سازش حکام امارات با صهیونیست ها

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا خبر توافق حکام امارات  با صهیونیست ها ، برای برقراری روابط دیپلماتیک را اعلام کرد. این یک پیروزی برای ترامپ بود زیرا وی توانسته بود حکام امارات را پای میز مذاکره با صهیونیست ها بنشاند وانها را به سازش با بنیامین نتانیاهو وادارد .

حکام امارات در وهله اول اعلام کردند که این اقدام را بخاطر ملت فلسطین وجهت متوقف کردن الحاق بخش هائی از کرانه باختری به اسرائیل  انجام داده اند ولی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علنا این گفته حکام امارات را تکذیب کرد وگفت که اقدام الحاق صورت خواهد گرفت واظهارات مقامات امارات بی اساس است.

از اینرو مردم فلسطین وملت های عرب ومسلمان دروغ گوئی حکام امارات را بعینه شنیدند و برای انان مسلم گردید که این توافق با اراده حکام امارات وجهت ارضای صهیونیست ها ودونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا صورت گرفته است.

حکام امارات از سالها پیش رابطه با صهیونیست ها داشته ولی انرا اعلام نمی کردند ولی به دستور ترامپ انرا علنی ساختند واین امتیازی بود که حکام امارات به ترامپ ونتانیاهو دادند به این امید که ترامپ بتواند در انتخابات اینده امریکا پیروز شود.

بنا به گفته مقامات امریکائی تعداد دیگری از کشورهای عربی از جمله بحرین ، سلطان نشین عمان ، عربستان سعودی ، سودان با رژیم صهیونیستی توافق خواهند کرد وروابط دیپلماتیک با این رژیم برقرار خواهند نمود تا امتیازی برای  ترامپ باشد وبتواند از ان در مبارزات انتخاباتی استفاده کند.

اقدام امارات نه تنها نمی تواند شانس ترامپ را برای  دوره ریاست جمهوری افزایش دهد بلکه این توافق نیز نمیتواند شکست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را جبران کند زیرا نتانیاهو با مخالفت اسرائیلی ها روبرو است وتوافق بین امارات واسرائیل قادر به نجات نتانیاهو نمی باشد.

توافق حکام امارات با اسرائیل ، انها را در بین مردم مسلمان جهان مفتضح کرد ونشان داد انها نه تنها به فکر مسئله فلسطین وبیت المقدس نیستند بلکه فقط به فکر کرسی خود می باشند وتلاش می کنند از این توافق جهت ادامه حکومت خود بهره برداری نمایند.

تظاهرات اعراب ومسلمانان در جهان نشان داد که مردم عرب ومسلمان اقدام حکام امارات را رد کرده وانرا خیانت به فلسطین واسلام دانسته وانرا بشدت محکوم نموده اند.

مسلما دیگر سران سازشکار عرب باید از  مخالفت جهان عرب واسلام با سازش حکام امارات درس عبرت بگیرند وراه انها  را نروند وبدانند که سازش با صهیونیست ها هیچ نفعی برای انها  ومردم خود ندارد.

قرارداد کمپ دیوید بین انور سادات حاکم سابق مصر واسرائیل در سال ۱۹۷۹ وقرارداد وادی عربه در سال ۱۹۹۴ بین اردن واسرائیل نتوانست اوضاع اقتصادی مصر واردن را بهبود بخشد وهنوز این دو کشور با مشکلات اقتصادی مواجهند وقراردادهای سازش نتوانست نفعی برای رژیم های مصر واردن داشته باشد بلکه چیزی جز رسوائی برای سران این دو کشور دربرنداشت.

اینک حکام امارات که علاقمندند با صهیونیست ها رابطه داشته باشند وصهیونیست ها را در این شیخ نشین بپذیرند واز جهاگردان صهیونیست منافع مالی کسب کنند متوجه خواهند شد که فریب رئیس جمهوری امریکا ونخست وزیر  اسرائیل را خورده اند وصلح با صهیونیست ها چیزی جز رسوائی وبی شرمی برای انها دربرنخواهد داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *