یک مقام ارشد امنیتی عربستان هدف بن‌سلمان قرار گرفت وحبس گردید

منابعی از تحول داخلی خطرناک در عربستان پرده برداشتند که این بار یک مسؤول امنیتی ارشد یعنی رئیس سازمان امنیت کشور را هدف گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سعودی لیکس، این منابع گفتند، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور داده تمامی اختیارات عبدالعزیز الهویرینی، رئیس سازمان امنیت کشور از وی سلب و تا زمان تصمیم گیری نهایی حبس خانگی شود.

صفحه توییتری “العهد الجدید” نوشت، الهویرینی حبس خانگی شده و تمامی اختیاراتش نیز سلب شده‌اند. این صفحه دلایل و جزئیات این اقدام بن سلمان علیه الهویرینی را توضیح نداد.

قبلا روزنامه‌های غربی گزارش دادند که الهویرینی از نزدیکان محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان است. او در سال ۲۰۱۷ ضمن ادامه حضور در سمت مدیر کلی اداره آگاهی عربستان به عنوان رئیس سازمان امنیت کشور عربستان هم تعیین شد. الهویرینی نام مشهوری در بخش امنیت در عربستان است، وی یکی از قدیمی‌ترین افسران وزارت کشور است و در عربستان سمت‌ها و وظایف مخفی داشته است.

الهویرینی دو بار در سال ۲۰۰۳ زمانی که در اداره پلیس آگاهی بود، در اتومبیلی به همراه برادرش مورد هدف قرار گرفت که وی سالم ماند؛ اما برادرش کشته شد. بار دوم نیز بمبی در داخل خودروی وی منفجر شد که چون وی داخل خودرو نبود جان سالم به در برد.

سازمان امنیت کشور بازوی بن سلمان در ارتکاب جنایات به ویژه شکنجه علیه زندانیان عقیدتی است. این نهاد بررسی پرونده زندانیان عقیدتی را برعهده دارد و با وجود نقض حقوق بشر و شکنجه‌ این زندانیان، اطلاعات غلط رسانه‌ای را در پرونده اعمال می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *