گروه های فلسطینی : هرنیروی بین المللی وعربی وارد غزه شود اشغالگر است

 گروه های فلسطینی روز شنبه اعلام کردند که هرنیروی بین المللی وعربی وارد غزه شود اشغالگر است.در عین حال این گروه ها از مخالفت برخی از کشورهای عربی با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای تشکیل یک نیروی بین المللی برای حفاظب از غره قدردانی کردند.

جنبش حماس بیانیه گروه های فلسطینی را بمناسبت روز زمین منتشر کرد.

این گروه ها در بیانیه خود اعلام کردند که سخن رهبران رژیم صهیونیستی درباره تشکیل یک نیروی بین المللی وعربی برای حفاظت از نوار غزه سراب است وهر نیرویی وارد نوار غزه شود یک نییروی اشغالگر شناخته خواهد شد وبر اساس این امر با ان برخورد خواهیم نمود.

این گروه های فلسطینی تاکید کردند که مدیریت اوضاع فلسطینی ها یک  مسئله فلسطینی داخلی است وما اجازه نمیدهیم هیچکس در ان دخالت نماید.

رژیم صهیونیستی با حمایت امریکا پیشنهاد تشکیل نیروی حافظ صلح بین المللی وعربی جهت اداره اوضاع نواره غزه پس از پایان جنگ نموده که با مخالفت گلیه گروه های فلسطینی مواجه شده است زیر ا این نیرو می تواند حافظ منافع صهیونیست ها در نوار غزه باشد .

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیأت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سردار سرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر باقری در ابتدا ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت شهیدسپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مظلوم فلسطین، گفت: ان‌شالله به برکت خون این شهیدان شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه به برکت جهاد فلسطین امسال روز جهانی قدس بسیار با شکوه‌تر برگزار خواهد شد، افزود: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه عملیات بی‌نظیر هفتم اکتبر عملیات بزرگی بود که شکست تامین‌ناپذیری به رژیم صهیونیستی وارد کرد، تصریح‌کرد: این عملیات غرورآفرین، افسانه شکست ناپذیری اسرائیل جنایتکار را نقش بر آب کرد و فلسطین را به موضوع اول جهان اسلام بلکه کل جهان تبدیل کرد.

سرلشکر باقری گفت: ما این عملیات را به دلیل ویژگی‌های اطلاعاتی ضربه غافلگیر کننده به دشمن در حداقل زمان را یک عملیات بی‌نظیر و استثنایی و موفق می‌دانیم و به خاطر داشتن چنین طراحان و رزمندگان شهادت طلبی به شما تبریک عرض می‌کنیم و ان‌شالله با تدابیر جنابعالی و دیگر دوستان شکست رژیم صهیونیستی اتفاق بیفتد.

وی گفت: اگر آمریکایی‌ها به رژیم صهیونیستی کمک نکرده بودند، به‌طور قطع تا الان این فروپاشی اتفاق افتاده بود و آنچه که رژیم صهیونیستی توانست جواب بدهد فقط کشتار مردم بی‌گناه، زنان، کودکان و خراب کردن بیمارستان‌ها و وارد کردن قحطی و گرسنگی بوده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مقاومت بی‌نظیر مردم فلسطین در برابر همه فشارهای وارد شده، خاطرنشان کرد: مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین توانستند قدرت اسلام را به همه مردم جهان نشان دهندو به یاری خدا و با حمایت‌هایی که باید از این مردم بشود شیرینی پیروزی را بتوانیم در آینده نزدیک ببینیم.

رییس دفتر سیاسی حماس نیز ضمن اظهار خوشحالی و خرسندی در خصوص دیدارهای انجام شده با فرماندهان نظامی ایران، گفت: برگزاری این جلسه یکی از دلایل اصلی توجه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به فلسطین است.

وی افزود: مسائل حاشیه‌ای در فلسطین باعث شده بود به خواسته‌های مردم فلسطین توجهی نشود، اما به لطف الهی عملیات هفتم اکتبر باعث شد حرف دل مردم فلسطین به گوش جهانیان برسد.

رییس دفتر حماس با بیان اینکه حمایت‌ها و پیگیری‌های نیروهای مسلح و ملت ایران در مورد مسائل فلسطین به نیروی‌های جهادی ما روحیه مضاعف در به ثمر رسیدن اهداف عملیات طوفان الاقصی می‌بخشد، ادامه‌داد: تلاش‌های شهید سردار سلیمانی درباره شنیده شدن فریاد مظلومان جهان و سرکوبی قدرت‌های ستمکار هیچ‌گاه فراموش شدنی نیست.

اسماعیل هنیه در پایان از توجهات رهبر معظم انقلاب، مسوولان جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان نیروهای مسلح ارتش و سپاه تشکر کرد.

کد خبر ۶۰۶۴۶۸۵

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با محمد باقر قالیباف،رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس که روز سه‌شنبه ۷ فروردین به تهران سفر کرده است، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو داشت.

رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه روز گذشته با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

هنیه در این سفر با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه نیز دیدار کرده است.

ک
رئیسی: به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین با رشادت و مجاهدت خود و کودکان مظلوم فلسطینی با خون پاک خود اثبات کرده‌اند که بزرگترین جنایت جنگی تاریخ و نسل‌کشی با حمایت آمریکا در غزه شکل گرفته است و محکوم است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیات همراه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و همچنین پیروزی و خلق حماسه‌ بزرگ مردم غزه در شکست سیاست‌ها و اهداف رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: حقیقتاً امروز با مقاومت و ایستادگی جانانه مردم مظلوم و مقتدر غزه، مسئله فلسطین از جهان اسلام فراتر رفته و به مسئله جهان بشریت تبدیل شده و مردم دنیا با تمام وجود از رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامی اصلی آن یعنی آمریکا تنفر دارند و نسبت به مردم مظلوم غزه عشق می‌ورزند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حرکت بزرگ و حماسی نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات طوفان‌ الاقصی رویدادی بی‌نظیر بود که شکست‌های آن برای رژیم صهیونیستی غیرقابل جبران است، تصریح کرد: آنچه امروز برای همه مردم دنیا به اثبات رسیده حقانیت مسئله فلسطین و موضع مدافعان آن از جمله جمهوری اسلامی است که رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی ریشه همه ناامنی ها در منطقه و یک موجودیت ضد صلح است.

رئیسی در ادامه هرگونه تحرک دیپلماتیک امریکا و رژیم صهیونسیتی در منطقه را فریبکارانه دانست و با بیان اینکه امروز کشورهایی که به دنبال عادی‌سازی با این رژیم جنایتکار بودند در پیشگاه مردم خود سرافکنده و شرمگین هستند، افزود: وقایع اخیر غزه یک رسوایی بزرگ دیگر برای آمریکا و برخی کشورهای غربی در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی بود و در واقع ماهیت و چهره واقعی و بدون روتوش آمریکا و غرب را برای ملت‌های دنیا عیان ساخت.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار به تلاش‌های جامع جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد هم‌افزایی در میان کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه پرداخت و ضمن انتقاد از انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایتگری‌های رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین با رشادت و مجاهدت خود و کودکان مظلوم فلسطینی با خون پاک خود اثبات کرده‌اند که بزرگترین جنایت جنگی تاریخ و نسل‌کشی با حمایت آمریکا در غزه شکل گرفته است و محکوم است.

رئیسی با تأکید بر اینکه بی‌تردید پیروزی قطعی و نهایی از آن ملت فلسطین است و شکست فرجام رژیم صهیونیستی و حامیان آن خواهد بود از خدای متعال برای شهدای عالیقدر غزه علوّ درجات و برای مجروحین و بازماندگان شفای عاجل و صبر و بردباری مسئلت کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق ملت فلسطین استوار است و همواره در کنار مردم فلسطین خواهیم بود و به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام مردم فلسطین، ساکنان غزه و مجاهدان در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی به دولت و ملت ایران و قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نگاه دینی و اعتقادی به حمایت از مسئله فلسطین را ناشی از نگاه ریشه‌دار و عمیق مسئولان جمهوری اسلامی ایران دانست.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه ضمن ارائه گزارشی مفصل از وقایع جاری و چشم انداز تحولات در غزه تصریح کرد: عملیات طوفان‌ الاقصی دستاوردهای کم‌نظیری برای ملت فلسطین به همراه داشته است.

انتهای پیام

مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه عصر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیأت همراه که به تهران سفر کردند، بعد از ظهر امروز، سه‌شنبه، هفتم فروردین ۱۴۰۳۳ با حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتاً به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متأثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه، که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیست‌ها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب دیدار کرد

رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب دیدار کرد

 

کد خبر ۶۰۶۳۱۰۸

«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس روز سه‌شنبه برای دومین بار از آغاز تجاوز نظامی اسراییل به نوار غزه به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری المیادین در خبری اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه‌شنبه (۷ فروردین) با سفر به تهران، پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان نشستی خبری برگزار خواهد کرد.

منابع خبری تاکید کردند که رئیس دفتر حماس در این سفر با مقامات ایرانی دیدار و درخصوص آخرین تحولات فلسطین و مشخصاً جنگ غزه رایزنی خواهد کرد.

گفتنی است که سفر هنیه به تهران پس از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آتش‌بس فوری در باریکه غزه صورت می‌گیرد.

شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

واشنگتن تهدید کرده بود در صورتی که متن پیش نویس قطعنامه تعدیل نشود و عبارت آتش‌بس دائم به آتش‌بس تغییر نکند، این قطعنامه را رد خواهد کرد.

سرانجام پس از انجام تعدیل، این قطعنامه با رأی مثبت ۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل و رأی ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

گزارشگر سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و دختران از افزایش تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی به زنان و دختران فلسطینی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، ریم السالم گزارشگر سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و دختران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X نوشت تداوم این موارد در نوار غزه که ۶ ماه است در معرض حملات ویران کننده رژیم صهیونیستی قرار دارد، نفرت انگیز است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی تاکید کرد تجاوز و دیگر انواع خشونت جنسی را می‌توان جنایت جنگی یا جنایت علیه بشریت دانست.

گزارشگر سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و دختران در ادامه خواستار توقف فوری انواع خشونت علیه زنان فلسطینی شد.

در فوریه گذشته کارشناسان کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کردند که نقض حقوق بشر علیه زنان و دختران فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا (سنتکام) امروز – یکشنبه – ادعا کرد یک نفتکش با پرچم چین هدف شلیک پنج موشک از سوی یمن در دریای سرخ قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، ادعای ارتش آمریکا درباره حمله ارتش یمن به نفتکش چینی درحالی مطرح می‌شود که این ارتش بارها صراحتا اعلام کرده که حملات آن تنها کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی را که عازم اراضی اشغالی هستند هدف قرار می‌دهد و این حملات تا توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه و برقراری آتش‌بس ادامه خواهد داشت.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، سنتکام با انتشار بیانیه‌ای در شکبه اجتماعی ایکس نوشت: «ابتدا چهار موشک بالستیک ضدکشتی به نفتکش چینی “هووانگ پو” در دریای سرخ حمله کردند که این موشک‌ها به نفتکش برخورد نکردند. سپس پنجمین موشک به پیرامون آن شلیک شد اما بدون هیچ تلفاتی به مسیر خود ادامه داد».

سنتکام و هم‌چنین مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا مدعی شدند که گویا این نفتکش با پرچم چین در پی شلیک موشک دچار «آتش‌سوزی» شده که در عرض ۳۰ دقیقه مهار و خاموش شده است.

انتهای پیام

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در رفح پنج نفر از جمله چهار کودک به شهادت رسیدند؛ این در حالی است که درگیری رزمندگان مقاومت و اشغالگران در اطراف بیمارستان شفا همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که بامداد روز شنبه خانه‌ای مسکونی را در منطقه «میراج» در شمال رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار داد، ۵ نفر از جمله ۴۴ کودک شهید شدند.

آتش توپخانه رژیم صهیونیستی منطقه «المواصی» در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه را به شدت هدف قرار داد و در این حملات شمار زیادی از غیرنظامیان فلسطینی به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که هواپیماهای جنگی رژیم اشغالگر حملاتی را در مجاورت بیمارستان اروپایی در خان یونس انجام دادند.

این منابع افزودند که اشغالگران شمال غرب بیت حانون و نزدیکی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و همچنین شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را با توپخانه بمباران کردند.

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه البرکه در دیرالبلح در مرکز نوار غزه هم شماری شهید یا زخمی شدند.

منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند که هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه چادرهای آوارگان را در دیرالبلح در مرکز نوار غزه بمباران کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از آوارگان شد.

در خبری دیگر، بامداد امروز شنبه درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در نزدیکی درمانگاه «الرمال» در خیابان الوحده در مرکز شهر غزه رخ داد.

منابع محلی همچنین از درگیری مجدد بین مقاومت و اشغالگران در مجاورت مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه و تداوم حملات توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به محوطه این مجتمع خبر دادند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پیشتر یک خانه دو طبقه را در این منطقه که بین رفح و خان یونس قرار دارد، هدف قرار داده بودند.

کد خبر ۶۰۶۰۶۹۵

یورش گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

همزمان با حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کرانه باختری نیز شاهد یورش گسترده نظامیان صهیونیست بود.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی ادامه می‌یابد که کرانه باختری نیز شاهد یورش گسترده نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و زخمی‌شدن و شهادت شماری از مبارزان فلسطینی است.

 

یورش گسترده نظامیان صهیونیست به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به طولکرم، اردوگاه نور شمس، شهرک البیره، دورا، السموع، اردوگاه قلندیا، شهرک مفر عقب در شمال قدس اشغالی، نابلس، روستای مادما، اردوگاه العروب و شهرک بیت امر در کرانه باختری یورش بردند.

بیمارستان دولتی «ثابت ثابت» در شهر طولکرم نیز شاهد یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بود.

در اردوگاه نور شمس درگیری‌های شدیدی میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست به وقوع پیوست. در نتیجه حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به بخشی از این اردوگاه ۲ مبارز فلسطینی به نام‌های «نضال ابوعبید» و «ایاد نضال کانوح» به فیض شهادت نائل آمدند.

همچنین نظامیان صهیونیست مانع از دسترسی نیروهای امدادی به زخمی‌های فلسطینی و انتقال آنان به بیمارستان شدند.

منابع خبری از وقوع انفجار شدید و ورود آسیب به یک بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در خیابان «السکه» درطولکرم خبر دادند.

گردان‌های شهدا الاقصی شاخه طولکرم نیز از درگیری شدید با نظامیان صهیونیست و هلاکت و زخمی‌شدن شماری از این نظامیان خبر داد.

در نابلس نیز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ضمن درگیری با مبارزان مقاومت، چند جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

هلال احمر فلسطینی گزارش داد که در روستای مادما واقع در جنوب نابلس چند فلسطینی در پی ضرب و شتم از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

علاوه بر این گردان‌های شهدا الاقصی شاخه نابلس نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها به سوی یک موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در «جبل جرزیم» تیراندازی کرده‌اند و به سلامت از محل اجرای عملیات خارج شده‌اند.

همچنین در نتیجه تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینیان در ورودی جنوبی استان‌های رام‌الله وبیره در کرانه باختری، ۳۳ فلسطینی زخمی شدند.

یورش گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

شهادت ۹ فلسطینی در اردوگاه «الجدید»

در پی بمباران خانه‌ای در اردوگاه «الجدید» واقع در غرب اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند و شمار زیادی نیز زیر آوار گرفتار شدند.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در عرض نیم‌ساعت اردوگاه «النصیرات» را ۳ بار بمباران کردند. شهر «الاسری» در شمال غرب اردوگاه النصیرات نیز شاهد حمله‌های هوایی شدید جنگنده‌های صهیونیستی بود.

۲ خانه در اردوگاه «المغازی» در مرکز نوار غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

یورش گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

رژیم صهیونیستی بخشی از بیمارستان «شفا» را منفجر کرد

محاصره مجتمع بیمارستانی شفا در غرب شهر غزه و حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این بیمارستان نیز برای چهارمین روز پیاپی ادامه دارد.

علاوه بر این منابع خبری از به گوش رسیدن صدای انفجار شدید در اطراف بیمارستان شفا واقع در غرب شهر غزه خبر دادند. این منابع گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی ساختمان کلینیک تخصصی این بیمارستان را منفجر کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از طریق بلندگو آوارگان حاضر در داخل مجتمع بیمارستانی شفا را تهدید کرده و از آنان خواسته فوراً این بیمارستان را تخلیه کنند.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش آمار شهدا و زخمی‌های حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه این باریکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته هشت کشتار گسترده علیه خانوارهای فلسطینی در این باریکه مرتکب شده اند.

در این گزارش آمده است که دست کم ۸۱ فلسطینی در جریان این کشتارها به شهادت رسیده و ۱۱۶ تن دیگر زخمی شده اند.

همچنین تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از تاریخ هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۱ هزار و ۷۲۶ تن افزایش یافته است.

این حمله‌های وحشیانه تاکنون ۷۳ هزار و ۷۹۲ زخمی برجای گذاشته است.

کد خبر ۶۰۵۸۰۱۹

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به برآوردهای صورت‌گرفته در خصوص مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی از بحرانی که برای نتانیاهو پیش آمده است نوشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی اعلام کرد که بر اساس برآوردهای انجام‌شده در مورد مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در پی هشداری که گدعون ساعر به وی داده، گرفتار بحران و مخمصه شده است.

ساعر که عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی است تهدید کرده اگر به عضویت کابینه جنگ این رژیم در نیاید از کابینه این رژیم خارج خواهد شد.

از سوی دیگر بتسییل اسموتریچ وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی نیز از احتمال بالای سرنگونی کابینه نتانیاهو به دلیل قانون خدمت نظامی یا پیوستن گدعون ساعر به کابینه خبر داد.

همچنین معاریو به نقل از یکی از وزیران صهیونیست نوشت: تشدید بحران داخلی کابینه ائتلافی به دلیل امیال و منافع اعضا می‌تواند این کابینه راستگرا را سرنگون کند.

علاوه بر این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ایتمار بن گویر وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی رفتارهای یوآف گالانت وزیر جنگ این رژیم را مورد هجمه قرار داده و در جلسه امروز کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که گالانت سیاستی مستقل را دنبال می‌کند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که بن‌گویر در جریان این جلسه به نتانیاهو گفته که وی رییس گالانت است و نباید او را به حال خود رها کند تا هر کاری را که می‌خواهد انجام بدهد.

کد خبر ۶۰۵۷۴۹۵
آنروا: چندین سال زمان می‌برد تا غزه بار دیگر به جای امنی بدل شود

آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی‌ موسوم به آنروا هشدار داد چندین سال طول می‌کشد تا نوار غزه بار دیگر به مکان امنی بدل شود.

به گزارش ایسنا، آنروا می‌گوید حملات رژیم صهیونیستی باعث شده تا ۲۳ میلیون تن آوار و مهمات منفجر نشده در سراسر غزه باقی بماند که این خود به تهدیدی برای آینده این باریکه بدل می‌شود.

به نقل از شبکه خبری یورونیوز، دفتر هماهنگی کمک رسان سازمان ملل نیز می‌گوید نیروهای کشف و خنثی سازی مین هم اکنون در حال بررسی و ارزیابی تهدید مواد منفجره و آموزش به سکنه غزه درباره این خطرات هستند.

این دفتر همچنین می‌افزاید تلاش‌های این گروه به دلیل محدودیت‌ها در واردات تجهیزات خنثی سازی مین و الزامات مجوز برای استقرار پرسنل متخصص با مشکل مواجه شده است.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد عملیات کنونی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه هم باعث تعداد تلفات غیرمنتظره و بی‌خانمانی بیش از ۱.۵ میلیون نفر شده و هم تخریب جدی و گسترده زیرساخت‌ها را در پی داشته است.

درحالیکه رژیم صهیونیستی به بمباران بی‌امان باریکه غزه ادامه می‌دهد، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که بیش از ۱۵۰ هزار ساختمان و منزل مسکونی تخریب شده یا آسیب دیده‌اند.

آنروا: چندین سال زمان می‌برد تا غزه بار دیگر به جای امنی بدل شود

در سراسر غزه، مناطق مسکونی تخریب و آوار بدل شده و مدارس و دانشگاه‌ها تخریب شده، مسیرها قابل استفاده نیستند و خدمات آب و سایر زیرساخت‌ها نیز دیگر فعال نیستند.

سازمان ملل می‌گوید فعالیت اقتصادی در باریکه غزه و در تمامی بخش‌های آن متوقف شده بجز خدمات محدود غذایی و درمانی و تاثیر این جنگ بر رفاه مردم غیرقابل ارزیابی است.

بدتر از همه این است که بسیاری از خسارات ناشی از عملیات نظامی متعدد قبلی اشغالگران در نوار غزه، بدون بازسازی باقی مانده است.

علاوه بر زیرساخت‌ها و مکان‌ها، خانواده‌ها و محل اسکان آنها نیز تخریب شده، هزاران نفر برای بقیه عمر با جراحات این جنگ زندگی می‌کنند و اردوگاه‌های چادری در رفح که خیلی‌ها به آنجا گریخته‌اند، برای مدت‌ها باقی می‌مانند.

آژانس‌های امدادی همچنین درباره تاثیر شدید جنگ بر سلامت جسمی و روانی فلسطینیان هشدار داده‌اند.

همزمان با افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی برای آنکه اجازه ورود کمک‌ها را به غزه بدهد، سازمان ملل تخمین می‌زند که بیش از نیم میلیون سکنه غزه با قحطی روبه‌رو هستند.

همچنین، تخمین زده می‌شود که ۱۷ هزار کودک فلسطینی یا بی‌خانمان و آواره هستند یا از والدین خود جدا افتاده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز بارها درباره ضرورت یک آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه تاکید کرده و بار دیگر بر درخواستش از طرف‌های درگیر در غزه برای توقف جنگ اصرار ورزیده است.

انتهای پیام

گروه‌های فلسطینی تشکیل یکجانبه کابینه تکنوکرات توسط رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را موجب تشدید سیاست انحصارگرایی و تقویت تفرقه عنوان کردند.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس، جهاد اسلامی، جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین و جنبش طرح ملی فلسطین امروز جمعه درباره ماموریت «محمد مصطفی» برای تشکیل کابینه جدید بیانیه صادر کردند.

پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین «محمد مصطفی» را مأمور به تشکیل کابینه تکنوکرات کرده بود.

به نقل از سایت خبری المیادین، گروه‌های فلسطینی در این بیانیه اعلام کردند در حال حاضر اولویت مهم مقابله با تجاوزات و سیاست نسل‌کشی و گرسنگی است که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در پیش گرفته است.

رژیم صهیونیستی ۱۶۱ روز است که به حملات خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد و بر اثر آن علاوه بر تخریب گسترده و شیوع قحطی در نوار غزه، بیش از ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۳ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

در این بیانیه آمده است اتخاذ تصمیمات فردی و مشغول شدن به گام‌های رسمی مانند تشکیل دولت جدید بدون اجماع ملی، سیاست انحصارگرایی را تقویت و تفرقه را عمیق‌تر می‌کند.

این گروه‌ها در ادامه بیانیه مذکور با اصرار تشکیلات خودگردان فلسطین بر ادامه سیاست انحصاری اعلام مخالفت کرده و اینگونه اقدامات را نشان‌دهنده عمق بحران در درون رهبری تشکیلات خودگردان، جدایی آن از واقعیت و نیز شکاف بزرگ بین آن و مردم فلسطین و آرمان آنها دانستند.

گروه‌های فلسطینی در این بیانیه از همه گروه‌های ملی به ویژه جنبش فتح خواستند برای توافق بر سر مدیریت این مرحله حساس اقدام موثری انجام دهند.

انتهای پیام

ویژه سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به بالاتر بودن شمار کودکان شهید شده در نوار غزه از شمار کودکان کشته شده در جنگ‌های چهار سال گذشته سراسر جهان، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در حال ریشه‌کن کردن یک ملت است.

به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» در توصیف جنگ ویرانگر و مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعلام کرد: «اسرائیل در حال ریشه‌کن کردن یک ملت است».

آلبانیز در ادامه یکی از مطالب منتشر شده از سوی «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در پلتفرم ایکس را بازنشر کرد و نوشت، «کشتارهایی که اسرائیل ظرف پنج ماه در حق کودکان مرتکب شد، در منطقه‌ای به مساحت شهر فیلادلفیا رخ داد.»

همچنین آلبانیز نوشت، تعداد کودکانی که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در غزه به قتل رسیدند بیشتر از تعداد کودکان کشته شده در جنگ‌های چهار سال اخیر است.

لازارینی در پستی که آلبانیز از او بازنشر کرد، نموداری را به اشتراک گذاشت که با استناد به آمار سازمان ملل و وزارت بهداشت فلسطین در غزه تعداد کودکان کشته شده در غزه در بازه زمانی هفتم اکتبر تا ۲۹ فوریه گذشته و تعداد کودکان کشته شده طی جنگ‌های چهار سال گذشته را نشان می‌دهد.

طبق این نمودار تعداد کودکانی که در طول جنگ‌های چهار سال گذشته در سراسر نقاط جهان کشته شدند، ۱۲ هزار و ۱۹۳ تن بوده اما تعداد کودکانی که در مدت چهار ماه در غزه کشته شدند بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه شمار شهدای نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی در ششمین ماه جنگ به بیش از ۳۱ هزار ۲۷۲ تن و زخمی‌ها نیز به بیش از ۷۳ هزار تن رسیده است.

انتهای پیام

گروه‌های فلسطینی تأکید کردند که هرگونه توافق یا معامله تبادل اسرا تنها با توقف فراگیر جنگ صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کردند: هرگونه توافق یا معامله تبادل اسرا تنها از طریق توقف فراگیر جنگ علیه ملت ما در غزه صورت خواهد گرفت. اداره نوار غزه یک موضوع ملی فلسطینی داخلی است و هرگز به اشغالگران و حامیان آن اجازه مداخله یا تحمیل قیمومیت بر ملتمان را نخواهیم داد.

به نقل از خبرگزاری شهاب، در بیانیه گروه‌های فلسطینی آمده است: ما از موضع برادرانمان در مصر که با طرح‌های کوچاندن مردم غزه و اشغال محور مرزی مصر و فلسطین مخالفت کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم. ما از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر می‌خواهیم به گشودن گذرگاه مرزی رفح و ورود کمک‌های بشردوستانه و انتقال مجروحان به خارج از غزه برای نجات جان هزاران نفر از آنها ادامه بدهد.

در این بیانیه تأکید شده است: ما مردم کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و فرزندان امتمان را به مقاومت و ایستادن در مقابل رژیم اشغالگر و شریکش آمریکا دعوت می‌کنیم.

گروه‌های فلسطینی تأکید کردند: نبرد طوفان الاقصی یک تحول استراتژیک در سطح مسئله فلسطین و در راستای پاسخ طبیعی به طرح‌های رژیم اشغالگر و جنایت‌های شهرک‌نشینان علیه کرانه باختری و قدس بود. مقاومت حق مشروعی در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها و حامیانشان تا زمان تحقق آزادی، استقلال و تعیین سرنوشت برای ملت فلسطین است.

انتهای پیام

عضو کمیته بحران شهرداری نوار غزه از وخامت اوضاع انسانی و سوء تغذیه در این باریکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، عضو کمیته بحران شهرداری نوار غزه تاکید کرد که ساکنان این باریکه با کمبود شدید مواد غذایی و آب آشامیدنی رو به رو هستند.

وی تصریح کرد که در این منطقه نمی‌توان به راحتی آب آشامیدنی و غذا پیدا کرد.

وزارت بهداشت غزه ساعتی قبل با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای این باریکه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر و زخمی‌ها به ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر خبر داد که ۷۲ درصد از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ قتل عام دیگر در نوار غزه شد که طی آن ۶۷ نفر شهید و ۱۰۶ نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین شمار شهدای ناشی از سوء تغذیه، گرسنگی و تشنگی شدید در نوار غزه به ۲۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

کد خبر ۶۰۵۲۱۷۸

سخنگوی پنتاگون روز جمعه در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت که ایجاد یک بندر موقت «بشردوستانه» در شهر غزه چند هفته طول خواهد کشید.

به گزارش ایسنا، «پت رایدر»، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت که این بندر به ارائه بیش از ۲ میلیون وعده غذایی در روز به ساکنان نوار غزه کمک می‌کند و خاطرنشان کرد که واشنگتن به هماهنگی با طرف‌های شریک (که نامی از آنها نبرد و بدون اشاره به جزئیات بیشتر) از جمله اسرائیل که مسؤولیت امنیتی را برعهده خواهد داشت، به تلاش ادامه خواهد داد.

سخنگوی پنتاگون به مطبوعات توضیح داد که ارتش ایالات متحده یک اسکله شناور در سواحل غزه ایجاد خواهد کرد تا کشتی‌های باری بزرگ را قادر سازد در آنجا پهلو بگیرند و کالاهای خود را در قایق‌های کوچک‌تر تخلیه کنند تا این کمک‌ها را به یک پل دریایی موقت که به ساحل غزه متصل می‌شود، منتقل کنند. در واقع این محموله‌ها به واسطه گذرگاه شناور که تقریبا ۱۸۰۰ فوت یا ۵۰۰ متر طول دارد به خشکی منتقل شده و در نهایت این کمک‌ها در غزه توزیع می‌شوند.

وی افزود: روند ساخت بندر و اسکله «بیش از ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی را می‌طلبد و تا ۶۰ روز» طول خواهد کشید.

پت رایدر همچنین گفت: وزارت دفاع آمریکا به سرعت در حال اقداماتی برای استقرار لجستیک مشترک خود در غزه به منظور تامین کمک‌های بشردوستانه از طریق هیئتی در این باریکه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: ما در حال آماده سازی برای تشخیص، تامین مالی و برخی دیگر از موارد برای استقرار در غزه هستیم.

وزارت دفاع آمریکا ادعا می کند که ماموریت اسکله غزه شامل حضور پرسنل نظامی آمریکا در کشتی‌های نظامی در فراساحل است و نه در ساحل غزه.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت: پنتاگون توانایی ارائه قابلیت‌های منحصر به ‌فرد از فراساحل را بدون حضور نظامی آمریکا در غزه حفظ می‌کند. این شامل حضور نیروهای نظامی آمریکا در کشتی‌ها می‌شود، اما این نیروها به ساحل نمی‌روند.

سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد: در این میان، قبرس به عنوان مکانی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند کمک‌ها را به کشتی‌ها منتقل کرده و بعد به اسلکه موقت ببرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اخیرا گفت که بندر موقت در ساحل غزه روزانه صدها بار کمک اضافی را تحویل خواهد گرفت و واشنگتن با کشورهای شریک و سازمان‌های بشردوستانه برای بهره برداری از بندر موقت در سواحل غزه همکاری خواهد کرد. ضمن اینکه با اسرائیل در خصوص شرایط امنیتی بندر هماهنگ خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید تلاش‌های بیشتری برای اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه انجام دهد.

این سخنان روز جمعه در مورد ایجاد بندر موقت در سواحل غزه برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه بیان شد و وی افزود: اسرائیلی‌ها امنیت بندر را تامین خواهند کرد.

او همچنین – عصر پنجشنبه – در جریان سخنرانی سالانه خود اعلام کرد که دستورالعملی را به ارتش آمریکا برای ایجاد بندر موقت در سواحل غزه صادر کرده‌است و افزود که کمک‌های بشردوستانه بیشتر از طریق دریا از طریق این بندر وارد غزه خواهد شد بدون اینکه سربازان آمریکایی پا در قلمروی نوار غزه بگذارند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش مشخص نیست، گزارش داد: «ما منتظر اسرائیلی‌ها نیستیم. این لحظه (برای نشان دادن) رهبری آمریکا در میان ناامیدی فزاینده در کاخ سفید به دلیل امتناع اسرائیل از اجازه ورود کمک های بیشتر به نوار غزه است.»

مقامات آمریکایی نحوه عملکرد این بندر در غیاب پرسنل نظامی آمریکایی در غزه را مشخص نکردند، اما تلویحاً گفتند که «شرکا و متحدان» علاوه بر سازمان ملل و سازمان‌های امدادی در اجرای این پروژه مشارکت خواهند داشت.

به دلیل جنگ و محدودیت‌های اعمال شده توسط اشغالگران، ساکنان غزه در سایه کمبود شدید مواد غذایی، آب، دارو و ذخایر سوخت، با آواره شدن حدود ۲ میلیون فلسطینی از نواری که از ۱۷ سال در محاصره قرار گرفته‌است، در آستانه قحطی قرار دارند.

انتهای پیام

در تماس تلفنی بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین وضعیت مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در تماس تلفنی بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین وضعیت مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این تماس تلفنی وزیر خارجه عمان سلام گرم سلطان عمان هیثم بن طارق آل سعید را به رئیس جمهور کشورمان ابلاغ کرد.

طرفین مناسبات دو کشور را در مسیر درست و رو به جلو ارزیابی کردند.

وزیران امور خارجه ایران و عمان در خصوص آخرین تحولات غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند و با اشاره به قطعنامه اخیر نشست فوق‌العاده وزرای خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی در جده، بر ضرورت تلاش جمعی کشورهای اسلامی برای توقف فوری نسل کشی رژیم اسرائیل و ارسال گسترده کمک‌های انساندوستانه تاکید کردند.

در این گفت وگوی تلفنی، امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار متعارض و بدعهدی آمریکا در موضوع مذاکره برای لغو تحریم‌ها، از تداوم تلاش و ابتکار سلطان عمان در این مسیر قدردانی کرد.

براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین با توجه به دیدار مهم سران ایران و عمان در مسقط و تهران و آثار مثبت آن بر روابط دو کشور، سلام دکتر رئیسی رییس جمهور کشورمان به سلطان عمان را ابلاغ کرد.

کد خبر ۶۰۴۹۷۰۹
رسانه هایی فلسطینی بامداد پنجشنبه اعلام کردند که در تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه ۱۷ فلسطینی شهید و شماری مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، در حملات رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه ۱۷ فلسطینی شهید و شماری زخمی شدند.

پایگاه خبری فلسطین الیوم گزارش داد که در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات و دیر البلح تاکنون ۱۷۷ نفر شهید و شماری زخمی شدند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که تعداد شهدای فلسطینی به بیش از ۲۸ هزار تن رسیده است.

کد خبر ۶۰۴۸۶۲۰
بمباران اردوگاه‌های آوارگان و مسجد نوار غزه

بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه و انتقاد مسوول سازمان ملل از سکوت جهانیان در برابر جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در شمال این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حمله‌های هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد کشورهای جهان در برابر جنایت وحشیانه روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی سکوت کرده اند.

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران نوار غزه

حمله‌های جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی و توپخانه این رژیم علیه بخش‌های مختلف نوار غزه طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز همچنان ادامه داشته و تعداد زیادی شهید و زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد جنگنده‌های این رژیم منطقه تل الزعتر را واقع در شمال نوار غزه بمباران کردند.

در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در دیرالبلح دست کم ۱۵ فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز زخمی شده اند.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان و مسجد نوار غزه

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در منطقه البصه واقع در غرب دیرالبلح بمباران کردند که دست کم هفت فلسطینی در جریان این حمله‌ها به شهادت رسیدند.

علاوه بر این حمله‌های هوایی، توپخانه رژیم صهیونیستی نیز محله الزیتون را واقع در جنوب شرق شهر غزه که یکی از محورهای مهم درگیری میان عناصر متجاوز صهیونیست و نیروهای مقاومت فلسطین به شمار می‌رود هدف قرار داد.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز تاکید کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بخش‌های غربی شهر خان یونس را واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار داد.

بمباران مسجد و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت گسترده و وحشیانه محل‌های تجمع شهروندان فلسطینی را در مرکز نوار غزه بمباران می‌کنند.

منطقه السته شهدا واقع در غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه نیز شاهد حمله‌های گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

در همین راستا بامداد امروز مسجد البخاری واقع در دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز هدف بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در اردوگاه جبالیا تعدادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. اردوگاه آوارگان فلسطینی در النصیرات واقع در مرکز نوار غزه نیز شاهد حمله‌های جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

سکوت اعضای سازمان ملل در قبال جنایت اسراییل شوکه کننده است

از سوی دیگر گزارشگر سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در فلسطین در گفت و گو با شبکه الجزیره تصریح کرد که سخنان مقامات صهیونیست در خصوص واقعه روز پنجشنبه نادرست است.

وی در ادامه افزود: سکوت کشورهای عضو سازمان ملل در قبال این واقعه شوکه کننده است.

این مسوول سازمان ملل اضافه کرد: مردم فلسطین به صورت کافی از سوی دولت‌های کشورهای عربی حمایت نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: تنها راه برای کمک رسانی به ساکنان نوار غزه توقف جنگ علیه این باریکه است.

لازم به ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه صفوف مردم مظلوم نوار غزه را که در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه در شمال این باریکه بودند هدف قرار داد.

رژیم صهیونیستی برای توجیه این قتل عام گسترده که صدها شهید و زخمی برجای گذاشت بهانه‌های دروغین را از جمله ازدحام جمعیت فلسطینی‌ها و یا احساس ناامنی کردن عناصر صهیونیست مطرح می‌کند.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهرهای کرانه باختری

این در حالی است که نظامیان صهیونیست مانند روزهای گذشته به شهرهای مختلف کرانه باختری حمله کرده و به سمت فلسطینی‌های ساکن این شهرها تیراندازی کردند.

خبرنگار شبکه الجزیره تصریح کرد که نظامیان متجاوز بامداد امروز به منطقه بنی نعیم در شرق الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری یورش بردند.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان و مسجد نوار غزه

شهر یطا واقع در جنوب الخلیل نیز طی ساعت‌های گذشته شاهد حمله عناصر صهیونیست بوده است. این نظامیان متجاوز به شهر دورا واقع در جنوب الخلیل نیز یورش بردند.

منطقه صانور واقع در جنوب جنین نیز جزو بخش‌هایی بود که ساعت‌های گذشته شاهد حمله‌های وحشیانه نظامیان صهیونیست بوده است. نظامیان صهیونیست بامداد امروز به شهر نابلس نیز حمله ور شدند.

این در حالی است که «محمد مراد» جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهرک کفرنعمه در غرب رام الله واقع در کرانه باختری به شهادت رسید.

عملیات رزمندگان فلسطینی علیه عناصر متجاوز در کرانه باختری

در همین راستا نیروهای مقاومت فلسطین میدان را ترک نکرده و برای مقابله با این تجاوز نظامیان صهیونیست در کرانه باختری وارد عمل شدند.

گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای فلسطینی و اشغالگران متجاوز در شهر قلقیلیه حکایت دارد.

علاوه بر این رزمندگان فلسطینی عناصر صهیونیست را در روستای جبع واقع در جنوب جنین هدف عملیات خود قرار دادند.

نظامیان صهیونیست در سایه وقوع این درگیری‌ها و ایستادگی نیروهای فلسطینی مجبور به ترک روستای جبع شدند.

عناصر متجاوز بعد از حمله سه ساعته به شهر قلقیلیه از بخش‌های مختلف این شهر عقب نشینی کردند.

تداوم بمباران غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

جنگنده های رژیم صهیونیستی صبح امروز نیز مناطق مختلف غزه را بمباران کردند که بر اثر آن شماری دیگر از ساکنان این باریکه از جمله کودکان به خاک و خون کشیده شدند.

خبرگزاری مهر گروه بین الملل: جنگ در غزه در حالی وارد یکصد و چهل و هفتمین روز خود شده است که حمله‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد.

در جدیدترین حمله، منزلی در اردوگاه البریج در مرکز غزه از سوی جنگنده‌ای رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت که بر اثر آن ۵۵ نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین شرق جبالیا در شمال غزه را نیز بمباران کردند. اردوگاه النصیرات در مرکز غزه نیز از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

همچنین منابع فلسطینی از حمله‌های شدید توپخانه رژیم صهیونیستی در غرب و شرق خان یونس نیز خبر دادند.

شهادت کودکان در غزه

منابع بیمارستانی از شهادت کودکان در غزه به علت نبود غذا، دارو و تجهیزات بهداشتی خبر دادند.

این منابع بیان کردند که بیمارستانها به علت نبود تجهیزات پزشکی به گورهای جمعی تبدیل خواهد شد.

درگیری مبارزان مقاومت با نظامیان صهیونیست در خان یونس

منابع فلسطینی از نبرد سنگین مبارزان مقاومت فلسطین با اشغالگران در غرب و شرق خان یونس خبر دادند.

تعلیق خرید سلاح از رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری کلمبیا از تعلیق همه قراردادهای خرید تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در اعتراض به کشتار مردم غزه خبر داد.

بر اساس این گزارش، گوستاو پترو رئیس جمهور کلمبیا از تعلیق همه قراردادها و معامله‌های خرید تسلیحات از رژیم صهیونیستی پس از کشتار دهها فلسطینی هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه در شمال غزه خبر داد.

وی افزود: هنگامی که بیش از ۱۰۰ فلسطینی به دنبال غذا بودند به دست بنیامین نتانیاهو کشته شدند و این ما را یاد هولوکاست می‌اندازد. دنیا باید نتانیاهو را تحریم کند و کلمبیا همه معامله‌های خرید سلاح از تل آویو را تعلیق کرد.

واکنش ماکرون به اقدام ددمنشانه تل آویو علیه دریافت کنندگان کمک‌های بشردوستانه

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز به بمباران آوارگان فلسطینی در صف غذا و هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه واکنش نشان داد و اعلام کرد: وضعیت غزه غم انگیز است و غیرنظامیان باید محافظت شوند و باید فوراً آتش بس برقرار شود تا امکان توزیع کمک‌های بشردوستانه فراهم شود. ما نارضایتی عمیق خود را از تصاویری که از غزه به دست آمده است و در آنجا غیرنظامیان توسط سربازان اسرائیلی هدف قرار گرفتند، ابراز می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *