ترجمه یک خبر عربی به فارسی

 

قتل مسلحون وزيرا في حكومة الحوثيين يوم الثلاثاء في العاصمة اليمنية صنعاء في اغتيال نادر من نوعه لمسؤول مدني بالحركة المسلحة التي تسيطر على المدينة.

افراد مسلح ، روز سه شنبه یک وزیر  دولت حوثی ها را در پایتخت یمن صنعا به قتل رساندند ،  ترور یک  مسئول غیر نظامی در جنبش مسلح که بر شهر تسلط دارد ،  اقدامی نادر بشمار می رود..

وتوفي حسن زيد وزير الشباب والرياضة بإدارة الحوثيين في مستشفى متأثرا بجراحه بعد أن فتح مسلحون النار على سيارته في منطقة تضم سفارات بصنعاء وفقا لما ذكره مصدران مقربان من أسرته لرويترز.

حسن زید، وزیر ورزش و جوانان حوثی ها بر اثر جراحات وارده در بیمارستان درگذشت، زیرا افراد مسلح در منطقه ای در صنعا که سفارتخانه ها در آن واقع هستند، بسوی وی آتش گشودند. این را دو منبع نزدیک به خانواده وی به رویترز اعلام کردند.

وأكد تلفزيون المسيرة التابع للحوثيين الخبر نقلا عن وزارة الداخلية وقال إن “عناصر إجرامية”  على صلة بالتحالف الذي تقوده السعودية اغتالت زيد.

.

   تلویزیون المسیره که تحت نظر حوثی ها است ، به نقل از وزارت کشور یمن ، این خبر را تایید کرد و گفت عناصر تروریست تابع ائتلاف سعودی ، زید را ترور کردند.

وأضاف أن ابنته كانت معه بالسيارة وأنها أصيبت بجروح خطيرة.

این تلویزیون افزود که دختر وی نیز در خودرو همراهش بوده  و به شدت مجروح شده است.

ولم يرد التحالف على طلب من رويترز للتعليق

ائتلاف سعودی به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

كان زيد مدرجا على قائمة المطلوبين من مسؤولي جماعة الحوثي أصدرها التحالف المدعوم من الغرب في ۲۰۱۷.

نام زید جزو افراد گروه حوثی ها در لیست ائتلاف مورد حمایت غرب که در سال ۲۰۱۷ صادر گردید گنجانده شده بود.

ويقاتل التحالف الحوثيين منذ أكثر من خمس سنوات بعد أن أخرجت الحركة حكومة اليمن المعترف بها دوليا من صنعاء.

ائتلاف سعودی از بیش از پنج سال با حوثی ها میجنگد زیرا حوثی ها توانستند دولت یمن را که مورد شناسائی بین المللی است از صنعا بیرون کند.

وفي العام الماضي، قُتل مسؤول بارز من الحوثيين وهو شقيق زعيم الحركة في صنعاء.

سال گذشته نیز یکی از مسئولان مهم حوثیها که برادر رییس این جنبش بود در صنعا  به قتل رسید.

وألقت الحركة اللوم على من اعتبرتهم خونة على صلة بالتحالف في حين قال التحالف إنه قُتل في اقتتال داخلي..

جنبش حوثی ها مسئولیت این اقدام، را بگردن خائنین مرتبط با  ائتلاف سعودی اداخت ، ولی ائتلاف سعودی اعلام کرد این شخص در درگیری داخلی کشته شده است.

وفي ۲۰۱۸ قتلت غارات جوية للتحالف على الحديدة الواقعة على الساحل الغربي لليمن رئيس الكيان السياسي المدعوم من الحوثيين الذي يدير أغلب مناطق شمال البلاد.

در سال ۲۰۱۸ در بمباران هوایی ائتلاف سعودی بر شهر حدیده واقع در ساحل غربی یمن، رییس گروه سیاسی مورد حمایت حوثی ها که اغلب مناطق شمال این کشور را اداره می کرد ، کشته شد.

وتحاول الأمم المتحدة إنعاش محادثات السلام لإنهاء الحرب التي أسقطت أكثر من مئة ألف قتيل ووضعت اليمن على شفا مجاعة..

سازمان ملل متحد تلاش میکند که گفتگوهای صلح برای پایان جنگ در این کشور که بیش از صدهزار کشته بر جای گذاشته و یمن را در آستانه گرسنگی قرار داده  ،برقرار نماید.

 

 

ترجمه : شیرین کسرائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *