سرنوشت نا مشخص گروه ” البدون ” در کویت

البدون گروهی از مردم  فاقد شناسنامه  که سال های متمادی در کویت زندگی می کنند ولی دولت کویت حاضر نیست انها را بعنوان شهروند کویتی برسمیت بشناسد.تلاش البدون برای مشخص شدن وضعشان سال ها است بی نتیجه بوده است. اعتصاب مستمر افراد البدون ودر مواردی خودکشی جوانان البدون نتوانسته مقامات کویتی را به مشخص کردن سرنوشت این افراد متقاعد سازد.

سازمان های حقوق بشر نیز ار مقامات کویتی خواسته اند  مشکل البدون را حل وفصل  نمایند.

تعداد البدون در کویت حدود ۳۵۰ هزار نفر است .

احمد العونان هم یکی از مردم “بدون” کویت است، نوشته: سال تحصیلی جدید کم کم شروع می شود و من نمی توانم برای دخترم گواهی عقب ماندگی ذهنی صادر کنم چون ما «بدون» هستیم…

به دنبال نزدیک شدن انتخابات در کویت، موضوعات مهم کشور از جمله موضوع مردم بدون شناسنامه که به “بدون” معروف هستند ترند شده بود و مردم زیادی برای آنها مطالبه گری می‌کردند.

یک کاربر نوشته: برادران “بدون” کویتی عزیزم، چند سال دارید؟ چند قول برای حل این مسأله اجرا نشد؟ و چند مسئول بزرگ به قول خود برای حل این مسأله عمل نکرد؟ هنوز آنها را باور داریم؟

و در ادامه خطاب به نخست وزیر کویت نوشته: شیخ احمد نواف الصبح اکنون شما در امتحان واقعی در برابر خداوند و مردم شریف کویت هستید که مساله این قوم را واقعاً و نه در حرف حل کنید.

کاربر کویتی:دختران و پسرانمان خودکشی می‌کنند/ما «بدون» هستیم

هلال السعدون نیز خطاب به نخست وزیر کویت نوشته: از باب انسانیت و کمک به مظلومان باید مساله مردم «بدون» کویت را حل کنید. مثل وضوح آفتاب ستم بر این مردم در حال جاری شدن است.

کاربر کویتی:دختران و پسرانمان خودکشی می‌کنند/ما «بدون» هستیم

کاربر دیگری نوشته: با نژادپرستی شما آرزوهای فرزندانمان را بر باد دادید، با نژادپرستی مانع آنچه خداوند حلال کرده شدید، دختران و پسرانمان خودکشی می‌کنند، جوانانمان نمی‌توانند ازدواج کنند، کودکانمان بدون آموزش و شناسنامه و سند ازدواج پدر و مادرشان هستند، به دلیل نژادپرستی شما آرزوهای ما بر باد می‌رود. حسبنا الله و کفی.

کاربر کویتی:دختران و پسرانمان خودکشی می‌کنند/ما «بدون» هستیم

کاربر کویتی:دختران و پسرانمان خودکشی می‌کنند/ما «بدون» هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *