حمله وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست به روستای فلسطینی

 در پی حمله شهرک‌نشینان مسلح صهیونیست به روستایی در شرق رام‌الله چند نفر زخمی شدند و ده‌ها خودرو به آتش کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطینی، شهرک‌نشینان مسلح صهیونیست امروز جمعه به روستای المغیر در شرق رام الله یورش بردند.

در این حمله دست کم ۱۵ فلسطینی به ضرب گلوله شهرک‌نشینان اشغالگر زخمی شدند.

صهیونیست‌ها تعداد زیادی خودرو را هم در این منطقه به آتش کشیدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نیروهای امدادگر در حال امدادرسانی به مجروحان در این منطقه هستند.

یک رهبر برجسته حماس با بیان اینکه در سایه کارشکنی‌های اسراییل مذاکرات قاهره درحال شکست است تاکید کرد: جنایت صهیونیست‌ها در ترور فرزندان هنیه تاثیری بر موضع مقاومت ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، یکی از رهبران برجسته حماس امروز پنجشنبه در سخنانی در واکنش به جنایت تروریستی روز گذشته رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن خودروی حامل شماری از فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که این جنایت هیچ تأثیری بر روند مذاکرات جاری درباره توافق آتش‌بس غزه نخواهد داشت و نمی‌تواند موضع مقاومت را تغییر دهد.

این رهبر حماس که ترجیح داد نامش ذکر نشود در گفت‌وگو با العربی الجدید اظهار داشت که اسماعیل هنیه گفته است هیچ تفاوتی میان خون فرزندان و نوه‌های او با سایر فرزندان غزه که روزانه خونشان به دست اشغالگران وحشی صهیونیست ریخته می‌شود وجود ندارد. دشمن بداند تنها عامل مؤثر در مذاکرات، میزان تعهد اشغالگران به اصول تعیین شده توسط مقاومت است.

رهبر مذکور حماس در ادامه گفت که این جنبش همچنان با رهبران خود در داخل و خارج غزه مشورت می‌کند تا پاسخ نهایی را به میانجی‌ها در قاهره بدهد. رژیم اشغالگر یک روز قبل از عید فطر پیشنهاد ارائه شده توسط میانجی‌ها و دولت آمریکا برای فعال کردن آتش‌بس بشردوستانه به مدت سه روز را رد و آن را مشروط به پاسخ مثبت حماس به پیشنهادی کرد که این رژیم در مذاکرات قاهره ارائه داده و پاسخگوی هیچیک از خواسته‌های فلسطینی‌ها نبود.

وی تاکید کرد که پیشنهاد رژیم اشغالگر با شروط مقاومت هیچ تطابقی ندارد. توقف دائمی و جامع جنگ، بازگشت بی قید و شرط آوارگان به شمال غزه، ورود کمک‌های مستمر به سراسر غزه و بازسازی این منطقه از جمله شروط اصلی ماست که از آن عقب‌نشینی نمی‌کنیم. حماس به میانجی‌ها اطلاع داده بود که با آتش‌بس بشردوستانه ۳ روزه در غزه موافق است اما رژیم اشغالگر آن را رد و تجاوزهای خود را تشدید کرد و حمله‌ای خشونت آمیز به مرکز نوار غزه انجام داده و فرزندان هنیه را ترور کرد.

این منبع حماس در ادامه گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواست با این جنایت، مقاومت را تحت فشار قرار دهد تا پیشنهاد ارائه شده توسط کابینه فاسد اسرائیل را بپذیرد.

از سوی دیگر یک منبع مصری آگاه از مذاکرات قاهره به العربی الجدید گفت که طی ساعات گذشته تماس‌هایی حاصل شده که در آن مقامات مصری نارضایتی خود را از ترور فرزندان اسماعیل هنیه اعلام کرده‌اند. در این بین مسؤولان اسراییلی علناً گفته‌اند تا زمانی که شاخص‌های اولیه توافق روشن نشود، هیچ تغییری در حمله‌های اسرائیل به غزه رخ نخواهد داد.

این منبع با اشاره به اینکه مذاکرات قاهره به سمت شکست می‌رود تاکید کرد: فشارهایی از جانب دولت آمریکا بر میانجی‌های عربی وجود دارد که آنها را به سمت تحت فشار دادن حماس سوق می‌دهد.

رژیم صهیونیستی دیروز در حمله هوایی به اردوگاه الشاطی، خودروی حامل فرزندان و نوه‌های هنیه را هدف قرار داد و آنها را به شهادت رساند. در این جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی ۳ فرزند و شماری از نوه‌های هنیه به شهادت رسیدند.

کد خبر ۶۰۷۵۶۷۲

رهبر جنبش انصارالله یمن با انتشار پیامی عیدفطر را تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یمن، «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن با انتشار پیامی عیدفطر را به تمامی امت اسلامی و ملت یمن، ملت فلسطین و مجاهدان در نوار غزه تبریک و تهنیت گفت.

الحوثی خاطرنشان کرد که مردم یمن در حال نبرد واقعی با دشمن اسرائیلی و مقابله با آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هستند که به یمن تجاوز کرده‌اند.

عبدالملک الحوثی عصر سه شنبه در سخنرانی‌های ماه رمضان خود اشاره کرد که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای حمایت از دشمن اسرائیلی و حفاظت از جنایات و محاصره نوار غزه به کشور ما حمله کرده‌اند. وی تاکید کرد که موقعیت نظامی، بسیج و خروج هفتگی میلیونی، چیزی است که خداوند به مردم یمن داده است.

الحوثی از همه کسانی که در موفقیت دومین کنفرانس «فلسطین، مسئله مرکزی ملت» که با مشارکت کشورهای مختلف از قاره‌های مختلف در صنعا برگزار شد، تشکر کرد. وی خاطرنشان کرد: بازگرداندن فعالیت‌های متوقف شده در ماه مبارک رمضان در سطح بیشتری مهم است.

وی توجه به کشاورزی را امری بسیار مهم دانست و تاکید کرد که همه باید به کشاورزی به ویژه با فرا رسیدن فصل کشاورزی توجه داشته باشند و به دنبال احیای زمین‌های بیشتر، زراعت، بهره مندی از فصل بارندگی و آغاز ساخت و ساز سدهای بیشتر باشند.

عبدالملک الحوثی با اشاره به اهمیت فعال سازی انجمن‌های کشاورزی ایجاد شده، بر رفع موانع فعالیت آنها، فعال سازی طرح‌های اجتماعی در فصل کشاورزی، ایجاد سد، بازپس گیری اراضی، تهیه بذر و شخم… تاکید کرد.

وی با هشدار به کشاورزان از خرید ربوی واحدهای انرژی خورشیدی انتقاد کرد و خاطرنشان کرد: فروش به روش ربوی خطرناک است و طرف رسمی باید از آن جلوگیری کند و کشاورزان مراقب خرید با روش‌های ربوی باشند.

وی گفت: کشاورزان باید به پرداخت زکات توجه کنند و متوجه شوند که یکی از مهمترین چیزهایی که به برکت و خیر کمک می‌کند، پرداخت زکات است.

آقای عبدالملک الحوثی از مقامات رسمی و بخش خصوصی خواست تا محصولات داخلی را در کارخانه‌های خود جذب کرده و آن را به تولیدات داخلی تبدیل کنند و تاجران باید به جای واردات از خارج، محصول داخلی را در خرید و توزیع آن بپذیرند.

کد خبر ۶۰۷۴۷۳۷

وزیر امور خارجه کشورمان به همراه وزیر امور خارجه سوریه بخش جدید کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در جریان سفرش به سوریه، به همراه فیصل مقداد همتای سوری، از محل ساختمان بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق که مورد حمله تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، بازدید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به همراه وزیر امور خارجه سوریه بخش جدید کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را افتتاح کرد.

امیرعبداللهیان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این ساختمان، در گفتگو با سفیر و کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، در جریان پیگیری‌ها و اقدامات شبانه روزی چند روز اخیر همکاران اداری و فنی و کنسولی دستگاه دیپلماسی برای آماده سازی و تجهیز ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت کشورمان به منظور عدم وقفه در خدمت رسانی کنسولی به هم وطنان عزیز ایرانی و همچنین شهروندان سوری قرار گرفت و از تلاش‌های آنان تقدیر و تمجید کرد.

کد خبر ۶۰۷۳۷۷۸
واکنش ایران در راه است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: آمریکا، اسراییل و تمام جهان این پیغام را گرفته‌اند که واکنش ایران در پیش است و این حق این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت مراسم بزرگداشت حزب‌الله برای شهادت سردار زاهدی و همرزمان این شهید در نتیجه حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر حقایق اقدامات شهید زاهدی را آشکار کنیم مشکل افرادی که نباید هویتشان آشکار شود را داریم و در این صورت دستاورد دشمن را بزرگ خواهیم کرد و از سوی دیگر اگر این حقایق را نگوییم شاید حق این شهید را ادا نکرده باشیم. حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان به سال ۱۹۸۲ و ورود اسرائیل به لبنان باز می‌گردد. امام خمینی در آن زمان در قید حیات بودند و جنگ تحمیلی به ایران در جریان بود. در آن زمان اعضای سپاه پاسداران در جبهه‌ها بودند اما به دلیل ورود آنان به لبنان، اعضای سپاه برای رویارویی با اشغالگران به لبنان و سوریه آمدند.

وی افزود: نیروهای ایرانی به الزبدانی در سوریه آمدند، اما در نتیجه برآورد وضعیت تصمیم گرفته شد که گروهی از افسران و اعضای سپاه پاسداران برای انگیزش مقاومت مردمی، انتقال تجربه، مشورت، آموزش و پشتیبانی لجستیکی باقی بمانند. افسران و افراد سپاه پاسداران به منطقه جنتا در لبنان آمدند و نخستین اردوگاه آموزشی در این منطقه برپا شد.

نصرالله گفت: با تحولات رخ داده در سوریه طی سال ۲۰۱۱ مستشاران ایرانی و نیروهایی از گروه‌های مقاومت نیز در این منطقه حاضر شدند. به نظر می‌رسید رخ دادهای سوریه به مقاومت منطقه نیز آسیب می‌زند.

بزرگترین حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

وی ادامه داد: اشغالگران کنسولگری ایران را هدف قرار دادند و مستشاران نظامی ایرانی به شهادت رسیدند. این در حالی بود که حضور آنان در این محل امری طبیعی و در قالب عرف‌ها بود. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نیز در خصوص نقش کنسولگری ایران در دمشق به بحث پرداختند.

نصرالله گفت: حمله به مستشاران ایرانی در کنسولگری این کشور در دمشق بزرگترین تجاوز اسراییل به سوریه از سال‌ها پیش به شمار می‌آید. این حمله اسراییل به دلیل شکستِ جنگ در سوریه انجام می‌شود که اسراییل نیز در آن نقش داشت.

وی افزود: حمله به مستشاران ایرانی در سوریه بخشی از روشن‌ترین و قانونی‌ترین نبرد اساسی، یعنی نبرد با دشمن است. حمله اسراییل به مستشاران ایرانی ۲ مورد جدید را در بر می‌گیرد. نخستین مورد حمله به خاک ایران است که به معنی تعرض به ایران به شمار می‌آید. مورد دوم نیز سطح ترور است؛ زیرا شهید زاهدی رییس مستشاران ایرانی در لبنان و سوریه بود.

واکنش ایران در راه است

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: برآوردها به این موضوع اشاره دارد که دشمن در برآوردهای خود در حمله به کنسولگری ایران اشتباه کرده است و این موضوع در موضع ایران و واکنش موردانتظار از سوی این کشور نمود یافته است. آمریکا، اسراییل و تمام جهان این پیغام را گرفته‌اند که واکنش ایران در پیش است و این حق این کشور است.

نصرالله گفت: دشمن جنگی علنی را اعلام کرده و قصد حمله به نیروهای ایرانی را دارد و در این حال مستشاران ایرانی که خدمات بزرگی را در سطح مقاومت در منطقه ارایه دادند هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: این حمله از درک اسراییل نسبت به نقش پاسداران مستشار در منطقه در سطح مقاومت بر می‌خیزد. دشمن اعلام کرده که هدف از این حمله‌ها اخراج مستشاران ایرانی از سوریه است، اما با وجود خون‌هایی که با این هدف ریخته شد نتوانسته آن را محقق کند و آن‌ها برای پشتیبانی از مقاومت در فلسطین و لبنان و حمایت از سوریه باقی مانده‌اند.

نصرالله ادامه داد: ادعاهایی که در خصوص اینکه ایران در سوریه تصمیم‌گیر است به هیچ وجه درست نیست و کمک‌هایی که ایران در جریان جنگ انجام داده برای این بوده که تاریک‌دلان، تروریست‌ها و اسراییلی‌ها بر منطقه تسلط پیدا نکنند. این موضوع یک فریضه مقدس است.

رابطه حاج زاهدی با لبنان از سال ۱۹۹۸ شروع شد

وی افزود: حاج زاهدی مانند دیگر جوانانی بود که ستون انقلاب اسلامی به شمار می‌رفتند. او از جوانی مسوولیت‌های بزرگی را به دوش کشید و این فرماندهی‌ها را میدان نبرد به وی محول کرد. او جانباز جنگی بود و در سال‌هایی که با ما گذراند این جراحات روی وی اثر می‌گذاشت. رابطه حاج زاهدی با لبنان از سال ۱۹۹۸ شروع شد؛ زمانی که شهید قاسم سلیمانی سکان نیروی قدس را به دست گرفت و او را به عنوان مسوول سپاه در منطقه برگزید.

نصرالله ادامه داد: حاج زاهدی دوره اوجش از سال ۲۰۰۰ را همراه ما بود و در آن زمان ۴ سال را سپری کرد و پس از آزادی جنوب لبنان با آبادانی و آماده‌سازی برای مقابله با دشمن با ما همراهی کرد. حاج زاهدی در سال ۲۰۰۸ و پس از شهادت شهید عماد مغنیه به لبنان بازگشت و در آن زمان روی بازگشت وی به این منطقه اجماع وجود داشت و تا سال ۲۰۱۴ به مدت ۶ سال در اینجا ماند. وی در سال ۲۰۲۰ به لبنان بازگشت و تا زمان شهادتش در اینجا بود. او ۱۴ سال از زندگی مبارکش را در میان ما سپری کرد و بهترین یاور، پشتیبان و مشاور بود و با قدرت در کنار ما حضور داشت.

وی افزود: شهید زاهدی مهاجر به سوی خدا بود. او خانواده‌اش را ترک کرد و در میان ما زندگی کرد و در بیش‌تر اوقات او و همسرش از عزیزانشان به دور بودند. شهید زاهدی فرمانده‌ای مجاهد و فداکار بود که شبانه روز برای خدمت به مقاومت تلاش می‌کرد و بسیار فروتن، صریح، ناصح، دوستدار، جدی و کوشا بود و از درد و غم ما می‌رنجید و با شادی ما شاد می‌شد.

شوق حاج زاهدی برای شهادت

نصرالله گفت: شهید زاهدی در آخرین دیدار به من گفت که این بار برای شهادت آمده‌ام و نباید مرا از رفتن به جبهه و جنوب منع کنی. زیرا من با وجود اینکه از روز نخست طوفان الاقصی می‌خواست به جبهه بپیوندد او را از این موضوع منع کردم.

وی افزود: شهید زاهدی پس از شهادت حاج قاسم نزد ما آمد و گفت که آمده‌ام تا به وظیفه خود عمل کنم، اما امیدوارم شهید شوم و به حاج قاسم بپیوندم. او از برادران می‌خواست که برای شهادتش دعا کنند. این ویژگی فرماندهان است؛ آن‌ها برای تحقق پیروزی اقدام می‌کنند، موضوعی که هم یک برنامه شخصی و هم یک برنامه برای امت است، اما شهادت، دیدار با خدا و رسیدن به بهشت یک برنامه و موفقیت شخصی است.

اوضاع آشفته صهیونیستها ۶ ماه پس از جنگ

نصرالله گفت: اسراییل در بزرگ‌ترین جنگ خود در منطقه ما به سر می‌برد. آن‌ها می‌گویند که پس از ۶ ماه جنگ بیش از نیمی از اسیران را باز نگردانده‌ایم، وارد رفح نشده‌ایم، همچنان آژیرهای هشدار در اطراف نوار غزه به صدا درمی‌آیند و کشته‌شدن افسران و نظامیان بیش‌تری اعلام می‌شود.

وی افزود: سخن خود اسراییلی‌ها از شکست اسراییل حکایت دارد. در آخرین نظرسنجی صورت‌گرفته از سوی روزنامه معاریو پیرامون نظر شهرک‌نشینان در خصوص نتایج جنگ روشن شد که ۶۲ درصد از آنان ناراضی و ۲۹ درصد از آن‌ها راضی هستند و ۹ درصد از آنان نیز نمی‌دانند که راضی هستند یا نه.

نصرالله ادامه داد: نتانیاهو از واقعیت به دور است. او دیروز یکشنبه گفت در حالی که تمام جهان به او می‌گوید که شکست خورده گفت که اسراییل پیروز شده است! گالانت در اطراف غزه حضور داشت و از نابودی حماس سخن می‌گفت، اما چند ساعت بعد آن‌ها در خان‌یونس با شکست مواجه شدند و نیروهایشان خوار و ذلیل از این منطقه خارج شدند.

دولت آمریکا به شکست خود پی برد

وی گفت: تماس اخیر میان بایدن و نتانیاهو، آنچه را ما در خصوص توانایی آمریکا در اعمال فشار به اسراییل می‌گفتیم روشن کرد، زیرا دولت آمریکا به شکست خود پی برد. از جمله اعتراضاتی که در داخل رژیم (سرزمین‌های اشغالی) به نتانیاهو انجام می‌شود این است که آن‌ها بدون آمریکا مهماتی در اختیار نخواهند داشت و نمی‌تواند نه علیه غزه و نه علیه لبنان وارد جنگ شوند.

نصرالله ادامه داد: بایدن ادعا کرد که به دلیل کشتار نیروهای امدادی به نتانیاهو فشار آورده و از او خواسته که اقداماتی را صورت بدهد. پس از آن رییس ستاد کل ارتش اسراییل فرمانده تیپ ناحال را عزل کرد و فرمانده منطقه جنوب و یکی از فرماندهان تیپ ناحال را توبیخ کرد؛ این اقدام در عرف نظامی موضوعی بزرگ به شمار می‌آید.

چرایی فشار بایدن به نتانیاهو

وی افزود: این رخ‌دادها خود باعث محکومیت آمریکا است، زیرا تنها برای نیروهای امدادی دست به اقدام زد و پس از شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر به اعمال فشار علیه نتانیاهو دست نزد. امروز این سخن در میان است که حزب دموکرات به دلیل مواضعش در قبال جنگ علیه غزه رای برخی ایالت‌ها را از دست خواهد داد و این امر بایدن را به سوی اعمال فشار به نتانیاهو برای دستیابی به توافق در قاهره و ورود کمک‌ها به غزه سوق داده است.

نصرالله گفت: اعلام آتش‌بس در غزه شکستی شخصی برای نتانیاهو، حزب لیکود، بن گویر و اسموتریچ به شمار می‌آید، زیرا آن‌ها به دلیل شکستشان در معرض تحقیقات قرار خواهند گرفت. پس از تماس بایدن، دیروز نتانیاهو اعلام کرد که نیروهایش را از غزه عقب نشانده است و یک تیپ را در داخل آن باقی نگه داشته است. کارشناسان راهبردی از این اقدام نتانیاهو متعجب شدند.

وی افزود: یکی از شروط حماس به نمایندگی از گروه‌های مقاومت فلسطین و محور مقاومت عقب‌نشینی از نوار غزه و گشایش ارتباط شمال و جنوب این باریکه است. ممکن است دشمن پیش از آن که این خواسته در گفت‌وگوها به امری الزامی مبدل شود به این شرط تن داده باشد و از غزه خارج شده باشد.

سرنگونی پهپاد هرمس نشانه توانمندی پدافندی مقاومت لبنان است

نصرالله گفت: ما یک پهپاد هرمس ۹۰۰ را سرنگون کردیم؛ پهپادی که افتخار صنعت اسراییل به شمار می‌رود. پس از این رخ‌داد ارزش نظامی و تجاری آن از بین رفت. ما نمی‌خواهیم موشکی را که به این پهپاد برخورد کرد بیان کنیم.

وی افزود: دشمن این طور بیان کرد که سرنگونی این پهپاد گذر از خطوط قرمز به شمار می‌آید. ما به آن‌ها می‌گوییم چه کسی گفته که ما از خطوط قرمز رد نمی‌شویم؟

نصرالله ادامه داد: اهمیت این عملیات در آن است که ما پهپاد هرمس را در خطوط مقدم سرنگون کردیم و دشمن با این موضوع توانمندی‌های پدافند هوایی مقاومت را درک می‌کند.

فتنه افکنی احزاب لبنانی غربگرا

وی افزود: دیروز همزمان با سالگرد جنگ شوم داخلی اتفاقی در درون کشور رخ داد که قابل سکوت نیست. ما به هرکس که در مورد تصمیم جنگ و صلح در پی ما است می‌گوییم که چه کسی در آن زمان جنگ را آغاز کرد؟ آیا شما تصمیمی کشوری گرفتید یا از جانب خودتان این تصمیم را اتخاذ کردید؟

نصرالله ادامه داد: این‌ها پس از آن که رزمندگان مقاومت لبنان در برابر دشمن تمام لبنانی‌ها ایستادند به مجادله در خصوص مقاومت لبنان می‌پردازند. دیروز شخصی روبوده شد و حزب نیروهای لبنانی، حزب کتایب و تلویزیون‌های شوم وارد عمل شدند. آن‌ها چنین بیان کردند که حزب‌الله این شخص را ربوده است. ما سخنانی شنیدیم که یادآور جنگ داخلی بود.

وی افزود: هواداران آن‌ها به خیابان‌ها ریختند و سخن از اسلحه‌کشیدن بر اساس این که آن‌ها احزاب سیاسی دموکراتیک هستند شنیدیم. این در حالی است که کینه‌های دفن شده در سینه آنان عامل این اقدام بود. در سال گذشته میلادی پس از ربوده‌شدن شیخ الرفاعی اشخاص و احزاب لبنانی و در راس آن‌ها حزب نیروهای لبنانی حزب‌الله را به ربودن و کشتن وی متهم کردند. ما ۴ روز منتظر اندیم و دستگاه‌های امنیتی به لطف خدا اعلام کردند که این جنایت موضوعی خانوادگی بوده است.

نصرالله ادامه داد: روشن‌شدن سرنوشت این فرد ربوده‌شده به منزله رسوایی واقعی برای ۲ حزب نیروهای لبنانی و کتایب بود و روشن می‌کند که آن‌ها اهل حق و حقیقت نیستند، بلکه اهل فتنه و به دنبال جنگ داخلی هستند. در این کشور هرکس مانع از جنگ و فتنه شود متهم می‌شود و کسانی که نخست متهم می‌شوند دوگانه ما (حزب‌الله و جنبش امل) است؛ زیرا ما در «الطیونه» در حال نبردیم و در راستای حفاظت از صلح داخلی نسبت به حقوق خود سکوت می‌کنیم و مانند دیروز متهم می‌شویم و سکوت می‌کنیم. دیروز تلاش کردند که اهالی جبیل را بترسانند و پیام‌هایی تهدیدآمیز را ارسال کردند. این اقدام، اقدامی بسیار بسیار خطرناک است. آن‌ها باید میزان خطر این اقدام را درک کنند.

کد خبر ۶۰۷۳۵۷۹

منابع از شلیک ده‌ها موشک از جنوب لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی خبر دادند. حزب‌الله لبنان از هدف قرار دادن مواضع اشغالگران در جولان اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان امروز اعلام کرد که در حمایت از ملت مقاوم فلسطین در غزه و در حمایت از مقاومت قهرمان و شریف آن مبارزانش فرماندهی پدافند هوایی در پادگان کیلع و پایگاه موشکی یوآو در جولان اشغالی را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین در بیانیه خود تاکید کرد که این عملیات را در پاسخ به تجاوزات اشغالگران به منطقه البقاع انجام داده است.

خبرنگار الجزیره اوایل امروز گزارش داده بود که ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مواضع اشغالگران در الجلیل و جولان اشغالی سوریه شلیک شد.

به نقل از شبکه الجزیره، دور دومی از حملات با ده‌ها موشک پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در اصبع الجلیل و جولان اشغالی را هدف قرار داد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین و جنگ غزه، شاهد حملات متقابل حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی بوده است. حزب الله لبنان تأکید دارد تا زمان توقف جنگ غزه حملاتش علیه رژیم صهیونیستی را متوقف نمی‌کند.

حزب‌الله لبنان روز شنبه ده‌ها حمله را به پایگاه‌های صهیونیستی انجام داد.

انتهای پیام

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از انهدام یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد زمینی غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروهان‌های قدس امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد یک دستگاه تانک مرکاوای ۴ ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق دیر البلح در مرکز نوار غزه با بمب‌های بشکه‌ای ثاقب هدف قرار داده و منفجر کرده است.

از سوی دیگر، منابع محلی از حمله توپخانه‌ای اشغالگران به مناطق مختلف نوار غزه خبر می دهند.

منابع محلی اعلام کردند توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلفی را در نوار غزه هدف قرار داده است.

کد خبر ۶۰۷۱۱۵۷
حمله حزب‌الله به مقر فرماندهی «لیمان» رژیم صهیونیستی

منابع خبری از حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی گردان «لیمان» ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: مجاهدان ما مقر فرماندهی گردان «لیمان» ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل غربی را هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد: با موشک محل استقرار سربازان دشمن صهیونیستی را در پایگاه «جل العلام» هدف قرار دادیم.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که منطقه الجلیل غربی توسط موشک هدف قرار گرفته شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که صدای انفجار در شهرک‌های «بتسیت» و «شلومی» به گوش رسیده و آژیرهای خطر در بتسیت به صدا درآمدند.

خبرنگار المیادین همچنین از هدف قرار دادن شهرک «یارون» توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «عیناثا» و «مارون الراس» را هدف قرار دادند.

بمباران متقابل حزب‌الله و نیروهای اشغالگر در مرز جنوبی لبنان با گسترش و نوع حملات، علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک با هدف مهار بحران همچنان ادامه دارد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

تعداد شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۹۷۵ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون، ۳۲هزار و ۹۷۵ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۵۷۷ نفر هم مجروح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته در ۵ مورد کشتار جدید، ۵۹ فلسطینی را شهید و ۸۳ نفر دیگر را زخمی کرده است.

براساس این بیانیه، ازهفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۲هزار و ۹۷۵ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۵۷۷ نفر دیگر مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است: همچنان تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده‌اند و نیروهای امدادی توان رسیدن به آن‌ها را ندارند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه آماری جدید از شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در صدوهفتادوپنجمین روز از جنگ غزه، شماری دیگر بر اثر حمله های رژیم صهیونیستی به غزه شهید و زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت کشتار علیه خانواده ها در غزه شدند.

در بیانیه وزارت بهداشت غزه آمده است: طی ساعات گذشته ۷۱ نفر شهید و ۱۱۲ نفر دیگر مجروح شده اند.

همچنین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا به ۳۲ هزار و ۶۲۳ نفر و مجروحان به ۷۵ هزار و ۹۲ نفر افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به شرق غزه ۱۵ نفر به شهادت رسیدند.

این درحالی است که منابع خبری از درگیری سنگین در شرق خان یونس خبر دادند.

کد خبر ۶۰۶۴۷۱۱
شمار شهدای غزه از ۳۲ هزار و ۵۵۰ تن فراتر رفت

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش تعداد شهدا و زخمی‌های حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه امروز (پنجشنبه) جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه را از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲۲) تاکنون اعلام کرد.

بر اساس گزارش الجزیره به نقل از وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ تن افزایش یافته است.

همچنین حمله‌های هوایی و زمینی بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون ۷۴ هزار و ۹۸۰ زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ جنایت دیگر علیه خانواده‌های فلسطینی مرتکب شده است و در جریان این جنایت‌های وحشیانه ۶۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

کد خبر ۶۰۶۴۲۱۴
۷ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین

منابع رسانه‌ای صبح امروز (چهارشنبه) از شهادت و زخمی شدن هفت فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه «جنین» در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه «فلسطین الیوم» در این باره گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با حملات به غزه صبح امروز به اردوگاه جنین در کرانه باختری یورش برد.

ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله با چند پهپاد اردوگاه جنین را هدف قرار داد.

در جریان این حمله درگیری‌های شدیدی میان مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی شکل گرفت.

وزارت بهداشت فلسطین در این باره اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادی به اردوگاه جنین سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

۰ seconds of 16 secondsVolume 90%

 

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که چهار فلسطینی نیز در این حمله مجروح شدند.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است. در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین از بازداشت صدها فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون خبر داده است.

انتهای پیام

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای مسکونی در شمال شهر رفح ۱۵ نفر از جمله چهار کودک به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز سه‌شنبه خانه‌ای را در شمال رفح در جنوب نوار غزه هدف حمله هوایی قرار داد که بر اثر آن ۱۵ نفر از جمله ۴۴ کودک و چند زن شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

همچنین بر اثر بمباران گروهی از ساکنان محله «السعودی» در غرب رفح، یک فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند و نیروهای امدادی نتوانستند تعدادی از مجروحان را که حال بیشتر آنها وخیم بود، به علت تداوم حملات هوایی رژیم اشغالگر منتقل کنند.

به گفته منابع محلی، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه ای در نزدیکی ورزشگاه النجوم در منطقه مصبح در شمال رفح شماری شهید یا زخمی شدند.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد که اشغالگران خانه ای را در منطقه «برکة الوز» در اردوگاه مغازی در مرکز نوار غزه بمباران کردند و جنگنده های اسرائیلی نیز شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف حمله قرا دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *