امیرعبداللهیان به بیروت، دمشق و قطر می‌رود

سفیر ایران در لبنان از سفر امیرعبداللهیان به بیروت در روز جمعه خبر داد و روزنامه الوطن سوریه نیز اعلام کرد که وزیر خارجه ایران اوایل هفته آینده به دمشق و از آنجا به دوحه می‌رود.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت از سفر فردا (جمعه) ۲۰ بهمن ماه حسین امیرعبداللهیان به بیروت پایتخت لبنان خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد که امیرعبداللهیان در این سفر دیدارهای مهمی با مقامات ارشد لبنان در چارچوب مشورت‌ها درباره تحولات و رویدادهای جاری خواهد داشت.

از سوی دیگر روزنامه الاخبار لبنان در خبری از سفر امیرعبداللهیان در پایان این هفته به بیروت و دیدار با مقامات لبنانی خبر داده بود.

روزنامه الوطن سوریه نیز در خبری از سفر امیرعبداللهیان به دمشق در اوایل هفته آینده خبر داد و به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که وی پس از دمشق به دوحه پایتخت قطر نیز خواهد رفت.

به گزارش فارس، این سومین سفر امیرعبداللهیان به لبنان در چهار ماه اخیر و بعد از عملیات طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی به غزه است که همچنان ادامه دارد و بیش از ۲۷ هزار شهید به همراه داشته است.

امیرعبداللهیان ۲۱ و ۲۲ مهر ماه و در چارچوب نخستین سفرش به منطقه درباره اوضاع غزه و در دومین مقصد این سفر بعد از بغداد به بیروت سفر کرد و از آنجا به دمشق رفت و در مقصد چهارم به قطر هم سفر کرد. او برای دومین بار در روزهای نخستین آذر ماه هم سفری به بیروت داشت و از آنجا به قطر رفت. او در این دو سفر با مقامات لبنانی و سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جریان یک گفتگوی تلفنی تحولات غزه و فلسطین را بررسی کردند.

 

امیرعبداللهیان و زیاد نخاله پنجشنبه شب در یک تماس تلفنی، آخرین تحولات غزه و فلسطین و طرح‌ها و ابتکارهای مطرح برای برقراری آتش بس و تبادل اسرا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه در این گفت‌و‌گو، بر ضرورت تداوم تلاش‌ها و تحرکات فلسطینی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه غزه، کمک‌رسانی انساندوستانه به مردم فلسطین و مخالفت با کوچ اجباری فلسطینیان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان پایداری و ایستادگی ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی در ۴ ماه گذشته، علی رغم جنایات گسترده رژیم صهیونیستی را مایه افتخار برای کل جهان اسلام، آزادیخواهان جهان و بشریت خوانده و تاکید نمود ملت فلسطین به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین، حق دارند در مورد سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرند و هیچ طرفی نمی‌تواند اراده و طرح‌های سیاسی خود را از بیرون بر آن‌ها تحمیل نماید.

زیاد نخاله نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های رهبری، رئیس جمهور، دولت ‌و ملت ایران از آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف، گزارشی از مقاومت قهرمانانه ملت و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری، ارایه نمود و تاکید کرد قطعا ملت فلسطین و مقاومت، پیروز نهایی نبرد کنونی خواهند بود و اشغالگران صهیونیست راهی جز تسلیم در برابر اراده پولادین ملت فلسطین نخواهند داشت.

وزیر امور خارجه ایران در دیدار رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن از موضع قوی و مقتدرانه انصارالله در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد عبدالسلام» سخنگو و رئیس هیات مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن روز دوشنبه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از صلح در یمن و ابراز خرسندی از روند رو به پیشرفت مذاکرات یمن و عربستان سعودی، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران همواره از خواست و اراده مردم یمن پشتیبانی می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در این دیدار از موضع قوی و مقتدرانه انصارالله در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 

رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی نیز از حمایت‌های سیاسی مداوم جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت تقدیر کرد و وزیر امور خارجه ایران را در جریان آخرین تحولات صلح در یمن قرار داد.

ارتش یمن از زمان آغاز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، علاوه بر هدف قرار دادن مواضع صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی خصوصا شهر «ایلات» در جنوب آن، منافع اقتصادی این رژیم را نیز هدف گرفته و از ورود کشتی‌های مرتبط به رژیم صهیونیستی به بنادر فلسطین اشغالی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به کنفرانس یک روزه بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین گفت که این کنفرانس با هدف تقویت حمایت از ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری و تقویت فشارها بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات نظامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز شنبه دوم دی ماه در اظهاراتی در ارتباط با برگزاری «کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین» که امروز برگزار خواهد شد،  اعلام کرد: این کنفرانس با هدف تقویت حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین در غزه و کرانه غربی، تقویت فشارها بر رژیم صهیونیستی برای توقف کامل حملات نظامی علیه غزه و رفع کامل محاصره از آن و نیز تحرک بخشیدن به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی برای مردم فلسطین برگزار می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: در این نشست یک روزه بین‌المللی، مقامات عالیرتبه دولتی، شخصیتهای برجسته سیاسی، دینی، اندیشه ورز و رسانه‌ای از بیش از ۵۰ کشور جهان مشارکت دارند.

کنعانی برگزاری این نشست را در چارچوب استمرار تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان خواند و گفت: توقف فوری جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، مطالبه همه حق‌طلبان، عدالت خواهان و وجدان‌های بیدار بشری در سراسر جهان است.

به گزارش فارس، نشست صبح امروز در دو پنل شامل آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه به ریاست رضا نجف معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و همچنین نقش رسانه، اندیشمندان و رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه به ریاست ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی دقایقی قبل در هتل آزادی تهران آغاز شد.

پایان پیام/

سفر وزیر خارجه سوریه به تهران

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه به تهران سفر کرد.

به گزارش ایسنا ، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه صبح امروز برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین به تهران سفر کرد.

این کنفرانس عصر امروز برگزار می شود .

کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین با هدف تقویت حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین در غزه و کرانه غربی، تقویت فشارها بر رژیم صهیونیستی برای توقف کامل حملات نظامی علیه غزه و رفع کامل محاصره از آن و نیز تحرک بخشیدن به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی برای مردم فلسطین برگزار می‌شود.

براساس آنچه که سخنگوی دستگاه دیپلماسی  اعلام کرده در این نشست یک روزه بین‌المللی، مقامات عالیرتبه دولتی، شخصیتهای برجسته سیاسی، دینی، اندیشه ورز و رسانه‌ای از بیش از ۵۰ کشور جهان مشارکت دارند.

کنعانی برگزاری این نشست را در چارچوب استمرار تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان ارزیابی کرد و اظهار داشت: توقف فوری جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، مطالبه همه حق‌طلبان، عدالت خواهان و وجدان‌های بیدار بشری در سراسر جهان است.

انتهای پیام

 

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور از سفر رئیس‌جمهور به عربستان سعودی جهت شرکت در جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با انتشار مطلبی در فضای مجازی، نوشت: رئیس‌جمهور در جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی در عربستان شرکت خواهد کرد.

جمشیدی در ادامه تصریح کرد: امروز آیت‌الله رئیسی در دیدار با اردوغان در حاشیه اکو مطرح کرد که اگر جلسه ریاض نتواند برای کمک به مردم غزه مؤثر باشد احتمال گسترش درگیری‌ها را جدی می‌بینم، چراکه ملت‌ها از اثرگذاری دولت‌های مسلمان ناامید می‌شوند.

به گزارش فارس، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست فوق‌العاده این سازمان برای بررسی تحولات نوار غزه ۱۸ اکتبر (چهارشنبه؛ ۲۶ مهر ماه) برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *