یک تحلیلگر عراقی علت خروج نیروهای امریکائی از سوریه واستقرار در کردستان عراق را تشریح کرد

یک تحلیلگر عراقی علت خروج نیروهای امریکائی از سوریه  را تشریح کرد .موید الجحیشی تحلیلگر نظامی عراقی در مصاحبه ای علت خروج نیروهای امریکائی از سوریه  را تشریح کرد وگفت:علت خروج نیروهای امریکا از سوریه بسوی منطقه کردستان عراق ارسال پیام به ایران وطرفدارانش است .

الجحیشی گفت خروج نیروهای امریکائی از سوریه که نیروهای ویژه بودند وحرکت بسوی اربیل در شمال عراق بدین علت است که اربیل نزدیک ترین پایگاه امریکا به سوریه است وی اضافه کرد: شهر اربیل از نظر امنیتی با ثبات است وامریکا هیچ نگرانی از این بابت ندارد واز احتمال بروز عملیات تروریستی علیه نیروهایش در این شهر نگرانی ندارد.

وی افزود : نیروهای امریکا حدود ۱۵ سال است که در شمال عراق حضور دارند وافزود: علت  خروج نیروهای امریکائی از سوریه هنوز مشخص نیست وهیچکس نمیداند چرا نیروهای امریکا از سوریه خارج می شوند.

الجحیشی اضافه کرد دولت امریکا متقاعد شده است که بحران در سوریه حل نمی شود مگر اینکه نیروهای متعدد در این کشور ازجمله نیروهای ایرانی ، امریکائی ، روسی ، فرانسوی ، انگلیسی ، ترکی ، ولبنانی از ان خارج شوند وهمه این نیروها در شرق سوریه متمرکزند وافزود من معتقدم که نیروهای امریکا ئی مستقر در وسوریه قادر به حرکت وفعالیت ثمربخش نبودند.

وی گفت من معتقدم که استقرار نیروهای امریکائی خارج شده از سوریه در عراق بویژه در کردستان برای اینست که به ایرانی ها وطرفدارانشان پیام داده شود که نیروهای امریکائی نزدیک انها است وبه تعداد زیاد ، نیروهای امریکائی در عراق بالغ بر ۱۸ تا ۲۰ هزار سرباز است.

بغداد الیوم بنقل از منابع مطلع  افزود: نیروهای امریکائی در سوریه قرار است در شهر اربیل عراق مستقر شوند وامریکا در نظر دارد یک مرکز عملیات مشترک بین نیروهای امریکائی وپیشمرگه های کرد وپیشمرگه های (روج افا) در مرز عراق / سوریه  ایجاد نماید.قرار است مرکز عملیات در اربیل ، ودر نقطه ای در مرز سوریه با اقلیم کردستان باشد.

یک مقام وزارت دفاع ارمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که ۲۱۳۹ نیروی ویژه امریکا سوریه را در روزهای اینده ترک ودر اربیل در شمال عراق مستقر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *