جنگ افروزان در لبنان از این کشور چه میخواهند؟

برخی از احزاب سیاسی در لبنان در صدد اجرای نقشه ارباران خود در این کشور علیه حزب الله هستند وهر روز بهانه ای می تراشند تا جنگ جدیدی در لبنان اغاز کنند.
درگیری  ساختگی در بیروت هنگام تشییع جنازه یکی از اعضای  حزب الله که منجر به کشته شدن چند تن از اعضای این حزب وزخمی شدن چند تن دیگر شد نشانه اینست که کشورهای خارجی که نمیخواهند لبنان آرام گردد در صددند یک جنگ مذهبی سنی شیعه براه اندازند ومردم این کشور را در یک جنگ داخلی بکشانند وبیروت را به ویرانه ای مانند جنگ ۱۹۷۵ تبدیل کنند.
جنگ داخلی لبنان که جنگ مسلمانان ومسیحیان نام گذاری شد ۱۵ سال ادامه یافت لبنان را به ویرانه ای تبدیل کرد وهیچیک از طرفهای درگیر در این جنگ پیروز نشدند ولبنانی ها پس از ۱۵ سال جنگ با از دست دادن همه چیز خود به نقطه اغاز رسیدند واینک بدخواهان میخواهند به بهانه اسلحه حزب الله جنگ جدیدی براه اندازند همانطور که در سال ۱۹۷۵ به بهانه سلاح مقاومت فلسطینی جنگ را بر مردم لبنان تحمیل کردند.
مسلما مردم لبنان که با مشکلات عدیده ای مواجهند به این جنگ جدید تن نمیدهند وبه احزاب سیاسی که سرمایه شان اجیر بودن به کشورهای خارجی است اجازه نخواهند داد جنگ جدیدی را براه اندازند.
اکنون امریکا ، فرانسه وعربستان سعودی دنیال نقشه جدیدی برای لبنان هستند وجلسات مستمر نمایندگان این کشورها در ریاض پایتخت عربستان وبحث وبررسی مسائل داخلی لبنان نشانگر اینست انها درصدد براه انداختن یک جنگ داخلی هستند وهدف ان نابودی سلاح حزب الله بنفع اسرائیل واز بین بردن مقاومت اسلامی در لبنان است.
توطئه کشورهای خارجی علیه لبنان با پایداری حزب الله نقش بر اب گردیده وبعید بنظر می رسد حزب الله در دام این کشورهای دشمن مسلمانان بیفتد وخودرا در جنگ خانمانسوز در گیر کند.

هم اکنون امریکا وفرانسه وعربستان سعودی تلاش می کنند سلاح حزب الله را نابود تا رژیم صهیونیستی بتواند براحتی در منطقه عرض اندام کند وراه را برای دخالت بیشتر دیگر کشورها در منطقه هموار سازد ولی حزب الله لبنان  از توطئه های فوق واهداف جنگ افروزان که خودرا دلسوز مردم لبنان قلمداد می کنند آگاه است واین بار هم مانند گذشته این توطئه را با صبر وشکیبائی خنثی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *