یک روزنامه نگار اسرائیلی خطاب به سران رژیم صهیونیستی :پس از ۱۵۰ روز جنگ ، این جنگ چه دست آوردی برای شما داشته است ؟؟

 

یک  روزنامه نگار اسرائیلی طی مقاله ای در روزنامه اسرائیلی “ها آرتس”  از سران رژیم صهیونیستی سوال کرده که پس از ۱۵۰ روز جنگ علیه مردم غزه چه دست آوردی کسب کرده اید ؟ جدعون لیوی در مقاله ای در هاآرتس نوشت: بایستی هر اسرائیلی به این سوال پاسخ دهد ایا اوضاع اسرائیل پس از ۵۰ ۱روز جنگ علیه مردم غزه بهتر از قبل از جنگ شده است یا نه ؟ ایا اسرائیل توانسته است همدردی مردم جهان را بدست آورد ؟ ایا اسرائیل هم اکنون نیرومند تر از قبل از جنگ ۷ اکتبر است؟

این روزنامه نگار پاسخ می دهد خیر  . وی افزود ۱۵۰ روز سخت ووحشیانه نه اسرائیل توانست هدفی را تحقق بخشد واین جنگ هیچ نفعی برای اسرائیل نداشته است  ودر مقابل جنبش حماس قوی تر از گذشته شده است وحماس هم اکنون قهرمان امت عرب بشمار می رود .

وی افزود اسرائیلی ها میخواهند با ادامه جنگ یک پیروزی ولو کوچک بدست اورند : اسرائیل جز انزوا وقتل وتخریب جنون آمیز ونفرت مردم جهان چیز دیگری بدست نیاورده است ، اقتصاد اسرائیل بشدت آسیب دیده است.

این روزنامه نگار اسرائیلی ادامه داد : بعید است  وضع اسرائیل در چند ماه اینده بهبود یابد.  اکنون اسرائیل فاقد امنیت است وممکن است درگیر یک جنگ منطقه ای شود وتحریم های جدی بر اسرائیل اعمال گردد. اسرائیل حمایت امریکا  را از دست بدهد .اسرائیل هم اکنون یک کشور غیر دمکراتیک است .اسیب هایی که اسرائیل در نتیجه جنگ متحمل شد ه بیشتر از آسیب های یک کودتای نظامی است .اکنون اسرائیل جایگاه بین المللی خودرا از دست داده است  .اسرائیل اکنون بیش از کذشته منفور است حتی روابط اسرائیل با امریکا اسیب دیده است . اسرائیل  هر روز سربازان خودرا از دست می دهد .اکثر ربوده شدگان هنوز ازاد نشده اند .ده ها هزار اسرائیلی از خانه وکاشانه خود اواره شده اند .نیمی از اسرائیل نا امن است وهیچ اسرائیلی  نمیتواند براحتی در امنیت رفت وامد کند.ما کاری کردیم که مردم غزه وکرانه باختری وجهان عرب وسرتاسر جهان  از ما متنفر شدند .امکان ندارد این تنفر از ما ، از بین برود.

این روزنامه نگار اسرائیلی افزود : مسلما هیچکس توقع ندارد که وضع بهبود یابد بویژه که اسرائیل قاطعانه هر پیشنهادی را رد می کند.

این روزنامه نگار اسرائیلی می نویسد : روزانه صد فلسطینی کشته  می شود ولی اسرائیلی ها هنوز پس از ۳۰ هزار کشته معتقدند که اسرائیل بهشت خواهد شد ویه جای امنی تبدیل خواهد شد .این نشاندهنده نبودن اخلاق است .اسرائیلی ها اخلاق را از دست داده داند وهیچکس نمی پرسد ما به کجا می رویم .حماس میخواهد جنگ متوقف شود وما میخواهیم جنک ادامه یابد تا بتوانیم به حماس درسی بدهیم که هرگز انرا فراموش نکند.

این روزنامه نگار اسرائیلی در ادامه این سوال را مطرح می کند : اسرائیل چه دست اوردی از این جنگ کسب کرده ؟ ایا درست است که  ما جنگ را به فلسطینی ها تحمیل کرده ایم ؟ وقتی هیچ دست اوردی بدست نمی اوریم . وقتی می بینیم هیچ دست اوردی این جنگ برای ما نداشته بلکه ریان های فراوان برای ما بیار اورده .نتیجه می گیریم این جنگ برای ما زیان اور بوده است .وی می نویسد هنوز چیزی درباره خسارت های سنگینی که ما متحمل شده ایم نگفته ایم .ومیدانیم مردم غزه زیان های زیادی دیده اند ومردم کرانه باختری کمتر زیان دیده اند .ما میدانیم اکثریت اسرائیلی ها به فاجعه ای که فلسطینی ها با ان روبرو شده اند اهمیت نمی دهند ولی باید انها به این سوال پاسخ دهند به استثنای فاجعه ای که مردم غزه متحمل شده اند  چه فایده ونفعی از جنگ برد ه اید حتما این جنگ برای اسرائیل جز زیان وخسارت چیز دیگری نخواهد داشت .بهتر است شما داوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *