یک شبکه تلویزیونی امریکا پرده از چگونگی به شهادت رساندن شهید قاسم سلیمانی وشهید ابو مهدی المهندس برداشت

شبکه تلویزیونی ان بی سی امریکا پرده از چگونگی به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی وشهید ابو مهدی المهندس در فرودگاه بغداد برداشت .

به گزارش سایت عراقی ( المسله ) این شبکه تلویزیونی گفت :  جاسوسانی در دمشق وبغداد به امریکائی ها درمورد ساعت پرواز هواپیمای حامل شهید سلیمانی  از دمشق وساعت ورودش به فرودگاه یغداد  را به امریکائی ها اطلاع دادند .

این شبکه امریکائی افزود ۳ فروند هواپیمای بدون سرنشین در بغداد منتظر دو خودرو حامل سلیمانی والمهندس ومحافظان انها بودند واین امر نشان داد  امریکا اسمان بغداد را تحت کنترل داشت.

این شبکه تلویزیونی اضافه کرد : یک مسئول عراقی پس ورود سلیمانی به بغداد به هواپیما رفت وبه سلیمانی خوشامد گفت در حالیکه جینا هاسپل رئیس سازمان سی ای ای ومارک اسپر وزیر دقاع امریکا در دفاتر خود در واشنگتن تصویر این مسئول عراقی را هنگام ورود به هواپیما وملاقات با سلیمانی را می دیدند ولی صورت این مسئول بخاطر تاریکی شب به وضوح دیده نمی شد.

شبکه تلویزیونی ان بی سی اضافه کرد: امریکا ئی ها موبایل های همراهان سلیمانی والمهندس را هنگام حرکت دو خودرو کنترل کردند  تا قبل از شلیک مطمئن شوند که همراهان سلیمانی والمهندس هستند .

شبکه تلویزیونی افزود : عملیات ترور در پایگاه العیدید قطر برنامه ریزی واجرا شد. ونظامیان امریکائی در پایگاه امریکا در قطر مشاهده کردند که چهار فروند موشک بسوی  خودر حامل سلیمانی والمهندس ومینی بوس حامل همراهان انها در راه فرودگاه بین المللی بغداد شلیک گردید .این در حالی بود که خرکت خودروها در این راه پس از نیمه شب اندک بود .

قبل از این خبرگزاری رویترز  روز پنجشنبه ۹ ژانویه ۲۰۲۰ گزارش داد که کارمندانی در فرودگاه بغداد وکارمندانی در شرکت هواپیمایی سوریه اطلاعاتی در اختیار امریکائی ها قرار دادند واین اطلاعات به ترور قاسم سلیمانی  فرمانده نیروی قدس کمک کرد.

خبرگزاری رویترز در یک گزارش نوشت: کارمندانی در شرکت هواپیمایی اجنحه الشام سوریه وکارمندانی در فرودگاه بغداد اطلاعات پرواز هواپیمای حامل سلیمانی وورود وی به بغداد را فراهم کردند واین اطلاعات عملیات ترور وی را تسهیل کرد.

رویترز بنقل از یک مسئول امنیتی عراق که نام اورا فاش نکرد نوشت تحقیقات اولیه نشان داد که یک شبکه جاسوسی در فرودگاه بغداد به ترور سلیمانی کمک کرد. این مسئول امنیتی گفت: چهار فرد مظنون ، اطلاعاتی به ارتش امریکا رساندند وافزود این چهار کارمنددر امنیت فرودگاه مشغول کار بودند ودو تن در شرکت هواپیمایی اجنحه الشام فعالیت می کردند.

به گزارش رویترز مسئول تحقیق با جاسوسان سوری ، سازمان مخابرات سوریه است واین سازمان حاضر نشد در این زمینه با رویترز صحبت کند در حالیکه دستگاه امنیت ملی عراق از  جاسوسان عراقی تحقیق به عمل می اورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *