از سرگیری فعالیت‌ تروریست‌های داعش در عراق

یکی از فرماندهان نیرو‌های بسیج عشایری عراق از تجدید فعالیت گروه تروریستی داعش در مناطقی در استان‌های دیالی و صلاح الدین خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری بغداد الیوم، «محمد العبیدی» از رهبران بسیج عشایری عراق امروز دوشنبه اعلام کرد ۴۰ کیلومتر از مرز‌ها میان استان‌های دیالی و صلاح الدین عراق وارد حالت آماده باش کامل شده اند.

عبیدی در گفتگو با پایگاه بغداد الیوم اعلام کرد: گروه داعش تحرکاتی مشخص و فعالیت‌هایی متعدد را در شماری از روستا‌های دورافتاده در مرز‌ها واقع در مناطقی میان استان‌های دیالی و صلاح الدین و به خصوص در روستا‌های سبیعات و المیته تا المطیبجه شروع کرده است؛ مسأله‌ای که نیرو‌های امنیتی، الحشد الشعبی و بسیج عشایری را واداشته تا در فاصله‌ای به طول ۴۰ کیلومتر مستقر شده و وضعیت آماده باش کامل اعلام کنند.

وی در ادامه افزود: نیرو‌های ارتش ۴ پایگاه وابسته به داعش را با خمپاره بمباران کردند.

وی همچنین گفت: آماده باش، اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از موارد نفوذ یا حمله به نقاط امنیتی است. این فرمانده نیرو‌های بسیج عشایری همچنین خواهان پایان بخشیدن به پرونده روستا‌های متروکه شد که به یک منبع تهدید استان دیالی به شکل کلی و نیز روستا‌های بسیاری که آزاد و پاکسازی شده اند، تبدیل شده؛ همچنانکه این مناطق به یک نقطه جذب نیرو‌های داعش بدل گشته اند.

روستا‌های متروک میان استان‌های دیالی و صلاح الدین، منطقه خطرناکی به حساب می‌آید که شاهد فعالیت قابل ملاحظه گروه‌های داعشی از چند ماه گذشته بوده است. پیشتر نیز نیرو‌های بسیج مردمی عراق از عملیات برای نابودی گروه‌های داعشی خبر داده بودند.

الحشد الشعبی چند روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود مرحله دوم عملیات قهرمانان پیروزی با هدف نابودی عناصر تروریستی داعش در چند محور آغاز شده که برجسته‌ترین آن‌ها مناطقی در نزدیکی مرز‌های اردن و عربستان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *