سفیر امارات در قاهره بجرم  شرکت در قاچاق اثار باستانی مصر از این کشور اخراج شد

یک دیپلمات مصری فاش کرد که سفیر امارات در قاهره بجرم  شرکت در قاچاق اثار باستانی مصر از این کشور اخراج شده است.

به نوشته  روزنامه القدس العربی از قاهره  یک دیپلمات مصری روز جمعه فاش کرد که حمد سعید الشامسی سفیر امارات متحده عربی در مصر از این کشور اخراج شده است .

محمد مرسی سفیر مصر روز جمعه در صفحه خود در فیس بوک نوشت : تصمیم مصر مبنی بر اخراج سفیر امارات از این کشور ، در اثر اعلام نتایج تحقیقات با حسن راتب وشریک وی علاء حسنین عضو سابق  پارلمان  مبنی بر اینکه سفیر امارات اثار باستانی مصر را از طریق  کیف دیپلماتیک به خارج منتقل می کرده  صورت گرفته است .

وی گفت : تصمیم مصر تصمیم درستی بوده واین امر نشان می دهد که دستگاه های امنیتی ونظارتی در مصر بیدار بوده ووزارت خارجه بدون برانگیختن حساسیت ها ورفتار خوب وحرفه ای وبا در نظر گرفتن روابط با امارات متحده عربی این مسئله را فیصل داده است .

وی اضافه کرد ” این اقدام بایستی با اقدام مشابه امارات که در ان سفیر مزبور که در حق کشورش وحق کشور میزبان جرم مرتکب شده به سرعت مجازات شود وهمچنین بایستی اثار باستانی قاچاق شده به مصر بازگردانده شود وهمچنین بایستی به هزاران سوال واستفسار درباره رفتار امارات درمورد پرونده های حیاتی مصر که با منافع ما در تعارض است پاسخ داده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *