امادگی عراقی‌ها برای استقبال از زائران ایرانی اربعین

رئیس هیأت موکب‌های حسینی (ع) در دیالی، از تدارک و بسیج ۵۰ موکب برای استقبال و ارائه خدمات به زائران ایرانی اربعین که از مرز «المنذریه» وارد عراق خواهند شد، خبر داد.

تدارک عراقی‌ها برای استقبال از زائران ایرانی اربعین در دیالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی احمد طاهر» رئیس هیأت موکب‌های حسینی (ع)، در استان دیالی عراق از آماده شدن بیش از ۵۰ موکب برای حمایت و استقبال از زائران ایرانی خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: «دیالی در روزهای آینده میزبان ده‌ها هزار زائر ایرانی و سایر ملیت‌ها از طریق گذرگاه مرزی “المنذریه” است که خود را برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع)، به عراق خواهند رساند».

علی احمد طاهر توضیح داد که هیأت موکب‌های حسینی، بیش از ۵۰ موکب را با استقرار در میدان «الدولیه» در نزدیکی ناحیه «جدیدة الشط» (در ۳۰ کیلومتری شمال غرب بعقوبه) آماده کرده است تا غذا، آب و سایر خدمات را به زائران حسینی (ع) ارائه کنند. این میدان بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محل گروه بندی زائرانی خواهد بود که از المنذریه به سمت عتبات عالیات خواهند رفت.

وی تاکید کرد: ​هیأت موکب‌های حسینی با هماهنگی بقیه نهادها و دوایر ذی‌ربط، تمامی حمایت‌ها و خدمات لازم را به زائران حسینی دارای ملیت‌های مختلف ارائه خواهد کرد.

استان دیالی که هم مرز با جمهوری اسلامی ایران است، امسال نیز مانند سالهای پیش در آستانه اربعین حسینی، میزبان هزاران زائر از ایران و سایر کشورها است که از طریق گذرگاه المنذریه خود را به خاک عراق می‌رسانند تا با شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین شهدای کربلا، خود را به عتبات عالیات برسانند.

این در حالی است که چند هفته پیش، «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق به همراه «عمر الوائلی» رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، مدیر ستاد عملیات الحشد الشعبی و معاون فرمانده نیروی زمینی و شماری دیگر از فرماندهان امنیتی عراق از گذرگاه مرزی المنذریه (خسروی) بازدید کردند.

الفرات نیوز، درباره دلیل این بازدید نوشت که این اقدام به منظور اطلاع از اقدامات امنیتی در این گذرگاه برای استقبال از زائران اربعین حسینی و بررسی تدابیر امنیتی در دیالی در آستانه مراسم اربعین حسینی صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *