فراخوان حماس برای تشدید مقاومت مردمی در کرانه باختری

فراخوان حماس برای تشدید مقاومت مردمی در کرانه باختری

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای خواستار تشدید تقابل با حملات سازمان یافته شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد حملات شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست به فلسطینیان و خودروها و خانه‌های آنان در روستای بیتین در شمال شرق رام الله، دلیلی واضح و روشنی است بر اینکه این حملات کاملاً هدفمند و سازماندهی شده است و تحت نظارت دولت رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد.

این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که نظامیان اشغالگر اسرائیلی و شهرک نشینان صهیونیست با همکاری هم به پیشبرد طرح‌های شوم خود به منظور مصادره اراضی فلسطینی و بیرون راندن فلسطینیان از آن ادامه می‌دهند.

حماس جوانان و مبارزان فلسطینی در کرانه باختری را به تشدید رویارویی و مقابله با نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست فراخواند.

این جنبش جامعه جهانی و سازمان ملل را هم به محکومیت جنایات شهرک نشینان صهیونیست و تلاش برای بازخواست و محاکمه سران رژیم صهیونیستی که وحشیانه ترین جنایات را در حق ملت فلسطین مرتکب می‌شوند،

کد خبر ۶۰۷۸۵۵۷

منابع آگاه در گفت و گو با المنار از اصابت دستکم ۱۵ موشک ایرانی به پایگاه هوایی راهبردی ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المنار به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ایران پایگاه هوایی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی را با ۱۵ موشک هدف قرار داده است.

منبع مذکور اشاره کرد که در پی این حمله، خسارات زیادی به این پایگاه وارد شده و به طور کلی از روند فعالیت خارج شده است.

پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع قرار دارد، با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-۳۵ رژیم صهیونیستی است.

بهمن‌ماه سال گذشته نیروی هوافضای سپاه، طی رزمایشی تهاجم موشکی به نمونه شبیه‌سازی شده آشیانه‌های این پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را تمرین کرده بود. این پایگاه از مرزهای غربی ایران، حدود ۱۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر ۶۰۷۷۴۱۱

رسانه‌های عبری اقدام جسورانه سپاه پاسداران ضد کشتی اسرائیلی را بخشی از ضربه اقتصادی دومینووار ایران ضدمنافع تل‌آویو دانستند و پاسخ تلافی‌جویانه ضد کنسولگری در دمشق را حتمی عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های عبری در تحلیلی از اقدام جسورانه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در نزدیک تنگه هرمز در توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را ضربه به شاهرگ اقتصادی این رژیم که از عمق کشورهای عربی خلیج فارس تا اراضی اشغالی امتداد می‌یابد، عنوان کردند.

به گزارش المیادین، رسانه‌های صهیونیستی عملیات دریایی ایران در توقیف کشتی پرتغالی مرتبط با صهیونیست‌ها را به مثابه تهدید جدی ایران در قطع کریدور تجاری و ترانزیتی به اراضی اشغالی که از امارات متحده عربی آغاز و با عبور از عربستان و اردن به اسرائیل منتهی می‌شود، اذعان کردند.

بر پایه این گزارش، شبکه تلویزیونی «کان» عبری زبان به نقل از «دانی زاکین»، مدیر رادیو ارتش اسرائیل نوشت: عملیات دریایی ایران «بسیار مهم» است، «زیرا ایرانی‌ها با این اقدام، درصدد وارد کردن ضربه اقتصادی مشابه با حملات دریایی یمنی‌ها به کشتی‌های عازم اسرائیل در کانال سوئز بودند» و با این اقدام جسورانه قدرت خود را به رخ کشیدند.

مدیر رادیو ارتش اسرائیل اذعان کرد: «ایرانی‌ها به این مقدار از عملیات اکتفا نخواهند کرد.»

از سوی دیگر، «آبراهام زئیفی فرکش»، رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) در اظهار نظری از اقدام جسورانه سپاه پاسداران ضد اسرائیل اذعان کرد که حمله به کشتی باری در خلیج فارس پاسخ نظامی ایران به حمله به کنسولگری‌اش در دمشق نیست و این اقدام در واقع «گامی نخست از سلسله اقدامات مشابه در آینده علیه ما خواهد بود.»

مقام سابق آمان اسرائیل به کانال ۱۲ عبری توضیح داد: «این گونه حملات علیه منافع ما ادامه خواهد داشت و ایران با ظرافت و نرم و از روی تدبیر و به طور سلسله وار به عملیات تلافی جویانه خود ضد ما اقدام خواهد کرد.»

وی مدعی شد که ایران در سرتاسر جهان به سفارتخانه‌ها و کشتیرانی دریایی ما در کریدورهای دریایی دیر یا زود حمله خواهد کرد و چه بسا به سمت خاک ما مستقیم حمله کند.»

کد خبر ۶۰۷۷۰۷۸

رئیس دفتر سیاسی حماس به المیادین تاکید کرد «ترور فرزندان و نوه‌هایش توسط اشغالگران حماس را به تغییر موضع خود در مذاکرات، آنطور که آنها معتقد هستند، وادار نمی‌کند».

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که حماس به شروط خود در مذاکرات پایبند است و بدون تحقق آنها به سمت هیچ معامله‌ای نمی‌رود.

هنیه بر پایبندی مقاومت به ضرورت اعلام آتش‌بس دائمی و صریح در غزه تاکید کرد و افزود: اشغالگران اسرائیلی نه حماس را نابود کردند و نه آن را نابود خواهند کرد، نه اسرا را بازخواهند گرداند و نه آنها را جز با معامله‌ای شرافتمندانه برای مقاومت باز می‌گردانند.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت به شرط عقب نشینی کامل و بازگشت آوارگان به غزه بدون محدودیت و مانع و نیز به شروط مربوط به مسائل امدادی و بازسازی و در نهایت دستیابی به معامله اسرا پایبند است.

هنیه در گفت‌وگو با المیادین در مورد آنچه رسانه‌های اشغالگر گزارش کرده‌اند مبنی بر اینکه «کشتن کودکان و نوه‌ها برای تحت فشار قرار دادن حماس به منظور تغییر موضع خود در مذاکرات است» تاکید کرد که «این اتفاق نخواهد افتاد».

هنیه افزود: کشتارها و جنایات اشغالگران در غزه نشان دهنده شکست استراتژیک آن است زیرا به اهداف خود نرسیده است.

هنیه خاطرنشان کرد: اسرائیل، کودک نازپرورده غرب، دیگر آن چیزی نیست که بود و چهره‌اش در هم شکسته است و آنچه در دالان‌های دیپلماسی می‌گذرد حکایت از انزوای بی‌سابقه آن دارد.

او خطاب به تمام امت اسلام گفت: کشتار ادامه دار در غزه مستلزم موضعی متفاوت از شش ماه گذشته است.

این اظهارات هنیه در حالی است که رژیم صهیونیستی بعدازظهر روز اول عید سعید فطر سه تن از پسران اسماعیل هنیه را با هدف قرار دادن خودرویی که با آن در اردوگاه ساحلی در غرب شهر غزه در حرکت بودند، ترور کرد. فرزندان شهید هنیه حازم، امیر و محمد هستند که نوه‌هایش خالد، مونا، آمال و رزان نیز همراه آنها بودند و نوه او ملاک مجروح شد.

حماس تاکید کرد که هدف گیری ارتش اشغالگر که رهبران جنبش، پسران و خانواده‌های آنها را هدف قرار می‌دهد چیزی نیست جز «تلاش‌های مذبوحانه یک دشمن شکست خورده در میدان که از حملات مقاومت، شجاعت و کمین‌های دقیق علیه ارتش بزدل خود وحشت زده شده است».

انتهای پیام

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی خبرنگاران شبکه خبری المیادین در جنوب لبنان آتش گشودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جاده العدیسه به سوی تیم خبری المیادین آتش گشودند و به خودرو آنان آسیب زدند.

بر اساس اعلام المیادین، خبرنگاران این شبکه خبری در این حمله صهیونیست‌ها آسیبی ندیده‌اند.

همچنین خبرنگار المیادین گزارش داد که نیروهای یونیفل نیز شاهد تیراندازی شدید از یک موضع نظامی صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به سمت جاده العدیسه بوده‌اند.

طبق این گزارش، یک کامیون نیز از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است؛ این کامیون حامل مواد غذایی برای نیروهای یونیفل بوده است.

بر اساس اعلام خبرنگار المیادین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی کارگرانی که مشغول تعمیر خطوط برق در مرزهای جنوبی لبنان بوده‌اند نیز تیراندازی کرده‌اند.

 

 

اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن شماری دیگر از نظامیان خود در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن شماری دیگر از نظامیان این رژیم در جریان نبردهای غزه اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن شماری دیگر از نظامیان این رژیم طی ساعات گذشته اشاره کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشت ۶ نظامی دیگر در غزه زخمی شده اند که با احتساب این موارد، شمار نظامیان زخمی شده این رژیم از زمان شروع جنگ به ۳۲۰۸ افسر و نظامی افزایش یافته است که ۱۵۶۱ نظامی از زمان حمله زمینی این رژیم به غزه زخمی شده اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی بیان کرد که ۲۶۳ نظامی این رژیم همچنان تحت درمان قرار دارند.

این نظامیان در جریان نبردهای غزه زخمی شده اند که حال ۲۸ نظامی وخیم گزارش شده است.

صهیونیست‌ها از ابتدای جنگ تاکنون تحت سانسور نظامی شدید عمل کرده و گزارش‌های زیادی درباره دروغ‌گویی و پنهان‌کاری ارتش رژیم صهیونیستی در ارائه آمار تلفات خود وجود دارد.

انتشار اطلاعات مربوط به عملیات‌های مقاومت و تلفات ارتش صهیونیستی به ویژه تلفات جانی در جنگ غزه از ابتدا مشمول سانسور نظامی شدید قرار گرفته و رسانه‌های این رژیم حق ندارند اطلاعاتی درباره آمار کشته‌شدگان منتشر کنند. ارتش اسراییل همچنین از پخش کلیپ‌های مستندِ منتشر شده توسط گروه‌های مقاومت درباره عملیات‌های آنها در رسانه‌های اسراییلی جلوگیری می‌کند.

کد خبر ۶۰۷۴۳۸۱

روزنامه «هاآرتص» از عقب‌نشینی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از خان یونس بدون تحقق اهداف اصلی خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص همچنین نوشت پیروزی‌ای که بنیامین نتانیاهو به دنبال آن است به آن اندازه که او توصیف می‌کند، نزدیک نیست.

این روزنامه عبری‌زبان همچنین فاش کرد سربازان رژیم صیونیستی بخش جنوبی غزه را ترک می‌کنند و این رژیم به اهداف جنگی خود نزدیک‌تر نیست و اکنون باید با مخالفت‌های بیشتر کشورهای غربی مواجه شود.

روزنامه مذکور همچنین نوشت ارتش رژیم صهیونیستی دیگر هیچ نیروی زمینی در جنوب نوار غزه ندارد. یکی از گروه‌های این تیپ جنگی هنوز در گذرگاهی است که شمال غزه را از جنوب غزه جدا می‌کند. تعداد کمی از تیپ‌های دیگر در خارج از غزه مستقر هستند و در صورت نیاز وارد خواهند شد.

روزنامه هاآرتص همچنین نوشت تاکنون ترور یحیی السنوار و محمد ضیف از رهبران جنبش حماس در کنار آزادی اسرای صهیونیست که از اصلی‌ترین اهداف ارتش رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به خان یونس بوده محقق نشده است.

طبق ادعای این روزنامه، ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک تونل‌هایی را پیدا کردند که السنوار در اثنای جنگ در آنها مخفی شده بود. آنها در آن تونل‌ها مراکز رهبری حماس، اسناد شخصی و تجهیزات السنوار را پیدا کردند. از آن زمان، به نظر می‌رسد که او بین مخفیگاه‌های دیگر در مجتمع زیرزمینی عمیق خود در خان یونس در حال حرکت بوده است.

این روزنامه نوشت که هنوز امکان پیشرفت در نجات اسرا وجود دارد، اما باید حقیقت را به مردم گفت و حقیقت این است که توان نظامی و دولتی حماس شاید به تدریج رو به زوال باشد، اما جنبش در آستانه شکست نیست.

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص به سه سناریوی احتمالی پیش روی رژیم صهیونیستی اشاره کرد: سناریوی نخست تشدید تنش و درگیری با ایران و حزب‌الله لبنان است، دومین سناریو پیشرفت ناگهانی مذاکرات با حماس درخصوص اسرا است و سناریوی سوم نیز آغاز عملیات نظامی جدید در نوار غزه با حمله زمینی به رفح و اردوگاه‌های مرکز نوار غزه است.

نتانیاهو علاوه بر پیروزی کامل، بارها وعده حمله به رفح را داده است. مقدمات اولیه برای این امر قبلاً انجام شده است، اما مستلزم بسیج مجدد نیروها در جنوب غزه و مهم‌تر از همه، تکمیل طرحی برای تخلیه تعداد زیادی از غیرنظامیان، حدود ۱.۴ میلیون نفر است.

پیشتر روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از افسران ارشد ارتش اشغالگر نوشت که عقب‌نشینی ارتش از مواضع جنگی در نوار غزه به دلیل خستگی رزمی بوده نه به نشانه حسن نیت نسبت به مذاکرات مبادله اسرا.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل با سه تیپ خود، شب گذشته و پس از چهار ماه جنگ با نیروهای فلسطینی در نزدیکی خان‌یونس، از این منطقه خارج شده‌ است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که تنها لشکر باقی‌مانده در نوار غزه، لشکر ۱۶۲ و نیز تیپ «ناحال» است. تیپ ناحال بر جاده‌ای که نوار غزه را به ۲ قسمت تقسیم می‌کند و اسرائیل از طریق آن مانع از بازگشت غزه‌ای‌ها از جنوب به شمال می‌شود، کنترل دارد.

پس از انتشار این اخبار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد تمام نیروهای زمینی به‌جز یک تیپ از جنوب غزه خارج شده‌اند.

نشریه یسرائیل هیوم به نقل از منابع سیاسی نوشت ماموریت ارتش اسرائیل در خان‌یونس، از بین بردن تیپ‌های حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بود، اما در حال حاضر نمی‌تواند درباره آزاد کردن اسرا، «به دستاورد بیشتری برسد.»

انتهای پیام

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از عقب‌نشینی کامل نظامیان اسرائیلی از جنوب غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خبر داده‌اند تمام نیروهای زمینی ارتش اسرائیل از جنوب غزه خارج شده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل با سه تیپ خود، شب گذشته و پس از چهار ماه جنگ با نیروهای فلسطینی در نزدیکی خان‌یونس، از این منطقه خارج شده‌ است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که تنها لشکر باقی‌مانده در نوار غزه، لشکر ۱۶۲ و نیز تیپ «ناحال» است. تیپ ناحال بر جاده‌ای که نوار غزه را به ۲ قسمت تقسیم می‌کند و اسرائیل از طریق آن مانع از بازگشت غزه‌ای‌ها از جنوب به شمال می‌شود، کنترل دارد.

پس از انتشار این اخبار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد تمام نیروهای زمینی به‌جز یک تیپ از جنوب غزه خارج شده‌اند.

نشریه یسرائیل هیوم به نقل از منابع سیاسی نوشت ماموریت ارتش اسرائیل در خان‌یونس، از بین بردن تیپ‌های حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بود اما در حال حاضر نمی‌تواند درباره آزاد کردن اسرا، «به دستاورد بیشتری برسد».

«ایتای بلومنتال» کارسناس شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید: «از این پس فلسطینی‌های ساکن در جنوب غزه می‌توانند آزادانه تردد کنند و از رفح تا خان یونس، مرکز غزه و هر نقطه از جنوب به خانه‌های خود بازگردند؛ موضوعی که به عنوان اهرم فشار در مذاکرات مبادلاتی مورد استفاده قرار نگرفت».

وبگاه العربی الجدید نیز در این باره نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی پس از ایجاد یک منطقه حائل امنیتی جدید در ماه‌های اخیر یا به اصطلاح نوار امنیتی، با استقرار نیروهای خود در اطراف نوار غزه، مجدداً صفوف خود را سازمان‌دهی کرد که به قیمت خروج از اراضی تحت اشغال نوار غزه انجام شد.

وبگاه شبکه عبری زبان ۱۲ نیز نوشت که ارتش اشغالگر در این مرحله از مانور زمینی، عملیات نظامی در خان یونس را به پایان رسانده و سربازان نیز خروج خود را از آنجا تکمیل کردند و نیروهای چهار تیپ‌های مختلف در کریدور «نیتزانیم» در شمال نوار غزه در منطقه بیت حانون باقی ماندند.

این شبکه افزود که ارتش اشغالگر در مرحله بعدی بر اساس داده‌های اطلاعاتی به انجام حملات در مناطق مختلف نوار غزه متکی خواهد بود.

این کانال عبری زبان اضافه کرد که این حملات بر اساس داده‌های اطلاعاتی جمع آوری شده در طول دوره گذشته انجام شده و جمع آوری این داده‌ها در این دوره نیز ادامه خواهد داشت و همچنین رایانه‌های توقیف شده در نوار غزه، ارتش را به مکان‌هایی هدایت می‌کند که قبلاً به آنها نرسیده بود.

اشغالگران مایل هستند تقسیم غزه را به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن حماس برای دستیابی به توافق و بازگرداندن اسرای اسرائیلی حفظ کنند.

این کانال عبری ادامه داد که ارتش اشغالگر خود را برای عملیات نظامی در رفح آماده می‌کند و خروج از خان یونس ممکن است در چارچوب بازسازی نیروها قبل از عملیات در آنجا باشد.

الجزیره نیز به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داده عقب‌نشینی لشکر ۹۸ از جنوب غزه، در چارچوب تدارک ارتش اسرائیل برای حمله به رفح است.

در این رابطه روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از ارتش اشغالگر نوشت: آماده ادامه علمیات علیه گردان‌های حماس می‌شویم که عملیاتی علیه آنها در دیر البلح و رفح نداشتیم.

این روزنامه به نقل از منابع ارتش افزود: در صورت لزوم به خان یونس بازخواهیم گشت. طبق این گزارش، ارتش اشغالگر مدعی شده این عقب نشینی تحت فشار آمریکا انجام نشده و ارتباطی بین عقب‌نشینی از خان یونس و فشار آمریکا نبوده است.

به گفته ارتش اشغالگر، یکی از دلایل عقب‌نشینی ایجاد اماکنی برای آوارگانی است که در آینده از آنها درخواست خواهد شد رفح را ترک کنند.

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی هم به یدیعوت آحارونوت گفت عملیات زمینی در غزه پایان نیافته است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها بر حمله به رفح، منطقه‌ای که میزبان بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است، اصرار کرده است.

نتانیاهو مدعی است «برای پیروزی کامل بر حماس» ارتش رژیم صهیونیستی باید به رفح حمله و تیپ‌های باقی‌مانده شاخه نظامی حماس را از میان بردارد.

این در حالی است که به اذعان رسانه‌های غربی، حماس توان نظامی خود را در غزه حفظ کرده است.

در این میان، حتی متحدان رژیم صهیونیستی از جمله آمریکا و کشورهای غربی نیز درباره حمله تمام‌عیار به رفح و تشدید بحران انسانی در این منطقه که با مصر هم‌مرز است، هشدار داده‌اند.

نشریه پالتیکو پیشتر خبر داده بود آمریکا در پشت‌پرده به حمله محدود رژیم صهیونیستی به رفح با هدف ترور اعضای ارشد حماس چراغ سبز نشان داده است.

انتهای پیام

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز خانه‌های مسکونی را در نوار غزه بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که این حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی منطقه جبالیا را در برگرفت. حمله‌های توپخانه ای این رژیم نیز بخش‌های مختلف شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

توپخانه رژیم صهیونیستی بخش‌های شرقی منطقه بیت حانون واقع در شمال نوار غزه را زیر آتش گرفت. این حمله‌های توپخانه ای همچنین اردوگاه النصیرات را واقع در مرکز نوار غزه هدف قرار داد.

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که توپخانه رژیم صهیونیستی منطقه‌های المغراقه، نتساریم و الزهرا را در مرکز نوار غزه هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از هوا و زمین شمال استان الوسطی را هدف قرار داده است. این حمله‌های توپخانه ای محله الزیتون واقع در جنوب شرق شهر غزه را نیز دربرگرفته است.

جنگنده‌های این رژیم نیز طی چندین حمله شهر خان یونس را واقع در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

اداره مرکزی آمار فلسطین روز گذشته اعلام کرد که نیروهای اشغالگر هر ساعت ۴ کودک در غزه را به شهادت می‌رسانند و با گذشت بیش از ۱۸۰ روز از این جنگ، ۴۳ هزار و ۳۴۹ کودک بدون پدر و مادر خود یا یکی از آنها زندگی می‌کنند.

طبق این آمار تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۳۵۰ تن از شهدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را کودکان تشکیل می‌دهند و ۴۴ درصد قربانیان این جنگ کودک بوده و در مجموع بیش از ۷۰ درصد قربانیان، زن و کودک هستند.

بر اساس این آمار از زمان تجاوزگری اسرائیل به غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون علاوه بر کشتار بی‌وقفه کودکان غزه، ۱۱۷ کودک هم در کرانه باختری به شهادت رسیده و ۷۲۴ کودک هم دراین منطقه زخمی شده‌اند. همچنین از میان ۱۶۲۰ نفری که در منطقه‌های مختلف کرانه باختری آواره شده‌اند ۷۱۰ نفر از آنها کودک هستند.

کد خبر ۶۰۷۰۸۸۰

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس مردم شهرهای مختلف ایران اسلامی همانند سال های گذشته با حضور گسترده بار دیگر حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: روز جهانی قدس روز ندای مظلومیت قبله گاه اول مسلمین و همدلی و خروش میلیونی ملت‌های آزاده در حمایت از مبارزات حق طلبانه مبارزان مظلوم و شجاع فلسطینی علیه رژیم نامشروع صهیونیستی است.

روز جهانی قدس، یادگار جاویدان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و روز بیداری ملل آزاده جهان و نمادی از نمایش وحدت، یکپارچگی و همدلی امت اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

اما امسال حال و هوای روز جهانی قدس به دلیل انجام عملیات طوفان الاقصی و شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی و خروش مردم سراسر جهان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی و توقف جنگ در غزه و حمله چند روز پیش این رژیم به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و شهادت هفت نفر از مستشاران کشورمان با سال‌های گذشته دیگر تفاوت دارد.

به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسأله قدس و فلسطین به مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام تبدیل شده و امسال مظلومیت مردم فلسطین بر جهانیان ثابت شده و حضور پرشور مردم ایران و آزادی خواهان سایر نقاط جهان موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین شده و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها را رقم خواهد زد.

مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی امروز همانند سال‌های گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در لبیک به ندای تاریخی امام راحل و با تأسی به منویات مقام معظم رهبری بار دیگر به صحنه آمده و با محکومیت جنایات وحشیانه اسرائیلی‌ها، فریاد رسای حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین را سر دادند.


 

آذربایجان شرقی:

ایران آماده حماسه ای دیگر/ آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرها

راهپیمایی روز قدس در اعلام حمایت از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین از دقایقی قبل با حضور مردم تبریز از سمت مساجد و محلات به سمت میعادگاه نماز جمعه آغاز شد.

این مراسم حماسی از مسیرهای اعلامی به طرف مصلای اعظم امام (ره) برگزار می‌شود؛ بسیاری از مردم از هم اکنون برای حضور در راهپیمایی در مبادی مسیرهای اعلام شده گردهم آمده‌اند.


اصفهان:

ایران آماده حماسه ای دیگر/ آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرها

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور و در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان در اصفهان آغاز شد.


خراسان رضوی:

راهپیمایی باشکوه روزجهانی قدس که با عنوان «طوفان‌الاحرار» نامگذاری شده است امروز جمعه ۱۷ فروردین ماه جاری در بیش از ۱۱۵ نقطه استان برگزار می‌شود.

این مراسم از هم اکنون از میدان ۱۵ خرداد به طرف حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و پس از اجتماع در رواق امام خمینی «ره» و اماکن متبرکه رضوی سعیدجلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در این مراسم سخنرانی می‌کند و پس از قرائت قطعنامه، نمازجمعه به امامت آیت‌ا… علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس اقامه می‌شود.

اجتماع راهپیمایان از میدان ۱۵ خرداد به طرف حرم مطهر رضوی و ورودی خواهران از باب‌الجواد (ع) و برادران از باب‌الرضا (ع) و اجتماع در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.


سردار سلامی در پیش خطبه‌ نماز جمعه تهران

لحظه فروپاشی اسرائیل نزدیک است

لحظه فروپاشی اسرائیل نزدیک است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با تنفس مصنوعی امروز زنده است، تاکید کرد که این رژیم در اتاق مراقبت‌های ویژه سیاسی، امنیتی و روانی آمریکا در حال نفس کشیدن است، هرگاه این دستگاه تنفس مصنوعی غرب از بینی رژیم صهیونیستی برداشته شود او حیات نباتی پیدا می‌کند و فرومی‌ریزد. این لحظه نزدیک است و دور نیست.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه روز قدس امسال متفاوت از ایام قدس سالهای دور و نزدیک است، اظهار کرد: این روز با ابتکار و اعجاز ذهنی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به‌عنوان روز تمرکز جهان بر موضوع فلسطین نامگذاری شد. ما امروز شاهد بدرقه آسمانی ملت بزرگ ایران از هفت ستاره درخشان و پرفروغی هستیم که در سرزمین مبارک پیرامون مسجد الاقصی به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. مسافران قدس امروز و در این لحظه‌های مقدس بر دست مردم ما در حال عروج به عرش اعلا هستند تا در جوار رحمت واسعه الهی روزی‌خوار شوند.

وی افزود: سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی یک مجاهد پرافتخار، اهل وعده صادق، اهل ذکر، اهل اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بود. او ۴۳ سال لباس جهاد به تن داشت. او همرزم شهید حسین خرازی، احمد کاظمی و سپهبد شهید قاسم سلیمانی بود. او یک اسطوره جاودان و شخصیتی شبه‌افسانه‌ای از جهاد بود که بعد از خاتمه دفاع مقدس به همراه فرمانده جاودانه جبهه‌های مقاومت حاج قاسم سلیمانی در لبنان و سوریه برای ساخت قدرتی عظیم دربرابر صهیونیست‌ها مجاهدت کرد.

فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: او انسانی وارسته، بیزار از دیده‌شدن، خودشیفتگی، خودآرایی و خودنمایی بود. او انسانی متقی، مومن، مجاهد و جانباز بود. توصیف این انسان ناشناخته که اینک اهل آسمان او را بهتر از اهل زمین می‌شناسند کار آسانی نیست.

سلامی با بیان اینکه سرلشکر زاهدی همیشه مشتاق شهادت بود، یادآور شد: او شهادت در راه خدا را بر هرچیز دیگر ترجیح می‌داد. او از زنجیره نورانی شهیدانی بود که از اینجا هجرت کردند تا در شرق مدیترانه از ناموس و سرزمین، منزلت، آبرو و امنیت و اعتبار مسلمانان دفاع کنند. شهیدان همدانی، الله‌دادی، شاطری و سیدرضی از این شهیدان هستند که نماد حمایت ما از مظلومان و مستضعفان بودند.

وی افزود: محمدمهدی حاج‌رحیمی نیز نجیب و توانا و بیزار از شناخته‌شدن بود. او از نسل شهیدانی همچون حاج حسن ایرلو بود که آن استقامت مثال‌زدنی را حمایت کردند. شهیدانی که در کنار آنان بودند نیز مشق جهاد می‌کردند تا امنیت سرزمین‌های مسلمانان را حفظ کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با قدردانی از اقدامات نیروی زمینی سپاه و فرمانده انتظامی کشور در مقابله با تروریست‌ها در جنوب شرق ایران، گفت: آنان در مقابله با گروه‌های شرور حمایت‌شده از سرویس‌های جاسوسی دشمنان، توانستند زیباترین نقش یک مقاومت و دفاع شجاعانه را در جنوب کشورمان به زیبایی رقم بزنند و اجازه ندهند هیچکدام از آن مهاجمان شرور سر سالم به جهنم ببرند بلکه آنان را با قدرت و اقتدار الهی خویش تماماً به درک واصل کردند. بر این شهیدان سرافراز و خانواده‌های آنان درود می‌فرستیم و برای بازماندگان این نسل فداکار از خداوند صبر و اجر صبر مسئلت داریم.

سلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خنجری است که نظام شیطانی و مزور انگلیس آن را بر پهلوی پیکره امت اسلامی وارد کرد، گفت: آمریکا هم این رژیم را بعد از آن به عنوان یک سرپل سیاسی، امنیتی و جغرافیایی در منطقه جهان اسلام تقویت کرد تا اهرمی برای تنظیم سیاست‌های جنایتکارانه و استعمارگرانه آنان در جهان اسلام باشد. از زمانی که رژیم صهیونیستی به عنوان یک موجودیت تصنعی در ظل حمایت شیطانی غرب به ویژه آمریکا و انگلیس قرار گرفت، جنایات بیشماری در این منطقه رخ داده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی سم مهلکی است که توسط آمریکا بر پیکر جهان اسلام تزریق شده و همچنان در حال قتل‌عام مسلمانان است. آمریکای فاقد عقل سیاسی برای حفظ و بقای این رژیم بی‌ریشه که فروپاشی آن از هر جهت بسیارشدنی، ممکن و به فضل الهی نزدیک است، هزینه‌های سنگین سیاسی، اقتصادی و امنیتی فراوان را متحمل شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: امروز آمریکا با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در مرکز نفرت جهانی و نیز جهان اسلامی قرار داده است. شخصیت سیاسی آمریکا تحت تأثیر حمایت مالی، لجستیکی و حمایت سیاسی در وتو کردن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و حمایت‌های روانی از رژیم صهیونیستی و تلاش برای غلبه دادن اراده سیاسی خود از طریق سلطه دادن این رژیم بر جهان اسلام، در حال زوال است.

سلامی تاکید کرد: آمریکا مجبور شده است نقطه تمرکز خود را از اقتصاد بر امنیت در شرق مدیترانه قرار دهد و زوال او از این منظر شتاب گرفته است. اما آمریکا حاضر نیست این رژیم را رها کند، این رژیم با تنفس مصنوعی امروز زنده است. او در اتاق مراقبت‌های ویژه سیاسی، امنیتی و روانی آمریکا در حال نفس کشیدن است، هرگاه این دستگاه تنفس مصنوعی غرب از بینی رژیم صهیونیستی برداشته شود او حیات نباتی پیدا می‌کند و فرومی‌ریزد. این لحظه نزدیک است و دور نیست.

وی یادآور شد: این رژیم اکنون در باریکه‌ای بین مرگ و زندگی قرار گرفته است. همه تلاش رژیم صهیونیستی این است که میدان جنگ را از فضای زندگی اجتماعی و سیاسی منفک کند، اما چنین چیزی ممکن نیست. صهیونیست‌ها می‌خواهند در یک باریکه که گاهی عرض آن ۱۴ کیلومتر است در میان دنیایی از بغض و کینه فشرده مسلمانان، حیات سیاسی امن و مطمئن داشته باشد. او به تراکم بغض فشرده مسلمانان ادامه می‌دهد و شرارت‌هایش نشان از غلط بودن دستگاه محاسباتی این رژیم در مواجهه با جهان اسلام دارد و این اشتباه برای آمریکا هم رخ داده است.

سلامی تاکید کرد: آنان فکر می‌کنند هرچه با مسلمانان بجنگند، قتل‌عام کنند و آنان را آواره و محاصره کنند بهتر می‌توانند به تثبیت موقعیت سیاسی، جغرافیایی و امنیتی خود ادامه دهند، اما قضیه دقیقاً عکس این رویاست. این فقط یک آرزوست.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروز به جهان و فلسطین که نگاه می‌کنیم جغرافیای سیاسی غزه را در وسعتی جهانی می‌بینیم و حتی در جهان غیراسلام هم حمایت معنوی از فلسطین دیده می‌شود. رژیم صهیونیستی بین ممات و ممات است، هر عملی انجام دهد شکست می‌خورد. او اگر جنگ با فلسطین را ادامه دهد سرانجام مجبور خواهد شد به مقاومت آسمانی مردم فلسطین تن دهد. اگر بخواهد از میدان عقب‌نشینی کند هم شکست خورده است.

وی افزود: فلسطین اما بین حیات و حیات است. بین یک حیات سخت اما حیاتی سرشار از عزت و عظمت که امروز محکم و در شرایطی ایستاده است که محاصره شده و امکان انتقال تسلیحات و حتی آب و غذا به آنجا وجود ندارد و در چنین شرایطی در برابر ائتلاف امپراتوری‌های بی‌نظیر تاریخ بشر ایستاده و شکوه استقامت را در آن سرزمین نشان می‌دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: پیام‌هایی که از درون غزه به ما منتقل می‌شود این است که می‌گویند ما هیچ مشکلی برای ادامه استقامت نداریم، شما محکم باشد و ما این رژیم را در غزه مدفون خواهیم کرد. فلسطین می‌ایستد و توطئه شوم دشمنان به خودشان بازخواهد گشت و سرانجام سرزمین فلسطین به فلسطین بازمی‌گردد و راهی برای نجات صهیونیست‌ها وجود ندارد.

سلامی گفت: راه صهیونیست‌ها تسلیم‌شدن است و این را خواهیم دید. امروز همه سرزمین‌های اشغالی از شمال، از غرب و از شرق در تقاطع آتش مسلمانان است. هاضمه اسرائیل برای جذب اینهمه نفرت و قدرت و مستهلک کردن این ضربات بسیار کوچک است. بغض، کینه و نفرت در میان جوانان فلسطینی برای ده‌ها سال انرژی لازم برای یک جهاد طولانی‌مدت تا براندازی و فروپاشی کامل این رژیم را فراهم کرده است. هرکس مقاومت کند می‌برد و این منطق قرآن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: امروز ما براساس وعده‌های صدق الهی عمل می‌کنیم. خداوند خلف وعده نمی‌کند و نصرتش را بر مسلمانان جاری می‌کند. امروز رژیم صهیونیستی باید این واقعیت را درک کند که با گسترش شرارت‌ها نمی‌تواند به امنیت بیشتری برسد.

وی تصریح کرد: این رژیم نمی‌تواند از شر فتنه‌هایی که ایجاد می‌کند بگریزد، در دسترس و در معرض است و می‌داند که چه خواهد شد. ما هشدار می‌دهیم هیچ عملی از هیچ دشمنی در مورد نظام مقدس ما بدون پاسخ نخواهد ماند.

چابهار- سپاه در اطلاعیه‌ای از هلاکت ۱۸ تن از تروریست‌ها و اشرار مسلح وابسته به سرویس‌های بیگانه در عملیات ضد تروریستی در چابهار و راسک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از هلاکت ۱۸ تن از تروریست‌ها و اشرار مسلح وابسته به سرویس‌های بیگانه که با حمله به برخی اماکن عمومی، نظامی و انتظامی شهرهای چابهار و راسک، قصد برهم زدن امنیت را داشتند خبر داد.

در پی حمله تعدادی از تروریست‌ها و اشرار مسلح به اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی برقرار کننده امنیت در شهرهای چابهار و راسک در استان سیستان و بلوچستان روابط عمومی قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از هلاکت مهاجمان و تأمین امنیت و آرامش در این شهرها خبر داد. متن اطلاعی به این شرح است:

به آگاهی ملت قهرمان و شریف ایران می‌رساند تعدادی از تروریست‌ها و اشرار مسلح وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در ساعات اولیه بامداد امروز جمعه ۱۶ فروردین ماه به قصد برهم زدن امنیت و سلب آرامش مردم به طور همزمان به ۵ نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی برقرار کننده امنیت در شهرهای چابهار و راسک در استان سیستان و بلوچستان حمله کردند که با درایت، حوصله و هوشمندی نیروهای مدافع امنیت مواجه شدند.

پس از اطمینان نسبت به دورسازی مردم از خطر مهاجمان و هرگونه آسیب، رزمندگان غیور قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با مشارکت نیروهای فرماندهی انتظامی با آنان درگیر و طی عملیاتی قاطعانه کلیه تروریست‌ها و اشرار مسلح به هلاکت رسیدند و امنیت و آرامش کامل در مناطق درگیری برقرار شد.

در این عملیات ۱۸ تن از تروریست‌ها و اشرار مسلح مهاجم به هلاکت رسیدند و ۱۰ تن از نیروهای حافظ امنیت نیز به فیض رفیع شهادت نائل آمده و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح اجیر شده توسط سرویس‌های جاسوسی آنان هشدار می‌دهیم امنیت ملی و آرامش مردم در هر نقطه از ایران عزیز خط قرمز حافظان امنیت در جای جای میهن اسلامی بوده و با هرگونه عامل و عنصر تهدیدگر این عرصه، قاطعانه برخورد خواهد شد.

سرهنگ علیرضا دلیری جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان ساعتی پیش اظهار کرده بود: در پی حمله تروریستی گروهک ضد انقلاب به تعدادی از مقرهای انتظامی، مرزبانی و نیروهایمان در سپاه پاسداران با اقدامات مدبرانه و تدبیر به موقع، با اقداماتی که از سوی همه دستگاه‌های متولی از جمله انتظامی، امنیتی و سپاه پاسداران انجام شد این حمله به پایان رسید.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه تروریست‌ها در یکی از مناطق سطح شهر چابهار در یک ساختمان مردم را به گروگان گرفته بودند تروریست‌ها به درک واصل شدند و همه گروگان‌ها در سلامت کامل هستند و عملیات مشترک بین دستگاه‌های متولی با قاطعیت تمام شد.

سردار محمد پاکپور نیز ساعاتی پیش در خصوص آخرین وضعیت عملیات تروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان، توضیح داده بود: از نیمه شب گذشته، که عملیات تروریست‌ها در سپاه شهرستانی چابهار و راسک و دریابانی و کلانتری ۱۱۱ چابهار شروع شد و بلافاصله، اقدامات اساسی توسط نیروهای نیروی زمینی و فراجا در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: آنچه مهم است، اینکه چند نقطه به صورت هماهنگ عملیات تروریستی در آنها انجام شد و عناصر تروریست شرکت کننده تماماً به صورت انقماسی بودند درگیری در راسک یک ساعت پیش تمام شد و تاکنون پنج تروریست به هلاکت رسیدند، هم اکنون پاکسازی ادامه دارد، شاید آمار به هلاکت رسیدن تروریست‌ها افزایش یابد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: در چابهار نیز دو منطقه سپاه دریابانی و کلانتری ۱۱ مورد هدف گروهک‌های تروریستی بودند که تروریست‌ها با ورود به ساختمان فنی حرفه‌ای روبروی مقر سپاه و اجبار خدمه برای ورود اقدام کرده نیت آنها این بود که اول نگهبان‌ها را مورد هدف قرار دهند هفت نفر تروریست در این عملیات شرکت داشتند که پنج نفر داخل ساختمان کشته و جلیقه‌های انتحاری‌شان منفجر شد.

وی اضافه کرد: در دریابانی و کلانتری ۱۱ چابهار نیز یک ساختمان مشرف بود که آخر شب از طریق مغازه‌های طبقه همکف تروریست‌ها وارد ساختمان چهار طبقه شده، سه نفر داخل دریابانی رفتند و کشته شدند، هر سه دارای جلیقه انتحاری بودند.

پاکپور گفت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که داشتیم گروگان‌ها بودند که با ورود نیروها رها یافتند، واحدهای ویژه در حال پاکسازی منطقه هستند.

وی ادامه داد: در این سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان انجام شد، ۱۵ نفر از تروریست‌ها کشته شدند که احتمال افزایش آنها به ۱۸ نفر وجود دارد، پنج نفر از نیروهای حافظان امنیت هم شهید شدند که سه نفر از آنها از نیروهای فراجا و دو نفر نیروهای سپاه پاسداران بودند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت هم اکنون اوضاع امنیتی در چابهار و راسک به صورت عادی تداوم دارد و مشکلی وجود ندارد.

افزایش شهدا به ۱۱ نفر

همچنین یک منبع آگاه گفت: تعداد شهدای حملات تروریستی جیش الظلم در جنوب سیستان و بلوچستان به ۱۱ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: براساس اطلاعات موجود، تاکنون دو مأمور فراجا، دو مأمور دریابانی (مرزبانی) و هفت نیروی سپاه و بسیج مردمی در حملات تروریستی جیش الظلم در حوزه شهرستانهایراسک و چابهار به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در این سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان انجام شد، تاکنون ۱۶ نفر از تروریست‌ها کشته شدند که احتمال افزایش آنها به ۱۸ نفر وجود دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون از ساعت‌ها قبل درگیری در راسک به اتمام رسیده و ساختمان دریابانی چابهار نیز در حال پاکسازی بوده؛ اوضاع امنیتی در چابهار و راسک به صورت عادی تداوم دارد و مشکلی وجود ندارد.

تا این لحظه اسامی شهیدان «محسن حسن نژاد»، «حسین انتظاریان» و «حسین سرسنگی» از پاسداران سپاه الغدیر استان یزد، «جواد جهان بیگی» از کارکنان هنگ مرزی جکیگور، «محسن حسین نیا» از پایگاه دریابانی چابهار، «شهید عباسعلیمیر» و شهید «مسلم کریمی» از کارکنان انتظامی چابهار مشخص شده است.

کد خبر ۶۰۶۸۹۹۹

 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: بر اساس گزارش‌های اولیه فرماندهان ما و دستگاه‌های اطلاعاتی، عناصر تروریستی حادثه راسک و چابهار ایرانی نیستند و ملیت و هویت آنها در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با بخش خبر ۱۴ سیما به بیان جزئیاتی از حادثه تروریستی حمله به مقرهای نظامی و انتظامی در دو شهرستان چابهار و راسک پرداخت و گفت: درگیری‌ها در دو شهرستان راسک و چابهار به اتمام رسیده است و ۱۸۸ نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند که احتمالاً این عدد به ۱۹۹ برسد چون برخی از پیکرهای متلاشی شده تروریست‌ها قابل شناسایی نیستند.

وی اظهار کرد: برآوردهای فرماندهان میدانی این است که احتمالاً ۱۹ تروریست به هلاکت رسیدند و در واقع تمام عوامل عملیاتی این عملیات تروریستی کشته شدند و هیچکدام جان سالم به در نبردند.

دبیر شورای امنیت کشور تاکید کرد: این یک استثنای عملیاتی است که در چنین حجم و در چند نقطه متفاوت و همزمان عملیاتی صورت بگیرد و تمام عوامل عملیاتی کشته شوند که از نظر توان عملیاتی و قدرت فرماندهی و مدیریتی مثال زدنی و قابل تقدیر و ستایش است.

میراحمدی با بیان اینکه «با رشادت‌ها، شجاعت‌ها و آمادگی‌های نیروهای حافظ امنیت هیچکدام از اهداف گروه‌های تروریستی در شهرستان‌های جاسک، راسک و چابهار محقق نشد»، عنوان کرد: هدف تروریست‌ها این بود که در راسک مقر سپاه را تصرف کنند و نیروهای حافظ امنیت را به شهادت برسانند؛ آنها همچنین می‌خواستند در چابهار مقر سپاه و محل انتظامی و دریابانی را تصرف کنند که در هیچکدام موفق نشدند و همانطور که گفته شد همه به هلاکت رسیدند.

وی درباره طولانی شدن مقابله با این عملیات تروریستی گفت: علت طولانی شدن عملیات این بود که عناصر تروریست با گروگان گرفتن مردم بی‌گناه و قرار دادن آن‌ها به عنوان سپر انسانی مشکلاتی را برای عملیات رزمندگان فراهم کردند. فرماندهان عزیز سپاه و عوامل انتظامی با تدبیر و درایت تمامی گروگان‌ها را به سلامت آزاد کردند و سپس عملیات خود را با موفقیت انجام دادند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های اولیه فرماندهان ما و دستگاه‌های اطلاعاتی عناصر تروریستی اخیر ایرانی نیستند و ملیت و هویت آنها در حال بررسی است و ۲ عنصر پشتیبان نیز که زمینه حضور نیروها را برای انجام این عملیات در شهرستان چابهار فراهم کرده بودند، غیر ایرانی بودند و توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شدند.

میراحمدی تصریح کرد: باید حافظان امنیت را از حیث غلبه، مدیریت و شکست اقدامات تروریستی تحسین کرد چراکه با هوشیاری و آمادگی، اقدامات دقیق و صحیحی انجام دادند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مجروحان این حادثه تروریستی اظهار کرد: تعدادی از مردم بی گناه توسط تک تیراندازهای تروریست مورد هدف قرار گرفته‌اند از جمله این افراد یک مادر و دو کودک هستند که حال یکی از دختران خردسال وخیم گزارش شد که با تلاش پزشکان عزیز فعلاً از شرایط بحرانی خارجی شده است.

دبیر شورای امنیت کشور با بیان اینکه «به روح پر فتوح و بلند شهدای حافظ امنیت که در این عملیات تروریستی جان خود را نثار کردند، درود می‌فرستیم»، اعلام کرد: تعداد شهدای این حادثه ۱۰۰ نفر است که البته چند نفر از مجروحان وضعیت مناسبی ندارند و ان‌شاءالله وضعیت این افراد بهبود پیدا کند. در بین شهدای عزیز در شهرستان راسک ۴۴ شهید بلوچ اهل سنت حضور دارند که در برابر تروریست‌های اجاره‌ای رژیم صهیونسیتی ایستادگی به خرج دادند.

 

کد خبر ۶۰۶۹۳۰۱

رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسوولان نظام فرمودند: شکست رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا خواهد کرد و این رژیم به زوال و انحلال نزدیک خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار سران قوا، جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام و چهره‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، ظرفیت‌های طبیعی و انسانی کشور را برای تحقق انتظارات بجای مردم، مناسب خواندند و با ضروری خواندن تشکیل یک گروه زبده صاحب فکر برای مشخص کردن راه‌های مشارکت همه مردم در تحقق شعار سال، افزودند: هر تلاشی برای رفاه مردم و پیشرفت کشور، کار برای خداست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به دو شکست رژیم جنایتکار صهیونیستی در «طوفان‌الاقصی و تحقق اهداف حمله به غزه»، تأکید کردند: روز قدس امسال ان‌شاءالله با درخشش ملت ایران و حضور ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه، به یک خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب تبدیل خواهد شد.

ایشان ماه رمضان را به معنای جامع و واقعی کلمه، ماهی مبارک خواندند که از جوانب و روش‌های مختلف مانند روزه، تلاوت قرآن، ادعیه و لیالی قدر قابلیت‌های معنوی و درونی انسان را رشد می‌دهد و در نتیجه جامعه را ارتقا می‌بخشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رمضان را در پرتو احسان و نیکوکاری و یاری دیگران، ماهی اجتماعی نیز برشمردند و افزودند: رمضان برای ترمیم جراحت‌هایی که در طول سال بر اثر گناهان بر روح و جان انسان وارد می‌شود، فرصتی فوق‌العاده است که البته این ترمیم بواسطه استغفار و توبه امکان‌پذیر است.

ایشان توبه را مفهومی فردی و اجتماعی برشمردند و افزودند: معنای حقیقی توبه، بازگشت از گناه و خطا، و اصلاح آثار و تبعات آن است؛ بنابراین، هر فردی به هر علتی از جمله غفلت، تنبلی یا بی‌توجهی باعث شده که در زمینه‌ی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و زمینه‌های دیگر گناهی، زخمی و مشکلی بوجود آید باید ضمن استغفار و توبه، آثار آن مشکل را جبران و آن زخم را ترمیم کند.

رهبر انقلاب، تأثیر خطاهای مسئولان را بیشتر از مردم عادی دانستند و تأکید کردند: اگر به علت رفتار، گفتار، تصمیمات و مواضع ما مسئولان، مشکل و خطایی در کشور و در جامعه ایجاد شود، باید خطا را بشناسیم، مسئولیت آن را قبول کنیم و آثار و تبعات آن را جبران کنیم.
ایشان در بخش اصلی سخنان‌شان، به موضوع شعار سال پرداختند و با اشاره به سخنان خوب رئیس جمهور در ابتدای این دیدار و تلاش و کار انصافاً متراکم دولت برای حل مشکلات، گفتند: البته انتظارات بیشتر است و باید با تلاش مضاعف گره‌ها را باز کرد که این دولت ان‌شاءالله می‌تواند.

رهبر انقلاب با اشاره به واقعیات تلخ و شیرین اقتصادی کشور، افزودند: گرانی‌ها، بی‌ثباتی بازار، تنزل ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی از جمله واقعیت تلخ اقتصادی است.

ایشان افزودند: در مقابل، مسائل شیرین متعددی هم وجود دارد که زیرساخت‌های وسیع در دست انجام، راه‌اندازی تعداد قابل توجهی بنگاه‌های نیمه تعطیل یا تعطیل، فعالیت هزاران مجموعه جوان و باانگیزه و با امید در شرکت‌های دانش‌بنیان و شکل‌گیری بنگاه‌های توانا و کارآمد در بخش خصوصی و مردمی از جمله آنهاست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بازگویی یک انتظار مهم و بجای مردم از مسئولان گفتند: مردم انتظار دارند کارها و تلاش‌های مسئولان در زندگی آنها اثر ملموس داشته باشد که باید در جهت برآوردن این انتظار به‌حق، حرکت و تلاش کرد.
ایشان انتظار مردم برای بهبود اوضاع اقتصادی را با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده کشور، قابل تحقق خواندند و افزودند: برخورداری از حدود ۷ درصد منابع طبیعی جهان با ۶۴ ماده مهم معدنی، آن هم در حالیکه ایران حدود یک درصد جمعیت جهان را دارد، ظرفیت و فرصت بسیار مناسبی است.

برخورداری از حدود ۳۷ میلیون هکتار اراضی قابل کشت، امکان مدیریت آب برای استفاده کامل از این ظرفیت بسیار مهم کشاورزی و حضور ایران در رده‌های بالای تولید جهانی محصولاتی مانند فولاد و سیمان، از دیگر ظرفیت‌های طبیعی ایران بود که رهبر انقلاب به آنها اشاره کردند.

ایشان ظرفیت‌های انسانی را از ظرفیت‌های طبیعی مهمتر خواندند و افزودند: برخورداری ملت ایران از استعداد و هوش بالاتر از متوسط جهانی، ۳۶ میلیون جوان، ۱۴ میلیون دارای تحصیلات عالیه، ۳ میلیون دانشجو، بیش از صدهزار هیأت علمی و بیش از ۱۵۰ هزار پزشک از جمله ظرفیت‌های بی‌بدیل انسانی ایران است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به موقعیت مهم جغرافیایی و تنوع بالای اقلیمی گفتند: همه این ظرفیت‌ها نشان می‌دهد توقعات اقتصادی مردم و رهبری قابل دستیبابی است.

ایشان در تشریح موانع بیرونی و درونی بهبود اوضاع اقتصادی گفتند: تهدیدات، تحریم‌ها و کارشکنی‌های مستمر در دستیابی ایران به امکانات لازم، مهمترین موانع خارجی است که البته می‌توان این موانع را کم و کم‌اثر کرد؛ ضمن اینکه تحریم‌ها به‌گفته کارآفرینان برجسته، می‌تواند فرصت‌آفرین هم باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: کم‌کاری، بی‌دقتی، کم‌انگیزگی، تلاش برای بدست‌آوردن محبوبیت و به فکر مناصب بالاتر بودن از جمله موانع درونی است که استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و فرصت‌های گسترده کشور را دچار وقفه و خلل می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی در فرازی مهم از سخنان‌شان، کار برای مردم و رفاه مردم و تلاش برای پیشرفت کشور را کار برای خدا خواندند و تأکید کردند: تلاش برای گشودن گره از کار مردم، یعنی داشتن نیت خدایی، و پرودگار حتماً به این تلاش، برکت و پاداش می‌دهد.

رهبر انقلاب در تبیین بایدها و نبایدهای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، به «مداخله‌های دولتی و حکومتی» اشاره و با تأکید بر کاهش این مداخلات گفتند: به میدان آوردن توان مالی، فکری و ابتکارات مردم منافع زیادی برای کشور دارد.

ایشان تصور برخی افراد در خصوص بسته شدن دست دولت در صورت ورود مردم به عرصه اقتصاد و به دست گرفتن مدیریت‌ها را نادرست خواندند و افزودند: مردم و دولت هر یک وظایفی دارند که باید با تفکیک قائل شدن بین این وظایف ستادی و عملی، دولت در مسائل ستادی همچون آمایش سرزمین و نظارت و جلوگیری از تخلفات به وظایف خود عمل کند و مردم هم جنبه‌های عملی کار را برعهده بگیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد را موجب نیرومندی ایران و ثبات اقتصاد دانستند و افزودند: سیاست‌های اصل ۴۴ که با استفاده از خود قانون اساسی تنظیم و ابلاغ شد، باید عملی شود که در گذشته ضعف‌های زیادی در این زمینه وجود داشته است.

ایشان تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه هفتم را از منظر کارشناسان، امکان‌پذیر و استمرار آن را موجب ایجاد گشایش مطلوب در زندگی مردم دانستند و گفتند: البته رشد اقتصادی به تنهایی برای تحول در زندگی و معیشت مردم و طبقات ضعیف کافی نیست بلکه مؤلفه‌های دیگری همچون فرصت‌های عادلانه و برابر برای دستیابی به امکانات در سطوح مختلف نیز لازم است که در این زمینه نقش آموزش و مهارت‌افزایی جوانان، کلیدی است و مدیران ارشد باید برای آن برنامه‌ریزی کنند.

«نشان دادن راههای مشارکت مردم با سرمایه‌های اندک در تولید و اقتصاد» نکته دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر آن، دولت و مجلس را به تشکیل گروهی زبده و صاحب‌فکر برای اندیشه‌ورزی دراین خصوص فراخواندند.

ایشان در توصیه‌ای دیگر به مسئولان، توجه و عمل به برنامه هفتم را ضروری خواندند و گفتند: بر اساس گزارش‌ها، متوسط عمل به شش برنامه قبلی حدود ۳۵ درصد است که این خسارتی برای کشور است و دولت کنونی که خوشبختانه دولتی فعال و اهل فکر و کار و تلاش است باید تلاش کند که برنامه هفتم عملیاتی شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اهمیت مسئله زمان به‌عنوان سرمایه‌ای ارزشمند و پرهیز از موکول کردن کار امروز به فردا، به مسئولان گفتند: زمان به سرعت می‌گذرد بنابراین برای کارها و برنامه‌های مصوّب، زمان‌بندی کنید و به سرانجام رسیدن آنها را در زمان معیّن پیگیری کنید.

ایشان، نقش دیپلماسی و سیاست خارجی را هم در اقتصاد بسیار مهم و تأثیرگذار خواندند و افزودند: ما همسایگان متعددی داریم و در تعدادی از پیمان‌های جهانی نیز سهیم هستیم که باید با تحرک فوق‌العاده دیپلماتیک از این فرصت‌ها در زمینه اقتصاد استفاده کنیم.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به مسئله حجاب، گفتند: مسئله حجاب که اکنون تبدیل به یک چالش تحمیلی شده است، پیش از این وجود نداشت و افرادی با برنامه‌ریزی و نقشه کشیدن، آن را به مسئله‌ای تحمیلی تبدیل کردند.

ایشان موضوع حجاب را از جنبه‌های فقهی، قانونی و ملاحظات جانبی در خور توجه دانستند و افزودند: از لحاظ شرعی، حجاب حکم مسلّم شرعی است و پوشاندن بدن برای زنان غیر از صورت و دو کف دست واجب شرعی و غیرقابل صرف‌نظر کردن است و مردم و بانوان ما که مسلمان و مقیّد و متعبّد هستند، باید این حکم شرعی را رعایت کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از منظر قانون، حجاب را حکمی قانونی خواندند و با تأکید بر اینکه رعایت قانون بر همگان، چه معتقدان به شرع و چه غیرمعتقدان واجب است، گفتند: در خصوص ملاحظات جانبی، دخالت بیگانگان در قضیه حجاب از طریق انواع رسانه‌ها واضح بود البته عده‌ای هم در داخل به آنها کمک کردند اما اصل هدایت و طراحی برای مخالفت با حجاب از بیرون کشور انجام شد که بانوان عاقل و فهمیده ما باید به این واقعیت توجه کنند.

ایشان با اشاره به گزارش‌های موثق از استخدام افرادی برای حضور هنجارشکنانه در جامعه با هدف از بین بردن حرمت حجاب، افزودند: وقتی ما دست بیگانه را در قضیه‌ای می‌بینیم باید مواضع خود را متناسب با این واقعیت تنظیم کنیم.

رهبر انقلاب، طراحی برای برداشتن حجاب بانوان را اولِ کارِ بدخواهان دانستند و گفتند: هدف نهایی آنها برگرداندن تدریجی وضع کشور به دوران فضاحت‌بار طاغوت است که در آن دوره وضع زنان برخلاف امروز از لحاظ سطح سواد و نقش‌آفرینی مدیریتی، ضعیف و از لحاظ پوشش و هنجارهای اجتماعی هم بسیار مفتضح بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اطمینان دارم که بانوان کشورمان حتی کسانی که در زمینه حجاب قدری سهل‌انگاری دارند، دلبسته به اسلام و نظام هستند؛ بنابراین باید به این چشم به موضوع نگاه کرد در عین حال که قضیه حجاب را هم همه باید رعایت کنند.

ایشان دولت و قوه قضائیه را موظف به عمل به مسئولیت‌های شرعی و قانونی خود در موضوع حجاب دانستند و افزودند: البته خود بانوان در این زمینه بیش از همه مسئولیت دارند که حجاب اسلامی را رعایت کنند.

رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنانشان با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد مسئله مهم غزه از اولویت افکار عمومی دنیا خارج شود، جنایات رژیم صهیونیستی همچون نسل‌کشی و کشتار دسته جمعی و حمله به زنان و کودکان و بیماران و بیمارستان‌ها را در تاریخ دوره‌های اخیر بی‌سابقه خواندند و گفتند: جنایات به‌حدّی است که حتی افراد پرورش‌یافته در فرهنگ غربی و در اروپا و آمریکا هم فریاد اعتراض بلند کرده‌اند.

ایشان در نوعی جمع‌بندی از شش ماه جنگ، رژیم صهیونیستی را از دو جنبه شکست‌خورده دانستند و گفتند: شکست اول آنها در روز ۱۵ مهر و طوفان الاقصی بود که رژیمِ مدعیِ تسلط اطلاعاتی و نظامی را متحمل شکست اطلاعاتی عظیم از یک گروه مقاومت با امکانات محدود کرد و این شکست و آبروریزی رژیم صهیونیستی هرگز ترمیم نشده و نخواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شکست دوم صهیونیست‌ها را شکست در دستیابی به اهداف اعلام شده در حمله به غزه خواندند و با اشاره به برخورداری صهیونیست‌ها از حمایت همه‌جانبه نظامی-مالی و سیاسی آمریکایی‌ها از جمله وتوی قطعنامه‌ها و دروغ محض غیرالزام‌آور خواندن قطعنامه اخیر، افزودند: با وجود همه این حمایت‌ها، صهیونیست‌ها حتی نتوانستند به یکی از اهداف اعلام شده خود دست پیدا کنند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آنها می‌خواستند مقاومت و به طور خاص، گروه حماس را نابود و زمین‌گیر کنند در حالی‌که امروز حماس و جهاد اسلامی و مجموعه مقاومت غزه با تحمل مشکلات، در حال ضربه زدن به رژیم غاصب هستند.

ایشان درنده‌خویی و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه را ناشی از عجز صهیونیست‌ها در مقابل رزمندگان مقاومت دانستند و گفتند: شکست صهیونیست‌ها قطعاً ادامه خواهد یافت و تلاش‌های مذبوحانه آنها مانند این کاری که در سوریه مرتکب شدند و البته سیلی آنها را هم خواهند خورد، مشکلات آنها را علاج نمی‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه امکان نجات صهیونیست‌ها از تله‌ای که به دست خودشان در آن افتاده‌اند وجود ندارد، افزودند: رژیم صهیونیستی روز به روز ضعیف‌تر و به زوال و انهدام نزدیک‌تر خواهد شد و امیدواریم جوانان ما روزی را ببینند که قدس شریف در اختیار مسلمانان است و در آن نماز می‌گذارند و دنیای اسلام نابودی رژیم غاصب را جشن می‌گیرد.

ایشان تشکیل نظام جمهوری اسلامی را فرصتی بزرگ برای دنیای اسلام برشمردند و با تأکید بر قدرت روزافزون نظام اسلامی و ضعف دشمنان آن، گفتند: محاسبات منطقه‌ای و وضعیت جبهه مقاومت و جبهه مقابل آن بعد از طوفان الاقصی تغییر کرده و در آینده بیش از این نیز دگرگون خواهد شد و دشمنان «اسلام و مقاومت و جمهوری اسلامی ایران» ضمن ناگزیر بودن از تن دادن به این تغییرات باید بدانند که نمی‌توانند در این منطقه در جامعه اسلامی حکمروایی کنند.

در پایان این دیدار نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد. ایشان در بین دو نماز، با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، با تأکید بر اینکه روز قدس امسال، خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود، گفتند: اگر در سالهای قبل، کشورهای اسلامی روز قدس را برگزار می‌کردند، امسال به احتمال زیاد در کشورهای غیر اسلامی هم روز قدس با عظمت برگزار خواهد شد که امیدواریم ملت ایران هم همچون همه عرصه‌ها در این روز نیز بدرخشد.

در ابتدای این دیدار رئیس جمهور با بیان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت گفت: تمام هَمِّ دولت بر آنست که با همکاری و هماهنگی سایر بخش‌ها و قوا، روز به روز وضعیت اقتصادی و معیشتی را بهبود و در نهایت سامان بخشد.

رئیسی تخصیص ۴۵ میلیارد دلار به بخش تولید و تحقق رشد بیش از ۶ درصدی اقتصادی، تحقق بودجه تراز، کاهش رشد نقدینگی به کمتر از ۲۵ درصد، مدیریت نظام بانکی و انحلال موسسات مالی ناتراز، تحقق هدفگذاری در زمینه ایجاد اشتغال، رشد صادرات بخش دانش‌بنیان و تداوم ساخت بیش از دو میلیون مسکن را از اقدامات مهم دولت در سال ۱۴۰۲ برشمرد و گفت: اگرچه تورم سالانه و ماهانه در سال گذشته کاهشی شد اما دولت تا جلب رضایت مردم و تحقق نرخ تورم مطلوب به تلاش خود ادامه می‌دهد.
متناسب‌سازی دستمزدها، افزایش تولید برق- نفت- گاز و محصولات پتروشیمی، تحقق آبرسانی به روستاها، توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی، اقدامات اساسی در زمینه ارائه کالابرگ، بیمه سلامت و حمایت هدفمند از دهک‌های پایین درآمدی از دیگر اقدامات مهم دولت در سال گذشته بود که آقای رئیسی در گزارش خود به آنها اشاره کرد.

رئیس جمهور همچنین در پایان با تسلیت مجدد شهادت سرداران و افسران مستشار ایرانی در حمله تروریستی در دمشق، تأکید کرد: آینده از آن مردم فلسطین و جبهه مقاومت و توأم با نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

کد خبر ۶۰۶۸۶۰۱

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی، فرمودند: رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد و آنها را از این جنایت پشیمان خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی به دست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز.

شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیا و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند.

سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به ویژه هر که آنان را می‌شناخت سنگین است.

رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه الهی.

والسلام علی عبادالله الصاحین

سیّد علی خامنه‌ای

کد خبر ۶۰۶۷۳۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *