چرا اردنی ها  از  شلیک موشک توسط ایران بسوی اسرائیل خوشحالی کردند؟

بسام البدارین خبرنگار روزنامه القدس العربی در امان پایتخت اردن  در گزارشی   با اشاره به حمله پهبادی وموشکی ایران به اسرائیل در شنبه شب(  ۲۵ فروردین )   نوشت:مردم اردن شنبه شب از شنیدن خبر حمله موشکی ایران به اسرائیل به خیابان ها آمده و اظهار خوشحالی کردند وتلاش می کردند موشک ها وبهبادهای ایران را در آسمان مشاهده کنند.

مردم اردن در استان های مختلف با سوار شدن به خودرو های خود در خیابان های امان وشهرها برای دیدن موشک های ایران اظهار خرسندی می کردند چرا که انها هر حمله ای که علیه صهیونیست ها انجام  گیرد را مورد حمایت قرار می دهند ومعتقدند که حمله به اسرائیل می تواند اثار تجاوز صهیونیست ها به مردم نوار عزه  را کاهش دهد .

این خبرنگارمی افزاید : مردم اردن در مصاحبه با این خبرنگار اعلام می کردند که کاش ارتش های عربی همچون ارتش ایران به مواضع صهیونیست ها حمله می کردند وانها را درهم می کوبند.

خبرنگار القدس العربی می نویسد : اردنی ها از هر اقدامی علیه صهیونیست ها استقبال می کنند زیرا شش ماه تجاوز مستمر به مردم غزه که تاکنون بیش از ۳۴ هزار شهید وبیش ۷۰ هزار زخمی برجای گذاشته مستلزم اینست که اعراب ومسلمانان این رژیم کودک کش را مجازات نمایند.

در این میان دولت اردن شنبه شب اعلام کرد که حریم هوائی خودرا بروی موشک های ایران  بسته وهر موشکی از این حریم عبور کند را سرنگون خواهد کرد.

مقامات اسرائیل پس از شلیک موشک وپهباد از سوی ایران بسوی فلسطین اشغالی اعلام کردند که اردن با سرنگونی تعدادی موشک وهواپیمای بدون سرنشین ایران عملا از اسرائیل در برابر حمله ایران حمایت کرد.

موضع دولت اردن بویژه عبد الله دوم شاه این کشور نسبت به جمهوری اسلامی ایران همواره موضع خصمانه بوده است وپادشاه اردن ۲۰ پایگاه نظامی د ر اختیار امریکا قرار داده است ودر شنبه شب طبق نوشته رسانه ها دولت اردن به امریکا ، انگلیس ، فرانسه واسرائیل اجازه داد با استفاده از حریم هوائی کشورش به مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین وموشکهای ایران بپردازند.

در این میان وزیر خارجه اردن در ملاقات با امیر عبد اللهیان در نیویورک  اعلام کرد که کشورش خواهان روابط حسته با جمهوری اسلامی ایران است وی نگفت چرا هواپیماهای اردنی به مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین وموشکهای ایران پرداخته وتعدادی از انها را در اسمان اردن سرنگون کرده اند.

مسلما مردم مسلمان ایران واردن ومردم کشورهای عربی این موضع خصمانه اردن نسبت به ایران اسلامی که خنجری به قلب مردم غزه به شمار می رود را فراموش نخواهد کرد .زیرا مقامات اسرائیلی از دولت وشاه اردن نسبت به شلیک موشک بسوی  موشک ها وهواپیماهای بدون سرنشین ایران تشکر وقدردانی کردند واین درواقع لکه ننگی است بر پیشانی حکام اردن که همواره خودرا در  اختیار امریکا وصهیونیست ها قرار داده اند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *