشد حزب الله عراق روابط عراق وامریکا وارد مرحله جدیدی از عدم ثبات شده است .

امریکا با انجام این  حمله قصد دارد به گروه های مقاومت در عراق نشان دهد که هیچ گذشتی ندارد وبه تلافی حمله به یک پایگاه امریکا در مرز سوریه واردن دست به ترور مقامات مقاومت زده است.

امریکا گروه های مقاومت عراق را  گروه های تروریستی توصیف می کند در حالیکه این گروه ها بودند که با گروهک تکفیری داعش مقابله کردند واین گروهک را از عراق بیرون انداختند.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به  حمله پهپادی آمریکا در عراق آن را نقض آشکار حاکمیت این کشور دانست.
‌ محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق با انتشار خاطرنشان کرد این حملات دولت عراق را به سمت پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن که به عاملی برای بی‌ثباتی در عراق تبدیل شده است، پیش می‌برد ، در این بیانیه همچنین آمده است که این حملات پیاپی آمریکا صلح و آرامش را سلب کرده، حاکمیت عراق را نقض می‌کند و همچنین جان مردم را به خطر می‌اندازد.

بنظر می رسد حزب الله عراق برای انتقام از ترور یکی از فرماندهان ارشد خود توسط امریکا دست به تلافی خواهد زد .حرب الله عراق قبل از این در برابر نخست وزیر عراق تعهد کرده بود که به پایگاه های امریکا در عراق حمله نکند ولی اقدام تروریستی امریکا علیه این حزب وبه شهادت رساندن یکی از فرماندهان ان می تواند به عکس العمل این حزب علیه پایگاه های امریکا منجر شود.ومسلما امریکا خود شروع کننده این تهاجم بوده وعواقب تهاجم خودرا خواهد دید.

 

 

 

 

 

 

 

 

مردم یمن حامی مردم فلسطین نه با حرف بلکه با جنگ ودندان وچنگ

مردم مسلمان یمن ثابت کردند که حامی ملت فلسطینند ، انها نه با حرف بلکه با عمل مانع عبور کشتی های حامل سوخت ومواد غذائی وتجهیزات برای صهیونیست ها ی غاصب شدند وخشم امریکا وانگلیس وکشورهای غربی را برانگیختند بطوری که امریکائی های حامیان صهیونیست ها برای حمایت از صهیونیست ها به قایق های حامل نیروهای انصار الله حمله کردند وتعدادی از این نیروها را به شهادت رسانده وزخمی کردند.

امریکا وانگلیس به این اکتفا نکردند بلکه اقدام به حمله هوایی به مراکز انصار الله نمودند تا از این طریق بتوانند نیروهای مردم یمن را سرکوب ومانع ادامه کار انها در توقیف کشتی ها ی عازم بنادر فلسطین اشغالی شوند .

ولی ترفند جدید امریکا وانگلیس نتوانست موفق امیز باشد بلکه طبق اعتراف اسرائیلی ها وامریکائی ها حوثی ها توانستند اسلحه خودرا از دید امریکائی ها وانگلیسی ها پنهان کنند وبدین ترتیب انها در نقشه شوم خود شکست خوردند .

روزنامه انگلیسی تایمز او اسرائیل نوشت: حوثی های یمن موفق شدند اسلحه خودرا مخفی نگهدارند وماموریت امریکا ئی ها را دشوار نمودند ولی هنوز تهدید حوثی ها در دریای سرخ پا برجاست.

 این روزنامه اسرائیلی نوشت: مقامات امریکایی به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که برای پیدا کردن انبارهای اسلحه   حوثی ها برای بمباران انها با دشواری مواجه شدند.وبنظر می رسد که حوثی ها توانستند اکثر اسلحه خودرا از دید امریکائی ها پنهان سازند.

مقامات امریکایی اعتراف کردند که انها فقط ۲۰ درصد قدرت تهاجمی حوثی ها را مورد هدف قرار داده اند.

میلون ها تن از مردم یمن پس از تجاوز هواپیماهای امریکایی وانگلیسی به کشورشان به خیابان ها امده وخواستار حمله متقابل علیه نیروهای امریکایی شدند.

مردم یمن مردمی شجاع ودلاورند هشت سال با رژیم ال سعود ورژیم ال نهیان جنگیدند وانها را شکست دادند وثابت کردند که انها مرد جنگند واینک با قدرت از مردم فلسطین دفاع می کنند وبا امریکا وانگلیس واسرائیل رودررو قرار دارند واز هیچ اسلحه ترس وواهمه ندارند.

صدر روز از تهاجم صهیونیست ها به نوار غزه وکرانه باختری گذشت بیش از ۲۴ هزار فلسطینی در بمبارانها شهید شدند وچند برابر ان زخمی ومفقود گردیدند .

رژیم های عرب در برابر قتل عام فلسطینی ها تنها به محکوم کردن اسرائیل وصدور اطلاعیه بسنده کردند واز ترس امریکا هیچ قدمی در راه مبارزه با صهیونیست ها برنداشتند .

ولی مردم لبنان ، عراق ویمن به وظبفه خود عمل کردند ودر راه کمک ویاری رساندند به فلسطینی ها قدم های استواری برداشتند وهمچنان به این راه ادامه می دهند.

عراقی ها از اوایل تجاوز صهیونیست ها به غزه عازم مرز اردن شدند تا بتوانند به جبهه مقاومت بپیوندند ولی رژیم اردن مانع حرکت انها بسوب امان ومرز فلسطین اشغالی شد وانها مجبور به برگشت به عراق شدند.

حزب الله لبنان به نوبه خود به جنگ با صهیونیست ها رفت وشهرک های مرزی صهیونیست ها را با موشک گلوله باران کر د وبیش از صد تن از نیروهای زبده خودرا در راه ازادی مردم غزه از دست داد وهمچنان حزب الله به مبارزه با صهیونیست ها ادامه می دهد.

ومردم قهرمان یمن ودر راس انها انصار الله به جلوگیری از عبور کشتی های حامل سوخت ومواد غذائی برای صهیونیست ها ادامه می دهند وعلیرغم حمله امریکا وانگلیس به مواضع انصار الله انها به تصمیم خود مبنی بر ادامه جلوگیری از عزیمت کشتی ها به بنادر اسرائیلی ادامه می دهند واز تهدیدهای مستمر امریکا وکشورهای غربی واهمه ندارندوبه وظیفه خود عمل می کنند.

حمایت عراقی ها ، لبنانی ها ویمنی ها از مردم غزه باید درسی برای همه اعراب باشد .انها نباید به راهپیمایی ودادن شعار علیه امریکا وصهیونیست ها بسنده کنند ومردم غزه را تنها بگذارند تا اماج حملات صهیوتیسها قرار گیرند.

مردم فهیم فلسطین بویژه مردم غزه از حمایت های مردم عراق ، لبنان ویمن  قدردانی کرده  وبهیچوجه این فداکاری ها را فراموش نمی کنند وبیاد خواهند داشت که دیگر رژیم های عرب به سکوت در برابر صهیونیست ها در طول صد روز ادامه دادند ویک قدم در راه جلوگیری از تهاجم گسترده صهیونیست ها به مردم غزه وکرانه باختری برنداشتند .

تاریخ خواهد نوشت که رژیم های عرب در برابر قتل عام مردم غزه به تماشای  کشتار بی رحمانه فلسطینی ها بسنده کردند وحتی یک گلوله بسوی صهیونیست های قاتل شلیک نکردند ومردم غزه را تنها گذاشتند تا قتل عام شوند واز خانه وکاشانه خود اواره  ودر فصل زمستان  سرد  در چادرها زندگی کنند وبا گرسنگی وباانواع ییماری دست وپنجه نرم کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *