شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۷ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۶۶ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۳۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر ۶۰۹۰۹۲۹

وزارت بهداشت عزه اعلام کرد که تعداد شهدای جنگ صهیونیست ها علیه مردم غزه به ۳۴ هزار و۳۸۸ شهید و۷۷ هزار و۴۳۷ زخمی رسیده است.

در دویست وچهارمین روز جنگ صهیونیست ها علیه مردم غزه صهیونیست ها ۴ کشتار علیه خانواده های غزه مرتکب شدند  که در اثر ان ۳۲ تن شهید و۶۹ تن زخمی شدند.

بر پایه این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی طی شب گذشته چندین بار رفح را هدف قرار داد و شماری از فلسطینیان را به شهادت رساند و شمار دیگری را نیز زخمی کرد.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه کشورهای غربی و در راس آن‌ها آمریکا به جنایت‌های خود علیه فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری ادامه می‌دهد و بر شمار شهیدان و زخمی‌های فلسطینی می‌افزاید.

چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

ارتش رژیم صهیونیستی طی شب گذشته چندین مرتبه منطقه‌های مختلف نوار غزه به ویژه رفح در جنوب این باریکه را هدف قرار داد.

در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه در شهرک «الجنینه» واقع در شرق رفح ۵ آواره فلسطینی به شهادت رسیدند.

خانه‌ای دیگر در اردوگاه «یبنا» واقع در جنوب شهر رفح نیز هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت. بر اثر این حمله یک فلسطینی به شهادت رسید و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

زمینی در اردوگاه «الشابوره» در مرکز شهر رفح نیز که محل استقرار آوارگان فلسطینی بود از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت. در نتیجه این حمله نیز چند فلسطینی زخمی شدند.

یک زمین زراعی در منطقه «خربه العدس» واقع در شمال رفح نیز هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

همچنین یک خانه دیگر نیز در منطقه «مصبح» واقع در شمال نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی هم به سوی شماری از شهروندان فلسطینی در شهرک «الحشاشین» در شمال غرب رفح تیراندازی و موشک شلیک کردند که در نتیجه آن یک فلسطینی به شهادت رسید.

منطقه «الفخاری» در جنوب شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

همچنین توپخانه و جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک «الزیتون» واقع در جنوب شرق شهر غزه را هدف قرار دادند.

علاوه بر این درگیری‌هایی میان مبارزان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه گزارش شده است.

چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح

یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری/ شهادت یک جوان فلسطینی

شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری یورش برد.

در شهر رام‌الله یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که به این منطقه یورش برده بودند به شهادت رسید.

همچنین شهرک «بیت فوریک» در شرق نابلس نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست، ورود آنان به خانه‌های فلسطینیان و به هم‌ریختن اسباب و اثاثیه موجود در آن از سوی صهیونیست‌ها بود.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به روستای «برقه» واقع در شرق رام‌الله نیز یورش بردند و به بازرسی از خانه‌های فلسطینیان پرداختند.

نظامیان صهیونیست پس از یورش به شهر طولکرم با مقاومت مبارزان فلسطینی و تیراندازی این مبارزان مواجه شدند. نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدی در طولکرم نیز یورش بردند و یک فلسطینی را بازداشت کردند.

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه «عزبه الجراد» در طولکرم هم یک جوان فلسطینی از سوی این نظامیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در نتیجه این تعرض نظامیان صهیونیست دست این جوان فلسطینی شکست.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند: خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.

ایشان تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: کشورهای مختلف، ملتها، فرهنگهای مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.

ایشان افزودند: نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است. این تعبیرات “عمل صالح” که در قرآن هست و در روایات متعدد انواع تعبیرات و تمجیدهایی که از عمل هست، مراد فقط نماز و روزه که نیست. عمل یعنی همه‌جور عملی. هم عملی که انسان میکند برای به عنوان عبادت، هم عملی که انسان میکند برای آوردن نان حلال در سفره.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: «من یعمل یزداد قوةً» جامعه‌ای که در آن کار وجود داشته باشد و عمل انجام بگیرد در او، قدرت و قوّت آن جامعه افزایش پیدا خواهد کرد. «و من یقصر فی العمل یزداد فترةً» آن جامعه‌ای و آن فردی که در عمل کوتاهی بکند، سستی او روز به روز بیشتر خواهد شد. عمل قوّت ایجاد میکند، هم در فرد، هم در جامعه. عمل این است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: خب پس عمل ارزش ذاتی دارد در اسلام. کی این عمل را انجام میدهد؟ شما؛ کارگر. پس کارگر ارزش ذاتی دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: ما در شعار سال این چندساله، روی نقطه‌های حساس اقتصادی تکیه کردیم. امسال هم گفتیم جهش تولید، نه افزایش تولید، جهش! جهش چه جوری حاصل میشود؟ با مشارکت مردم. بنده عقیده‌ی راسخ دارم، نظر کارشناسان ما هم همه‌ همین است، اگر که مردم وارد میدان اقتصاد بشوند، وارد میدان تولید بخصوص اگر بشوند، تولید جهش پیدا میکند.

ایشان تاکید کردند: تولید که جهش پیدا کرد، کشور ثروتمند میشود، آحاد مردم ثروتمند میشوند، کارگر جیبش پر میشود، دست کارگر پر میشود، اشتغال افزایش پیدا میکند، بیکاری کم میشود و مشکلات فراوان کارگری و اقتصادی در کشور از بین میرود.
یک کارگر ماهر و با روحیه و پرانگیزه نقشش در جهش تولید غیرقابل انکار است. کارگر و کارآفرین دو همکارند در خط مقدّم نبرد اقتصادی؛ امروز ما دچار یک نبرد اقتصادی هستیم دیگر، جنگ اقتصادی است. این جنگ هم مثل جنگ هشت ساله‌ی اول انقلاب جنگ تحمیلی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: آمریکا یک جور، کشورهای همراه آمریکا یک جور، دارند با ایران اسلامی و جمهوری اسلامی درواقع میجنگند. در این جنگ اقتصادی که ما داریم خط مقدّم و جبهه‌ی جلویی خط متعلّق به کارگر و کارآفرین است

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: بهبود حال جامعه‌ِی کارگری تأثیر بزرگی در بهبود حال کل جامعه دارد. ما آنطور که حالا به من گزارش کردند در حدود ۱۴ میلیون کارگر داریم که اگر با خانواده‌هایشان حساب کنیم بیش از ۴۰میلیون، چهل و چند میلیون انسان میشوند. خب چهل و چند میلیون یعنی نصف جمعیت کشور. اگر تلاشی انجام بگیرد، کاری انجام بگیرد که حال جامعه‌ی کارگری خوب بشود این معنایش این است که حال نصف جامعه‌ی کشور خوب شده.

ایشان فرمودند: یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه‌ی کارگری مسئله‌ی امنیت شغلی است.این کارگری که حالا با قناعت با نجابت مشغول کارش است لااقل بداند که آینده‌ی شغلی‌اش تضمین شده است. مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: یک نکته‌ی دیگر مسئله‌ی بیمه‌هاست.سیاست‌های کلّی تأمین اجتماعی که شامل کارگر و غیرکارگر میشوند اینها مدت‌ها پیش ابلاغ شده منتها تا حالا کارهایی که باید انجام بگیرد درست کامل انجام نشده.

ایشان تصریح کردند: من توصیه‌ی جدی‌ام به جامعه‌ی کارگری این است. شما بدانید دارید ارزش‌آفرینی میکنید. مسئله فقط این نیست که کار میکنیم، نان حلال سر سفره میبریم، این هست البته اما فقط این نیست. شما کار که میکنید، دارید کشور را آباد میکنید. کار شما موجب آبادی کشور است. کشور که آباد شد، آبرو و سرافرازی به وجود می‌آید. کشور قدرتمند میشود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: دوم اینکه کار را امانت بدانید. این وظیفه‌ای که به شما سپرده شده، این امانتی است دست شما. سوم اینکه کار را محکم انجام بدهید، متقن انجام بدهید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: یک نکته در مورد مسئله‌ی مشارکت مردم در تولید. خب، ما گفتیم جهش تولید با مشارکت مردم. حالا یک نفری فرض کنید که مایل است در جهش تولید شرکت کند، چطوری شرکت کند؟ چه کسی باید به او یاد بدهد؟

ایشان تاکید کردند: یکی از وظایف مهم مسئولین این است که بنشینند زمینه‌های حضور مردم و مشارکت مردم در تولید را، در کار تولیدی را تبیین کنند و زمینه‌ها را آماده کنند. حالا یکی‌اش تعاون است. یکی‌اش کمک به کارهای خانگی است. یکی کمک به کارهای دستی است. یکی کمک به ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان است.

ایشان گفتند: البته صاحبنظران اقتصادی میتوانند راه‌های فراوان دیگری را ارائه بدهند که مشارکت مردم باشد. هم مشارکت در زمینه‌ی مسائل صنعتی، مسائل خانگی، صنایع دستی، مسئله‌ی کشاورزی، مسئله‌ی دامداری، در همه‌ی اینها مردم میتوانند مشارکت کنند. راهش باید به مردم نشان داده بشود. زمینه‌ی مشارکت مردم فراهم بشود، آسان سازی بشود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: البته یک نکته‌ی دیگر هم هست که مربوط به دولت است. اعتبارات بانکی هم هدایت بشود به سمت تولید. امروز البته این جور نیست. باید بیشتر اعتبارات بانکی، تسهیلات بانکی به سمت تولید باید هدایت بشود که این را مسئولین بانکی باید بهش توجّه کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: وقتی راجع به مسائل اقتصادی صحبت میکنیم نمیتوانیم راجع‌ به تحریمها بی‌تفاوت باشیم. راجع به تحریم ما سالهاست مواجهیم با تحریمهای شدید. تحریمهایی که خودِ تحریم‌کننده‌ها یعنی عمدتاً آمریکایی‌ها و بعضی از اروپایی‌ها به تبع آنها گفتند این تحریمهایی که نسبت به ایران انجام گرفته در تاریخ بی‌سابقه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: هدف از این تحریم‌ها چیست؟ آنها یک اهدافی را ذکر میکنند دروغ میگویند، هدف اینها نیست. بحث انرژی هسته‌ای را مطرح میکنند، بحث نمیدانم سلاح هسته‌ای را مطرح میکنند. بحث حقوق بشر را مطرح میکنند. اینها نیست مسئله. ما ایران را تحریم میکنیم به خاطر اینکه از تروریسم حمایت میکند، تروریسم کیست، مردم غزه. مردم غزه از نظر آن حضرات تروریستند.

ایشان افزودند: یک دولت خبیث جعلیِ غاصب بی‌رحمی در ظرف شش ماه نزدیک ۴۰ هزار آدم را که چند هزار نفرشان کودکند به قتل میرساند و قتل‌عام میکند او تروریست نیست، آن مردمی که زیر بمباران او هستند اینها تروریستند. پس این بهانه‌ها بهانه‌های دروغین است. هدف از تحریم این مسائل نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن ایران اسلامی است؛‌ میخواهند نظام اسلامی جمهوری اسلامی ایران را با تحریم در تنگنا بگذارند که چه بشود؟ که از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند، تسلیم خواسته‌های زورمدارانه و توقعات قدرت‌طلبانه‌ی آنها بشود، سیاستهایش را تابع سیاستهای آنها بکند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: حالا بعضی خیرخواهانه -نظرشان خیرخواهی است ان‌شاءاللّه- مدام توصیه میکنند که خب آقا با آمریکا مثلاً [کنار بیاییم].  یک چیزی میگویم گوش کنید توقعات آمریکا که تمامی ندارد. در زمینه‌های سیاسی، در زمینه‌های اقتصادی، در تدابیر کلی کشور آنها تبعیت محض میخواهند. میگویند اصلاً در مقابل ما تسلیم بشوید، همان وضعی که بعضی از دولتها دارند که می‌بینید، میدانید ثروتشان در اختیار آنها، آبرویشان در دست آنها، سیاستشان به دنباله‌روی از آنها است، آنها این را میخواهند. خب معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی، ملت بزرگ و با سابقه‌ی اسلامی محال است که تسلیم یک چنین زورگویی بشود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: یک ملّت زنده از دشمنی دشمن هم فرصت برای خودش درست میکند. این توصیه‌ی همیشگی است. یک نمونه‌اش همین مسئله‌ی تسلیحات است. پیشرفت‌های تسلیحاتی دشمنان را متعجب کرد، ایران در بحبوحه‌ی تحریم بتواند سلاح پیشرفته آن هم با این تعداد به وجود بیاورد؟ بله میتواند. بیشتر از این هم میتواند، بهتر از این هم میتواند. ان‌شاء‌اللّه پیشرفته‌تر از این هم میتواند.

ایشان تصریح کردند: فقط هم سلاح نیست، حالا سلاح خودش را نشان داد یک جا، در خیلی زمینه‌ها همین جور است. ما امروز در زمینه‌ی پزشکی، در زمینه‌ی سلامت با همه‌ی گرفتاری‌هایی که وجود دارد، با همه‌ی تحریم‌ها، جزو پیشتازان هستیم در منطقه‌ی خودمان که شاید نظیری نداشته باشد، مسئله‌ی پزشکی ما در دنیا هم جزو موارد برجسته است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: برای ملت ما معلوم است که دشمنی با ملت ایران به خاطر این مسائلی که اینها میگویند، دروغهایی که سر هم میکنند نیست. دشمنی به خاطر این است که ایران کشور مستقلی است، زیر بار آنها نمیرود، زورگویی‌شان را قبول نمیکند، حاضر نیست دنباله‌رو سیاستهای این و آن باشد، آن هم سیاستهای شکست‌خورده.

ایشان افزودند: امروز خود این قدرتهای به اصطلاح برجسته‌ی عالم، خودشان اعتراف میکنند که در حال شکستند. یک خبری دیدم من از یکی از مجلات آمریکایی مال همین دو سه روزه است که میگوید اعتباری که آمریکا در ظرف دویست سال به دست آورده بود، در ظرف بیست سال از دست دارد میدهد و از دست داده. این را خود آنها میگویند. اینکه ما نمیگوییم. در مجله‌ی معتبر آمریکایی مینویسند این را.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: به جبهه‌ی مقاومت میگویند تروریسم. میگویند شما چرا از فلسطین حمایت میکنید؟ حالا امروز که همه‌ی دنیا دارند از فلسطین حمایت میکنند. در خیابان‌های کشورهای اروپایی، در خیابان‌های واشینگتن و نیویورک مردم راه می‌افتند از فلسطین حمایت میکنند، شعار به نفع فلسطین میدهند. مخصوص ما که نیست حالا. میگویند از حزب‌الله چرا حمایت میکنید؟ یک موردی را نشان دادند که پرچم حزب‌الله را در یکی از خیابان‌های یکی از شهرهای آمریکا بلند کردند، مردم دارند در دنیا حمایت میکنند از اینها. اینها مقاومت‌اند، اینها غیرت‌اند، اینها ضدظلم‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: فلسطینی دارد از خانه‌ی خودش دفاع میکند، خانه‌ای غصب شده، خانه‌ای که به زور از او گرفته شده، شهرک‌نشین صهیونیست به پشتیبانی پلیس خبیث رژیم صهیونیستی می‌آید باغ طرف را، مزرعه‌ی طرف را، خانه‌ی مسکونی طرف را با بولدوزر صاف میکند برای اینکه آنجا شهرک بسازد، فلسطینی دارد از خانه‌ی خودش دفاع میکند. او تروریست است؟ جبهه‌ی مقاومت تروریست است؟ تروریست آن کسی است که اینها را بمباران میکند. این فاجعه‌ای که اینها آفریدند، البته به جایی هم نرسیدند و به جایی هم نخواهند رسید.

کد خبر ۶۰۸۷۲۹۲
نفرت امروز نسبت به صهیونیست‌ها، به نقطه پایان این رژیم کودک‌کش تبدیل خواهد شد

رئیس جمهور با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر خود به پاکستان، ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» لاهور، در دیدار نخبگان علمی و فرهنگی ایالت پنجاب، ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی، فرهنگی و زیبای لاهور، روابط دو کشور را فراتر از همسایگی، روابط دینی، فرهنگی، تمدنی و قلبی دانست که باعث پیوندی ناگسستنی بین دو ملت شده است.

رئیس جمهور دانش‌افزایی و تولید علم در مراکز علمی و دانشگاهی را برای کشورها قدرت و ثروت‌آفرین و مایه اقتدار و افتخار ملت‌ها دانست و تصریح کرد: برخورداری از ایمان در کنار علم، شرط موفقیت و سعادت برای فرد و جامعه است؛ علم بدون ایمان و ایمان بدون دانش و علم ره به جایی نمی‌برد.

رئیسی اقبال لاهوری را نماد و نمود یک انسان عالم و باایمان معرفی و اظهار داشت: ایشان توانست علم، ایمان، روحیه استقلال‌طلبی، عدالت‌خواهی، حق‌دوستی، انسان‌خواهی و بسیاری صفات عالی دیگر را در وجود خود تجمیع کند.

رئیس جمهور با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها همواره ادعای آزاداندیشی دارند،‌ گفت: اما آنچه در عمل می‌بینیم این است که تعداد زیادی دانشجو را فقط به خاطر حمایت از مردم مظلوم غزه از دانشگاه اخراج می‌کنند، این مسئله با کدام منطق سازگاری دارد و آیا نام آن آزادی اندیشه است!

رئیسی ادعای دفاع از حقوق بشر غربی‌ها را نیز مانند ادعای حمایت از آزادی اندیشه آنها فاقد حقیقت دانست و افزود: حمایت آمریکا و غرب از کشته و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در سرزمین غصب شده غزه، بیانگر این واقعیت است که امروز بزرگترین ناقضان حقوق انسان، آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند و ادعای دفاع از حقوق بشر آنها نیز پوچ است.

رئیس جمهور اظهار داشت: امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و امروز مسئله آزادی قدس نه تنها مسئله اول جهان اسلام، بلکه مسئله اول جهان بشریت است و تردید نداریم که مقاومت ملت قهرمان فلسطین، غزه، فلسطین و قدس شریف را آزاد خواهد کرد. تردید نداریم نفرتی که امروز در جهان اسلام و بلکه جهان بشریت نسبت به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایجاد شده، تبدیل به دست انتقام ملت‌ها و خاتمه رژیم صهیونیستی و نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد.

رئیسی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که اگر دنیای استکبار در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل تمام دنیای آنها می‌ایستیم، تصریح کرد: امروز ملت ایران در مقابل فساد، زیاده‌خواهی‌ها و ظلم رژیم صهیونیستی ایستاده و پس از این نیز خواهد ایستاد. هر دو ملت ایران و پاکستان مدافع ملت مظلوم فلسطین بوده و این دفاع را با افتخار ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت بزرگ ایران این بار رژیم صهیونیستی را برای جنایت و اقدام او در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که برخلاف همه قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌ها و منشور ملل متحد بود، تنبیه کرد، گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کرده و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.

رئیسی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در این سفر تفاهمات خوبی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: اراده سران دو کشور توسعه روابط در همه زمینه‌هاست و قطعا نتیجه اجرای این تفاهمات باعث ارتقای سطح همکاری‌ها خواهد شد؛ برخی کشورها تلاش زیادی کردند تا به روابط دوستانه ایران و پاکستان خدشه وارد کنند، اما پیوند قلبی دو ملت هرگز از هم گسسته نخواهد شد.

انتهای پیام

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر ۶۰۸۶۱۲۳

رییس جمهور کشورمان صبح امروز در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی – اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

حجت الاسلام رئیسی و اعضای هیأت همراه در پایگاه هوایی نورخان که فرودگاه ویژه مهمانان بلندپایه خارجی به شمار می‌رود، از سوی ریاض حسین پیرزاده وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان، رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از مسئولان ارشد سیاسی و نظامی کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفتند.

مراسم ورود هیأت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران و استقبال از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به صورت مستقیم از تلویزیون ملی پاکستان پخش شد.

قرار است تا ساعتی دیگر محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در محل کاخ نخست وزیری به طور رسمی از حجت السلام رئیسی استقبال کند.

در این سفر دو روزه که با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفت‌وگوهای دو جانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای با عالی‌ترین مقامات پاکستان انجام می‌شود، وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر دفاع، وزیر مسکن، وزیر صنعت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر بهداشت حجت السلام رئیسی را همراهی می‌کنند.

قرار است در جریان سفررییس دولت سیزدهم به پاکستان، تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه‌های تجاری، بهداشت، اقتصادی، امنیتی، قضائی و کشاورزی از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با «آصف علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن قرار است با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

همزمان با سفر رسمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به پاکستان و به نشانه دوستی و همسایگی دو کشور، یک خیابان در شهر اسلام‌آباد به نام «ایران» نامگذاری می‌شود.

در عین شهر زیبا و سرسبز اسلام‌آباد از چند روز قبل از این سفر تاریخی، به پرچم جمهوری اسلامی ایران، پلاکاردها و تصاویر بزرگی از حجت السلام رئیسی و نخست وزیر ورییس جمهور پاکستان مزین شده است.

بر اساس آمار و ارقام، برای اولین بار حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان در سال گذشته رکورد زد و از رقم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

این ارقام در سال‌های گذشته و به دلیل ادامه تحریم‌های ظالمانه غرب، با سیر نزولی با شیب کم همراه بود. سران دو کشور بر افزایش دو برابری حجم فعلی مبادلات تجاری و رساندن آن به ۵ میلیارد دلار و بیشتر تاکید دارند و با توجه به شرایط جدید تجاری و اقتصادی ایران و وجود ظرفیت‌های فراوان در دو کشور، دستیابی به این رقم در آینده نسبتاً نزدیک را دور از دسترس نمی‌دانند.

انرژی ایران، مهمترین زمینه برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور است و در شرایط کنونی، خط لوله گاز ایران-پاکستان مهمترین پروژه همکاری میان دو کشور دوست محسوب می‌شود. گشایش بازارچه‌های رسمی میان دو کشور در سال گذشته و افزایش صادرات برق ایران به پاکستان نیز زمینه لازم برای توسعه این مراودات را فراهم ساخته است.

پاکستان نیز از ظرفیت بالایی برای صادرات محصولاتی نظیر منسوجات، برخی میوه‌ها، غلات، گوشت، لبنیات، برخی وسایل ورزشی و لوازم جراحی به ایران دارد و ایران هم برای صادرات گاز، نفت خام، محصولات پتروشیمی و افزایش صادارات برق به پاکستان آمادگی دارد.

کد خبر ۶۰۸۵۰۰۶

فرمانده کل قوا در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر قدردانی و بر در دستور کار بودن نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز یکشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح ضمن قدردانی صمیمانه از تلاشها و موفقیتها در قضایای اخیر، تاکید کردند: به‌لطف خداوند نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند.

فرمانده کل قوا ضمن تبریک روز ارتش و همچنین سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه دستاوردهای اخیر نیروهای مسلح موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت درباره ایران اسلامی در چشم جهانیان و ناظران جهانی شده است، افزودند: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.
رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از لحاظ شدن تدبیر در اقدامات نیروهای مسلح گفتند: حوادث گوناگون با هزینه و دستاورد همراه هستند و مهم آن است که با تدبیر، از هزینه‌ها کاسته و بر دستاوردها افزوده شود و این کاری است که نیروهای مسلح در حوادث اخیر به خوبی انجام دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از تلاشها و فعالیت‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، نیروهای مسلح را به استمرار تلاش و حرکت برای مواجهه با دشمنی‌ها و دشمن‌ها با تکیه بر نوآوری و ابتکار توصیه و خاطر نشان کردند: یک لحظه هم نباید متوقف شد زیرا توقف به معنای عقب گرد است، بنابراین باید نوآوری در تسلیحات و شیوه‌ها و همچنین شناخت روش‌های دشمن همواره در دستور کار باشد.
ایشان با تاکید براینکه حیثیت ملت ایران باید در چشم دنیا برجسته باشد، افزودند: ضمن شناسایی استعدادها و نیروهای توانمند و خلاق، به خداوند متعال حُسن ظن داشته باشید و به او توکل کنید و بدانید که وعده خداوند در دفاع از مومنین حتمی و تخلف ناپذیر است.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار همچنین تشکر ویژه‌ای از خانواده‌های فرماندهان و رده‌های مختلف ارتش، سپاه و نیروی انتظامی داشتند و خاطر نشان کردند: بار اصلی زحمات بردوش همسران و فرزندان نیروهای مسلح است که سختی‌ها را تحمل می‌کنند.
در این دیدار سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تحولات بزرگ سال ۱۴۰۲۲ و همچنین هفته‌های آغازین سال ۱۴۰۳ از جمله عملیات «طوفان‌الاقصی» و عملیات «وعده صادق» در تنبیه رژیم صهیونیستی گزارش کوتاهی از آخرین آمادگی‌ها و توانایی‌های نیروهای مسلح ارائه کرد.

انتهای پیام

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم در ایلات

مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم در ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد در حمایت از غزه و پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و تجاوز این رژیم به خاک عراق، هدفی مهم و حیاتی را در ایلات در اراضی اشغالی با پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق گفته است که این حمله پاسخی است به نقض حاکمیت عراق توسط دشمن صهیونیستی و هدف قرار دادن مقر نیروهای حشد الشعبی.

به گفته مقاومت اسلامی عراق، مجاهدان ما در سحرگاه شنبه با استفاده از پهپادها، هدفی حیاتی در «ایلات» در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین افزوده است که در پاسخ به کشتار مردم فلسطین و هدف قرار دادن اردوگاه‌های حشدالشعبی به تخریب سنگرهای دشمن ادامه می‌دهیم.

در ساعات بامدادی شب گذشته، شبکه المیادین از وقوع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی موسوم به پایگاه کالسو در جنوب بغداد که پایگاه مشترک نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی است، خبر داد.

رویترز نیز به نقل از منابع ارتش عراق مدعی شده است که این انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده است که بر اثر انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی در عراق، حداقل یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی زخمی شدند.

العهد اعلام کرده است که دست‌کم ۸ نفر در انفجار پایگاه کالسو زخمی شدند.

همچنین رئیس کمیتۀ امنیتی فرمانداریِ بابِل نیز اعلام کرد که ۵ انفجار بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه نیروهای بسیج الحشد الشعبی رخ داده؛ حجم آتش‌سوزی به‌دلیل وجود درختان در اطراف پایگاه بوده.

مدیر دفتر المیادین در بغداد گزارش داده که این حملات تجاوزکارانه ورودی اصلی پایگاه کالسو، یک گاراژ خودرو و دو دفتر نیروهای حشد الشعبی را هدف قرار داده و شدت حملات قوی بوده است.

مدیر المیادین همچنین توضیح داده که ترافیک هوایی هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق طبق معمول فعال است و یک هواپیمای سوخت رسان در حریم هوایی عراق مشاهده شده است.

وی همچنین گفته که این مقر حشد الشعبی با سه حمله مورد هدف قرار گرفته است و حداقل ۳ نفر مجروح شده‌اند.

در واکنش به انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای حشد الشعبی و ارتش عراق، حشدالشعبی با انتشار بیانیه‌ای این انفجار را تائید و اعلام کرد که انفجاری در مقر نیروهای بسیج در پایگاه نظامی کلسو در شمال استان بابل در جنوب بغداد رخ داده است.

در بیانیه نیروهای حشد الشعبی عراق گفته شده است که یک تیم تحقیقاتی در محل انفجار حاضر شدند و این انفجار منجر به خسارات مادی و زخمی شدن برخی افراد شده است.

همچنین در ادامه واکنش‌ها به انفجار مهیب در پایگاه نظامی حشدالشعبی عراق، شبکه تلویزیونی پی.بی. اس PBS آمریکا با استناد به اظهارات یک مقام امنیتی در واشنگتن گزارش داده است که ارتش آمریکا هیچ فعالیتی در منطقه‌ای که در آن انفجار رخ داده است، ندارد.

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به منابع آگاه خود در ارتش آمریکا، گزارش‌ها درباره حملات هوایی آمریکا در عراق را نادرست عنوان کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام نیز با انتشار بیانیه‌ای حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «ما از گزارش‌هایی مطلع هستیم که ادعا می‌کنند ایالات متحده امروز در عراق حملات هوایی انجام داده است. این گزارش‌ها صحت ندارد. ایالات متحده امروز حمله هوایی در عراق انجام نداده است.»

کد خبر ۶۰۸۲۹۰۱

اصفهان – یک منبع آگاه گفت: صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان این شهر توسط پدافند غیرعامل بوده است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.

وی افزود: به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند غیرعامل عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند.

این منبع آگاه تصریح کرد: هنوز در خصوص این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن لاشه‌های آن هستیم.

وی تصریح کرد: در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.

کد خبر ۶۰۸۲۲۳۵

وضعیت شهر اصفهان عادی است/ادامه پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی

وضعیت شهر اصفهان عادی است/ادامه پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی

ایسنا/اصفهان هم‌اکنون وضعیت نقاط مختلف شهر اصفهان در حالت عادی است و مردم نیز طبق روال همیشه، در حال زندگی عادی و عبور مرور در خیابان‌های سطح شهر هستند.

 

به گزارش ایسنا از اصفهان، صبح امروز، جمعه، ۳۱ فروردین‌ماه، چند ریزپرنده مشکوک در حریم هوایی اصفهان توسط پدافند هوایی این استان مورد انهدام پدافند هوایی قرار گرفت و هیچ‌گونه خسارتی به اماکن نظامی و غیرنظامی وارد نشد.
رسانه‌های غربی این واقعه را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی عنوان و در این زمینه اقدام به نشر اخبار و گزارش‌های کذب و غیرواقعی کردند.
امیر سرتیپ میهن‌دوست، ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد: صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.
هم‌اکنون وضعیت نقاط مختلف شهر اصفهان در حالت عادی است و مردم نیز طبق روال همیشه، در حال زندگی عادی و عبور مرور در خیابان‌های سطح شهر هستند.

امروز بعد از نماز جمعه اصفهان نیز قرار است راهپیمایی مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین عملیات موفق وعده صادق از حد فاصل مصلی امام‌ خمینی(ره) تا خیابان فرایبورگ این شهر برگزار شود.

پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به حالت عادی برگشت.

انتهای پیام

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

تبریز-پدافند هوایی تبریز بامداد امروز در پی مشاهده شی مشکوک شلیک کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی قبل در پی شنیده شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ای به نام وادی رحمت، طبق پیگیری‌ها مشخص شد پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شیء مشکوک شلیک کرده است.

با این حال هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده است و هم اکنون نیز شهر در آرامش کامل به سر می‌برد.

 

 

کد خبر ۶۰۸۲۲۳۷

رییس‌جمهور گفت: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فروریخت. ارتش و سپاه در یک اقدام دقیق و سنجیده کاری کردندکه به فرموده رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی تنبیه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ارتش ما ارتش مجهز به فناوری‌های روز است و در کنار آن ارتشی مجهز به ایمان است.

وی خودکفایی را یکی از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی خودکفایی در نیروهای مسلح ما تحقق پیدا کرده و امروز جنگنده، ناو و انواع موشک و پهپاد در نیروهای مسلح تولید می‌شود و این توان و اقتدار، اقتداری بومی است که بر اساس داشته‌های بومی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بنیه دفاعی و ارتش مجهز و به روز است، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقتدر پشتوانه اقتدار ایران هستند و کشورهای منطقه می‌توانند به نیروی‌های مسلح ما اتکا کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: انسجام نیروهای مسلح ما مثال زدنی است که با مردم هستند و از مردم و در همه سختی‌ها در کنار مردم قرار دارند و در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و… نیروهای مسلح در کنار مردم و غم خوار مردم هستند. نیروهای مسلح در همه سختی‌ها در کنار مردم قرار دارند.

رئیسی با اشاره اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فروریخت، این عزتی که ارتش و سپاه آفریدند و در یک اقدام دقیق و سنجیده کاری کردند که به فرموده رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات تحقق وعده‌ای دقیق و وعده‌ای صادق بود که همه به آن اعتراف دارند.

وی ادامه داد: این عملیات نشان داد که نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمان فرماندهی معظم کل قوا هستند این اقدام، اقدامی محدود بود اما اگر این اقدام فراگیر بود حامیان رژیم صهیونیستی می‌دیدند که چیزی از این رژیم باقی نمی‌ماند اما ما اعلام کرده بودیم که این اقدام تنبیه و محدود بود، اما اگر اقدامی علیه منافع ما داشته باشند پاسخ ما قاطع‌تر و محکم‌تر خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: امروز دیگر سخن از گزینه نظامی علیه ملت ایران نیست و این مهم به دلیل بازدارندگی و اقتدار نیروهای مسلح ما است.

وی عملیات وعده صادق را موجب فروریختن هیمنه صهیونیسم جهانی دانست و گفت: ملت ما در روز قدس و در دفاع از مظلومان همواره آماده بوده و در مقابل زیاده خواهی ها ایستاده است و نماد حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستند. این افتخاری است برای همه ملت ما.

وی ادامه داد: از همه روزها حمایت از مقاومت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما. نیروهای مسلح ما افتخار کنند که پرچم حمایت از فلسطین و مقاومت، امروز پرچم همه ملت‌ها و ادیان شده است و این یعنی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب.

رئیسی افزود: به کشورهای منطقه عرض می‌کنم که نیروهای نظامی ما امنیت ساز، صلح آفرین و موجب اقتدار برای منطقه و کاملاً قابل اتکا هستند و این کشورها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی، باید به داشته‌های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنند. نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست.

رئیس جمهور در پایان گفت: ما در وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌دانیم. مساله آنها مساله ماست. برنامه ریزی شده که کمترین مشکل به لحاظ تدارکاتی و پشتیبانی داشته باشیم. جلوه‌های زیبای همکاری دولت و نیروهای مسلح را مشاهده می‌کنیم و رهبری هم بر آن تاکید دارند و در گره گشایی از زندگی مردم تأثیرگذار است.

کد خبر ۶۰۸۰۵۱۳

نیروی پدافند هوایی ارتش در رزمایش روز ارتش تجهیزات و دستاوردهای جدید خود در حوزه راداری، کشف، سامانه‌های پهپادی، جنگال، انواع موشک و کنترل فرماندهی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهار شنبه ۲۹ فروردین ماه) همزمان با روز ارتش، تجهیزات و دستاوردهای جدید خود را در حوزه راداری، کشف، سامانه‌های پهپادی، جنگال، انواع موشک‌ها و کنترل فرماندهی را به نمایش گذاشت.

سامانه تلفیقی دیده بانی و دوش پرتاب چابک، رادار جلیلوند، رادار کاشف، آنتن البرز، سامانه فرماندهی و کنترل فکور، سامانه راداری مطلع الفجر، سامانه مجید ۲، سامانه موشکی نواب، سامانه موشکی دزفول، رادار کاوش سامانه مرصاد تاکتیکی ۱۶، رادار هادی سامانه مرصاد تاکتیکی ۱۶، سکوی پرتاب فایر از کن مرصاد ۱۶ به همراه موشک شلمچه ۲۲، صیاد تک خودرویی، رادار سامانه موشکی ۱۵ خرداد (سوم)، سکوی پرتاب سامانه موشکی ۱۵ خرداد، رادار سامانه ۱۵۵ خرداد، سکویپرتاپ سامانه ۱۵ خرداد، رادار سامانه دماوند، خودروی TM سامانه دماوند، سامانه اس ۳۰۰، خودرو ارتباطی سامانه اس۳۰۰، سکوی دوم پرتاب سامانه باور ۳۷۳، موشک صیاد ۳و۴، موشک دامی سامانه اس ۲۰۰، سامانه تروپو ارتباطی، سامانه ارتباطی مفتاح، سامانه راداری مطلع الفجر، سامانه ارتباطی los سیار، سامانهCP سیار، سامانه شفق، سامانه ابر سداد،سامانه صادق ۶ تاکتیکی، DSM 5000 سامانه جنگ نوین، پهپاد ناصر، پهپاد ۱۰۰، پهپاد کیان جت، پهپاد امید، پهپاد کرار، پهپاد مهاجر و پهپاد آرش

کد خبر ۶۰۸۰۵۹۹

امیر موسوی:

اگر دشمنان اقدامی کنند، با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد

فرمانده کل ارتش گفت: هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد، با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای رو به رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، «امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران، گفت: در حال حاضر ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت‌های احتمالی هستیم و آنچه در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم، بخش کوچکی از توانمندی‌ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده باش هستند، در رژه حضور نداشتند.

فرمانده کل ارتش افزود: آنچه شما امروز دیدید، گوشه‌ای از قدرت نیروهای مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود. هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای رو به رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک تری پاسخ خواهیم داد.

وی درباره آمادگی نیروهای مسلح، گفت: نیروهای مسلح معمولاً با توجه به دشمنانی که کشور دارد در آمادگی همیشگی قرار دارند تا مأموریت‌ها را به بهترین نحو اجرا می‌کنند، همه می‌دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت‌های نیروهای مسلح ایران را رصد می‌کنند و به همین خاطر مدت‌ها زیادی است که رجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشتند و به حرف‌های جدیدی روی آوردند.

فرمانده کل ارتش در پایان خاطر نشان کرد: این روزها همه نیروهای ما در سنگرهای دفاعی آماده هستند تا در برابر احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

کد خبر ۶۰۸۰۷۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *