اثرات مخرب روابط سران عربستان وامارات با اسرائیلی ها بر کشورهای منطقه

خبرهای منتشره در رسانه های جمعی عرب واسرائیل حاکی از اینست که شیوخ امارات وعربستان روابط خودرا با اسرائیل تقویت کرده وهمکاری خودرا با شرکت های امنیتی این رژیم کسترش داده اند بطوری که عوامل موساد هم اکنون بطور علنی در امارات متحده عربی حضور دارند .

عوامل موساد در درجه اول قصد دارند علیه ایران جاسوسی نمایند زیرا مقامات موساد از قدرت نظامی ایران به هراس افتاده وقصد دارند از نزدیک یا قدرت نظامی ایران اشنا شوند وچه بهتر از امارات وسیله ای برای نفوذ وکسب اطلاعات درباره اسلحه ایرانی استفاده نمایند.

همانطور که رسانه های اسرائیلی فاش کردند که محمد بن زاید ولیعهد ابو ظبی دستور داده است اسرائیلی ها بدون ویزا وارد امیرنشین های خلیج فارس شوند وهر مدتی که میخواهند در این امیر نشین ها اقامت نمایند.

این در واقع نشان می دهد که شیوخ امارات با اسرائیلی ها توافق کرده اند که ازادند در امارات به سیاحت وجاسوسی میادرت ورزند وهیج کنترلی بر انها اعمال نمی شود.

با اینکه شیوخ امارات با توسل به نیروها وعوامل موساد واسرائیل قصد دارند حکومت خودرا تقویت واز تلاش مخالفین جهت سرنگونی ان جلوگیری نمایند ، با این همه دست اسرائیلی ها بویژه موساد را در انجام جاسوسی علیه ایران باز گذاشته اند .

در همین حال خبرهای منتشره از سوی مطبوعات اسرائیلی حاکی از اینست که محمد بن سلمان که شاگرد محمد بن زاید بشمار می رود از محمد بن زاید تبعیت کرده وبه شرکت های اسرائیلی  اجازه داده است در پروژه ۲۰۳۰  مشارکت نمایند .از اینرو اسرائیلی ها تاکنون بطور علنی وارد عربستان نشده اند وهرچه هست مخفیانه انجام می گیرد وخود ولیعهد عربستان میخواهد راه ورود اسرائیلی ها به عربستان را باز کند ودونالد ترامپ را خوشحال وخرسند نماید.

شیوخ امارات وعربستان برای رسیدن به هدف های خود یعنی ادامه حکومت خود حاضرند هرچه ترامپ از انها میخواهد انجام دهند که در مقدمه انها برقراری روابط با اسرائیل وتقدیم کمک به ان جهت مبارزه با فلسطینی ها است.

محمد بن سلمان بارها اعلام کرده که اسرائیل حق حیات دارد وباید اسرائیلی ها در سرزمین های اشغالی ازادانه زندگی کنند.از اینرو ولیعهد عربستان  مایل است با صهیونیست ها روابط علنی برقرار کند ولی برخی ملاحظات به او اجازه نمیدهد دست به این اقدام خطرناک یزند.

شاید محمد بن سلمان پس از مرگ پدرش وتعیینش  بعنوان پادشاه عربستان ملاحظات را کناره گذاشته وبرقراری روابط با اسرائیل را علنی نماید.

بهر حال برقراری روابط همکاری بین عربستان وامارات از یکطرف واسرائیل از طرف دیگر می تواند به کشورهای همجوار از جمله جمهوری اسلامی ایران زیان های زیادی وارد اورد که ضروری است این موضوع مد نظر قرار گیرد زیرا اسرائیلی ها برای رسیدن به اهداف خود حاضرند دست به مکر وحیله وترفند بزنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *