دستگیری صدها تن از تظاهرکنندگان اردنی حامی فلسطین توسط نیروهای امنیتی

معاون پارلمان رژیم صهیونیستی از تصمیم کابینه جنگی این رژیم برای دادن اجازه ورود مقادیر بسیار محدودی سوخت به غزه انتقاد کرد.

مقام صهیونیست: غزه را بسوزانید؛ اجازه ورود آب و سوخت ندهید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناسیم واتوری»، معاون کنست (پارلمان رژیم صیهونیستی) به شدت از تصمیم کابینه جنگی اسرائیل برای دادن اجازه ورود مقادیر بسیار محدودی سوخت به غزه انتقاد کرده است.

رژیم صیهونیستی عصر جمعه اعلام کرده بود با ورود روزانه ۲ تانکر سوخت به نوار غزه موافقت کرده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام تل‌آویو گزارش داد: «شورای جنگ با اتفاق‌آرا در بیانیه‌ای با توصیه مشترک ارتش اسرائیل و شاباک مبنی بر پذیریش درخواست آمریکا  و اجازه ورود روزانه ۲ کامیون حامل سوخت دیزل به غزه موافقت کرده است».

آژانس کاریابی و امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، این هفته، اعلام کرده بود پیش از آغاز جنگ در نوار غزه، ۵۰ کامیون حامل سوخت به صورت روزانه وارد این منطقه می‌شد.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، نوار غزه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت روزانه به ۱۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.

واتوری که یکی از اعضای حزب حاکم لیکود است در پیامی در فضای مجازی از این تصمیم کابینه جنگی رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و مدعی شده اسرائیل دارد «بیش از حد انسانی» رفتار می‌کند.

او در بیانیه‌ای تند نوشت: «غزه را همین الان بسوزانید. اجازه ورود سوخت ندهید، اجازه ورود آب ندهید، تا زمانی که گروگان‌ها برگردانده شوند.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۲۰۰۰ هزار نفر از جمله ۵۰۰۰ کودک منجر شده است.

انتهای پیام/

اشغالگران در بیمارستان شفا جز بیماران و آوارگان کسی راپیدا نکردند

تبادل آتش در مرز لبنان؛ حزب‌الله سه مقر صهیونیست‌ها را گلوله‌باران کرد

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که سه مقر ارتش اسرائیل را در نزدیکی مرز لبنان را با «سلاح مناسب» هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب‌الله لبنان امروز (۲۶ آبان) اعلام کرد که در پاسخ به جنایات رژیم اسرائیل در غزه، سه مقر نظامیان این رژیم در نزدیکی مرز لبنان را هدف قرار داده است.

حزب‌الله گفته است که در حمله اول تجمع نظامیان اسرائیلی را در نقطه مرزی «مثلث الطیحات» با «سلاح مناسب» مورد هدف قرار داده که منجر به تلفات در میان آن‌ها شده است.

همچنین تجمع نظامیان اسرائیلی در نقطه «المرج» و مقر نظامی «رامیم» متعلق به ارتش اشغالگر نیز هدف حمله حزب‌الله قرار گرفته است.

خبرنگار شبکه المیادین نیز از بلند شدن دود از  پایگاه «الجرداح» متعلق به ارتش اسرائیل در نزدیکی مرز لبنان خبر داده است.

 در پی این حملات، ارتش اسرائیل تمامی منطقه «الجلیل غربی» را منطقه بسته نظامی اعلامی کرد و به گفته رسانه‌های اسرائیلی تمامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین این منطقه زیر حملات حزب‌الله قرار دارد.

در مقابل نیز شبکه المنار از حمله جنگنده‌های اسرائیلی به حومه روستاهای «الناقوره» و «الجبین» در جنوب لبنان خبر داد.

روز گذشته نیز جنگنده‌های اسرائیلی مناطقی در جنگل‌های «البونه» در جنوب روستای «الناقوره» را بمباران کردند؛ توپخانه ارتش اشغالگر نیز اهدافی در شمال منطقه «الحمامص» و جنوب روستای «الخیام» گلوله‌باران کرد.

مقاومت اسلامی لبنان که از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در نقاط مختلفی از خطوط مرزی وارد درگیری با ارتش رژیم صهیونیستی شده است، طی هفته‌های گذشته ده‌ها فایل ویدئویی از حملات موفق خود به پایگاه‌ها و نظامیان صهیونیست منتشر کرده است.

حزب‌الله همچنین اخیرا اعلام کرده است که با تشدید حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در چندین مورد از موشک‌های «برکان» علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

پایان پیام /

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیق بین‌المللی درخصوص جنگ علیه نوار غزه شد.

به گزارش ایسنا، وولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل  ضمن هشدار نسبت به وضعیت «انفجاری» در کرانه باختری، خواستار انجام تحقیق بین‌المللی درخصوص جنگ علیه نوار غزه شد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که کشتار غیرنظامیان در غزه را نمی توان به عنوان “خسارت جانبی” تلقی کرد و در عین حال خواستار آتش بس بر اساس دلایل بشردوستانه و حقوق بشر شد و گفت: «تنها برنده چنین جنگی احتمالاً افراط‌گرایی و افراط‌گرایی بیشتر است».

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل به الجزیره گفت: مداخله دادگاه کیفری بین المللی در آنچه غزه شاهد آن است مهم است .ما مجازات دسته جمعی فلسطینی‌ها را نمی پذیریم و این امر باید متوقف شود و کمک ها باید تضمین شود. ما به دنبال راه‌هایی برای تخلیه بیمارستان الشفا در غزه هستیم، اما گزینه‌ها محدود است.

براساس گزارش شبکه الجزیره، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان مل نسبت به افزایش میزان خشونت و تبعیض شدید در حق فلسطینیان در کرانه باختری از جمله قدس شرقی ابراز نگرانی کرد و خواستار انجام تحقیق بین‌المللی در خصوص حمله به نوار غزه و نقض قوانین بین‌المللی و قوانین بشروستانه شد.

تورک در جلسه توجیهی غیررسمی این نهاد در ژنو پس از مأموریت هفته گذشته خود در مصر و اردن گفت: من از رفح و العریش دیدن کردم، جایی که زخم های وحشتناک بسیاری از بیماران در بیمارستان، از جمله کودکان ، دردناک بود.  مردم غزه که سال‌ها در پشت حصارهای سیم خاردار عمیقاً فقیر شده‌اند، در حال تحمل بمباران‌های نیروهای اسرائیل با شدتی هستند که در این قرن به ندرت تجربه شده است. بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، از هر ۵۷ نفر ساکن نوار غزه، یک نفر در پنج هفته گذشته کشته یا زخمی شده است. بیش از ۱۱۱۰۰ نفر کشته شدند که بیش از ۴۶۰۰ نفر از آنها کودک بودند. ۱۰۲ نفر از کشته شدگان کارکنان سازمان ملل بودند: افرادی که تنها هدفشان کمک به غیرنظامیان است. بیش از ۲۶۰۰۰ نفر مجروح شده اند که حال بسیاری از آنها وخیم است و حداقل ۲۰۰۰ نفر دیگر در زیر آوار محبوس شده‌اند، جایی که هیچ ظرفیتی برای رسیدن یا نجات آنها وجود ندارد. کل جمعیت به شدت آسیب دیده است.

او افزود: این یک بحران انسانی و حقوق بشری است. این نشان دهنده شکست اساسی ترین احترام به ارزش‌های انسانی است. کشتن این همه غیرنظامی را نمی‌توان به عنوان خسارت جانبی نادیده گرفت. جنگ شهری شدید نیز در جریان است. در معدود بیمارستان‌هایی که هنوز کار می‌کنند، پزشکان با استفاده از تلفن‌های همراه برای نور، کودکانی را که فریاد می‌کشند، بدون بیهوشی عمل می‌کنند. سازمان جهانی بهداشت حداقل ۱۳۷ حمله به مراکز بهداشتی در غزه را ثبت کرده است که به ویژه در روزهای اخیر تأثیر شدیدی بر بیمارستان الشفاء داشته است، جایی که نوزادان تحت حمایت دستگاه به دلیل قطع برق، اکسیژن و آب جان خود را از دست می‌دهند، در حالی که بسیاری از بیماران دیگر در هر سنی در معرض خطر هستند – و همچنین پزشکان و افرادی که در محوطه بیمارستان پناه گرفته اند.

وولکر افزود: بسیاری از مردم عادی مجبور شده‌اند به سمت جنوب حرکت کنند و به دنبال نوعی امنیت باشند. آنها اعضای سالخورده خانواده و کودکان وحشت زده و گاه زخمی را حمل می کنند که به آرامی در جاده‌ای پر از بمب حرکت می کنند. دیگران قادر به انجام این سفر نیستند: صدها هزار نفر – از جمله بسیاری از کودکان، مجروحان و افراد دارای معلولیت – گزارش شده که در شمال غزه، جایی که دسترسی بشردوستانه غیرممکن شده است، به دام افتاده‌اند. به گفته آنروا، تمام شدن ذخایر سوخت قریب‌الوقوع است و در سراسر غزه فاجعه‌بار خواهد بود – منجر به فروپاشی کامل آب، فاضلاب و خدمات بهداشتی حیاتی و پایان دادن به کمک‌های بشردوستانه که تا به امروز مجاز بوده می‌شود. شیوع گسترده بیماری‌های عفونی و گرسنگی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. پیشنهادهای فعلی برای به اصطلاح “منطقه امن” است: این منطقه برای تعداد افراد نیازمند نه امن است و نه امکان پذیر است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: هیچ‌ کس فراتر از قانون نیست و حقوق بشردوستانه بین المللی روشن است. همه طرف‌های درگیری باید همیشه بین غیرنظامیان و جنگجویان و بین اهداف غیرنظامی و اهداف نظامی تمایز قائل شوند. حملات به غیرنظامیان یا اشیاء غیرنظامی محافظت شده – بیمارستان ها، مدارس، و بازارها و نانوایی ها که یک راه نجات را تشکیل می دهند – ممنوع است. حملاتی که در آن احتمال مرگ غیرنظامیان و آسیب رساندن به اشیاء حفاظت شده، نامتناسب با مزیت واقعی و مستقیم نظامی است – که دائماً با استفاده اسرائیل از سلاح‌های انفجاری با اثر منطقه‌ای وسیع در مناطق پرجمعیت غزه در معرض خطر است – نیز ممنوع است. جابجایی اجباری ممنوع است. گروگان‌گیری و نگهداری گروگان‌ها و همچنین هرگونه استفاده غیرنظامیان برای محافظت از مکان‌ها در برابر عملیات نظامی ممنوع است. مجازات دسته جمعی – مانند محاصره اسرائیل علیه غزه – ممنوع است. اتهامات بسیار جدی در مورد نقض های متعدد و عمیق حقوق بین الملل بشردوستانه، هر کسی که مرتکب آنها شود، نیازمند تحقیقات دقیق و پاسخگویی کامل است. در مواردی که مقامات ملی نشان دهند که تمایلی به انجام چنین تحقیقاتی ندارند یا قادر به انجام چنین تحقیقاتی نیستند، و در مواردی که روایات ضد و نقیضی در مورد حوادث به خصوص مهم وجود دارد، تحقیقات بین المللی مورد نیاز است. و باید واضح باشد که نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه – حتی جنایات جنگی – توسط یک طرف، هرگز طرف دیگر را از رعایت اصول روشن حقوق جنگ مبرا نمی‌کند.

او تاکید کرد: این بحران فراتر از غزه است. من عمیقا نگران تشدید خشونت و تبعیض شدید علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی هستم. به نظر من، این یک وضعیت بالقوه انفجاری ایجاد می کند، و من می خواهم واضح بگویم: ما بسیار فراتر از سطح هشدار اولیه هستیم. من بلندترین زنگ خطر ممکن را در مورد کرانه باختری اشغالی به صدا در می‌آورم. همانطور که جمعه گذشته هشدار دادم، حملات شهرک نشینان به فلسطینی ها در حال افزایش است و نیروهای اسرائیل استفاده خود از تسلیحات نظامی را در عملیات های اجرای قانون افزایش داده اند. از آغاز ماه اکتبر، دست کم ۱۹۰ فلسطینی توسط نیروهای امنیتی اسرائیل یا توسط شهرک نشینان کشته شده اند. دفتر من گزارشی در مورد این مسائل از جمله شرایط بازداشت صادر خواهد کرد.

وی هشدار داد: من همچنین در مورد خطر سرایت جنگ به منطقه گسترده‌تر از خاورمیانه، در صورت ادامه مسیر فعلی، هشدار می‌دهم. این بحران یک شوک جهانی دیگر به سیستم چندجانبه ما است – قطبی کردن بیشتر، و ایجاد اختلافات عمیق‌تر، با پیامدهای غیر قابل تحمل برای راه حل هایی که بشریت به شدت به آن نیاز دارد. ما نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. هر یک از ما باید برای یافتن زمینه های مشترک و راه حل تلاش کنیم. بگذارید واضح بگویم. بروز درگیری همیشه یک شکست است: شکست در یافتن راه حل مسالمت آمیز. شکست در پیشگیری عدم رعایت حقوق بشر. شکست، در این مورد، دیرینه بوده است و بسیاری از احزاب می توانند مسئولیت خود را در آن حساب کنند. اما هر درگیری که به طور پایدار حل شده است، از طریق پیشبرد عدالت، مسئولیت پذیری و حقوق بشر به این راه حل دست یافته است. هشدارهای دفتر من و دیگران درباره وضعیت انفجاری در سرزمین اشغالی فلسطین، به ویژه غزه؛ مستندات دقیق ما از نقض حقوق بشر طی سالیان متمادی؛ و توصیه های ما برای تنش زدایی، پاسخگویی و عدالت نادیده گرفته شده است – نه تنها در اسرائیل و سرزمین فلسطین اشغالی، بلکه توسط کشورهایی که بر طرف های این بحران نفوذ دارند. آسیب‌های تاریخی عمیق دوباره زنده شده‌اند.

کمیسر عالی حقوق بشر گفت: چه کسی می تواند در جنگی که در آن این همه کودک کشته شده اند پیروز شود؟ فقط افراط گرایی افراط گرایی. شورای امنیت شب گذشته قطعنامه ۲۷۱۲ را تصویب کرد که در آن خواستار «وقفه‌ها و کریدورهای بشردوستانه فوری و گسترده در سراسر نوار غزه» از جمله دیگر خواسته‌های اصلی طرف‌ها شد. چنین اقدامی به شدت ضروری است. من از طرفین می‌خواهم که فوراً به درخواست‌های شورا عمل کنند. و من از همه کسانی که مسئولیت دارند می خواهم که از این تشدید ویرانگر مرگ، ویرانی و اندوه عقب نشینی کنند. همه کشورهای دارای نفوذ باید به دنبال زمینه های مشترک باشند تا با ارائه امید، افراط گرایان را ناتوان کنند. و برای ایجاد صلحی پایدار، از طریق عدالت و تضمین حقوق برابر به نقض شدید حقوق بشر، به ویژه علیه کودکان پایان داده شود. همه انواع مجازات دسته جمعی باید پایان یابد. همه گروگان ها باید آزاد شوند. قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر باید فوراً و به طور کامل رعایت شود. باید یک آتش‌بس به دلایل بشردوستانه و حقوق بشری و پایان دادن به جنگ وجود داشته باشد – نه تنها برای رساندن غذا و آب مورد نیاز فوری، بلکه برای ایجاد فضا برای خروج از این وحشت. کمک های بشردوستانه سریع و بدون مانع در سراسر غزه، از جمله سوخت، و در مقیاس مورد نیاز، ضروری است، و باید تسهیل شود – از جمله از طریق گذرگاه های اسرائیلی مانند کرم شالوم.

او تاکید کرد: روشن است که اشغالگری اسرائیل باید پایان یابد. تضمین حقوق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت و کشورشان ضروری است.

شواهدی دال بر نسل‌کشی در غزه

رویترز هم گزارش داد گروهی از کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند که «شواهدی دال بر تحریک نسل کشی فزاینده» علیه مردم فلسطین در آنچه به گفته آنها «نقض فاحش» انجام شده توسط اسرائیل است، وجود دارد.

در بیانیه گروه کارشناسان که شامل چندین گزارشگر ویژه سازمان ملل بود، آمده است: ما عمیقاً از عدم توجه دولت‌ها به درخواست ما و دستیابی به آتش بس فوری ناراحت هستیم. ما همچنین عمیقاً نگران حمایت برخی دولت‌ها از استراتژی جنگی اسرائیل علیه جمعیت تحت محاصره غزه و شکست نظام بین‌المللی در بسیج برای جلوگیری از نسل‌کشی هستیم.

کارشناسان سازمان ملل پیشتر هشدار داده بودند که مردم فلسطین در معرض «خطر جدی نسل کشی» هستند.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهل‌ و یکمین روز خود شد که بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه به بهانه وجود تونل‌های حماس در زیر آنها همچنان هدف حملات و یورش نظامیان صهیونیست است و این در حالیست که شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرده هیچ مدرکی دال بر کشف تونل حماس در زیر بیمارستان الشفا وجود ندارد.

انتهای پیام

اعضای شورای امنیت سازمان ملل، شامگاه چهارشنبه قطعنامه پیشنهادی مالت برای ایجاد وقفه‌های بشردوستانه و پیشنهاد آزادی اسرا در جنگ غزه را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی مالت را برای وقفه بشردوستانه در غزه، با ۱۲ رأی موافق تصویب کرد.

‌بر پایه این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل متحد با اکثریت آرای کشورهای عضو، قطعنامه پیشنهادی مالت مبنی بر برقراری آتش بس بشردوستانه فوری و گسترده در نوار غزه و ایجاد گذرگاه‌های امن در این نوار برای روزهای کافی جهت ایجاد امکان دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل مطابق با قوانین بین المللی را تصویب کرد.

در پیش نویس قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت درباره غزه، از همه طرف‌ها درخواست شده است از هرگونه محروم کردن غیرنظامیان در غزه از کمک‌ها و خدمات رسانی خودداری کنند.

پیش نویس این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها (اسرا) نزد جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی شده است.

در این پیش نویس همچنین به برقراری آتش بس فوری و گسترده بشردوستانه و ایجاد گذرگاهی امن در سراسر نوار غزه تاکید شده است.

در یکی دیگر از بندهای پیش نویس قطعنامه شورای امنیت، به برقراری آتش بس فوری و ادامه دار در سراسر نوار غزه به مدت چند روز کافی، با هدف امکان گسیل شدن و رسیدن کمک‌ها به این منطقه تصریح شده است.

کد خبر ۵۹۴۰۴۱۱

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: برادران ما در نیروی هوایی و پهپادی یمن، چندین عملیات را علیه اهداف دشمن اسرائیلی انجام دادند، اقدام ما در سطح موشک‌باران دشمن و حمله پهپادی ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی عزت، کرامت و سربلندی امت اسلام را در انجام فریضه جهاد دانست.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: بدون جهاد امت اسلامی خوار و ذلیل می‌شود، دچار تشتت می‌شود و زیر یوغ دشمنان می‌رود.

الحوثی گفت: حالت ضعف کنونی امت اسلامی و گرفتاری‌هایی که در نتیجه آن برای امت اسلامی ایجاد می‌شود، به روشنی اهمیت فریضه جهاد در راه خدا را نشان می‌دهد.

وی افزود: نیاز ضروری وجود دارد که امت اسلامی قوی باشد و از یک سو بتواند به مسئولیت‌های خود عمل کند و از سوی دیگر بتواند از خود دفاع کند.

الحوثی گفت: انفعال امت اسلامی، خالی‌کردن پشت یکدیگر و نبودِ روحیه جهادی باعث می‌شود که امت اسلامی، کرامت و استقلال خود را از دست بدهد، زیان‌های بسیار بزرگی را متحمل شود و در معرض طمع‌ورزی دشمنان قرار بگیرد.

وی افزود: هنگامی که امکانات و جمعیت بسیارِ امت اسلامی را با سطح تأثیرگذاری و نقش آنان در جهان با هم مقایسه می‌کنیم، نتیجه آن بسیار تاسف‌برانگیز و ناراحت‌کننده است.

الحوثی گفت: مواضع بیش از یک میلیارد مسلمان در برابر مصیبت‌های بزرگ ملت فلسطین که بیش از ۷۰ سال به طول انجامیده است، مواضعی محدود و ضعیف است.

وی ادامه داد: غزه با نسل‌کشی جمعی و کشتار مردم بی‌گناه در مساجد، مدارس، بیمارستان‌ها و مدارس وابسته به سازمان‌های بین‌المللی که برای پناه‌گرفتن به آنجا رفته‌اند دست و پنجه نرم می‌کند.

الحوثی گفت: نوار غزه با محاصره مشترک عربی اسرائیلی روبروست و کشورهای همسایه آن تلاشی جدی برای رساندن غذا، دارو و نیازهای بشری به آن ندارند.

وی ادامه داد: سازمان‌های عربی جدیت و اراده برای اقدام جدی در قبال غزه را ندارند. نشست کشورهای عربی و اسلامی با آن که نشستی اضطراری با حضور ۵۷ کشور بود موضع یا اقدامی عملی را در پی نداشت؛ این موضوع شرم‌آور و ناراحت‌کننده است. ۵۷ کشور عربی و اسلامی با تمام وزن و امکانات خود بیانیه‌ای صادر کردند که از یک نفر در یک مدرسه ابتدایی نیز برمی‌آمد.

الحوثی گفت: برخی کشورهای عربی به رهاکردن فلسطین اکتفا نکردند، بلکه در پشت پرده با آمریکا هم‌دست شده‌اند تا اسرائیل هرچه می‌خواهد انجام بدهد. کشورهای عربی می‌خواهند غزه از کنترل مجاهدان خارج شود و تحت کنترل مستقیم صهیونیست‌ها یا تشکیلات خودگردان باشد. تشکیلات خودگردانی که حتی در کرانه باختری نیز کنترلی ندارد چه رسد به غزه.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل دو روی سکه سرکشی، جنایت، حقیرکردن ملت‌ها و رویکرد ستیزه‌جویانه در قبال جامعه بشری هستند. آمریکایی‌ها هرگونه کمکی را به صهیونیست‌ها انجام دادند. از نظر نظامی آنها پلی هوایی برای تجهیز اسرائیل با انواع تسلیحات و مستشاران تشکیل دادند و از نظر سیاسی نیز از صهیونیست‌ها حمایت کردند.

الحوثی گفت: انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان و دیگر کشورهای غربی نسبت به حمایت همه‌جانبه از دشمن اسرائیلی اقدام کردند و حتی علیه بیمارستان‌ها نیز تحریکاتی را صورت دادند.

وی افزود: موضع ملت ما از آغاز حمله دشمن به غزه موضعی روشن و شرافتمندانه بوده است. ما از روز نخست ایستادگی خود در کنار ملت فلسطین و مقاومت را اعلام کردیم. اگر معبری زمینی برای رسیدن مردم ما به فلسطین فراهم شود، هزاران تن از مبارزان آزاده و قهرمان ملت ما به آنجا خواهند رفت. از کشورهایی که از نظر جغرافیایی بین ما و فلسطین قرار دارند می‌خواهیم دست‌کم برای محک‌زدن صداقت ما، معبری زمینی را تنها برای عبور جوانان ما به سوی فلسطین باز کنند.

الحوثی گفت: برادران ما در نیروی هوایی و پهپادی یمن، چندین عملیات را علیه اهداف دشمن اسرائیلی انجام دادند که آخرین مورد آن دیروز بود. اقدام ما در سطح موشک‌باران دشمن و حمله پهپادی به آن ادامه خواهد داشت. ما برای انجام عملیات‌های دیگر علیه اهداف صهیونیستی قابل دسترس در فلسطین و خارج از آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و از انجام آن دست نخواهیم کشید.

وی افزود: دشمن پرچم‌های خود را در سفارت‌خانه‌های خود در کشورهای عربی به اهتزاز درآورده اما جرات ندارد که پرچم خود را روی کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند قرار بدهد. درپیش‌گرفتن روش‌های قاچاقی و پنهانی در دریای سرخ از سوی دشمن اسرائیلی نشانگر ترس آن و تاثیرگذاری موضع کشور و ملت ما علیه آن است.

الحوثی ادامه داد: ان شاالله کشتی‌های دشمن اسرائیلی در دریای سرخ را مورد هجوم قرار خواهیم داد و آن‌ها را مجازات خواهیم کرد. تمام جهان بداند که ما بدون شک در هر سطحی که بتوانیم آن‌ها را هدف قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: از آغاز اتفاقات فلسطین پیام‌های تهدید و تشویق از سوی آمریکا به ما رسید، اما ما به آنها توجهی نکردیم. ما از تمامی ملت‌های اسلامی و عربی می‌خواهیم که تقوای الهی پیشه کنند و کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و تمامی شرکت‌های حامی صهیونیست‌ها را تحریم کنند.

کد خبر ۵۹۳۹۰۹۵

 

روز سه شنبه گذشته نیز صدها نفر از حامیان فلسطین با تجمع در مقابل مجسمه آزادی در نیویورک خواستار آتش بس در غزه شده بودند.

پیشتر نیز گروهی از معترضان حامی حقوق فلسطینیان در جنگ غزه در جریان بارگیری محموله تسلیحاتی یک کشتی آمریکایی جهت ارسال تسلیحات نظامی به اراضی اشغالی در بندر تاکومای آمریکا واقع در ایالت واشنگتن تجمع کرده و برای جلوگیری از این اقدام وارد عمل شده و شعارهای اعتراضی سر دادند.

پایان پیام/م

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که تل‌آویو با وقفه ۴ ساعته حملات به شمال غزه در طول روز موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که اسرائیل با آتش‌بس روزانه به مدت ۴ ساعت در شمال غزه تحت عنوان وقفه‌های بشردوستانه موافقت کرده است.

کربی مدعی شد که این وقفه‌های ۴ ساعته بشردوستانه از امروز (پنجشنبه) در شمال غزه اجرا خواهد شد. به ادعای کربی، اسرائیل به آمریکا اطلاع داده است که در وقفه‌های روزانه هیچ عملیات نظامی در منطقه صورت نخواهد گرفت و زمان‌بندی این وقفه‌ها نیز هر روز از ساعت قبل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پس از عملیات بزرگ حماس موسوم به طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، اشغالگران حملات گسترده‌ای را علیه غزه انجام داده‌اند و در پی این تجاوزها، تاکنون شمار شهدای غزه به ۱۰۸۱۲ نفر از جمله ۴۴۱۲ کودک و ۲۹۱۸ زن و شمار زخمی‌ها به ۲۶۹۰۵ نفر افزایش یافته است.

کد خبر ۵۹۳۴۷۵۶
یک مقام امریکائی چهارشنبه اعلام کرد که گروه  انصار الله یمن یک فروند پهباد امریکا را در سواحل این کشور سرنگون کردند.
این مقام امریکایی افزود پهباد امریکایی از نوع   MQ-9 Reaper  بوده ودر حریم هوایی بین المللی وبر فراز ابهای بین المللی پروااز می کرد .وی افزود فرماندهی مرکزی امریکا در این زمینه بررسی می کند.
انصار الله یمن در سال ۲۰۱۹ یک فروند  هواپبمای MQ-9 Reaper بر فراز یمن سرنگون کردند.

حمایت دختر مصری از فلسطین ومردم غزه در متروی قاهره

در دورانی که حکام کشورهای عربی از حمایت از فلسطین ومردم غزه از ترس بایدن ونتانیاهو مانع تظاهرات مردم می شوند ، دختر ۱۳ ساله مصری برای اعلام حمایت از فلسطین ومردم غزه در مترو قاهره شعارهایی در حمایت از مردم غزه ومحکوم کردن جنایت های صهیونیست ها سر داده ومردم سوار بر مترو اورا همراهی می کنند  .

جنی ایهاب در مصاحبه با روزنامه القدس العربی گفت برای حمایت از فلسطین ومردم غزه تنها صدایی دارم که با ان از مردم فلسطین حمایت وحنایت های صهیونیست ها را محکوم می نمایم.

این روزنامه افزود : ویدئوی شعارهای این دختر مصری دست به دست می شود ومردم سرودهای این دختر را میخوانند .

 

 

 

بر خلاف کشورهای عربی سازشکار بویژه اردن ، مصر ، امارات ، بحرین ، مغرب وسودان که دارای روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی می باشند وهیچ قدمی علیه صهیونیست برنداشته اند ، بولیوی در امریکای لاتین در اعتراض به جنایت صهیونیست ها علیه ملت فلسطین ،  روابط خودرا با رژیم صهیونیستی قطع  واین رژیم را مسئول جرایم ضد انسانی دانسته وخواستار محاسبه این رژیم شده است.

از سوی دیگر کشورهای شیلی وکلمبیا در اعتراض به کشتار مردم غزه سفرای خودرا از اسرائیل فراخواندند .

گابریل بوریچ رئیس جمهوری شیلی حمله نظامی اسرائیل به غزه را محکوم کرد.

گوستاو بیترو رئیس جمهوری بولیوی اعلام کرد کشورش سفیر خودرا از اسرائیل در اعتراض به حمله به مردم غزه فراخوانده است.

پزشکان بدون مرز اعلام کرد : عمل های جراحی در غزه بدون استفاده از داروهای بیهوش کننده که بیمارستان های غزه فاقد انست  انجام می گیرد.

لیو کانز رئیس گروه پرشکان بدون مرز در سرزمین های اشغالی روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در غزه ضمن اعلام مطلب فوق افزود : بیمارستان های غزه فاقد داروهای بیهوش کننده وداروهای آرام بخش است .بسیاری از عمل ها با کمی از داروهای بیهوشی یا بدون ان  انجام می گیرد. این یک مسئله غیر قابل تصور است.

وی گفت در همین هفته یک کودک ۱۰ ساله را روی زمین خواباندیم وعمل کردیم با کمی از داروی بیهوشی ونیمی از پای چپ اورا قطع نمودیم چرا که همه اطاق های عمل بیمارستان پر از بیمار بود. وی گفت انجام این چنین عمل ها قابل تصور نیست

وی گفت کودک ۱۲ ساله ای شصت درصد بدنش سوخته بود وبایستی اورا عمل می کردیم ولی بدون داروی بیهوشی.

وی گفت پزشکان  نمیتوانند این منظره ها را ببینند وتحمل کنند. وی افزود بمباران ها کور است تعداد زیادی کودک  زیر اوارها باقی می مانند.

 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

تمیم بن حمد ال ثانی امیر قطر قبل از پایان کنفرانس یک روزه در قاهره برای بررسی جنگ غزه این کنفرانس را ترک کرد. بی انکه در کنفرانس به ایراد سخنرانی بپردازد. تحلیلگران اظهار داشتند که امیر قطر به عنوان اعتراض به شخصیت های اروپایی که در کنفرانیس از اسرائیل حمایت کردند جلسه را ترک کرد ولی دیگر تحلیلگران اعلام نمودند که مقامات مصری نوبت سخنرانی امیر قطر را به تعویق انداختند واجازه دادند شخصیت های اروپایی به سخنرانی بپردازند وانها از اسرائیل حمایت کردند.

–  یک مشاور حقوقی دولتی در مصر علیه یک هنرمند مصری بنام محمد رمضان اقامه دعوی کرد واورا متهم به توهین به ارتش ورئیس جمهوری نمود.محمد رمضان هنرمند معروف مصری در یک نوار ویدئویی این سوال را مطرح کرد در حالیکه مردم غزه هر روز توسط صهیونیست ها به خاک وخون کشیده می شوند چرا ارتش مصر سکوت کرده وهیچ عکس العملی از خود نشان نمیدهد واز مردم غزه دفاع نمی کند.

– یک کویتی در برابر منزلش پرچم فلسطین  قرار داد  .وقتی از او سوال کردند چرا این کا را کردی پاسخ داد .من با این کار خواستم به سازشکاران عرب بگویم که ما از حق مردم فلسطین دفاع می کنیم وعادی سازی روابط با صهیونیست ها را رد می کنیم.

  • روزنامه اسرائیلی معاریو نوشت مقامات اسرائیلی در نظر دارند چادرهایی در شهرک ایلات واقع در ساحل بحر احمر برپا کند تا شهرک نشینان که از حومه غزه فرار کرده بتوانند از این چادرها بجای اطاق هتل ها استفاده نمایند.

– یک مجری  تلویزیون  هند پیراهنی  به رنگ پرچم فلسطین بوشید تا حمایت خودرا از مردم بی کناه غزه اعلام کند میهمان اسرائیلی تلویزیون از گوینده هندی انتقاد کرد که چرا وی با پوشیدن پیراهن به رنگ پرچم فلسطین از فلسطینی ها حمایت می کندوتوجهی به اسرائیلی ها ندارد ؟

–   اسلام ماخشیف قهرمان کشتی داغستان که در امارات بر رقیبش پیروز شد بجای خوشحالی بابت پیروزی اش ، پرچم فلسطین را در دست گرفت ودر برابر تماشاگران شعارهایی در حمایت از مردم غزه وفلسطین را تکرار کرد.

منبع : روزنامه رای الیوم

یک شهرک‌نشین در مصاحبه‌ای می‌گوید زمانی که نیروهای مقاومت وارد خانه‌اش شدند، او و کودکانش بسیار وحشت کرده بودند؛ اما نیروهای مقاومت به آن‌ها گفتند: نگران نباش! ما مسلمان هستیم و آسیبی به زنان و کودکان نمی‌رسانیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارشی درباره نوع رفتار رزمندگان مقاومت فلسطین با شهرک‌نشینان منتشر کرد.

براساس گزارش امروز (سه‌شنبه) وبگاه «قدس»، «روتیم» شهرک‌نشین اهل کیبوتس «کفارغزه» در جنوب غرب اراضی اشغالی در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی لحظه ورود نیروهای مقاومت به خانه‌اش را این طور روایت می‌کند: «در زمان آغاز حمله، کودکانم خواب بودند. من وارد پناهگاه شدم تا در کنار آن‌ها باشم. درِ پناهگاه را بستم».

روتیم ادامه می‌دهد: «به آن‌ها گفتم بیرون خطرناک است و آدم‌های بد آنجا هستند. لحظاتی بعد، صدای ورود ناگهانی [نیروها] به خانه‌ام را شنیدم؛ شنیدم که دارند در خانه‌ام به زبان عربی صحبت می‌کنند. سعی کردم درِ پناهگاه را محکم هل دهم تا نتوانند وارد شوند».

او اضافه می‌کند: «اما ۶ نیروی [مقاومت] در خانه‌ام بودند. آن‌ها موفق شدند درِ پناهگاه را باز کنند. یک گلوله به درِ پناهگاه شلیک کردند. این گلوله فقط من را زخمی کرد و سپس به کمد اصابت کرد. نیروها وارد پناهگاه شدند و من به آن‌ها گفتم دو تا بچه اینجا هست! این اولین چیزی بود که به آن‌ها گفتم».

روتیم می‌افزاید: «این را به زبان انگلیسی به آن‌ها گفتم و آن‌ها لحظه‌ای ما را نگاه کردند و یکی از آن‌ها به زبان انگلیسی به ما گفت: نگران نباش. ما مسلمان هستیم و به شما آسیب نخواهیم رساند. از یک طرف با شنیدن این حرف‌ها غافلگیر شدم و از طرف دیگر استرسم کم شد».

او در ادامه می‌گوید: «من کنار بچه‌هایم نشستم و نیروهای [مقاومت] یک صندلی از اتاق غذاخوری آوردند. یکی از نیروهای مسلح تمام‌وقت در پناهگاه در کنار ما بود و بقیه در خانه دائم این طرف و آن طرف می‌رفتند. یکی از آن‌ها موزهای روی میز را دید و به من گفت: من می‌توانم یکی بردارم؟ (لبخند روتیم) گفتم: بله! می‌توانی یکی برداری».

روتیم روایت می‌کند: «پسر بزرگم کمی استرس داشت؛ اما دخترم خیلی تحت تاثیر قرار نگرفته بود و با تبلتش داشت بازی می‌کرد. آن سلاح‌ها خیلی بچه‌هایم را نترسانده بودند. اولش آن‌ها در کنار پناهگاه با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردند؛ به زبان عربی صحبت می‌کردند. پسرم از من پرسید: یعنی دارند به عذرخواهی از ما فکر می‌کنند؟ (لبخند روتیم) من به پسرم گفتم: این طور به نظر نمی‌رسد».

او در پایان گفت: «حدود دو ساعت در خانه‌ام بودند و در آخر هم یکی از آن‌ها درِ پناهگاه را بست و همگی خارج شدند».

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین تصاویری را از دیوار خانه‌ها بعد از ورود نیروهای مقاومت به آن‌ها منتشر کرده که روی آن‌ها نوشته شده: «قسام کودکان را نمی‌کشد».

دیوارنوشته نیروهای مقاومت

پایان پیام/م

[+]جنبش حماس روز شنبه هنگام انجام عملیات طوفان الاقصی گنج امنیتی واستراتژیک صهیونیست ها را بدست آوردند.

به گزارش روزنامه رای الیوم بنقل از روزنامه انگلیسی ایندپندنت  سازمان امنیت وابسته به جنبش حماس هنگام حمله به مواضع صهیونیست ها در مرز نوار غزه بزرگ ترین کنج امنیتی واستراتزیکی اسرائیل را بدست اوردند.گروه مقاومت حماس هنگام حمله  به یک موضع صهیونیست ها در ایرز تعدادی از افسران سارمانهای امنیتی را دستگیر کردند .

بر پایه این گزارش در این حمله عناصر حماس وارد دفاتر سازمان امنیت اسرائیل شده ودستگاه های کامپیوتر انها را مصادره کردند.

جنبش اسلامی فلسطینی حماس اعلام کرد که پس از شروع عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر جاری ژنرال نمرود الونی فرمانده منطقه جنوبی ارتش اسرائیل را به اسارت درآورده است .

این جنبش افزود افسران پلندپایه اسرائیلی جزواسرا هستند وانها را به جای امن در تونل های ایجاد شده در شهر غزه منتقل کرده .این درحالی است که رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که در عملیات فلسطینی ها تعداد زیادی کشته وگروگان گرفته شد ه نظامی وغیر نظامی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *