مقامات اردنی یک تبعه امارات را به دولت این شیخ نشین تحویل دادند

روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت:  دولت اردن روز جمعه گذشته  یک تبعه امارات را تحویل مقامات این امیر نشین داد.
این روزنامه افزود : خلف الرمیثی ۵۸ ساله که جزو مخالفا ن  دولت امارات است توسط مقامات اردنی تحویل امارات گردید.
این مخالف دولت امارات در مارس ۲۰۱۲ توسط مقامات اماراتی دستگیر شد.وی جزو گروهی از دانشگاهیان وفعالان حقوقی است که طی بیانیه ای خواستار اصلاحات دمکراتیک در امارات شده بودند.

این گروه در ژوئیه ۲۰۱۳ به دادگاهی سپرده شدند وبه تلاش برای سرنگونی رژیم سیاسی امارات گردیدند. دادگاه امارات ۵ تن از متهمین را به ۷ سال حبس و۵۶ تن را به ۱۰ سال حبس و۸ تن را به ۱۵ سال حبس محکوم و۲۵ نفر را تبرئه کرد.

مقامات امارات خلف الرمیثی را بدون محاکمه تحویل مقامات امارات دادند. . بهمین منظور یک هواپیمای اختصاصی برای انتقال الرمیثی به اردن در امان نشست والرمیثی را به امارات منتقل کرد.

الرمیثی حامل گذرنامه ترکیه بوده که با این گذرنامه به کشورهای مختلف سفر می کرده است.

مرکز ایداک که امور زندانیان امارات را مورد توجه قرار می دهد تحویل الرمیثی به مقامات ارمارات را اقدامی غیر قانونی دانسته که مخالف اصول عدالت وحقوق بشر است .یاداوری می شود دولت  اردن از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس کمک های مالی دریافت می کند .دربرابر این کمک ها حاضر است مخالفان را به این کشورها تحویل دهد.

Handing over Dr. #KhalafAlRumaithy from Jordan to the UAE without legal procedures is extremely concerning and violates the principles of justice and human rights protection. Jordan must abide by international agreements and respect the rights of civilians. pic.twitter.com/XLLGQgkzwl

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *