در صد و بیست‌ودومین روزتجاوز صهیونیست ها به نوار غزه ، بمباران بخش‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه

تداوم حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مرکز و جنوب نوار غزه و انتقاد مقام سازمان ملل از اوضاع وخیم انسانی در این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حمله‌های زمینی و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه همچنان از میان شهروندان بی گناه فلسطینی در این باریکه قربانی می‌گیرد.

نشانه‌های بروز فاجعه انسانی در بیمارستان محاصره شده أمل درخانیونس

جمعیت هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه‌ای نسبت به بروز فاجعه انسانی در بیمارستان أمل در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه که از ۱۴ روز پیش تاکنون در محاصره اشغالگران صهیونیست قرار دارد، هشدار داد.

این بیمارستان طی مدت اخیر نه تنها تعداد زیادی بیمار و مجروح پذیرش کرده بلکه به سرپناهی برای حضور هزاران نفر از آوارگان فلسطینی تبدیل شده است.

هلال احمر در بیانیه خود تصریح کرد که شاخص‌های زیادی نشان دهنده بروز فاجعه انسانی در بیمارستان أمل وابسته به این جمعیت است و رژیم اسراییل مانند دیگر بیمارستان‌های غزه آن را هدف قرار می‌دهد. این اقدامات بخشی از جنایت اشغالگران در حمله به ساختار درمانی و بهداشتی نوار غزه است که از اولین روز جنگ تاکنون ادامه پیدا کرده است.

هلال احمر فلسطین یکی از این مولفه‌ها را پایان انبار ذخیره غذایی مخصوص آوارگان در این بیمارستان دانست و در عین حال تاکید کرد که میزان سوخت موجود در این بیمارستان نیز تنها برای یک هفته دیگر کافی است که این موضوع شاخص دیگر برای احتمال بروز فاجعه انسانی در آن است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی همچنان این بیمارستان را در محاصره کامل خود قرار داده است.

نشانه دیگر بروز فاجعه انسانی در بیمارستان محاصره شده خان یونس، عدم رسیدن مواد بهداشتی و پزشکی و پایان یافتن انبار این مواد در بیمارستان است. این در حالی است که بخش عمده‌ای از داروهای مربوط به بیماران مزمن نیز به پایان خود نزدیک می‌شود.

هلال احمر فلسطین تاکید می‌کند که در این بیمارستان نیازهای ضروری گروه‌های سنی مختلف نظیر کودکان از جمله در زمینه شیر خشک و پوشاک به پایان رسیده و افراد معلول نیز با فقدان مایحتاج خود مواجه هستند.

هلال احمر در ادامه تبیین نشانه های بروز فاجعه انسانی در بیمارستان أمل تاکید کرد که تمامی تلاش‌ها برای هماهنگی تحویل بیماران و مجروحان از این بیمارستان به موسسات پزشکی دیگر در غزه با شکست مواجه شده و طی ۵ روز گذشته هیچ پاسخی از سوی رژیم صهیونیستی در این خصوص داده نشده است. علاوه بر اینکه تلاش‌ها برای تامین اکسیژن مورد نیاز در اتاق‌های مراقبت‌های ویژه و اتاق‌های عمل و تامین سوخت بیمارستان نیز با شکست مواجه شده است.

تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست به سمت بیمارستان نیز مولفه دیگری است که هلال احمر از آن به عنوان یکی دیگر از نشانه های وقوع فاجعه انسانی در بیمارستان أمل از آن یاد می‌کند. این گزارش تاکید می‌کند که خودروهای زرهی دشمن در اطراف بیمارستان و در جهات چهارگانه مستقر شده‌اند و مانع از تحرک آمبولانس‌ها و کادر پزشکی در این بیمارستان می‌شوند، ضمن اینکه از ورود و خروج افراد به این بیمارستان نیز جلوگیری می‌کنند.

نشانه‌های بروز فاجعه انسانی در بیمارستان محاصره شده أمل درخانیونس

حمله موشکی نیروهای لبنانی علیه مواضع رژیم صهیونیستی

صدای آژیر خطر در منطقه‌های اشغالی دویو و برعم واقع در الجلیل به صدا درآمده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دست کم پنج موشک از سمت جنوب لبنان به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در الجلیل شلیک شده است.

منابع صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در الجلیل خبر داده اند.

رسانه‌های جنگی مقاومت اسلامی لبنان به تازگی گزارشی جامع از فعالیت‌های ۱۲۰ روزه حزب‌الله لبنان در جنگ غزه ضد رژیم صهیونیستی منتشر و اعلام کردند که حزب‌الله در این مدت ۹۶۱ عملیات نظامی انجام داده است.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، متوسط عملیات مقاومت ضد رژیم صهیونیستی در روز ۸ عملیات بوده و بیشترین عملیات در یک روز به عدد ۲۶ مورد رسیده است، در حالی که کمترین عملیات در یک روز دو مورد گزارش شده است.

حمله موشکی نیروهای لبنانی علیه مواضع رژیم صهیونیستی

مصر، رژیم صهیونیستی را به لغو توافقنامه عادی سازی روابط تهدید کرد

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که مقامات مصری تهدید کرده اند در صورتی که فلسطینی‌ها به صحرای سینای مصر کوچانده شوند قاهره توافقنامه عادی سازی روابط با تل آویو را تعلیق یا به صورت کامل لغو می‌کند.

پیش از این نیز «محمد احمد زکی» وزیر دفاع مصر در دیدار با هماهنگ کننده امور بشردوستانه و امور بازسازی غزه تاکید کرده بود: ما بر موضع قاطع خود در حمایت از آرمان فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی و رد کامل تلاش‌ها برای کوچاندن ملت فلسطین تاکید داریم.

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز تاکید کرده است که این کشور هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان از غزه یا کرانه باختری به خارج از سرزمین‌شان را رد می‌کند.

برخی از مقام‌های رژیم صهیونیستی مجدداً اظهاراتی درباره کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه را مطرح کرده‌اند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی چندی پیش از این با اشاره به حمله‌های همه‌جانبه این رژیم به نوار غزه گفت که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورهاست.

مصر، رژیم صهیونیستی را به لغو توافقنامه عادی سازی روابط تهدید کرد

تداوم حمله‌های هوایی و زمینی علیه نوار غزه

گزارش‌های رسانه‌ای از تداوم حمله‌های جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه جنوب و مرکز این باریکه حکایت دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بخش‌های مسکونی در مرکز، جنوب و غرب خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منطقه العمور واقع در شرق الفخاری در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

بمباران بخش‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه

در جریان بمباران یک منزل مسکونی در منطقه الحکر واقع در دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز دست کم ۱۴ فلسطینی به شهادت رسیدند.

بمباران یک منطقه به اصطلاح امن توسط رژیم صهیونیستی

این در حالی است که دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست دست به یک جنایت دیگر در حق فلسطینی‌های ساکن نوار غزه زده اند.

در این گزارش آمده است: ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به کشتار ۳۰ فلسطینی در دیرالبلح کرده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه تاکید کرد: این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود این منطقه امن است.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که نیروهای این سازمان اقدام به بیرون کشیدن تعدادی از پیکرهای شهدا و زخمی‌ها از زیر آوار حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه یک مجتمع مسکونی در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه کرده اند.

این نخستین باری نیست که طی چهار ماه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌هایی که مدعی شده بود امن هستند بمباران می‌کند.

انتقاد مقام سازمان ملل از اوضاع انسانی در غزه

از سوی دیگر گزارشگر سازمان ملل در امور مربوط به حق بهداشت در گفتگو با شبکه الجزیره از شرایط انسانی و بهداشتی در نوار غزه در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه انتقاد کرد.

وی در این خصوص تاکید کرد: اوضاع در نوار غزه نمونه نقض قوانین بشردوستانه به شمار می‌رود.

بمباران بخش‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه

گزارشگر سازمان ملل در امور مربوط به حق بهداشت در ادامه افزود: محاصره نیروهای امدادرسان و درمان در نوار غزه یک مشکل بزرگ به شمار می‌رود.

«جوزف بورل» مسؤول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بحران انسانی در غزه را یک «فاجعه ساخته دست انسان» توصیف کرد.

وی در ادامه گفت: پس از توقف کمک‌های مالی برخی کشورها، هیچ جایگزینی برای آژانس کاریابی و امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد (آنروا – UNRWA) وجود ندارد.

هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در کرانه باختری

این در حالی است که حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف کرانه باختری طی بامداد امروز مانند روزهای گذشته ادامه داشته است.

شبکه الجزیره از یورش نظامیان صهیونیست به شهر حلحول واقع در الخلیل در کرانه باختری خبر داد.

همچنین نیروهای اشغالگر صهیونیستی به شهر عرابه در جنوب غربی جنین و شهر بیتونیا در غرب رام الله در کرانه باختری یورش بردند.

این حمله‌های نظامیان صهیونیست شهرهای طوباس، قلقیلیه و طولکرم در شمال کرانه باختری را نیز دربرگرفته است.

منطقه بیت امر واقع در شمال الخلیل نیز شاهد یورش عناصر اشغالگر و تفتیش منازل شهروندان فلسطینی طی بامداد امروز بوده است.

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین موفق شدند با بمب‌های قدرتمند عناصر صهیونیست را در داخل منطقه یعبد واقع در جنوب جنین هدف قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *