سخنگوی انصارالله: تنها شرط توقف عملیات‌ها، رفع محاصره غزه است

وی افزود به مدیریت بیمارستان اطلاع داده شد که ورود به بیمارستان غدقن است.

ارژیم صهیونیستی هنری جز کشتار کودکان بی گناه ندارد

 دکتر ناجح ابراهیم طی مقاله ای در روزنامه الوطن مصر نوشت : ارتش اسرائیل هنری جز کشتار غیر نظامیان وزخمی ها ندارد ، خانواده های غزه بطور کامل نابود می شوند ، پدر خانواده ، مادر وفرزندان همگی کشته می شوند .با این همه  امریکا  هنوز مخالف برقراری اتش بس در غزه است .تا تعداد بیشتری از اهالی غزه به خاک وخون کشیده شوند وخانه های بیشتری  ویران گردد.

امریکا وغرب مسئول ویرانی های غزه اند .ارتش اسرائیل جز کشتار غیر نظامیان چیز دیگری نمیداند  .ولی در جنگ ها بسیار ناتوان است .اسرائیل فقط وفقط دروغ می گوید.پس از مدتی مدید اقرار کرد که خبرنگار الجزیره شیرین ابو عاقله را  ترور کرده است .قبل منکر ان شده بود .در جنگ غزه ۱۲۴ تن از کادر پزشکی در جنگ جان خودرا از دست دادند اونروا سازمان کمک به پناهندگان فلسطینی اعلام کرد ۷۲ تن از کارمندانش در تجاوز اسرائیل به غزه جان خودرا از دست داده اند. اونروا اعلام کرده که ۶۹۵ هزار نفر از اهالی غزه اواره شده اند ودر ۱۴۹ اردوگانه اسکان داده شده اند.

خانواده ای از اهالی غزه  ۱۴ سال منتظر تولد نوازاد خود بود .وقتی به دنیا امد اورا فاطمه نام گزاری کردند .یکسال این کودک بازی می کرد تا اینکه هواپیماها ی اسرائیلی اخیرا خانه فاطمه را بمباران کردند اورا به بیمارستان بردند ویک پای اورا قطع کردند.فاطمه لبخند می زند ، نمیداند چه اتفاقی افتاده .او نمیداند که از این پس قادر نخواهد بود روی پایش بایستتد 

این است ارتش قهرمان اسرائیل فقط قدرت کشتن زنان وکودکان وغیر نظامیان را دارد.

 

 

 

 

 

 

سخنگوی کتائب القسام از انهدام ۱۳۶ تانک و خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در جبهه‌های جنگ در نوار غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابوعبیده» سخنگوی کتائب القسام شاخه نظامی حماس از انهدام ۱۳۶ تانک و خودروی نظامی صهیونیست‌ها در جبهه‌های جنگ در نوار غزه و کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست خبر داد.

وی گفت: «رزمندگان ما در تمامی جبهه‌های جنگ به مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند که به تلفات زیاد نیروهای دشمن منجر شده است».

ابوعبیده به انهدام خودروهای نظامی دشمن اشاره کرد و گفت که دشمن از درگیری کامل با رزمندگان ما اجتناب می‌کند.

سخنگوی کتائب القسام افزود که بزودی گوشه‌ای از عظمت رزمندگان و درگیری آن‌ها با نظامیان صهیونیستی که در ساختمان‌ها کمین کرده بودند، ارائه خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: «پرونده اسرا همچنان باقی است و ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که تنها راه، تبادل اسرا به صورت کامل یا مرحله‌ای است».

وی گفت که رژیم صهیونیستی در برابر آزادی اسرا کارشکنی می‌کند و با تداوم بمباران جان اسرای خارجی و اسرای خود را در معرض خطر قرار داده است، دشمن با مهیا کردن شرایط آزادی اسرا مخالفت می‌کند و عملیات آزادی ۱۲ نفر از اسرا را ناکام گذاشت.

ابوعبیده گفت: «به رژیم اشغالگر بشارت می‌دهیم که مرحله‌ای از خشم و مقاومت در غزه، کرانه باختری و قدس و در تمامی جبهه‌ها و میادین در راه است».

پایان پیام/

 

 

 

 

 

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اشاره به سرنگونی پهپاد تجسسی آمریکا در حریم یمن، تاکید کرد نیروهای مسلح این کشور تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی، حملات خود را علیه مواضع صهیونیستی ادامه خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن، شامگاه چهارشنبه، در حساب کاربری خود در شبکه‌های مجازی بر تداوم عملیات‌های مقاومت یمن در حمایت از غزه تاکید کرد.

سخنگوی انصارالله ابتدا با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی یمن، گفت: «با سرنگونی یک پهپاد متخاصم آمریکایی بر فراز آب‌های منطقه‌ای، نیروهای مسلح ما تاکید دارند برای مقابله با تمام عملیات‌های خصمانه‌ای که حاکمیت ملی [ما را] نقض می‌کند، آماده هستند».

ارتش یمن، ساعاتی قبل، از سرنگونی یک پهپاد متخاصم MQ9 آمریکایی خبر داده بود که در حال انجام مأموریتی خصمانه و جاسوسی در حریم یمن بود.

محمد عبدالسلام در ادامه اضافه کرد: «سرنگونی پهپاد آمریکایی نشان می‌دهد نیروهای مسلح ما به عملیات‌‌های خود در حمایت از غزه تا زمان توقف تجاوزات اسرائیل ادامه خواهند داد».

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن ساعاتی قبل با تاکید بر حق مشروع این کشور در دفاع از حریم یمن و مقابله با تهدیدات، تصریح کرده بود تحرکات خصمانه مانع تداوم عملیات‌های نظامی یمن علیه رژیم صهیونیستی نخواهد شد.

پایان پیام/

تنها عضو فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا بخاطر انتقاد از رژیم صهیونیستی محکوم شد

اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه پیشنهادی برای محکوم کردن «رشیده طلیب» تنها عضو فلسطینی تبار این مجلس به دلیل مواضع او در قبال رژیم صهیونیستی و جنگ غزه رای مثبت دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال تشدید فشارها علیه مواضع ضد اسرائیلی رشیده طلیب نماینده فلسطینی تبار مجلس نمایندگان آمریکا درباره جنگ غزه، این نهاد قانونگذاری آمریکا قطعنامه‌ای علیه طلیب تصویب کرد.

منابع رسانه‌ای از واشنگتن دی سی خبر دادند که قطعنامه پیشنهادی «ریش مک کورمیک» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا برای محکوم کردن رشیده طلیب در رابطه با فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به تصویب رساند.

به گزارش شبکه «سی‌بی‌اس نیوز»، تصویب قطعنامه علیه تنها عضو فلسطینی تبار مجلس نمایندگان آمریکا در شرایطی صورت گرفت گه هفته گذشته قطعنامه پیشنهادی برای محکوم کردن او به تصویب نرسیده بود.

در قطعنامه محکومیت رشیده طلیب، به اقدام اخیر او در انتشار یک ویدئو از تظاهرات اخیر در میشیگان اشاره شده که در آن حامیان فلسطین، ضمن محکوم کردند حملات رژیم صهیونیستی به غزه، شعار می‌دهند: «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد».

این ویدئو واکنش‌های گسترده حامیان رژیم صهیونیستی و رسانه‌های نزدیک به این رژیم در آمریکا را به دنبال داشت و آنها ادعا کردند که رشیده طلیب با انتشار این شعار، خواستار نابودی رژیم صهیونیستی شده است.

قطعنامه ارائه شده در مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۴ رای مثبت در برابر ۱۸۸ رای منفی به تصویب رسید و نکته قابل توجه در رای گیری جدید، پیوستن ۲۲ عضو دموکرات و هم حزبی رشیده طلیب به این قطعنامه بود.

هفته گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا تلاش برای محکوم کردن رشیده طلیب نماینده فلسطینی آمریکایی کنگره را رد کرد. پیشنهاد برای محکومیت طلیب از سوی «مارجری تیلور گرین» نماینده راست افراطی کنگره آمریکا ارائه شده بود و با ۲۲۲ رای مخالف در برابر ۱۸۶ رای موافق متوقف شد؛ ضمن اینکه ۲۳ تن از جمهوری‌خواهان نیز در مخالفت با این اقدام به دموکرات‌های مخالف محکومیت طلیب پیوستند.

رشیده طلیب که نماینده میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا است، از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، خواستار آتش بس شده و از مواضع جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات این کشور در قبال فلسطینیان به شدت انتقاد کرده است.

رشیده طلیب بعد از تصویب قطعنامه محکومیت او در مجلس نمایندگان آمریکا، در صحن این مجلس یک سخنرانی احساسی انجام داد و اعلام کرد که اظهارات او علیه دولت حاکم بر رژیم صهیونیستی است.

وی با تقبیح مواضع همکاران خود در مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل عدم حمایت از درخواست آتش بس جنگ در غزه افزود: «من نمی‌توانم باور کنم که مجبورم این را بگویم: مردم فلسطین دور ریختنی نیستند. ما هم شبیه به هر کس دیگر، انسان هستیم».

طلیب نتوانست درد و غم خود را برای فلسطینیان تحمل کند و برای لحظاتی با بغض و صدایی لرزان تلاش کرد رنج مردم فلسطین را بیان کند. وی بعد از همدردی و کمک «ایلهان عمر» و یکی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا توانست نطق خودش را ادامه دهد.

این عضو فلسطینی تبار مجلس نمایندگان آمریکا که زاده کرانه باختری است، افزود: «شهر من، مادر بزرگ من شبیه به همه فلسطینیان فقط می‌خواهد یک زندگی همراه با آزادی و شان انسانی داشته باشد، زندگی که همه ما سزاوار آن هستیم. آقای رئیس! صحبت کردن برای نجات دادن جان انسان‌ها بدون توجه به اعتقاداتشان و قومیت آنها نباید در این صحن اقدامی چالشی باشد. گریه‌ها و فریادها برای کودکان فلسطینی و اسرائیلی برای من تفاوتی ندارد (اما) چرا؟ من متوجه نمی‌شوم چرا که فریادها و گریه‌های فلسطینیان برای همه شما فرق دارد؟ آقای رئیس! ما نمی‌توانیم وجه مشترک انسانیتمان را از دست بدهیم».

پایان پیام/

 

 

 

آژانس امدادرسانی سازمان ملل در نوار غزه اعلام کرد که ۱٫۵ میلیون نفر از جمعیت ۲٫۲ میلیون نفری غزه آواره شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسم به آنروا اعلام کرد که از زمان شروع جنگ اسرائیل در غزه حدود ۱٫۵ میلیون نفر از جمعیت ۲٫۲ میلیون نفری غزه آواره شده‌اند که بیش از نیمی از آنها در حدود ۱۵۰ مقر و پناهگاه وابسته به سازمان ملل پناه گرفته‌اند.

آنروا در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: غزه در حال حاضر در شرایط قطع کامل ارتباطات قرار دارد چرا که اسرائیل دوباره خطوط ارتباطی و اینترنت غزه را قطع کرده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل در غزه همچنین گفته: ۴۸ مقر و مکان این سازمان از ابتدای حملات اسرائیل به غزه دچار آسیب شده است.

آنروا در ادامه تاکید کرده است که مردم غزه به طور کامل از عزیزان خود و همچنین جهان خارج جدا افتاده‌اند.

وزارت ارتباطات و تکنولوژی فلسطین روز یک شنبه از قزع دوباره اینترنت و خطوط ارتباط در غزه به دست رژیم صهیونیستی خبر داد.

پایان پیام/م

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه  و همچنین تحولات کرانه باختری بیان کرد.

رهبر انقلاب اسلامی نیز با قدردانی مجدد از صبر و استقامت مردم استوار غزه و اظهار تاسف شدید از جنایات رژیم صهیونیستی که با حمایت مستقیم آمریکا و برخی کشورهای غربی انجام می شود بر سیاست همیشگی  جمهوری اسلامی ایران در حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین  در مقابل اشغالگران صهیونیست تاکید کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین لزوم تحرک جدی کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی و حمایت همه جانبه و عملی دولت‌های اسلامی از مردم غزه را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام

مقام ارشد حماس اعلام کرد که این جنبش از شکست رژیم صهیونیستی در این نبرد اطمینان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی اعلام کرد که از شکست رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی اطمینان دارد.

حمدان گفت: اشغالگران تاکنون نتوانسته‌اند حتی یک دستاورد نظامی را نیز کسب کنند. صدها نظامی اسرائیلی کشته و مجروح شده‌اند، اما مقامات اسرائیلی آمار حقیقی این تلفات را پنهان می‌کنند.

وی ادامه داد: جهان شاهد جنایات رژیم اشغالگر قدس است، اما کاری نمی‌کند. ️فلسطینیان به این که صلح بدون نابودی رژیم اشغالگر قدس محقق شود، هرگز باور نخواهند داشت. رژیم اشغالگر قدس ۱۰۵ مرکز بهداشتی و درمانی را هدف قرار داده و ۵ بیمارستان را به کلی از روند خدمت‌رسانی خارج کرده است. ️بیمارستان‌های نوار غزه توانایی پذیرش تعداد زیاد زخمی‌ها را ندارد. ما آمریکا و شخص رئیس جمهور آن را مسئول هدف قراردادن غیرنظامیان در نوار غزه می‌دانیم.

وی افزود: کمک‌هایی که از طریق گذرگاه رفح وارد غزه می‌شود حتی پاسخگوی کمترین نیازهای مردم ما نیز نیست. مواضع رسمی کشورهای عربی ضعیف است و در حد و اندازه جنایات دشمن نیست. ما خواستار اعمال فشار بر آمریکا جهت توقف جنایت علیه ملتمان هستیم.

حمدان ادامه داد: هدف قراردادن خبرنگاران در غزه هدفمند و برنامه‌ریزی شده است و خبرنگاران در تیررس مستقیم دشمن هستند. از ملت‌های آزاده‌ای که در محکومیت حمله به مردم ما در غزه دست به تجمع و تظاهرات زدند، تشکر می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم که به اعتراضات خود ادامه دهند و تحریم کشورها و دستگاه‌هایی که از اشغالگران حمایت می‌کنند را افزایش دهند.

کد خبر ۵۹۳۰۳۱۴

دو مسئول امریکایی روز پنجشنبه گفتند که پهبادهای امریکایی بر قراز غزه پرواز می کنند تا اطلاعاتی درباره گروگانهای امریکائی که بدست حماس اسیر شده اند  بدست آورند.

به گزارش تلویزیون سی ان ان این هواپیماها با پرواز بر آسمان غزه سعی می کنند  اطلاعاتی درباره گروگان های امریکایی بدست آورند.

این دو مسول امریکایی گفتند  پرواز پهبادهای امریکا از یک هفته پیش شروع شده است.

ده امریکایی در بین گروگان هایی است که جنبش حماس در حمله به شهرک های یهودی نشین در ۷ اکتبر به اسارت گرفت  می باشند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور طی ساعات گذشته، چند فروند پهپاد را به عمق خاک فلسطین اشغالی پرتاب کرده‌اند که «به اهداف خود رسیده‌اند».

به گزارش ایسنا، در بیانیه سخنگوی نیروهای مسلح یمن آمده است: «نیروهای مسلح یمن به عملیات نظامی خود در حمایت از پیروزی و مظلومیت مردم فلسطین و در پاسخ به ندا و خواسته‌های مردم یمن و همه ملت‌های امت اسلامی ادامه می‌دهند و تا زمانی که اسرائیلی‌ها تعدی به برادران ما در غزه را متوقف کنند».

هفته پیش، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور نجات ملی یمن در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره رهگیری چند موشک شلیک شده از یمن به سمت فلسطین اشغالی توسط پدافند آمریکا گفته بود که «آمریکایی‌ها بخشی از موشک‌ها و پهپادهایی پرتاپ شده به سمت اراضی اشغالی را رهگیری و منهدم کردند، اما بخشی دیگر به اهداف خود رسیدند».

بن حبتور تأکید کرد که صنعاء با تمام توان و امکاناتش در پاسخ به تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه نقش داشته و خواهد داشت.

پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفته بود که یک ناو این کشور تعدادی پهپاد و سه موشک شلیک‌شده توسط یمنی‌ها به سمت شمال را رهگیری و منهدم کرد.

انتهای پیام

مقاومت یمن، امروز نخستین تصاویر از حمله پهپادی و موشکی روز گذشته خود به اراضی اشغالی فلسطین را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ظهر امروز (چهارشنبه، ۱ نوامبر)، در بیست‌وششمین روز عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، مقاومت یمن، تصاویر حملات پهپادی و موشکی روز گذشته خود علیه اراضی اشغالی را منتشر کرد.

گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» یمن، نخستین تصاویر از شلیک موشک‌های بالستیک و کروز بالدار خود و نیز ارسال پهپادهای تهاجمی به سوی اراضی اشغالی فلسطین را منتشر کرد.

این در حالی است که عصر روز گذشته، رژیم صهیونیستی پس از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه ایلات، مدعی رهگیری یک پهپاد یمنی و سه موشک از جمله  یک موشک زمین به زمین و دو موشک کروز بر فراز دریای سرخ و پیش از رسیدن به منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی شد.

در پی این حملات، مقامات رژیم اشغالگر به ساکنان منطقه ایلات توصیه کردند که به هنگام شنیدن آژیرهای هشدار به اماکن امن پناه ببرند.

پس از آن بود که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که مقاومت یمن با چند موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد اهداف دشمن صهیونیستی را هدف قرار داده‌است و این عملیات، سومین عملیات برای کمک به برادران مظلوم فلسطینی بود و نیروهای مسلح یمن به حملات موشکی و پهپادی خود ادامه خواهد داد تا حملات اسرائیل علیه نوار غزه متوقف شود.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه یکشنبه پیش (۲۹ اکتبر) ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفته بود: «عملیات طوفان الاقصی تمامی چیزهایی را از بین خواهد برد که اسرائیل و امپریالیسم جهانی ایجاد کرده بود. لذا دیگر در جهان عرب، چیزی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت..اتاق عملیاتهای مشترکی وجود دارد که برای مقابله با هر گونه حماقت رژیم صهیونیستی در خصوص یورش [زمینی] به غزه، فعالیت می‌کند».

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و سالهای متمادی محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی حماس در هفتم اکتبر(۱۵ مهر) عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد. این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم به شمار می‌رود. مقاومت یمن نیز از هفته پیش ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم نوار غزه و مقاومت فلسطین، اعلام کرد که مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهد.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

دفتر سیاسی جنبش انصارالله پس از تبریک عملیات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن در عمق فلسطین اشغالی، گفت که صنعا به حمایت از فلسطین ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  دفتر سیاسی جنبش انصارالله ضمن تمجید عملیات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن در عمق فلسطین اشغالی، تأکید کرد که این عملیات، پیروزی برای ملت فلسطین و در راستای پشتیبانی از جنبشهای جهادی و مقاومت است.

انصارالله ضمن قدردانی از مواضع شجاعانه و اصولی عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر معنوی انقلاب یمن، تصریح کرد: رهبر یمن در حرف و عمل ثابت کرده است که در برابر هژمونی و زورگویی آمریکا و رژیم صهیونیستی، از امت اسلامی حمایت می‌کند.

این جنبش یمنی از ملتهای عربی و اسلامی خواست که به مسئولیت دینی و اخلاقی خود در قبال ملت فلسطین و کشتار جمعی آنان عمل کنند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز سه‌شنبه خبر داد که با چند موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد اهداف دشمن صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند.

سریع با بیان اینکه این عملیات، سومین عملیات برای کمک به برادران مظلوم فلسطینی بود، گفت: به حملات موشکی و پهپادی خود ادامه خواهیم داد تا حملات اسرائیل متوقف شود.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (۹ آبان) در اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود مدعی رهگیری و انهدام چند موشک شلیک شده از جانب یمن شد.

در این اطلاعیه آمده است که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ نیروی هوایی رژیم اسرائیل از سامانه پدافند دوربرد «ختس» (پیکان) در منطقه دریای سرخ استفاده کرده و یک موشک زمین به زمین را منهدم کرده است.

ارتش اسرائیل در ادامه ادعا کرد: «همچنین هواپیماهای ارتش اسرائیل بامداد امروز به دنبال رصد یک تهدید هوایی در منطقه دریای سرخ، اهداف متخاصم در حال پرواز را رهگیری و منهدم کردند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که در قبال حملات ظالمانه رژیم صهیونیستی و آمریکا به غزه، یمن هم باید به وظیفه خود عمل می‌کرد و به یاری ملت فلسطین می‌رسید.

یحیی سریع در پایان گفت که ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نوار غزه، باعث گسترش دامنه درگیری در منطقه می‌شود.

پایان پیام/

منابع فلسطینی گزارش دادند که تانک های ارتش رژیم صهیونیستی پس از نفوذ محدود به خیابان صلاح الدین در نوار غزه، مجبور به عقب نشینی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع محلی ساعتی پیش با انتشار تصاویری از نفوذ تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به داخل غزه در منطقه محدود به خیابان صلاح الدین (جنوب نوار غزه) خبر دادند.

تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جریان این یورش به سوی یک خودروی فلسطینی آتش گشوده و شماری را به شهادت رساندند.

پس از این رخداد، مبارزان مقاومت در این منطقه وارد درگیری سنگینی با صهیونیست‌ها شده و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

سخنگوی دولت فلسطین در نوار غزه در این باره گفت: تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی پس از مدت کوتاهی از نفوذ محدود به خیابان صلاح الدین مجبور به عقب نشینی از این منطقه و بازگشت به اراضی اشغالی شدند.

بیانیه حماس/ صهیونیست‌ها مجبور به عقب نشینی شدند

سخنگوی جنبش حماس در غز نیز در ارتباط با نفوذ محدود تانک های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: دشمن تانک‌های خود را وارد مناطقی بمباران شده کرده که همه‌چیز را پیش از آن، در آنجا به آتش کشیده است.

وی افزود: گردان‌های قسام همچنان در حال مقابله با نیروهای دشمن است و نبرد را قدرتمندانه مدیریت می‌کند. دشمن صهیونیستی در پی ضربات سخت مقاومت نیروهای خود را از بعضی مناطق عقب کشانده است.

سخنگوی حماس تاکید کرد: دشمن صهیونیستی صدها تن بمب و مواد منفجره در نوار غزه فروریخته است.ادامه بمباران و تشدید حملات علیه غزه ثابت می‌کند که دشمن صهیونیستی اهمیتی به قوانین بین‌الملل نمی‌دهد.

وی افزود: تهدید به حمله زمینی صحت ندارد، زیرا این حمله چند روز است که آغاز شده است.

کد خبر ۵۹۲۵۶۲۶

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با بیان این که ابعاد جدیدی از توان رزم ارتش در رزمایش اقتدار نزاجا به نمایش گذاشته شد، گفت: در دفاع از کشور جدی هستیم و به هرگونه تهدید پاسخ قاطع خواهیم داد.

امیر سرتیپ کریم چشک سخنگوی رزمایش سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ویژگی‌های رزمایش اقتدار نیروی زمینی ارتش گفت: در این رزمایش رخدادها و عملیاتی‌های متعددی برای اولین بار اجرا و تجهیزات و تسلیحات متعددی نیز برای نخستین بار به کار گیری شد.

جابجایی همزمان دو لشکر از طریق زمینی و هوایی به منطقه رزمایش

وی انتقال و جابجایی همزمان دو لشکر شامل چهار تیپ و دو گروه مهندسی و پشتیبانی از طریق زمینی و هوایی از ۷ استان کشور به منطقه رزمایش را یک از عملیات‌هایی اعلام کرد که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است اعلام کرد و افزود: از هفت استان کشور به طور تقریبی پیمایش هزار و صد کیلومتری داشتیم و یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر و فاوا به منطقه رزمایش منتقل شدند.

امیر سرتیپ چشک خاطرنشان کرد: تیپ نیروهای مخصوص نیز از طریق هوایی به منطقه انتقال داده شد که این امر توسط هواپیماهای ترابری نیروی هوایی ارتش به پایگاه اصفهان انتقال داده و از آن‌جا با بالگردهای ترابری سنگین هوانیروز ارتش به منطقه رزمایش انتقال داده شدند.

شبیه‌سازی مقابله با تهدیدات دریا پایه

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش اجرای عملیات پدافند ساحلی، طرح‌ریزی و اجرای عملیات شبانه هوانیروز را از دیگر ویژگی‌ها و اقداماتی که برای اولین بار انجام شده است اعلام کرد و ادامه داد: شبیه‌سازی مقابله با تهدیدات دریا پایه یکی از ویژگی‌های رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا است که ما با توجه اینکه دشمن از این طریق می‌تواند ما را تهدید کند ما رزمایش را این گونه طراحی کرده و پدافند ساحلی را انجام دادیم.

وی پدافند ساحلی را یک از عملیات‌های دشوار دانست و گفت: هر گونه نفوذ به سواحل کشور برای ما خط قرمز است و بر همین اساس با استفاده از انواع یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز و پهپادی دفاع از سواحل را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند.

امیر سرتیپ چشک تمرین پشتیبانی از نیروی دریایی را یکی دیگر از ویژگی‌های رزمایش نزاجا اعلام کرد و ادامه داد: در پاسخ به درخواست نیروی دریایی برای مقابله با تجهیزات و شناورهای دشمن در دریا با موشک‌های فتح برد ۱۸۰۰ کیلومتر و موشک‌های فجر ۱۱۰ با برد ۱۱۰ کیلومتر، این شناورها را هدف قرار دادیم همچنین با پهپاد های انتحاری آرش با برد بیش از هزار کیلومتر و پهباد های رزمی مهاجر و ابابیل این مأموریت را انجام دادیم.

پهپاد انتحاری آرش دست‌بلند نیروی زمینی ارتش

وی با اشاره به استفاده از موشک‌های دور زن فتح ۳۶۰ و موشک‌های فجر، گفت: این موشک‌ها با بردی حدود ۱۲۰ الی ۱۸۰ کیلومتر و با سرعت قابل ملاحظه ۴ ماخ، در واقع دست‌بلند نیروی زمینی در منازعات محسوب می‌شود و همان‌طوری که مشاهده شد در این رزمایش نیز اهداف تعیین شده با موفقیّت و کم‌ترین ضریب خطا توسط این موشک‌ها مورد اصابت قرار گرفتند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش افزود: برای مقابله با تجهیزات پیشرفته دشمن از موشک‌ها و تسلیحات دور زن، دقیق زن، هوشمند که قابلیت اتوماسیون و شبکه محور شدن دارند استفاده می‌کنم.

نصب دهلاویه دوقلو، بر نفربرهای ام ۱۱۳

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص اینکه چه تجهیزاتی برای اولین با در این رزمایش استفاده شده است گفت: تجهیزاتی که برای اولین بار استفاده شد عبارتند از دهلاویه زمین پایه با برد حداقل ۸۸ کیلومتر، موشک‌های ارتقا یافته شفق، الماس زمین پایه و ضد زره که توسط نیروهای پیاده حمل می‌شود، همچنین دهلاویه دوقلو، نصب بر نفربرهای ام ۱۱۳۳ از جمله سلاح‌های ضد زره‌ای است که در این رزمایش استفاده شد.

استفاده از سامانه‌های پهپادی سبک وزن برای نخستین بار

امیر سرتیپ چشک گفت: سازمان رزم نیروی زمینی ارتش برای نخستین بار سامانه‌های پهپادی سبک وزن را که با عنوان بمب‌های پرسه‌زن شناخته می‌شوند در جریان رزمایش مورد استفاده و برآورد عملیاتی قرار داد. یگان‌های متحرک هجومینزاجا در جریان این رزمایش با بهره‌گیری از بمب‌های پرسه‌زن سینا و فاتح، ساخت تولید داخل توانستند اهداف ثابت و متحرک را در شعاع ۱۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند.

وی ادامه داد: این سامانه‌ها که از سرجنگی ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ گرمی برخوردار است، علیه اجتماعات و اهداف مختلف در رزم زمینی استفاده می‌شود. همچنین بمب‌های پرسه زن از مداومت عملیاتی ۱۰ الی ۱۵۵ دقیقه‌ای برخوردارند و با استفاده از قابلیت هدایت شوندگی می‌توانند وارد سنگرها و حتی تانک‌های دشمن شوند.

تست میدانی موفق کروز هواپایه حیدر

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش تست میدانی موفق کروز هواپایه حیدر در شب را یکی دیگر اولین‌های رزمایش نیروی زمینی ارتش اعلام کرد و افزود: موشک کروز هواپایه حیدر منصوب بر بالگرد ۲۱۴۴، هدف مورد نظر را در فاصله ۳۰ کیلومتری به طور دقیق مورد اصابت قرار داد که بسیار قابل توجه است. کروز حیدر از سیستم هدایت GPS برخوردار است و خلبان پس از پرتاب موشک بر ادامه روند حرکت آن به سوی هدف تسلط کامل دارد.

وی ادامه داد: طول موشک حیدر ۳ متر و ۸۳ سانتی‌متر و وزن آن نزدیک به ۴۰ کیلوگرم است. این موشک که از سرجنگی بیش از ۲۰ کیلوگرم برخوردار است. قابلیت انهدام اهداف ثابت و متحرک را تا شعاعی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر دارد. کروز حیدر توسط سازمان جهاد خودکفایی هوانیروز ساخته شده و برای نخستین‌بار در رزمایش پرتاب و تست عملیاتی شده و رسماً وارد ستاد رزم ناوگان هوانیروز شد.

رزم شبانه بالگردهای رزمی و پشتیبانی ارتش

امیر سرتیپ چشک، عملیات رزم شبانه با شرکت بالگردهای رزمی و پشتیبانی را از ویژگی‌های دیگر رزمایش اقتدار ۱۴۰۲نزاجا اعلام کرد و ادامه داد: در این رزمایش بالگردهای ۲۰۶۶، اقدام به پرواز و شناسایی منطقه کرده و اطلاعات را به صورت برخط به مرکز کنترل فرماندهی ارائه داده و سپس بالگردهای کبری با پرتاب موشک‌های هوا به سطح اقدام به انهدام مواضع نیروهای مهاجم کرده و اهداف مورد نظر را با استفاده از سامانه‌های دید در شب مورد اصابت قرار دادند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش افزود: همچنین بالگردهای شینوک برای نخستین بار اقدام به پرواز شبانه و جابه‌جایی نیرو کردند. که انجام این کار در شب برای اولین بار است.

وی کنسرو کردن تانک‌ها را یکی از قابلیت‌هایی جهاد خود کفایی نیروی زمینی ارتش برای حفظ و نگهداری تانک‌ها اعلام کرد و گفت: اتفاق خوبی که در نگهداری از تانک‌ها رخ داده این است که تانک‌ها بعد از مأموریت اورهال شده و کنسرو می‌شوند تا عملیات بعدی، لشکر ۹۲۲ زرهی در این رزمایش تانک‌های خود را که به روش کنسرو سازی مهر و موم شده بودن به میدان آورد و این تانک‌ها توانستند به خوبی مأموریت محوله را اجرا کنند.

نصب تیربار گاتلینگ ایرانی بر روی یگان‌های زرهی

امیر سرتیپ چشک، از نصب تیربار گاتلینگ ایرانی بر روی یگان‌های زرهی نزاجا خبر داد و ادامه داد: در حوزه رزم زمینی و انفرادی نیز تجهیزات کاملاً به روز شده و مطابق با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و متناسب با تهدیدات یگان‌ها تجهیز شده‌اند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش حفاظت و حراست از تمامیت ارزی کشور را مأموریت اصلی نیروی زمینی ارتش اعلام کرد و گفت: ما پیروی شهدا و ایثار گران هستیم و در دفاع از منافع و تمامیت ارزی کشور جدی و قاطع هستیم و به هرگونه تهدید پاسخ سخت، خشن و قاطع خواهیم داد و دشمن را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

رونمایی از شبیه‌ساز واقعیت مجازی بالگرد ۲۰۶

وی رونمایی از شبیه‌ساز واقعیت مجازی بالگرد ۲۰۶ را یکی دیگر از اتفاقات جدید در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: این شبیه‌ساز که از سامانه‌های پیشرفته سخت افزاری برخوردار است، مطابق با بالگردهای حقیقی کارآیی آموزشی دارد و به خلبانان امکان پرواز مجازی را همانند پرواز حقیقی می‌دهد.

امیر سرتیپ چشک، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر پیرامون آمادگی نیروی زمینی ارتش برای پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: آنها سال‌هاست که به دنبال آسیب رساندن به ایران اسلامی هستند اما به خوبی می‌دانند که قادر به رویارویی با فرزندان دلیر ایران زمین نیستند.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش تنها بخشی از نیروهای مسلح مقدر و توانمند جمهوری اسلامی ایران است و چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی در کنار سپاه پاسداران و بسیج مقتدر یک همواره گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا آماده دفاع از کشور هستند و اجازه نخواهند داد دشمن خیال خام در سرش بپروراند.

کد خبر ۵۹۲۳۵۳۴

نیروی زمینی ارتش دیروز و امروز رزمایش اقتدار خود را در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان با دستیابی به تمامی اهداف برگزار کرد.

رزمایش اقتدار نیروی زمینی ارتش؛ از حضور اولین‌ها تا اجرای تاکتیک‌های جدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش صبح روز گذشته (جمعه، ۵ آبان‌ماه) با شرکت یگان‌های مختلف زرهی، پیاده، متحرک هجومی، نیروی واکنش سریع موشکی، بالگردی، پهپادی و مهندسی و سایر عناصر پشتیبانی آغاز شد. نیروهای مشارکت‌کننده در این رزمایش از ۷ استان کشور مسافت میانگین ۱۱۰۰ کیلومتر را طی کرده و همزمان در مناطق منطقه نصرآباد اصفهان که محل برگزاری رزمایش است، مستقر شدند.

یکی از مهم‌ترین اهداف این رزمایش، ارتقای توان و آمادگی رزمی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز ارتقای سطح بازدارندگی کشور در مقابله با تهدیدات احتمالی است. همچنین انتقال دانش و تجربه به فرماندهان و نیروهای جوان‌تر و تمرین طرح‌های دفاعی از پیش تعیین شده در این رزمایش رخ داد.

دیگر ویژگی‌ این رزمایش، آمادگی پروازی بیش از ۲۰۰ بالگرد نیروی زمینی ارتش در شناسایی رزمی و ترابری بود که پس از بازدید فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و مقامات ستادکل نیروهای مسلح به پرواز درآمدند و به سایر یگان‌ها در منطقه نصرآباد اصفهان ملحق شدند.

در مرحله نخست این رزمایش، شاهد انتقال زمینی و هوایی ۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی، یک گروه توپخانه و دیگر نیروها را به صورت همزمان از مناطق مختلف کشور، تحت امر قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق بودیم. در مرحله بعدی نیز، اجرای عملیات شناسایی و جمع‌آوری اخبار و اطلاعات را با استفاده از سامانه‌های پهپادی، الکترونیکی و شنود الکترونیکی نیروهای اطلاعاتی نیز در دستور کار نیروهای عمل کننده قرار داشت.

مانور عملیاتی ۲۰۰ فروند بالگرد در پایگاه چهارم رزمی هوانیروز

هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین ناوگان بالگردی آسیا پیش از شروع رزمایش اقتدار ۱۴۰۲، به آماده‌سازی حجم وسیعی از بالگردهای ترابری و رزمی جهت اجرای مأموریت در این رزمایش اقدام کرد.

بالگردهای هوانیروز ارتش در این اقدام قابل توجّه که نیاز به پشتیبانی فنی و مهندسی گسترده‌ای دارد، برای نخستین‌ بار در سطح غرب آسیا، بیش از ۲۰۰ فروند بالگرد را به طور همزمان با حضور خلبانان جوان و مجرب، آماده اجرای عملیات رزمی و ترابری در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ کردند.(جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید)

دقت و نقطه‌زنی پهپاد انهدامی آرش

نیروی زمینی ارتش در نخستین دقایق روز اول از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ در راستای اجرای عملیات پدافند ساحلی و مسدودسازی مسیر نیروهای مهاجم با بهره‌گیری از پهپاد انتحاری آرش اهداف ثابت و متحرک را با دقت بالا و نقطه‌زنی مورد اصابت قرار داد.

همچنین؛ پهپادهای چند منظوره نیروی زمینی ارتش در آغاز مرحله اصلی این رزمایش منطقه عمومی نصرآباد را مورد شناسایی قرار داده و اطلاعات لازم را در اختیار مراکز فرماندهی و کنترل قرار دادند. در این مرحله از رزمایش از پهپادهای مهاجر ۲ نوین و پهپاد مهاجر ۶ نیز در ارسال اطلاعات به مرکز فرماندهی پهپاد استفاده شد. (جزئیات بیشتر را ازاینجا بخوانید)

انتقال سریع نیروها و تجهیزات با پیمایش بیش از هزار کیلومتر از ۷ استان کشور

در جریان این رزمایش، ۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی و توپخانه از طریق زمین و هوا با پیمایش مسافتی بالغ بر یک هزار کیلومتر در کمتر از ۴۸ ساعت به منطقه عمومی رزمایش به سرعت جابه‌جا و منتقل شدند.

بهره‌گیری از توان بالگردی در پشتیبانی از نیروها و استفاده از انواع موشک‌های ضدزره زمین پایه و هواپایه را در راستای مقابله با نیروهای مهاجم از دیگر مراحل اجرای این رزمایش بود.

همچنین در جریان برگزاری رزمایش اقتدار ۱۴۰۲، نیروی زمینی ارتش با توجّه به تاکتیک پدافند در ساحل، به منظور تثبیت دشمن در سواحل و جلوگیری از پیشروی آنان، بنابر درخواست پشتیبانی نیروی دریایی توانست با استفاده از پهپادهای انهدامی و رزمی آرش و مهاجر به حمایت از نیروی دریایی پرداخته و مسیرهای نفوذ نیروهای مهاجم را مسدود کند.(جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید)

انهدام اهداف با موشک‌های ارتقاء یافته شفق، الماس و دهلاویه

تیپ‌های متحرک هجومی، یگان‌های زرهی، بالگردی، موشک‌های ارتقا یافته شفق، الماس و دهلاویه نیروی زمینی ارتش در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش شلیک و اهداف مورد نظر را با موفقیت منهدم کردند.

موشک‌انداز دو قلوی هدایت‌شونده لیزری دهلاویه که اخیرا بر نفربر «ام ۱۱۳» نیروی زمینی تسلیح شده است، توانست با موفقیت اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دهد. موشک دهلاویه که از انواع زمین‌پایه و هواپایه برخوردار است، به تازگی و با همت کارشناسان نظامی کشور توانسته از ۵ هزار و ۵۰۰ متر به بُرد ۸ هزار متر ارتقا یابد.

همچنین، موشک هواپایه شفق با بهره‌گیری از سرجنگی ۵۰ کیلوگرمی و ۲/۲ ماخ سرعت قادر به انهدام اهداف در شعاع ۲۰ کیلومتری است که در این رزمایش نیز با موفقیت اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داد. (جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید)

تجهیز بالگردهای هوانیروز ارتش به موشک‌های هواپایه برد بلند

امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در حاشیه رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش، گفت: بالگردهای رزمی و ترابری ارتش امروز به همّت متخصصان داخلی و مجهز به موشک‌های هواپایه برد بلند با قدرت تخریب فزاینده شده‌اند که برخی از این موشک‌ها در این رزمایش برای اولین بار شلیک می‌شود.

به گفته فرمانده هوانیروز ارتش،‌ در این رزمایش سامانه‌های اخلالگر، دید در شب و موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن در راستای ارتقای توان رزمی بر روی بالگردهای هوانیروز نصب شده است که در عملیات رزم شبانه پدافند در ساحل از آن‌ها استفاده شد. (جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید)

انهدام اهداف ثابت و متحرک با بمب‌های پرسه‌زن سینا و فاتح

بمب‌های پرسه‌زن «سینا» و «فاتح» ساخت داخل کشور برای نخستین بار در جریان رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش اهداف مورد نظر را با دقت مورد اصابت قرار دادند.

این سامانه‌ها که از سرجنگی ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ گرمی برخوردار است، علیه اجتماعات و اهداف مختلف در رزم زمینی استفاده می‌شود. همچنین بمب‌های پرسه زن از مداومت عملیاتی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه‌ای برخوردارند. (جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید)

تجهیز گردان‌های متحرک هجومی به موشک‌های ضدزره با برد ۸ کیلومتر

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش، گفت: پیش از این گردان‌های متحرک هجومی از موشک‌های ضدتانک با برد ۳ کیلومتر استفاده می‌کردند، امّا امروز گردان‌های متحرک هجومی نزاجا به موشک‌های ضد زره هوشمند با حداقل برد ۸ کیلومتر مجهز شده‌اند.

به گفته جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، دو گردان پهپاد و هوانیروز و یک گروه مهندسی نیز در این رزمایش حضور دارند و حجم تجهیزات در این رزمایش نیز نسبت به رزمایش سال گذشته دو برابر شده و دو تیپ متحرک هجومی را نیز با انواع موشک‌ها در این رزمایش به کار گرفته‌ شد. (جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید)

پرواز شبانه بالگرد شینوک برای اولین‌بار

هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرحله پایانی رزمایش  اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا، عملیات رزم شبانه را با شرکت بالگردهای رزمی و پشتیبانی بر فراز منطقه عمومی نصرآباد برگزار کرد.

در جریان مرحله نهایی روز نخست رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش بالگردهای شینوک برای نخستین بار اقدام به پرواز شبانه و جابه‌جایی نیرو کردند.

بالگردهای ترابری سنگین هوانیروز ارتش نیز اخیراً به سامانه‌های دید در شب مجهز شده‌اند. (جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید)

انهدام اهداف با موشک‌های فجر و فتح ۳۶۰

امیر سرتیپ کریم چشک، سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش در خصوص مرحله آفندی این رزمایش با بیان اینکه عملیات آفندی با بهره‌گیری از تسلیحات دوربرد و نقطه زن اجرا شد، گفت: اهداف پیش بینی شده در این رزمایش با موشک‌های فجر و فتح منهدم شدند.

به گفته سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا، در روز دوم از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲،  نیروی زمینی ارتش، عملیات آفندی مقتدرانه‌ای را با حضور یک لشکر زرهی، یک گروه توپخانه و تیم‌های پشتیانی آتش هوانیروز علیه نیروهای مهاجم صورت داد. (جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید)

انهدام اهداف با رهاسازی بمب‌های قائم‌ ۵ توسط پهپاد ابابیل ۴

در دومین روز از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا، پهپادهای ابابیل ۴ اقدام به رهاسازی بمب‌های قائم ۵ بر روی مواضع نیروهای مهاجم کرده و مواضع تعیین شده را در فاصله ۷ کیلومتری مورد اصابت قرار دادند.

براساس این گزارش پهپاد ابابیل ۴ از مسافت ۶۰ کیلومتری، اقدام به پرواز کرده و با طی کردن بیش از ۵۰ کیلومتر خود را به منطقه عمومی رزمایش رسانده و سپس اهداف مورد نظر را در شعاع ۷ کیلومتری با بمب قائم ۵ مورد اصابت قرار داد. (جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید)

آزمایش موفق میدانی کروز هواپایه حیدر

آزمایش میدانی موشک کروز هواپایه حیدر منصوب بر بالگرد ۲۱۴ با موفقیت در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش انجام شد.

کروز هواپایه حیدر در این رزمایش هدف مورد نظر را در فاصله ۳۰ کیلومتری به طور دقیق مورد اصابت قرار داد. این موشک از سیستم هدایت GPS برخوردار است و خلبان پس از پرتاب موشک بر ادامه روند حرکت آن به سوی هدف تسلط کامل دارد. (جزئیات بیشتر را ازاینجا بخوانید)

عملیات موفق بارریزی خودروهای تاکتیکی

در مرحله نهایی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش، بارریزی خودرو سفیر و چندین دستگاه موتور سیکلت و همچنین هلی‌برن یگان‌های متحرک هجومی با ۶ فروند بالگرد ترابری سنگین شینوک انجام شد.

نیروهای واکنش سریع و متحرک هجومی پس از هلی‌برن در مرحله نهایی رزمایش با انهدام اهداف زمینی و اجرای زنجیره آتش مرحله پایانی عملیات آفندی را با موفقیت پشت سر گذاشتند. (جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید)

ایجاد دیواره آتش ۵ کیلومتری و زمین مسلح

آماده کردن زمین رزمایش برای حرکت تجهیزات زرهی و فراز و فرود بالگردها از هفته‌ها قبل از این رزمایش شروع شد تا در مراحل اجرایی رزمایش مشکلی به وجود نیاید.

معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل نزاجا در این رزمایش ۲ روزه جهت اجرای عملیات پدافند ساحلی و عملیات آفندی، پروژه زمین مسلح و دیواره آتش ۵ کیلومتری را بسترسازی کرد. (جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید)

پایان رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش

امیر سرتیپ کریم چشک سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش صبح امروز (شنبه، ۶ آبان‌ماه) در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما که در حاشیه برگزاری دومین روز این رزمایش انجام شد، گفت: رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش با شرکت یگان‌های مختلف از استان‌های کشور با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: تفاوت این رزمایش با سایر رزمایش‌ها در حجم نیروی انسانی چند برابری برخوردار بود و همچنین، تجهیزات و تسلیحاتی که برای اولین بار در رزمایش شرکت کردند از کفایت عملیاتی بسیار خوبی برخوردار بودند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش ضمن اشاره به موفقیت تسلیحات و تجهیزات به کار گرفته شده در این رزمایش، تاکید کرد: همه سلاح‌ها، تجهیزات و ادواتی که در این رزمایش استفاده شدند، توانستند نمره بسیار خوبی را دریافت کنند.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده رژیم اسرائیل درخواست آمریکا برای به تعویق انداختن حمله زمینی به غزه را پذیرفته است.

تعویق حمله زمینی به غزه در پی هراس صهیونیست‌ها از شکست عملیات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه گزارش‌هایی که از هراس رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به غزه خبر می‌دهند یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده اسرائیل درخواست واشنگتن برای به تعویق انداختن حمله زمینی به غزه را پذیرفته است.

طبق گزارش وال‌استریت‌ژورنال، پنتاگون در تلاش است نزدیک به ۶ سامانه پدافند هوایی را در منطقه فعال کند. این سامانه‌ها قرار است از نیروهای آمریکا در برابر حملات راکتی و پهپادی در عراق، سوریه، کویت، اردن، عربستان و امارات محفاظت کنند.

در حالی که اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله زمینی به غزه است بسیاری از تحلیلگران از جمله در آمریکا به احتمال موفقیت این عملیات شک دارند.

روزنامه گاردین امروز در تحلیلی نوشته حمله زمینی به غزه به جای از بین بردن حماس موجب خواهد شد بسیاری از جوانان خشمگین فلسطینی برای پیوستن به این گروه ترغیب شوند.

علاوه بر این، حمله زمینی به افزایش روحیه ضد اسرائیلی در منطقه کمک خواهد کرد. روزنامه گاردین نوشته موضع نتانیاهو مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد را بدتر خواهد کرد.

پیش از این روزنامه نیویورک‌تایمز هم گزارش داده بود برخی ابهام‌ها درباره سرنوشت نوار غزه بعد از حمله زمینی احتمالی به این منطقه نگرانی مقام‌های آمریکایی را به همراه داشته است.

پیش از این پایگاه آکسیوس گزارش داده بود مقامات آمریکایی گفته‌اند که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، علی‌رغم حمایت کامل از رژیم صهیونیستی و قائل شدن حق برای این رژیم برای حمله به حماس، اما با این‌حال حمله زمینی رژیم صهیونیستی را به طور دقیق به تعویق انداخته است.

وبگاه «آکسیوس» در گزارشی با این مقدمه نوشت، بایدن به منظور خرید وقت در غزه، به دیدارهای سطح بالا از جمله سفرهای خود به اراضی اشغالی، حمایت نظامی و حمایت عمومی از رژیم صهیونیستی اقدام کرده است.

این گزارش سپس نوشت که بایدن همچنین نمی‌خواهد که رژیم صهیونیستی بدون در نظرگرفتن نگرانی‌های آمریکا اقدام زمینی علیه حماس در غزه انجام دهد.

​آکسیوس در ادامه درباره راهبرد بایدن برای به تعویق انداختن حمله احتمالی زمینی رژیم صهیونیستی به پنج دلیل بر اساس گفته مقام‌های آمریکایی استناد کرد و نوشت، بایدن می‌خواهد حتی‌الامکان کمک‌های بیشتری به مردم فلسطین ارائه شود و بحران انسانی و واکنش گسترده جهانی را محدود کند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که بایدن می‌خواهد قبل از تشدید درگیری‌ها در غزه، ۵۰۰ تبعه آمریکایی که در غزه گرفتار شده‌اند را خارج کند.

از طرف دیگر، برخی مقام‌های آمریکایی می‌گویند که بایدن می‌خواهد قبل از هرگونه اقدام زمینی رژیم صهیونیستی، حضور ایالات متحده را در غرب آسیا مستحکم کند زیرا نگران است که ایران و گروههای مقاومت به رژیم صهیونیستی حمله کنند.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا همچنین نگران است که حمله زمینی، رژیم صهیونیستی را وارد یک نبرد خیابانی خونین و طولانی‌مدت کند که به مرگ هزاران نفر منجر شود و در نهایت به نابودی حماس منتهی نشود و حزب‌الله و دیگر گروههای مقاومت را به پیوستن به جنگ با رژیم صهیونیستی سوق دهد.

آکسیوس همچنین ادامه داد که بایدن می‌خواهد برای بنیامین نتانیاهو که دلایل خودش را برای به تعویق انداختن عملیات زمینی علیه حماس دارد، وقت بخرد.

بر اساس این گزارش، بایدن می‌خواهد که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه بیشتر شبیه به حمله ۲۰۱۶ موصل و کمتر شبیه به نبرد فلوجه در سال ۲۰۰۴ باشد و به گفته مقام‌های آمریکایی به همین دلیل بوده که ژنرال «جیمز گلین» تفنگدار دریایی سه ستاره و کهنه‌سرباز جنگ موصل را برای مشاوره به صهیونیست‌ها در زمینه برنامه‌ریزی نظامی به اراضی اشغالی اعزام کرد.

آکسیوس با اشاره به این موارد در پایان گزارش خود نوشت که متوجه شده که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به گروهی از رهبران یهودی آمریکا در روز دوشنبه هفته جاری گفته است: «ما اسرائیل را محدود نمی‌کنیم و به آن‌ها نمی‌گوییم که چه کنند. ما سؤالات جدی می‌پرسیم و بر اساس تجارب خود، بهترین توصیه‌ها را به آن ها می‌کنیم».

انتهای پیام/

به گزارش خبرگزاری اناتولی ترکیه کودکان فلسطینی ارزودارند به زودی جنگ پایان یابد ودر صلح زندگی کنند واب وغذا در دست رساشان باشد .کودکان در مواردی ده ها کیلومتر پیاده روی می کنند تا بتوانند  کمی اب شو ر بدیت اورند چرا که اسرائیل اب خودردن را قطع کرده است .وزارت بهداشت غزه می گوید مردم اب الوده میخورند وبدین علت بیماری های گوناگونی بروز کرده که در میان کودکان اسهال شیوع یافته است.

یو اف گالانت وزیر دفاع اسرائیل در سومین روز از جنگ غزه اعلام کرد که نه اب ونه برق ونه غذا ونه سوخت برای مردم غزه فرستاده می شود.

عبد اللطیف بکر ۱۱ ساله می گوید نه اب داریم ونه غذا وقتی کمی اب بدست می اوریم می بینیم  اب شور است وغیر قابل خوردن.

او دوست دارد گوشت ومرغ بخورد ولی تنها غذای مردم غزه نان گندم  وکمی فلفل قرمز است .نان را هم با ایستادن در صف های در برابر نانوایی  بدست می اید.

در هجدهمین روز جنگ غزه تا کنون ۵۷۹۱ تن شهید که در میان انها ۲۳۶۰ کودک و۱۲۹۲ زن و۲۹۵ پیر مرد وزن به شهادت رسیده و۱۵۰۰ تن مفقود الاثرند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============++++

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که بیمارستان‌های شمال غزه با شرایط بسیار دشواری مواجه هستند و نباید هدف حملات قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد، بیمارستان‌های شمال غزه با شرایط بسیار دشواری مواجه هستند. پزشکان در وضعیت خوبی نیستند و تیم‌های پزشکی به حمایت نیاز دارند. نیازهای بیمارستان‌های شمال غزه بسیار بالاست.

این کمیته اعلام کرد: بیمارستان‌ها نباید هدف حملات قرار بگیرند و باید به کارکنان بخش بهداشت اجازه داد که فعالیتشان را انجام دهند.

هفتم اکتبر جاری جنبش حماس عملیات طوفان الاقصی را با شلیک هزاران موشک از نوار غزه و عملیاتی ویژه شامل حمله به چندین شهرک در غلاف غزه آغاز کرد و در ادامه درگیری‌هایی در خیابان‌های این منطقه میان مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی شکل گرفت. در ادامه جنگنده‌های این ارتش حملات هوایی شدیدی را علیه نوار غزه آغاز کردند که تا امروز تعداد شهدای فلسطینی در این حملات به بیش از ۵۰۰۰ تن رسیده و بیش از ۱۴ هزار تن دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

افراد خانواده ها در غزه  شبها کنار هم میخوابند ، تا اگر منزلشان بمباران شد همه با هم بمیرند.

این وضع وحال مردم در نواز غزه است  .مردم غزه شبها سخت ترین ساعت ها را می گزرانند .چون در سعت ها ی شب بمبارن این شهر از سر گرفته می شود .حدود ۴۵ هزار خانواده در مناطق مختلف غزه زندگی می کنند در ساعت های روز در خانه هایشان می مانند ولی وقتی شب فر می رسد این خانواده ها خانه های خودرا ترک وبه بیمارستان ها ودرمانگاه ها پناه می برند چون ارتش رژیم صهیونیستی مدارس سازمان ملل معروف به انروا مورد هدف گلوله های توپ صهیونیست ها قرار گرفت.واکنون ناامن است.خانواده ها شبها کنار هم میخوابند تا اگر خانه شان مورد هدف قرار گرفت همه با هم بمیرند .بمبارنن خانه های مردم در غزه در شبانه روز ادامه دارد .

ارتش رژیم صهیونیستی انواع بمب ها وموشک ها را بر سر مردم غزه می ریزد .اگر عده ای از بمباران خانه ها جان خودرا از دست ندهند از طریق دو واتش خفه می شوند.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت غزه در سخنانی نسبت به وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌های این باریکه در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی و محاصره آن هشدار داد.

به گزارش ایسنا، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در سخنانی در این باره گفت: وضعیت بیمارستان‌های غزه فاجعه‌بار است.

طبق گزارش شبکه المیادین، القدره تاکید کرد: بیمارستان‌های غزه نیاز مبرمی به دارو، تجهیزات پزشکی، سوخت و نیروی انسانی دارند.

وزارت بهداشت غزه در همین راستا اعلام کرده است که پزشکان و کادر درمان جزئی از اهداف جنایات رژیم صهیونیستی هستند.

این وزارتخانه اعلام کرده است که از آغاز حمله به غزه تا کنون ۴۶ تن از کادر درمان به شهادت رسیده و ۸۵ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

طبق این گزارش، همچنین چندین بیمارستان نیز به دلیل حملات دیگر قادر به خدمات رسانی نیستند.

اشرف القدره طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بیمارستان «الشفاء» در شهر غزه، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ جنایت علیه خانواده‌های نوار غزه انجام داده که ۳۵۲ شهید و ۶۶۹ مجروح بر جای گذاشته است، گفت: رژیم اشغالگر از زمان آغاز تجاوزات خود به نوار غزه، ۵۲۱ خانواده را قتل عام کرده است.

القدره افزود: اشغالگران اسرائیل در نتیجه هدف قرار دادن کلیسای ارتدوکس در مرکز غزه قتل عام هولناکی انجام دادند که از آن ۱۶ شهید و ده ها مجروح به مجتمع پزشکی شفا منتقل شد. قتل عام کلیسای ارتدکس خون خانواده‌های مسیحی و مسلمان را که برای حفاظت از خود و فرار از بمباران به کلیسا پناه برده بودند، در هم آمیخت.

القدره همچنین گزارش داد: وزارت بهداشت ۱۴۰۰ گزارش مفقودی افراد زیر آوار دریافت کرده است که نام ۷۲۰ کودک در میان آنها دیده می‌شود.

وی اعلام کرد که هفت بیمارستان و ۲۱ مرکز بهداشتی در نتیجه هدف قرار گرفتن توسط رژیم صهیونیستی و تمام شدن سوخت دیگر قادر به فعالیت و خدمان رسانی نیستند.

القدره تاکید کرد که تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی و آواره شدن هزاران شهروند مانع از دسترسی بیماران به بیمارستان‌ها می‌شود و این مسئله جان آنها را تهدید می‌کند.

وی از جامعه جهانی خواست تا جلوی تجاوزات رژیم صهیونیستی را بگیرد و مانع تجاوزات مداوم علیه پرسنل بهداشتی و کادر درمان، موسسات و آمبولانس‌ها بشود.

پیش از این نیز صلیب سرخ هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به دلیل تمام شدن سوخت و دارو و کمبود تجهیزان دیگر قادر به مداوای مجروحان و بیماران نخواهند بود.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نیز هشدار داده است که ذخایر سوخت در تمامی بیمارستان‌های نوار غزه تمام خواهد شد.

این دفتر همچنین اعلام کرد که توقف ژنراتورها جان هزاران بیمار را به خطر می‌اندازد.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل‌گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد سومین هفته (پانزدهمین روز) خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، دستور تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه رقم می‌زند و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

طبق آخرین آمار اعلام شده حملات رژیم صهیونیستی طی ۱۵ روز جنایت در غزه منجر به شهادت ۴۱۳۷ فلسطینی شده است.

این حملات همچنین بیش از ۱۳ هزار مجروح برجای گذاشته است.

انتهای پیام

تعداد شهدای غزه به ۴۱۳۷ تن رسید

ارتش رژیم صهیونیستی از حملات خود به ۱۰۰ هدف جدید در اقصی نقاط نوار غزه در شب گذشته خبر داد. تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه نیز به ۴۱۳۷ تن افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد، تعداد شهداء به دلیل حملات رژیم صهیونیستی تا به الان به ۴۱۳۷ تن و شمار مجروحان به بیش از ۱۳ هزار تن رسیده است.

همچنین بیش از هزار تن مفقود شده‌اند که بیشتر آنها از کودکان هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته ۱۰۰ هدف جدید را در اقصی نقاط نوار غزه بمباران کردیم.

رسانه‌های فلسطینی امروز (جمعه) گزارش دادند، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی حملات شدید خود بیش از ۲۰ برج مسکونی را در شهر الزهراء ویران کرده‌اند.

شهر الزهراء در جنوب نوار غزه قرار دارد و شهری جدید است که تشکیلات خودگردان فلسطین برای کارمندان وزارت‌خانه‌ها و ادارات مختلف خود ساخته است.

از سوی دیگر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه؛ وزرای رژیم صهیونیستی به شبکه سی ان ان آمریکا گفتند که کابینه چراغ سبزی را به ارتش برای «نابودی حماس» داده است.

سی ان ان از نیر برکات، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نقل کرد که کابینه رژیم صهیونیستی تصمیمی را اتخاذ کرده و چراغ سبز را به ارتش برای نابودی حماس داده است و اکنون این مساله در دست ارتش است.

این شبکه از آوی دیختر، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی نیز نقل کرد که تل آویو خواهان کنترل امنیتی بر غزه است؛ همانند چیزی که در حال حاضر در کرانه باختری از آن برخوردار است.

ارتش رژیم صهیونیستی در چهاردهمین روز از تجاوزات خود به غزه، به حملات به مناطق مسکونی ادامه داده که به شهادت ده‌ها تن انجامیده است.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره اعلام کرد که دولت این رژیم طرحی را برای کمک جهت خارج کردن ساکنان شهر عسقلان تصویب کرده است.

بلومبرگ نیز به نقل از مقامات گزارش داد که ایالات متحده بر برنامه ریزی رژیم صهیونیستی برای عملیات زمینی در نوار غزه تأثیر گذاشته است.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی و منابع نزدیک، بلومبرگ اشاره کرد که واشنگتن بر روش‌های اجرای این عملیات برای کاهش تلفات بین غیرنظامیان غزه و همچنین بر برنامه‌های کابینه رژیم صهیونیستی برای پس از پایان عملیات تأثیر گذاشته است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

شبکه الجزیره روز پنجشنبه (امروز) گزارش داد، حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان غزه و کرانه باختری از روز آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، ۳۵۴۷ شهید و ۱۳۳۶۵ مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سیزدهمین روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، بخش انگلیسی شبکه الجزیره گزارشی درباره شمار شهدا و تلفات صهیونیست‌ها منتشر کرد.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، از روز شنبه هفتم اکتبر (۱۵ مهرم ماه) که عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد، تلفات صهیونیست‌ها ۱۴۰۳ کشته و ۳۸۰۰ زخمی بوده است.

بنا بر این گزارش، در نتیجه حملات شدید رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری در مجموع ۳۵۴۷ فلسطینی شهید و ۱۳۳۶۵ نفر زخمی شدند.

تعداد ۳۴۷۸ فلسطینی در غزه شهید و ۱۲۰۶۵ نفر از مردم فلسطین در این منطقه تحت محاصره  مجروح شدند. صهیونیست‌ها در کرانه باختری ۶۹ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۱۳۰۰ نفر دیگر را مجروح کردند.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، نظامیان اشغالگر، امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر) در کرانه باختری اقدام به یورش به برخی منازل و اسارت شماری از شهروندان فلسطینی کردند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «صفا»، نظامیان اسرائیلی، بامداد امروز با یورش به استان‌های مختلف، حدود ۷۰ فلسطینی‌ را به اسارت گرفتند.

از کرانه خبری آخرین خبرها حاکی از آن است که یورش شبانه نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف استان رام‌الله موجب شهادت دو جوان فلسطینی به نام‌های «محمد عبدالرحمن فواقه» (۲۱ ساله) در روستای «دورا القرع» در شرق رام‌الله و «جبرئیل احمد عوض» (۳۲ ساله) از روستای «بدرس» در غرب رام‌الله شد.

شدت گرفتن حملات رژیم اشغالگر قدس به فلسطینیان در شرایطی انجام می‌شود که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سفر یک روزه به فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزری و دیگر مقام‌های این رژیم دیدار کرد و به آنها درباره تداوم حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو اطمینان داد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به فلسطین اشغالی بار دیگر با تاکید بر ادامه حمایت خود و دولتش از رژیم‌صهیونیستی گفت اگر در اینجا اسرائیل وجود نداشت باز هم برای تشکیل آن اقدام می‌کردیم.

بایدن افزود: «اسرائیل معجزه‌ای است که بر خسارت‌ها و دردها فائق آمده و درس‌هایی که می‌آموزیم برای نسل‌های بعد ادامه خواهد داشت»(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

بدنبال حمله رژیم صهیونیستی در سه شنبه شب به بیمارستان المعمدانی در غزه که منجر به شهادت ومجروح شدن بیش از هزار تن از مردم غزه شد مردم اردن تظاهرات گسترده ای در شهرهای مختلف اردن برپا کردند وخواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان شدند.

از سوی دیگر ۵۷ نماینده پارلمان اردن خواستار استعفای بشر الخصاونه نخست وزیر این کشور بخاطر عدم اتخاذ تصمیم  اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان شدند.

وقع ۵۷ عضوا في مجلس النواب الاردني مذكرة جديدة تدعو لمناقشة طرح الثقة بحكومة الرئيس الدكتور بشر الخصاونة بسبب عدم اتخاذها القرار بطرد السفير الاسرائيلي من العاصمة عمان وطاقمه وإغلاق سفارة الاحتلال .

 در همین حال روزنامه رای الیوم چاپ لندن اعلام نمود که اردن اجلاس چهارجانبه ( بایدن رئیس جمهوری امریکا وملک عبد الله پادشاه اردن ومحمود عباس حکومت خودگردان فلسطین  وعبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر ) که قرار بود روز چهارشنبه در امان برگزار شود لغو کرد.

به نوشته این روزنامه پادشاه اردن طی تماسی با بایدن از او پرسید اجلاس امان درباره پایان دادن به جنگ درغزه بحث خواهد کرد که بایدن پاسخ داد که در این اجلاس فقط سران این کشورها با هم به مشورت خواهند پرداخت وبدین علت پادشاه اردن اجلاس فوق الذکر را لغو کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که در جریان بمباران بیمارستان المعمدانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی بیش از ۱۰۰۰ نفر زخمی و یا به شهادت رسیدند.

بیش از 1000 شهید و زخمی فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری فلسطینی از فاجعه در یکی از بیمارستانهای غزه خبر دادند که به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی رخ داده است.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که در جریان بمباران بیمارستان المعمدانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی بیش از ۱۰۰۰ نفر به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری شهاب، القدره تأکید کرد که این اقدام، کشتار دسته جمعی است که در پی این حمله به بیمارستان صورت گرفته است.

برخی از منابع خبری تعداد شهدا را بالغ بر ۶۰۰ نفر اعلام کردند. وزارت بهداشت فلسطین ساعاتی پیش آخرین آمار شهدا را بالغ بر سه هزار نفر و افراد زخمی را بالغ بر ۱۲ هزار نفر عنوان کرده بود.

جنبش حماس ضمن محکومیت شدید این حمله ددمنشانه، تأکید کرد که چنین جنایاتی نشانگر خوی متوحش صهیونیستهاست که به خوبی خود را نشان داده است.

پیش از این هم، مقام‌های نظام سلامت در غزه گفتند که تنها بیمارستان سرطان‌شناسی در اراضی فلسطین حداکثر ظرف ۴۸ ساعت آینده تعطیل خواهد شد.

دکتر سابحی اسکیک، مدیر کل بیمارستان دوستی ترکیه-فلسطین گفت کمبود سوخت بر توانایی‌های این بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی اثر می‌گذارد.

وی همچنین اظهار کرد که این بیمارستان «بخش اعظم خدمات خود» را متوقف خواهد کرد و دیگر بخش‌های آن «حداکثر ظرف ۴۸ ساعت» به حالت تعطیل درخواهد آمد.  یک مقام وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه گفت بیمارستان‌ها در غزه «به مرحله فروپاشی» رسیده‌اند.

 گزارش‌های مختلف از وضعیت بحرانی بیمارستان‌های غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی و اعلام حصر کامل علیه غزه خبر می‌دهند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در همین ارتباط گزارش داده در حالی که احتمال می‌رود اسرائیل غزه را هدف حمله زمینی قرار دهد بیمارستان‌ها در این منطقه روزانه صدها نفر را که در حملات اسرائیل زخمی شده‌اند می‌پذیرند.

نزدیک به نیمی از جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری غزه طی هفته گذشته آواره شده‌اند. این مسئله را آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است.

جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است.  صهیونیست‌ها در پاسخ اقدام به انجام حملات هوایی سنگین کرده و علیه غزه اعلام محاصره کامل کرده‌اند. عملیات رژیم صهیونیستی در غزه تا کنون به شهادت بیش از سه هزار نفر از جمله صدها زن و کودک منجر شده است.

حملات رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا همراه شده است. روز دوشنبه یک رسانه گزارش داد ایمیل‌های درز یافته از وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد از دیپلمات‌های این کشور خواسته شده خواستار کاهش تنش‌ها در غزه نشوند.

پایان پیام/

منابع خبری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی ددمنشانه بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرد.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران بیمارستان المعمدانی بیش از ۵۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در نتیجه بمباران این بیمارستان توسط ارتش اشغالگران قدس همچنان صدها نفر زیر آوار هستند.

بیش از ۵۰۰ شهید در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه

القدره گفت: هدف‌قراردادن بیمارستانی که هزاران آواره و صدها کادر پزشکی را در خود جای داده بود، کشتار جمعی است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در ادامه افزود: از جامعه بین‌الملل می‎‌خواهیم که فوراً گذرگاه امنی را برای ورود کمک‌های پزشکی به غزه بگشایند.

همچنین وی اعلام کرد که برق درمانگاه الشفا در نوار غزه به طور کامل قطع شده است.

رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه نیز در واکنش به این جنایت ددمنشانه گفت: اشغالگران با بمباران بیمارستان المعمدانی جنایت جنگی جدیدی را مرتکب شدند.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد: مناطق جنوبی و شرقی غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شدت بمباران می‌شوند.

علاوه بر این آنروا اعلام کرد: اسرائیل یکی از مدارس آنروا در اردوگاه الغازی را هدف قرار داد که در جریان آن ۶ نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند که در میان آنان برخی کارکنان آنروا نیز حضور دادند.

آنروا این اقدام را اقدامی زشت توصیف کرد که بار دیگر آشکارا بازی با جان غیرنظامیان را به نمایش می‌گذارد. این سازمان بین‌المللی اعلام کرد: دیگر جای امنی در غزه وجود ندارد.

کد خبر ۵۹۱۴۵۶۵

 

 

 

 

 

منابع اسرائیلی خبر دادند که با شلیک چندین راکت از سوی مقاومت فلسطین به شهر تل‌آویو، وزیر خارجه آمریکا به همراه مسئولان صهیونیستی به پناهگاهها گریختند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در دهمین روز عملیات طوفان الاقصی، نیروهای مقاومت فلسطین باز هم تل‌آویو و چند شهرک صهیونیستی را هدف حملات راکتی قرار دادند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی خبر داد که آژیرهای خطر در تل‌آویو، «غفعاتیم»، «غوش دان» و «حولون» به صدا درآمده است.

منابع اسرائیلی می‌گویند این حملات در زمانی صورت گرفته است که مسئولان وزارت جنگ صهیونیست با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نشستی برگزار کرده بودند، ولی با این حملات، نشست کنسل شد و همه به پناهگاهها گریختند.

گردانهای عزالدین القسام –شاخه نظامی حماس- مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این حملات را در پاسخ به حملات صهیونیستها به غیر نظامیان انجام داده است.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که مخفی شدن وزیر خارجه آمریکا در پناهگاهها، دستاوردی در زمینه هوشیاری مقاومت فلسطین است.

آمیت سیگال خبرنگار کانال ۱۲صهیونیستی هم در واکنش به این خبر گفت: چه عکس زیبایی! پس از شلیک موشک از غزه به سمت تل‌آویو… وزیر خارجه آمریکا بلینکین در کنار نتانیاهو، بنی‌گانتز، درعی و آیزنکوت.

پایان پیام/

در حالی‌که اخباری منتشر شده مبنی بر حصول توافق مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد آتش‌بس موقت در جنوب غزه، یک منبع امنیتی از بازگشایی جزئی گذرگاه رفح برای خروج اتباع خارجی و شهروندان مصری و انتقال کمک‌های بشردوستانه خبر داد اما دفتر نتانیاهو این خبرها را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، رویترز به نقل از دو منبع امنیتی مصر گزارش داد: توافق مصر، اسرائیل و آمریکا در مورد آتش بس موقت در جنوب غزه از ساعت ۹ صبح امروز به وقت محلی حاصل شده است.

شبکه ای‌بی‌سی آمریکا به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که توافقی حاصل شده تا گذرگاه مرزی رفح در جنوب نوار غزه امروز دوشنبه برای خروج اتباع خارجی و دو تابعیتی‌ها به مصر و نیز انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه باز شود.

این گذرگاه تنها نقطه عبور میان مصر و نوار غزه است.

منبع یاد شده اعلام کرد که این گذرگاه بار دیگر امروز چند ساعتی باز خواهد شد و بعدازظهر دوباره بسته خواهد شد، البته ساعات دقیق بازگشایی و تعطیلی آن اعلام نشده است.

این منبع اظهار کرد: روند تخلیه شامل شهروندان مصری می‌شود که در غزه سرگردان هستند.

همچنین منبع مذکور گفت: اسرائیل نیروهایی از صلیب سرخ را برای بررسی کامیون‌های حامل کمک‌هایی که از طریق مرزها به طرف فلسطینی منتقل می‌شوند، مستقر خواهد کرد.

این منبع افزود: نظامیان در دو شهر العریش و شیخ زوید در شمال سیناء در ساعات پایانی روز یکشنبه جهت آمادگی برای بازگشایی گذرگاه به مرزها نزدیک شدند.

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا نیز به نقل از یک مسوول در سفارت فلسطین در واشنگتن اعلام کرد که گذرگاه رفح امروز از ساعت ۹ صبح به وقت محلی برای خروج اتباع خارجی و دوتابعیتی‌ها به مصر و نیز انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بازخواهد شد.

همزمان سفارت آمریکا در اراضی اشغالی نیز به شهروندان آمریکایی در غزه توصیه کرد خود را به گذرگاه رفح که انتظار می‌رود امروز برای مدت محدودی باز شود، برسانند.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صهیوینستی اما گزارش‌ها درباره موافقت تل‌آویو با آتش‌بس در جنوب غزه و همچنین باز شدن گذرگاه رفح در مرز مصر به‌منظور ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: «در حال حاضر، هیچ آتش‌بسی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و خروج اتباع خارجی وجود ندارد».

انتهای پیام

 

 

 

تعداد شهدای فلسطینی به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۳۲۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت نوار غزه، صبح امروز (یکشنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۳۲۹ و تعداد مجروحان به ۹۰۲۴ نفرا افزایش یافته است که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.

لحظاتی بعد از صدور این بیانیه، خبرنگار شبکه «المیادین» در نوار غزه خبر داد شمار شهدا به ۲۳۹۰ نفر افزایش یافته است.

براساس این گزارش، به دنبال افزایش تعداد مجروحان، بیمارستان‌های نوار غزه با کمبود تخت مواجه هستند.

خبرنگار المیادین همچنین گفت اعضای ده‌ها خانواده ساکن در نوار غزه به طور کامل در پی حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

 رژیم صهیونیستی تاکنون آب و برق نوار غزه را قطع کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله بسیاری از تأسیسات غیرنظامی از جمله چندین بیمارستان، مسجد و خانه‌های مسکونی را هدف قرار داده است.

پایان پیام/

 

 

 

 

وزارت بهداشت نوار غزه با اشاره به اینکه ۶۶ درصد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی زنان و کودکان هستند، اعلام کرد شمار شهدا به ۲۲۱۵ نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت نوار غزه، ظهر امروز (شنبه)، آمار جدید شهدای فلسطینی را اعلام کرد.

وزارت بهداشت نوار غزه در بیانیه‌ای خبر داد ۲۲۱۵ شهروند فلسطینی از جمله ۷۲۴ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و ۸۷۱۴ تن دیگر از آغاز تجاوزات به نوار غزه مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که از روز شنبه گذشته (زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون ۵۳ نفر در کرانه باختری شهید و بیش از ۱۱۰۰ مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۴ شهروند فلسطینی از جمله ۱۲۶ کودک و ۸۸ زن در نوار غزه شهید و ۱۰۱۸ نفر دیگر مجروح شده‌اند. مطابق با این بیانیه، ۶۶ درصد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی زن و کودک هستنند.

شبکه «المیادین» نیز امروز گزارش داد ده‌ها خانه در اردوگاه «النصیرات» در پی حملات رژیم صهیونیستی منهدم شده‌اند.

طبق این گزارش، خودروهای امدادی همچنان در حال انتقال مجروحان به بیمارستان «شهداء الاقصی» هستند و اکثر پیکرها تکه‌تکه شده‌اند.

المیادین در پایان خبر داد پیکر بسیاری از شهدایی که به بیمارستان‌های غزه منتقل شده‌اند، تکه‌تکه‌شده و در آتش سوخته و امکان شناسایی بسیاری از آن‌ها وجود ندارد.

کابینه رژیم صهیونیستی در پی عملیات مقاومت فلسطین هفته گذشته وضعیت جنگی اعلام کرد و آب و برق نوار غزه را قطع کرد. ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله بسیاری از تأسیسات غیرنظامی از جمله چندین بیمارستان، مسجد و خانه‌های مسکونی را در نوار غزه هدف قرار داده است.

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی، دیشب (جمعه‌شب)، رسما اعلام کرد که این رژیم امروز شنبه خدمات اینترنتی نوار غزه را نیز قطع خواهد کرد.

پایان پیام/م

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد با تایید شهادت ۷۰۰ کودک در نوار غزه، هشدار داد: «دیگر جای امنی برای کودکان در غزه وجود ندارد؛ آب و غذا و دارویی هم نیست».

یونیسف: بیش از ۷۰۰ کودک در نوار غزه قربانی شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» در گفت‌وگو با «الجزیره» اعلام کرد که از زمان شروع بمباران اسرائیل، بیش از ۷۰۰ کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی الجزیره، سخنگوی یونیسف در مصاحبه با خبرنگار این شبکه تاکید کرد: «دیگر جای امنی برای کودکان در غزه وجود ندارد؛ آب و غذا و دارویی هم نیست».

وزارت بهداشت نوار غزه، ظهر امروز (شنبه، ۱۴ اکتبر) آمار جدید شهدای فلسطینی را طی بیانیه‌ای اعلام کرد؛ تا به امروز که هشتمین روز از نبرد طوان الاقصی است، ۲۲۱۵ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌ و ۸۷۱۴ تن دیگر از آغاز تجاوزات به نوار غزه مجروح شده‌اند.

با افزایش حملات ارتش رژیم اشغالگر، امروز ده‌ها خانه در اردوگاه «النصیرات» در پی حملات رژیم صهیونیستی منهدم شده‌اند و خودروهای امدادی در میان شرایط سخت غزه، در تلاش برای انتقال مجروحان به بیمارستان هستند.

رژیم صهیونیستی روزهاست که با محاصره کامل غزه، آب و برق را قطع کرد؛ اقدامی ضدبشری که منجر به تعطیلی کار بیمارستان‌ها شده است. ارتش اشغالگران در حملات اخیر خود بسیاری از تأسیسات غیرنظامی از جمله چندین بیمارستان، مسجد و خانه‌های مسکونی را در نوار غزه هدف قرار داده است.

پایان پیام/م

 

گردان‌های «عزالدین القسام» در پاسخ به درخواست رژیم صهیونیستی برای خروج فلسطینیان از غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان، حمله موشکی بزرگی را با ۱۵۰ موشک به شهرک «عسقلان» آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گردان‌های «عزالدین القسام»، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که هم‌اکنون در پاسخ به درخواست رژیم صهیونیستی برای خروج فلسطینیان از غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان، یک حمله موشکی بزرگ را با ۱۵۰ موشک به «عسقلان» اشغالی آغاز کرده است.

طبق گزارش‌ها، رسانه‌های صهیونیستی از فعال شدن آژیر خطر حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.

منابع فلسطینی نیز پیش از آغاز موشک باران عسقلان، از شلیک شدن تعداد زیادی از موشک‌ها و راکت‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی از نوار غزه خبر دادند.

صبح امروز جمعه، ۱۳ اکتبر سازمان ملل متحد اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به این نهاد اعلام کرده است که باید یک میلیون فلسطینی ساکن در شمال غزه در عرض ۲۴ ساعت به سمت جنوب بروند.

مقامات فلسطینی و مسئولان حماس در نوار غزه تاکید کرده بودند که این اعلامیه بخشی از جنگ روانیِ اشغالگران برای ایجاد سردرگمی در میان فلسطینیان است و پاسخ داده خواهد شد.

بامداد امروز، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ده‌ها حمله شدید به مناطق مختلف نوار غزه با تمرکز بر شمال غربی و شمال این منطقه انجام دادند. توپخانه ارتش رژیم اشغالگر همچنین مناطق رفح و خان ​​یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرد.

نبرد طوفان الاقصی امروز با ادامه درگیری‌ها و حملات موشکی مقاومت به حیفا و فلج شدن کار فرودگاه بن گوریون وارد هفتمین روز خود شده و تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی به بیش از ۱۳۰۰ نفر رسیده است.

پایان پیام/

 

بمباران وحشیانه نوار غزه از سوی جنگنده‌های صهیونیستی همچنان ادامه دارد و این وضعیت به افزایش آمار شهدا منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بمباران وحشیانه نوار غزه از سوی جنگنده‌های صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

در ساعات بامدادی، جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده صبیح در منطقه الدحدوح در محله تل الهوا در غرب قدس را بمباران کردند که طی آن حداقل ۴۴ فلسطینی شهید و تعدادی هم مجروح شدند.

همچنین دکتر «تیسیر ابراهیم»، استاد دانشگاه اسلامی غزه در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه به شهادت رسید.

گزارش شده که همزمان، ۱۵ نفر دیگر در بمباران منزلی در شمال شهر غزه به شهادت رسیده‌اند.

در کرانه باختری نیز اوضاع وخیم ارزیابی شده و وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که سلیمان فرید ملصه جوان ۲۴ ساله فلسطینی ساکن روستای ابزیع در غرب رام الله که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده شهید شده است.

همچنین جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی در ساعات بامدادی، خانه‌ای را در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه بمباران کردند که طی آن دست کم ۱۷۷ نفر به شهادت رسیدند.

جست و جو برای بیرون کشیدن افرادی که زیر آوار مانده‌اند، ادامه دارد و ممکن است بر تعداد شهدا افزوده شود.

ساعاتی پیش از این وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده بود که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی به ۱۵۳۷ نفر افزایش یافته است.

تاکنون ۵۰۰ کودک و ۲۷۶ زن هم در حملات دشمن صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند.

شمار مجروحان هم ۶۶۱۲ نفر اعلام شده که ۱۶۴۴ نفر از آنان کودک و ۱۰۰۵ نفر هم زن هستند.

از سوی دیگر، تعداد تلفات رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر با نیروهای فلسطینی به ۱۴۰۰ نفر رسید.

براساس این گزارش، ۲۴۵ نفر از ۱۴۰۰ نفر تلفات رژیم صهیونیستی نیز شامل نیروی نظامی این رژیم هستند.

در همین ارتباط نیز، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد که ساکنان نوار غزه در معرض نسل‌کشی قرار دارند.

«فرانچسکا آلبانیز» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی تاکید کرد که تعداد زیادی از ساکنان نوار غزه به شیوه‌ای وحشیانه‌تر از قبل قتل عام شدند و این منطقه تحت محاصره همچنان تحت ضربات سخت و گسترده “اسرائیل” قرار دارد.

آلبانیز تصریح کرد که قطع آب، برق و غذای ساکنان غزه و محروم کردن آن‌ها از دسترسی به نیازهای ضروری خود جنایت علیه بشریت است.

همچنین براساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی در مقابل سیاست گردان‌های قسام برای تخلیه شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه در مقابل ادامه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه تسلیم شد.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو با طرح تخلیه شهرک اشغالی سدیروت موافقت کرده است.

منابع خبری اعلام کردند که قرار است علاوه بر سدیروت، شهرک‌هایی نیز که در فاصله چهار تا هفت کیلومتری غزه قرار دارند، تخلیه شوند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس چند روز گذشته در چارچوب نبرد طوفان الاقصی شهرک اشغالی سدیروت را با صدها موشک و راکت هدف قرار داد و اعلام کرد اگر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه متوقف نشود، به حملات موشکی و راکتی تا تخلیه این شهرک و سایر شهرک‌های اشغالی مجاور غزه ادامه خواهد داد.

کد خبر ۵۹۱۰۱۶۵
شهدای غزه به ۱۲۰۰ نفر رسید/ انتشار اسامی ۳۱ نظامی صهیونیست کشته‌شده دیگر

در ششمین روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، درگیری‌ها میان گروه‌های فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف غزه ادامه داشته و تا جنوب لبنان و مرزهای مصر کشیده شد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز به حملات شدید خود علیه ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه بدون هشدار قبلی به غیرنظامیان ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، بامداد امروز پنج‌شنبه اشغالگران صهیونیست به شهر الخلیل و اردوگاه عقبه جبر یورش بردند و درگیری‌هایی میان گروهی از جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در مناطق متعدد کرانه باختری از جمله جنوب غرب جنین و منطقه جبل صبیح در شهرک بیتا واقع در جنوب نابلس شکل گرفت.

ابوحمزه، سخنگوی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز بامداد امروز در یک فایل صوتی درباره تحولات نبرد طوفان الاقصی اعلام کرد که این نبرد دیگر تنها محدود به نوار غزه نیست و به زودی میادین دیگری به آن ملحق می‌شود.

ابوحمزه تاکید کرد: نبرد طوفان الاقصی احتمالا به زودی به اراضی اشغالی سال ۴۸ نیز کشیده می‌شود.

سخنگوی گردان‌های القدس خطاب به رژیم صهیونیستی آن را تهدید کرد که دامنه آتش رو به گسترش است، بیرون از فلسطین همانند داخل فلسطین خود را آماده کردیم و آنچه در اطراف غزه شاهد بودید، به زودی در دیگر میدان‌ها نیز خواهید دید.

استفاده دوباره رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه

جنگنده‌های صهیونیستی بار دیگر در غزه از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده و با بمب‌های ممنوعه فسفر سفید، اطراف هتل الروتس در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

طبق گزارش‌ها در این هتل، تعداد زیادی خبرنگار و برخی خانواده‌های آواره فلسطینی اقامت داشتند.

حملات هوایی دوباره به شمال، جنوب و شرق نوار غزه

برخی منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی در حمله هوایی مجددی که جنگنده‌های این رژیم بامداد امروز علیه مناطقی در شمال، جنوب و شرق نوار غزه انجام دادند، شهید و زخمی شدند.

شهدای غزه به ۱۲۰۰ نفر رسید/ انتشار اسامی ۳۱ نظامی صهیونیست کشته‌شده دیگر

به گفته این منابع، تعداد زیادی از شهدا و زخمی‌ها مربوط به حمله یک جنگنده اسرائیلی به چند منزل واقع در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه است.

برخی شاهدان عینی اظهار کردند، جنگنده‌های اسرائیلی به شکل مداوم چند هدف را در استان خان‌یونس بمباران کردند.

به گفته برخی منابع دیگر، جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده البشیتی را بدون هشدار قبلی هدف قرار دادند و همینطور منزل خانواده النجار را مورد هدف حملات خود قرار دادند.

افزایش شهدای فلسطینی به ۱۲۰۰ نفر

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در یک ساعت اول بامداد پنج‌شنبه در حملاتی که علیه مناطق صبرا، الزیتون، النفق و تل الهواء انجام شد، ۵۱ نفر شهید و ۲۸۱ نفر دیگر زخمی شدند.

منابع رسانه‌ای فلسطین اعلام کردند، ارتش رژیم صهیونیستی یک منزل در رفح را تخریب کردند و امدادگران پیکرهای ۱۰ تن از اعضای یک خانواده را بیرون آوردند.

دفاع مدنی فلسطین نیز اعلام کرد، تعداد زیادی از کشته‌ها هنوز زیر آوارها در مناطق مختلف نوار غزه هستند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز اعلام کرد که در ششمین روز حملات به غزه، تعداد شهدا به نزدیک ۱۲۰۰ تن افزایش یافت و به حدود ۵۶۰۰ تن نیز زخمی شدند.

یوسف ابوریش، مسوول این وزارتخانه در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازدید از مراکز درمانی غزه گفت: تمام این اعداد و ارقام مربوط به غیرنظامیان شامل کودکان، زنان و سالمندان است.

شهدای غزه به ۱۲۰۰ نفر رسید/ انتشار اسامی ۳۱ نظامی صهیونیست کشته‌شده دیگر

وضعیت وخیم بیمارستان‌های غزه همزمان با تداوم قطع برق

وزارت بهداشت غزه روز چهارشنبه اعلام کرده بود که همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی و قطع برق در غزه، بیمارستان‌های نوار غزه مملو از زخمی‌ها شدند و تمامی تخت‌ها پر شدند و در حال حاضر زخمی‌ها و بیماران روی زمین هستند.

این وزارتخانه تاکید کرد، استمرار قطع برق، آب و سوخت غزه از سوی رژیم اشغالگر جان زخمی‌ها و بیماران را به خطر می‌اندازد و می‌تواند باعث بروز فاجعه‌ای بهداشتی و زیست‌محیطی شدیدی شود.

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد، نبود برق خدمات مهم و نجات‌بخشی چون عمل‌های قلب و جراحی‌های داخلی و سزارین‌ها را لغو کرده و خدمات آزمایشگاهی و بانک خون نیز در ۵۸ آزمایشگاه متوقف شده و این در حالی است که به دلیل افزایش زخمی‌ها نیاز شدیدی به این خدمات وجود دارد. همچنین به دلیل قطع برق خدمات دیالیز برای ۱۱۰۰ بیمار دیالیزی از جمله ۳۸ کودک متوقف شده و جان آنها در خطر است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نیز اعلام کرد، در نتیجه حملات هوایی اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۳۳۸ هزار فلسطینی آواره شدند.

افزایش تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به ۲۲۰ نفر

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اسامی ۳۱ نظامی دیگری را که در عملیات طوفان الاقصی کشته شدند، منتشر کرد.

به این ترتیب تعداد کشته‌های اعلام شده در میان نظامیان صهیونیست به ۲۲۰ سرباز و افسر رسید.

سخنگوی این ارتش اعلام کرد که ۶۰ تن از سربازان صهیونیست در اسارت نیروهای مقاومت در غزه هستند.

شهدای غزه به ۱۲۰۰ نفر رسید/ انتشار اسامی ۳۱ نظامی صهیونیست کشته‌شده دیگر

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز با اذعان به مقاومت نوار غزه در برابر حملات مستمر این رژیم تایید کردند که این رژیم هرگز به شرایط قبل از عملیات طوفان الاقصی بازنخواهد گشت.

همچنین این رسانه‌ها خسارات وارده به شهرک‌های غلاف غزه را بزرگترین و شدیدترین خسارات در «تاریخ» این رژیم دانسته وضعیت شهرک‌ها را فاجعه‌بار خواندند.

جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه صبح شنبه عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به تجاوزات و هتک حرمت‌های اخیر نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشین‌ها به مسجد الاقصی و حملات مستمر آنها به فلسطینی‌ها و مقدساتشان کلید زده و حملات سنگین راکتی را علیه شهرک‌های واقع در مجاورت نوار غزه آغاز کرد.

در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملات هوایی شدیدی را علیه مناطق مختلف نوار غزه با بیش از دو میلیون سکنه آغاز کرد که تلفات و خسارات سنگینی را به بار آورده است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

وزارت بهداشت فلسطین، امروز، طی بیانیه‌ای از افزایش شمار قربانیان حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای پنجمین روز متوالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین، امروز (چهارشنبه، ۱۱ اکتبر) اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای پنجمین روز متوالی به ۹۵۰ نفر رسید.

بر اساس این گزارش، شمار مجروحان حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

 جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با حملات پیاپی خود به نوار غزه، بیش از ۱۳ هزار منزل مسکونی و ۱۰ مرکز درمانی را ویران کرده و ۴۸ مدرسه نیز در جریان این حملات آسیب دیده‌اند.

از سوی دیگر، منابع صهیونیستی نیز اعلام می‌کنند که شمار تلفاتشان در عملیات طوفان الاقصی به ۱۲۰۰ کشته افزایش یافته است و ۲۴۰۰ صهیونیست نیز در این عملیات زخمی شده و تعداد ۲۰۰ نفر دیگر نیز به شمار مفقودین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی افزوده شده است.

عملیات طوفان الاقصی کتائب شهید عز‌الدین القسام شاخه نظامی حماس، روز شنبه (۷ اکتبر) در حمایت از قدس و مسجدالاقصی و در سایه تداوم اجرای سیاست تقسیم و تجزیه بیت‌المقدس و یهودی‌سازی آن آغاز شد. اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان با صدها موشک و راکت هدف قرار گرفت و حملات دو طرف همچنان ادامه دارد.

«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، بعدازظهر سه‌شنبه، ۱۰ اکتبر، با تاکید بر ضرورت مداخله کشورهای جهان برای پایان دادن به تنش‌ها در فلسطین اشغالی، پیش‌بینی کرد که نبرد غزه، دست‌کم ۱۰ روز ادامه داشته باشد.

پایان پیام/

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا کنون ۴۶۵ نفر به شهادت رسیده‌اند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مدیر هلال احمر فلسطین از افزایش شمار شهدای ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به ۴۶۵ نفر خبر داد.

براساس گزارش الجزیره، وی گفت: در میان این ۴۶۵ نفر، ۷۸ کودک و ۴۶ زن وجود دارند.

مدیر بخش آمبولانس هلال احمر فلسطین همچنین شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری را ۱۴ نفر اعلام کرد و گفت که ۱۵۰ نفر نیز بر اثر حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری مجروح شده‌اند.

پیش از این وزارت بهداشت فلسطین در غزه از شهادت ۳۱۳ تن در حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و مجروح شدن بیش از ۱۹۹۰ نفر خبر داده بود.

وزارت بهداشت غزه همچنین هدف قرار دادن کادر درمانی و امدادی از سوی رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرده و گفته بود که در پی این حملات تاکنون سه امدادگر به شهادت رسیده و سه نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس طی دیروز و امروز بیمارستان «الاندونیسی» و درمانگاه «ناصر الطبی» و همچنین پنج آمبولانس را هدف قرار داده‌اند.

پایان پیام/م

خببرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی از دیروز شنبه آغاز شده و بنابر گفته بسیاری از کارشناسان منطقه و اذعان رسانه‌های صهیونیستی این عملیات شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای این رژیم است؛ رژیم صهیونیستی هم در پاسخ مناطق مختلف غزه را بمباران کرده و امروز یکشنبه نیز حزب‌الله لبنان مواضع نیروهای رژیم را هدف قرار داد و مسئولیت آن را نیز به عهده گرفت.

تنش‌ها و درگیری‌های بین دو طرف به بالاترین حد خود رسیده و احتمال ادامه و تشدید درگیری‌ها همچنان وجود دارد. این خبر به صورت لحظه‌به‌لحظه به‌روزرسانی می‌شود. برای پیگیری تحولات روز نخست عملیات «طوفان الاقصی» روی خبرهای لینک ۱، لینک ۲، و لینک ۳ کلیک کنید.

۱۰:۴۲ گریه و زاری افسر صهیونیست به دلیل ترس از رویارویی با مبارزان مقاومت

رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی رژیم صهیونیستی تصاویری از خواهش و التماس یک افسر صهیونیست برای عدم اعزام به جبهه نبرد با غزه منتشر کرده‌اند. این نظامی صهیونیستی از این که برای اعزام به این منطقه انتخاب شده ناراحت است و ناله می‌کند.

۱۰:۰۰ تداوم درگیری‌های سنگین میان رزمندگان فلسطینی و عناصر صهیونیست

گردان‌های القسام امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: رزمندگان فلسطینی همچنان در حال نبرد با دشمن صهیونیستی در چند موضع در داخل اراضی اشغالی فلسطین هستند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این درگیری‌ها مشخصاً در اوواکیم، سدیروت، یادمردخای، کفار عزه، بئیری، یتید و کیسوفیم در جریان است.

گردان‌های القسام اعلام کردند: یگان توپخانه ای از نیروهای فلسطینی با شلیک خمپاره‌ها در اوفاکیم، سدیروت، یادمردخای و دیگر مناطق پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر پلیس رژیم صهیونیستی امروز اذعان کرد: نیروهای فلسطینی هنوز در برخی مناطق جنوبی حضور دارند. ما هنوز نمی‌توانیم اعلام کنیم که آنها را شکست داده‌ایم.

این در حالیست که رسانه‌های عبری زبان به نقل از خانواده‌های صهیونیست گزارش دادند: ما به شدت نگران هستیم. هیچ کسی نیست که با او صحبت کنیم. ما کاملاً احساس ناتوانی و عجز می‌کنیم.

 

تلفات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی در پی عملیات امروز نیروهای مقاومت به ۳۰۰ کشته و بیش از ۱۴۵۰ مجروح رسیده که حال ۲۸۵ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

تلفات صهیونیست‌ها به 300 کشته رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، تلفات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی در پی عملیات امروز نیروهای مقاومت به ۳۰۰ کشته و بیش از ۱۴۵۰ مجروح رسیده که حال ۲۸۵ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

صبح روز شنبه (امروز) بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

نیروهای مقاومت همچنین در اقدامی بی سابقه به حداقل هفت شهرک‌صهیونیست‌نشین نفوذ کردند که یک شکست تمامر عیار امنیتی و اطلاعاتی برای رژیم موقت محسوب می‌شود؛ ویدئوهای زیادی از حضور رزمندگان عزالدین القسام در داخل شهرک‌ها منتشر شده است.

پایان پیام/.

فرمانده شاخه نظامی حماس پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، آژیرهای خطر صبح امروز (شنبه) و در پی حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، در تمام شهرک‌های صهیونیستی نزدیک مرز نوار غزه و نیز دیگر شهرهای اشغالی از جمله تل‌آویو به صدا درآمدند. رادیو رژیم صهیونیستی نیز از ورود نیروهای مقاومت به داخل شهرک‌های اطراف غزه و تیراندازی در این شهرک‌ها خبر داد.

«محمد الضیف،» فرمانده کل گردان‌های «شهید عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس ضمن اعلام آغاز عملیات طوفان الاقصی، تاکید کرد: پس از نفوذ اعضای مقاومت به قلب اراضی اشغالی، وضعیت جنگی اعلام می‌کنیم.

به دنبال شلیک راکت‌ها و موشک‌های متعدد از نوار غزه به سمت شهرک‌های اطراف این منطقه موسوم به «غلاف غزه» و چندین شهر در داخل اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، آژیرهای خطر به صدا درآمدند و شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها رفتند.

وبگاه «فلسطین الیوم» گزارش داد، گروه‌های مقاومت ده‌ها موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه شلیک کردند که آژیرهای خطر در کل «غلاف غزه» و عسقلان به صدا درآمد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت، آژیرهای خطر در منطقه بزرگ تل‌آویو فعال شدند.

حملات موشکی به شهرهای اراضی اشغالی/ فرمانده القسام: عملیات طوفان الاقصی را آغاز کردیم

فعال شدن سامانه گنبد آهنین

صداهای انفجارهای متوالی در غزه نیز به دلیل تلاش سامانه گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌های شلیک شده مقاومت شنیده شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گفت، سامانه گنبد آهنین برای مقابله با حملات گسترده به شهرک‌های صهیونیست‌نشین فعال شده است.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد، حملات موشکی گسترده‌ای از غزه انجام شده و صدای آژیرهای هشدار در جنوب تل‌آویو، اسدود، عسقلان،‌ در پایگاه هوایی بالماخیم در جنوب تل‌آویو و صدای انفجارهایی در غرب قدس اشغالی شنیده شد.

اصابت موشک به قلب تل‌آویو

شبکه ۱۴ عبری نیز اعلام کرد، اخباری منتشر شده که موشک‌های مقاومت به تل‌آویو و عسقلان اصابت کرده و یک شهرک نشین در اثر اصابت راکت به هلاکت رسیده است. همچنین از شهرک‌نشینان اطراف غزه خواسته شده در پناهگاه‌ها بمانند. طبق گزارش رسانه‌های صهیونیست، پناهگاه‌های تل‌آویو نیز باز شده‌اند.

کانال ۱۲ عبری هم گزارش داد، آژیرهای خطر در شهرک بیت شیمش در غرب قدس اشغالی نیز به صدا درآمدند. تل‌آویو هدف حملات موشکی سنگین و دوربرد از غزه قرار گرفت.

به دلیل وضعیت امنیتی تمام مدارس غزه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند.

در این راستا، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تا ۸۰ کیلومتری شهرک‌های غلاف غزه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

شهردار شهرک «کسیفه» در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر داد در پی حملات گسترده مقاومت فلسطین، چهار صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند و شماری هم مجروح شده‌اند.

اخباری از به اسارت درآمدن سربازان صهیونیست

خبرنگار المیادین می‌گوید، اخباری از به اسارت درآمدن سربازان اسرائیلی توسط اعضای مقاومت وجود دارد.

شبکه‌ کان نیز گزارش داده،‌ اخباری از «ربودن» سربازان اسرائیلی و انتقالشان به غزه وجود دارد.

پایگاه القسام صبح امروز تصویری از اسارت تعدادی از شهرک نشینان غلاف غزه در جریان عملیات طوفان الاقصی را منتشر کرد که صبح امروز آغاز شد.

به گزارش رسانه‌های عبری، درگیری و تیراندازی در شهرک‌های غلاف غزه در جریان است و تعدادی کشته و تعدادی ناپدید شده‌اند.

قطع اینترنت در شهرهای جنوبی اراضی اشغالی

رسانه‌ها عبری زبان همچنین در خبری دیگر اعلام کردند، اینترنت جنوب اراضی اشغالی قطع شده است. طبق این گزارش، به دلیل وجود ویدیوهایی از کشته‌ها در شهرک‌های صهیونیست نشین اینترنت شهرهای جنوبی قطع شده است.

نتانیاهو تشکیل جلسه می‌دهد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی ساعات آتی جلسه‌ای را با مسؤولان امنیتی به دلیل حوادث رخ داده برگزار می‌کند. کانال ۱۳ گزارش داد،‌ کابینه امنیتی ساعت یک ظهر به وقت فلسطین اشغالی در مقر وزارت جنگ این رژیم تشکیل جلسه خواهد داد.

نفوذ اعضای مقاومت به پایگاه‌های صهیونیست‌ها

منابع محلی به الجزیره گفتند، مقاومت فلسطین وارد درگیری‌های مسلحانه با نیروهای اشغالگر در چندین نقطه در مرزهای شرقی غزه شده است.

به گزارش شبکه‌های عبری،‌ ده‌ها مبارز فلسطینی از غزه وارد شهرک‌های اطراف غزه موسوم به غلاف غزه شده و در این شهرک‌ها گشت‌زنی کرده و به با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

رسانه متعلق به گردان‌های القسام نیز تصاویری از نفوذ نیروهای ویژه مقاومت فلسطین به پایگاه‌های صهیونیستی و به هلاکت‌رسیدن نظامیان این رژیم منتشر کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد، مبارزان فلسطینی وابسته به حماس وارد مرکز پلیس رژیم صهیونیستی در سدیروت شده و تعدادی در آن‌جا زخمی شده‌اند.

خبرنگار الجزیره می‌گوید، نیروهای مقامت بر این مرکز پلیس مسلط شده‌اند.

یک شهرک نشین به رسانه‌های عبری گفته است، ده‌ها نیروی مقاومت در شهرک سدیروت هستند.

طبق گزارش دیگری، رئیس پلیس منطقه جنوبی در شهرک سدیروت به ضرب گلوله نیروهای مقاومت زخمی شده است.

طبق گزارش‌ها، اعضای مقاومت موفق شده‌اند، چندین خودروی پلیس را تحت کنترل درآورده و به غزه منتقل کنند.

رسانه‌ها می‌گویند، تاکنون هیچ کنترلی بر وضعیت غلاف غزه نداشته‌اند. بر اساس گزارش رسانه‌های عبری، «این درگیری اسرائیل را غافلگیر کرده زیرا هیچ اطلاعات یا شواهد و هشداری درباره این عملیات وجود نداشته است».

خبرنگار الجزیره از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر در قدس خبر داده و گفته است،‌ چندین راکت در آسمان قدس رهگیری شده است.

حملات موشکی به شهرهای اراضی اشغالی/ فرمانده القسام: عملیات طوفان الاقصی را آغاز کردیم

فرار گسترده صهیونیست‌ها از شهرک‌های اطراف غزه

موج جدید حملات

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، موج جدید حملات موشکی به سمت قدس اشغالی مشاهده شده است.

مقاومت فلسطین نیز از موج تازه حملات به منطقه غلاف غزه و دیگر شهرک‌های صهیونیست نشین خبر داد.

به گزارش رسانه‌های عبری، آژیرهای خطر در فرودگاه‌های اللد و بن گوریون به صدا درآمدند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، ده‌ها شهرک نشین از شهرک‌های خود به سمت فرودگاه‌ها رفته‌اند.

اسارت ۳۵ اسرائیلی توسط مقاومت فلسطین

رادیو رژیم صهیونیستی خبر داد شاخه نظامی حماس در عملیات امروز خود ۳۵ اسرائیلی را به اسارت گرفته است.

هلاکت مقام صهیونیست در جنوب سرزمین‌های اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین خبر دادند «اوفیر لیبشتین» رئیس شورای منطقه‌ای در منطقه «شاعر النقب» در پی عملیات مقاومت فلسطین به هلاکت رسید.

عملیات نظامی صهیونیست‌ها علیه غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات «شمشیرهای آهنین» علیه غزه خبر داد.

انتهای پیام

 

 

فرمانده کل «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن اعلام آغاز عملیات «طوفان الاقصی» علیه صهیونیست‌ها، تصریح کرد که زمان یاغی‌گری اشغالگران به پایان رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، صبح امروز (شنبه)، از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد.

فرمانده کل کتائب القسام اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

محمد الضیف اضافه کرد: «ما تصمیم گرفته‌ایم جنایت اشغالگران را پایان دهیم. زمانی که آن‌‌ها بدون هیچ گونه حساب و کتابی یاغی‌گری می‌کردند به پایان رسید».

محمد الضیف گفت: «به مدافعان [مسجد الاقصی] تعرض کردند، حرمت مسجد را از بین بردند و ما پیشتر به آن‌ها هشدار داده بودیم. صدها نفر امسال به علت جنایت اشغالگران شهید و مجروح شدند. فراخوان‌های ما برای معامله تبادل اسرا  رد شد و هر روز تخلفات در کرانه باختری ادامه دارد».

الضیف در عین حال اظهار داشت: «از امروز هماهنگی‌های امنیتی به پایان می‌رسد. امروز مردم انقلابشان را احیا می‌کنند. مردم ما در قدس، اشغالگران را اخراج کنید و دیوارها را  از بین ببرید».

نیروهای مقاومت فلسطین، صبح امروز، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار دادند.
همزمان با این حمله، رزمندگان حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.

پایان پیام/

مقاومت فلسطین کنترل یک مرکز پلیس اسرائیل را به دست گرفت

رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین کنترل یک مرکز پلیس در منطقه سدیروت فلسطین اشغالی واقع در شمال نوار غزه را به دست گرفتند و صهیونیست‌ها را به هلاکت رساندند.

مقاومت فلسطین کنترل یک مرکز پلیس اسرائیل را به دست گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه «ریشت کان»، صبح امروز (شنبه)، اعلام کرد رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به یک مرکز پلیس در سدیروت نفوذ کرده‌اند.

طبق این گزارش، نیروهای مقاومت، صهیونیست‌ها را در این مرکز به هلاکت رسانده‌اند و هم‌اکنون درگیری‌ها در اطراف این مرکز ادامه دارد.

نیروهای مقاومت همچنین موفق شدند یک جیپ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را به غنیمت بگیرند و آن را به نوار غزه منتقل کنند.

برخی منابع خبری نیز گزارش دادند نیروهای مقاومت توانسته‌اند چند نظامی صهیونیست را اسیر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *