«میقاتی» با «عون» دیدار می کند/ جلسه سرنوشت ساز برای تشکیل کابینه

نخست وزیر مکلف لبنان قرار است فردا سه شنبه با رئیس جمهور این کشور دیدار کرده و آخرین رایزنی ها با وی در خصوص تشکیل دولت جدید را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الأخبار، «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه لبنان قرار است فردا سه شنبه با «میشل عون» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کند.

بر اساس این گزارش، الاخبار اعلام کرد که نجیب میقاتی در جریان جلسه فردای خود با میشل عون لیستی از وزرای مد نظر خود برای تشکیل دولت جدید لبنان را به رئیس جمهور این کشور ارائه خواهد کرد.

منابع آگاه به الاخبار گفته اند که جلسه فردا میان میشل عون و نجیب میقاتی بسیار سرنوشت ساز است و اگر دو طرف در خصوص تشکیل کابینه جدید به نتیجه مشخصی نرسند احتمال انصراف میقاتی وجود دارد.

این درحالی است که پیشتر روزنامه «الجمهوریه» لبنان در مطلبی رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید این کشور را مثبت و سازنده ارزیابی کرد. این روزنامه نوشت: احتمال اینکه در آینده نزدیک از دولت جدید لبنان رونمایی شود، زیاد است.

روزنامه مذکور در مطلب خود اعلام کرد: پست‌های حساس و کلیدی توزیع شده و اسامی شخصیت‌های متصدی آنها به غیر از نام مطرح شده برای وزارت کشور که توافقی خواهد بود، مشخص شده است.

روزنامه الجمهوریه عنوان کرد: اگر در لحظات آخر اتفاق خاصی رخ ندهد، امکان تشکیل قریب الوقوع دولت لبنان وجود دارد. گفتنی است، طی روزهای گذشته سلسله رایزنی‌های فشرده‌ای میان طرف‌های مختلف لبنانی برای تشکیل دولت جدید این کشور انجام شده است.

کد خبر ۵۲۹۸۳۵۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *