نگاهی به دیدار محرمانه معاون رئیس جمهوری امریکا از عراق

 مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه بطور محرمانه وبدون اطلاع قبلی  به عراق رفت . در این سفر از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق بازدید کرد.
پنس در جریان سفر  از دیدار با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق خودداری کرد وبه تماس تلفنی با وی بسنده کرد  . معاون ترامپ به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق رفت و با نیروهای آمریکایی که در آنجا مستقر هستند دیدار کرد. . سپس به کردستان عراق رفت وبا نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار وگفت وگو کرد.در حال حاضر امریکا به بهانه مبارزه با داعش ۵۲۰۰ سریاز در عراق دارد . این کشور بدون اخذ اجازه از مقامات عراقی به نقل وانتقال نیروهای خود در این کشور مبادرت می کند.

پنس در این دیدار تلفنی با عادل عبد المهدی نخست وزیر عراق گفت وگو کرد بی انکه با وی دیدار کند واین نشاندهنده اینست که مقامات امریکائی به اصول دیپلماتیک پایبند نیستند وبه حاکمیت کشورها احترام نمی گذارند. ودر امور دیگر کشورها دخالت می کنند .

مایک پنس گفت که با نخست‌وزیر عراق درباره ناآرامی‌های این کشور صحبت کرده و عادل عبدالمهدی او را مطمئن ساخته است که بغداد در تلاش برای “جلوگیری از خشونت” است.  معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در پایگاه هوایی عین  الاسد عراق تاکید کرد، ایالات متحده از تعهد به نابودی داعش و هر سازمان افراطگرایی دست نخواهد کشید. این مقام آمریکایی همچنین بار دیگر مدعی شد که به حاکمیت عراق احترام می‌گذارد و دوباره نسبت به نفوذ همسایگان عراق ابراز نگرانی کرد.

معاون رئیس جمهوری امریکا از بیم ترور از اعلام  سفر خود امتناع کرد ودزدکی از عراق دیدار کرد وپس از چند ساعت دیدار با سربازان امریکائی به شمال عراق رفت وبا مقامات اقلیم کردستان دیدار وگفت وگو کرد سپس خاک عراق را ترک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *