رهبر انصار الله: کشورهای ثروتمند عربی صدها میلیارد دلار را صرف مسائل پیش پا افتاده و دامن زدن به نزاع‌ها می‌کنند ولی از ارسال مقادیر ناچیز مواد غذایی برای مردم فلسطین خودداری می‌کنند.

دبیرکل جنبش انصار الله یمن ضمن انتقاد از شورای امنیت به علت خودداری از اقدام فوری در حمایت ازمردم غزه، تأکید کرد که آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی بر تداوم نسل‌کشی در نوار غزه اصرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دبیرکل جنبش انصار الله یمن درباره تازه‌ترین تحولات کشورش و منطقه به‌ویژه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حمایت نیروهای یمنی از ملت مظلوم فلسطین سخنرانی کرد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در این سخنرانی گفت: مردم مظلوم فلسطین در غزه برای بیستمین هفته است که سخت‌ترین و دشوارترین رنج‌ها را به علت تجاوز رژیم صهیونیستی متحمل می‌شوند. رژیم اشغالگر انواع مصادیق نسل‌کشی از جمله کشتار و گرسنه کردن را مرتکب شده است. با وجود حجم بالای فاجعه، بی عدالتی و جنایت، دشمن صهیونیستی در دستیابی به اهداف اعلام شده خود، به ویژه بازگرداندن اسرا شکست خورده است.

وی ادامه داد: آمریکا مصمم است که نسل کشی در غزه را با سلاح‌هایی که برای رژیم صهیونیستی تهیه می‌کند، ادامه دهد و بر سیاست این رژیم در گرسنه‌کردن ساکنان غزه سرپوش می‌گذارد. اکثر کشورها، رژیم‌ها و دولت‌ها ایستاده‌اند و نظاره‌گر اوضاع غزه هستند و حتی برخی از آنها موضع همدستی و حمایت پنهانی از دشمن اسرائیل را پیش گرفته‌اند. شورای امنیت هم فقط به خاطر منافع برخی کشورها به ویژه آمریکا هیچ حرکتی نمی‌کند.

الحوثی تصریح کرد: آمریکا بزرگترین حمایت را از سیاست رژیم صهیونیستی برای گرسنگی دادن به مردم فلسطین در غزه به عمل می‌آورد و این حمایت‌ها برای کشورها و نهادهای غربی شرم‌آور و رسوا کننده است. واشنگتن نقش شورای امنیت و سازمان ملل را در هر جهت بشردوستانه به نفع ملت‌های مستضعف تغییر داده است. تعلیق فعالیت‌های برنامه جهانی غذا با توجه به سطح بسیار دردناک رنج و گرسنگی در غزه، ماهیت نقش آن را آشکار می‌کند.

رهبر انصار الله خاطرنشان کرد: کشورهای ثروتمند عربی صدها میلیارد دلار را صرف مسائل پیش پا افتاده و دامن زدن به نزاع‌ها می‌کنند ولی از ارسال مقادیر ناچیز مواد غذایی برای مردم فلسطین خودداری می‌کنند. ابعاد وخیم تراژدی انسانی در غزه، بار مسؤولیت اعراب و مسلمانان را برای اقدام جدی افزایش می‌دهد. صدها هزار فلسطینی در غزه گرسنگی می‌کشند و با گرسنگی و رنج خود از فرزندان امت درخواست کمک می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب اظهار داشت: مفهوم ادعایی حقوق زنان در غرب زمانی از هم فرو پاشید که یک طرف معادله زن فلسطینی بود و طرف دیگرش دشمن جنایتکار و متجاوز صهیونیستی. دشمن صهیونیستی علیرغم ۲۰ هفته جنگ در یک محدوده جغرافیایی محدود نتوانست اسرای خود را بازگرداند. ضررهای اقتصادی دشمن اسرائیلی با وجود حمایت‌های گسترده آمریکا، بی سابقه است. جبهه حزب الله لبنان علیه دشمن صهیونیستی گسترده، مؤثر و تأثیرگذار است و خسارات مستقیم و قابل توجهی به این رژیم وارد کرده است. عملیات‌های دریایی ما ۴۰ درصد از ترافیک تجاری دریایی دشمن را متوقف و اقتصادش را دچار رکود کرده و کاهش صادرات و واردات آن را تحت تأثیر قرار داده است.

دبیرکل انصار الله با اشاره به مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی به علت ترس از تهدید وجودی افزود: شمار صهیونیست‌هایی که به صورت دائم یا موقت از سرزمین‌های اشغالی گریخته‌اند، بیش از یک میلیون صهیونیست به دلیل بی ثباتی تخمین زده می‌شود. میزان تلفات دشمن صهیونیستی در نبرد غزه هم هزاران نفر است، ولی این آمار به شدت سانسور می‌شود.

الحوثی ادامه داد: شمار کشتی‌های هدف قرار گرفته در دو دریای سرخ و عربی تا کنون به ۴۸ کشتی رسیده است. عملیات موشکی و پهپادی ما نیز علیه اهداف دشمن به ۱۸۳۳ مورد رسیده است. همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ما نیز در جبهه یمن عملیات‌های خود را شدت بخشیده‌ایم. ما سلاح زیردریایی را وارد رویارویی با دشمن در دریای سرخ کرده‌ایم و این سلاحی است که دشمن را نگران می‌کند. آمریکا مشکل نظامی دارد و اعتراف می‌کند که از جنگ جهانی دوم تا کنون با چنین مشکلی مواجه نشده و این نشان دهنده کارآمدی جبهه یمن است.

وی تأکید کرد: ما همچنان به اطلاعات دقیق درباره کشتی‌ها در دریای سرخ با وجود همه فریبکاری‌ها و توانایی‌های گسترده آنها اشراف داریم. آمریکا نتوانست موشک‌های ما را رهگیری و از اصابت آن به کشتی‌های حامی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند. نیروهای یمنی ۱۳ عملیات استثنایی در روزهای اخیر انجام دادند که بارزترین آنها غرق کردن کشتی انگلیسی و سرنگونی پهپاد آمریکایی بود. حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن و بمباران موشکی از دریا تا کنون به ۲۷۸ مورد رسید و با وجود این، آنها نتوانسته‌اند توانمندی‌های یمن را از بین ببرند و تأثیر آن را محدود کنند.

دبیرکل انصار الله افزود: عملیات‌ها در دو دریای عربی و سرخ به صورت مؤثر ادامه دارد و سران آمریکایی به شکست در جلوگیری از آن اعتراف کرده‌اند. کشورهای دیگر نباید با آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها همکاری کنند تا کشتی‌های آنها در امان بمانند. ما پیرزوی‌های واقعی و بزرگی در دو دریای سرخ و عربی علیه دشمن کسب کرده‌ایم. موشک‌های ما به حدی توسعه یافته‌اند که آمریکایی‌ها با وجود فناوری‌هایی که در اختیار دارند، قادر به رهگیری یا سرنگونی آنها نیستند.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در پایان گفت: عملیات ما در دو دریای سرخ و عربی یک وظیفه جهادی برای حمایت از مردم فلسطین در غزه است. ما هیچ کاری به کشتی‌هایی که از دو دریای سرخ و عربی عبور می‌کنند نداریم، مشروط به اینکه به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت نکنند. باج‌گیری یمن از کشتی‌های عبوری از دریای سرخ ادعای سخیف آمریکایی‌هاست.

کد خبر ۶۰۳۴۸۹۴

افشای اطلاعات کشتی انگلیسی و پهپاد آمریکایی شکار شده توسط یمنی‌ها

منابع آگاه فاش کردند که آمریکا از سرنگونی پهپادش در الحدیده غافلگیر شده است و کشتی انگلیسی که در خلیج عدن توسط نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفت، حامل آمونیاک بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آگاه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین جزئیات عملیات هدف قرار دادن کشتی انگلیسی «RUBYMAR» توسط نیروهای مسلح یمن در خلیج عدن و همچنین اطلاعات مربوط به پهپاد آمریکایی MQ۹ را که در الحدیده یمن سرنگون شد، فاش کردند.

این منابع اعلام کردند که کشتی انگلیسی RUBYMAR که در خلیج عدن هدف حمله نیروهای مسلح یمن قرار گرفت، حامل آمونیاک بود.

منابع مذکور افزودند که این کشتی پس از هدف قرار گرفتن با تسلیحات نیروی دریایی یمن، آتش گرفت و پس از شکست در نجات آن، در دریا فرو رفت.

به گفته منابع آگاه، کشتی انگلیسی با سلاح‌های جدید و دقیقی هدف قرار گرفت که تا کنون از آن رونمایی نشده است.

همزمان، شرکت امنیتی حامی این کشتی انگلیسی به خبرگزاری رویترز گفته است که مالک و اپراتور این کشتی که هدف نیروهای یمنی قرار گرفته، در حال بررسی گزینه‌هایی برای یدک کشیدن آن از خلیج عدن است.

این شرکت افزود که کشتی باری با پرچم «بلیز» پس از شلیک دو موشک از یمن آسیب دید، اما خدمه آن تخلیه شدند.

منابع ویژه المیادین همچنین در رابطه با اطلاعات مربوط به پهپاد آمریکایی MQ۹ نیز فاش کردند که پس از سرنگونی چندین فروند از این نوع پهپاد در یمن، واشنگتن برای ارتقا و نوسازی آنها اقدام کرد و ارتش یمن نیز از این موضوع مطلع شد و بلافاصله پس از بازگشت این پهپاد به خدمت، پس از به روز رسانی سلاح‌های دفاعی جدید یمن دوباره سرنگون شد.

به گفته این منابع، آمریکا از سرنگونی پهپاد خود در الحدیده یمن غافلگیر شده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای دریایی ما یک کشتی انگلیسی را در خلیج عدن با تعدادی از موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار دادند که موشک‌ها به صورت مؤثر و مستقیم به کشتی مذکور اصابت کرد.

سریع همچنین افزود که سامانه دفاع هوایی یمن نیز موفق شد یک پهپاد «ام کیو ۹» آمریکایی را در الحدیده با موشک‌های مناسب هدف قرار دهد.

کد خبر ۶۰۳۲۰۰۰

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: اشغالگران مانع از رسیدن کاروان کمک های ارسالی سازمان بهداشت جهانی به بیمارستان ناصر می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: اشغالگران مانع از رسیدن کاروان کمک‌ها ارسالی سازمان بهداشت جهانی به بیمارستان ناصر می‌شوند.

وی افزود: ۱۲۰ بیمار و بیش از ۱۰۰ آواره و کادر درمانی بدون غذا و برق در بیمارستان ناصر هستند. هفت بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ناصر بدون اکسیژن در معرض مرگ قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه بیان کرد: بیمارستان‌های شمال غزه بدون سوخت هستنند و امکان خدمات رسانی ندارند.

وی پیش از این هم اشرف القدره اعلام کرده بود که تنها چهار نفر از افراد کادر پزشکی به بیماران بیمارستان ناصر خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: از کار افتادن بیمارستان ناصر، به معنای کشتار صدها هزار نفر از غیرنظامیان و آوارگان منطقه خان یونس و رفح است چرا که این بیمارستان یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات پزشکی در جنوب نوار غزه به شمار می‌آید.

کد خبر ۶۰۲۹۸۳۵

شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تا کنون به ۲۸ هزار و ۶۶۳ شهید و شمار مجروحان به ۶۸ هزار و ۳۹۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت بهداشت نوار غزه آمار جدید شهدا و مجروحان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳۳ تا کنون را منتشر کرد.

بر اساس این آمار، شمار شهدای نوار غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون به ۲۸ هزار و ۶۶۳ شهید و شمار مجروحان به ۶۸ هزار و ۳۹۵ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۹ جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه مرتکب شد که بر اثر آن ۸۷ نفر شهید و ۱۰۴ نفر دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه افزود که اجساد شمار زیادی از شهدا در زیر آوارها قرار دارد و نظامیان صهیونیست به نیروهای امدادی اجازه بیرون آوردن آنها و کمک به مجروحان را نمی‌دهند.

کد خبر ۶۰۲۵۳۰۵

حمله‌‎های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد و بر اثر آن شماری دیگر از ساکنان غزه شهید و برخی دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که بمباران همه جانبه نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین برای حمایت از اشغالگران صهیونیست وارد عمل شده اند.

تداوم حمله های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه

حمله‌‎های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

در نتیجه حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه «ابوعربان» واقع در پشت بیمارستان «شهدا الاقصی» در مرکز نوار غزه ۶ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۱۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

۴ فلسطینی دیگر نیز بر اثر حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه در غرب اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند.

در نتیجه هدف قراردادن یک خودرو در میدان «عسقولا» واقع در شهر غزه نیز چندین فلسطینی شهید یا زخمی شدند.

چندین فلسطینی نیز در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «الزیتون» در غزه به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه نیز از سر گرفته شده است.

جنوب شهر غزه، منطقه وادی غزه و شرق جبالیا در شمال نوار غزه نیز شاهد حمله‌های هوایی شدید از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مرکز شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

جمعیت هلال احمر فلسطین هم گزارش داد که ساختمان بیمارستان «امل» وابسته به این سازمان در خان‌یونس بر اثر حمله‌های شدید ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف این بیمارستان آسیب دیده است.

زخمی شدن ۱۵ نظامی صهیونیست طی ساعات گذشته

ارتش رژیم صهیونیستی شمار نظامیان صهیونیستی را که طی ۲۴ ساعت گذشته در درگیری‌های جاری در نوار غزه به دست مبارزان مقاومت فلسطین زخمی شده‌اند، اعلام کرد.

بنا بر اذعان ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه نبردهای ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه میان مبارزان مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست، ۱۵ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که به صورت کلی از آغاز جنگ غزه تاکنون نیز ۵۵۰۰ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند. بر اساس گزارش این رسانه‌ها از شروع جنگ غزه تاکنون به صورت میانگین در هر روز از جنگ ۶۰ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که بیشتر آن‌ها از نیروهای ذخیره بوده‌اند زخمی شده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که اداره توانبخشی رژیم صهیونیستی برای پذیرش ۲۰ هزار زخمی در سال جاری آماده می‌شود.

بر اساس گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی این اداره در سال گذشته نیز ۵۵۰۰ نظامی صهیونیست زخمی را پذیرش کرده است.

این آمارها در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مسکونی نوار غزه طی بامداد و صبح امروز همچنان ادامه داشته است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه شرق دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی شرق اردوگاه المغازی را نیز گلوله باران کرد.

منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه نیز شاهد حمله‌های بامدادی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

همزمان با این حمله‌ها توپخانه رژیم صهیونیستی نیز شرق شهر غزه را هدف قرار داد.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

خبرنگار شبکه المیادین مستقر در نوار غزه در گزارشی تاکید کرد که هلی کوپترهای ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه القراره واقع در شمال شرق خان یونس به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کرده است.

همزمان با حمله‌های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مرکز و غرب خان یونس عناصر ارتش رژیم صهیونیستی نیز اقدام به تیراندازی‌های گسترده می‌کنند.

نگرانی شدید برنامه جهانی غذا نسبت به حمله نظامی به رفح

از سوی دیگر مسؤولان برنامه جهانی غذا اعلام کردند: ما نسبت به احتمال حمله نظامی گسترده به شهر رفح در نوار غزه به شدت احساس نگرانی می‌کنیم.

مسؤولان این نهاد بین المللی تاکید کردند: اسرائیل در حالی از حمله نظامی به رفح سخن می‌گوید که بیش از یک میلیون نفر در این منطقه زندگی می‌کنند.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد: تلاش‌های انجام شده برای دسترسی به نیازمندان در سراسر نوار غزه مدام با کارشکنی و ممانعت رو به رو می‌شود.

بمباران مستقیم ۱۶۲ مدرسه در نوار غزه

این در حالی است که سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نسبت به بمباران مدرسه‌ها در نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

وی در سخنانی تاکید کرد: بیش از ۳۰ درصد از مدرسه‌ها در نوار غزه به صورت مستقیم توسط ارتش اسرائیل بمباران شده اند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: ۱۶۲ مدرسه از میان ۵۶۳ مدرسه در نوار غزه به صورت مستقیم بمباران شده است.

وی اضافه کرد: ۲۶ مدرسه در این باریکه نیز در جریان حمله‌های ارتش اسرائیل به صورت کامل نابود و تخریب شده است.

این مقام سازمان ملل بیان کرد: این در حالی است که ۱۷۵ هزار دانش آموز در این مدرسه‌ها درس می‌خوانند و بیش از شش هزار و ۵۰۰ معلم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

وی در ادامه افزود: دست کم ۵۵ درصد از این مدرسه‌ها در نوار غزه نیاز به بازسازی کامل و یا به صورت کلی بازسازی دارند.

مقر فرماندهی نظامیان صهیونیست در جنوب غزه درهم کوبیده شد

از سوی دیگر شبکه فلسطین الیوم به نقل از گردان‌های شهدا الاقصی گزارش داد: رزمندگان فلسطینی موفق شدند در کنار نیروهای وابسته به گروهان‌های قدس یک عملیات علیه عناصر صهیونیست انجام دهند.

در این گزارش آمده است: نیروهای فلسطینی مذکور موفق شدند مقر فرماندهی و کنترل ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.

در بیانیه گردان‌های شهدا الاقصی تاکید شده است: مجاهدان ما در یک عملیات موفقیت آمیز در مرکز خان یونس واقع در جنوب نوار غزه با شلیک تعداد زیادی خمپاره ۱۲۰ میلیمتری مقر فرماندهی عناصر صهیونیست را هدف قرار دادند.

گروهان‌های قدس اعلام کرد مجاهدان این گروهان‌ها نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شهرک عبسان بزرگ در شرق خان یونس با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

مجاهدان گروهان‌های قدس در شمال خان یونس نیز با تیربار وارد درگیری‌های شدیدی با نیروها و ادوات جنگی ارتش صهیونیستی شدند.

در همین راستا رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که یک درگیری شدید در غرب خان یونس میان نیروهای مقاومت و عناصر صهیونیست در جریان است. این رسانه‌ها تاکید کردند که مقاومت در حال بازآرایی نیروهای خود است.

حمله گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

این در حالی است که حمله‌های روزانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف کرانه باختری همچنان ادامه دارد به طوری که اشغالگران صهیونیست بامداد امروز به صورت گسترده به شهرهای رام الله و قلقیلیه یورش بردند.

شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری نیز طی ساعت‌های گذشته شاهد حمله عناصر صهیونیست و تفتیش منازل شهروندان فلسطینی بوده است.

الجزیره نیز گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه عین عرب واقع در مرکز شهر الخلیل یورش بردند. علاوه بر آن شهر دورا در جنوب الخلیل نیز شاهد این حمله عناصر اشغالگر بود.

نظامیان صهیونیست در کنار حمله به منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری به درمانگاه فلسطین در شهر رام الله نیز یورش بردند. آن‌ها این درمانگاه را تحت محاصره خود درآوردند.

نظامیان صهیونیست در جریان حمله به منازل فلسطینی‌ها در شهر قلقیلیه ۲ اسیر فلسطینی آزاد شده را به نام‌های محمد و منتصر الاشهب مجدداً بازداشت کردند.

منطقه شویکه واقع در طولکرم نیز علاوه بر یورش عناصر صهیونیست شاهد شلیک بمب‌های صوتی بوده است.

بازداشت بیش از ۷۰۰۰ فلسطینی در کرانه باختری

از سوی دیگر هیأت امور اسرا و باشگاه اسیر فلسطینی در گزارشی اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست از تاریخ هفت اکتبر تاکنون به صورت گسترده اقدام به بازداشت تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی کرده اند.

در این گزارش آمده است: از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون بیش از هفت هزار فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در کرانه باختری بازداشت شده اند.

درگیری دست نشانده‌های صهیونیست با مقاومت در کرانه باختری

در حالی که نیروهای مقاومت در کرانه باختری تلاش می‌کنند با کمترین امکانات و در راستای حمایت از ساکنان نوار غزه به نبرد خود با عناصر صهیونیست ادامه دهند عناصر تشکیلات خودگردان فلسطین که با تل آویو همکاری‌های امنیتی دارد با این نیروها درگیر شدند.

در همین رابطه شبکه الجزیره از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین و نیروهای مقاومت در شهر طوباس واقع در شمال کرانه باختری خبر داد.

بر اساس این گزارش، عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، نیروهای مقاومت را تحت پیگرد قرار داده و آن‌ها را بازداشت کردند.

این عناصر دست نشانده سلاح‌های برخی از نیروهای مقاومت فلسطین را در زمانی که آن‌ها در حال مبارزه با اشغالگران صهیونیست بودند مصادره کردند. جوانان فلسطینی در شهر طوباس در اعتراض به این اقدام تشکیلات خودگردان لاستیک‌های خودروها را آتش زدند.

زنجیره انسانی اردنی‌ها مقابل کامیون‌های حامل کالاهای اسرائیلی

از سوی دیگر جمعیت جوانان اردن برای حمایت از مقاومت با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از ساکنان نوار غزه اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: ما از شهروندان اردنی می‌خواهیم در ایجاد یک زنجیره انسانی برای حمایت از ساکنان مظلوم نوار غزه شرکت کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این زنجیره انسانی امروز چهارشنبه در مسیر کامیون‌های حامل کالاهای اسرائیلی تشکیل خواهد شد.

 

 

 

 

 

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه حمله کرد و موجب شهادت بیش از ۱۰۰ نفر شد. در حالی که پیشتر ادعا می‌کرد پیش از عملیات علیه این شهر، کریدور امنی برای آوارگان ایجاد خواهد کرد.

جزئیات قتل عام هولناک در رفح؛ شمار شهدا به بیش از 100 نفر رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شمار قربانیان حمله بامدادی امروز دوشنبه (۱۲ فوریه) رژیم صهیونیستی به رفح به بیش از صد شهید و ده‌ها مجروح رسیده است. امری که موید نگرانی سازمان ملل و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای، درباره حمله زمینی نظامیان اسرائیلی به این شهر مملو از آوارگان فلسطینی است که به اجبار همین نظامیان از مناطق مختلف غزه به این منطقه پناه آورده‌اند.

حمله خونین ناگهانی

حمله ناگهانی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به رفح واقع در جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه و در مرز مصر، سکوت شکننده این شهر را در هم شکست و وحشت ساکنان و آوارگان فلسطینی ساکن این شهر را برانگیخت. آنها با صدای جنگنده‌های اسرائیلی که محله «الشابوره» واقع در مرکز و چندین منطقه در شرق شهر را هدف قرار دادند، بیدار شدند. پس از آن بود که صدای تیراندازی شدید به گوش رسید، امری که نشان‌دهنده درگیری شدید نیروهای مقاومت با نظامیان اسرائیلی بود که قصد پیشروی در داخل شهر را داشتند.

این نخستین حمله اسرائیل به رفح پس از تهدیدهای مکرر چند هفته‌ای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو علیه این شهر بود. شهری که در حال حاضر میزبان حدود ۱.۴ میلیون نفر (نیمی از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری نوار غزه) است. آوارگان فلسطینی که به اجبار نظامیان اسرائیلی به رفح پناه برده‌اند در جای جای این شهر خیمه زده‌اند و برخی نیز در پناهگاه‌ها و سرپناه‌های موقت ایجاد شده در شهر، ساکنند.

نگرانی‌های آوارگان

اسعد، آواره فلسطینی که بیش از یک ماه پیش از شمال نوار غزه به رفح پناه آورده، می‌گوید: «کجا می خواهیم برویم؟ روبروی ما خان یونس است، پشت سر ما دریا است. اینجا هم مرز مصر است».

وی که قبل از رفح به همراه خانواده‌اش در اردوگاه «النصیرات» در مرکز غزه بود، چند هفته پیش، به اجبار نظامیان اسرائیلی به رفح پناه آورد و مانند بسیاری دیگر از آوارگان در یک چادر پلاستیکی در یکی از خیابان‌های غربی این شهر ساکن است.

یکی دیگر از این آوارگان به نام محمد ابوحطب که دو هفته پیش از خان‌یونس به این شهر آمده می‌گوید: «از ما خواستند که خان‌یونس را تخلیه کنیم.به رفح آمدیم، حالا امروز آنها نیز به رفح حمله کردند. بسیار خب، دیگر کجا برویم؟».

وی در ادامه به وحشتی که خود و خانواده‌اش پس از آوارگی اجباری از خان یونس تجربه کرده و نیز اجسادی که در خیابان‌های شهر افتاده بود و  عملیات تک تیراندازان اسرائیلی علیه ساکنان شهر و بازداشت شماری از شهروندان در ایست‌های بازرسی نظامی در غرب این شهر اشاره می‌کند.

روزنامه القدس العربی، امروز با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که ساکنان نوار غزه اعتمادی به وعده‌های سران رژیم اشغالگر و در رأس آنها نتانیاهو که ادعا می‌کردند قبل از شروع عملیات علیه رفح «مسیری امن» را برای ساکنان فراهم می‌کنند، ندارند. زیرا همین وعده‌ها را زمانی که از خان‌یونس و شمال غزه خارج می‌شدند، می‌شنیدند اما در عمل دیدند که چگونه نظامیان اسرائیلی آوارگان فلسطینی در حال عبور از «کریدورهای امن» را اعدام می‌کردند.

بر اساس این گزارش، با نگاهی سریع به نقشه نوار غزه می‌توان دید که در حال حاضر ارتش اشغالگر آن را به «بلوک‌هایی» تقسیم کرده و دیگر چیزی در نوار غزه باقی نمانده است، به جز یک منطقه جغرافیایی بسیار باریک برای همه ساکنان غزه که  شامل شهر رفح، برخی از مناطق المواصی در غرب شهر خان یونس، و شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه است. هرچند که این مناطق نیز در معرض حملات خونین ارتش اشغالگر قرار دارند و انتظار می‌رود که روزانه ده‌‌ها نفر در آنها شهید شوند.

تشییع قربانیان و کودکان

ساکنان شهر رفح از صبح امروز تشییع پیکرهای شهدای حمله بامدادی اسرائیل را آغاز کرده‌اند. شهدایی که در میان آنها کودکان شیرخوار نیز به چشم می‌خورند.

یکی از این شهدا، نوزادی است که طی جنگ کنونی غزه به دنیا آمده بود و امروز در ۱۲۹ مین روز جنگ، جانش را از دست داد. پیکرهایی شهدایی به بیمارستان‌ها رسیده که کاملا متلاشی شده‌اند و امکان شناسایی آنها وجود ندارد.

به اعلام منابع آگاه پزشکی در حمله بامدادی امروز به رفح و خراب کردن منازل بر سر ساکنان آن و تخریب مساجد بیش از صد نفر به شهادت رسیدند.

تصاویر منتشر شده از قربانیان این حمله، حجم توحش و جنایت رژیم اشغالگر را بیش از پیش نمایان می کند.محوطه بیمارستان ها پر از پیکرهای شهدا است و کادرهای امدادرسانی از عدم توانایی در رساندن فوری مجروحان به مراکز درمانی به دلیل حجم ویرانی ها شکایت می کنند.

مدیر بیمارستان الکویت صهیب الهمص می گوید که این بیمارستان از مجروح پر شده و داروی مورد نیاز آنها در دست نیست.
بیمارستان ابویوسف النجار نیز اعلام کرده که توانایی بیمارستان های رفح برای خدمات رسانی به مجروحان بسیار محدود است.اما رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند که طی این عملیات ویژه در رفح توانسته دو تن از اسرای خود را آزاد کند.

حمله نیروهای ویژه اسراییل به قلب رفح

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که در عملیات مشترک ارتش، شاباک و پلیس ویژه در رفح دو گروگان اسراییلی نزد حماس به نامهای فرناندو سیمون کرمان ۶۰ ساله و پلیس خیر ۷۰ ساله را که در هفت اکتبر به اسارت گرفته شده بودند، آزاد کرده است.
به اعلام رسانه های اسراییلی در جریان این عملیات ویژه، نیروهای اسراییلی به یک ساختمان در اردوگاه الشابپره یورش بردند و پس از کشتن سه نیروی مسلح مسؤول حفاظت این اسرا در طبقه دوم، آنها را آزاد کردند.پس از آن نیروی هوایی برای  منحرف کردن توجه نیروهای مقاومت، اقدام به بمباران رفح کرد تا این دو اسیر از مسیری امن از رفح خارج شوند.

نگرانی های بین المللی 

بسیاری از سازمان‌های بین المللی و کشورهای عربی و منطقه‌ای درباره هرگونه حمله زمینی به رفح هشدار می دهند. سخنگوی آنروا تمار الرفاعی می‌گوید اگر عملیات نظامی در رفح آغاز شود ما شاهد همان نتایج و عواقب وخیمی خواهیم بود که تاکنون در سایر مناطق غزه دیده‌ایم.کشتار بیشتر مردم و آوارگی آنها.اما ما در جنوب نوار غزه‌ایم دیگر جایی برای کوچ مردم وجود ندارد.

 کمیسر کل آنروا، فیلیپ لازارینی، می‌گوید که وضعیت بشردوستانه در رفح «به طور فزاینده‌ای ناامیدکننده است و هرگونه عملیات نظامی در مقیاس وسیع در میان این ساکنان تنها به تراژدی بیشتر منجر خواهد شد..مردم نمی‌دانند بعد از این به کجا بروند».

سازمان پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در رفح «با تشدید شدید تنش روبرو هستند و بسیاری از آنها در چادرها و پناهگاه‌های موقت زندگی می‌کنند.. هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و آوارگی اجباری مکرر، مردم را به سمت رفح کشانده و آنها بدون اینکه گزینه دیگری داشته باشند، گرفتار شده‌اند».

ریاست‌ تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام می‌کند که طرح نتانیاهو برای تشدید تنش نظامی در رفح با هدف آواره‌کردن فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان صورت می‌گیرد و اسرائیل و آمریکا مسؤول عواقب آن هستند به همین دلیل از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که به وظیفه خود عمل کند زیرا این اقدام اشغالگران، تهدیدی علیه امنیت و صلح منطقه‌ و جهان است و به منزله عبور از کلیه خطوط قرمز است.

حماس نیز اعلام کرده که حمله نظامی به رفح به منزله توقف فرآیند مذاکرات برای تبادل اسرا است.

پایان پیام/

 

 

 

 

علیرغم هشدارهای جهانی درباره حمله به رفح که محل تجمع بیش از ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی است، منابع خبری در غزه از آغاز حملات هوایی و توپخانه‌ای سنگین ارتش اسرائیل به مناطق مختلف رفح خبر دادند.

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به رفح؛ دست کم ۵۲ نفر به شهادت رسیدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از حملات شدید هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در شمال رفح، در جنوبیترین بخش نوار غزه، در مرز مصر خبر داده‌اند.

شبکه الجزیره گزارش داد که درگیری شدیدی در نزدیکی بیمارستان کویتی در رفح میان نظامیان ارتش اشغالگران و فلسطینیها نیز وجود دارد.

این درحالیست که صدها نفر از آوارگان که به رفح پناه برده‌اند از ترس بمباران هوایی به بیمارستان کویتی گریخته‌اند.
الجزیره همچنین گزارش داده که جنگنده‌های اسرائیلی چندین خانه و مسجد را در مناطق پرجمعیت رفح بمباران کرده‌اند.

خبرنگار الجزیره از ورود خودروهای شهری و آمبولانسهای حامل شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان کویت گزارش داد و می‌گوید که دست کم یک کودک در میان آنها بوده است.

حملات رژیم صهیونیستی به رفح در شرایطی است که بیش از یک و نیم میلیون آواره فلسطینی که از مناطق شمالی و مرکزی غزه گریخته‌اند به آن پناه آورده‌اند.

اسرائیل پیش از این رفح را به عنوان یکی از مناطق امن برای فرار فلسطینیان خوانده بود.

هلال احمر فلسطین نیز با تایید حملات سنگین رژیم اشغالگر در مناطق مختلف استان رفح از شهادت دست کم ۵۲ نفر و مجروح شدن دهها نفر از جمله چندین کودک در این حملات خبر داد.

طی روزهای گذشته بسیاری از سازمانهای حقوق بشری و کشورهای عضو جامعه بین المللی درباره هرگونه عملیات ارتش اشغالگر در رفح هشدار داده‌اند.

وزارت خارجه مصر روز یک شنبه با صدور بیانیه‌ای در خصوص عواقب وخیم حمله ارتش اشغالگر به شهر رفح در جنوب غزه هشدار داد و خواستار فشار بین‌المللی بر اسرائیل شد.

قاهره گفت که عملیات نظامی در شهر رفح، شرایط را بیش از پیش پیچیده خواهد کرد و به منافع همه بدون استثناء ضربه می‌زند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز شامگاه یک شنبه در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح و تاثیر عمیق آن بر اوضاع انسانی در غزه گفت‌وگو و رایزنی کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، بایدن در این گفت‌وگو تاکید کرد که عملیات نظامی در رفح بدون فراهم شدن طرحی برای تضمین امنیت و سلامت بیش از یک میلیون فلسطینی در این منطقه، انجام نشود.

شبکه الاقصی روز یکشنبه به نقل از یکی از رهبران حماس گزارش داد هرگونه حمله ارتش رژیم اسرائیل به شهر رفح منجر به شکست مذاکرات مبادله اسرا خواهد شد.

پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *