رگبار موشکی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهرک‌های اطراف نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌دنبال راکت باران شهرک‌های مجاور نوار غزه از سوی مقاومت فلسطین، آژیر هشدار در این شهرک‌های صهیونیست نشین به صدا درآمد.

شبکه خبری المیادین بامداد شنبه خبر داد که گردان‌های القدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که در پاسخ به ادامه تجاوزات و جنگ صهیونیست‌ها علیه غزه، شهرک صهیونیستی «سدیروت» و دیگر شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه را موشک‌باران کرده است.

بر پایه این گزارش، گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که با مشارکت «نیروهای شهید عمر القاسم» (شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین) شهرک «سدیروت» و شهرک‌های اطراف نوار غزه را هدف رگبار موشکی قرار داده است.

رسانه‌های اسرائیلی با تأیید این حمله اعلام کردند که آژیرهای حمله هوایی در مناطق صهیونیست‌نشین اطراف غزه به صدا درآمد.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که دست‌کم ۸ راکت از نوار غزه به سمت شهرک سدیروت شلیک شده است.

از سوی دیگر، تایمز اسرائیل با اذعان به موشک باران اطراف غزه مدعی شد که برخی از راکت‌ها توسط گنبد آهنین رهگیری شده‌اند.

 

کد خبر ۶۰۷۶۲۷۴

رییس سابق شاباک در سخنانی گفته است که نتانیاهو شایسته نخست وزیری نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از رئیس سابق سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک»،تاکید کرد که نتانیاهو شایستگی نخست وزیری را ندارد و اسرائیلی‌ها باید خواهان برکناری او شوند.

در حالی که جنگ نسل کشی در غزه همچنان ادامه دارد، «نداو ارگمن» مدعی شد که جنگ در غزه در واقع پایان یافته و ما تنها در حال درگیری‌هایی در این منطقه هستیم.

امروز همچنین ماس در بیانیه‌ای به جنایات اشغالگران و حمله‌های وحشیانه آنها واکنش نشان داد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: دشمن گمان می‌کند می‌تواند که با بمباران‌های وحشیانه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه دستاوردی برای چانه زنی در جریان مذاکرات پس از شکست مفتضحانه در تحقق اهدافش است، با این تصورات باطل راه به جایی نمی‌برد زیرا خون‌های پاک ریخته شده، فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها، ملت فلسطین و مقاومت را علیه دشمن غیور تر و مقاوم‌تر می‌کند و عزم مجاهدان را در این سرزمین برای بیرون راندن اشغالگران و نابودی این رژیم جزم‌تر می‌کند.

پیشتر شبکه الجزیره گزارش داد در پی حمله رژیم صهیونیستی در غزه سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه و شماری از نوه‌های وی به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی اسامی شهدا را «حازم، امیر و محمد» فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کردند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت فرزندان و تعدادی از نوه‌هایش در حمله رژیم صهیونیستی گفت: خداوند را به خاطر این افتخاری که با شهادت سه فرزند و نوه‌هایم نصیب ما کرد، شکر می‌کنم.

هنیه در ادامه افزود: با این دردها و خون‌ها، ما برای ملت و مسأله فلسطین و امت خود امید، آینده و آزادی می‌آفرینیم.

کد خبر ۶۰۷۵۷۲۷

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چند کشتار جدید علیه خانواده ها در غزه شدند که بر اثر آن ۱۵۳ نفر شهید و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت غزه از آمار جدید شهدا خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چند کشتار جدید علیه خانواده‌ها در غزه شدند که بر اثر آن ۱۵۳ نفر شهید و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۳۳ هزار ۳۶۰ نفر شهید و ۷۵ هزار و ۹۹۳ نفر زخمی شده اند.

طبق این گزارش، همچنان شمار زیادی زیر آوار و در جاده‌ها هستند و اشغالگران مانع از رسیدن تیم‌های امدادی به آنها می‌شوند.

این درحالی است که منابع محلی فلسطینی اعلام کردند که پیکرهای ۴۰۹ شهید را از مرکز درمانی شفا از زمان خروج اشغالگران خارج کرده اند.

سخنگوی دفاع مدنی غزه از جامعه بین المللی خواست که در راستای ارسال تجهیزات ویژه آواربرداری به این باریکه حرکت کنند تا پیکرهای شهدا از زیر آوار منازل ویران شده خارج شود.

کد خبر ۶۰۷۴۳۹۲
شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۲۰۷ و زخمی‌ها به حدود ۷۶ هزار تن رسید

در حالی که تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد هفتمین ماه خود شد و در یکصد و هشتاد و پنجمین روز، بمباران اشغالگران در مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد وزارت بهداشت فلسطین آمار جدیدی از قربانیان جنگ منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد آمار قربانیان جنگ از هفتم اکتبر تا امروز به ۳۳ هزار و ۲۰۷ شهید و ۷۵ هزار و ۹۳۳ مجروح افزایش یافت.

وزارت بهداشت غزه همچنین افزود که بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۴۷ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز گفت: در نتیجه گلوله باران رژیم صهیونیستی به مناطقی در شرق شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه، یک کودک فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

کانال ۱۴ عبری زبان پیشتر گزارش داد: چندین موشک به سمت شهرک‌های اطراف غزه موسوم به «غلاف غزه» شلیک شد و آژیرهای هشدار در مناطق باز فعال شدند و خسارتی از این حملات گزارش نشد.

این در حالی است که پیکر ۱۳ شهید از مناطق شرقی خان یونس بیرون آورده و به بیمارستان اروپایی غزه منتقل شد.

پس از خروج نیروهای اشغالگر از شهر خان یونس طی روز یکشنبه، اجساد شهدا همچنان از زیر آوارها بیرون کشیده می‌شوند.

دکتر. محمد المغیر، سخنگوی دفاع مدنی در منطقه جنوب غزه تاکید کرد: اداره کل دفاع مدنی – فرمانداری خان یونس – با تمام کادر خود، روند بیرون کشیدن اجساد شهدا را آغاز کرده است. اکثر اجساد به دلیل طولانی بودن مدت زمان ماندن زیر آوار تجزیه شده‌اند.

وی افزود: این اداره از دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درخواست دارد برای بیرون آوردن اجساد از زیر آوار خانه‌های ویران ابزارهای لازم را فراهم کنند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ارتش اشغالگر حملات هوایی به شرق خان یونس را آغاز کرد و این حملات همچنین زمین‌های کشاورزی در غرب شهر را هدف قرار داد.

اوایل روز یکشنبه، اشغالگران خانه‌ای در جوره العقاد در غرب شهر خان یونس را بمباران کردند. این حملات چند ساعت پس از اعلام خروج ارتش اشغالگر از خان یونس بود.

حملات موشکی به شهرک‌های اطراف غزه/ بمباران خان یونس پس از عقب‌نشینی

همچنین رژیم صهیونیستی علاوه بر شمال شرق رفح در جنوب نوار غزه نزدیکی بیمارستان کویتی در شهر رفح را هدف قرار داد.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز شرق اردوگاه مغازی و دیر البلح در مرکز غزه را هدف قرار داد.

انتهای پیام

وزارت بهداشت غزه امروز یکشنبه اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی در نتیجه جنگ در نوار غزه از هفت اکتبر باز هم افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، با ورود جنگ غزه به هفتمین ماه خود این وزارتخانه امروز اعلام گزارش داد که تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به ۳۳ هزار و ۱۷۵ شهید و ۷۵ هزار و ۸۸۶ مجروح رسیده است.

این وزارتخانه افزود: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته چهار کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد که ۳۸ شهید و ۷۱ مجروح را راهی بیمارستان‌ها کرد.

وزارت بهداشت غزه خاطرنشان کرد: هنوز تعدادی قربانی زیر آوار و در جاده‌ها هستند و آمبولانس‌ها و نیروهای اورژانس و دفاع مدنی نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

همچنین خبرنگار الجزیره گفت: در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در محله شجاعیه در شرق نوار غزه، چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

این در حالی است که ارتش اشغالگر لشکر ۹۸ را با سه تیپ خود از شهر خان یونس در جنوب غزه خارج کرد، در حالی که یک منبع نظامی صهیونیست گفت که ارتش تمام نیروهای خود را به جز یک گردان از جنوب نوار غزه خارج کرده است.

انتهای پیام

وزارت بهداشت غزه امروز (پنج‌شنبه) در صد و هشتاد و یکمین روز جنگ از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به بیش از ۳۳ هزار نفر خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۶۲ نفر شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این وزارتخانه اعلام کرد جنایات رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۹۱ زخمی نیز برجای گذاشت.

طبق این بیانیه، با احتساب شهدای جدید شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۳۳ هزار و ۳۷ نفر افزایش یافته است.

القدره همچنین اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات به غزه تا کنون ۷۵ هزار و ۶۶۸ فلسطینی نیز مجروح شده‌اند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات ۱۸۰ روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک و ۹ هزار و ۵۶۰ زن فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است که ۷۳ درصد کسانی که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه هدف قرار می‌گیرند، زن و کودک هستند.

انتهای پیام

اسامه حمدان از اعضای ارشد جنبش حماس ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تأکید کرد که آمریکا و دولت بایدن مسؤول جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسامه حمدان از اعضای ارشد جنبش حماس در نشست خبری درباره تحولات جنگ غزه گفت: سکوت در برابر جنایات اشغالگران، چراغ سبز برای ادامه این جنایات است. در ۱۸۱امین روز جنگ در غزه، فصل‌های طولانی‌ترین جنایت وحشیانه تاریخ ادامه دارد.

وی افزود: همه طرح‌های دشمن صهیونیستی و حامیانش علیه غزه در برابر رشادت‌های مردم این باریکه نقش بر آب خواهد شد. ما درباره طرح‌های مشکوک همسو با پروژه‌های دشمن صهیونیستی برای ایجاد فتنه و تفرقه در میان ملت فلسطین هشدار می‌دهیم. ما خواستار تشدید مقاومت برای مقابله با دشمن اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست هستیم.

حمدان تصریح کرد: بیمارستان شفا پس از دو هفته محاصره و بمباران، شاهدی بر جنایات دشمن صهیونیستی خواهد بود. ادامه سکوت بین‌المللی در برابر جنایات دشمن، چراغ سبز به آن برای ادامه کشتار خواهد بود و جنایت بمباران کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی نمونه‌ای از آن است.

این مقام ارشد حماس خاطرنشان کرد: چگونه این جهان با همه قوانینش با رژیمی سرکش، فاسد و طغیانگر که همه قوانین را زیر پا گذاشته، همزیستی می‌کند؟! رژیم اشغالگر درخواست‌ها برای تحقیق در مورد کشتارهایی را که در حق غیرنظامیان در غزه مرتکب می‌شود، نادیده می‌گیرد. ما دولت آمریکا و جو بایدن را در برابر جنایات جنگی اشغالگران مسؤول می‌دانیم.

اسامه حمدان اظهار داشت: جنگ باید متوقف شود، نظامیان اشغالگر از غزه خارج شوند، آوارگان به ویژه به شمال غزه بازگردند و کمک‌رسانی به این باریکه انجام شود و پس از آن مبادله اسرا انجام خواهد شد. پس از دور اخیر مذاکرات قاهره، رژیم صهیونیستی به اتلاف وقت ادامه می‌دهد و نتانیاهو بر سر راه توافق مانع‌تراشی می‌کند.

وی همچنین گفت: همبستگی خود را با شبکه الجزیره در حمایت از حقوق ملت فلسطین اعلام می‌کنیم و جنایات تروریستی دشمن هرگز این شبکه را از بازگو کردن حقایق بازنمی‌دارد.

حمدان در بخش دیگری از سخنانش ادامه حملات و تهاجم دشمن صهیونیستی و آمریکا علیه کشورهای عربی همچون عراق، سوریه و یمن را محکوم کرد و افزود: از مواضعی که برای توقف جنگ، کمک‌رسانی به ملت فلسطین و احقاق حقوق آن‌ها تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

این عضو ارشد حماس همچنین حمله دشمن صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

حمدان در پایان گفت: حماس از روز اول حمله دشمن، همه آزادگان جهان را به حمایت و پشتیبانی از غزه و مقاومت فراخواند. حماس از آزادگان جهان می‌خواهد از ملت فلسطین حمایت کنند و آمریکا و رژیم اشغالگر را برای توقف جنگ تحت فشار قرار دهند.

کد خبر ۶۰۶۹۳۹۱

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم منبر القدس گفت: آنچه در فلسطین و منطقه و جهان رخ می دهد طوفان آزادگان است و امیدواریم که بزرگ و به مرور زمان قوی تر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم منبر القدس گفت: آنچه در فلسطین و منطقه و جهان رخ می دهد طوفان آزادگان است و امیدواریم که بزرگ و بیشتر شود و به مرور زمان قوی شود.

دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی در مراسم منبر القدس گفت: نبرد طوفان الاقصی پایه های رژیم اشغالگر را به لرزه درآورد و شوکت آنرا بر باد داد و دشمن صهیونیست توان ترمیم آثار زلزله وارده به این رژیم را ندارد.

وی افزود: دستاوردهای مقاومت در غزه را ارج می نهیم. پایداری مقاومت در کرانه باختری و تداوم نبرد ضد اشغالگران را ارج می نهیم.

دبیر کل حزب الله لبنان در این مراسم گفت: روز قدس امسال بسیار متفاوت از سالهای گذشته است و این به برکت طوفان الاقصی است.

نصرالله تاکید کرد: ما پایداری مقاومت در غزه و ملت فلسطین و در برابر ارتش اشغالگر را می ستاییم و حماسه ای بزرگ رقم زدند.

وی افزود: از جمهوری اسلامی ایران و ثبات موضع آن در یاری ملت فلسطین و مقاومت آن تشکر می کنیم. از سوریه به عنوان حامی جنبش های مقاومت در منطقه ما که در معرض تهدیدات قرار دارد نیز تشکر می کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: دشمن صهیونیست به قطعنامه های آتش بس وقعی نمی نهد و افکار عمومی جهانی را نادیده می گیرد و به وحشی گری و تجاوزهای خود ادامه می دهد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ایستادگی و پایداری گفت: به ثبات و پایداری نیاز داریم و به طور حتم پیروزی از جانب خداوند است. باید برای تحقق اهداف طوفان الاقصی اهتمام ورزیم و این وظیفه همه ما است.

نصرالله بیان کرد: وظیفه ما در روز قدس تبین نتایج راهبردی است که طوفان الاقصی محقق کرده است به ویژه خسارات راهبردی پروژه آمریکایی و اسرائیلی در منطقه.

وی افزود: همه منبرها و رسانه ها حامی روند مقاومت باید روشنگری کنند زیرا در این صورت دشمن دستاوردهای تاریخی مقاومت را وارونه جلوه می دهد. برخی از منافقان روی آمار جانباختگان تمرکز کرده و دستاوردها را نادیده گرفته اند.

نصرالله بیان کرد: اگر آزادی سازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰. پس از آن آزادسازی غزه پروژه اسرائیل بزرگ را از بین برد و جنگ ۳۳ روزه پروژه اسرائیل را از نابود کرد؛ طوفان الاقصی و آنچه در جبهه های حامی آن رخ می دهد، رژیم صهیونیستی را بر لبه پرتگاه قرار دارد و نشانه های این موضوع به مرور زمان آشکار خواهد شد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: باید از این نبرد پیروز و سربلند وثابت قدم خارج شویم و دشمن و حامیان آن شکست بخورند تا به هدف نهایی انشاءالله برسیم. طوفان الاقصی بر پایه دستاوردهای مقاومت طی دهه های گذشته بنا و همه اقدامات جنبش های مقاومت و رهبران مقاومت و محور مقاومت به ویژه شهیدان بزرگ و عزیز این مقاومت و در راس آنها حاج قاسم سلیمانی، بنا شد. انشاءالله همگی در قدس دور هم جمع شویم.

کد خبر ۶۰۶۸۶۵۷

نیروهای اشغالگر صهیونیستی پس از جنایت‌های فراوان از بیمارستان شفا عقب نشینی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیروهای اشغالگر اسرائیلی از بیمارستان شفا عقب نشینی کردند.

شبکه ماهواره‌ای الاقصی به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی از اطراف بیمارستان شفا به سمت جنوب شهر غزه عقب‌نشینی کردند.

خودروهای زرهی رژیم اسرائیلی در جریان عقب‌نشینی از بیمارستان شفا اقدام به شلیک کورکورانه و بی‌هدف کردند.

در همین راستا، خبرنگار الجزیره هم از عقب‌نشینی کامل اشغالگران اسرائیلی از داخل و اطراف بیمارستان شفا پس از حدود دو هفته محاصره و حمله به این بیمارستان خبر داد.

کمیته‌های اضطراری به شهروندان فلسطینی هشدار داد برای بررسی اوضاع بیمارستان شفا عجله نکنند، زیرا احتمال وجود کمین یا تک‌تیراندازان اسرائیلی در اطراف بیمارستان وجود دارد.

این کمیته‌ها از فلسطینیان خواست اجازه دهند ابتدا طرف‌های ذی‌ربط به وضعیت بیمارستان رسیدگی کنند و به دستورالعمل‌های صادر شده پایبند باشند.

در پی عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیلی از بیمارستان شفا پس از دو هفته حمله و محاصره، منابع پزشکی فلسطینی تاکید کردند که اجساد صدها شهید در این بیمارستان و خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف آن روی زمین افتاده است.

این منابع تاکید کردند که ساختمان‌های بیمارستان شفا به کلی به آتش کشیده شده و این بیمارستان به طور کامل از خدمت خارج شده و حجم ویرانی در آن و مناطق اطراف آن بسیار زیاد است.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که شهروندان فلسطینی تا این لحظه اجساد بیش از ۵۰ شهید را در بیمارستان شفا پیدا کرده‎اند.

حمله‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه همچنان ادامه دارد. رژیم صهیونیستی همچنان به ارتکاب جنایات علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد و ساختمانهای مسکونی را ویران می‌کند. تاکنون بیش از ۳۲۲ هزار نفر بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه شهید و بیش از ۷۵۵ هزار نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

همزمان با تداوم حمله‌ها، بیشتر بیمارستانها و مراکز درمانی به علت بمباران یا نداشتن سوخت از کار افتاده‌اند.

اشغالگران چندین ساختمان مسکونی را در منطقه السطر در غرب خان یونس ویران کرده‌اند. رژیم صهیونیستی اطراف مرکز درمانی شفا را در شهر غزه زیر آتش سنگین قرار داده است.

منابع فلسطینی از صدای انفجارهای شدید در نتیجه بمباران غرب خان یونس در جنوب غزه خبر می‌دهند.

این منابع به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های قوی در این منطقه اشاره کردند.

قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز ساحل شهر رفح در جنوب غزه را زیر آتش قرار داده‌اند.

منابع خبری از بمباران منطقه البرکه در دیرالبلح و حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی به منازل مردم در این منطقه خبر دادند.

بر اثر حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه المغازی در مرکز غزه نیز سه نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

دو روز پیش، دفتر اطلاع رسانی دولتی حماس در غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: ۱۳ روز از تجاوز ارتش اشغالگر به بیمارستان الشفاء و اطراف آن می‌گذرد و جامعه جهانی سکوت کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی طی جنایاتی ۱۰۵۰۰ خانه را در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه تخریب کرده و به آتش کشیده است. اشغالگران اسرائیلی در حملات چند روز گذشته خود به بیمارستان شفا بیش از ۴۰۰ فلسطینی را به شهادت رساندند. ۱۰۷ بیمار همچنان در شرایطی غیرانسانی در بیمارستان شفا تحت محاصره هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه ضمن محکوم کردن سکوت جامعه بین‌الملل در برابر این جنایات، دولت آمریکا و جامعه جهانی را به سبب همسویی با نسل‌کشی ارتش اشغالگر مسؤول دانست.

کد خبر ۶۰۶۶۳۷۸

مبارزان فلسطینی در غزه ضربه مهلک دیگری به نظامیان اشغالگر وارد کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، رسانه‌های عبری زبان از ضربه سخت به ارتش رژیم صهیونیستی در حادثه‌ای خطرناک در نوار غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند بر اثر حادثه‌ای خطرناک در نوار غزه، یک نظامی کشته شده و شمار زیادی مجروح شدند که حال ۸ نفر از آن‌ها وخیم است و از یکی از مجروحان هم قطع امید شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نظامی دیگر این رژیم در نوار غزه زخمی شدند.

پیش از این نیز ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۳ هزار و ۱۶۰ افسر و نظامی این رژیم از زمان شروع جنگ اشاره کرد که ۱۵۲۳ نفر از آنها در جریان حمله زمینی به غزه زخمی شده اند.

چند رسانه صهیونیستی تاکنون به سانسور شدید ارتش این رژیم در اعلام آمار تلفات خود اشاره کرده‌اند؛ اقدامی که به دلیل شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر فاش کردند که آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که ارتش این رژیم از مقامات بیمارستان‌ها خواسته است تا بدون هماهنگی با ارتش، هیچ آماری از تلفات منتشر نکنند.

کد خبر ۶۰۶۴۹۰۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *