چگونه داعش در عراق سرکوب شد؟

بقلم : وفبق السامرائی

جنگ داعش علیه عراق کار یک گروهک نبود بلکه برنامه ریزی استراتژیک واستفاده از جنگ افزار وکسب اطلاعات وتهیه امکانات همراه تبلیغات وجنگ فرسایشی همه انها یک توطئه بزرگ علیه عراق بود که در ان کشورهای منطقه شرکت وخواستار نابودی عراق بودند.

انچه که گفته می شود که حمله داعش به عراق کار یک گروهک بود درست نیست زیرا کسانی که چنین تبلیغاتی را براه می اندازند قصدشان اینست که دیگران را گمراه کنند ونگذارند عاملان اصلی این تهاجم شناخته شوند .حضور افسران عراقی در این گروهک شاید نتیجه یک فریب بوده یا اینکه این افسران با این کار خود کینه های خودرا خالی می کردند.

انچه که در روزهای اول حمله داعش به موصل رخ داد ، شاید ناگهانی بود ولی روزهای بعد فرماندهی عراق توانست اوضاع را در کنترل بگیرد وبدین علت اقدام فرماندهی ارتش عراق مانع سقوط شهر سامرا شد درحالیکه عناصر داعش سه روز پیش از سقوط موصل وارد شرق سامرا شده بودند.

عناصر داعش پس از اشغال موصل بسرعت بسوی تکریت سرازیر شدند واز تکریت قصد حمله به بغداد را داشتند ولی انطور که پیش بینی کردیم سامرا وبغداد جلو تهاجم داعش را گرفتند.

فتوای مرجعیت نقش بزرگی در بسیج ده ها هزار جنگجو  از جنوب عراق ایفا کرد . در واقع اعضای سازمان های  بدر وجریان صدر وعصائب الحق والنجباء وحزب الله عراق وعاشورا توانستند دربرابر داعشی ها بایستند ودر این میان نیروهای الحشد الشعبی تشکیل شد واسلجه ایران توانست نقش بزرگی در این جنگ ایفا نماید.

الحشد الشعبی در کنار ارتش ودستگاه مبارزه با تروریسم وپلیس مرکزی ونیروهای پیشمرگه ونیروی هوائی همه انها در مبارزه با داعش وشکست ان نقش داشتند .هواپیماهای سوخوی ایران در سرکوب داعش در شمال سامرا شرکت کرد .

جوانان عراق در بغداد توانستند در مقابل تهاجم داعش مقاومت کنند وهواپیماهای ائتلاف نیز وارد عمل شدند .

تلویزیون ها ی کشورهای عربی نقش بارزی در جنگ روانی علیه عراق ایفا کردند .

ارتش عراق توانست داعش را از سرزمین عراق اخراج کند واکنون داعشی ها به خارج از سرزمین عراق منتقل  ودر مرز سوریه مستقر شده اند .ما معتقدیم داعش هنوز نمرده است وبرخی از نیروهای داعش در مناطق غرب عراق ودر شمال دیالی وصلاح الدین وموصل حضور دارند ولی ارتش والحشد الشعبی ودستگاه های امنیتی  عراق  انها را تعقیب می کند .توطئه داعش دیگر تکرار نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *