بایدن صهونیست تر از ترامپ در حمایت ودفاع از اسرئیل

 

دیدار جو بایدن رئیس جمهوری امریکا در هفته جاری از فلسطین اشغالی وامضای “اعلامیه قدس”  با یائیر لبید نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان داد که بایدن صهیونیست تر از دونالد ترامپ رئیس جمهوری اسبق امریکا است وهر دو حامی وپشتیبان رژیم اشغالگر قدس می باشند.

با نگاهی به متن این اعلامیه ملاحظه می کنیم :

یک :  امریکا خودرا ملزم به ایجاد یک ائتلاف منطقه ای بین اعراب واسرائیل می داند ، تا از این طریق روابط اسرائیل واعراب تقویت گردد. این ائتلاف موجب می گردد که اسرائیل در بین کشورهای عربی نفوذ کرده وروابط کشورهای عربی با اسرائیل گسترش یابد،  تعداد بیشتری از کشورهای عربی با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار سازند.

دو: واشنگتن خودرا ملزم بتامین امنیت اسرائیل وحفظ برتری نظامی ان است.

سه : واشنگتن خودرا ملزم به جلوگیری از بدست آوردن  سلاح هسته ای از سوی ایران می داند.

چهار : واشنگتن خودرا ملزم به مقابله مستقیم با فعالیت های  ایران ویا از طریق جنبش های حماس وحزب الله وجهاد اسلامی است.

پنج :بایدن از تشکیل دو دولت حمایت می کند.

شش :اعلامیه قدس جنبش فلسطینی حماس را یک جنبش افراطی توصیف کرده و بر ضرورت مقابله ا ان تاکید نموده است .

هفت : در اعلامیه قدس حمله به اسرائیلی ها در ماه های اخیر محکوم گردیده است.

هشت” واشنگتن امنیت اسرائیل را برای منافع ایالات متحده  ضروری می داند.

همه گروه های فلسطینی این اعلامیه را محکوم کردند وانرا بعنوان مجوز امریکا به صهیونیست ها برای حمله به هر کشور ویا هر گروهی که  اسرائیل آنرا خطر بشمارد توصیف کردند.

این گروه ها ضمن مخالفت با اعلامیه قدس انرا اعلام جنگ امریکا علیه مسئله ومقاومت فلسطین دانسته واین اعلامیه را برسمیت شناختن مجدد این رژیم توصیف وآنرا نشان دادن چراغ سیز به صهیونیست ها برای اغاز تجاوز به  مخالفانشان  به بهانه حمایت از منافع اسرائیل قلمداد کردند .

امریکا  در این اعلامیه متعهد شد طی چند سال آینده بودجه نظامی  رژیم صهیونیستی را تا ۳۸ میلیار دلار تقویت کند واز گنبد آهنین صهیونیست ها حمایت نماید.

این اولین گام بایدن در دیدار خود از منطقه خاورمیانه است باید منتظر ماند  ودید وی در عربستان در دیدار با محمد بن سلمان وسران هشت کشور عربی چه تصمیماتی را علیه مردم منطقه وبه نفع سران این کشور ها اتخاذ خواهد کرد .

مسلما بایدن در دیدار با سران کشورهای عربی منطقه ضمن تشویق آنها به افزایش تولید نفت ایجاد یک محور عربی اسرائیلی تحت حمایت امریکا برا مقابله با ایران ومحور مقاومت مورد تاکید قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *