یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین : پاسخ رژیم صهیونیستی که از واسطه‌ها دریافت کردیم، هنوز در دست بررسی است

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در ارتباط با دور جدید رایزنی‌ها در زمینه آتش بس در غزه اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، «عزت الرشق» از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در اظهاراتی تاکید کرد: پاسخ رژیم صهیونیستی که از واسطه‌ها دریافت کردیم، هنوز در دست بررسی است.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که هیچ بیانیه‌ای به اسم این جنبش یا منابع منتسب به آن در رابطه با پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع و دیدگاه این جنبش در مورد توافق آتش‌بس صادر نشده است.

عزت الرشق اظهار داشت که پاسخ رژیم صهیونیستی که اخیرا از واسطه‌ها دریافت کردیم، هنوز در دست بررسی است.

کد خبر ۶۰۹۱۷۶۰

نیروهای مسلح یمن تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی «ام‌کیو-۹ »را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

نیروهای مسلح یمن امروز ویدیو و تصاویری از عملیات سرنگونی این پهپاد آمریکایی منتشر کرد.

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

منابع خبری از آغاز نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی حمله احتمالی به رفح خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار الجزیره گزارش داد که این نشست درباره بررسی آخرین تحولات توافق تبادل‌اسرا و حمله احتمالی نظامی به رفح است.

طی چند روز گذشته رژیم صهیونیستی نظامیان خود را به حالت آماده‌باش درآورده‌ تا حمله زمینی گسترده به رفح را آغاز کند. با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، حملات هوایی و بمباران‌ها تشدید شده و در روزهای اخیر مناطق مسکونی رفح هدف حمله قرار گرفته‌اند.

پیش از این هم در بهمن سال گذشته شهر رفح مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود و در آن زمان رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید بسیاری از کشورها مواجه شده بود؛ کما اینکه در گزارش‌های خبری آمده مصر تهدید کرده در صورت حمله زمینی اسرائیل به رفح، از پیمان کمپ دیوید خارج خواهد شد.

نتانیاهو همواره برای نابودی حماس، حمله به رفح را جزو ضروریات دانسته و مدعی است که سران حماس و شهرک‌نشینان زندانی‌شده از سوی مقاومت در این شهر حضور دارند.

انتهای پیام

وزارت بهداشت فلسطین امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از افزایش شمار شهدای غزه پس از گذشت ۲۰۰ روز از تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۹ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر ۶۰۸۶۲۰۱

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش آمار شهدا و زخمی‌ها در این باریکه در اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت بهداشت نوار غزه با ارائه گزارشی از جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه طی حدود ۲۰۰۰ روز گذشته خبر داد.

در این گزارش آمده است: تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد زخمی‌ها در این باریکه به ۷۶ هزار و ۸۳۳ تن رسیده است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم چهار کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی انجام داده‌اند که در جریان آنها ۴۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

هنوز صدها تن از شهدا و زخمی‌های فلسطینی در زیر آوار خانه‌های ویران شده در اثر حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند و تعداد زیادی نیز مفقود شده‌اند.

کد خبر ۶۰۸۲۷۴۹

برچس

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تا کنون به ۳۳ هزار و ۹۷۰ شهید و شمار مجروحان به ۷۶ هزار و ۷۷۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۳ هزار و ۹۷۰۰ نفر افزایش یافت.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت نوار غزه، شمار مجروحان حملات رژیم صهیونیستی هم به ۷۶ هزار و ۷۷۰ نفر رسیده است.

این وزارتخانه افزود که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که بر اثر آن ۷۱ نفر شهید و ۱۰۶ نفر زخمی شدند.

این خبر در حالی است که مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از هفتم اکتبر گذشته تا کنون بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

قریب به ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و تلاش برای بیرون کشیدن آن‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین ۷۳ درصد از شهدا و مجروحان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر ۶۰۸۱۹۷۱

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جریان حمله به نوار غزه بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد که جامعه فلسطین با نسل‌کشی جمعی روبرو است.

آلبانیز گفت: در اروپا استانداردهای دو گانه‌ای در خصوص مساله فلسطین وجود دارد. ما باید با اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان به ویژه در غزه رویاروی شویم.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است.

همچنین آلبانیز بیان کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، روزانه ۲۵۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: اسرائیل دست‌کم ۳ جنایت نسل‌کشی را در غزه مرتکب شده است.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهیدان و مجروحان جنگ غزه را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیان کرد که شمار کلی شهیدان جنگ در غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

کد خبر ۶۰۸۰۳۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *