گزارش تلویزیون الجزیره درباره سرکوب تظاهرکنندگان حامی فلسطین در دانشگاه های امریکا

پایگاه خبری الجزیره نوشت که انتفاضه دانشجویی در آمریکا و اروپا نقاب پوشالی ادعای انسانیت و دموکراسی و آزادی‌خواهی غرب را کنار زده و چهره واقعی دوگانگی‌های رفتاری غربی‌ها را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری الجزیره در گزارشی به بررسی سیاست‌های دوگانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قبال اعتراض‌ها در این کشور و و دیگر کشورها پرداخته و نوشت که عناصر پلیس آمریکا استاد زن یک دانشگاه مطرح در این کشور را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس او را روی زمین می‌اندازند و دست و پای او را در برابر دوربین‌ها می‌بندند و به بازداشتگاه می‌برند. آنها هیچ اهمیتی به فریادهای این زن که از رتبه علمی خود و حق خود برای آزادی بیان صحبت می‌کند، نمی‌دهند.

الجزیره با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی چهره موهوم انسانیت و دموکراسی غرب را آشکار کرد و نقاب آزادی آن را که طی چندین دهه ایجاد شده بود، کنار زد، تاکید کرد که دانشگاه‌های آمریکا انتفاضه گسترده‌ای را علیه حمایت واشنگتن از نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه آغاز کرده‌اند؛ انتفاضه‌ای که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شد و در ادامه به کانادا و فرانسه کشیده شده و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بیشتر کشورهای غربی به ویژه انگلیس را نیز در بر خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش، پلیس آمریکا در حمله به اعتراضات دانشجویی، زنان را به شدت کتک می‌زند و آنها را به همراه صدها دانشجو و استاد دانشگاه به بازداشتگاه می‌برد.

کارولین فوکین استاد اقتصاد دانشگاه ایموری یکی از این افراد است که رتبه علمی او در زیر دست و پای نیروهای پلیس به کارش نمی‌آید. در دانشگاه واشنگتن نیز پلیس این کشور با جیل اشتاین پزشک زن و نامزد ریاست جمهوری این کشور که ۷۳ سال سن دارد به همین ترتیب رفتار کرد و او را به بازداشتگاه برد.

در جایی دیگر دیده می‌شود که پلیس به اتهام فریاد یک دختر جوان که خواستار توقف تأمین مالی کشتار زنان و کودکان در فلسطین می‌شود، پای خود را بر روی گردن این دختر دانشجو می‌فشارد.

الجزیره در ادامه می‌افزاید با مشاهده این حوادث انسان به یاد ادعاهای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مورد آنچه که آن را سرکوب زنان در ایران و دیگر کشورهای جهان خوانده بود، می‌اندازد. این در حالی است که رفتار کنونی پلیس آمریکا شبیه فیلم‌های کابویی دهه هشتاد قرن گذشته است و بایدن همچنان حق صادر کردن آزادی و ارزش‌های همزیستی مسالمت آمیز به دیگران را برای خود محفوظ می‌داند، ولی در عرصه داخلی خود، مردم این کشور هرگز نمی‌توانند از خطوط قرمز فراتر روند و برادر بزرگ‌تر [اسرائیل] را خشمگین سازند.

مازن النجار نویسنده عرب زبان تصریح می‌کند که انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا وارد مرحله جدیدی از ایستادگی فرهنگی در برابر ساختار هژمونی امپریالیستی بر جهان شده و افق‌های انسانی و اخلاقی جدیدی را در برابر بخش انبوهی از مردم ایجاد کرده است.

وی در این مقاله تاکید می‌کند که دانشگاه‌های آمریکا بدترین کابوس‌ها را برای صهیونیست‌ها رقم زده و مشروعیت این رژیم را از بین می‌برد و رذالت اخلاقی آن را در میان نسل جوان غربی نشان می‌دهد. این اعتراض‌ها نشان دهنده شکل‌گیری نسل جدیدی از یهودیان غربی است که در خانواده‌های صهیونیستی پرورش یافته‌اند، اما روایت صهیونیست‌ها را نمی‌پذیرند و به سمت حق و عدالت متمایل شده‌اند.

دکتر عمار علی حسن استاد جامعه شناسی در این رابطه می‌گوید که جوانان غربی محدودیت‌های شهروندان در مورد انتقاد از اسرائیل را که ده‌ها سال بر این کشور حاکم بوده، کنار زده‌اند.

کد خبر ۶۰۹۱۸۲۵

رییس‌جمهور گفت: ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.

رئیس جمهور افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن چیزی است که به دست جوانان عزیزمان در این کشور رقم خورده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و این رویداد بزرگ تجاری و اقتصادی نشان‌دهنده آن است که ما توانسته‌ایم و باز نیز می‌توانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور است، افزود: برای فعالیت اقتصادی و جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل در تولید هستیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه تولیدات کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است، تصریح کرد: در این نمایشگاه هدف صرفاً دیدن یک محصول نیست، بلکه در کنار آن مذاکره و تحکیم قراردادها است، لذا از دست اندرکاران این نمایشگاه می‌خواهم در مذاکرات و پیگیری‌ها مجدانه کار را دنبال کنند.

وی گفت: کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد. امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند کشور ما به فناوری‌های نوین دسترسی پیدا نکند، اما به لطف خداوند و به برکت تلاش نیروهای ما این دانش در کشور ما بومی شده است. تصور نشود اگر دو دانشمند و متخصصان را تحت فشار قرار دهند، می‌توانند ما را از دسترسی به دانش بازدارند.

رئیس جمهور بیان کرد: آنجا که بیشترین فشار دشمن وجود دارد، ما بیشترین موفقیت‌ها را داشتیم؛ برای مثال، در صنایع هسته‌ای و نظامی بیشترین فشار دشمن را داشتیم، در حالی که بیشتر پیشرفت‌ها در همین صنایع اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در دکترین ما به هیچ عنوان دسترسی به سلاح هسته‌ای وجود ندارد، اما استفاده از این فناوری در صنعت و پتروشیمی و… دستورکار ما خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم و دولت‌های مستقل را از پیشرفت بازبدارد، تصریح کرد: دنیا بداند علی رغم خواست نظام سلطه امروز توانایی بسیاری وجود دارد، لذا جوانان می‌توانند با ابتکار، خلاقیت و نوآوری برای ملت خود و کشورهای منطقه و جهان مؤثر باشند.

وی گفت: قدرت نظامی بسیار مهم است اما اهمیت تولید و صادرات، کمتر از قدرت نظامی نیست. آنچه می‌تواند یک کشور را قدرتمند کند، قدرت تولید، اقتصاد و توانایی برای صادرات است، لذا به تولید کنندگان تاکید می‌کنم امروز در جایگاه تولید قدرت هستید. خط ترانزیتی ایران بسیار به صرفه و مطمئن و با زمان بسیار محدود می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای حمل و نقل باشد.

رئیسی با بیان اینکه باید مسأله تجارت با ارزهای ملی گسترش یابد، تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران یک کنش جمعی برای رفاه اجتماعی و جهانی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی محسوب می‌شود. امیدواریم این نمایشگاه موجب همگرایی، هماهنگی و مشارکت فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان و موجب رشد اقتصادی کشور و منطقه و جهان شود.

رئیس جمهور بیان کرد: خداوند همه امکانات را به صورت عادلانه در اختیار بشر قرار داده و می‌توان با فکر و اندیشه، همکاری و همگرایی و هم‌اندیشی، نیاز بشر را رفع کرد و او را به نقطه کمال و رفاه رساند، اما متأسفانه جریان تحریم‌ها نمادهای ظلم به دولت‌ها و ملت‌ها است، نه فقط ظلم به یک ملت بلکه ظلم به تمام ملت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه اگر با ایجاد تنگنا ملتی را از رسیدن به هدف و دستیابی به امکانات محروم کرد، این ظلم به یک اقلیم نیست بلکه به همه ملت‌ها و اقلیم‌ها است، اظهار داشت: تحریم نوعی جنگ است اما نه جنگ نظامی، جنگی که با این ابزار ملتی را از آنچه می‌تواند به آن دست یابد، محروم کند.

رئیس جمهور گفت: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل بر خدا و با اتکا به داشته‌ها و توانایی‌های ملی تحریم‌ها را پشت سر بگذارد، به نحوی که نه ما بلکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کند فشارهای حداکثری به جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است.

 

 

کد خبر ۶۰۸۹۵۶۸

سران و اعضای ارشد گروه‌های مقاومت فلسطین دیدار مهمی را با یکدیگر برگزار کردند و موضوعات مربوط به مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای از دیدار سران گروه‌های مقاومت فلسطین خبر داد.

جنبش حماس اعلام کرد: در سایه تحول‌های میدانی و سیاسی پرسرعت و جنگ غزه، اعضای ارشد جنبش حماس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جبهه خلق برای آزادی فلسطین دیداری مهم را با یکدیگر برگزار کردند.

بر اساس بیانیه حماس در این دیدار، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «جمیل مزهر» معاون دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین و شمار دیگری از اعضای ارشد گروه‌های مقاومت فلسطین حضور داشته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حاضران در این دیدار اقدامات صورت‌گرفته برای توقف تجاوز و تحقق عقب‌نشینی فوری، کامل و فراگیر اشغالگران و آزادی اسیران قهرمان فلسطینی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین بر اساس اعلام حماس سران گروه‌های مقاومت فلسطین راه‌های کاهش درد و رنج‌های ملت فلسطین و تقویت پایداری جبهه داخلی فلسطین در برابر سرکشی اشغالگران و نژادپرستی آنان را مورد رایزنی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حاضران در این نشست بر ضرورت توسعه اقدامات ملی و میدانی برای ناکام‌گذاشتن برنامه‌های اشغالگران و همچنین تحقق اهداف ملت فلسطین در خصوص استقلال و بازگشت به خانه و کاشانه خود تاکید کردند.

جنبش حماس اعلام کرد: همچنین شرکت‌کنندگان در این نشست، ضرورت وجود ارتباط ملی در راستای تقویت اتحاد ملت فلسطین و بهره‌برداری از مقاومت کنونی را مورد تاکید قرار دادند. در این نشست وضعیت اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر بررسی شد و بر خواسته ملت فلسطین مبنی بر دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه مبادله اسیران تاکید شد.

همچنین سران گروه‌های مقاومت فلسطین در این دیدار به جبهه‌های کمکی مقاومت در ایران، لبنان، یمن، سوریه و عراق درود فرستادند و روی تداوم و گسترش مشاوره با دیگر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج از فلسطین توافق کردند.

کد خبر ۶۰۹۰۳۳۲

عفو بین‌الملل اعلام کرد تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست «با استفاده از مهمات ساخت آمریکا» علیه مردم فلسطین در نوار غزه مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، پل اوبراین، مدیر عفو بین‌الملل در پستی در ایکس نوشت: به همین دلیل ما از آمریکا می‌خواهیم که ارسال سلاح برای جنایات جنگی را متوقف کند.

اوبراین از ۳۷ عضو کنگره که به لایحه ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی رای منفی دادند تشکر کرد.

در گزارش آناتولی آمده است: سنای آمریکا روز سه شنبه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد. مجلس این لایحه را با ۸۰ رای موافق در مقابل ۱۹ رای مثبت به تصویب رساند و آن را برای امضای رئیس جمهور جو بایدن فرستاد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرده است که گزارش‌ها نشان می‌دهد «شواهد جنایات جنگی همچنان در حال افزایش است، زیرا دولت اسرائیل قوانین بین‌المللی در غزه را به سخره می‌گیرد».

این گزارش به استفاده «گستاخانه» واشنگتن از وتوی خود برای فلج کردن شورای امنیت سازمان ملل در صدور قطعنامه ضروری برای آتش‌بس و ارسال مهمات به رژیم صهیونیستی که برای ارتکاب جنایات جنگی استفاده شده، اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آلمان با توجه به اعتراضات آنها نسبت به اقدامات روسیه در اوکراین ، در حالی که به طور همزمان اقدامات مقامات اسرائیلی و آمریکایی را در این درگیری تایید می‌کنند،  استاندارد دوگانه‌ای را بکار گرفته‌اند.

انی‌یس کالامار، دبیرکل این سازمان، گفت: شکست گیج‌کننده جامعه بین‌المللی در حفاظت از هزاران غیرنظامی – که درصد وحشتناکی از آنها کودک هستند – در نوار غزه اشغالی، به وضوح نشان می‌دهد که همان نهادهایی که خودشان برای حمایت از غیرنظامیان و حقوق بشر بنا نهاده‌اند دیگر برای این هدف مناسب نیستند.

کالامار تأکید کرد: آنچه در سال ۲۰۲۳ دیدیم تأیید می‌کند که بسیاری از دولت‌های قدرتمند ارزش‌های بنیادین انسانیت و جهان‌شمولی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر را کنار می‌گذارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، در جریان نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، ۳۴۲۶۲ فلسطینی شهید و ۷۷۲۲۹ نفر زخمی شدند. علاوه بر این، حداقل ۷۰۰۰ نفر گمنام هستند که گمان می رود در زیر آوار خانه‌هایشان در سراسر نوار مانده‌اند. سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی می‌گویند که اکثر کشته‌شدگان و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند.

حملات رژیم صهیونیستی منجر به قحطی در شمال غزه شده که منجر به کشته شدن بسیاری از فلسطینی‌ها، عمدتاً کودکان، شده است. تجاوز اسرائیل همچنین منجر به آوارگی اجباری نزدیک به دو میلیون نفر از سراسر نوار غزه شده است و اکثریت قریب به اتفاق آوارگان مجبور به ورود به شهر متراکم رفح در نزدیکی مرز با مصر شده است.

انتهای پیام

منابع فلسطینی در حالی از کشف پیکرهای بیش از دویست نفر در گور جمعی در خان یونس در جنوب غزه خبر دادند که حماس ارتکاب این جنایات از سوی اشغالگران را با چراغ سبز دولت بایدن دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، حماس به کشف گور جمعی در مرکز درمانی ناصر در جنوب غزه واکنش نشان داد.

حماس بیان کرد: گور جمعی جدیدی که در مرکز درمانی ناصر کشف شده و شامل پیکرهای دهها شهید در سنین مختلف است که اعدام شده اند و اشغالگران با لودر روی آنها خاک ریخته اند به گورهای جمعی به ویژه در محوطه بیمارستانها افزوده می شود و نشان دهنده حجم جنایاتی است که ارتش اشغالگر مرتکب می شود و سئوالاتی را پیرامون سرنوشت هزاران فلسطینی که هنوز مفقود هستند پس از خروج نیروهای اشغالگر فاشیسم از مناطق مختلف غزه، مطرح می کند.

در این بیانیه آمده است: جنایات وحشتناکی که این ارتش جنایتکار مرتکب می شود و عملیات قتل غیرنظامیان بی گناه شامل کودکان، زنان و سالخوردگان در بیمارستانها و مراکز و اردوگاهها و محله های مسکونی، اگر حمایت سیاسی و نظامی نامحدود دولت بایدن از این رژیم فاشیست نبود رخ نمی داد. اگر این حمایت نبود تداوم کشتار علیه ملت ما تداوم نمی یافت.

این در حالی است که شمار پیکرهای شهدایی که در گور جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان یونس پیدا شده اند به ۲۱۰ نفر افزایش یافته است.

گفتنی است که پیش از این نیروهای امدادگر فلسطینی پس از عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر از شهر خان یونس در جنوب نوار غزه گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر شناسایی کردند.

سلامه معروف مدیرکل دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه از احتمال وجود ۷۰۰ شهید در گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر خبر داده بود.

وی تاکید کرد: تا این لحظه دو گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر پیدا شده و احتمال دارد که به مرور گورهای بیشتری هم کشف شود. نظامیان اشغالگر اسرائیلی ده‌ها آواره، مجروح، بیمار و کادر پزشکی و درمانی را اعدام میدانی کردند. سرنوشت ده‌ها نفر دیگر که در بیمارستان ناصر بودند، نامشخص است. اجساد برخی شهدا در بیمارستان ناصر بدون سر بوده و در برخی موارد اعضای بدن آن‌ها سرقت شده است.

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه خواستار تحقیق فوری بین‌المللی در مورد این جنایت هولناک صهیونیست‌ها در بیمارستان ناصر شد.

کد خبر ۶۰۸۴۵۳۶

در کنار حمله‌های هوایی اشغالگران صهیونیست علیه نوار غزه، توپخانه و قایق‌های جنگی این رژیم نیز وارد عمل شده و به سمت خانه‌های فلسطینی‌ها آتش گشودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، همزمان با حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه توپخانه این رژیم نیز وارد عمل شده و جنوب محله الزیتون واقع در شرق شهر غزه را هدف قرار داد.

بامداد امروز شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه نیز شاهد حمله‌های توپخانه ای شدید رژیم صهیونیستی بوده است.

علاوه بر این قایق‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز به سمت ساحل شهر رفح در جنوب نوار غزه آتش گشودند.

قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی سواحل دیرالبلح در مرکز نوار غزه را نیز هدف حمله‌های خود قرار دادند.

وزارت بهداشت نوار غزه با ارائه گزارشی از جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه طی حدود ۲۰۰ روز گذشته خبر داد.

در این گزارش آمده است: تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، تعداد زخمی‌ها در این باریکه به ۷۶ هزار و ۸۳۳ تن رسیده است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت دست کم چهار کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی انجام دادند که در جریان آنها ۴۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۳ تن دیگر زخمی شدند.

هنوز صدها تن از شهدا و زخمی‌های فلسطینی در زیر آوار خانه‌های ویران شده در اثر حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند و تعداد زیادی نیز مفقود شده‌اند.

کد خبر ۶۰۸۲۹۴۸

منابع خبری از حمله بامدادی ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از بمب‌های ممنوعه فسفری سفید به اطراف شهرک «الخیام» در جنوب لبنان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع خبری در لبنان از حمله توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک‌های مرزی لبنان با بمب‌های ممنوعه فسفری خبر دادند.

پایگاه اینترنتی «نداء الوطن» لبنان در خبری بامداد پنجشنبه از سلسله حملات توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی با بمب‌های فسفری به مناطقی در حومه شهرک «الخیام» در جنوب لبنان خبر داد.

در عین حال، خبرنگار المیادین در خبری فوری اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی شش نوبت حمله هوایی و توپخانه‌ای شهرک الخیام در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

هنوز اطلاعاتی درباره میزان خسارات یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.

ساعاتی پیش نیز، رزمندگان حزب الله سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را که در حال عقب کشیدن دستگاه زرهی آسیب دیده در حمله دیشب بودند را در نزدیکی پایگاه المطله با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند که باعث کشته و زخمی شدن آنها گردید.

 

 

کد خبر ۶۰۸۱۵۹۳

بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه و گلوله باران آوارگان فلسطینی در بیت حانون از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در کنار شدت گرفتن حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نظامیان اشغالگر بی پروا آوارگان فلسطینی را در بیت حانون به گلوله می‌بندند.

حمله‌های شدید هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه طی ساعت‌های بامداد امروز شدت گرفته است.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد شهدا الفاخوره واقع در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

در جریان این حمله دست کم ۱۰ شهید و زخمی برجای مانده است. جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی به صورت گسترده اردوگاه جبالیا و غرب شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی بامداد امروز منطقه تل السلطان واقع در رفح را نیز هدف قرار دادند.

بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه

در جریان این حمله‌ها که به صورت مشخص خانه‌های فلسطینی را هدف قرار دادند تعدادی از ساکنان نوار غزه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف خربه العدس در رفح را نیز بمباران کردند.

همچنین صدای وقوع انفجار شدید در منطقه المغراقه واقع در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه به گوش رسیده است. توپخانه رژیم صهیونیستی نیز همزمان با حمله‌های هوایی این رژیم منطقه بیت حانون در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

تیراندازی صهیونیست‌ها به سمت آوارگان فلسطینی

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که اشغالگران صهیونیست بار دیگر محل اسکان آوارگان فلسطینی را در نوار غزه محاصره کرده اند.

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که نظامیان متجاوز یک مدرسه که به محل اسکان آوارگان فلسطینی در بیت حانون واقع در شمال نوار غزه تبدیل شده تحت محاصره خود درآورده اند.

بر اساس این گزارش، عناصر صهیونیست علاوه بر محاصره این مدرسه اقدام به تیراندازی به سمت آوارگان فلسطینی کرده اند.

رسانه‌های عربی تاکید کردند که نظامیان صهیونیست به سمت مراکز اسکان آوارگان فلسطینی در بیت حانون حرکت کرده و به صورت گسترده به سمت آنها شلیک کرده اند.

شکنجه نیروهای هلال احمر غزه توسط اشغالگران

از سوی دیگر هلال احمر نوار غزه اعلام کرد که نظامیان صهیونیست ۲ تن از نیروهای این نهاد فلسطینی را که بدون دلیل موجه بازداشت کرده بودند آزاد کردند.

در بیانیه هلال احمر نوار غزه تاکید شده است که نیروهای آزاد شده در شرایط بسیار بدی خود را به نیروهای هلال احمر رساندند. در این بیانیه آمده است: نیروهای هلال احمر که اسیر نظامیان صهیونیست بودند تحت شکنجه قرار گرفته اند.

این ۲ تن از نیروهای جمعیت هلال احمر نوار غزه روز گذشته پس از بازداشت ۵۰ روزه توسط نظامیان صهیونیست آزاد شدند. هلال احمر نوار غزه تاکید کرد که نیروهای دشمن در یک ایست بازرسی نظامی در خان یونس در جریان مأموریت تخلیه بیماران از بیمارستان امل آنها را بازداشت کرده بودند.

این جمعیت فلسطینی خاطر نشان کرد که عناصر رژیم صهیونیستی به بازداشت شش نفر دیگر از نیروهای هلال احمر ادامه می‌دهند و سرنوشت آنها مشخص نیست.

بازداشت جوانان فلسطینی در حمله به کرانه باختری

این در حالی است که نظامیان صهیونیست طی بامداد امروز به صورت گسترده به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند.

بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه

این عناصر متجاوز به اردوگاه بلاطه واقع در نابلس و شهر بیت لحم یورش بردند. در جریان این حمله‌ها، نظامیان صهیونیست تعدادی از شهروندان فلسطینی از جمله نوجوانان را بازداشت کردند.

اردوگاه شعفاط واقع در قدس اشغالی نیز بامداد امروز شاهد حمله گسترده عناصر متجاوز بوده است. نظامیان صهیونیست به شهر جنین نیز حمله کردند. نیروهای مقاومت مستقر در این شهر در جریان یورش عناصر صهیونیست با آنها درگیر شدند.

همچنین وقوع درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و عناصر صهیونیست در اردوگاه الدهیشه واقع در بیت لحم گزارش شده است. نظامیان صهیونیست به همراه تجهیزات جنگی خود به اردوگاه قلندیا در جنوب شهر رام الله و همچنین محله سطح مرحبا در شهر البیره یورش بردند.

خانه‌های فلسطینی‌ها در محله نزال در شهر قلقیلیه و منطقه کفر عقب واقع در شمال قدس اشغالی نیز شاهد این حمله عناصر متجاوز بوده است.

کد خبر ۶۰۷۹۴۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *