امارات متحده عربی  جولانگاه‌ باندهای مافیایی اسرائیل / همکاری موساد و سرویس اطلاعاتی امارات

عبد الله النفیسی استاد دانشگاه کویت اعلام کرد دبی جولانگاه شبکه های مافیایی اسرائیل  شده است.. وزارت خارجه کویت  علیه این استاد دانشگاه اقامه دعوا کرد ولی دادگاه کیفری کویت، عبدالله النفیسی،  را از اتهام توهین به امارات تبرئه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه کویت پیشتر شکایتی علیه النفیسی به اتهام توهین به امارات در صفحه کاربری وی در توییتر مطرح کرده بود. النفیسی این اتهام را در جریان تحقیقات و بازجویی‌ها رد کرد و گفت قصد توهین به امارات را نداشته  است. دادگاه کیفری کویت عبدالله النفیسی را از اتهام توهین به دولت امارات مبرا دانست.

به گزارش الف، امارات به عنوان کشوری که پیشینه تاریخی زیادی ندارد و اغلب یک مکان گردشگری و مقصد سرمایه‌گذاران از سراسر جهان به شمار می‌رود، همواره در تلاش برای ایجاد فضایی امن جهت جلب نظر توریست‌ها و تجار خارجی بوده است. با وجود اینکه امارات و مشخصا دبی طی سال‌های گذشته به عنوان یکی از مقرهای شبکه‌های مافیایی مواد مخدر و قاچاق انسان و پولشویی و تخلفاتی از این قبیل محسوب می‌شده‌اند، اما مقامات امارات سعی کرده‌اند خود را از همه این جنایات مبرا کنند.

از زمان امضای قرارداد عادی‌سازی میان امارات و رژیم صهیونیستی، جولان شبکه‌های مافیایی به ویژه قاچاق انسان در این کشور و به طور خاص دبی، ابعاد گسترده‌تری به خود گرفت.  به فاصله کوتاهی از توافق سازش ابوظبی و ریاض، موج ورود صهیونیست‌ها به امارات آغاز شد. در این میان دبی به عنوان برجسته‌ترین جاذبه توریستی امارات و البته یکی از شهرهایی که در جهان به مرکز فحشا و روسپی‌گری مشهور است بسیار مورد توجه اسرائیلی‌ها قرار گرفت.

تجارت زنان و دختران یک امر متداول میان تجار داخلی و خارجی امارات محسوب می‌گردد که بعد از نفوذ اسرائیلی‌ها در این کشور، به شکل قابل توجهی گسترش یافت. در گزارش‌هایی که بعد از ورود صهیونیست‌ها به امارات و مشخصا دبی منتشر شده، محققان به این نتیجه رسیدند که از نظر اسرائیلی‌ها  دبی بزرگترین مرکز فساد و روسپیگری دنیاست. این در حالی است که خود تل‌آویو یکی از کانون‌های فحشا و فساد در جهان به شمار می‌آیند، اما انگار اسرائیلی‌ها چیزهایی در دبی تجربه کردند که در تل آویو ندیده بودند!

اما در کنار فساد و فحشا، امارات و رژیم صهیونیستی حتی قبل از امضای رسمی توافق سازش، همکاری امنیتی داشتند. در همین زمینه  چند ماه قبل گزارش‌هایی مبنی بر همکاری موساد و سرویس اطلاعاتی امارات منتشر شد که نشان می‌دهد امارات برای جذب جاسوس از لبنان، به موساد کمک می‌کرده است. به این صورت که جاسوسان لبنانی بعد از ارائه اطلاعات به موساد، برای اینکه توسط سرویس اطلاعات و امنیتی لبنان شناسایی نشوند راهی امارات متحده می‌شوند.

موساد و سرویس اطلاعاتی امارات همچنین در حوزه سایبری نیز همکاری عمیقی دارند و این همکاری از سال ۲۰۱۰ آغاز شد و توسعه یافت. «دیوید میدان» یکی از مسئولان سابق و معروف موساد و مامور نفوذ اسرائیل در کشورهای منطقه که رابطه نزدیکی با برخی حکام عربی دارد، چندین سال نمایندگی کمپانی «سیرکلز»، تولیدکننده‌ی جاسوس‌افزار ردیاب موقعیتی گوشی‌های همراه (که اکنون زیرمجموعه‌ی گروه ان‌اس‌او است) و اولین متخصص شنود «اس‌اس۷» (جاسوسی از سامانه‌ی مدیریت تماس‌های تلفنی در اکثر نقاط جهان) در اسرائیل، را در امارات به عهده داشت و شرایطی را فراهم کرد تا این شرکت بتواند با دولت امارات قرارداد ببندد.

در دهه اخیر ۲ پرونده جنایی در امارات باز شده که سرنخ‌های آن نشان می‌دهد، اسرائیلی‌ها در حال انتقال شبکه‌های مافیایی خود به امارات هستند و قصد دارند از این کشور به عنوان مکانی برای تسویه حساب‌های خود با دشمنانشان استفاده کنند.  در ۱۹ ژانویه سال ۲۰۱۰ «محمد المبحوح» یکی از فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین و به طور مشخص از فرماندهان گردان‌های  «عزالدین القسام»، شاخه نظامی حماس توسط عوامل موساد در دبی ترور شد.  در این عملیات از یک شبکه ارتباطی با فناوری پیشرفته استفاده شد که طی آن عناصر موساد وارد اتاق این فرمانده حماس در یکی از هتل‌های دبی شده و دست و پایش را بستند و سمی به او تزریق کردند که در عرض ۲۲ دقیقه جانش را گرفت.

اما هفته گذشته، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که یک جوان اسرائیلی ۳۰ ساله به نام «رسان شمسیه» در دبی به طرز مشکوکی به قتل رسیده است. جزئیات این خبر و پشت پرده آن به دلیل سانسورهای خبری امارات و رژیم صهیونیستی هنوز منتشر نشده اما چند اسرائیلی مظنون به انجام این جنایت هستند که توسط سرویس امنیتی امارات بازداشت شده‌اند.

جدا از اینکه عاملان جنایت مذکور چه کسانی بودند و چه انگیزه‌ای داشتند، نکته مسلم این است که اسرائیلی‌ها با استفاده از فرصت خود برای نفوذ در امارات، در حال تبدیل کردن این کشور به عرصه تسویه‌حساب‌های شخصی خود نیز هستند و جنایاتی که در امارات مرتکب می‌شوند صرفا منحصر به ترور شخصیت‌های عربی و فلسطینی و .. نیست.

طبق آمار موجود، بعد از شدت گرفتن موج سفرهای صهیونیست‌ها به امارات از زمان امضای قرارداد عادی‌سازی، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰۰ هزار صهیونیست به امارات سفر کردند که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود و این امر به دلیل تسهیل شرایط ورود اسرائیلی‌ها به امارات است. در گزارش رسانه‌های اماراتی و عبری، به انواع تخلفات صهیونیست‌ها همچون دزدی و کلاهبرداری در امارات طی سال گذشته اشاره شده است. حتی در برخی گزارش‌ها آمده که اسرائیلی‌ها در هتل‌های دبی نیز دزدی می‌کنند.

همانطور که گفته شد دبی از بزرگترین مراکز فساد و فحشا و پولشویی و … در جهان به شمار می‌رود اما تا چند سال قبل دست کم جرم و جنایت علنی به ویژه در خیابان‌های این شهر اتفاق نمی‌افتاد و از همین رو گردشگران با خیالی آسوده در هر ساعت از شبانه‌روز به گشت و گذار مشغول می‌شدند. جنایتی که چند روز قبل توسط اسرائیلی‌ها در دبی رخ داد یک اتفاق بی‌سابقه محسوب می‌شود که به معنای نقض امنیت عمومی بوده و اماراتی‌ها را نگران کرده است.

این روند همچنین می‌تواند صنعت توریستی و اقتصادی دبی را تحت تاثیر قرار دهد؛ چرا که امنیت اولین شرط ورود گردشگران و سرمایه‌گذاران به هر مکانی محسوب می‌شود.

همچنین رویکرد وحشیانه صهیونیست‌ها برای ساکنان دبی و گردشگرانی که در آن رفت و آمد می‌کنند ناشناخته است. اسرائیلی‌ها در سایه درگیری‌‌های طولانی که همواره در داخل اراضی اشغالی با فلسطینیان داشته‌اند، رفتاری تروریستی دارند و استفاده از سلاح برای ایجاد رعب و وحشت، روش معمول آنهاست.

از همین رو، بسیاری معتقدند که اعطای امتیازات و تسهیل روند ورود گردشگران اسرائیلی به امارات، یک اشتباه بزرگ از جانب مقامات این کشور است و می‌تواند اثرات منفی زیادی بر امنیت آن داشته باشد.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن طی مقاله ای با اشاره به فتوای صادق الغربانی مفتی لیبی درمورد ضرورت تقدیم هزینه حج  ( مستحب ) عمره به مردم مظلوم غزه نوشت : این فتوا سر وصدای زیادی در لیبی براه انداخت، چرا که فقهای کشورهای اسلامی در برابر این قتوا سکوت اختیار کرده در حالیکه مردم غزه برای دویستمین روز پیاپی مورد هجوم وحشیانه قرار می گیرند وبا گرسنگی مفرط مواجهند در حالیکه دیگر مسلمان بدون توجه به جنگ غزه وگرسنگی کودکان  فلسطینی هزینه های کلانی را برای زیارت حج عمره اختصاص می دهند در حالیکه مردم غزه نیاز به این پول دارند.

القدس العربی بنقل ازعز الدین شنقیطی  نویسنده لیبیایی درباره این فتوی در فیسبوک نوشت : مفتی لیبی حرف حق زده واز مخالفین هراس ندارد ولی تعجب آور اینست مفتی های مصر ، اردن ،سوریا ومفتی های دیگر کشورهای عربی واسلامی کجایند چرا انها این  فتوا را تایید نمی کنند وبگویند بایستی اموال حج مستحب  برای کودکان گرسنه غزه اختصاص داده شود.

این نویسنده لیبیائی نوشت : بایستی مردم کشورهای عربی واسلامی از مفتی های خود سوال کنند چرا سکوت اختیار کرده واجازه می دهند اموال مسلمین برای حج مستحب هزینه شود در حالیکه کودکان فلسطینی از گرسنگی می میرند.

متن مقاله القدس العربی مورخ ۲۴ اوریل ۲۰۲۴

أثارت فتاوى صادق الغرياني، مفتي ليبيا، جدلا كبيرا، في ظل صمت مطبق من أئمة وفقهاء بلاد المسلمين بشأن مجازر غزة، إلا في ما ندر. ومن أهم هذه الفتاوى تلك المتعلقة بتعليق العمرة هذه السنة والتبرع بأموالها لسكان غزة، الذين يموتون جوعا وعطشا، وآخر فتوى تلك المتعلقة بفتح معبر رفح.
عن هذه الأخيرة، كتب عز الدين شنيقي، معلقا، عبر تدوينته على صفحته الرسمية على فيسبوك:» مفتي ليبيا يصدع بالحق ولا يخشى في الله لومة لائم، فأين مفتي مصر ومفتي الأردن وسوريا وبقية الفقهاء والعلماء والمشايخ؟ إن مسؤولية الفقهاء، لا تقل شأنا عن مسؤولية الأمراء، وكتمانهم للحق خيانة لله، ولرسوله وللأمة، فعلى الأمة أن تتخذ منهم موقفا كموقفها من الحكام، فتوالي وتعادي، بناء على موقفهم الموالي أو المعادي للحكام المتواطئين مع العدو على قتل وتجويع وحصار غزة»!
وانتشر مقطع فيديو للشيخ الصادق، جاء فيه: «الناس الذين يحرسون المعابر حول غزة وحول الضفة الغربية حرام عليهم أن يمنعوا الناس من اقتحام هذه المعابر، الناس مطالبون بدخول هذه المعابر وبنصرة إخوانهم فرض عين عليهم، دفاعا عن إخوانهم، دفاعا على كيانهم، دفاعا على المسلمين، دفاعا على حرماتهم وعن أمهاتهم، عن نسائهم. فمن يعمل في شرطة أو تابع لأي جهة أمنية تابعة للأردن وتابعة لمصر، حرام عليه أن يقف حارسا يحرس الصهاينة، فهو بحراسته لهم يكون منضما إليهم ومتعاونا معهم ويقتل إخوانه المسلمين، هو يعد ضمن جيش الصهاينة، ضمن قوة الاحتلال التي تقتل المسلمين».
بعد مناداة شعبية عربية ودولية لفتح المعابر، ما زالت مغلقة وغزة تزداد نزيفا، فلعل صوت «الغرياني» قد يؤثر ويقلب السحر على الساحر.

رأی گیری در شورای امنیت درباره اعطای عضویت کامل به کشور فلسطین فعلا متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رأی گیری در شورای امنیت درباره اعطای عضویت کامل به کشور فلسطین تا هفته آینده به تعویق افتاد.

همزمان الجزیره گزارش داده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از وتوی آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را نتوانست به تصویب برساند.

از سوی دیگر، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای امنیت برای بررسی اعطای عضویت کامل سازمان ملل به فلسطین گفت: مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین المللی بوده‌اند که خود در آن نقشی نداشته‌اند.

وی افزود: از سال ۱۹۸۸ رهبری (تشکیلات خودگردان) تمایل خود را برای پایان دادن به درگیری نشان داده و امتیازات تاریخی داده است. مناقشه فلسطین و اسرائیل از مرزهای دو طرف فراتر رفته و به مناطق دیگر نیز کشیده شده است.

نماینده فلسطین تصریح کرد: عضویت کامل در سازمان ملل حقی است که ما باید با تصمیم بین المللی نه از طریق مذاکره به آن دست یابیم. هر کسی که مانع تصمیم‌گیری برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شود، به افزایش شانس صلح در منطقه ما کمک نمی‌کند.

وی تأکید کرد: مشغول شدن ما به پرونده عضویت کامل در سازمان ملل باعث نمی‌شود جنگ همه جانبه‌ای را که در غزه در حال وقوع است، فراموش کنیم. بخش بزرگی از نوار غزه غیرقابل سکونت شده است. در همین حال، حملات شهرکنشینان علیه شهروندان ما در کرانه باختری و قدس اشغالی در حال افزایش است.

نماینده تشکیلات خودگردان همچنین گفت: جامعه بین المللی نباید اجازه دهد هیچ طرفی خود را فراقانونی و مصون از مجازات فرض کند. مسؤولیت تجاوز به نوار غزه بر عهده کشورهایی است که اسرائیل را مسلح می‌کنند.

همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی در نشست شورای امنیت برای بررسی اعطای حق عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل گفت: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و تنها یک اشتباه لازم است تا به یک درگیری گسترده‌تر و ویرانگر تبدیل شود.

آنتونیو گوترش در این نشست که وزیران امور خارجه چند کشور از جمله ایران و اردن در آن حضور داشتند، افزود: زمان آن فرا رسیده است که به این چرخه خونین انتقام‌جویی پایان دهیم. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی می‌کند. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی شعله‌ور را بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: یونیسف از کشته شدن ۱۳۹۰۰ کودک فلسطینی در حملات هولناک و کورکورانه در نوار غزه خبر داده است. این در حالی است که محدودیت‌های ایجاد شده از سوی اسرائیل ارائه خدمات و کمک به نیازمندان در نوار غزه را پیچیده کرده است. اسرائیل اخیراً بیش از ۴۰ درصد از درخواست‌های سازمان ملل را برای ارسال کمک به نوار غزه رد کرده است. بیش از دو میلیون فلسطینی در نوار غزه در آستانه قحطی قرار دارند و هر گونه عملیات نظامی در رفح فاجعه انسانی را تشدید خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: امدادگران به طرز وحشتناکی در نوار غزه کشته می‌شوند و من خواستار تحقیق درباره این رویدادها هستم. تیم‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌توانند به بحران در نوار غزه رسیدگی کنند. یک رویکرد جامع برای آرامش باید اتخاذ شود که شامل کرانه باختری اشغالی باشد.

گوترش خاطرنشان کرد: سال گذشته بالاترین میزان حملات شهرک نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری اتفاق افتاد. من از اسرائیل می‌خواهم که به این سطح بی سابقه خشونت توسط شهرک نشینان علیه فلسطینیان پایان دهد. اسرائیل و جامعه بین المللی باید محیطی را برای ایجاد یک دولت فلسطینی که قادر به عملکرد کارآمد باشد، فراهم کنند.

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که جامعه بین المللی باید برای جلوگیری از هر گونه اقدامی که می‌تواند کل خاورمیانه را به سوی پرتگاه سوق دهد و عواقب ویرانگری برای غیرنظامیان داشته باشد، تلاش کند.

کد خبر ۶۰۸۲۲۱۰

گردهمایی اردنی ها برای نصرت ملت فلسطین ” طی بیانیه ای از دولت اردن خواست درباره نوشته مطبوعات رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اسرائیل از اسمان اردن برای سرنگونی هواپیماها .وموشکهای ایران استفاده کرده است را اظهار نظر نماید.

بیانیه این تشکیلات اردنی همزمان با خبرهای منتشره در اردن مبنی بر سرنگونی چند فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی توسط جنگنده های اردنی منتشر شد .

مطبوعات اسرائیل نوشتند که دولت اردن به هواپیماهای جنگنده اسرائیلی اجازه داد از آسمان اردن جهت  مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین وموشکهای ایرانی استفاده نماید.

دولت اردن شنبه شب اعلام کرد که این کشور هرهواپیمای ایرانی  را  که از آسمان این کشور عبور کند  سرنگون خواهد کرد.

دولت اردن به تهدید خود عمل کرد وهواپیماهای این کشور تعدادی از موشکها وهواپیماهای بدون سرنشین  ایران را که بسوی رژیم صهیونیستی شلیک شد ه بود هدف قرار داد ولاشه ان در خیابان های شهرهای این کشور سقوط کرد.

به نوشته روزنامه رای الیوم چاپ لندن مردم اردن  شنبه شب از خانه های خود خارج شدند تا هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی  که برای بمباران صهیونیست ها از اسمان اردن عبور می کردند را مشاهده کنند .انها اظهار خرسندی می کردند که یک کشور اسلامی رژیم صهیونیستی را مورد تهاجم موشکی قرار می دهد.ولی دولت اردن برخی از این هواپیماهای را بخاطر خوش خدمتی به صهیونیست ها وامریکائی ها ساقط کرد.

در همین حال به گزارش روزنامه القدس العربی مراد العضایله دیبیر کل حزب جبهه عمل اسلامی اردن روز یکشنبه  طی بیانیه ای از اقدام دولت اردن در اعتراض هواپیماهای بدون سرنشین ایران وسرنگون کردن انها را مورد سوال قرار داد. وبر ناتوانی اسرائیل در مقابله با موشک ها وهواپیماهای بدون سرنشین ایران  تاکید کرد.

در این میان مردم اردن شنبه شب  از خانه های خود بیرون رفتند تا  هواپیماها وموشک های ایرانی را که بسوی سرزمین های اشغالی حرکت می کرد نظارت نمایند . این در حالیست که رسانه های رژیم صهیونیستی از دولت اردن بابت مقابله با هواپیمهای بدون سرنشین وموشک های ایرانی که به سرزمین های اشغالی شلیک شده بود تقدیر وتشکر کردند.

روزنامه القدس العربی می نویسد مردم اردن نسبت به تهاجم موشکی ایران به صهیونیست ها اظهار خرسندی کردند .این روزنامه افزود نمیتوان دست اوردهای دولت اردن در مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین وموشکهای ایرانی را برشمرد ومنظور روزنامه اینست که دولت اردن با سرنگون کردن برخی از هواپیماهای بدون سرنشین وموشکهای ایرانی مزد خودرا از امریکا ورژیم صهیونیستی کسب کرد.

در همین حال این روزنامه با اشاره به برخی از اظهار نظرهای مقامات ایرانی در ارتباط با موضع گیری دولت اردن ومقابله ان با موشک های وهواپیماهای بدون سرنشین ایرانی نوشت سفارت ایران در امان هرگونه اظهار نظر مقامات ایرانی در مورد دولت امان واحتمال حمله به اردن را  تکذیب کرد.

در همین حال تعدادی از کاربران روزنامه رای الیوم انتقاد های شدیدی نسبت به موضع عبد الله شاه اردن  نسبت به ایران واعلام اینکه هرگونه موشک ویا هواپیمای بدون سرنشین ایرانی که بر فراز اردن به پرواز در اید را سرنگون خواهد کرد نمودند. برخی از این کاربران اعلام کردند ایا عبد الله دوم همین موضع گیری را نسبت به رژیم صهیونیستی اتخاذ می کرد وایا هواپیماهای اسرائیلی را در صورت پرواز در اسمان اردن سرنگون می کرد یا اجازه می داد به کشورهای دیگر تجاوز کنند.

یکی از کاربران نوشت شاه اردن در مقابل ایجاد بیست پایگاه نظامی امریکا وحضور ۵ هزار سرباز امریکائی در خاک اردن پول های کلانی دریافت می کند وخدمات خودرا تقدیم امریکا وصهیونیست ها می نماید.

یکی دیگر از کاربران با اشاره به روابط دیپلماتیک  اردن ورژیم صهیونیستی نوشت بجای اینکه پادشاه اردن سفیر زرژیم صهیونیستی در امان را اخراج وسفارت این رژیم را تعطیل کند تعدادی از مردم اردن که در برابر سفارت رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زده بودندرا  زندانی کرد وانها را عوامل توطئه گر اخوان المسلمین قلمداد نمود.

.

حماس و کمیته‌های مقاومت فلسطین ضمن تبریک عملیات تنبیهی و ترکیبی ایران ضد رژیم صهیونیستی، این عملیات را حق طبیعی و مشروع ایران دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای، حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی را واکنشی طبیعی و مشروع نسبت به تجاوز این رژیم ضد سفارت ایران در دمشق ارزیابی کرد.

این بیانیه بر حق ملت‌های منطقه در دفاع از خود ضد تجاوزگری‌های اسرائیل تاکید کرده و از تمامی جریان‌های امت اسلامی خواست تا به حمایت از مقاومت و عملیات طوفان الاقصی ادامه دهند.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین نیز واکنش ایران نسبت به تجاوز صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق را لازم دانست و این عملیات را تبریک گفتند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین واکنش ایران را دفاع از خود و حق مشروع و اصیل جمهوری اسلامی دانسته و تاکید کردند که این حقی است که قوانین و منشورهای بین‌الملل برای ایران قائل شده است.

این بیانیه تصریح کرد که واکنش ایران تاکید دارد که ما در شرایطی جدید و لحظات افتخارآمیز و تاریخی قرار داریم که عملیات طوفان الاقصی آن را بنیانگذاری کرده است.

ایران شب گذشته در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق حملات ترکیبی موشکی و پهپادی را ضد مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

سپاه در این عملیات ده‌ها پهپاد انتحاری از نوع شاهد ۱۳۱ و ۱۳۶ و موشک‌های هایپرسونیک فتاح و سجیل و خرمشهر را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. در موج حملات نیروی هوافضای سپاه صدها پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده است.

یروهای امنیتی مصر بیش از ۲۰ تن از شرکت کنندگان در تظاهرات ضد صهیونیستی را در قاهره  دستگیر کردند.

بر پایه  گزارش روزنامه القدس العربی از قاهره  این بازداشت ها چند ساعت پس از تظاهرات اعتراض امیز فعالان سیاسی در برابر سندیکای روزنامه نگاران صورت گرفت .تظاهرکنندگان خواستار عبور کمک های انسانی از مرز مصر بسوی نوار غزه شده بودند .انها همچنین خواستار قطع روابط مصر با صهیونیست ها واخراج سفیر اسرائیل از مصر شده بودند.

سارمان امنیت مصر طی بیانیه ای نوشت:  ۲۰ تن از فعلان سیاسی از جمله دانشجویان به اتهام شرکت در تظاهرات وپخش خبرهای دروغین  با مشارکت عناصر تروریستی دستگیر وزندانی شدند .

نیروهلای امنیتی تا روز جمعه تعداد۲۳  نفر را بازداشت وتعدادی از فعالان سیاسی را در خانه هایشان  بازداشت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *