۴۳ هزار کشته و زخمی حاصل ۲ هزار روز جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن

تهران – ایرنا – واحد نظارت مرکز حقوق بشر و آمار جنایات تجاوزات سعودی – آمریکایی یمن، آمار شهدا ، زخمی‌ها و خسارات وارد شده به این کشور در طی ۲ هزار روز جنگ مداوم علیه مردم این کشور را اعلام کرد که بر اساس آن در این مدت ۴۳ هزار و ۱۸۱ نفر از شهروند یمن در جریان حملات ائتلاف متجاوز سعودی کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «المسیره» یمن، واحد نظارت مرکز حقوق بشر و آمار جنایات تجاوزات سعودی – آمریکایی یمن روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای افزود: در این مدت ۱۶ هزار و ۹۷۸ شهروند یمنی بر اثر حملات زمینی، هوایی و دریایی ائتلاف سعودی شهید شده‌اند که سه هزار و ۷۹۰ نفر از آنها کودک و ۲ هزار و ۳۸۱ نفر زن هستند.

این مرکز تعداد مجروحان جنگ تحمیل ائتلاف متجاوز سعودی را ۲۶ هزار و ۲۰۳ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۸۹ نفر آنها کودک و ۲  هزار و ۷۸۰ نفر زن هستند.

واحد نظارت مرکز حقوق بشر و آمار جنایات تجاوزات سعودی – آمریکایی در یمن با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۱۳۵ مرکز و تاسیسات زیربنایی این کشور در طی مدت یاد شده بر اثر حملات نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان تخریب شده و آسیب دیده است، اضافه کرد: این تجاوز باعث تخریب و خسارت ۱۵ فرودگاه ، ۱۶ بندر، ۳۰۴ ایستگاه برق و ژنراتور و ۵۳۷ شبکه و ایستگاه ارتباطی برق شده است.

بر اساس این گزارش، در پی حملات هوایی متجاوزان ۲ هزار و ۹۸ مخزن و شبکه آب و یکهزار و ۹۶۵ تاسیسات دولتی و ۲ هزار و ۲۰۰ جاده و پل از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن هدف قرار گرفته و تخریب شده است .

در این بیانیه اشاره شده است که در نتیجه این تجاوز ۵۶۵ هزار و ۹۷۳ منزل مسکونی شهروندان غیر نظامی همچنین ۵۷۶ هزار و ۵۲۸ مرکز خدماتی در یمن تخریب و خسارت دیده است.

همچنین در این مدت بر اثر حملات نیروهای متجاوز ائتلاف ۱۷۶ دانشگاه، یک هزار و ۳۷۵ مسجد، ۳۶۵ مرکز گردشگری و ۳۸۹ بیمارستان و مراکز درمانی تخریب شده است و یا خسارت دیده‌اند.

بر این اساس، در پی این حملات یک هزار و ۹۵ مدرسه و مرکز آموزشی، ۶ هزار و ۷۳۲ چاه و زمین کشاورزی ، ۱۳۲ مکان ورزشی، ۲۴۴ سایت باستانی و ۴۷ مرکز رسانه‌ای بطور عمد از سوی ائتلاف متجاوز سعودی هدف قرار گرفته و تخریب شده است.

بر اساس بیانیه واحد نظارت مرکز حقوق بشر و آمار جنایات تجاوزات سعودی – آمریکایی یمن در ۲ هزار روز جنگ علیه مردم این کشور، ۲۲ هزار و ۴۰۴ موسسه اقتصادی و ۳۹۲ کارخانه، ۲۸۶ تانکر سوخت، ۱۱ هزار و ۲۲۷ موسسه تجاری و ۴۰۷ مرغداری و دامداری تخریب شده و آسیب دیده‌اند.
همچنین طی این مدت هواپیماهای نیروهای ائتلاف بطور عمد ۶ هزار و ۸۹۹ وسیله حمل و نقل، ۴۶۳ قایق ماهیگیری ، ۸۸۴ انبار مواد غذایی، ۳۹۱ جایگاه سوخت، ۶۷۲ بازار و ۷۸۳ کامیون مواد غذایی را هدف قرار دادند و نابود کردند.

عربستان به همراهی برخی کشورهای عربی و با چراغ سبز آمریکا و کمک رژیم صهیونیستی از شش سال پیش تاکنون به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن، این کشور را هدف بدترین حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار داده و شدیدترین محاصره نظامی تاریخ معاصر را علیه مردم این کشور در سکوت و بی‌تفاوتی جامعه جهانی و سازمان ملل اعمال کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *