یک مجله امریکائی فاش کرد: چگونه صدام حسین توسط امریکائی ها دستگیر شد ؟

یک مجلة أمريكائی بمناسبت پانزدهمین سالگرد دستگیری صدام حسین رئیس جمهوری سابق عراق ، جزئیاتی از  فاش کردن محل اختفای وی  توسط بستگان و اطرافیانش را منتشر کرد .

مجله امریکائی  Esquire   نوشت : علیرغم گذشت ۱۵ سال از دستگیری صدام حسین رئیس جمهوری سابق عراق توسط نیروهای امریکائی در عراق پس از فاش شدن محل اختفای وی توسط بستگانش ، هنوز جزئیات این دستگیری بطور کامل فاش نشده است.

این مجله افزود : نیروهای امریکائی مدت ها دنبال محل اختفای صدام حسین بودند ولی نتوانستند به این هدف دست یابند تا اینکه در دسامیر ۲۰۰۳

دو تاجر عراقی اسرار دستگاه امنیتی ریاست جمهوری صدام را برای امریکائی ها فاش کردند . در میان افراد دستگاه امنیتی صدام  نام دو نفر مطرح شد  حدوشی ومحمد ابراهیم المسلط   از افراد بارز این دستگاه بودند.

این مجله اضافه کرد : نیروهای امریکائی به مزرعه حدوشی در حومه شهر تکریت زادگاه صدام حسین حمله کردند ویک صندوق بزرگ را که در زیر زمین مدفون شده بود پیدا کردند .در این صندوق حدود ده میلیون دلار اسکناس بامهر بانک چیس مانهاتن یافت شد.علاوه بر اسکناس ها سربازان مقدار زیادی جواهرات متعلق به ساجده طلفاح همسر صدام حسین در کیسه های زباله بسته بندی شده بود ومقداری اسناد مهم را یافتند.

مجله امریکائی  Esquire   افزود: در نهم دسامبر یک کودک نه ساله به نیروهای امریکائی خبر داد که تعدادی از فدائیان صدام در بیابانهای غرب تکریت گردهم امده اند .نیروهای امریکائی با حمله به این مکان توانستند محمد ابراهیم المسلط را دستگیر نمایند .

بازجویان امریکائی محمد ابراهیم المسلط را متقاعد ساختند که مکان اختفای صدام را برای انان فاش کند ودر مقابل چهل تن از افراد عشیره اورا ازاد نمایند.

مجله امریکائی اضافه کرد : پس از این حادثه دستور رسید که محل اختفای صدام را با یک هزار سرباز مورد حمله قرار دهند که این حمله به نام ” صبحگاه سرخ ” نامیده شد.

این مجله افزود : نیروهای امریکائی صاحب زمین وبرادر وی را پیدا کردند که هر دو از محافظان صدام بودند ولی انها حاضر نشدند محل اختفای صدام را فاش کنند .ولی امریکائی ها محمد ابراهیم المسلط را اوردند واو بود مکان اختفای صدام را به نیروهای امریکائی نشان داد که ان محل تاریک بود وسربازان که مجهز به دوربین های دید شب بودند وتوانستند درب ان حفره را بازکنند واسلحه خودرا به  داخل حفره بگیرند .این مجله بنقل از مترجم همراه نیروهای امریکائی که توانست صدام حسین را بشناسد نوشت زمانی که درب حفره را بازکردیم صدام حسین فریاد زد تیراندازی نکنید ، تیراندازی نکنید .ومن با زبان عربی از صدام خواستم از حفره بیرون اید واو دست های خودرا بالا برد ،  ونیروهای امریکائی اورا از حفره خارج کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *