چرا امارات متحده عربی سفارتخانه خودرا در دمشق گشود؟

لوموند نوشت:  امارات پس سال ها قطع روابط با سوریه اینک سفارتخانه خودرا در دمشق می گشاید ، این روزنامه افزود بازگشایی سفارت  امارات در دمشق نشان می دهد که امارات واقعیت های سیاسی ونظامی در سوریه را درک کرده است زیرا دولت سوریه اینک کنترل کشور را دردست دارد وخواسته غربیها دایر بر ضرورت خروج اسد از سوریه شکست خورده است.

لوموند نوشت بازگشت امارات به دمشق وشاید بازگشت نزدیک بحرین به سوریه نشان می دهد دولت سوریه مرکز خودرا بازگردانده است  .

لوموند می نویسد امارات امیدوار است با برقراری رابطه با سوریه بتواند با نفوذ ایران وترکیه در سوریه مقابله کند .

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات در توئیتر نوشت: نقش اعراب در سوریه در مقابله با توسعه گری ایران وترکیه ضروری بنظر می رسد وامارات سعی می کند نقش خودرا در سوریه پررنگ کند.

لوموند بنقل از یک کارشناس سوری مقیم در لبنان می نویسد : اقدام امارات در گشایش سفارت خودر در سوریه نمیتواند بدون هماهنگی با سعودی ویا چراغ سبز امریکا باشد .وامارات وعربستان درصدد از بین بردن نفوذ ایران در سوریه هستند .

این روزنامه با اشاره به گشایش سفارت امارات در دمشق نوشت:  موضع امارات نسبت به رژِیم سوریه روشن نبود زیرا امارات از موضع دولت سوریه انتقاد می کرد ومخالفین دولت سوریه را به پول واسلحه مجهز می کرد ولی اموال سردمداران رژیم سوریه را در بانک های خود نگه میداشت وبه بشری اسد خواهر بشار اسد اقامت داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *