اعتراض فلسطینی ها به عربستان برای جلوگیری از پخش سریال‌های موافق عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها

یکی از وزرای تشکیلات خودگردان فلسطین پخش سریال‌های موافق عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را محکوم کرد.

وزیر فرهنگ تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به جمع مخالفان و منتقدان پخش سریال‌های عربی سعودی پیوست و تبلیغ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در این سریال‌ها را محکوم کرد.

رسانه‌های فلسطینی سه شنبه شب گزارش دادند که «عاطف ابوسیف» خواستار توقف پخش این سریال‌ها شده و گفته است «اینگونه سریال‌ها اهانت به روایت ملی-عربی» است و تاریخ را تحریف کرده و در حال ارائه روایت مخالف [واقعیت] است.

این وزیر فلسطین ساخت سریال‌هایی را که عادی‌سازی با رژیم اسرائیل را تبلیغ می‌کنند، همسویی با اهداف اشغالگر صهیونیست دانست و گفت که این سریال‌ها در راستای خدمت به دشمن بوده و حقایت را تحریف می‌کند.

شبکه تلویزیونی «ام‌بی‌سی» عربستان سعودی بتازگی بعد از اعلام پخش سریال «ام هارون» که در آن، به صورت زیرکانه هم‌زیستی با صهیونیست‌ها را تبلیغ می‌کند، شروع به پخش سریال «مخرج ۷» کرده است.

در این سریال، بازیگران در بخش‌هایی از برقراری روابط با رژیم اسرائیل با هدف برقراری روابط تجاری و اقتصادی حمایت می‌کنند.

شبکه سعودی ام.بی.سی در حالی پروژه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را کلید زده است، رئیس جمهور آمریکا طی دو سال گذشته، الحاق جولان سوریه و بخشی از کرانه باختری رود اردن به قلمرو رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم، سفارت خود را از تل‌آویو به این شهر فلسطینی منتقل و از طرح ضد فلسطینی معامله قرن رونمایی کرده است.

این طرح با حمایت از تداوم شهرک‌سازی ها در اراضی فلسطینی، این اراضی را به تکه‌های جدا از هم تبدیل می‌کند که انتقال بین آن‌ها باید با موافقت صهیونیست‌‌ها صورت بگیرد و عملاً راه‌کار دو دولتی (دولت فلسطین و دولت رژیم اسرائیل) را که مورد قبول تشکیلات خودگردان فلسطینی و کشورهای عربی است نادیده می‌گیرد.

از سوی دیگر جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، شبکه « mbc» عربستان جو فرهنگی را مسموم کرده و در حال ترویج روایت صهیونیستی درباره اصل نزاع فلسطینی-اسرائیلی است.

«داوود شهاب» از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، شبکه « mbc» عربستان با آثار نمایشی که روایت صهیونیستی درباره اصل نزاع فلسطینی-اسرائیلی را ترویج می‌دهد دنبال تضعیف بیداری عربی است.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، وی گفت: شبکه mbc در حال اعمال «مسمومیت فرهنگی» است، نه تنها با آثار نمایشی بلکه بیشتر برنامه‌های آن حمله به ارزش‌های اسلامی و عربی اصیل است.

شهاب ادامه داد: دشمنمان تمام سلاح خود را برای قتل، کندن پوست و نابودی هویت ما به کار گرفته (و موفق نخواهد شد) و برخی رسانه‌ها که از سوی کشورها و دولت‌ها حمایت مالی می‌شوند در تروریسم و جنایت‌های دشمن شریک هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که ملت‌های اصیل عرب به تبعیت و تغییر ارزش‌ها نه بگویند و در برابر جریانی که به عادی‌سازی روابط فرا می‌خواند، بایستند.

یکی از این سریال‌های شبکه سعودی یاد شده، «ام هارون» است. موضوع این سریال زندگی یهودیان عرب ساکن کشورهای عربی در خلیج فارس در دهه چهل قرن گذشته است و چنان وانمود می‌کند که آن‌ها به دلیل دیانت خود مورد ظلم و ستم واقع شده و از جامعه عربی اسلامی طرد شده‌اند.

دیگر سریال سعودی که در این راستا پخش آن آغاز شده «مخرج ۷» نام دارد. در قسمت اول این سریال یک بازیگر صراحتا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در زمینه تجارت فرا می‌خواند و فلسطینی‌ها را «دشمن» توصیف می‌کند و بازیگر دوم با وی مخالفت می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *