مقایسه برنامه هسته ای عربستان با برنامه هسته ای ایران

روزنامه رای الیوم چاپ لندن در مقاله ای جنگ یمن را مورد تجریه وتحلیل قرار داده ومعتقد است که عربستان نتوانسته در این جنگ چهار ساله گروه انصار الله را شکست دهد.

این روزنامه طی تحلیلی نوشت عربستان طی چهار سال گذشته مدرن  ترین سلاح ها را از امریکا ، انگلیس ، فرانسه ، المان ، ایتالیا ودیگر کشورهای اروپائی خریداری کرد  ومورد استفاده قرار داد وهمه مراکز وپایگاه ها وتاسیسات  نظامی وغیر نظامی وخانه ها وساختمانها ومدارس وبیمارستان هاو زیر ساخت های یمن را مورد حمله قرار داد ولی حوثی ها یمن هنوز  مقابل  عربستان وامارات می ایستند .

این روزنامه می افزاید عربستان هم اکنون درباره برنامه  هسته ای صحبت می کند تا در برابر برنامه هسته ای ایران قد علم کند .رای الیوم معتقد است که اگر عربستان بتواند  به برنامه هسته ای مجهز شود اولین کشوری که از ان ضرر می بیند سلطان نشین عمان ویمن خواهد بود.

این روزنامه بنقل از فرید زکریا تحلیلگر امریکائی می نویسد : عربستان نمیتواند برنامه هسته ای داشته باشد زیرا این کشور کارشناسان هسته ای ندارد بر عکس ایران که خود برنامه هسته ای خودرا راه اندازی کرده وبه کارشناسان هسته ای تکیه می کند ونیاز به خارجیان ندارد.

فرید زکریا معتقد است عربستان نیاز به سال ها کار دارد تا بتواند کادرهائی تربیت کند وبه سطح ایران برسد.

این تحلیلگر امریکائی معتقد است که عربستان دست خودرا بسوی پاکستان دراز خواهد کرد تا پاکستان به این رژیم عرب کمک کند وبرنامه هسته ای برای ان اماده کند.

رای الیوم  می نویسد : تنها راه رسیدن عربستان به برنامه هسته ای کمک گرفتن از اسرائیل است زیرا اسرائیل اماده است تا به عربستان کمک کند تا عربستان برنامه هسته ای بدست اورد ومقابل برنامه هسته ای ایران بایستد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *