رأی الیوم : ترامپ می گوید حضور ما  در خاورمیانه بخاطر نفت نیست بلکه برای حمایت از اسرائیل است واگر عربستان نبود اسرائیل با خطر مواجه می شد

 روزنامه رای الیوم چاپ لندن طی تفسیری نوشت : دونالد ترامپ از محمد بن سلمان بخاطر دوستی با وی یا بخاطر عربستان دفاع نمی کند بلکه بخاطر حمایت از امنیت اسرائیل نه حفظ امنیت ومنافع امریکا.

این روزنامه افزود : ترامپ قبل از این گفته بود که هدف ما حمایت از اسرائیل است نه بخاطر نفت خاورمیانه .ترامپ همچنین گفته بود عربستان هم پیمان ماست واگر عربستان نباشد اسرائیل با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.زیرا سعودی ها میلیاردها دلار هزینه می کنند ودر برابر ایران می ایستند.

رای الیوم نوشت ترامپ حقایق را گفت ونشان داد  چه کسانی ظرف هشتاد سال گذشته با امریکا همکاری کردند وجنگ هائی را در منطقه براه انداختند ومنطقه خاورمیانه را به اتش کشیدند .

اظهارات ترامپ نشان داد عربستان وکشورهای عربی وکشورهائی در منطقه حوزه خلیج فارس جنگ ها ی عراق ، سوریه ، لیبی ، محاصره ایران واخراج مقاومت فلسطین از لبنان وتجاوز به یمن وحمله به مقاومت وحزب الله وحماس وجهاد اسلامی را شعلور کردند ومنطقه را به نابودی کشیدند.

رای الیوم در پایان تحلیل خود نوشت ترامپ همه برگ ها را رو کرد وبدون تعارف  حقایق را بر ملا کرد اوسعی می کند کنگره را به عدم پی گیری ماجرای خاشقچی متقاعد سازد وبه لابی یهودی باج  می دهد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *