کابینه افراطی نتانیاهو رای اعتماد گرفت

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، کنست اسرائیل با ۶۴ رای مثبت در مقابل ۵۴ رای مخالف، به دولت جدید به ریاست نتانیاهو رای اعتماد داد.

ائتلاف نتانیاهو توانسته بود در انتخابات اخیر این رژیم حائز اکثریت آرا شود و مراسم تحلیف دولت جدید اسرائیل، که حاصل ائتلاف حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با احزاب راست‌گرای افراطی و ارتدوکس یهودی است، در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برگزار شد.

انتهای پیام

سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس در اعتراض به کابینه نتانیاهو استعفا کرد

منابع رسانه‌ای از استعفای سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس در اعتراض به ترکیب کابینه جدید و تندرو این رژیم خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، یائیل جرمن، سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس با انتشار پیامی در توییتر، در اعتراض به تشکیل دولت جدید ائتلافی این رژیم به رهبری بنیامین نتانیاهو از سمتش استعفا کرد.

جرمن در پیام استعفای خود تاکید کرده است که سیاستمداران افراطی در کابینه جدید اسرائیل به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو حضور دارند.

وی همچنین با بیان اینکه سیاست‌های نتانیاهو و اظهارات دیگر وزرای کابینه‌اش با ارزش‌ها و باورهای وی در تضاد هستند، اعلام کرد که از سمتش استعفا کرده است.

بنیامین نتانیاهو تاکنون به استعفای سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس واکنشی نشان نداده است.

کابینه ائتلافی جدید اسرائیل به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود طی نشست عصر پنج‌شنبه پارلمان این رژیم رای اعتماد گرفت.

دولت ائتلافی نتانیاهو موفق به کسب رای موافق ۶۴ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده کِنست شده است. در این نشست ۵۴ نماینده رای مخالف دادند.

بدین ترتیب، نتانیاهو برای ششمین بار در دوران حیات سیاسی خود بر صندلی نخست‌وزیری نشست. امیر اوحانا، نماینده حزب لیکود نیز به عنوان رئیس کنست انتخاب شده است.

منابع رسانه‌ای عبری زبان نیز اعلام کردند که جبهه مخالف نتانیاهو پس از گرفتن رأی اعتماد کابینه وی از کنست در خیابان اصلی تل‌آویو تظاهرات کردند.

ائتلاف نتانیاهو توانسته بود در انتخابات اخیر این رژیم حائز اکثریت آرا شود و مراسم تحلیف دولت جدید اسرائیل، که حاصل ائتلاف حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با احزاب راست‌گرای افراطی و ارتدوکس یهودی است، در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برگزار شد.

انتهای پیام

سفیر رژیم صهیونیستی در جدیدترین گام در مسیر ازسرگیری روابط کامل دیپلماتیک بین دو طرف، استوارنامه خود را تقدیم رجب طیب اردوغان کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اریت لیلیان استوارنامه خود را روز سه‌شنبه تقدیم رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه کرده است.

لیلیان که قبلا کاردار سفارت اسرائیل در آنکارا بود در توییتر نوشت: امروز زمانی که استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهوری کردم، لحظه بسیار تاثیرگذاری داشتم.

او افزود: امیدوارم تحولات مثبت بیشتری در روابط دو جانبه اتفاق بیفتد.

واکنش هرتسوگ به تقدیم استوارنامه سفیر اسرائیل به اردوغان

در این راستا رئیس اسرائیل در واکنش به تحویل استوارنامه سفیر خود در ترکیه به اردوغان، ابراز امیدواری کرد که به زودی پذیرای سفیر ترکیه در تل‌آویو باشد.

به گزارش «آناتولی»، «اسحاق هرتسوگ» رئیس اسرائیل با انتشار توئیت‌هایی به زبان‌های عربی و ترکی، فیلم‌های تحویل استوارنامه سفیر اسرائیل در آنکارا به «رجب طیب اردوغان» را با موسیقی «ملی» اسرائیل منتشر کرد.

او نوشت: «بسیار هیجان‌آور است که بار دیگر موسیقی ملی خودمان را در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا می‌شنویم» و افزود که این گام مهمی در روابط ترکیه و اسرائیل است.

وی افزود که امیدوار است که به زودی استوارنامه سفیر ترکیه در اسرائیل را دریافت کند.

دو طرف در اوت ازسرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشت سفیران خود را بعد از ماه‌ها نزدیکی در روابط اعلام کردند.

ترکیه در نوامبر بعد از یک غیبت چهار ساله سفیری در اسرائیل تعیین کرد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت، صقر اوزکان تورونلر، به زودی استوارنامه خود را تقدیم اسحاق هرتزوگ می‌کند.

روابط دو طرف در سال ۲۰۱۰ در پی حمله خونین نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی ترکیه تیره شد. این کشتی قصد ارسال کمک‌ها به نوار غزه را داشت؛ نوار غزه‌ای که تحت محاصره اسرائیل است.

انتهای پیام

رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج خواستار وحدت فلسطینی‌ها پس از تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین طی سخنرانی در شهر صیدا لبنان به مناسبت جشن سی و پنجمین سالگرد تاسیس این جنبش گفت، چالشی که رژیم اسرائیل با دولت فاشیست خود بر ما تحمیل می‌کند، اتخاذ تصمیم شجاعانه و سریع برای بازگرداندن وحدت ملت فلسطین را بر ما محتوم می‌دارد.

وی گفت: قدس برای ما هویت و نبرد محوری ما است. اگر دشمن برنامه‌ای برای ما دارد ما نیز پاسخ و مقاومت خود را داریم.

مشعل افزود: آغاز حماس تحول تاریخی در مسیر مقاومت فلسطین بود. ما بر اصول، سرزمین، مقدسات، حق بازگشت و عمق تعلق به ملت و آزادی اسیران تاکید داریم.

از سوی دیگر، رئیس جنبش حماس وعده داد که از هیچ تلاشی برای کاهش رنج آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های لبنان فروگذار نکند.

وی تاکید کرد: مردم فلسطین در لبنان که مجبور به پناهندگی شدند، همچنان قلبشان برای فلسطین می‌تپد و چشم به بازگشت به این سرزمین دوخته‌اند.

مشعل همچنین گفت، جام جهانی قطر بر محوریت مساله فلسطین و حضور اثرگذار و قوی آن صحه گذاشت.

انتهای پیام

منابع رسانه‌ای، از تحرکات بیش از ۳۳۰ خاخام آمریکایی علیه اعضای تندروی کابینه دولت جدید رژیم صهیونیستی پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، سایت عربی۲۱ اعلام کرد که بیش از ۳۳۰ خاخام آمریکایی از جمله خاخام‌های کنیسه‌های بزرگ یهودی در شهرهای بزرگ آمریکا متعهد شده‌اند که مانع سخنرانی اعضای تندرو کابینه جدید بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنیسه‌های تحت رهبری خود شوند.

طبق این گزارش، علاوه بر این، خاخام‌های آمریکایی درصدد جلوگیری از گفت‌وگوی اعضای کابینه نتانیاهو با جوامع یهودی خود هستند.

در نامه‌ خاخام‌ها و دیگر رهبران جامعه یهودی در آمریکا آمده است که سیاست‌های ایتامار بن گویر، رهبر حزب “قدرت یهود” و رفقایش به روابط بین اسرائیل و یهودیان مقیم در مناطق مختلف جهان آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد خواهد کرد.

امضاکنندگان این نامه همچنین تاکید کرده‌اند که در تلاش برای متقاعد کردن سایر کنیسه‌ها  و پیوستن آنها به پویش تحریم نتانیاهو به عنوان نشانه تعهد خود به ارزش‌های دموکراتیک هستند.

از جمله حامیان این پویش، اعضای شوراهای خاخام‌ها در شیکاگو و لس آنجلس، خاخام‌های مسئول بزرگترین انجمن‌های محافظه‌کار و اصلاح‌طلب در واشنگتن، رهبر جنبش بازسازی و رئیس دانشگاه محافظه‌کار یهودی آمریکایی در لس آنجلس هستند.

بنیامین نتانیاهو شامگاه چهارشنبه  در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی از موفقیت خود در تشکیل کابینه جدید خبر داد.

ساختار کابینه آتی رژیم صهیونیستی موجب نگرانی طرف‌هایی در داخل این رژیم و طرف‌های خارجی شده است، این کابینه شامل احزاب به شدت راست‌گرا از جمله صهیونیسم دینی به ریاست اسموتریچ و “قدرت یهود” به ریاست بن گویر خواهد بود و بن گویر که یک چهره افراطی است، در پست جدید وزیر “امنیت ملی” با اختیارات گسترده از جمله کنترل نیروهای گارد مرزی کرانه باختری اشغالی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *