عربستان سعودی با آزادی ۱۲۸ اسیر انصار الله به شکست خود در جنگ یمن اعتراف کرد

  رژیم ال سعود روز پنجشنبه ۱۲۸ اسیر انصارالله یمن را ازاد وانها  وارد  صنعا  شدند.

این اسیران با سه هواپیمای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از عربستان وارد فرودگاه صنعا شدند. رهبران انصارالله و خانواده آنها برای استقبال آنها به فرودگاه آمده بودند.

بنظر می رسد ازادی اسیران انصار الله می تواند به پایان دادن به جنگ پنجساله عربستان علیه مردم یمن کمک کند.

قبل از این عربستان وعده داده بود که ۲۰۰ اسیر انصار الله را ازاد خواهد کرد وقول داده بود که به هواپیماهای حامل بیماران از صنعا اجازه خواهد داد زیر نظر صلیب سرخ بین المللی بیماران را برای درمان منتقل نمایند.

هنوز عربستان جدول زمان بندی شده ای  را برای ازادی کلیه اسرای یمنی تعیین نکرده است ولی بنظر می رسد عربستان نسبت به یافتن راه حل مسالمت امیز برای جنگ  یمن علاقمند است ودر این زمینه جدیت از خود نشان می دهد..

جنگ پنجساله یمن موجب بروز فاجعه انسانی شد وطی پنجال صد هزار یمنی کشته و۸۰ در صد مردم یمن نیاز به کمک های انسانی دارند.

تجاوز عربستان به یمن وکمک  امارات وبرخی از کشورهای عربی به تجاوز سعودی به یمن صدای سازمانهای بین المللی را دراورد وعربستان اینک احساس می کند منزوی شده است وامارات در مارس گذشته تصمیم گرفت نیروهای خودرا از یمن فراخواند وشرکت خودرا در جنگ معلق نماید.

اینک عربستان سعودی نتبجه تجاوز خودرا دیده ومحمد بن سلمان نتوانست در این جنگ خانمانسوز به پیروزی برسد از اینرو با تحمل شکست مجبور شد با مذاکره با انصار الله موافقت نماید شاید بتواند خودرا از منجلاب جنگ یمن نجات دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *