داماد ترامپ سران عرب را رسوا کرد

وی در مصاحبه با روزنامه اسرائیل هایوم گفت: در تماس با سران عرب انگار در یک فیلم هالیوودی بازی می کردیم. وی که یک صهیونیست تمام عیار است افزود در این دیدارها سران عرب که با انها مذاکره کردیم نسبت به برقراری رابطه با اسرائیل اظهار تمایل کردند ولی  از ما خواستند که این مذاکرات را محرمانه نگهداریم وفاش نکنیم .

یه گزارش روزنامه رای الیوم چاپ لندن ، جرد کوشنر وآفی بیر کوویچ نمایندگان رئیس جمهوری امریکا که هر دو صهیونیست هستند در مذاکره با سران چهار کشور عربی ( امارات ، بحرین ، سودان ومغرب ) که با اسرائیل قرارداد برقراری روابط امضا کردند حضور داشتند.

آفی بیر کوویچ نیز در این مصاحبه شرکت کرده بود از نخستین دیدارش از عربستان سعودی سخن گفت وافزود بهمراه دونالد ترامپ به عربستان رفتم واز عربستان  مستقیم به اسرائیل پرواز کردیم .

این دو نماینده ترامپ با اشاره به سفر اخیرشان از اسرائیل به مغرب بهمراه مقامات اسرائیلی وملاقات با محمد ششم پادشاه مغرب اضافه کردند : از اولین روزی که به دولت امریکا ملحق  شدیم رهبران عرب به ما اطلاع دادند که میخواهند با اسرائیل صلح کنند ولی از ما درخواست کردند که صحبت هایشان را فاش نکنیم ، وصحبت های انها در واقع محرمانه وپشت پرده بود.

اسرائیل هایوم درمورد دو نماینده ترامپ می نویسد : کوشنر در یک محیط ازستکراتیک در ایالت نیورورک بزرگ شده  ولی  از اسرائیل حمایت می کند لذا بدین علت بعنوان فرستاده امریکا در مذاکره با سران عرب تعیین شد.

کوشنر در این مصاحبه اظهار داشت برای انتقال سفارت امریکا از تل اویو به بیت المقدس مبارزه کردیم ، مبارزه طاقت فرسا وبسیاری مخالف این اقدام بودند ولی ما موفق شدیم .

هر دو نماینده امریکا معتقدند که پس از چهار سال مبارزه بنفع اسرائیل قابل باور نیست ، ما از شرکایمان در کشور های عربی حمایت کردیم ما سه سال بطور مستمر کار کردیم واکنون ثمره انرا در تحقق توافق قرن جهت حل مسئله اعراب واسرائیل می بینیم .

این دو فرستاده ترامپ به روزنامه اسرائیلی گفتند که عادی سازی بین این چند کشور عربی با اسرائیل یک دست آورد بزرک وفراموش نا شدنی است وبخاطر این اقدام ( امضای قرارداد بین چهار کشور عربی واسرائیل)  بطور موقت الحاق بخشی از کرانه باختری به اسرائیل را به تعویق انداختیم .وما اکنون با دیگر کشورهای عربی مذاکره می کنیم که انها نیز با اسرائیل روابط بر قرار کنند.

یادآوری می شود روزنامه های اسرائیلی کلیه مذاکرات سران عرب واسرائیل را روز بروز گزارش می کنند وهیچ مسئله ای محرمانه تلقی نمی کنند.این روزنامه ها برای اولین با ر خبر دیدار بنیامین نتانیاهو با محمد بن سلمان در منطقه نیوم عربستان را فاش کردند ومقامات سعودی مجبور شدند این خبر وملاقات را تکذیب کنند چون با نتانیاهو شرط کرده بودند که خبر دبدار خوردا با محمد بن سلمان  فاش نکند .

عکس: پادشاه مغرب( راست) وجرد کوشنر داماد ترامپ (چپ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *