انتخابات پارلمانی بحرین ، ادامه بحران ، نبود راه حل

بقلم نویسنده بحرینی د.سعید شهابی

در هیچ کشور عربی  مانند بحرین  دو دستگی میان دولت ومردم  وجود ندارد.با نگاهی به  انتخابات  روز شنبه گذشته ، این واقعیت را نشان می دهد .بحرین زیر چکمه های نیروهای خارجی قرار دارد .ولی دولت طوری اوضاع را نشان می دهد که همه چیز جای خود  است .انگار مردم در دمکراسی کامل بسر می برند وازادی همه جا را فرا گرفته است ، پارلمان مانند کنگره امریکا عمل می کند ، قوانین مترقی را تصویب می کند واعضای ان بطور ازاد انتخاب می شوند وچیزی جز مصلحت مملکت ومردم درنظر گرفته نمی شود، موسسات حقوقی وکمیته های حقوق بشر بحرین فعالند وطبق قانون عمل می کنند ودادگاه های با بی طرفی کامل مجرمین را محاکمه واحکام خودرا صادر می نمایند. این نقطه نظر دولت است ولی مردم بحرین نظر دیگری دارند.

انها میگویند که پارلمان بحرین وابسته به دولت است نه ازادی دارد ونه اختیارات وهرکه داوطلب نمایندگی مجلس را دارد یا مامور است یا مزدور دولت ، اکثر مردم بحرین معتقدند که پارلمان بر خلاف  منافع مردم عمل می کند وعلیه انقلابیون نظر می دهد .مردم رسانه های دولتی را بلندگوی دولت می دانند که از حکومت تعریف می کنند وحکومت ازادی مردم را مصادره می کند  ودر برخی ان را حاکم می سازد ومخالفین را بازداشت می کند .مردم معتقدند سازمان های حقوق بشری دولت بحرین اسلحه ایست علیه بازداشت شدگان وزندانیان .

انتخابات اخیر در بحرین چیزی جز اغاز یک نمایش نبود ، زیرا مانند این انتخابات در سال ۲۰۱۴ برگزار شد وسبب ارامش در کشور نشد.

 در انتخابات اخیر در بحرین حضور مردم اندک بود ودر برخی از مراکز رای گیری حضور مردم صفر بود .ولی دولت بحرین مردم را تهدید کرد تا در این انتخابات حضور یابند ورای بدهند ، دولت مردم را نسبت به  استفاده از شبکه ها اجتماعی برحذر داشت که در صورت کامنت گذاشتن در شبکه ها  سه تا پنج سال حبس را تحمل خواهند کرد.مردم از ترس دولت به سراغ شبکه های نرفتند .اکنون بحرین به کشور سکوت وقبرستان ازادی ها مبدل شده است. انتقاد از تجاوز عربستان ، امارات وبحرین به یمن به زندان وشکنجه منجر می شود.

علی العشیری  نماینده سابق مجلس بخاطر اعلام عدم شرکت در انتخابات اخیر دستگیر وزندانی شد وممکن است اورا متهم به توطئه علیه حکومت وارتباط با ایران ویا قطر کنند .رئیس پارلمان بحرین اعلام کرد  که در صورت عدم  شرکت افراد در انتخابات پارلمانی ممکن است حقوقشان پرداخت نشود .در انتخابات سابق دولت از مردم خواست گذرنامه های خودرا همراه داشته باشند تا مهر شرکت در انتخابات در ان زده شود تا مشخص شود چه کسانی در انتخابات شرکت نکرده اند.

استبداد وسرکوب در بحرین بیداد می کند  ، تاکنون ۲۰ هزار نفر دستگیر ویک پنجم انها زندانی هستند ، ۲۰۰ تن در درگیری با نیروهای امنیتی جان خودرا از دست داده اند . تابعیت ۸۰۰ تن ار مردم بحرین بخاطر مخالفت با رژیم  سلب شده است .بیانیه های اخیر اعضای کنگره امریکا واعضای مجلس انگلیس وپارلمان اروپا نشانگر اینست که انها اوضاع نابسامان حقوق بشر در بحرین را می بینند وخواستار اصلاح اوضاع در این کشورند.

انتخابات اخیر در بحرین سرفصل یک نمایش است ولی پایان ان نخواهد بود .این انتخابات نمیتواند ارامش را به  کشور بازگرداند ، زیرا این یک اقدام ضعیف ومحدود است ونمیتواند دردهای مردم را تخفیف دهد این یک بیماری بدون درمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *