درس های ماه محرم وعزاداری امام حسین (ع)

ماه محرم فرا رسید  ومردم مسلمان در سرتاسر جهان شهادت امام حسین (ع) را احیا می کنند .مجالس عزاداری در کشورهای اسلامی بویژه کشورهایی که شیعیان در ان اکثریت را تشکیل می دهند  بیش از دیگر کشورهای مسلمان برگزاری می شود وهمه ساله تعداد مجالس افزایش می یابد ومردم بیش از پیش در ان شرکت می نمایند.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان شب تاسوعاء حسینی برای شیعیان  لبنان که  در حومه بیروت گردهم امده بودند با ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد وارزیابی جالبی از مجالس عزاداری امام حسین در بیروت وشهرهای شیعه نشین لبنان ارائه کرد .

سید حسن نصر الله گفت همه ساله بررسی هایی درمورد مجالس عزاداری در لبنان انجام می گیرد ونتایج آن برای عموم مردم منتشر می شود.

وی افزود این بررسی ها نشان می دهد که شیعیان لبنان با توجه به شرایط اقتصادی بد این کشور در مجالس عزاداری شرکت کرده وبیش از پیش به تهیه غذا برای پخش بین مردم عزادار مبادرت می کنند.

نصر الله ضمن ستایش از اقدام مردم در مشارکت گسترده در مجالس سوگواری ابا عبد الله الحسین عایه السلام ، آنرا نشانه محبت اهل بیت واقدام به اطعام مردم هرچند که انها با مشکلات اقتصادی مواجهند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که همه ساله این ارزیابی صورت می گیرد وشیعیان لبنان در سال های اخیر علیرغم مشکلات اقتصادی به حضور در مجالس عزاداری اقدام کرده وبیش از سال های گذشته نسبت به اطعام عزاداران ترغیب شده اند.

وی به افرادی که در دهه محرم با پرپایی مجالس سوگواری ابا عبد الله محبت خودرا به سید الشهداء نشان داده انها را سفارش کرد که نباید اطعام مردم سبب مزاحمت مردم وهمسایگان شود بلکه بایستی مسائل اصلی یعنی نظافت ورعایت بهداشت وعدم مزاحمت همسایگان  در راس برنامه این افراد باشد.

نصر الله با ذکر اماری درمورد افزایش حضور مردم شیعه در مجالس عزاداری محرم تاکید کرد  که دولت های خارجی از جمله امریکا با مطرح کردن مسائل اقتصادی مردم لبنان انها را نسبت به حزب الله وگروه های شیعی بدبین می سازند تا شیعیان لبنان نسبت به حزب الله نظر منفی داشته باشند ومردم را از عزاداری ابا عبد الله دلزده کنند ولی افزایش حضور مردم در مجالس عزاداری سبب خنثی شدن تبلیغات خارجیان شده اند.

خوب است مقامات کشورهای اسلامی سخنرانی جالب سید حسن نصر الله را بشنوند وراه کارهای وی را درمورد عزاداری مورد مطالعه قرار دهند .زیرا  سخنرانی سید حسن نصر الله در باره برپایی مجالس عزاداری شهادت امام حسین (ع) می تواند برای شیعیان بلکه برای سایر مسلمانان سرمشق باشد و درس های ارزشمندی برای سران  شیعه در سرتاسر جهان باشد.

سخنرانی سید حسن نصر الله در جمع هزاران تن از مردم حومه بیروت در باره عاشورا وشهادت ابا عبد الله الحسین آموزنده است وخوب است به زبان های گوناگون ترجمه شودوسرمشق برای دیگر شیعیان باشد.

عظم الله اجورنا واجورکم بمصاب سیدنا الحسین (ع).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *