گزارشی از حضور وفعالیت سازمان جاسوسی اسرائیل “موساد ” درکردستان عراق

فعالیت سازمان جاسوسی موساد اسرائیل در کردستان عراق گسترده است . این سازمان همکاری گسترده ای با سازمان جاسوسی خانواده بارزانی موسوم  به ( باراستن )  دارد..

عناصر موساد در زندان های کردستان عراق اقدام به آموزش  عناصر سازمان جاسوسی باراستن می کنند.انها خودرا معرفی نمی کنند وماموران زندان های بارزانی این اسرائیلی ها را بعنوان عناصر انگلیسی وغربی معرفی می نمایند .

طبق گفته کارشناسان ،  عناصر موساد به افراد بارزانی روش های جدید شکنجه کردن زندانیان را آموزش می دهند . همچنین انها را به شناسائی وخنثی کردن مواد منفجره وهمچنین کار گذاشتن مواد منفجره آشنا می سازند..

هم اکنون عناصر موساد براحتی می توانند از اقلیم کردستان عراق دیدن کنند واسرائیلی ها مجازند به منطقه اقلیم کردستان رفت وآمد کنند..

حضور صهیونیست‌ها در عراق سابقه‌ای طولانی دارد و در دهه‌های اخیر کرد‌های این کشور و به طور ویژه خانواده بارزانی زمینه مناسبی برای تقویت نفوذ موساد در عراق فراهم کرده‌اند.
فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در عراق از چند دهه قبل و حتی پیش از تأسیس این رژیم  از طریق مدارس و محافل اجتماعی در بغداد و موصل گسترش یافته بود و بعد از اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ سرویس جاسوسی موساد و آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) فعالیت خود را در شمال عراق متمرکز کردند. مسئله‌ای که بسیاری از شخصیت‌های برجسته امریکایی به آن اعتراف می‌کنند.
حضور پیدا و پنهان سرویس جاسوسی موساد  در عراق است .

در جریان تهاجم امریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ و اشغال عراق توسط امریکا، فعالیت موساد نیز در خاک عراق گسترش یافت و بسیاری از عناصر اطلاعاتی بین‌المللی از جمله امریکایی‌ها به طور مستقیم با موساد همکاری می‌کردند. در سال ۲۰۰۳ هماهنگی زیادی در زمینه جاسوسی در عراق میان موساد و سیا وجود داشت..
بارزترین فعالیت‌هایی که سرویس جاسوسی اسرائیل موساد در سال‌های اشغالگری عراق توسط امریکا به صورت زیر انجام می گرفت:

– –   ردیابی پول‌های «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق که در بانک‌های عراق و بانک‌های بین‌المللی وجود داشت و مصادره این پول‌ها با همکاری «کریستوفر استوری» کارشناس مالی انگلیسی از بانک‌های خاورمیانه و کشور‌هایی مانند سوئیس، آلمان و بلغارستان.

در جریان این عملیات بسیاری از بانک‌ها منحل و تعداد زیادی از شخصیت‌های وابسته به این بانک‌ها کشته و میلیارد‌ها دلار و همچنین شمار زیادی شمش طلا از این بانک‌ها به سرقت رفت .
– –   نظارت بر عملیات‌های تروریستی در عراق و انتقال عناصر تروریستی به این کشور با هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های حوزه خلیج فارس و همچنین سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه، مصر، اردن، امریکا، انگلیس و استرالیا.
– –   تشکیل هسته‌های جاسوسی در سراسر عراق تحت پوشش سازمان‌های بشردوستانه یا گروه‌های رسانه‌ای –مائیر داگان» رئیس وقت موساد یک تیم تخصصی نظارت و پیگیری را برای جاسوسی از تعداد زیادی از استادان، دانشمندان، کارشناسان، پزشکان و خلبانان در عراق بسیج کرد تا با هماهنگی یگان‌های معروف به ۱۲۱ آن‌ها را ترور کنند..
– –   استقرار اسکادران‌های متعلق به هواپیما‌های جاسوسی نیروی هوایی اسرائیل در مرز‌های سوریه و عراق برای انجام عملیات‌های تروریستی.
– نظارت بر بسیاری از پرونده‌های منطقه از جمله پرونده‌های مربوط به محور مقاومت. . .
– –   استفاده از سه ایستگاه اصلی خارجی در اقلیم کردستان و اخیراً در بحرین و عربستان برای تقویت حضور موساد در اربیل عراق..
– –   جذب شخصیت‌های وابسته به سازمان‌های خصوصی و همجنس‌گرایان و کسانی که خواستار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند..
– –   فعالیت‌های موساد در عراق تنها به حمایت از گروه‌های تروریستی و درگیری‌های سیاسی، فرقه‌ای و تجزیه عراق محدود نمی‌شود بلکه سرویس جاسوسی موساد در زمینه‌های دیگری مانند پخش مواد مخدر، قاچاق اعضای بدن انسان، سرقت آثار باستانی و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی در عراق نقش مستقیم و مؤثر دارد..
– –   همه اقشار جامعه عراق از کارمندان دولت تا افسران، صنعتگران، زنان، جوانان، سیاستمداران و نمایندگان پارلمان، تجار، استادان، هنرمندان، ورزشکاران و نوجوانان به هر شکل ممکن و فریبکارانه در معرض اهداف خصمانه موساد قرار دارند.
– –    موساد شماری از شخصیت‌های اقلیم کردستان عراق را به اراضی اشغالی منتقل کرده است..
– رژیم صهیونیستی ،  به ویژه سرویس جاسوسی موساد در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۹ عراق نقش پررنگی داشته و از برخی فعالان در جریان این اعتراضات سوءاستفاده کرده و وارد صفوف تظاهرات‌ها شدند..
– –   در جریان حمله داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ و اشغال موصل توسط این گروه تروریستی، صهیونیست‌ها بسیاری از بنا‌های تاریخی و صومعه‌ها و کلیسا‌های این شهر را غارت کردند.
– –   طبق اطلاعات بازار بین‌المللی نفت، نفت سرقت شده اقلیم کردستان عراق مستقیماً به فلسطین اشغالی صادر شده و به دست صهیونیست‌ها می‌رسد…
–    رابطه بین موساد و کرد‌های عراق در دوره ملا مصطفی بارزانی حدود ۱۲سال طول کشید و مستشاران نظامی اسرائیل در همه این سال‌ها در اردوگاه ملا مصطفی بارزانی حضور داشتند. مشاوران نظامی رژیم صهیونیستی به بارزانی کمک می‌کردند روش‌های جنگ مدرن را یاد بگیرد و کرد‌ها را برای جدایی‌طلبی و استقلال از دولت مرکزی عراق تحریک می‌کردند. در واقع اسرائیل کرد‌های عراق را فرصتی ارزشمند برای تضعیف ارتش این کشور می‌دانست..
–    بسیاری از شخصیت ها  حضور عناصر یهودی و صهیونیست در مناطق کردستان عراق را تأیید می‌کنند و می‌توان آن‌ها را در خیابان‌های اربیل ،  سلیمانیه و دهوک به شکل علنی مشاهده کرد.

طرح خطرناک اسرائیل برای شهرک‌سازی در شمال عراق
مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق از رویکرد پدرش در حفظ روابط نزدیک با رژیم صهیونیستی پیروی کرده  و به همین دلیل بود که افسران ارتش اسرائیل به راحتی بیش از ۱۳۰هزار نیروی پیشمرگه را در ازای اطلاعاتی که کرد‌ها در اختیار اسرائیل قرار می‌دادند، آموزش دادند..

    محمود عثمان» مشاور مسعود بارزانی می‌گوید: اسرائیلی‌ها از ما اطلاعاتی درباره ارتش عراق می‌خواستند و در عین حال اطلاعاتی درباره تحرکات ارتش عراق به ما می‌دادند، حتی اسرائیلی‌ها یک بیمارستان صحرایی در اقلیم کردستان ایجاد کردند که پوششی برای فعالیت‌های جاسوسی آن‌ها بود..
وین مادسن  روزنامه‌نگار امریکایی در گزارشی که درباره میزان نفوذ اسرائیل در عراق با همکاری کرد‌ها منتشر کرده درباره طرح توسعه‌طلبانه شهرک‌ سازی رژیم صهیونیستی در شمال عراق صحبت و تأکید می‌کند اسرائیل درصدد سیطره بر بخش‌هایی از عراق جهت تحقق رؤیای تأسیس «اسرائیل بزرگ» از نیل تا فرات است.

   بر اساس این گزارش، یهودیان کرد از سال ۲۰۰۳ میلادی که امریکا به عراق حمله کرد، اقدام به خرید زمین‌هایی در شمال عراق کردند که از نظر آن‌ها دارایی تاریخی یهودیان است. در واقع علت تمرکز صهیونیست‌ها بر این مناطق عراق آن است که اسرائیلی‌ها بهانه‌ای برای ساکن شدن در عراق داشته باشند.

به گزارش  وبسایت عربی ۲۱، یونی بن مناحیم، افسر سابق سرویس‌ اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی ، نویسنده و تحلیلگر سیاسی اسرائیلی در گفت‌وگو با سایت “زمن اسرائیل” درباره  اخبار منتشر شده مبنی بر فعالیت موساد در اقلیم کردستان عراق گفت:   حضور اسرائیل در کردستان عراق چیز جدیدی نیست و اسرائیل تنها دولتی است که برای چندین دهه از مبارزان کُرد در عراق حمایت کرده  و آنها را آموزش داده است و روابط میان آنها در اواسط دهه پنجاه قرن گذشته آغاز شده است .

وی گفت: کردها ی عراق اسرائیل را به عنوان الگویی برای دستیابی به خواسته‌هایشان از جمله “استقلال” و تشکیل یک کشور کُرد می‌دیدند و حتی نخست‌وزیران و اعضای ارشد تشکیلات نظامی اسرائیل از سال ۱۹۶۳ تحکیم روابط مخفیانه با کردهای عراق  و اعطای کمک‌های نظامی به آنها را در دستورکار خود قرار دادند و این کمک نظامی چندین سال ادامه یافت.

دیدار ملا مصطفی بارازانی از فلسطین اشغالی

در نیمه اوریل ۱۹۶۸ ( فروردین ۱۳۴۷ ) مقامات اسرائیلی دیدار ملا مصطفی بارزانی را که همزمان با عید پسح یهودیان بود از اسرائیل را تعیین کردند.

.یک گروه از نمایندگان سازمان جاسوسی موساد برای دیدار ملا مصطفی بارزانی از اسرائیل برنامه ریزی کرد..

لبکوب یکی از مقامات اسرائیلی توصیه کرد که ترتیبی داده شود وملاقاتی بین ملا مصطفی بارزانی وداود الحاج خانو (دیوید جبای ) دوست بارزانی انجام گیرد.بارزانی در نظر داشت در دیدار از اسرائیل با دوستش جبای ملاقات کند.جبای در جریان برنامه ریزی برای دیدار بارزانی از اسرائیل بود.جبای به مقامات موساد گفت که کردها هنوز حکم اعدام عثمانی ها علیه پدر ملا مصطفی بارزانی را بیاد دارند ، وانها همچنین بیاد می آوررند که پدرم چه تلاشی کرد که وی را از اعدام نجات دهد.پدرم بهمراه مقداری طلا به پایتخت عثمانی سفر کرد واز سلطان عثمانی خواهش کرد پدر بارزانی را عفو کند.طلا کار خودرا کرد وسلطان عثمانی دستور عفو را صادر کرد .هنگام بازگشت پدرم از عثمانی که دستور عفو را در دست داشت ، پدر ملا مصطفی بارزانی درگذشت.

زمانی که ملا مصطفی بارزانی در اثر شکست جمهوری مهاباد به روسیه تبعید شد ، دیوید جبای  متهم شد که به بارزانی کمک کرده است  ولی جبای اعلام کرد که  وی  در اثر تهدید به بارزانی  کمک می کرد.وبارزانی از مرگ نجات یافت.

هواپیمای حامل ملا مصطفی بارزانی در فرودگاه اللد به زمین .دکتر احمد ومفتی وپنج محافظ شخصی حامل مسلسل ها ی کلاشنکف همراه بارزانی از هواپیما پیاده شدند.لبکوب وعمیت وتنی چند از اشنایان اسرائیلی به استقبال بارزانی آمده بودند . بارزانی به صورت این افراد خیره شد  ویکی یکی انها را نگاه کرد وگفت : دیوید کجاست؟ عمیت پاسخ داد : در کیپوتس است .بارزانی گفت: شما اورا عضو کنست ( پارلمان اسرائیل ) تعیین نکردید .این به شما مربوط می شود ، ولی به من بگوئید کی اورا خواهم دید؟

ملا مصطفی بارزانی در اولین دیدار خود در اسرائیل با زلمای شوفال رئیس اسرائیلی دیدار کرد .در این دیدار عمیت ، لبکوب وکرون حضور داشتند.با اینکه بارها از بارزانی خواستند کلت خودرا با خود حمل نکند ، ولی وی حاضر نشد کلت خودرا که پر از گلوله بود کنار بگذارد. لبکوب در توجیه اقدام بارزانی گفت:” آیا شما سگی را دیده اید که از دمش صرفنظر کند” ؟.

بارزانی ولبکوب وقت زیادی  باهم به زبان روسی حرف زدند.

در پایان دیدار ملا مصطفی بارزانی با رئیس اسرائیلی،  بارزانی اظهار داشت :” به من گفتید که وظیفه رئیس اسرائیلی شبیه تخم مرغ است قبل از اینکه جوجه شود چون کسی اورا نمی بیند  . اکنون که او را ملاقات کردم دریافتم که وی حقیقتا مرد است.”.

بنظر میرسید که ملا مصطفی بارزانی پس از ملاقات با شوفال تحت تاثیر نصیحت وی قرار گرفته است . در آن دیدار شوفال به بارزانی گفته بود :” از ایده تاسیس حکومت خودگردان صرفنظر کن ، وبرای تشکیل یک دولت کُرد اقدام نما” .کرون به دقت به حرف های دو طرف گوش می داد .وی با پوزخند  به خود گفت :رئیس اسرائیل اوضاع سیاسی را درک نمی کند.ونمیداند در کردستان عراق چه می گذرد.لذا هرچه میخواهد می گوید او نمیداند که همکاری با کردها مستلزم هماهنگی با ایرانی ها ( در دوران شاه ) است .وایرانی ها بهیچوجه اجازه نخواهند داد یک کشور مستقل کرد تاسیس شود..

بارزانی پس از دیدار با رئیس اسرائیلی ، با افرادی که از کردستان دیدن کرده بودند ملاقات کرد و این افراد اورا در دیدار با مقامات بلندپایه اسرائیلی همراهی می کردند .از جمله مقامات اسرائیلی که بارزانی با آنها دیدار کرد آبا ایبان با حضور رئیس دفترش،  اشان بن تسور بود .بارزانی سپس با لیوی اشکول نخست وزیر با حضور دکتر یعقوب هرتسوگ مدیر دفترش وعمیت رئیس سازمان موساد وحاییم لبکوب ملاقات کرد . درهمه  این دیدارها بارزانی به روسی صحبت می کرد.

خانم اشکول  صحبت ها را از روسی به عبری ترجمه می کرد .اشکول به بارزانی قول داد کمک به کردها را افزایش دهد ، وبه انها در سازمان ملل کمک کند.

بارزانی در دیدار از اسرائیل با موشه دایان ( وزیر سابق جنگ ) ملاقات کرد .در این دیدار دو طرف با هم تفاهم داشتند ،  چرا که دو نفر باهم اشتراکاتی داشتند از جمله اینکه هر دو کار کشاورزی کرده  بودند.

در پایان دیدار بارزانی از اسرائیل ، دیوید جبای به اطاق بارزانی آورده شد .دیوید جبای تلاش کرد کفش بارزانی را ببوسد ولی بارزانی اورا بلند کرد وهر دو دوست صمیمی باهم روبوسی کردند وبه گریه افتادند.وساعت ها باهم حرف زدند .

در پایان دیدار ، بارزانی پرسید جبای کجا خواهد خوابید ، به او گفتیم او در اطاق بغلی خواهد خوابید،  اصرار کرد اطاق را از نزدیک ببیند .ویقین حاصل کرد که برخود با جبای همچون  برخورد با اوست.بارزانی روفرشی وملافه ها را دید ودست زد .ووقتی متوجه شد همه چیز درست است به اطاقش برگشت..

در هفته بعد ، بارزانی به دعوت دوستش پاسخ مثبت داد واز خانه او در طبریا بازدید کرد .وبا وی وافراد خانواده اش ناهار را سرو کرد.سپس بارزانی یک هدیه که عبارت بود از یک جعبه سیگار تقدیم دوستش کرد.سیگارها را خود بارزانی با دستش پیچیده بود واین عادت کردها است. .

قرار بود دیدار ملا مصطفی بارزانی به اسرائیل محرمانه بماند .ولی لوی اشکول ترسید که خبر دیدار بارزانی بعلت اگاه شدن تعداد زیادی از مقامات فاش شود از اینرو دستور داد نمایندگان روزنامه های اسرائیلی با وی مصاحبه انجام دهند.

موساد جشن بزرگی برای بارزانی برپا کرد ودر آن بسیاری از شخصیت های اسرائیلی حضور یافتند .از جمله حاضرین در این جشن مناخیم بگین ( نخست وزیر ایبق ) ورئیس حزب لیکود ودر آن دوران سمت وزیر درکابینه وحدت ملی که پس از جنگ (اعراب واسرائیل در سال ۱۹۶۷ )  تشکیل شده بود ، داشت .موساد خواننده معروف اسرائیلی بنام خانم (شوشنه دماری ) را برای این جشن دعوت کرد.به خواننده گفتند که میهمان ایرانی است..

در بازگشت بارزانی از جشن ، بسیار تعجب کرد وقتی دید که تعداد زیادی از خودروهای نظامی وتانک ها ی غنیمت گرفته شده در  جنگ ۱۹۶۷ کنار جاده پارک شده است او به رئیس اسرائیل گفت : شما می گویید هیچ منفعتی از این خودروها وتانک ها نمی برید در حالیکه ما از اینها نداریم..

علیرغم پذیرایی بزرگی که از بارزانی بعمل آمد وعلیرغم کمک هایی که اسرائیل به کردها تقدیم می کرد  ، کرون ولبکوب به رئیس سازمان موساد گفتند که  علیرغم اهمیت کمک های تقدیم شده به بارزانی ، روابط اسرائیل با کردها روابط متینی نیست ، وهیچکس توقع ندارد این کمک ها فایده ای در بر داشته باشد.

ولی فرمانده نظامی از حرف های کرون ولبکوب متقاعد نشد ، وتاکید کرد که مصلحت کردها ایجاب می کند که انها دست به عملیات نظامی گسترده وبهتر از گذشته  بزنند . کادر سیاسی اسرائیل مقدمات عملیات (آناناس ) را که هدف از آن ضربه زدن به نیروهای عراقی در راوندوز بود تدارک می دید..

نیروهای عراقی  که اندازه یک لشکر بودند ، بطور دائم راه تدارکاتی نیروهای کرد از ایران را تهدید می کردند .کردها یک لشکر کوهستانی جدید بنام “هز الجورت” تشکیل داده بودند. .

تلاش رهبران  موساد برای انتقال یهودیان از  کردستان عراق به فلسطین اشغالی

رهبران صهیونیست ها تلاش خودرا برای انتقال یهودیان  منطقه کردستان عراق  به فلسطین اشغالی چند برابر کردند .نمایندگان اسرائیل از زمان تسلط انگلیس بر فلسطین به کردستان عراق رفتند . روبین شیلوح یکی از کارمندان عالیرتبه آژانس یهود وپایه گذار سازمان جاسوسی اسرائیل موساد در سال ۱۹۳۴ (۱۳۱۳ ) وارد کردستان عراق شد وبا رهبران کردهای عراق مذاکره کرد.

در سال ۱۹۴۲(۱۳۲۱) مائیر مریدور به نمایندگی از سازمان جاسوسی موساد از کردستان عراق دیدن کرد .وی پس از پایان دیدارش از کردستان عراق طی گزارشی نوشت : روابط یهودیان در کردستان عراق با همسایگانشان خوب است ولی عراقی ها همواره تلاش می کنند بین یهودیان وکردهای عراق اختلاف بیاندازند..

مریدور افزود : با یهودیان در شهرهای سوندور وزاخو ملاقات کردم وانها مانند کردهای عراق اسلحه حمل می کردند.وی گفت اوضاع امنیتی یهودیان در کردستان عراق بد است چرا که عراقی ها کردهای عراق را علیه یهودیان تحریک می کنند. ویهودیان از ترس درگیری به مزارع وباغات خود سر نمی زنند.

این عضو موساد در گزارش خود نوشت : رهبر یهودیان کردستان عراق به زبان عبری صحبت می کند وخودرا حامی صهیونیسم می داند .بر اساس این گزارش مهاجرت یهودیان عراق به فلسطین در قرن شانزدهم میلادی شروع شده وبهودیان مهاجر در شهر صفد سکنی گزیدند.

اسحاق مردخای که به سمت وزیر دفاع اسرائیل تعیین شد از یهودیان کردستان عراق بوده است . وی در سال ۱۹۹۶ بعنوان وزیر دفاع اسرائیل تعیین شد .مردخای در شش سالگی بهمراه خانواده اش به فلسطین اشغالی مهاجرت کرد .پدرش یکی از فعالان جنبش صهیونیسم بود . وی تنها افسری بود که به درجه سرلشکری رسید وبعنوان فرمانده نظامی مناطق شمال وجنوب ومرکز اسرائیل تعیین شد.

فرار یهودیان عراق بسوی سرزمین های اشغالی

پس از جنگ ۱۹۶۷(۱۳۴۶ ) بین اعراب واسرائیل یهودیان عراق مورد آزار واذیت قرار گرفتند .تعداد زیادی از یهودیان عراق تصمیم گرفتند از عراق فرار وبه فلسطین اشغالی منتقل گردند..

فرار یهودیان از عراق همواره ساده وموفقیت آمیز نبود زیرا بعضی از فراریان بدست نیروهای عراقی اسیر می شدند وبه بغداد انتقال می یافتند وزندانی می شدند.

ملا مصطفی بارزانی از فرار یهودیان عراق خوشحال بود .او می گفت که در فراری دادن یهودیان عراق نقش داشته است.جاک اندرسن روزنامه نگار روزنامه واشنگتن پست طی مقاله ای مورخ هفدهم سپتامبر ۱۹۷۲ نوشت : زامیر رئیس سازمان اسرائیلی موساد پیشنهاد کمک به ملا مصطفی بارزانی برای کمک  به یهودیان عراق جهت فرار از این کشور مطرح کرد..

تعدادی از یهودیان کردستان عراق مایل نبودند به اسرائیل مهاجرت کنند چرا که اوضاع اقتصادی اسرائیل در ان دوران بد بود وبرخورد اسرائیلی ها با یهودیان شرقی مناسب نبود .وکسانی که به اسرائیل می رسیدند نمیتوانستند از آن خارج شوند.

تعداد زیادی از یهودیان عراق به اسرائیل مهاجرت کردند وگولدا مائیر نخست وزیر وقت  اسرائیل از انها استقبال کرد واظهار داشت : ” چه کسی باور می کرد کردهای عراق به یهودیان کمک کنند تا به اسرائیل مهاجرت نمایند” .

مهاجرت یهودیان عراق به خوبی انجام گرفت .تعداد یهودیان باقی مانده در عراق به ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر رسید ولی این تعداد به ده ها نفر کاهش یافت.یهودیان عراق با بدرفتاری نیروهای ارتش عراق مواجه شدند .تعدادی از انها کشته وتعدادی از انان ربوده شدند..

روزنامه عراقی الثوره در سوم ژانویه ۱۹۷۳ نوشت : اسرائیل به کردها کمک می کند وکردها به یهودیان عراقی کمک می کنند تا از عراق فرار نمایند .

منبع : الموساد فی العراق ودول الجوار،   بقلم نویسنده اسرائیلی شلومو نکدیمون از ص ۲۵ تا ۲۵۴٫

شبکه خبری الجزیره ادعا کرد که نیروهای انصارالله یمن یک کشتی را که عازم فلسطین اشغالی بوده، هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری الجزیره به نقل از یک منبع نظامی یمن گزارش داد که نیروهای انصارالله یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار دادند که عازم فلسطین اشغالی بوده است.

این منبع گفت که خدمه کشتی، توجهی به هشدارهای نیروهای یمن نداشتند و به همین دلیل این کشتی هدف قرار گرفت.

این در حالی است که منابع رسمی یمن هنوز این حمله را تأیید نکرده‌اند. ساعتی پیش هم، سازمان تروریستی «سنتکام» (ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا) با انتشار یک بیانیه مدعی حمله یمن به ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ شد؛ خبری که تاکنون مقام‌های یمنی آن را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

​در این بیانیه اعلام شد که عصر یکشنبه یک موشک کروز ضد کشتی از منطقه تحت کنترل «حوثیها» به سمت ناوشکن یواس‌اس لابون شلیک شد.

به گفته سنتکام، این ناوشکن کلاس «آرلی برک» در منطقه جنوب دریای سرخ مشغول به عملیات بوده است. آمریکایی‌ها مدعی هستند که یک جنگنده آمریکایی موشک شلیک شده از یمن را در حومه ساحل «الحدیده» ساقط کرد و این حادثه به آمریکایی‌ها هیچ خسارت یا جراحتی وارد نکرده است.

واشنگتن و لندن ضمن ایجاد ائتلاف دریایی، در تلاش برای توقف حملات یمن به کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ هستند و می‌خواهند  یمن را به توقف حمایت‌هایش از مردم غزه وادار کنند.

محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله امروز بار دیگر تأکید کرد که حملات نیروهای یمن به کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهای عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ همچنان ادامه خواهد داشت.

عبدالسلام با اشاره به اینکه پس از حملات آمریکا یا تهدیدهای این کشور، موضع یمن در قبال فلسطین و تجاوز به غزه تغییر نکرده است، گفت: درخواست ما پایان بخشیدن به حملات جنایتکارانه به غزه و وارد کردن کمک‌های انسان‌دوستانه از جمله غذا و دارو به این منطقه است.

علی‌رغم تهدیدهای چند روز اخیر انگلیس مبنی بر احتمال انجام حملات تجاوزکارانه بیشتر علیه ارتش و نیروهای مسلح یمن، لحن لندن در حال همراه شدن با شک و تردید است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس امروز گفت که لندن پیش از هرگونه اتخاذ تصمیمی درباره اجرای عملیات‌های تهاجمی بیشتر به یمن، وضعیت حاکم بر منطقه غرب آسیا را بررسی و تحلیل خواهد کرد.

شاپس در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس حملات بیشتری انجام می‌دهد، توضیح داد: «باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، زیرا ما نمی‌خواهیم در تحولات دریای سرخ دخیل باشیم. اما در نهایت، آزادی ناوبری یک حق بین‌المللی است».

پایان پیام/

رئیس‌جمهور ضمن محکومیت اقدام آمریکا در حمله به مردم یمن، چنین اقدامی را افشاکننده ماهیت واقعی، تجاوزکارانه و ضد حقوق بشری آمریکا دانست و گفت: بی‌تردید اینگونه اقدامات علیه مردمی که سال‌ها در برابر تجاوز بیگانگان مقاومت کرد‎ه‌اند، مذموم و محکوم خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «مهدی المشاط» رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن، از شجاعت ملت بزرگ این کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تجلیل و بر سیاست حفظ امنیت خطوط کشتیرانی بین‌المللی برای کشورهای مختلف تأکید کرد.

رئیس‌جمهور همچنین رژیم اشغالگر صهیونیستی را به دلیل ارتکاب جنایت علیه ده‌ها هزار غیرنظامی زن و کودک مظلوم فلسطینی رژیمی نسل‌کش دانست که مورد محکومیت ملت‌های جهان قرار گرفته است.

رئیسی همچنین ضمن محکومیت اقدام آمریکا در حمله به مردم یمن، چنین اقدامی را افشاکننده ماهیت واقعی، تجاوزکارانه و ضد حقوق بشری آمریکا دانست و تصریح کرد: بی‌تردید اینگونه اقدامات علیه مردمی که سال‌ها در برابر تجاوز بیگانگان مقاومت کرده و امروز نیز نقش مؤثری در دفاع از مردم مظلوم فلسطین ایفا می‌کنند از سوی ملت‌های آزادی‌خواه جهان مذموم و محکوم خواهد بود.

رئیس‌جمهور، حمایت از ملت مظلوم فلسطین را موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران عنوان و تأکید کرد: ظلم صهیونیست‌ها نیز با پیروزی نهایی ملت فلسطین پایان خواهد یافت.

«مهدی المشاط» رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن نیز در این مکالمه تلفنی، تصریح کرد: در مواضع خود برای مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه ثابت‌قدم هستیم و امیدواریم امت اسلامی از ظرفیت‌های خود برای روشنگری درباره تحولات جاری و جنایات ضدانسانی صهیونیست‌ها و حامیانش استفاده نماید.

پایان پیام/

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: یمن توانست که قواعد درگیری جدیدید در دریای سرخ ایجاد کند که ثابت و دایمی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن به المیادین گفت: یمن توانست که قواعد درگیری جدیدی در دریای سرخ ایجاد کند که ثابت و دائمی خواهد بود و احدی نمی‌تواند آن‌را تغییر دهد.

وی افزود: آمریکا و انگلیس به طور مستقیم وارد جنگ شده‌اند و این لحظه‌ای است که ما انتظارش را می‌کشیدیم.

البخیتی بیان کرد: عملیات‌های ما در عمق رژیم صهیونیستی و دریای سرخ، خسارت‌های زیادی را به آمریکاییها و اسرائیلی‌ها وارد کرده است.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن بیان کرد: باید که در قبال اقدامات آمریکا و انگلیس به پا خیزیم. پیش از این ما فقط کشتی‌ها مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دادیم و امروز کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی جرأت عبور از دریای سرخ را ندارند.

وی افزود: ما بانک اهدافی مرتبط با مواضع کشورها و تشدید تنش از سوی آمریکا در اختیار داریم و واکنش‌های دردناکی در کار خواهد بود. خطاب به آمریکا و انگلیس می‌گوئیم که در محاسبات خود تجدید نظر کنید و از تجارب گذشته استفاده کنید. نبرد ما با مردم آمریکا و انگلیس نیست بلکه با دار و دسته صهیونیستی حاکم بر واشنگتن و لندن است.

کد خبر ۵۹۹۲۵۶۷

 

 

 

 

 

 

رهبر معنوی انقلاب یمن با اشاره به همدستی لابی صهیونیسم و آمریکا در ارتکاب جنایات علیه ملت فلسطین، تأکید کرد که موضع کشورهای غربی نیز در قبال این جنایات، شرم‌آور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر معنوی انقلاب یمن، لابی صهیونیسم را دشمن اصلی مسلمانان دانست و گفت: حمله به مسجدالاقصی، در راستای دشمنی با دین و امت ماست.

الحوثی با اشاره به اینکه «یهودیان نه تنها دشمن ملت فلسطین، بلکه دشمن همه مسلمانان هستند»، تأکید کرد: عربستان سعودی صدها میلیارد دلار [به آمریکا] داد و به همین دلیل از آن با عنوان گاو شیرده یاد می‌کنند. این لقب، مدال افتخار به سبک آمریکایی است.

شبکه خبری المسیره به نقل از رهبر یمن گزارش داد، صهیونیستها طی ۷۵ سال گذشته، شنیع‌ترین جنایات را علیه ملت فلسطین انجام دادند. موضع کشورهای غربی نیز در قبال این جنایت، شرم‌آور است.

اسرائیل به دنبال مقصر جلوه دادن حماس است

وی ادامه داد: صهیونییستها در تلاشند نشان دهند که همه چیز از هفت اکتبر آغاز شده است تا گناه را به گردن حماس بیاندازند و از این طریق، مظلومیت ۷۵ ساله ملت فلسطین را مخفی کنند.

هفتم اکتبر (۱۵ مهر) زمان آغاز عملیات نظامی نیروهای حماس علیه رژیم صهیونیستی است که واکنشی به ۷۵ سال جنایات تل‌آویو بود و تا به امروز نیز ادامه دارد. در این عملیات، صهیونیستها بیش از ۲۳ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رسانده‌اند و بخش اعظم منازل و زیرساختهای این شهر را نابود کردند.


حجم ویرانی در غزه

رهبر یمن با اشاره به تظاهراتهای میلیونی مردم این کشور که بارها در حمایت از ملت فلسطین صورت گرفته است، گفت: تظاهرات جمعه گذشته، بزرگترین تظاهرات حمایتی بود و تداوم آن نیز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه صهیونیستها بر ارتکاب جنایات بیشتر علیه ملت فلسطین اصرار دارند و آمریکا هم با آتش‌بس مخالفت می‌کند، تصریح کرد: آمریکا هم بر ادامه کشتار مردم فلسطین تأکید دارد و بمب  خمپاره و پول در اختیار اسرائیل قرار داده است. آمریکا با کمال بی‌شرمی از جنایات اسرائیل حمایت می‌کند.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت که دولت آمریکا در برهه کنونی با آتش‌بس در نوار غزه موافق نیست.

کربی با ادعای اینکه آتش‌بس اکنون به نفع حماس خواهد بود، مدعی شد:‌ «ما به حمایت از دستیابی به وقفه‌های بیشتر و افزایش ارسال کمک در غزه ادامه می‌دهیم».

بدون هیچ تردیدی، به حملات آمریکا پاسخ خواهیم داد

رهبر یمن گریزی به درگیری با نظامیان آمریکایی زد و گفت: در پاسخ به حملات آمریکا، تردید نخواهیم کرد. پاسخ به هر گونه تجاوز آمریکا، فقط در سطح عملیات اخیر نخواهد بود که با بیش از ۲۴ پهپاد و چند موشک انجام شد، بلکه سطح آن بسیار فراتر خواهد بود. ملت یمن، ترسی از آمریکا ندارند و از کسانی نیستند که نهایت موضعگیریشان این باشد که آمریکا را خشمگین نکنند.

وی با بیان اینکه یمن از ناراحتی آمریکا، اسرائیل و انگلیس، بسیار خرسند است، تأکید کرد: آمریکا و انگلیس همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا [در ائتلاف خود]، سایر کشورها را شریک کنند، ولی هر کس خود را شریک حمله به ملت ما کند، بازنده خواهد بود.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه، ۱۰ ژانویه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش طی عملیات نظامی مشترک، یک کشتی آمریکایی را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر اینکه این کشتی حامی جنایات رژیم صهیونیستی بوده تصریح کرد که این عملیات، پاسخ اولیه‌ به حمله خائنانه دشمن آمریکایی به نیروی دریایی کشور ما بود.

سریه با تاکید بر اینکه صنعاء از برخورد متناسب، با تمامی تهدیدات خصمانه در چارچوب حق دفاع مشروع از کشور، مردم و امت خود تردید نخواهیم کرد، تاکید کرد  «تا زمانی که محاصره غزه تمام نشود، به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، ادامه خواهیم داد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد که ما تعهد کامل خود را به ادامه حرکت امن ناوها و کشتی‌ها در دریای سرخ و دریای عرب به همه مقاصد، به جز بنادر فلسطین تأیید می‌کنیم.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد امرزو در بیانیه‌ای ادعا کرده بود که نیروهای یمن «حمله پیچیده»ای را در دریای سرخ با پهپادهای تهاجمی انتحاری، موشک‌های کروز و بالستیک ضد کشتی انجام دادند.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس هم ساعات بامداد اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر حرکت پرتابه‌های مشکوک در آب‌های دریای سرخ نزدیک به یمن دریافت کرده است. شرکت امنیتی دریایی انگلیسی «امبری» نیز گفت که یک نفتکش، سه قایق را مشاهده کرده که از آن‌ها دو موشک به سمتش شلیک شدند.

طی عملیات طوفان الاقصی ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین اعلام کرده به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد. آمریکا هم در مقابل ائتلافی دریایی تشکیل داد که تاکنون بارها مورد حمله نیروی دریایی صنعاء قرار گرفته است.

پایان پیام/

مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ اولیه به شهادت «وسام حسن طویل» یکی از فرماندهان ارشد این جنبش، مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در شهر «صفد» را هدف قرار داد.

حزب‌الله مقر فرماندهی ارتش اسرائیل را هدف قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های اسرائیلی، ظهر امروز (سه‌شنبه)، از فعال شدن آژیرهای خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به دنبال انتشار این گزارش، منابع اسرائیلی گزارش دادند صدای ممتد آژیرهای خطر در چند منطقه بخصوص شهر صفد به مدت چند دقیقه در شمال اراضی اشغالی به گوش رسید.

لحظاتی بعد، رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند احتمالا چند پهپاد انتحاری یا موشک به سمت مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در شهر صفد شلیک شده است.

به دنبال انتشار این گزارش، برخی رسانه‌های اسرائیلی تصاویری از آتش سوزی در این پایگاه و لاشه پهپادهای انتحاری منتشر کردند.

دقایقی بعد، مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به ترور شهید «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهان او و همچنین در پاسخ به شهادت «وسام حسن طویل» مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را با چند پهپاد انتحاری هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهید وسام حسن طویل ملقب به «حاج جواد» یکی از فرماندهان ارشد این جنبش به شهادت رسیده است.

شهید حاج جواد در حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «خربه سلم» در جنوب لبنان، ظهر روز گذشته، به شهادت رسید.

 

 

 

 

 

 

حزب‌الله در اولین پاسخ به ترور معاون سیاسی حماس صالح العاروری با ۶۲ راکت پایگاه هوایی مرون را درهم کوبید تا ترس از «جنگ تمام‌عیار با لبنان» به محور اصلی گزارش رسانه‌های اسرائیلی تبدیل و همه تحلیل‌ها به «از بین رفتن بازدارندگی تل‌آویو» ختم شود.

موشک‌بارانِ «مرون»؛ آغاز انتقامِ سخت حزب‌الله

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت گزارشش از حمله به پایگاه مرون را در سایه سکوت مقامات سیاسی و نهادهای نظامی تل‌آویو این‌گونه آغاز کرد که «ویدئوی منتشرشده توسط حزب‌الله نشان می‌دهد ۲ بخش از پایگاه شدیداً مورد اصابت قرار گرفته و آسیبِ جدی دیده‌اند».

شبکه تلویزیونی کان هم خطاب به اسرائیلی‌ها اعلام کرد که «مانور روی پیداشدن عکس محمد الضیف، فرمانده نیروهای القسام گمراه‌کننده بود؛ موضوع مهم حمله سنگین حزب‌الله به پایگاه مرون با موشک‌های دقیق است که باعث شگفتی همگان شد».

تحلیلگر مسائل عربی در این شبکه الیور لوی با توصیف این حمله به «ضربه موشکی دقیق» تصریح می‌کند که «موضوع مهم امروز حمله حزب‌الله به مرکز کنترل هوایی در مرون است؛ حمله‌ای که از سیستم پدافند هوایی ما عبور کرد و سوالات درباره آن ادامه دارد».

تصاویر حزب الله از آتش‌گرفتن مرکز اطلاعاتی پایگاه مرون

دوشنبه شب دوم ژانویه بود که ارتش اسرائیل طی یک حمله پهپادی به ضاحیه جنوبی بیروت، دفتر متعلق به جنبش حماس را مورد هدف قرار داده و صالح العاروری را به شهادت رساند؛ حزب‌الله لبنان هم در واکنش به ترور نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند.

صالح العاروری

از همان ساعات ابتدایی انتشار این خبر محافل رسانه‌ای تل‌آویو تاکید کردند که «همه باید برای انتقام حزب‌الله آماده باشیم». مقامات اسرائیل هم با فراخوان‌ فوری به نهادهای نظامی، ارتش را به ویژه در مرزهای شمال به حالت آماده‌باش درآوردند.

این خبر بیش از همه شهرک‌نشینان شمال اراضی اشغالی را با شوک مواجهه کرد؛ اسرائیلی‌های آواره‌ای که برای بیش از ۳ ماه، از ترس حملات حزب‌الله در حال فرار و جابه‌جایی هستند. طبق آمار مقامات محلی شهرک‌ها «حدود ۲۲۶۰۰ اسرائیلی از ۷ اکتبر تاکنون واحدهای مسکونی خود را در شمال ترک کرده‌اند».

چادرهای اسکان اسرائیلی‌های شمال بعد از حملات حزب‌الله

«مثل مرغ در میدان جنگ شده‌ایم»، «مدام در معرض شلیک موشک هستیم»، «جنگی در شمال به راه افتاده»، «به شکل جنون‌آمیزی ترسیده‌ایم؛ زیر بمبارانیم» و «اینجا، خواب رعب‌آور است؛ کسی حاضر نیست برگردد»… این گزیده‌ای از اظهارات اسرائیلی‌های شمال است که در رسانه‌های عبری بازنشر می‌شوند.

حالا محافل سیاسی تل‌آویو که از انفعال کابینه بنیامین نتانیاهو شاکی‌اند به رایزنی‌های فرستاده آمریکایی دل بسته‌اند. شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل به نقل از منابعی آگاه گزارش می‌دهد «مقامات دولتی بعد از موشک‌باران شدید مرون، معتقدند که دیگر جایی برای خوش‌بینی درخصوص تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به توافق سیاسی با لبنان وجود ندارد».

دیدار میقاتی با مقام یونیفل سازمان ملل و شکایت از اسرائیل

با این بن‌بست احتمالی در میدان سیاست، مقامات اسرائیلی به شعار «آمادگی برای جنگ با حزب‌الله» روی آورده‌اند، اما ظاهراً این میدان تنها به مقاومت لبنان محدود نیست. نخست‌وزیر لبنان نجیب میقاتی با تاکید مجدد بر «حق لبنان برای دفاع از سرزمین خود» تصریح می‌کند که گسترش درگیری، منطقه را منفجر خواهد کرد.

خبرنگار مسائل نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت یوسی یهوشواع در تحلیلی می‌نویسد که حزب‌الله یک مرکز راهبردی در اسرائیل را مورد هدف قرار داد و این مستلزم پاسخی متناسب است؛ طبق تعبیر روسای شورای منطقه‌ای در شمال، حزب‌الله یک‌طرفه با نظامیان ما می‌جنگد.

آمادگی نیروهای حزب‌الله لبنان در جبهه شمال

تحلیلگر نظامی وبگاه خبری واللا نیر دوری هم تصریح می‌کند که بمباران سنگین صبح روز شنبه اعلام وضعیت جنگی بود که طی آن اعضای حزب‌الله هزاران موشک را به سمت ما پرتاب خواهند کرد؛ و این بار با تمرکز بر پایگاه‌های استراتژیک و حساس، تا زیرساخت‌های ملی، پایگاه‌های نظامی و نمادهای مهم ما را از بین ببرند.

رئیس سابق شهرک کریات شمونا پروسپر ازران راه‌حل توقف درگیری‌ها در مرزهای شمال را «توقف جنگ‌طلبی کابینه» دانسته و خاطرنشان می‌کند که «اسرائیلی‌ها آنقدر محاصره شده‌اند که مانند موش همیشه فرار می‌کنند؛ هیچ‌کدام از کارهای ما از ترور گرفته تا هجوم به غزه مفید واقع نشده‌اند».

پایان پیام/م

 

 

 

 

 

مقاومت اسلامی لبنان، صبح امروز (شنبه)، یک مقر اطلاعاتی ارتش رژیم اسرائیل را در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها راکت مورد حمله قرار داد.

حزب‌الله با 62 راکت یک مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل را هدف قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های اسرائیلی، صبح امروز (شنبه)، خبر دادند آژیرهای خطر در ده‌ها شهرک در شمال فلسطین اشغالی فعال شده است.

به دنبال این گزارش، منابع اسرائیلی خبر دادند آژیرها به علت احتمال نفوذ پهپاد و شلیک راکت در ۹۴ شهرک اسرائیلی فعال شده است.

شهرک‌هایی که آژیرهای خطر در آن‌ها فعال شدند

لحظاتی بعد، منابع خبری گزارش دادند مقاومت اسلامی لبنان با ۳۰ تا ۴۰ راکت مقر اطلاعاتی «میرون» در شمال فلسطین اشغالی را مورد حمله قرار داده است.

لحظه اصابت راکت‌ها به مقر اطلاعاتی میرون

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی بعد مدعی شد ۴۰ راکت به سمت مقر اطلاعاتی میرون شلیک شده است.

براساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، ارتش این رژیم به دنبال این حمله، ۱۲ چهارراه و خیابان را در مناطق شمالی فلسطین بست. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در پاسخ به این حمله مناطقی را در جنوب لبنان هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

لحظاتی بعد، مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد در پاسخ اولیه به ترور شهید «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهان او، پایگاه اطلاعاتی میرون در شمال فلسطین اشغالی را -یکی از دو پایگاه اطلاعاتی اصلی رژیم صهیونیستی- را با ۶۲ راکت هدف حمله قرار داده است.

حزب‌الله اشاره کرد این پایگاه که در قله کوه «الجرمق» بلندترین کوه در فلسطین اشغالی واقع است، مرکز اصلی مدیریت و نظارت ارتش اسرائیل و تنها مرکز کنترل هوایی در مناطق شمالی فلسطین و یکی از دو پایگاه اصلی رژیم صهیونیستی است.

مقاومت اسلامی لبنان بعد از آغاز حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه در تاریخ هفتم ماه اکتبر (پانزدهم مهرماه) صدها بار پایگا‌ه‌ها و مقرهای اطلاعاتی و نظامی اسرائیلی را در شمال فلسطین هدف حمله قرار داده است.

حزب‌الله تاکید کرده است که تا زمان تداوم تجاوزات علیه مردم غزه به حملات خود در مناطق شمالی فلسطین ادامه خواهد داد.

پایان پیام/

 

 

 

یکی از مقرهای الحشدالشعبی در بغداد ظهر امروز هدف قرار گرفت که این حمله تاکنون تعدادی شهید و زخمی در پی داشته است.

مقر الحشدالشعبی در بغداد هدف حمله قرار گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عراقی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از شنیده شدن صدای مهیب انفجار در شرق بغداد خبر دادند و پس از آن رسانه‌ها اعلام کردند که مقر الحشد الشعبی در خیابان «فلسطین» بغداد هدف حمله قرار گرفته است.

این مقر مربوط به تیپ ۱۲ الحشد الشعبی (جنبش نجباء) است و داخل مجموعه وزارت کشور عراق قرار دارد و گفته می‌شود که تاکنون دو تن از فرماندهان الحشد الشعبی به شهادت رسیده‌اند. هنوز کیفیت و چگونگی این حمله مشخص نیست، اما برخی منابع نوشته‌اند که یک پهپاد مقر الحشد الشعبی را هدف گرفته است.

یک منبع پلیس عراق نیز به خبرگزاری رویترز گفت که در این انفجار دو نفر به شهادت رسیده و پنج  نفر دیگر زخمی شده‌اند. یک منبع الحشد الشعبی نیز در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره، گفت که به احتمال زیاد آمریکا عامل این حمله است.

جنبش نجباء نیز خبر داد که در این حمله «الحاج ابو تقوی» معاون فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در بغداد و همچنین فرمانده تیپ ۱۲ این گروه به شهادت رسیده‌اند.


شهید ابو تقوی السعیدی در کنار شهید ابومهدی المهندس

منابع عراقی می‌گویند که خودروی شهید ابو تقوی به محض اینکه به مقر الحشدالشعبی می‌رسد هدف قرار می‌گیرد. چهار موشک از پهپاد شلیک شده که یکی از آن‌ها به خودروی شهید ابوتقوی اصابت کرده است. برخی منابع نیز تعداد شهدا را تا چهار تن اعلام کرده‌اند.

پایان پیام/

نشست اضطراری شورای امنیت ملی عراق به ریاست السودانی

در پی حمله تروریستی امروز به مقر الحشد الشعبی در بغداد، شورای امنیت ملی عراق نشستی اضطراری به ریاست نخست‌وزیر این کشور برگزار کرد.

نشست اضطراری شورای امنیت ملی عراق به ریاست السودانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی حمله پهپادی امروز پنجشنبه (۴ ژانویه) به یکی از مقرهای سازمان الحشد الشعبی عراق در شرق بغداد، رسانه‌های عراقی از نشست اضطراری شورای امنیت ملی عراق به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح  خبر دادند.

یک منبع آگاه عراقی در گفت‌وگو با وبگاه المعلومه، تصریح کرد که السودانی در این نشست با فرماندهان امنیتی درباره پیامدهای حملات مکرر ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا به مقرهای سازمان الحشد الشعبی رایزنی کرد

منابع آگاه پیشتر اعلام کرده بودند که در حمله پهپادی امروز به مقر تیپ ۱۲ الحشد الشعبی در شهر بغداد، دو فرمانده این سازمان از جنبش النجباء عراق  از جمله «الحاج ابو تقوی السعیدی» معاون فرمانده عملیات حزام بغداد و دستیارش شهید و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

منابع عراقی می‌گویند که خودروی شهید ابو تقوی به محض اینکه به مقر مذکور رسیده هدف قرار گرفته است. چهار موشک از پهپاد مهاجم شلیک شده که یکی از آن‌ها به خودروی شهید ابوتقوی اصابت کرده است. برخی منابع نیز شمار شهدا را تا چهار تن اعلام کرده‌اند.

پایان پیام/

تحلیل سید حسن نصر الله از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه / نصرالله: اسرائیل نتوانسته در جنگ غزه حتی ادعای پیروزی کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سالگرد شهادت فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق، ضمن تسلیت شهادت این دو شهید، گفت که علی‌رغم گذشت ۳ ماه از جنگ غزه، هیچ یک از مقامات رژیم اسرائیل ادعای پیروزی نکرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله در چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و شهید ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق سخنرانی کرد.

تسلیت سید حسن نصرالله به مردم ایران

دبیرکل حزب‌الله سخنرانی خود را با تسلیت و تبریک شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان آن‌ها آغاز کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه به خانواده‌های کسانی که امروز در نزدیکی آرامگاه شهید سلیمانی در کرمان به شهادت رسیدند، تسلیت گفت و بیان کرد که آن‌ها در همان راهی به شهادت رسیدند که سردار سلیمانی آن را طی کرد.

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان همچنین ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، شهادت سید رضی موسوی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در دمشق را تسلیت و تبریک گفت.

سید حسن نصرالله درباره شهید سید رضی موسوی گفت که او را از بیش از ۳۰ سال پیش می‌شناخته و او یاور، حامی و خدمتگزار مقاومت بوده است.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به شهادت «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهان او در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اشاره کرد و آن را تسلیت و تبریک گفت.

سید حسن نصرالله درباره شهید العاروری بیان کرد: «شیخ صالح این فرمانده جهادی بزرگ که جوانی و عمرش را در راه جهاد، مقاومت، کار، جنگ، اسارت و مهاجرت گذاشت، خداوند عاقبتش را این گونه نیک به پایان رساند. شهادت تمام افراد از غزه تا کرانه باختری را که در جنگ به شهادت رسیدند و همچنین شهادت شهدای عراق را که در تقابل با متجاوزان آمریکایی شهید شدند، تبریک و تسلیت می‌گویم. من همچنین شهادت شهدای سوریه و یمن و شهادت آنان که در دریا به شهادت رسیدند، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. و شما چه می‌دانید افرادی که در دریا به شهادت رسیدند و شهدای مقاومت اسلامی لبنان چه جایگاهی باشکوهی در نزد خداوند دارند».

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان اضافه کرد: «من به خانواده‌های شهدا که ایمان، ثبات و پایداریشان را نشان دادند، درود می‌فرستم. صحبت‌های مادر شهید حاج صالح و خواهرانش را که با منطق ثبات و قدرت، سخن می‌گفتند، شنیدم. تمام خانواده‌های شریف این گونه هستند».

اقدامات کنونی در نوار غزه ثمره تلاش حاج قاسم است

سید حسن نصرالله ادامه داد: «شهدای امروز در کرمان، ما را یاد آن سخنان امام خامنه‌ای می‌اندازد که فرمود، ظاهرا شهید سلیمانی بیش از سلیمانی زنده، صهیونیست‌ها را می‌ترساند. ما اکنون او را در تمام میدان‌ها در چهره رزمندگانمان در اشک‌های کودکان و صبر زنان می‌بینیم. قاسم سلیمانی امروز در این میدان با قدرت حضور دارد. راه حاج قاسم حمایت از جنبش‌های مقاومت و تجهیز آن‌ها با سلاح و تجربیات بود. یکی از نشانه‌های بزرگ اخلاص در اقدامات حاج قاسم تلاش او برای خودکفا شدن جنبش‌های مقاومت بود».

دبیرکل حزب‌الله افزود: «این اقدامات دلیرانه، ابتکارها و دستاوردهای میدانی در نوار غزه نتیجه دو دهه تلاش مستمر برادران در گروه‌های مقاومت فلسطین بود که حاج قاسم و برادران سپاه در کنار آن‌ها بودند».

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد: «در چنین روزی نیروهای اشغالگر آمریکا از عراق در سال ۲۰۱۱ خارج شدند. چیزی که آن‌ها را وادار به خروج کرد، مقاومت از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ بود. این مقاومت قدرتمند و مقتدر در عراق و حامیان آن‌ها شناخته‌شده هستند. حاج قاسم سلیمانی علی‌رغم تهدیدات، آن‌ها را تنها نگذاشت و لحظه‌ای در حمایت از مقاومت عراق که این پیروزی بزرگ را رقم زدند، تردید نکرد».

حاج قاسم زمینه‌ساز همکاری مستقیم گروه‌های مقاومت بود

دبیرکل حزب‌الله در عین حال اظهار داشت: «جبهه مقاومت در سال‌های اخیر ایجاد شد و در سال‌های دور وجود نداشت. حاج قاسم مهم‌ترین فردی بود که زمینه هماهنگی و همکاری گروه‌های محور مقاومت را فراهم کرد. حاج قاسم بسیار پافشاری داشت که جنبش‌های مقاومت روابط مستقیمی با یکدیگر داشته باشند. محور مقاومت مانند دیگر گروه‌ها نیست که فردی رئیس آن باشد و آن را مدیریت کند و دستور بدهد، بلکه محوری است که یک راهبرد و نگرش راهبردی روشن، اعضای آن‌ها را گرد هم می‌آورد».

سید حسن نصرالله گفت: «هر جنبش مقاومت مطابق تصمیمات خود اقدام می‌کند و با اراده خویش جبهه‌ای در مقابل دشمن ایجاد می‌کند یا تصمیم می‌گیرد جبهه‌ای را متوقف کند. در محور مقاومت زیردست وجود ندارد، همه سرورانی شریف هستند که برای امتشان پیروزی به ارمغان می‌آورند. چنین نمونه‌ای در تاریخ بشریت منحصربه‌فرد است. حاج قاسم سلیمانی به این کار، الگو، مکتب و فرهنگ وفادار بود و هوای نفس نه‌تنها در او نفوذی نداشت، بلکه تمام فکر و ذکر او اسلام، افراد مظلوم و مستضعفان بودند و از‌این‌رو راه این جبنش‌ها، همان راه پیروزی است».

دبیرکل حزب‌الله در ادامه بیان کرد: «پایداری افسانه‌ای یمن و سوریه، تمام این‌ها از برکات این محور است. مهم‌ترین تجلی محور مقاومت و در عین حال، خطرناک‌ترین چالش طی چند ماه گذشته مسئله طوفان الاقصی بود. جنبش‌های مقاومت در حمله به رژیم صهیونیستی و پایگاه‌های آمریکا گام‌های مهمی برداشتند؛ اما گام ویژه چالش در دریای سرخ بود. این گام یک گام شجاعانه، بزرگ و بسیار تاثیرگذار بود».

طوفان الاقصی، آرمان فلسطین را احیا کرد

سید حسن نصرالله ادامه داد: «وقتی میزان نتایج و دستاوردهایی را که تاکنون محقق شده، می‌بینیم و به آن دستاوردهایی را که امکان تحقق دارند، می‌افزاییم، آن‌ وقت میزان جانفشانی‌ها در تمام میادین را درک خواهیم کرد. از جمله نتایج عملیات طوفان الاقصی، احیای آرمان فلسطین بود که داشت فراموش می‌شد. این عملیات کاری کرد که دوباره جهان به دنبال راهکار برای مسئله فلسطین باشد. طوفان الاقصی ثابت کرد که مردم فلسطین، مقدسات و تاریخ آن‌ها فراموش‌ نمی‌توانند فراموش شوند».

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان اضافه کرد: «از دیگر نتایج عملیات طوفان الاقصی و پیامدهای آن، افزایش میزان حمایت‌ مردمی از محور مقاومت در میان مردم فلسطین و در امت اسلامی بود. یکی دیگر از نتایج این عملیات در هم شکستن وجهه اسرائیل در جهان بود که طی سال‌ها، رسانه‌های غربی و برخی از رسانه‌های عربی آن را ساخته بودند. نظرسنجی‌ها در آمریکا می‌گویند که بیش از ۵۰ درصد جوانان آمریکایی بر برچیده شدن اسرائیل و بازگردانی خاک فلسطین به مردم فلسطین تاکید دارند».

سید حسن نصرالله همچنین افزود: «طوفان الاقصی و پیامدهای آن ضربه کمرشکنی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل وارد کرد. جهان دانست که اسرائیل به هیچ قطعنامه بین‌المللی احترام نمی‌گذارد. مقاومت لبنان زمانی که حملات خود را آغاز کرد نه‌تنها نتوانستند آن را باز دارند،‌ بلکه امروز با جسارت و آمادگی بیشتری اقدام می‌کند».

۳ ماه از جنگ غزه گذشته و اسرائیلی‌ها حتی ادعای پیروی نمی‌کنند

دبیرکل حزب‌الله گفت: «سه ماه از جنگ غزه گذشته و کسی در رژیم صهیونیستی ادعای پیروزی نمی‌کند. طوفان الاقصی و آنچه در تمام جبهه‌های جنگی در حال رخ دادن است، باعث شده که اعتماد شهرک‌نشینان به ارتش، دستگاه‌های امنیتی و سران سیاسی از بین برود. اسرائیل یک رژیم جعلی است و ارتباط مردم آن با این خاک متکی به امنیت است. زمانی که صهیونیست‌ها امنیت را از دست بدهند، همه چیز تمام می‌شود و چمدان‌هایشان را بر می‌دارند و می‌روند و این صحنه بعدی فلسطین است».

مهاجرت معکوس در اراضی اشغالی آغاز شده است

سید حسن نصرالله اظهار داشت: «طوفان الاقصی و تمام رویدادهای جنگی کنونی مفهوم پناهگاه امن برای صهیونیست‌ها را که بر اساس آن میلیون‌ها یهودی به اسرائیل آمده بودند، از بین برد. اکنون مهاجرت معکوس آغاز شده است. آن تصویر مقتدرانه‌ای که از اسرائیل ساخته شده بود، در هم شکست. فلسطین از بحر تا نهر تنها متعلق به مردم فلسطین است. اکنون رژیم دشمن با هزاران آواره، مهاجرت معکوس، وضعیت بد روانی صهیونیست‌ها و اقتصاد نابسامان مواجه است. از جمله دیگر نتایج این جنگ شکست در تحقق اهداف بود به عنوان مثال زمانی که آمریکا به اسرائیلی‌ها می‌گوید از شهرها خارج شوید، چون نگران آن‌هاست. این در حالی است که مقاومت ممکن است تمایل داشته باشد صهیونیست‌ها بمانند تا حسابشان را برسد».

این آمریکاست که در غزه مردم را می‌کشد

دبیرکل حزب‌الله افزود: «طوفان الاقصی تصویر آمریکایی را در هم شکست؛ تصویری که برای آن تبلیغ می‌شد. این حقیقت روشن شد که آمریکا امروز در غزه می‌کشد و اجازه توقف جنگ را نمی‌دهد. آنچه در غزه رخ داد، ثابت کرد نظام بین‌الملل و نهادهای بین‌المللی و جامعه بین‌الملل قادر به محافظت از هیچ مردمی نیستند که البته این عبرتی است برای همه ما. این تجربه به ما می‌گوید که اگر ضعیف باشی، جهان تو را به رسمیت نمی‌شناسد و از تو دفاع نمی‌کند و برایت گریه هم نمی‌گند. آنچه از شما دفاع می‌کند، قدرت، شجاعت، مشت محکم شما، تسلیحات، موشک‌ها و حضورتان در میدان است پس اگر قوی باشید این جهان وادار خواهد شد به شما احترام بگذارد».

دشمن فکر حمله به لبنان بکند، دیگر حد و مرزی برای جنگ نخواهیم داشت

سید حسن نصرالله در عین حال بیان کرد: «علی‌رغم مظلومیت‌های فراوان مردم غزه، اما صحنه قدرت آن‌ها نیز نمایان است. طوفان الاقصی اسرائیل را در سراشیبی افول قرار داد. اینکه اسرائیل با تمام تجهیزات و تسلیحات به میدان آمد، این از برکات حضور سریع مقاومت لبنان در این جنگ بود. اسرائیلی فکر می‌کرد که رویدادهای غزه، ممکن است لبنانی‌ها را بترساند. آن‌ها به صورت جدی داشتند به نابودی حزب‌الله در این جنگ می‌اندیشیدند. مهم‌ترین پیام مقاومت لبنان در هشتم و نهم اکتبر بود که نشان داد مقاومت شجاع و قوی است. ما تاکنون طبق محاسبات در این جنگ جنگیده‌ایم. اما اگر دشمن فکر کند که می‌تواند با لبنان وارد جنگ شود، آن وقت جنگ ما دیگر حد و مرز و سقف نخواهد شناخت».

ترور العاروری بی‌پاسخ نمی‌ماند

دبیرکل حزب‌الله افزود: «کسی که به جنگ با ما فکر بکند، پشیمان خواهد شد و این برای آن‌ها گران تمام خواهد شد. اگر تاکنون منافع لبنان را در نظر گرفته‌ایم، اما چنانچه جنگی علیه کشورمان به راه بیفتد آن وقت منافع لبنان اقتضا می‌کند بدون در نظر گرفتن هیچ قاعده‌ای خودمان جنگ را به پایان ببریم. ترور شیخ صالح العاروری جنایتی خطرناک است که بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود. این گذر روزها و شب‌ها و میدان جنگ است که این را ثابت خواهد کرد».

پایان پیام/

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، دشمن صهیونیستی در تجاوزات خود به نوار غزه با نهایت وحشیگری همه چیز را زیر پا گذاشته است‌.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی این جنبش تاکید کرد، مردم فلسطین در نوار غزه همچنان در هشتاد و هشتمین روز تجاوز نمونه‌هایی از پایداری و استواری را به نمایش می‌گذارند.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، هنیه گفت: مردم ما با وجود همه دردها در نتیجه آوارگی، ویرانی ها و کشتارهایی که در معرض آن قرار دارند، مقاومت و ایستادگی خود را ثابت کرده‌اند. مردم ما با وجود شکنجه‌ها و اعدام‌ها، مردم ما در قدس و کرانه باختری مقاوم و استوار خواهند ماند و مقاومت خود را تجدید خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد، مقاومت علی رغم همه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای انهدام مقاومت و بازگرداندن سربازان اسیر شده، به سرنگونی اهداف دشمن یکی پس از دیگری ادامه می‌دهد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد، حال مقاومت، رهبران و رزمندگان آن خوب است و دشمن در شرف شکست است و پیروزی نزدیک است.

هنیه تصریح کرد، مردان مقاومت تانک‌ها و نفربرهای اشغالگر را به تابوت‌های سوخته شده تبدیل کردند و اسطوره‌های پایداری و مقاومت در برابر جهانیان شدند.

وی با بیان اینکه دشمن در تجاوزات خود به نوار غزه با نهایت وحشیگری همه چیز را زیر پا گذاشته است، افزود، اسرای رژیم صهیونیستی تنها با شروط مقاومت آزاد خواهند شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: صحنه‌های پایداری مردم ما، بزدلی و دروغگویی دشمن را در میدان نشان داد.

وی افزود: اشغالگر تبلیغ انتقال به مرحله سوم جنگ را آغاز کرده است که در آن دوباره در برابر رشادت‌های مقاومت‌های ما سرنگون خواهد شد. جنگ غزه زیر حملات مقاومت و ایستادگی ملت ما متوقف خواهد شد و دشمن چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر اراده ملت ما و قدرت مقاومت ندارد.

هنیه گفت: ابتکارات متعددی دریافت کردیم و بر پایبندی خود به وحدت مردم، آرمان و انتخاب دموکراتیک تاکید کردیم.

وی تاکید کرد: روزهای کنونی دردناک است، اما می‌گذرد و با آن ظلم و ستم می‌گذرد تا مردم ما دوباره به خانه‌های خود بازگردند و آنچه را اشغالگر ویران کرده، از نو بسازند. مجاهدان ما تأکید می‌کنند که امروز و فردا متعلق به مردم و ملت ماست و ما هستیم که برای حال و آینده خود تصمیم می‌گیریم. امنیت، ثبات و آینده زمانی در منطقه وجود خودهد داشت که مردم ما به حقوق مشروع خود در کشور خود با پایتختی قدس دست یابند.

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن قدردانی از لبنان، عراق، یمن و تمامی کسانی که از مردم فلسطین و حقوق آنها حمایت می‌کنند، خواهان کنار گذاشتن استانداردهای دوگانه درباره مساله فلسطین و حقوق ملت فلسطین شد.

وی همچنین از آفریقای جنوبی بابت شکایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در دادگاه کیفری بین المللی قدردانی کرد و گفت این شکایت اهمیت سیاسی و حقوقی دارد و امید است که تل‌آویو محکوم شود.

هنیه تاکید کرد، هرگونه تمهید در خصوص حل مسئله فلسطین بدون حماس و گروه‌های مقاومت، توهم و سراب است. حماس در سال ۲۰۲۴ در غزه خواهد ماند و این سال سال “وحدت فلسطین و آزادی اسرا” خواهد بود.

وی تاکید کرد، جنگ غزه فلسطین را در برابر داده‌های جدیدی قرار داده است که تایید می‌کند آینده ای برای رژیم صهیونیستی در فلسطین وجود ندارد.

هنیه گفت: حماس از تشکیل یک دولت وحدت ملی برای کرانه باختری و نوار غزه حمایت می‌کند. از همه گروه‌های ملی فلسطین حمایت می‌کند و تا زمان دستیابی به دیدگاه ملی فلسطین، اجازه نخواهد داد هرج و مرج یا خلائی در غزه رخ بدهد. ما از پروژه ملی فلسطین مبتنی بر دموکراسی که شامل انتخابات و حکومت توافقی است، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

صدها کودک در خیابان‌های نیویورک خواستار توقف کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی و توقف کشتار مردم غزه شدند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس: «فلسطین هرگز نمی‌میرد» این‌ها گوشه‌ای از شعارهای کودکانی است که در حمایت از مردم فلسطین غزه به خصوص کودکان در خیابان‌های نیویورک فریاد می‌زدند.

شبکه «راشاتودی» گزارش کرد که صدها کودک به همراه والدین خود در خیابان‌های نیویورک راهپیمایی کردند تا حمایت خود را از فلسطینیان نشان دهند و خواستار برقراری صلح در منطقه شوند.

هزاران نفر در سراسر نیویورک با به دست گیری پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها شعارهای همچون «آتش‌بس، فلسطین را آزاد کنید»، «اسرائیل خون کودکان غزه را می‌ریزد»، «اسرائیل کودکان غزه را می‌کشد» خواستار توقف آتش‌بس فوری در غزه شدند.

معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی همچنین پلاکاردهایی را به دست گرفته بودند که نشان از نارضایتی آن‌ها از حمایت ایالات متحده از اقدامات تل‌آویو علیه فلسطینیان بود.

از طرف دیگر، شبکه «سی بی اس» نیوز گزارش کرد که کاروانی از خودروهای حامل پرچم‌های فلسطین روز دوشنبه به وقت محلی در «بلت پارک‌وی» سرازیر شدند و برای راهپیمایی به سمت ترمینال ۴ فرودگاه بین‌المللی «جان اف کندی» نیویورک حرکت کردند.

طبق این گزارش، برخی افراد از خودروهای خود پیاده شدند و در امتداد خیابان راهپیمایی کردند و شعار سردادند اما اجازه ورود به داخل فرودگاه را پیدا نکردند.

تظاهرات در حمایت از فلسطینیان فقط به شهر نیویورک محدود نشده بود و هزاران نفر در دیگر شهرهای آمریکا از جمله بوستون نیز علیه جنایات صهیونیست‌ها تظاهرات برپا کردند و با اهتزاز پرچم فلسطین خواستار آتش‌بس شدند .

پایان پیام/م

رهبر معظم انقلاب بعداز ظهر امروز در دیدار خانواده شهید سلیمانی با تاکید بر اینکه مهمترین نقش و خدمت شهید سلیمانی احیای جبهه مقاومت در منطقه بوده است، فرمودند: باید خط تقویت جبهه مقاومت همچنان ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد ازظهر امروز در دیدار خانواده شهید سردار سلیمانی، گسترش بیش از پیش نام و یاد و خصوصیات این شهید را ناشی از اخلاص شهید سلیمانی دانستند و تاکید کردند: مهمترین نقش و خدمت این شهید بزرگوار، احیای جبهه مقاومت در منطقه بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مقاومتِ نزدیک به سه ماهه غزه به علت وجود جبهه مقاومت است، گفتند: شهید سلیمانی برای احیای جبهه مقاومت تلاش بسیاری کرد و این کار را با همان اخلاص و با تدبیر و عقل و اخلاق  به پیش بُرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تمجید و تقدیر از تلاش‌های سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه افزودند: باید خط تقویت جبهه مقاومت همچنان ادامه یابد.

در این دیدار که فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی قدس سپاه نیز حضور داشتند، زینب سلیمانی گزارش کوتاهی از اقدامات فرهنگی و هنری انجام گرفته وهم‌چنین در دست اقدام، برای انتقال روحیات، منش و خصلت‌های شهید سلیمانی به نسل جوان، ارائه کرد.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

خودداری اعضای کابینه جنگ اسرائیل یوآو گالانت و بنی گانتز از شرکت در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو، باعث شد تا رسانه‌های عبری امروز یک‌شنبه ۳۱ دسامبر به جای تحلیل جنگ غزه، به نبرد قدرت و اختلافات بین رهبران سیاسی اسرائیل بپردازند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ تحلیلگر سیاسی شبکه کان «میشل شیمش» درباره ریشه اختلافات در بین مقامات تل‌آویو می‌گوید «در این هفته حساس تنش زیادی بین اعضای کابینه جنگ ایجاد شده و موضوع اصلی اختلافات و درگیری، روزهای بعد از جنگ غزه است».

تحلیلگر اسرائیلی با تصریح این نکته که «روابط نتانیاهو با وزیر دفاعش از ابتدای جنگ تاکنون، روابط خوبی نبوده» می‌گوید گالانت و گانتز دعوت نخست‌وزیر برای شرکت در نشست مطبوعاتی مشترک را رد کردند تا همه، صندلی‌های خالی‌شان گویای اختلافی بزرگ باشند.

دست‌ندادن گانتز و گالانت با نتانیاهو در نشست هبری هفته گذشته

شیمش در اشاره به مخالفت برخی وزرای تندروی کابینه با پایان جنگ در غزه تاکید کرد که «نتانیاهو بالاخره ناچار می‌شود تا بین راهبرد بنی گانتز و تفکر بزالل اسموتریچ یکی را انتخاب کند».

از ابتدای عملیات طوفان الاقصی توسط حماس و با پیوستن گانتز از احزاب مخالف به کابینه برای مدیریت جنگ، برخی وزرای نتانیاهو نظیر اسموتریچ و ایتمار بن‌گوویر تهدید کرده بودند که در صورت توقف حملات علیه غزه، از ائتلاف حکومتی خارج خواهند شد.

 

اعتراض اسرائیلی‌ها به سیاست‌های جنگ‌طلبانه اسموتریچ

حالا با گذشت ۸۶ روز از جنگ علیه غزه و برجای ماندن تلفات سنگین برای ارتش اسرائیل، رسانه‌های عبری از افزایش فشارها بر نتانیاهو برای آتش‌بس و توافق با حماس گزارش داده و مشغول تحلیل تحولات سیاسی پساجنگ هستند.

شب گذشته دفتر نتانیاهو اعلام کرد که به گانتز و گالانت اطلاع داده بود که در جلسه کابینه نمی‌توانند درباره مرحله بعد از جنگ صحبت کنند؛ زیرا «باعث ایجاد بحران در ائتلاف خواهد شد».

 

فشارهای روحی نتانیاهو بعد از جلسات کنست و اختلافات با کابینه

گانتز با عصبانیت پاسخ داده که «حتی چنین بحرانی هم باعث نمی‌شوددر این باره صحبت نکنیم؛ ارتش باید بداند که در مرحله چهارم چه برنامه‌ای در دستور کار کابینه قرار دارد».

کارشناس سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل در توضیح تبعات این اختلاف‌نظر می‌گوید «سیستم روابط گالانت و گانتز در مقابل نتانیاهو، با بدبینی و عدم اعتماد همراه شده و این می‌تواند بر مدیریت جنگ تأثیر بگذارد».

پایان پیام/م

دبیرکل سازمان بدر عراق تأکید کرد ناتوانی صهیونیست‌ها از تحقق پیروزی نظامی در غزه باعث شد دست به کشتار فلسطینی‌ها بزنند.

به گزارش ایسنا، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق گفت: تجاوزات آمریکا در عراق همچنان تکرار می‌شود همانطور که اخیرا شاهد حملات آمریکا بودیم. برای همین با کسی تعارف نداریم و خواهان خروج نیروهای آمریکایی هستیم. از دولت می‌خواهیم جدول زمانی مشخصی را برای خروج نیروهای خارجی از عراق مشخص ایجاد کند. کسی که ادعا می‌کند نیروهای امنیتی عراق قادر به حفاظت از کشور نیستند، خیانتکار است. تا زمانی که نیروهای اشغالگر در عراق هستند این به معنای خونریزی بیشتر است و نمی‌توان توانایی‌های نظامی را ارتقا داد. آمریکایی‌ها عراق را حتی از تعمیر هلیکوپترها منع می‌کنند.

به نقل از روزنامه القدس العربی، وی گفت: باید برای حفظ خون فرزندانمان به ویژه اعضای مقاومت و حفظ ثبات عراق جدول زمانی واضحی برای خروج آمریکایی‌ها ایجاد کنیم. نیروهای امنیتی و ارتش عراق قادر به حفظ امنیت هستند و نیازی به نیروهای خارجی نداریم. کسی که می‌گوید ما به ابقای نیروهای آمریکایی نیاز داریم شکست خورده، ترسو و مزدور است.

العامری درباره تحولات غزه گفت: رژیم متجاوز صهیونیستی و آمریکا از تحقق پیروزی نظامی در غزه عاجز شدند برای همین جنگ کشتار جمعی را به راه انداختند.

وی از قهرمانی و موضع جسورانه ملت یمن و رهبرانشان به رغم متحد شدن اعراب خیانتکار با آمریکا علیه آنها قدردانی کرد.

فالح الفیاض، رئیس حشد شعبی نیز از دولت و پارلمان خواست فصل تاریک حضور بیگانگان در خاک عراق را پایان دهند.

از سوی دیگر علی حسین، عضو ائتلاف الفتح گفت: گروه‌های مقاومت نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های نظامی را ترساندند. مقاومت به فشارها برای بیرون راندن این نیروها از عراق ادامه می‌دهد. مسئولان سیاسی باید به مسئولیت خود در قبال اخراج نیروهای خارجی از عراق و تضمین نقض نکردن حاکمیت کشور عمل کنند. گروه‌های مقاومت عراق به حملات خود به پایگاه‌های آمریکایی برای بیرون راندن آنها ادامه می‌دهند.

پیش از این نیز محمد البلداوی، سخنگوی فراکسیون الصادقون گفت: عراقی‌ها به حملات اشغالگران آمریکایی پاسخ می‌دهند و در برابر نقض حاکمیت عراق توسط آمریکا ساکت نمی‌نشینند. آمریکا به خوبی از موضع عراق نسبت به اشغالگران صهیونیست آگاه است برای همین علیه کشورهای حامی ملت فلسطین و مسئله عادلانه آن می‌ایستد. آمریکا از طریق اقدامات خود برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه بعد از اعلام موضع آشکار و واضح عراق در قبال مسئله فلسطین تلاش می‌کند.

انتهای پیام

منابع فلسطینی از بازداشت شماری از فلسطینی ها در جریان یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، منابع فلسطینی از بازداشت شماری از فلسطینی‌ها در جریان یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری خبر دادند.

این منابع بیان کردند: نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان یورش به روستای دیر ابومشعل در شمال غرب رام الله دستکم ۳۷۷ فلسطینی را بازداشت کردند.

از سوی دیگر جوانان فلسطینی خودرو نظامیان صهیونیست را در جریان یورش اشغالگران به اردوگاهی در شرق نابلس با بمب هدف قرار دادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به شهر دورا در جنوب الخلیل و محله سطح مرحبا در شهر البیره یورش بردند.

منابع فلسطینی همچنین از بازداشت جوان فلسطینی به دست اشغالگران در جنوب شهر البیره در کرانه باختری خبر دادند.

کد خبر ۵۹۷۹۳۵۶

 

 

 

 

وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه ده‌ها هزار مجروح و بیمار فلسطینی در غزه نیاز به کمک دارند، اعلام کرد کودکان غزه شیر برای خوردن ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، عصر امروز (دوشنبه)، گزارشی از وضعیت بهداشتی نوار غزه اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: «کودکان شیر ندارند و ما با کمبود مواد غذایی در غزه مواجه هستیم. نوار غزه با یک قحطی واقعی رو به رو است».

اشرف القدر ادامه داد: «ده‌ها هزار بیمار و مجروح در غزه وجود دارد که این مسئله نظام سلامت ما را تحت فشار قرار داده است».

او همچنین اشاره کرد: «اشغالگران ورود کامیون‌های حاوی کمک‌ها و دارو را محدود کرده‌اند و اجازه ارسال آن‌ به شمال غزه را نمی‌دهند».

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در عین حال اعلام کرد: «ما صدها زخمی را به علت نبود دارو و ملزومات پزشکی از دست داده‌ایم. بیش از ۹۹ درصد کادر پزشکی در شمال غزه همچنان تحت بازداشت نیروهای اشغالگر قرار دارند».

القدره در پایان تاکید کرد: «اگر اشغالگران به درخواست ارسال دارو طبق نیازهای ما پاسخ ندهند، ما عملا در برابر یک فاجعه قرار می‌گیریم».

وزارت بهداشت غزه روز گذشته در جدیدترین آمار خود از تعداد شهدای فلسطینی اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی به ۲۰ هزار و ۴۲۴ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۵۴ هزار و ۳۶ نفر افزایش یافته است.

همزمان با این بیانیه، دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه به مردم فلسطین اعلام کرد که ارتش اسرائیل از اهالی ۸ محله در مرکز غزه خواسته به منطقه «دیر البلح» بروند، اما اشغالگران در همین منطقه پنج کشتار گروهی انجام داده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی غزه تاکید کرد که اسرائیل عامدانه فلسطینیان را مجبور به مهاجرت می‌کند و سپس آن‌ها در منطقه‌های مورد نظر مورد حمله قرار می‌دهد.

پایان پیام/

وزارت بهداشت فلسطین در غزه آمار جدیدی از شمار شهدا و مجروحان حمله‌های رژیم صهیونیستی به این باریکه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از بیست هزار نفر عبور کرده است.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: شمار شهدای حمله‌ها رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۰۰۵۷ و مجروحان به ۵۳۳۲۰ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین بیان کرد: ۳۹۰ نفر طی ۴۸ ساعت گذشته به شهادت رسیده و ۷۳۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شدت جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند و ویرانی گسترده به بار آوردند.

در جریان حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون شمار زیادی کودک و زن به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر ۵۹۷۳۱۱۵

سخنگوی جنبش انصارالله به آمریکا و کشورهای غربی هشدار داد که عملیات مستقیم علیه یمن، به جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی بدل خواهد شد که آثار فاجعه‌بار آن، غیر قابل تصور است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی، هیچ تأثیری در عملیاتهای نیروهای مسلح این کشور در دریای سرخ ندارد.

عبدالسلام با اشاره به اینکه هدف از این ائتلاف، حمایت از رژیم صهیونیستی است، هشدار داد: هر عملیات مستقیم علیه یمن، موجب گسترش جنگ شده و به یک جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی بدل خواهد شد که آثار فاجعه‌بار آن، غیر قابل تصور است.

ارتش یمن بعد از حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون توانسته در حمایت از مردم فلسطین چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی است، هدف حمله قرار دهد.

شبکه خبری المسیره به نقل از این مقام یمنی گزارش داد، از روز نخست عملیات نیروهای یمنی در دریای سرخ، ناوچه‌های انگلیس، فرانسه و آمریکا تلاش داشتند موشکها و پهپادهای ما را سرنگون کنند.

وی همچنین گفت: توقف کشتیرانی در دریاهای سرخ و عرب، فشاری از سوی آمریکا و غرب است تا موجب مشارکت [سایر کشورها] در ائتلاف حمایت از اسرائیل شوند. عملیاتهای ما فقط کشتیهای عازم رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.

عبدالسلام با اشاره به تماسهای یمن با آمریکا از طریق عمان، خاطر نشان کرد: به آمریکاییها گفتیم که عملیاتهای ما برای وارد کردن دارو و غذا به غزه است و همچنان ادامه خواهد داشت.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله هم شامگاه گذشته هشدار داد که اگر آمریکا به یمن حمله کند، از نظر نظامی و اخلاقی شکست خواهد خورد.

البخیتی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح یمن، گزینه‌های دردناکی برای پاسخ به هر گونه تجاوز به یمن در اختیار دارند، گفت: ما فقط کشتیهایی را هدف قرار می‌دهیم که یا اسرائیلی هستند یا به سمت رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یمن به دنبال حفظ سلامت ترابری دریایی است، تصریح کرد: ما فقط علیه منافع رژیم صهیونیستی عمل می‌کنیم. ما با هر ائتلافی که آمریکا در دریای سرخ تشکیل دهد، مقابله خواهیم کرد.

نیروهای مسلح یمن روز گذشته یک عملیات نظامی مهم علیه دو کشتی انجام دادند که با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند. کشتی نخست، «سوان آتلانتیک» نام دارد که حامل نفت بوده و کشتی دوم هم با نام «ام اس سی کلارا» حامل کانتینر بوده است.

صنعا در بیانیه‌ای، با اشاره به اینکه خدمه این دو کشتی هیچ توجهی به هشدارهای نیروی دریایی یمن نداشتند، گفت: نیروهای مسلح بار دیگر به همه کشتیهایی که عازم بنادر در سراسر جهان است، اطمینان می‌دهد که هیچ آسیبی متوجه آنها نخواهد بود به جز کشتیهای عازم بندرهای اسرائیل».

صنعا در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح همچنان اجازه نخواهند داد کشتیها عازم بنادر اسرائیلی باشند و در دریای عرب و دریای سرخ تردد داشته باشند؛ مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم نوار غزه باشند.

پایان پیام/

یک کارشناس مسائل بین‌المللی به بررسی عواملی پرداخت که مانع از تشکیل یا کارآمدی ائتلاف جنگی ضد دولت مردمی یمن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم أمین تحلیلگر مسائل منطقه‌ای و سردبیر روزنامه الاخبار لبنان در مقاله‌ای در این روزنامه تاکید کرد که وقتی که سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن تصمیم به ورود به جنگ ضد دشمن صهیونیستی گرفت، انگیزه‌های اعتقادی و در عین حال محاسباتی واقع گرایانه داشت که برگرفته از بانک اهداف و اقداماتی بود که می‌توانست در شرایط لازم از آنها بهره گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقدام نیروهای مسلح یمن در این زمینه غافلگیر کننده نبود و آنها بر اساس اعتقاد دینی خود وارد این عرصه شده‌اند، تاکید کرد که اقدام یمن به عنوان بخشی از محور مقاومت برای کمک به محور دیگر در نوار غزه مخفیانه انجام نشد، بلکه در نتیجه مشورت بین رهبران یمنی و طرف‌های دیگر این محور در لبنان و فلسطین صورت گرفت.

هنگامی که این تصمیم اتخاذ شد، یمنی‌ها مجموعه‌ای از اهداف مورد نظر را مشخص کردند، اهدافی که در جریان جنگ «شمشیر قدس» در سال ۲۰۲۱ نیز آماده شده بود؛ اما تحولات جنگی در آن زمان اجازه ورود یمن را نداد. البته شاید میزان برد موشک‌ها و پهپادهای یمن در آن زمان نیز مانعی دیگر بر سر این اقدام بود، اما هرچه که بود این اتفاق در جنگ اخیر روی داد و بانک اهدافی که مشخص شده بود، شامل برخی مناطق نظامی و نقاط حساس در داخل سرزمین‌های اشغالی روی میز قرار گرفت.

تلاش رژیم‌های عربی برای جلوگیری از حمله به سرزمین‌های اشغالی

یمنی‌ها بر خلاف ادعای موجود، موضوع حمله به سرزمین‌های اشغالی را به صورت رسمی و مستقیم به مقامات ریاض اعلام کردند، چرا که دو طرف مذاکرات برای آتش‌بس در جنگ یمن را دنبال می‌کردند، یمنی‌ها به سعودی‌ها ابلاغ کردند که عملیات موشک باران جنوب سرزمین‌های اشغالی را انجام می‌دهند و موشک‌ها و پهپادهای این کشور تنها از آسمان عربستان عبور خواهد کرد. صنعا تاکید کرد که این موشک‌ها هیچ هدفی را در عربستان نشانه نگرفته و صنعا امیدوار است که ریاض این موشک‌ها را رهگیری نکند.

اتفاقی که در روز اول افتاد، این بود که سعودی‌ها این موضوع را به تمامی طرف‌های مربوط اطلاع دادند و علاوه بر این، سامانه‌های دفاع هوایی خود را فعال کردند تا ۹ موشک کروز شلیک شده از سوی یمن را رهگیری و منهدم کنند. تعداد دیگری از موشک‌ها نیز توسط مصر سرنگون شد و نیروی دریایی آمریکا نیز انهدام باقی موشک‌ها را بر عهده گرفت. در آن روز هیچکدام از موشک‌ها یا پهپادهای انصارالله به هدف اصابت نکرد، اما نیروهای مسلح یمن در موشک باران خود را راهکاری متفاوت را در پیش گرفت تا مانع از رهگیری سامانه‌های دفاع موشکی عربستان و مصر شود. در همین رابطه باز هم نیروی دریایی آمریکا و سامانه ضد موشکی حیتس رژیم صهیونستی وارد عمل شد تا موشک‌های بالستیک یمنی را منهدم کنند.

ابراهیم امین می‌افزاید که تلاش‌های دولت مردمی یمن با همکاری رژیم‌های عربی نظیر عربستان و مصر و سامانه‌های دفاع موشکی غرب و آمریکا با شکست مواجه می‌شد، با این وجود برخی از این موشک‌ها نیز به آسمان سرزمین‌های اشغالی راه پیدا می‌کردند.

پلن B انصارالله برای اعلام جنگ ضد صهیونیست‌ها

در این مرحله یمنی‌ها وارد اجرای گام دوم عملیات خود شده و حمله مستقیم به کشتی‌های حامل کالاهای رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را در دستور کار خود قرار دادند. آنها نیروهای دریایی خود را مجهز کرده و کشتی‌هایی که به سمت بنادر سرزمین‌های اشغالی در حرکت بودند را رهگیری کردند. تصمیم یمنی‌ها قاطع بود و آنها در نتیجه جنایت‌های روز افزون رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه سعی داشتند مانع از عبور هر کشتی حامل محموله‌های مختلف برای سرزمین‌های اشغالی شوند.

امین در این مقاله می‌افزاید: طبعاً تمامی طرف‌های بین‌المللی یمنی‌ها را تهدید کردند. آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی تهدید کردند که نسبت به این اقدام واکنش نشان خواهند داد، اما هر بار این تهدیدات صادر می‌شد، یمنی‌ها شدت حملات خود را افزایش می‌دادند. حتی تهدید به حمله نظامی ضد یمن در صورت عدم توقف این عملیات در سفر منطقه‌ای وزیر جنگ آمریکا مطرح شد، اما هیچکدام از این تهدیدات نتوانست موضع یمن را تغییر دهد.

تلاش ناکام برای ایجاد جنگ داخلی در یمن

علاوه بر این تهدیدات، آمریکا و امارات متحده عربی و عربستان تلاش کردند دامنه‌های جنگ داخلی را در یمن گسترش دهند، آنها تصور می‌کردند که مردم یمن ضد جنبش مردمی انصارالله به پا خواهند خاست.

این مقاله می‌افزاید که گزینه دیگر حمله به تاسیسات زیربنایی یمن است که این حمله نیز مناسب به نظر نمی‌رسد، چرا که این حمله می‌تواند دامنه‌های جنگ را در تمام منطقه شعله‌ور سازد. توانمندی موشکی یمنی‌ها به گونه‌ای است که می‌تواند هرگونه هدف دریایی را در مناطقی دوردست از سواحل دریای سرخ نیز هدف قرار دهد.

عوامل شکست ائتلاف جنگی ضد یمن

امین در ادامه مقاله خود تاکید می‌کند: سوال سختی که پیش روی غربی‌ها قرار دارد، این است که در صورت تشکیل ائتلاف ضد یمن آیا آنها دریای سرخ و بحرالعرب را با مین‌هایی که در مانورهای نظامی خود به نمایش گذاشته‌اند، پُر نخواهند کرد؟ یا اینکه چگونه می‌توان از تعطیل شدن کشتیرانی در این منطقه جلوگیری کرد؟ سوال دیگر آنکه در صورت آغاز این جنگ مواضع گروه‌های موجود در ساحل شرقی دریای سرخ به ویژه در ساحل سومالی که ارتباطات ویژه‌ای با یمن دارند، و دشمن رژیم‌های عربی منطقه هستند، چگونه خواهد بود؟

الاخبار در پایان این مقاله تأکید می‌کند: همه باید به گونه‌ای متفاوت از تفکرات خود در مورد یمن وارد عمل شوند یا در صورتی که نمی‌خواهند تجاوز به غزه را متوقف کنند، تلاش کنند به نوعی مانع از ادامه رفتارهای این کشور شوند. البته این معمایی است که کشف آن تلاش و زمان زیادی می‌طلبد!

کد خبر ۵۹۷۰۱۲۶

 

 

 

 

عضو ارشد حماس اسامه حمدان شامگاه یکشنبه تاکید کرد که موضع حماس روشن است، رژیم صهیونیستی تنها سه گزینه دارد و مقاومت برای ماه‌ها پایداری آمادگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حمدان در گفت‌وگو با شبکه المیادین در خصوص انتشار اخباری از تحرکات جدید در خصوص مذاکره غیرمستقیم با تل‌آویو برای دستیابی به توافق جدید تبادل اسرا، تصریح کرد: «موضع ما محکم و روشن است.. هیچ صحبتی از مذاکره قبل از توقف تجاوز وجود ندارد».

وی با اشاره به این‌که مقاومت در غزه می‌تواند برای ماه‌ها پایداری کند، افزود: «خشم در خیابان‌های اسراییل به دلیل عدم آزادی اسرا و کشته شدن ۳ نفر توسط گلوله‌های سربازان این رژیم موج می‌زند..اشغالگران تنها سه گزینه دارند؛ گزینه شالیت،گزینه سربازانی که با گلوله همرزمان‌شان کشته می‌شوند یا گزینه رون آراد».

گلعاد شالیت سرباز صهیونیستی است که گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در سال ۲۰۰۶ او را اسیر کرد و اشغالگران با وجود انجام بیش از یک حمله به نوار غزه نتوانستند او را پیدا کنند تا اینکه حماس در سال ۲۰۱۱ موفق شد او را با بیش از هزار اسیر مبادله کند.اما رون آراد، خلبانی است که پس از سرنگونی هواپیمایش در سال ۱۹۸۶ در لبنان، ناپدید شد و اشغالگران تا به این لحظه نتوانسته‌اند اطلاعات مهمی در خصوص او به دست آورند.

این مقام ارشد حماس در ادامه افزود: «اسرائیلی‌ها در طول نبرد نتوانستند به اهداف خود دست یابند..هیچ‌کس نمی‌داند که یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه چگونه نبرد را مدیریت می‌کند و فرماندهان و رهبران از مدیریت وی خیالشان راحت است. هماهنگی کاملی در کار بین رهبری حماس و فرماندهی کتائب القسام وجود دارد».

اسامه حمدان در خصوص اظهارات مشاور امنیت قومی آمریکا جیک سالیوان نیز گفت: «اختلاف میان اسرائیل و واشنگتن در شکل است و نه محتوا. هر دو با تداوم جنگ موافقند».

وی در خصوص قصد اعلامی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای ترور رهبران حماس در سراسر دنیا نیز گفت: «او باید بداند که هیچ جنایتی بدون مجازات نخواهد ماند».

این رهبر حماس، با هوشمندانه توصیف کردن حمایت مقاومت لبنان و عراق از غزه‌، گفت که این حمایت به صورت صعودی در حال افزایش است. محور مقاومت موید حرکت هماهنگ است و این اتحاد برای این نبرد و نبردهای آینده مهم است.

حمدان در پایان این گفت‌وگو  به سخنان دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح حسین الشیخ که گفته بود: «حماس پس از آتش‌بس در نوار غزه پاسخگو خواهد بود» واکنش نشان داد و گفت: «بزرگترین گناهی که ما مرتکب شدیم، امضای قرارداد با اشغالگران بود به جای اینکه برای مقاومت در برابر آن گرد هم بیایم. آیا الشیخ منظور این حرف را فهمید؟ اسرائیل می‌خواهد مقاومت را از بین ببرد و حسین الشیخ می‌خواهد آن را بازخواست کند، او در میدان کیست؟».

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *