بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره هدف قرار دادن ۲ کشتی

نیروهای مسلح یمن در یک بیانیه به تشریح جزییات هدف قرار دادن دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه که در حال حاضر در معرض کشتار، ویرانی و محاصره قرار دارند و در راستای لبیک به خواست آزادگان از ملت بزرگ یمن و امت اسلامی، نیروی دریایی یمن عملیات ویژه علیه دو کشتی مرتبط به رژیم صهیونیستی انجام داد.

در این بیانیه آمده است: نفتکش «سوان آتلانتیک» و کشتی کانتیننری «ام‌اس‌سی کلارا» پس از اینکه از پاسخگویی به تماس‌های ما خودداری کردند، هدف قرار گرفتند. این دو کشتی با شهپاد هدف قرار گرفتند.

نیروهای مسلح یمن بیان کرد: نیروهای مسلح یمن به همه کشتی‌های عبوری به سمت بنادر جهانی غیر از بنادر رژیم صهیونیستی اطمینان می‌دهد که آسیبی به آنها نخواهد رسید و آنها سامانه شناسایی خود را روشن نگه دارند.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: نیروهای مسلح یمن مجدداً تاکید می‌کند که در هدف قرار دادن هر کشتی که بیانیه‌های سابق را نقض کند، درنگ نخواهند کرد. نیروهای مسلح یمن بر تداوم ممانعت از عبور کشتی‌هایی که دردریای سرخ و دریای عرب به سمت بنادر اسراییلی حرکت می‌کنند، تا زمان ورود کمک‌های غذایی و دارویی به برادران استوار در غزه تاکید دارند.

کد خبر ۵۹۷۰۱۳۸

 

 

 

 

 

رزمندگان مقاومت و جوانان فلسطینی بامداد یکشنبه با نظامیان صهیونیستی که به مناطق مختلفی از کرانه باختری حمله کرده بودند، درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر «طولکرم» در کرانه باختری خبر دادند.

شبکه «المیادین» گزارش داد که جوانان فلسطینی برای جلوگیری از پیشروی و عملیات اشغالگران، با سلاح گرم با آنها درگیر شدند.

بر این اساس، درگیری های مسلحانه در حوالی اردوگاه «نور شمس» در طولکرم رخ داده فلسطینی ها خودروهای اشغالگر را با وسایل انفجاری هدف قرار دادند.

گروه مقاومت «کتیبه طولکرم» نیز اعلام کرد که رزمندگان آن با استفاده از بمب های «الامیر-۱» در حال مقابله با یورش صهیونیست ها به طولکرم و اردوگاه های آوارگان هستند.

به نوشته خبرگزاری «شهاب»، بولدوزرهای اشغالگران در حال تخریب زیرساخت‌ها در طولکرم و اردوگاه نور شمس هستند.

از سوی دیگر خبر می رسد که یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه «دیر عمار» در غرب رام الله ادامه دارد و در جریان این حملات یک جوان فلسطینی به شهادت رسیده و دو نفر زخمی شدند.

شبکه «الجزیره» نیز دقایقی بعد گزارش داد که اشغالگران به شهر «یطا» در جنوب الخلیل یورش برده اند.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

یک روزنامه نزدیک به قطر مدعی شد که واسطه‌ها در تلاش هستند مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی از سر گرفته شود، ولی حماس همچنان بر مطالبات خود تأکید دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه العربی الجدید (نزدیک به قطر) به نقل از منابع مصری خبر داد که روند مذاکرات مربوط به تبادل اسرا مجددا آغاز شده است، ولی هنوز در مراحل اولیه خود قرار داد.

به گفته این منابع، آغاز مذاکرات به معنای تمایل اسرائیل [به تبادل اسرا] و ارائه ایده‌های خود به طرف مقابل (حماس) از طریق میانجیهاست و آنچه رخ می‌دهد، تغییر بسیار بزرگی است.

مرحله نخست تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی که به مدت یک هفته به طول انجامید، با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا صورت گرفت. این مبادله، یکم دسامبر (۱۲ روز پیش) به پایان رسید و طی آن، ۸۴ اسیر اسرائیلی و ۲۴۰ اسیر فلسطینی مبادله شدند.

منابع مصری در ادامه گفتند که میانجیها به حماس پیشنهادهایی مبنی بر تبادل اسرا در ازای آتش‌بس انسانی ارائه کرده‌اند، ولی حماس موضع خود را اعلام کرده و گفته است که بدون آتش‌بس کامل، هیچ پیشنهادی را نخواهد پذیرفت و مذاکرات آغاز نخواهد شد.

این منابع همچنین خبر دادند، رژیم صهیونیستی با درز دادن اخباری مربوط به احتمال پمپاژ آب به تونلهای حماس، سعی داشته این جنبش را وادار کند تا مذاکرات را آغاز کند. از طرفی هم، حماس و سایر گروههای مقاومت، عملیات نظامی خود را طی دو روز گذشته افزایش داده‌اند و همین مسئله باعث فشار مضاعف بر شورای جنگ صهیونیستی شده است تا جنگ را متوقف کنند.

به گفته منابع مصری، تلاشهای زیادی از سوی واسطه‌ها در جریان است تا تیمهای مذاکره کننده به دوحه بازگردند.

روزنامه سعودی ایلاف هم اخیرا مدعی شد تل‌آویو و دوحه برای توافق بر سر مرحله دوم تبادل اسرا در حال انجام مذاکراتی محرمانه در یک کشور اروپایی هستند.

ایلاف به نقل از یک دیپلمات ارشد ادعا کرد هیأت‌های اعزامی تل‌آویو و دوحه در حال آماده‌سازی فرمولی جدید برای تبادل اسرا هستند که زنان، کودکان، سالخوردگان و جوانان را در بر می‌گیرد.

در این گزارش همچنین ادعا شده است در این توافق، ۳ افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی مبادله خواهند شد که حماس آن‌ها را به اسارت خود درآورده است.

منبع مذکور در عین حال ادعا کرد که تل‌آویو -مطابق با این توافق- متعهد خواهد شد حدود ۳۰۰ اسیر فلسطینی به اضافه ۳ اسیر با محکومیت‌های سنگین از جمله «مروان البرغوثی» عضو ارشد جنبش فتح را آزاد کند.

«اسامه حمدان» از مقامات ارشد حماس، هم سه شنبه گذشته گزارش‌های منتشرشده در برخی رسانه‌ها درباره مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا را تکذیب کرد.

این مقام ارشد حماس در عین حال تاکید کرد: «تا قبل از پایان تجاوز به غزه، هیچ صحبتی در مورد تبادل اسرا وجود ندارد».

اسامه حمدان این اظهارات را در واکنش به گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل بیان کرد که مدعی شده بود تل‌آویو برای از سرگیری ارتباطات با میانجیگران و برای آزادی مابقی اسرا آمادگی دارد.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد سه‌شنبه هشدار داد که ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه ۲۶۰ درصد است که به معنی فاجعه تمام عیار است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد سه‌شنبه گفت: «صهیونیست‌ها به بیمارستان‌ها، پرسنل پزشکی و حدود ۸ هزار مجروح که نیاز به عمل فوری دارند، حمله می‌کنند».

سرپرست این وزارتخانه به شبکه «الجزیره» توضیح داد: «حدود ۶۰۰ بیمار از جمله ۴۱۳ زخمی تاکنون از گذرگاه رفح برای مداوا در خارج از نوار غزه اعزام شده‌اند».

وی درباره وضعیت وخیم نظام درمانی در نوار غزه هشدار داد: «ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه ۲۶۰ درصد است که به معنی فاجعه تمام عیار است».

این مقام فلسطینی ادامه داد: «۳ کودک در اثر کمبود اکسیژن در بیمارستان کمال عدوان جان خود را از دست دادند و ۱۲ کودک در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶ نوزاد نارس داریم».

سرپرست وزارت بهداشت غزه همچنین افزود: «مراکز پزشکی در شمال فقط کمک‌های اولیه را ارائه می‌کنند و موارد بحرانی را به بیمارستان باپتیست ارجاع می‌دهند».

به گفته مقام‌های بهداشتی غزه، از ۷ اکتبر(۱۵ مهر)  به این سو ۱۸۰۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۹۲۲۹ نفر دیگر در حملات بی امان هوایی و زمینی به این منطقه مجروح شده‌اند.

سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند و هزینه هر یک کیسه آرد نیز تحت تاثیر جنگ به ۹۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

پایگاه صهیونیستی فاش کرد: ارتش اسرائیل جلیقه‌های ضدگلوله مربوط به جنگ ویتنام را در اختیار نظامیانش در جنگ غزه قرار داده است.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها – تسنیم نوشت: پایگاه صهیونیستی تایمز آوی اسرائیل با چاپ بروشور الصاقی به یکی از این جلیقه‌ها از این رسوایی پرده برداشت و نظامیان صهیونیست ارتش اسرائیل مطلع شدند آنچه به تن می‌کنند متعلق به ۲۲ اوت ۱۹۶۳ است که مربوط به دوره جنگ ویتنام (۱۹۷۵ ـ ۱۹۵۵) است.

به‌نوشته این رسانه، این جلیقه را به یکی از نیروهای احتیاط که برای جنگ در نوار غزه فراخوانده شده بود داده بودند.

ظاهراً این جلیقه‌ها جزو کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی بوده و در بروشور هم آمده است: نظامی عزیز، حتماً باید این جلیقه را به تن داشته باشی، می‌توانی آن را به‌روی پیراهن یا کاپشن خود بپوشی یا در طبقه‌های زیرین لباس‌هایت آن را به تن کنی، امضا ارتش آمریکا، ناتیک ماساچوست ۲۲ اوت ۱۹۶۳٫

با این حال رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند: هنوز مشخص نشده است که آیا این جلیقه‌ها جدیداً به دست ارتش رسیده است یا آنکه از سال‌ها پیش در انبار نگهداری می‌شدند.

ابعاد این رسوایی زمانی عیان‌تر می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی این جلیقه‌ها را در اختیار واحدهای جنگی قرار داده است که جزو نیروهای پیاده و آماده عملیات در نوار غزه بودند.

پایان پیام/ت

منابع رسانه‌ای عبری از مجروح شدن حدود ۵۰۰۰ نظامی صهیونیست از ابتدای جنگ غزه تاکنون پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعلام کرد که حدود ۵۰۰۰ نظامی رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ (هفتم اکتبر مصادف با ۱۵ مهر) تاکنون مجروح شده‌اند.

طبق گزارش این رسانه اداره توانبخشی ارتش رژیم صهیونیستی روزانه میزبان حدود ۶۰ مجروح جدید است.

یدیعوت آحارونوت همچنین گزارش داد: اکنون بیش از ۲۰۰۰ سرباز معلول در ارتش اسرائیل وجود دارد.

در همین راستا، رئیس بخش توانبخشی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: بیشتر جراحات ما جدی است و هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌ایم.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه عصر جمعه در شصت و سومین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۷ هزار و ۴۸۷ تن رسیده است.

وی همچنین از افزایش شمار مجروحان به ۴۶ هزار و ۴۸۰ تن خبر داد.

القدره همچنین در ادامه گفت: ۷۰ درصد قربانیان تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

گردان ها ی عز الدین   القسام جناح نظامی جنبش حماس اعلام کرد: رزمندگان حماس طی ۷۲ ساعت گذشته ، ۱۳۵ دستگاه خودرو نظامی رژیم صهیونیستی را بطور جزئی ویا کامل منهدم  کرده است.

ابو عبیده سخنگوی نظامی حماس  گفت: مجاهدین مقاومت فلسطین ده ها تن از سربازان صهیونیست را کشته وزخمی کردند .

نبرد تَن با تانک در غزه و مقابله نیروهای مقاومت با حمله اشغالگران به کرانه باختری

جنگ علیه غزه در حالی وارد سومین ماه پیاپی خود شد که رژیم صهیونیستی به بمباران این باریکه به ویژه شهر خان‌یونس در جنوب آن ادامه می‌دهد و نگرانی‌های بین‌المللی در خصوص بروز یک بحران انسانی جدید وجود دارد. در مقابل حملات راکتی علیه صهیونیست‌ها ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت مهاجرت این رژیم، در بازه زمانی هفت اکتبر تا ۲۹ نوامبر، نرخ مهاجرت به اراضی اشغالی فلسطین ۷۰ درصد کاهش یافته است.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی از شلیک یک موشک ضد زره از لبنان به سمت شهرک «معیان باروخ» در منطقه اشغالی الخلیل خبر داد.

سایت روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش کرد که در حال حاضر درگیری‌های شدیدی در ورودی‌های محله «الشجاعیه» در شمال نوار غزه برقرار است.

رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک افسر دیگر ارتش این رژیم در عملیات زمینی در نوار غزه خبر دادند. به این ترتیب تعداد تلفات نظامی که از صبح امروز از سوی این رسانه‌ها اعلام شد، به نفر افزایش یافت و در مجموع تعداد آن‌ها از زمان آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه به ۸۷ کشته رسید.

گردان‌های القسام اعلام کردند در محور شمال شهر خان‌یونس یک دستگاه تانک مرکاوای دشمن صهیونیستی با یک بمب منهدم شد.

نبرد تَن با تانک در غزه و مقابله نیروهای مقاومت با حمله اشغالگران به کرانه باختری

گردان‌های «شهدای الاقصی-گردان طولکرم» اعلام کرد که نیروهای مقاومت فلسطین شامگاه چهارشنبه و ساعات اولیه بامداد امروز پنجشنبه با یورش‌های اشغالگران به شهر طولکرم و اردوگاه نور شمس در کرانه باختری مقابله کرده و آن‌ها را با شلیک گلوله و بمب‌های انفجاری هدف قرار دادند.

طبق گزارش این گردان‌ها، نیروهای مقاومت، دو سرباز دشمن را در محله المطار در داخل اردوگاه طولکرم زخمی کرد و یک بمب را در نزدیکی یک دستگاه بولدوزر نظامی اشغالگران که در حال یورش به شهر طولکرم بود، منفجر کردند.

تعداد زیادی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی ساعات پایانی روز چهارشنبه همراه با خودروهای زرهی و بولدوزرهای خود از غرب شهر طولکرم وارد آن شده و همزمان با تیراندازی شدید به سمت اردوگاه‌های طولکرم و نور شمس حرکت کردند که در نتیجه آن درگیری‌های شدیدی میان آن‌ها و فلسطینی‌ها آغاز شد.

اشغالگران در اطراف بیمارستان شهید ثابت مستقر شده و آن را شدیدا تحت محاصره قرار داده و مانع از خروج خودروهای آمبولانس و کادر درمان از آنجا شدند.

 

۰ seconds of 0 secondsVolume 90%

 

 

همچنین سربازان ارتش رژیم صهیونیستی همراه با سه دستگاه بولدوزر بزرگ اردوگاه نور شمس را محاصره کرده و نیروهای تک‌تیرانداز خود را بالای ساختمان‌های مرتفع در طول خیابان نابلس در مجاورت دو اردوگاه طولکرم و نور شمس مستقر کرده و استحکامات نظامی خود را به منطقه منتقل کردند، همزمان پهپادهای این ارتش نیز به شدت در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.

در ادامه نیز آن‌ها به اردوگاه نور شمس یورش برده و به خانه‌های مردم در منطقه جبل النصر و حاره المدارس حمله کردند و پس از بازداشت ساکنان خانه‌ها، تک‌تیراندازهای خود را بر بالای سقف خانه‌ها مستقر کردند. همزمان بولدوزرهای آنها خیابان حاره العیاده، المسلخ و نابلس واقع در ورودی اردوگاه را تخریب کردند.

همچنین اشغالگران خودروهای گشتی و زرهی خود را در خیابان‌های مختلف طولکرم به ویژه خیابان الحدادین و مرکز شهر و نیز در طول خیابان نابلس مستقر کرده و در اطراف میدان الجعرون در شمال طولکرم متمرکز شدند.

آن‌ها در یورش خود به طولکرم «محمود طالب» شهروند ۵۲ ساله فلسطینی، امیر لؤی ابو عرجه، جوان ۱۶ ساله و غیث صبحی مهداوی را پس از یورش به خانه‌هایشان بازداشت کردند.

 

۰ seconds of 0 secondsVolume 90%

 

 

همچنین بولدوزرهای آن‌ها مسیر مواصلاتی جبل النصر در اردوگاه نور شمس و ضاحیه ذنابه را با قرار دادن کیسه‌های خاک مسدود کردند.

این دومین یورش به اردوگاه نور شمس از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری اشغالی از هفتم اکتبر است، در یورش اول زیرساخت‌های اردوگاه از جمله خیابان‌ها، کوچه‌ها و اموال عمومی آن به شدت تخریب شد.

در غزه اما، گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس عصر چهارشنبه تصاویری از تقابل خود با تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی که به محله الشجاعیه شهر غزه نفوذ کرده بودند، منتشر کردند، در این ویدیو خودروهای زرهی دشمن با خمپاره هدف قرار می‌گیرند.

همچنین این گردان‌ها شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به درگیری‌های شدیدی که از صبح چهارشنبه با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در تمامی محورهای نفوذ به غزه در شمال و شرق خان‌یونس داشته، اعلام کرد که تنها در محورهای درگیری در دو شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه و بیت‌لاهیا در شمال آن ۲۳ دستگاه خودروی نظامی دشمن را به صورت کامل منهدم کرده و یا آسیب جزئی وارد کرده و نیروهای تک‌تیرانداز القسام ۶ سرباز دشمن را از پا درآورده و یا زخمی کردند.

 

۰ seconds of 0 secondsVolume 90%

 

 

همچنین القسام در بیانیه خود اعلام کرد که نیروهایش خانه‌ای را که گروهی ویژه از نیروهای دشمن در آن سنگر گرفته بودند، با بمب منفجر کرد و همین‌طور آن‌ها با استفاده از موشک‌های ضد نفر گروه دیگری از نیروهای دشمن را در خانه‌ای هدف قرار دادند و با سامانه کوتاه برد «رجوم» و خمپاره پایگاه‌های نظامی آنها را منهدم کرده و حملات راکتی گسترده‌ای را علیه اهداف متعدد دشمن در فاصله‌های مختلف در فلسطین اشغالی انجام دادند.

طبق گزارش‌ها با تشدید درگیری‌ها به ویژه در شرق خان‌یونس، جنگنده‌های ارتش دشمن حملات هوایی شدیدی را علیه این استان واقع در جنوب نوار غزه آغاز کردند.

گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تجمع نیروهای اشغالگر در اطراف مسجد الظلال و آرامگاه شیخ ناصر در شرق خان‌یونس را با تعداد زیادی خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

 

نبرد تَن با تانک در غزه و مقابله نیروهای مقاومت با حمله اشغالگران به کرانه باختری

 

همچنین رزمندگان سرایا القدس موفق شدند در محله التفاح در محور پیشروی در شرق غزه سه خودروی زرهی دشمن را با شلیک چند خمپاره تاندوم منهدم کرده و در درگیری‌هایی با اشغالگران  در محله شیخ رضوان نیز با خمپاره‌های کالیبر ۶۰ دو خودروی آنها را منهدم کنند.

سرایا القدس کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای پیشروی در محله الشجاعیه واقع در شرق غزه را تایید کردند، همچنین آنها پنج دستگاه خودروی زرهی دشمن را با بمب، خمپاره‌های تاندوم و آرپی‌جی هدف قرار دادند.

علاوه بر اینها گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی، شاخه نظامی جبهه مردمی آزادسازی فلسطین دو شهرک «کیسوفیم» و «بئیری» در غلاف غزه و نیز نقاط تجمع سربازان دشمن در شرق استان مرکزی را با خمپاره و راکت هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز با اعتراف به کشته‌شدن ۲ نظامی در درگیری‌ها در شمال نوار غزه اعلام کرد که تلفات نظامی‌اش از زمان آغاز طوفان الاقصی به ۴۱۴ نفر رسیده است.

 

۰ seconds of 0 secondsVolume 90%

 

 

وزارت بهداشت فلسطین نیز چهارشنبه اعلام کرد که چهار فلسطینی در شمال کرانه باختری بر اثر تیراندازی سربازان ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

طبق گزارش این وزارتخانه، عمر ابوبکر، جوان ۱۶ ساله فلسطینی به دلیل اصابت گلوله به سینه‌اش در شهرک یعبد در جنوب غرب جنین به شهادت رسید، همچنین عبد الناصر مصطفی الریاحی ۲۴ ساله در تیراندازی اشغالگران در اردوگاه بلاطه شهید شد، همینطور عبد الرحمان عماد خالد بنی عوده ۱۶ ساله و معاذ ابراهیم زهران ۲۳ ساله در تیراندازی اشغالگران در طمون و اردوگاه الفارعه به شهادت رسیدند.

این وزارتخانه اعلام کرد، سه فلسطینی که به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شده بودند، به بیمارستان رفیدیا منتقل شدند و وضعیت دو تن از آنها وخیم است.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر دستکم ۲۵۹ فلسطینی در تیراندازی‌های سربازان ارتش رژیم صهیونیستی و حملات شهرک‌نشین‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری به شهادت رسیدند.

اما تحولات ۲۴ ساعت اخیر مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه مناطق اطراف شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان را حدود ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه شب هدف قرار دادند.

همچنین یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک عیترون را با شلیک دو موشک هدف قرار داد.

رژیم صهیونیستی پیش از حملات شامگاه چهارشنبه نیز اطراف شهرک‌های عیتا الشعب، القوزح، رامیا، طیرحرفا، مارون الراس و بلیدا را با توپخانه خود هدف قرار داده بود.

مقاومت اسلامی لبنان- حزب‌الله در چارچوب عملیات‌های خود در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ عملیات نظامی را علیه پایگاه‌ها و نقاط استقرار سربازان صهیونیست در دو بخش شرقی و غربی مرزهای جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی اجرا کرد.

 

نبرد تَن با تانک در غزه و مقابله نیروهای مقاومت با حمله اشغالگران به کرانه باختری

 

طبق اعلام حزب‌الله، در بخش شرقی پایگاه «الرادار» با تسلیحات مناسب، پایگاه «رویسه القرن» در مزارع شبعا اشغالی با یک موشک هدایت‌شونده و پایگاه «هونین» با تسلیحات مناسب هدف قرار گرفتند، در بخش غربی این مرزها نیز پایگاه «الضهیره» با تسلیحات مناسب و پایگاه «حدب البستان» با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار گرفتند که در تمامی این نقاط اهدافی به صورت مستقیم مورد اصابت قرار گرفتند.

همچنین حزب‌الله لبنان پایگاه‌های «المالکیه» و «الراهب» و نیز پایگاه دریایی «الناقوره» با سلاح مناسب هدف قرار گرفت.

علاوه بر این نیروهای مقاومت لبنان نقطه تجمع سربازان صهیونیست در پایگاه «جل العلام» و نقطه دیگری از تجمع آنها در «کرم التفاح» واقع در نزدیکی پایگاه «میتات» را با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

همچنین محل تجمع اشغالگران در پایگاه «تل شعر» در مقابل شهرک عیتا الشعب نیز هدف نیروهای حزب‌الله قرار گرفت.

 

نبرد تَن با تانک در غزه و مقابله نیروهای مقاومت با حمله اشغالگران به کرانه باختری

 

مقاومت اسلامی لبنان شهادت علی حسن الاتات از منطقه «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت را در جریان عملیات‌های طریق القدس اعلام کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز چهارشنبه در پیامی خطاب به شورای امنیت با اشاره به اینکه جنگ در غزه می‌تواند خطرات موجود برای صلح و امنیت بین‌المللی را تشدید کند، برای اولین بار از زمان انتصاب در این سمت در سال ۲۰۱۷، ماده ۹۹ منشور سازمان ملل را فعال کرد.

این ماده از منشور سازمان ملل که به ندرت استفاده می‌شود، به گوترش این اجازه را می‌دهد شورای امنیت را متوجه هر مساله‌ای کند که از نظر او می‌تواند تهدیدی برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی باشد.

دبیرکل سازمان ملل در پلتفرم ایکس اعلام کرد، در راستای مقابله با خطر جدی فروپاشی ساختار انسانی در غزه از شورای امنیت می‌خواهم به جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای انسانی در غزه کمک کند و درخواست برقراری آتش‌بسی انسانی می‌دهم.

او در ادامه نسبت به فروپاشی قریب الوقوع و کامل نظم عمومی در غزه به دلیل شرایط ناامیدکننده موجود در آنجا که ارسال کمک‌های بشردوستانه حتی اندک را غیرممکن کرده، هشدار داد و گفت: احتمالا شرایط با شیوع بیماری‌های واگیردار و افزایش فشارها برای حرکت‌های دسته‌جمعی به سمت کشورهای همسایه بدتر می‌شود.

استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش نیز در پاسخ به سوال‌های خبرنگاران درباره مفهوم این پیام گفت: دبیرکل از این اختیاری که منشور به او می‌دهد استفاده می‌کند و می‌توان آن را یک گام بزرگ قانون اساسی دانست این ماده قدرتمندترین ابزاری است که دبیرکل در چارچوب منشور سازمان ملل در اختیار دارد.

 

نبرد تَن با تانک در غزه و مقابله نیروهای مقاومت با حمله اشغالگران به کرانه باختری

 

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز حمایت جدی خود را از این ابتکارعمل گوترش و درخواست او از شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در نوار غزه اعلام کرد.

ابوالغیط در پلتفرم ایکس نوشت که رجوع گوترش به شورای امنیت بر اساس ماده ۹۹ منشور سازمان ملل برای اولین بار از زمان انتصابش نشان‌دهنده وخامت اوضاع است و شورای امنیت باید پس از این ناکامی‌های مکرر مسوولیت خود را بپذیرد.

در مقابل الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پلتفرم ایکس ناخرسندی و خشم خود را از اظهارات گوترش ابراز کرد و مدعی شد که حضور گوترش در سمت معاونت کل سازمان ملل «تهدیدی برای صلح جهانی» بوده درخواست او برای فعال‌سازی ماده ۹۹ و درخواست آتش‌بس در غزه در واقع حمایت از حماس و تایید اقدامات آن است!

همچنین کوهن مدعی شد، «هر کسی که حامی صلح جهانی است باید از آزادسازی غزه از کنترل حماس حمایت کند».

انتهای پیام

 

 

 

 

 

درگیری بین ارتش رژیم صهیونیستی ورزمندگان جنبش حماس در جنوب غزه ادامه دارد وارتش اسرائیل به جنایت خود در مرکز وشمال غزه ادامه می دهد وتعداد شهدای غزه افزایش می یابد ومشکلات آورارگان غزه چند برابر می شود بویژه که ارتباطات وشبکه اینترنت قطع است ودرگیریها بشدت ادامه دارد وامیدی به آرامش وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ارتش رژیم صهیونیستی جنوب غزه را محاصره وده خودروهای نظامی روز دوشنبه در این منطقه مستقر شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی عملیات زمینی خودرا در شمال نوار غزه از ۲۷ اکتوبر یعنی قبل از بیست روز اغاز کرده واین عملیات در شمال نوار غزه متمرکز وارتش از مردم غزه خواست شمال نوار را تخلیه وبه سمت جنوب بروند.

از روز جمعه گذشته که اتش بس یک هفته ای بین اسرائیل وجنبش حماس به پایان رسید ، ارتش رژیم صهیونیستی مناطق جنوب غزه از جمله خان یونس ورفح را بشدت بمباران کرد.

توماس وایت مدیر آژانس کمک به اوراگان فلسطینی ( اونروا) اظهار تاسف کرد که در رفح مردم بعلت بمباران ها شدید مجبور به فرار شده اند  .

وی افزود : از ما میخواهند انها را راهنمایی کنیم که به کجا بروند دتا در امان باشند ولی ما نمیدانیم به انها چه گوییم.

امریکا روز دوشنبه اعلام کرد از اسرائیل میخواهد اجازه دهد سوخت به نوار غزه وارد شود .

از سوی دیگر ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که به زودی حمله گسترده خودرا به خان یونس اغاز خواهد کرد واز انها میخواهد این شهر را ترک نمایند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد تعداد شهدا به ۱۵۸۹۹ شهید رسیده که ۷۰ در صد انها کودکان وزنان ونوجوانان می باشند .

 

 

 

 

 

 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۰ اتن از اهالی غزه در اثر تجاوزات صهیونیست ها به شهادت رسیدند وبدین ترتیب تعداد شهدای غزه به ۱۵۵۲۳ تن رسید وتعداد زخمی ها به ۳۱۶۴۱ تن بالغ گردید.

شهادت بیش از 100 فلسطینی در حملات امروز صهیونیست‌ها

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که پس از شکست آتش‌بس و از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی، امروز ۱۹۳ غیر نظامی فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

در روز پنجاه و ششم از آغاز تجاوز صهیونیستها، رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به نوار غزه از سر گرفت.

در روز پنجشنبه که در هفتمین مرحله از تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفت ، صهیونیستها ۳۰ فلسطینی را آزاد کردند و هشت اسرائیلی هم آزاد شدند.

ارتش صهیونیستی  خبر داد که از زمان پایان آتش‌بس در غزه، ۹ نفر از نیروهای خود را از دست داده است. جنبش حماس تأکید دارد که صهیونیستها مسئول شکست آتش‌بس هستند

القدره در گفت‌وگو با شبکه العربی، با بیان اینکه فقط سه بیمارستان در شمال غزه همچنان فعال بوده و با امکانات محدود در حال ادامه خدمت‌رسانی است، تصریح کرد: تعداد شهدایی که تا کنون [از آغاز تجاوزات صهیونیستها] اعلام شده، شامل کسانی نیست که زیر آوار هستند.

وی همچنین گفت که افراد زخمی و بیمار، نمی‌توانند خود را به بیمارستانها برسانند و همین مسئله، وضعیت بهداشتی را وخیم کرده است.

این مقام فلسطینی با اشاره به اینکه بیمارستانهای غزه با کمبود خون مواجه هستند، از صلیب سرخ خواست که از کشورهای همسایه و شهرهای خارج از نوار غزه، خون تأمین کند.

ساعاتی پس از پایان آتش بس و از سرگیری حملات در نوار غزه، ارتش اسرائیل صبح امروز با پخش اعلامیه‌هایی بر فراز شهر خان یونس در جنوب، این شهر را منطقه جنگی اعلام کرد و از ساکنان آن خواست فورا شهر را تخلیه کنند.

در اعلامیه‌های پخش شده رژیم اسرائیل خطاب به مردم این منطقه آمده است؛«به ساکنان «القراره»، «خیربت خزعا»، «آبادان» و «بانی سهیلا»؛ شما باید فورا این مناطق را تخلیه کنید و در منطقه رفح پناه بگیرید. شهر خان یونس یک منطقه جنگی است».

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل نیز دیروز گفت که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش، برنامه نظامی لازم برای ادامه جنگ پس از آتش‌بس را آماده کرده است. هرتزی هالوی نیز در اظهار نظری گفته است که جنگ در غزه کوتاه مدت نخواهد بود.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

یک تحلیلگر ارشد در تشریح علت عدم حضور رئیسی در اجلاس آب و هوایی دبی «COP28» بیان کرد که غیبت رئیس جمهور در این کنفرانس، به دلیل حضور اسحاق هرتزوگ در کنفرانس مذکور است.

در حالی که چندی است رسانه‌ها از سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به امارات عربی متحده برای شرکت در اجلاس آب و هوایی در دبی خبر می‌دهند، ولی امروز (پنجشنبه) نهم آذر ماه و در نخستین روز این نشست ناگهان اعلام شد که نه تنها رئیس جمهور در این کنفرانس شرکت نمی‌کند، بلکه نماینده‌ای هم از سوی او در این اجلاس حضور نخواهد یافت. در این باره عنوان شد که ایران تنها در سطح وزیر نیرو در کنفرانس آب و هوایی «COP28» شرکت می‌کند.

در همین خصوص تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل و امور راهبردی سید مصطفی خوش‌چشم در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس گفت که «عدم حضور رئیس جمهور در این نشست در اعتراض به سفر رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ به امارات و حضورش در این کنفرانس است». سفری که بعد از دو ماه از نسل‌کشی در غزه و شهادت بیش از ۱۵ هزار نفر توسط صهیونیست‌ها آن هم به یکی از کشورهای مسلمان منطقه صورت می‌گیرد.

در گفت‌وگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) امیرعبداللهیان و همتای اماراتی نیز به دعوت به عمل آمده از رئیسی توسط رئیس امارات اشاره شد و حسین امیرعبداللهیان حضور مقامات رژیم صهیونیستی در این کشور را با توجه به جنایات اخیر این رژیم در خور تأمل جدی خواند.

کنفرانس آب و هوایی «COP۲۸» در حالی از امروز (پنجشنبه) ۳۰ نوامبر در شهر دبی آغاز و تا ۱۲ دسامبر ادامه خواهد یافت که روزنامه جروزالم پست با اشاره به سفر اسحاق هرتزوگ اعلام کرد که او قصد دارد از فرصت حضورش در این نشست استفاده و در دیدارهایش با مقامات حاضر موضع اسرائیل را تقویت و زمینه آزادی اسرای اسرائیلی را فراهم کند.

کاپ ۲۸ بیست‌ و هشتمین نشست اقلیمی سالانه سازمان ملل متحد است که دولت‌ها در آن درباره روش‌های محدود کردن و آمادگی برای تغییرات اقلیمی آینده به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. کاپ مخفف «کنفرانس اعضای شرکت‌ کننده» است و اعضای شرکت‌کننده در آن از امضاکنندگان کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییر اقلیم در سال ۱۹۹۲ میلادی هستند. پیش از این اعلام شده بود که بیش از ۲۰۰ کشور به این کنفرانس دعوت شده‌اند و براساس آخرین آمار ۱۴۰ نفر از سران کشورهای مختلف در این نشست حضور می‌یابند.

وزیر خارجه امارات عربی متحده شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان خرداد سال جاری در حاشیه نشست دوستان بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی و در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به برگزاری این نشست در سطح روسای کشورها از آیت‌الله رئیسی دعوت کرده بود. در همان زمان نیز خبری مبنی بر دعوت رئیس امارات عربی متحده محمد بن زاید از اسحاق هرتزوگ و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در اجلاس آب و هوایی در دبی منتشر شد.

در این میان امارات عربی متحده در قبال اظهارات هرتزوگ که می‌خواهد با استفاده از حضورش در این کنفرانس، اهداف سیاسی این رژیم را به پیش ببرد، موضعی اتخاذ نکرد.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار بسیجیان سراسر کشور تاکید کردند: دوگانه جدید «مقاومت و تسلیم» بر منطقه حاکم شده است و امروز جریان مقاومت یعنی تسلیم نبودن در برابر «زورگویی، زیاده‌خواهی و دخالت‌های آمریکا»، یک جریان واضح در منطقه است.ایشان  با اشاره به نقشه شکست‌خورده آمریکایی‌ها برای تغییر نقشه جغرافیای سیاسی غرب آسیا، خاطرنشان کردند: آنها چند سال قبل در قضیه لبنان گفتند به دنبال تشکیل «خاورمیانه جدید» بر اساس نیازها و منافع نامشروع خودش هستند که البته ناکام ماندند.

ایشان با برشمردن نمونه‌های شکست آمریکا در ایجاد نقشه جدید منطقه گفتند: آمریکا به دنبال نابود کردن حزب‌الله بود اما حزب‌الله بعد از جنگ ۳۳ روزه، بیش از ۱۰ برابر گذشته قوی‌تر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ناکامی آمریکا در بلعیدن عراق از طریق ایجاد حکومت آمریکایی و حاکم کردن یک ژنرال آمریکایی یا یک رئیس غیرنظامی آمریکایی و حتی یک عراقی وابسته به آمریکا را در مقاطع پس از اشغال، یکی دیگر از جلوه‌های شکست تشکیل خاورمیانه جدید خواندند و افزودند: در عراقی که آنها به دنبال بلعیدن آن بودند، امروز هسته‌های مقاومت در قضیه فلسطین وارد شده‌اند.

رهبر انقلاب، شکست آمریکایی‌ها در تسلط بر سوریه از طریق عوامل نیابتی آن مانند داعش و النصره را نمونه دیگری از ناکامی آنها دانستند و گفتند: یک برنامه دیگر آنها در طرح خاورمیانه جدید، تمام کردن مسئله فلسطین به نفع رژیم غاصب بود به‌گونه‌ای که چیزی به نام فلسطین باقی نماند، اما همان طرح خائنانه دو دولتی هم که قبلاً تصویب کرده بودند، محقق نشد و موقعیت و پیشرفت امروز فلسطین و حماس و جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت قابل مقایسه با ۲۰ سال قبل نیست.

ایشان در نوعی جمع‌بندی، تأکید کردند: البته جغرافیای سیاسی منطقه در حال دگرگونی است اما نه به نفع آمریکا بلکه به نفع جبهه مقاومت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با برشمردن خصوصیات نقشه جدید و در حال شکل‌گیری غرب آسیا گفتند: خصوصیت اول غرب آسیای جدید، «آمریکازدایی یعنی نفی سلطه آمریکا بر منطقه» است که البته این به معنی قطع روابط سیاسی کشورها با آمریکا نیست بلکه به معنی زائل شدن قدرت و تسلط سیاسی آمریکا است و همانگونه که می‌بینیم برخی کشورهای صد در صد تابع هم در حال زاویه گرفتن با آمریکا هستند.

ایشان از جمله اقدامات سالهای دور و نزدیک آمریکا برای تسلط بر منطقه را تقویت رژیم صهیونیستی و تشویق کشورها به ارتباط با آن خواندند و افزودند: یک نشانه واضح و آشکار آمریکازدایی از منطقه، حادثه عمیقاً تاریخ‌ساز طوفان الاقصی است که اگرچه علیه رژیم صهیونیستی بود اما در جهت آمریکازدایی است؛ زیرا جدول سیاست‌های آمریکا را در منطقه بهم ریخته و با استمرار آن، جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه محو خواهد شد.

«بهم ریختن دوگانه‌های جعلی و تحمیلی در منطقه» خصوصیت دیگر غرب آسیای جدید است که رهبر انقلاب با اشاره به آن گفتند: دوگانه‌های «عرب و غیر عرب»، «شیعه و سنّی» و افسانه هلال شیعی، رنگ باخته که نمونه واضح آن در قضیه فلسطین است چرا که در طوفان الاقصی و قبل از آن، بیشترین کمک را به فلسطینیان شیعیان عرب و غیر عرب کرده‌اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در مقابل آن دوگانه‌های تحمیلی، دوگانه جدیدی به نام «مقاومت و تسلیم» بر منطقه حاکم شده است و امروز جریان مقاومت یعنی تسلیم نبودن در برابر «زورگویی، زیاده‌خواهی و دخالت‌های آمریکا»، یک جریان واضح در منطقه است.

ایشان «حل مسئله فلسطین» را خصوصیت دیگر غرب آسیای جدید و در حال شکل‌گیری دانستند و افزودند: مسئله فلسطین به توفیق الهی به سمت حل شدن یعنی تشکیل حاکمیت فلسطینی در همه سرزمین فلسطین در حال حرکت است.

رهبر انقلاب با اشاره به طرح و منطق دنیاپسند، قابل قبول و متمدنانه جمهوری اسلامی برای فلسطین یعنی همه‌پرسی از همه فلسطینی‌ها، گفتند: غیر از اشغالگران، همه فلسطینی‌ها چه ساکنان فلسطین چه ساکنان کشورهای همسایه و اردوگاهها و مناطق دیگر باید بتوانند برای اداره فلسطین نظر دهند البته برخی می‌گویند رژیم صهیونیستی زیر بار این طرح نمی‌رود اما باید این اراده به آن تحمیل شود و اگر این طرح دنبال شود که ان‌شاءالله دنبال خواهد شد و اگر هسته‌های مقاومت، اراده و عزم خود را به طور جدی دنبال کنند، این هدف محقق خواهد شد.

ایشان با اشاره به انتساب یک نظر دروغ به جمهوری اسلامی ایران از زبان برخی‌ها در دنیا مبنی بر به دریا ریختن یهودیان و صهیونیست‌ها برای حل مسئله فلسطین، گفتند: نظر جمهوری اسلامی به دریا ریختن کسی نیست بلکه این است که باید دولتی با نظر مردم فلسطین تشکیل شود و درباره این گونه افراد نیز همان دولت تصمیم بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه حادثه مهم و بی‌نظیر طوفان الاقصی باعث نزدیک شدن اهداف و تسهیل راه شده است، گفتند: رژیم صهیونیستی که اعصابش از این طوفان تکه پاره شده، برای خاموش کردن آن دست به بمباران بیمارستان و مدرسه و جمعیت‌های مردمی و کشتن کودکان کرد که البته با این جنایت‌ها نتوانسته و نخواهد توانست طوفان الاقصی را از بین ببرد.

ایشان با اشاره به ناکامی رژیم صهیونیستی در همه اهداف خود در این جنگ، تأکید کردند: این شکست با عصبانیت و وحشی‌گری‌ها جبران نمی‌شود بلکه اینگونه اقدامات باعث بی‌آبرویی بیشتر رژیم صهیونیستی و آمریکا و حتی بی‌آبرویی فرهنگ و تمدن غرب شده است.

ایشان با تقبیح موضع‌گیری یکی از سران غربی در زمینه توجیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی با عنوان «دفاع از خود»، گفتند: فرهنگ و تمدن غربی این است که اسم به شهادت رساندن ۵ هزار کودک فلسطینی و استفاده از بمب فسفری را دفاع از خود می‌گذارند؛ بنابراین فرهنگ غرب هم در این قضیه بی‌آبرو شد.

رهبر انقلاب، فجایع ۵۰ روز گذشته را فشرده‌‎ی ۷۵ سال جنایت صهیونیست‌ها در فلسطین خواندند و افزودند: کشتار و آواره کردن مردم اعم از زن و کودک و شهرک‌سازی با ویران کردن خانه‌ها و مزارع فلسطینیان از جمله جنایت‌های مستمر اشغالگران در این ۷۵  سال بود که همه آن جنایت‌ها را به صورت فشرده در این ۵۰ روز نیز انجام دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین تأکید کردند: طوفان الاقصی خاموش‌شدنی نیست و ان‌شاءالله این وضع نیز ادامه نخواهد یافت.

بخش پایانی سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بیان توصیه‌های کاربردی به سازمان بسیج و همه بسیجیان اختصاص داشت.
بصیرت افزایی، داشتن ابتکار عمل در مسائل مهم، پرهیز از بازی در زمین دشمن، امیدواری مستمر به آینده با تکیه بر پیشرفت‌های حقیقی کشور در شدیدترین تحریم‌ها و فشارها، پرهیز از غرور، قدردانی نعمت بسیجی بودن و آن را امانت گران‌بهای خدا دانستن، توکل همیشگی بر پروردگار، جذب «نیروهای طراح» در کنار نیروهای عملیاتی و اهمیت دادن بیشتر به تدبیر و فکر و طراحی، از جمله توصیه‌های ایشان به بسیج و بسیجیان بود.

رهبر انقلاب همچنین‌ پرهیز از دوقطبی‌های کاذب را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: برخی اظهارات در فضای مجازی و جدا کردن مردم تحت عناوینی مانند «طرفدار این یا آن»، واقعا جای گله دارد؛ کسانیکه دین و مبانی و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند، با هر اختلاف سلیقه برادرهای شما هستند و نباید دچار دودستگی شد.

در ابتدای این دیدار سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن بیان گزارشی از آخرین اقدامات این سازمان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و علمی؛ «جهاد تبیین»، «جهاد خدمت» و «جهاد امیدآفرینی» را ۳ رویکرد اصلی بسیجیان برشمرد و بر آمادگی این نیرو برای مقابله با هرگونه تهدید علیه کشور و مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

انتهای پیام

قطر اعلام کرد که توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به مدت ۲ روز دیگر تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت خارجه قطر اعلام کرد که توافق آتش‌بس انسانی در غزه به مدت ۲ روز دیگر تمدید شده است.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با برادرانمان در قطر و مصر توافق کردیم که آتش‌بس انسانی در غزه به مدت ۲ روز و با همان شروط توافق پیشین تمدید شود.

کد خبر ۵۹۵۱۷۶۷

رژیم صهیونیستی اسیر فلسطینی خانم اسراء جعابیص  را بهمراه اسرای فلسطینی دیگر آزاد کرد.

اسراء جعابیصی از ماه  اکتبر ۲۰۱۵ در زندان رژیم صهیونیستی زندانی است .و روزجمعه  گذشته همراه تعدادی از زنان وکودکان فلسطینی از زندان صهیونیت ها در مبادله اسرا بین رژیم صهیونیستی وجنبش حماس ازاد گردید.

اسراء جعابیص درروستای جبل المکبر در جنوب بیت المقدس ودر سال ۱۹۸۶ ( ۱۳۶۵ ) متولد شده است .

معتصم پسر اسراء با مادر بزرگ ودائی هایش در بیت المقدس زندگی می کند وهمسر اسراء در یک حادثه فلج گردیده است.

اسراء هنگام دستگیری اتومبیلش را سربازان اسرائیلی منفجر کردند که در اثر این انفجار وی دچار سوختگی ۶۰ درصد شد همه انگشتان دستش را از دست داد وصورتش دچار سوختگی گردید .

علیرغم سوختگی جسد وصورت اسراء ، نیروهای صهیونیستی مانع درمان وی شدند .چند ساعت بعد از انفجار کپسول گاز وی را دست بسته به بیمارستان منتقل کردند .

اسراء صد روز را در بیمارستان سپری کرد .وی سپس در دادگاه نظامی صهیونیست ها محاکمه شد .وی متهم به قتل سربازان اسرائیلی شد وبه ۱۱ سال زندان محکوم گردید .

***************

مراسم استقبال از اسرای آزاد شده فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی با تصاویری از اشک و لبخند در کنار یکدیگر ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لحظه تاریخی آزادی تعداد ۳۹ نفر از اسرای فلسطینی در اولین روز از عملیات تبادل اسرا بعد از آتش‌بس در غزه که پس از حدود ۵۰ روز حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و کرانه باختری و شهادت نزدیک به ۱۵ هزار فلسطینی صورت گرفت، لحظاتی متفاوت از اشک و لبخند و غم و شادی را رقم زد.

خبرگزاری فلسطینی شهاب در این رابطه گزارش داد: شرکت کنندگان در مراسم استقبال از اسرای فلسطینی نیز در مناطق مختلف فلسطین اشغالی شعارهایی در حمایت از گردان‌های القسام و مقاومت غزه سر داده و از جانفشانی این گروه‌ها برای آزادسازی اسرای فلسطینی تشکر و قدردانی کردند.

این احساس متفاوت در اظهارات اسرای فلسطینی آزاده شده نیز مشاهده می‌شود. «مرح باکیر» دختر نوجوان فلسطینی آزاد شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی که ساکن شهر قدس است، بعد از دیدار با خانواده خود در اظهاراتی تصریح کرد: احساس آزاد شدن از زندان در برابر خون شهدای غزه و جانفشانی‌های بسیار بزرگی که خانواده من در غزه انجام دادند، بسیار سخت است.

سارة عبدالله از دیگر اسرای نوجوان فسطینی از شهر نابلس بعد از ادای سجده شکر در قبال آزادی خود گفت: من حماس و غزه را بسیار دوست دارم و به وجود افرادی نظیر محمد الضیف و یحیی السنوار افتخار می‌کنم، چرا که آنها تنها کسانی بودند که در کنار ما ایستادند.

ملک سلمان از دیگر اسرای زن فلسطینی که دیروز آزاد شد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بعد از حوادث ۷ اکتبر ارتباط ما را با خارج به کلی قطع کرد. وی ادامه داد: من به تمامی خانواده‌های شهدا در نوار غزه تسلیت می‌گویم.

فاطمه شاهین از دیگر اسرای فلسطینی بعد از آزادی گفت: از مردم غزه که صبر و استقامت کرده و برای آزادی تمامی اسرا خون خود را نثار کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم. وی ادامه داد همه ما اطمینان داریم که مقاومت به اقدامات خود در آزادسازی کامل اسرای فلسطینی ادامه خواهد داد.

فاطمه شاهین یکی دیگر از زنان فلسطینی آزاد شده می‌گوید که هر لحظه در زندان‌های اسرائیل به اندازه یک سال طول می‌کشد.

حنان البرغوثی از دیگر زنان فلسطینی که دیروز در تبادل اسرا آزاد شد، تصریح کرد: زندانبانان صهیونیستی عمداً بعد از عملیات ۷۷ اکتبر، جنگ روانی ضد ما را تشدید کردند تا امید ما نسبت به آزادی را از بین ببرند.

حاتم ابو موسی نوجوان فلسطینی که از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده، در اظهاراتی تصریح کرد: ما از بی‌توجهی پزشکی و بدرفتاری در زندان‌های اسرائیل رنج می‌بردیم و آنها بین کودک و بزرگ تفاوت قائل نبودند. وی ادامه داد: شادی ما هنگامی کامل می‌شود که تمامی اسرای فلسطین از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شوند.

در طرف مقابل رژیم صهیونیستی هر نوع مصاحبه اسرای خود بعد از آزادی را ممنوع کرده است.

کد خبر ۵۹۴۹۰۱۱

همزمان با آغاز آتش بس، ساکنان روند بازگشت به منازل خود را شروع کرده‌اند؛ اما با وجود این هواپیماهای اسرائیلی اطلاعیه هایی ریخته و به ساکنان درباره بازگشت به مناطق شمالی غزه هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، همزمان با آغاز آتش بس خانواده‌ها روند بازگشت به منازل خود را شروع کرده اند اما با وجود این هواپیماهای اسرائیلی اطلاعیه‌هایی ریخته و به ساکنان درباره بازگشت به مناطق شمالی غزه هشدار دادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی با شلیک بمب‌های گازی در اطراف فلکه کویتی در شهر غزه مانع از بازگشت مردم به منازلشان می‌شوند.

همچنین این نظامیان به شدت اقدام به تیراندازی در خان یونس و رفح کردند.

همزمان منابع خبری از ورود محموله سوخت به گذرگاه رفح همزمان با شروع آتش بس موقت خبر دادند.

به دنبال برقراری آتش بس موقت، آوارگان در شهر رفح در جنوب غزه به دنبال تماس با خویشاوندان خود در شمال غزه برای اطلاع از وضعیت آنها هستند.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: منطقه شمال غزه منطقه خطرناک جنگی است و ما اجازه جابجایی ساکنان از جنوب غزه به شمال آنرا نخواهیم داد.

از سوی دیگر آمبولانس‌ها به سمت مناطق شهر غزه و شمال آن برای انتقال مجروحان و شهیدان رهسپار شده اند.

همزمان با آغاز آتش‌بس موقت در غزه، کامیون‌های حامل سوخت پس از هفته‌ها محاصره و بمباران، وارد گذرگاه رفح شدند.

شماری از آمبولانس‌ها اقدام به انتقال مجروحان از طریق گذرگاه رفح به سمت بیمارستان العریش مصر کردند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین در شمال غزه از ویرانی گسترده در بیمارستانها و مدارس و ساختمانها در بیت حانون خبر داد و اعلام کرد: ساکنان با اجرایی شدن آتش بس شروع به بازگشت به بیت حانون کرده اند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که هواپیماهای رژیم صهیونیستی به طور کامل آسمان غزه را ترک کردند.

بر اساس این آتش بس، ۵۰ نفر از اسرای دشمن اعم از زن و کودکان کمتر از ۱۹ سال در مقابل ۱۵۰ نفر از اسرای زن فلسطینی و کودکان کمتر از ۱۹ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی، آزاد خواهند شد.

توقف پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی در جنوب نوار غزه طی این ۴ روز به مدت ۶ ساعت در روز از ۱۰ صبح تا ۴ عصر هم از بندهای موردتوافق این آتش‌بس موقت عنوان شده است.

در روزهای آتش‌بس موقت، باید تردد آزادانه مردم در نوار غزه تضمین شود و به ویژه در خیابان صلاح الدین کسی مورد حمله قرار نگیرد و تردد از شمال نوار غزه به جنوب آن امکان پذیر باشد.

در این مدت همچنین نباید اشغالگران به احدی حمله کنند یا احدی را در کل غزه بازداشت کنند.

پیش از این محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس موقت در نوار غزه باعث دستیابی به یک توافق پایدار شود که توقف جنگ و آغاز مذاکرات صلح جامع را در پی داشته باشد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین گفت امیدواریم که این آتش‌بس به گفتگوهای جدی برای آغاز روند صلح جامع و عادلانه منطبق با قطعنامه‌های بین المللی منجر شود.

وزیر خارجه قطر از همه شرکای دوحه به‌ویژه آمریکا و مصر به علت مشارکت در دستیابی به توافق آتش‌بس موقت چهار روزه در نوار غزه قدردانی کرد.

وزارت خارجه قطر به عنوان یکی از میانجی‌های ناظر بر روند توافق در غزه بیانیه‌ای را در خصوص دستیابی به این آتش‌بس منتشر کرد.

بر اساس این بیانیه ۱۵۰ اسیر فلسطینی شامل زنان و کودکان زیر سن قانونی در برابر آزادی ۵۰ نفر از اسرای رژیم صهیونیستی از غزه آزاد خواهند شد و تعداد اسرای تبادل شده در مراحل آینده از اجرای توافق افزایش پیدا خواهد کرد.

وزارت خارجه قطر همچنین اعلام کرد که در طول مدت آتش بس اجازه ورود تعداد زیادی از کمک‌های امدادی از جمله سوخت برای تأمین نیازهای انسانی به نوار غزه داده خواهد شد.

کد خبر ۵۹۴۸۳۶۹

 

 

 

 

 

 

رسانه‌های فلسطینی بامداد پنجشنبه از حملات ددمنشانه و مکرر جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی بامداد پنجشنبه از حملات ددمنشانه و مکرر جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه خبر دادند.

خبرگزاری «شهاب» گزارش داد که توپخانه صهیونیست‌ها بیش از یک ساعت است که شرق خان‌یونس را دیوانه‌دار گلوله‌باران می‌کند.

شبکه «الجزیره» گفت که در پی حمله هوایی اشغالگران به مناطق مسکونی در محله شیخ‌رضوان در شهر غزه، ده‌ها فلسطینی شهید و مجروح شدند.

به گفته شبکه «المیادین» نیز جنگنده‌های صهیونیستی حملات شدیدی را به اطراف شرکت برق در شمال اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه انجام دادند.

طبق گزارش‌ها، شمال اردوگاه «المغازی» و نزدیک خیابان صلاح الدین در مرکز نوار غزه نیز هدف حملات جنایتکارانه غاصبان تروریست قرار گرفت.

این حملات در حالی است که بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

پیش از این، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه گفت که به موساد دستور داده تا علیه سران حماس در هر کجای دنیا که هستند، اقدام کنند. پایان پیام/

 

 

 

 

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه با اشاره به شهادت ۱۴۸۵۴  نفر در حملات صهیونیستها، خبر داد که در این حملات، ۳۶ هزار نفر زخمی شدند.

شمار شهدای غزه از مرز 14 هزار نفر گذشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه در بیانیه ای اعلام کرد که  رژیم صهیونیستی هزار و ۳۵۴ کشتار علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، بیش از شش هزار و ۸۰۰ نفر مفقود شده‌اند.

خبرگزاری شهاب ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، در این حملات، ۳۶هزار نفر زخمی شدند که بیش از ۷۵ درصد از آنان، زن و کودک هستند.

به گفته این نهاد فلسطینی، ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی در نوار غزه، در حملات صهیونیستها یا به صورت کامل تخریب شده است یا دیگر قابل سکونت نیست.

این در حالی است که زمزمه‌هایی درباره توافق احتمالی میان رژیم صهیونیستی و حماس در خصوص تبادل اُسرا شنیده می‌شود؛ هر چند مسئولان فلسطینی تأکید دارند که سران صهیونیست مانع اصلی حصول این توافق هستند، ولی عدم پیشروی زمینی صهیونیستها و ناتوانی در آزادی اسرای اسرائیلی آنان را مجبور کرده است پای میز مذاکره حاضر شوند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز  به نقل از یک مقام ارشد خبر داد: «توافق آزادی تعدادی از اُسرا، شامل آزادی پنجاه کودک و زن در غزه در چند دفعه می‌باشد. در مقابل آزادی برخی از اُسرای اسرائیلی، حدود ۱۵۰ زندانی امنیتی فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی آزاد خواهند شد».

این منبع بلندپایه به سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد: «آتش بس موقتی برای پنج روز ایجاد خواهد شد و در صورتی که حماس تعداد بیشتری از اُسرا را آزاد کند، این آتش‌بس تمدید خواهد شد».

پیشتر نیز شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک دیپلمات آگاه و یک منبع نزدیک به موضوع گزارش داد که قطر امیدوار است امروز توافقی را برای آزادی گروگان‌های غیرنظامی که توسط حماس در عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته شده بودند را در ازای توقف درگیری ها اعلام کند.

براساس این گزارش، این توافق آزادی برخی زندانیان غیرنظامی اسرائیلی را در ازای توقف درگیریها دربرخواهد داشت.

مقامات آمریکایی نزدیک به مذاکرات تاکید کردند که اگرچه توافق انجام نشده است، اما آنها به طور فزاینده‌ای خوش بین هستند و معتقدند هفته‌های طولانی و دشوار با آزادی گروگانها به ثمر خواهد رسید.

پایان پیام/

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه بامداد سه‌شنبه گفت که پهپادهای رژیم صهیونیستی هر کسی را که در حیاط بیمارستان اندونزی حرکت می‌کند هدف قرار می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گفت: «۵۰۰ مجروح فقط در ساعات اخیر به بیمارستان اندونزی منتقل شده‌اند که حال بعضی از آنها وخیم است».

این مقام فلسطینی بامداد سه‌شنبه به شبکه «الجزیره» توضیح داد: «ما در تلاش هستیم تا مجروحان را از بیمارستان اندونزی به بیمارستان‌های دیگر غزه و فراتر از آن منتقل کنیم».

وی با بیان اینکه بیمارستان اندونزی همچنان در محاصره صهیونیست‌ها است، افزود: «شمال نوار غزه اکنون بدون هیچ گونه خدمات بهداشتی است».

سخنگوی وزارت بهداشت غزه با بیان اینکه توانایی‌های کادر پزشکی در بیمارستان اندونزی محدود است، گفت: «پهپادهای اسرائیلی هر کسی را که در حیاط بیمارستان اندونزی حرکت می‌کند هدف قرار می‌دهند».

شامگاه دوشنبه بود که دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که شمار شهدا از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون به بیش از ۱۳۳۰۰ نفر رسید که ۵۶۰۰ نفر آن‌ها کودک و ۳۵۵۰ نفر آن زن هستند.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *