حزب الله ۲۰۰ موشک به شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد

رکورد شکنی حزب الله با شلیک ۲۰۰ موشک به شمال فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز را روزی استتثنایی در جبهه نبرد با حزب الله در شمال فلسطین اشغالی توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که حدود ۲۰۰ موشک امروز از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد که یک رکورد از آغاز جنگ به شمار می‌رود.

این رسانه‌ها افزودند در پی حملات موشکی حزب الله، آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کریات شمونه، مرگلیوت، مسکاف عام و کفر گلعادی به صدا درآمد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از شنبده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های أدمیت، حانیتا، یعرا، متسوفا، شلومی، لیمان، روش هنیکرا و البصة از بیم حملات مشوکی و پهپادی از جنوب لبنان خبر دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم اذعان کرد که سه نظامی این رژیم بر اثر حمله با پهپاد انفجاری از جنوب لبنان به شهرک اشغالی «المطله» زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

کد خبر ۶۱۰۸۵۵۲

منابع بیمارستانی در نوار غزه از شهادت ۴۸ فلسطینی در این باریکه طی ساعات اخیر با تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، منابع پزشکی اعلام کردند که شمار شهدای حملات ساعات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه به ۴۸ نفر افزایش یافته است.

این منابع از شهادت ۵ فلسطینی در بمباران خانه‌ای در البریج در مرکز نوار غزه خبر دادند.

بنابراین گزارش، جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۵ فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

منابع محلی همچنین از شهادت ۱۰ فلسطینی در بمباران مرکز آنروا در جنوب غزه خبر دادند.

جنگنده‌های اسرائیلی یکی از مراکز اسکان آوارگان فلسطینی وابسته به آژانس امدادرسانی سازمان ملل آنروا را در محله الصبره در جنوب شهر غزه بمباران کردند.

در این جنایت دست کم ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیده و شمار زیادی هم زخمی شدند.

کد خبر ۶۱۰۷۲۱۳

خبرنگار العالم در غزه، علت اصلی خروج خود از باریکه غزه پس از نزدیک به ۲۰ سال فعالیت خبرنگاری و هفت ماه گزارش بحران جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

اسراء البحیصی، بانوی مشهور خبرنگار فلسطینی شبکه خبری العالم در غزه، پس از هفت ماه بحران جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، برای اولین بار در استودیوی برنامه صباح جدید شبکه العالم در تهران حضور یافت و به تشریح علل خروج خود از غزه پرداخت.
وی به رغم حملات رژیم صهیونیستی به غزه و بمباران و تخریب دفتر کارش در این منطقه و سپس هدف قراردادن خانه اش در محله «الشجاعیه» در شرق غزه و مهاجرت به سمت دیر البلح و از آنجا به شهر رفح در جنوب باریکه غزه و از دست دادن بسیاری از اعضای خانواده اش در این جنگ، تا کنون از غزه خارج نشده بود.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، ۷ ماه از حمله رژیم اسرائیل به غزه می گذرد و من ۳ هفته است که از غزه دورم و این سه هفته، مثل سه سال بر من گذشته است.

بانوی فلسطینی خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه، با بیان این که آرزو دارد دوباره به غزه برگردد، خاطرنشان کرد، وقتی که در غزه بودم با توجه به این که شاهد کشتار هموطنانم بودم هر روز گریه می کردم اما دردی که امروز مزید بر علت شده است، درد دوری از وطنی است که هنوز درد می کشد.

گفتگو با بانوی مشهور خبرنگار فلسطینی العالم؛ از جراحی بدون بیهوشی مجروحان تا روایت دردناک خروج از غزه

وی درباره علت خروج خود از غزه به شبکه العالم گفت: به دو دلیل که به بچه هایم مربوط می شوند، از غزه خارج شده ام. دلیل اول پسرم است که از بیماری خاص رنج می برد و نیازمندی های خاص دارد. او به یک محیط اختصاصی در خانه نیاز دارد. با اینکه ۱۵ ساله است اما ذهنش کودک است. پس از آنکه خانه مان در محله «الشجاعیه» در شرق غزه بمباران شد، مجبور شدیم به محل دیگری مهاجرت کنیم. ما به خانه ای رفتیم که خیلی از خانواده های دیگر دیر البلح را در خود جای داده بود. این خانه مناسب مراقبت از پسرم نبود لذا او از خانه بیرون می رفت و در شهر سرگردان می شد.
گفتنی است که محله الشجاعیه غزه به علت نبردهای سنگین نیروهای مقاومت در برابر حملات رژیم صهیونیستی و تحمیل تلفات فراوان به نیروهای این رژیم مورد بغض و کینه نظامیان صهیونیست بوده است به طوری که اواخر آذر ماه ۱۴۰۲ منابع رسانه‌ای تصاویر وحشتناکی از منفجر کردن ۵۶ ساختمان مسکونی در این محله منتشر کردند که از درنده خویی و عقده‌گشایی آنها به علت دریافت ضربات دردناک از مقاومت حکایت داشت.

این اقدام  پس از آن صورت گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای قبل وارد یک نبرد شدید با نیروهای مبارز فلسطینی در محله الشجاعیه شده بود و بر اثر آن درگیری، تلفات سنگینی را متحمل شده بود.

در ادامه این گفت وگو اسراء البحیصی خاطرنشان کرد که به دنبال خروج پسر بیمارش از محل سکونت جدید شان در دیرالبلح، ۲۲ ساعت از وضعیت پسرش بی خبر بود و نمی دانست چه بر سرش آمده است؟ آیا براثر حملات رژیم صهیونیستی زخمی شده؟ دست و پایش قطع شده؟ کشته شده است؟

وی گفت که پدرش در میان ویرانه ها و اجساد فلسطینیانی که طعمه سگ ها شده بودند به دنبال جنازه اش می گشت. اسراء گفت: این ۲۲ ساعت سخت یکی از علت هایی بود که او را ناچار به خروج از غزه کرد.

بانوی فلسطینی خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه، تشریح کرد که مدتها در برابر این فکر مقاومت کرده است حتی وقتی که مردم از غزه خارج می شدند، حاضر نبود این شهر را ترک کند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که پس از نامه مشهورش برای رهبر انقلاب اسلامی ایران و پاسخ آیت الله سید علی خامنه ای به این نامه در پخش مستقیم یکی از سخنرانی هایشان، هدف حملات رژیم اسرائیل قرار گرفت.

اسراء البحیصی گفت که به رغم این حمله کوچک ترین اهمیتی به تهدیدهای رژیم صهیونیستی ندادم و همچنان بر ادامه انتقال حقیقت از طریق شبکه العالم ادامه دادم. اما وقتی که گزارشی از مجروحانی که بدون بیهوشی درمان می شوند تهیه کردم، پسر کوچکترم کریم به من گفت که اگر من زخمی شوم و بخواهید بدون بیهوشی پایم را قطع کنید، شما را نمی‌بخشم.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که این حرف شوکی به من وارد مرا را مجبور کرد که به فکر خروج از غزه بیفتم. اما با مدیریت شبکه العالم تماس گرفتم و خواستار ادامه فعالیت رسانه ای ام در العالم شد تا حمایتم از غزه متوقف نشود.

إسراء البحيصي خبرنگار فلسطینی شبکه خبری العالم در غزه، از سال ۲۰۰۵ و به مدت بیش از ۱۹ سال است که با تلویزیون العالم همکاری دارد و در طول فعالیت های خود همواره صدای مردم سرزمین فلسطین در بحبوحه جنایات متعدد رژیم صهیونیستی بوده است.

برخی منابع عبری در گزارش‌هایی به عدم حضور یحیی السنوار (رئیس جنبش حماس در نوار غزه) در شهر رفح اشاره کرده و اعلام کردند که وی احتمالا در مکان دیگری حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: جدیدترین اطلاعات حاکی از آن است که یحیی السنوار (رئیس جنبش حماس در نوار غزه) در تونل هایی در اطراف خان یونس (جنوب نوار غزه) حضور دارد و در شهر رفح که هم اکنون ارتش اسرائیل در آنجا متمرکز شده حضور ندارد.

در ادامه این گزارش از یحیی السنوار با عنوان مغز متفکر عملیات هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) یاد شده است که ارتش رژیم صهیونیستی با وجود همه تلاش‌ها طی بیش از هفت ماه اخیر نتوانسته به مکان اقامت دقیق وی دسترسی پیدا کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که تاکنون هیچ دستاوردی در جنگ علیه غزه نداشته است، اخیرا عنوان کرده است که ترور یحیی السنوار یکی از عناصر اساسی یکی از اهداف اسرائیل در جنگ غزه یعنی از بین بردن حماس است.

پایان

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه هایی از ساکنان برخی مناطق جنوب و شمال نوار غزه خواست که فورا این مناطق را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه از مردم غزه ساکن در برخی مناطق شمالی و جنوبی خواست فوراً این مناطق را ترک کنند.

وی در این بیانیه که از طریق شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده اعلام کرد: فراخوان به همه ساکنان و آوارگان در منطقه جبلیه، محله‌های السلام، النور، تل الزعتر، مجتمع بیت لاهیا، اردوگاه جبلیه، عزبت ملین، الروضه، النزه، الجرن، النهضه و الظهور، از شما خواسته می‌شود که فوراً به پناهگاه‌های غرب شهر غزه نقل مکان کنید.

در ادامه این بیانیه بدون توجه به این واقعیت که همه مناطق ذکر شده مسکونی هستند، آمده است: شما در یک منطقه جنگی خطرناک هستید! حماس در تلاش است تا توانمندی‌های خود را در این مناطق بازسازی کند و بنابراین ارتش اسرائیل با قدرت شدید علیه آنها در منطقه‌ای که شما در آن حضور دارید اقدام خواهد کرد. بنابراین، همه کسانی که خود و خانواده‌هایشان در این مناطق حضور دارند در معرض خطر قرار دارند.

در ادامه این بیانیه با ادعای حضور مبارزان مقاومت در برخی مناطق رفح از جمله اردوگاه‌های رفح و شبوره و محله‌های العداری، جنینه و خربه العداس از اهالی غزه که ساکنان این منطقه هستند خواسته شده که فوراً به منطقه المواسی بروند.

کد خبر ۶۱۰۲۹۶۰

گردان‌های قسام اعلام کرد که یک اسیر اسرائیلی دربند مقاومت را در نوار غزه از خودکشی نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس با صدور پیامی اعلام کرد که یکی از اسیران اسرائیلی دربند مقاومت در نوار غزه را که قصد خودکشی داشت، نجات داده است.

در بیانیه گردان‌های قسام آمده است: چند روز پیش، در آخرین لحظات یکی از اسرای دشمن را پس از تلاش برای خودکشی در محل اسارت خود نجات دادیم.

گردان‌های قسام تأکید کرد: دشمن صهیونیستی و شخص نتانیاهو را مسئول کامل وخامت اوضاع جسمی و روحی برخی اسرای دشمن می‌دانیم.

در عکسی که گردان‌های قسام در این خصوص منتشر کرده است، به سه زبان عبری، عربی و انگلیسی به نقل از اسرای اسرائیلی نوشته شده است: چرا ما اینجا رها شده‌ایم؟

چند روز گذشته هم ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد که «جودی فانشتاین» اسیر زن ۷۱ ساله اسرائیلی که یک ماه پیش به همراه یک اسیر دیگر در جریان بمباران صهیونیست‌ها زخمی شد، کشته شده است.

کد خبر ۶۱۰۲۴۷۰

در دویست و سیزدهمین روز تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی، وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای آمار جدید شهدای غزه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۵۲ فلسطینی شهید شده و ۹۰ نفر هم زخمی شدند. شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸ هزار و ۱۰۸ نفر رسیده است.

دست کم ۷۲ درصد از مجموع شهدا و مجروحان زن و کودک هستند. هنوز هزاران نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند که برخی منابع این آمار را بیش از ۸۰۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

کد خبر ۶۰۹۸۳۶۹

دانشگاه‌های آمریکا در روزهای اخیر شاهد تشدید تنش و سرکوب آزاردهنده فعالان دانشجویی حامی غزه بوده‌اند؛ سرکوبی خشونت‌آمیز که این بار استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی روایتگر آن است.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: جودی آرمور، استاد برجسته حقوق دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، در گفت‌وگوی اختصاصی با تهران‌تایمز، با ارائه جزئیاتی درباره سرکوب دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ما را به درکی عمیق‌تر از فضای امنیتی این روزهای دانشگاه‌های این کشور سوق داد.

دانشجویانی که با خواسته برقراری آتش‌بس در غزه، در محوطه دانشگاه‌های آمریکا چادر زده و تحصن کرده بودند، با حجم وسیعی از واکنش‌های تند و منفی از جمله توهین، اخراج، تعلیق، حمله فیزیکی و بازداشت روبه‌رو شده‌اند. علاوه بر این، برخی اساتید نیز در تلاش برای محافظت از دانشجویان برابر خشونت پلیس در محوطه دانشگاه‌، با سرنوشتی مشابه مواجه شدند.

پروفسور آرمور در گفت‌وگوی اختصاصی با تهران‌تایمز، از زوایای پیدا و پنهان این حمله آشکار به آزادی بیان پرده برداشت. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

سیاستمداران و رؤسای دانشگاه دانشجویان معترض حامی حقوق فلسطین را به یهودستیزی متهم کرده‌اند. با این رویکرد موافق هستید؟

قطعاً خیر. این ادعایی غیر واقعی و ناعادلانه علیه دانشجویان است. آنجا بودم و بارها با دانشجویان صحبت کردم. بسیاری از آنها یهودی هستند و دانشجویان دیگری هم با همه نوع اعتقادات مذهبی بین آنها حضور دارند. خودم کاتولیک هستم. هیچ ارتباطی بین سلاخی کودکان و یهودستیزی وجود ندارد. نباید صهیونیست‌ستیزی را با یهودستیزی اشتباه گرفت. این دانشجویان به بیان ساده مخالف جنگ هستند و اتهامات یهودستیزی که علیه آنها مطرح می‌شود، تلاشی برای سرکوب آنهاست. معتقدم این کار تنها فعالیت دانشجویان را تشدید و آنها را برای حمایت قاطع از صلح مصمم‌تر می‌کند.

ما وقت زیادی را صرف می‌کنیم که به این دانشجویان تفکر آزاد و مستقل را بیاموزیم و زمانی که آموخته‌های خود را عملی می‌کنند، آنها را سرکوب می‌کنیم! علاوه بر این، برای توجیه سرکوب دانشجویان، دروغ‌های دیگری همچون «حمله به مردم و عابران» و «مسدود کردن ساختمان‌های مهم دانشگاه» به آنها نسبت داده شده است. البته افرادی که در اعتراضات حضور دارند، به‌راحتی قادر به تکذیب این تهمت‌ها و دروغ‌ها هستند. به عنوان شاهد، می‌توانم به صلح‌آمیز و محترمانه بودن رفتار دانشجویان در طول تظاهرات شهادت بدهم.

دانشگاه با درخواست از پلیس برای مداخله و اتخاذ اقدامات دیگری همچون تعلیق یا اخراج، شمشیر را از رو بسته است. آیا اساتید مجبور به سکوت شده‌اند؟

شخصاً به عنوان استاد تمام، اگر حرفی بزنم که به مذاق مدیریت خوش نیاید، برابر فشار آنها مصون هستم. اما در پاسخ به پرسش شما باید بگویم که نوعی اعمال فشار زیرکانه‌ای وجود دارد که اعضای هیأت عملی را مجبور و ترغیب به پیروی از موضع مدیریت می‌کند!

نخستین تهدیدی که به آن روبه‌رو هستیم، مستقیماً از جانب مدیریت مرکزی دانشگاه نیست بلکه از تصمیم آنها برای اعزام پلیس به محوطه دانشگاه برمی‌خیزد. رئیس دانشگاه کلمبیا در کشاندن پای پلیس به دانشگاه پیشتاز بود و در ادامه نیز سایر دانشگاه‌ها نیز از او تبعیت کردند. هرچند، برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه کالیفرنیا مقابل این اقدام مقاومت کرد و رؤسا و مقامات اجرایی آن تصمیم گرفتند که از نیروهای پلیس استفاده نکنند. نیروهای امنیتی هرگز نمی‌توانند بدون اجازه مستقیم رئیس، وارد ساختمان‌های دانشگاهی شوند.

این تصمیم نه تنها علیه اعضای هیأت علمی بلکه مهم‌تر آن، خیانت به دانشجویان است. مقامات دانشگاهی دائماً به جو و فضای دوستانه دانشگاه‌ها و اینکه دانشگاه خانه دانشجوست، تاکید می‌کنند اما در عین حال نیروهای سرکوب را برای بدرفتاری با اعضای خانواده‌شان، به‌کار می‌گیرند! دانشگاه مدعی است که «دانشجو محور» است اما زمانی که دانشجویان علیه کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان اعتراضات صلح‌آمیز برگزار می‌کنند، با پلیس ضدشورش تا دندان مسلح، باتوم، دستبند و گاز فلفل به سراغ‌شان می‌آیند!

در چنین شرایطی، آیا می‌توان بدون ریاکاری مدعی شویم که برای این دانشجویان خوراک آموزشی تأمین می‌شود؟

رسانه‌های جریان اصلی از زمان آغاز جنگ غزه، دائماً روایت‌هایی در حمایت از اسرائیل ارائه می‌کنند. دانشگاه‌های سراسر آمریکا نیز به تبعیت، موضعی مشابه اتخاذ کرده‌اند. با توجه به این شرایط، دانشجویان چطور موفق شدند به واقعیت اوضاع در فلسطین پی ببرند؟

بسیاری از دانشگاه‌های آمریکایی از سوی اعانه‌دهندگان حامی اسرائیل تامین مالی می‌شوند؛ افرادی که هرنوع انتقاد از اسرائیل را غیرقابل قبول می‌دانند و این موضوع، فضای حاکمیتی و نظارتی بر این مؤسسات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در واقع، حقیقت این است که دانشگاه‌های ما اینگونه مدیریت می‌شوند و باید به آن اذعان کنیم.

با این حال، دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به‌رغم اینکه در فضای آکادمیک صرفاً در معرض روایت‌های حامی صهیونیست قرار می‌گیرند، از طریق فضای مجازی به ویژه «تیک‌تاک» و در سطحی پایین‌تر «توئیتر (ایکس)»، به تفکری مستقل دست یافته‌اند. نسل جوان با استفاده از این پلتفرم‌ها موفق به «دور زدن» روایت رسمی (وارونه) شدند. به همین دلیل مقامات آمریکا در حال حاضر در تلاش برای ممنوع کردن تیک‌تاک هستند. آنها قصد دارند تا دسترسی جوانان را به منابع اطلاعاتی جایگزین محدود کنند.

شما به عنوان یکی از مدافعان مشهور برابری نژادی، آیا هیچ وجه تشابهی بین اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا و جنبش‌های قبلی در حمایت از حقوق آفریقایی-آمریکایی‌ها می‌بینید؟

بسیاری از دانشجویانی که در این خیزش در حمایت از فلسطین شرکت می‌کنند، زمانی که جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزشمند است» جان گرفت، ۱۰ تا ۱۳ سال داشتند. این جوانان امروز و نوجوانان دیروز، با چشمان خود شاهد اهمیت به چالش کشیدن مقامات در مواجهه با سرکوب و خشونت سیستماتیک علیه گروه‌های محروم بودند. در جریان جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزشمند است»، آفریقایی-آمریکایی‌ها گروه محروم و مطرود بودند و در خیزش امروز، فلسطینیان جامعه محروم هستند؛ و یک بار دیگر، معترضانی که به‌دنبال عدالت هستند، با واکنش خشونت‌آمیز پلیس مواجه شده و می‌شوند.

به لحاظ تاریخی نیز، مدافعان حقوق برابری نژادی هم تلاش‌های خود را به سمت مقابله با جنگ‌ها گسترش داده‌اند. مارتین لوتر کینگ نیز آشکارا درباره جنگ ویتنام حرف زد و حامی توقف آن بود.

کد خبر ۶۰۹۶۹۶۸

دانشگاه ساینس پو در پاریس به دلیل تظاهرات طرفداران غزه به طور موقت تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دانشگاه ساینس پو در پاریس، پایتخت فرانسه به دلیل تظاهرات طرفداران غزه، پردیس اصلی خود را تعطیل کرد.

«ژان باسرز»، مدیر این دانشگاه روز پنجشنبه گفته بود که دانشگاه درخواست معترضان حامی فلسطین برای بازنگری در روابط خود با دانشگاه‌های اسرائیل را رد می‌کند. این اظهارات باعث شد برخی از دانشجویان اعلام کنند که در اعتراض به جنگ غزه، اعتصاب غذای خود را ادامه خواهند کرد.

پس از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در ایالت‌های مختلف آمریکا، اکنون دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در سرتاسر کشورهای اروپایی از جمله در فرانسه و انگلیس در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته‌اند.

دانشجویان انگلیسی و فرانسوی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف تظاهرات کردند.

دانشگاه کالج لندن (UCL) و دانشگاه وارویک (Warwick) به همراه دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل شده‌اند.

دانشجویان انگلیسی در دو شهر لندن و کاونتری در اعتراض به ارتباط این دانشگاه‌ها با مؤسسات دانشگاهی رژیم اسرائیل تجمع کردند.

در همین ارتباط، دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه با تعطیلی کلاس‌های درس در مقاطع مختلف با تجمع در مقابل دانشکده علوم سیاسی معروف در شهر پاریس در حمایت از فلسطین و اعلام حمایت از خیزش دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی خواستار قطع همکاری دانشگاهی فرانسه با همه مراکز و نهادهای دانشگاهی وابسته به رژیم صهیونیستی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه شدند.

انجمن دانشجویی حمایت از فلسطین در دانشکده علوم سیاسی فرانسه طی بیانیه‌ای خواستار پایان همکاری دانشکده علوم سیاسی پاریس با همه مؤسسات وابسته به اسرائیل شد و همچنین خواستار محکوم کردن آشکار این رژیم در کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و پایان دادن به سرکوب تجمعات دانشجویی در حمایت از فلسطین شد.

دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و عکس‌های دانشجویان بازداشتی ضمن حمایت از ملت فلسطین؛ با شعار «اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک» عملکرد دولت فرانسه را به شدت زیر سوال بردند.

از سوی دیگر، ژان لوک ملانشون، رهبر حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» به همراه اعضای این حزب از جنبش دانشجویان حامی فلسطین در مقابل سرکوب دانشجویان از سوی پلیس حمایت کرد.

کد خبر ۶۰۹۵۴۱۹

در شرایطی که اعتراضات دانشجویان آمریکایی در سراسر این کشور ادامه دارد و معترضان حامی فلسطین به تحصن‌هایشان ادامه می‌دهند، نیروهای امنیتی به‌ویژه در پردیس «دانشگاه کالیفرنیا» در لس‌آنجلس به تظاهرکنندگان هشدار داده که متفرق شوند، در غیر این صورت دستگیر و با اتهاماتی مواجه خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۷۰۰ معترض دانشجوی حامی فلسطین طی دو هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از جمله «دانشگاه تگزاس» در آستین، «دانشگاه چاپل هیل» کارولینای شمالی، «دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا» در هامبولت و دیگر مراکز دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا از متفرق کردن تحصن خود خودداری کرده‌اند و به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، معترضان دانشگاه کالیفرنیا خود را برای هرگونه رویارویی با ده‌ها افسر پلیس مستقر و هلیکوپترهای در حال پرواز آماده می‌کنند.

همچنین خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد، دانشگاه کالیفرنیا به دانشجویان و اعضای هیات علمی اطلاع داده که کلاس‌های پنج‌شنبه و جمعه به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

 

در همین حال شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از پلیس نیویورک گزارش داد که حداقل ۱۵ معترض دانشجو را پس از متفرق کردن اردوگاه در «مرکز لینکلن» دانشگاه «فوردهام» در منهتن دستگیر کرده‌اند.

از سوی دیگر در دانشگاه تگزاس در دالاس، ۱۷ معترض به اتهام برپا کردن چادرهایی در محوطه دانشگاه دستگیر شده‌اند.

 

در همین حال رئیس دانشگاه کالیفرنیا، حمله به دانشجویان و اساتید را «کاملا غیر قابل قبول» توصیف و محکوم کرد. در دانشگاه آریزونا پلیس از گلوله‌های پلاستیکی و اسپری‌های فلفل علیه معترضان در دانشگاه استفاده کرده است.

همچنین نیویورک‌تایمز به نقل از شهردار لس‌آنجلس گزارش داد که او خواستار تحقیق در مورد خشونتی است که در محوطه دانشگاه کالیفرنیا رخ داده است.

 

دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس، پس از اینکه تظاهرکنندگان طرفدار رژیم صهیونیستی سعی کردند موانع اطراف اردوگاه حامی فلسطینیان را بردارند، کلاس‌های خود را در روز چهارشنبه و پس از درگیری گروه‌های معترض که با هل دادن، لگد زدن و ضرب و جرح یکدیگر با چوب همراه شد، لغو کرد.

 

ساعاتی قبل از آن، پلیس به ساختمانی که معترضان ضد جنگ غزه در دانشگاه کلمبیا در آن تحصن کرده بودند، حمله کرده و  با بازداشت صدها معترض، تظاهراتی را که این دانشگاه را فلج کرده بود، متفرق کرد.

 

این دانشجویان به جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین معترض هستند. دانشجویان با اشاره به تعداد کشته‌شدگان جنگ، از دانشگاه‌های خود می‌خواهند خود را از هر شرکتی که تلاش‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را پیش می‌برند، جدا کنند. در جنگی که از هفتم اکتبر علیه ملت فلسطین از سوی صهیونیست‌ها به راه افتاده است، بیش از ۳۴ هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.

اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین

در همین حال یک اردوگاه در «کالج دارتموث» در نیوهمپشایر توسط پلیس در شامگاه چهارشنبه، درست چند ساعت پس از برپا کردن تعداد زیادی چادر توسط تظاهرکنندگان حامی فلسطین، منهدم شد. طبق گزارش رسانه‌های محلی، افسران چندین معترض از جمله حداقل یک استاد را دستگیر کرده‌اند.

خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین/ دستگیری ۱۷۰۰ دانشجو

همچنین مقامات «دانشگاه ایالتی پورتلند» در اورگان گفتند که پلیس عصر چهارشنبه به داخل محوطه دانشگاه حرکت کرده است، زیرا معترضان همچنان به تحصن در کتابخانه‌ای در محوطه دانشگاه ادامه می‌دهند.

۰ seconds of 19 secondsVolume 90%

 

در همین حال تنش در پردیس «دانشگاه جورج واشنگتن» در واشنگتن دی‌سی میان دانشجویان طرفدار فلسطین و اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که از محل اردوگاه در آنجا بازدید کردند، به وجود آمد.

در میان تظاهرات‌های جاری در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده در همبستگی با فلسطین، نمایندگان جمهوری‌خواه جیمز کومر، بایرون دونالدز، لورن بوبرت، آنا پائولینا لونا و اریک برلیسون روز چهارشنبه از محل اردوگاه در محوطه دانشگاه، نقطه کانونی اعتراضات در پایتخت کشور آمریکا بازدید کردند.

این قانونگذاران جمهوری‌خواه در دیدار با مدیریت مجموعه، خواستار برداشتن چادری شدند که از یک هفته پیش توسط دانشجویان برپا شده بود. پس از آن، دانشجویان به شدت به حضور این قانونگذاران واکنش نشان دادند. بازدید آنها از اردوگاه چادری و اطراف آن تحت تدابیر شدید امنیتی بود و معترضان مخالفت خود را با همدستی آمریکا در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ابراز کردند.

انتهای پیام

عضو شورای عالی سیاسی یمن به آمریکا نسبت به هر گونه اقدام خصمانه نظامی علیه یمن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس تاکید کرد: خطاب به آمریکایی ها می گویم با آتش بازی نکنید.

وی افزود: هر آنچه که در خصوص تسلیحات بازدارنده یمن تصور می کنید از لحاظ کمی و کیفی بسیار بسیار بسیار کمتر از آن چیزی است که وجود دارد.

پیشتر نیز مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن نسبت به هر گونه اقدام خصمانه از سوی آمریکا علیه یمن هشدار داده بود.

مرکز اطلاع‌رسانی اخبار جنگ جنبش انصار الله یمن نیز طی ساعت های قبل تصاویر حمله موفق پهپادی به کشتی متخلف سیکلادیس (CYCLADES) را که در دریای سرخ به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، منتشر کرد.

در تصاویر منتشر شده، شلیک پهپاد «شهاب» و کشتیِ هدف قرار گرفته از لحظه شناسایی و رهگیری تا اصابت پهپاد به آن به نمایش درآمده است.

شورای عالی سیاسی یمن در نشست روز گذشته خود تاکید کرد: اقدامات مشکوک جاری برای سد راه یمن و تضعیف نقش کارآمد و اثرگذار آنکه از وظیفه دینی و انسانیِ دفاع از ملت فلسطین سرچشمه می‌گیرد، ناکام خواهد ماند.

این شورا اعلام کرد: پیامدهای هرگونه تنش‌زایی، محدود به مرزهای یمن نخواهد بود و مانع از مواضع شرافتمندانه ملت یمن، پایداری آن‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح آن در تمامی سطوح نخواهد شد.

کد خبر ۶۰۹۳۸۸۸

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم».

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود».

وی ادامه داد: «هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر شد».

همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم».

این بیانیه افزود: هدف قرار دادن این کشتی پس از نقض تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفت.

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

کد خبر ۶۰۹۲۶۲۳

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در ارتباط با دور جدید رایزنی‌ها در زمینه آتش بس در غزه اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، «عزت الرشق» از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در اظهاراتی تاکید کرد: پاسخ رژیم صهیونیستی که از واسطه‌ها دریافت کردیم، هنوز در دست بررسی است.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که هیچ بیانیه‌ای به اسم این جنبش یا منابع منتسب به آن در رابطه با پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع و دیدگاه این جنبش در مورد توافق آتش‌بس صادر نشده است.

عزت الرشق اظهار داشت که پاسخ رژیم صهیونیستی که اخیرا از واسطه‌ها دریافت کردیم، هنوز در دست بررسی است.

کد خبر ۶۰۹۱۷۶۰

نیروهای مسلح یمن تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی «ام‌کیو-۹ »را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

نیروهای مسلح یمن امروز ویدیو و تصاویری از عملیات سرنگونی این پهپاد آمریکایی منتشر کرد.

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

منابع خبری از آغاز نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی حمله احتمالی به رفح خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار الجزیره گزارش داد که این نشست درباره بررسی آخرین تحولات توافق تبادل‌اسرا و حمله احتمالی نظامی به رفح است.

طی چند روز گذشته رژیم صهیونیستی نظامیان خود را به حالت آماده‌باش درآورده‌ تا حمله زمینی گسترده به رفح را آغاز کند. با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، حملات هوایی و بمباران‌ها تشدید شده و در روزهای اخیر مناطق مسکونی رفح هدف حمله قرار گرفته‌اند.

پیش از این هم در بهمن سال گذشته شهر رفح مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود و در آن زمان رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید بسیاری از کشورها مواجه شده بود؛ کما اینکه در گزارش‌های خبری آمده مصر تهدید کرده در صورت حمله زمینی اسرائیل به رفح، از پیمان کمپ دیوید خارج خواهد شد.

نتانیاهو همواره برای نابودی حماس، حمله به رفح را جزو ضروریات دانسته و مدعی است که سران حماس و شهرک‌نشینان زندانی‌شده از سوی مقاومت در این شهر حضور دارند.

انتهای پیام

وزارت بهداشت فلسطین امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از افزایش شمار شهدای غزه پس از گذشت ۲۰۰ روز از تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۹ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر ۶۰۸۶۲۰۱

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش آمار شهدا و زخمی‌ها در این باریکه در اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت بهداشت نوار غزه با ارائه گزارشی از جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه طی حدود ۲۰۰۰ روز گذشته خبر داد.

در این گزارش آمده است: تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد زخمی‌ها در این باریکه به ۷۶ هزار و ۸۳۳ تن رسیده است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم چهار کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی انجام داده‌اند که در جریان آنها ۴۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

هنوز صدها تن از شهدا و زخمی‌های فلسطینی در زیر آوار خانه‌های ویران شده در اثر حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند و تعداد زیادی نیز مفقود شده‌اند.

کد خبر ۶۰۸۲۷۴۹

برچس

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تا کنون به ۳۳ هزار و ۹۷۰ شهید و شمار مجروحان به ۷۶ هزار و ۷۷۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۳ هزار و ۹۷۰۰ نفر افزایش یافت.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت نوار غزه، شمار مجروحان حملات رژیم صهیونیستی هم به ۷۶ هزار و ۷۷۰ نفر رسیده است.

این وزارتخانه افزود که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که بر اثر آن ۷۱ نفر شهید و ۱۰۶ نفر زخمی شدند.

این خبر در حالی است که مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از هفتم اکتبر گذشته تا کنون بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

قریب به ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و تلاش برای بیرون کشیدن آن‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین ۷۳ درصد از شهدا و مجروحان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر ۶۰۸۱۹۷۱

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جریان حمله به نوار غزه بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد که جامعه فلسطین با نسل‌کشی جمعی روبرو است.

آلبانیز گفت: در اروپا استانداردهای دو گانه‌ای در خصوص مساله فلسطین وجود دارد. ما باید با اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان به ویژه در غزه رویاروی شویم.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است.

همچنین آلبانیز بیان کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، روزانه ۲۵۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: اسرائیل دست‌کم ۳ جنایت نسل‌کشی را در غزه مرتکب شده است.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهیدان و مجروحان جنگ غزه را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیان کرد که شمار کلی شهیدان جنگ در غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

کد خبر ۶۰۸۰۳۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *