دیدار رئیس جمهوری امریکا از خاورمیانه ، حمایت از صهیونیست ها وفشار به سران عرب

قرار است جو بایدن در ماه ژوئیه آینده از خاورمیانه دیدن کند. درحالیکه وی اعلام کرده مایل به دید ار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان وقاتل جمال خاشقچی روزنامه نگار معروف نیست ، برخی از خبرها حاکی از اینست که وی با بن سلمان دیدار خواهد کرد.

برخی از خبرگزاری ها از بیماری بایدن سخن بمیان آورده اند ومعتقدند که وی قادر به انجام وظایف ریاست جمهوری خویش نمی باشد در حالیکه سران کشورهای منطقه لحظه شماری برای دیدار باوی را دارند.

در دوران حکومت جو بایدن امریکا با  بدترین شرایط اقتصادی روبرو است ولی رئیس جمهوری امریکا قصد دارد با دیدار از خاورمیانه عربستان سعودی وکشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به استخراج وفروش نفت بیشتر تشویق کند واین کشورها را به بسیج علیه روسیه وچین ترغیب نماید.

قرار است بایدن در عربستان سعودی با سران ۶ کشور عربی حوزه خلیج فارس به اضافه ملک عبد الله پادشاه اردن وعبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر والکاظمی نخست وزیر عراق ملاقات ویک ائتلاف گسترده جهت برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی ومقابله با ایران اسلامی تشکیل دهد.

جو بایدن خودرا ملزم به حمایت وپشتیبانی از رژیم صهیونیستی می داند از اینرو او تلاش خواهد کرد به سران این رژیم هرگونه امتیازی را بدهد تا رضایت انها را جلب نماید ولی وی هیچ اهمیتی برای سران عرب قائل نیست ومایل است در درجه نخست سران صهیونیست ها را راضی نگهدارد.

جو بایدن همچون دیگر سران امریکا تسلیم خواسته های رژیم اسرائیل است وتلاش خواهد کرد همانند رونااد ترامپ از اعراب بنفع صهیونیست ها امتیاز بگیرد.

دیدار ترامپ از منطقه خاورمیانه مورد انتقاد مقامات امریکایی قرار گرفته است زیرا وی قول داده بود با قاتل خاشقچی ملاقات نکند واز حقوق بشر دفاع نماید ولی حفظ منافع در اولویت است ومی تواند از گناه محمد بن سلمان در قتل خاشقچی بگذرد وبجای ان منافع دیدار با محمد بن سلمان برای امریکا را تحقق بخشد.

طبق گفته ناظران یکی از هدف های دیدار بایدن از منطقه خاورمیانه تشویق محمد بن سلمان به برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی است .محمد بن سلمان طی ماه های گذشته نظر مثبتی نسبت به برقراری روابط با صهیونیست ها نشان داده است ودیدار اخیر ومحرمانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین اسرائیل با محمد بن سلمان در منطقه نئوم در غرب عربستان نقطه اغازی برای برقراری این روابط است .بن سلمان نمیخواهد در برابر مسلمانان جهان نام عربستان را که به خادم الحرمین شناخته شده است با برقراری روابط علنی لوث کند وخشم مسلمانان جهان را برانگیزد.ولی وی عامل تشویق سران امارات متحده عربی وبحرین ومغرب وسودان به برقراری روابط دیپلماتیک با صهیونیست ها است .او مصلحت خودرا در براقراری روابط با صهیونیست ها در آینده می بیند ومنتظر فر اهم شدن شرایط می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *