رییسی در گفت‌وگو با همتای عراقی: روابط تهران-بغداد فارغ از مداخلات بدخواهان ارتقا یابد

رییس‌جمهور کشورمان اظهار امیدواری کرد که در سال پیش‌رو سطح روابط ایران و عراق فارغ از مداخلات بدخواهان، هر چه بیشتر ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان امروز سه‌شنبه در پاسخ به تماس تلفنی «عبداللطیف رشید» رییس‌جمهور عراق، ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر به وی، دولت و ملت عراق، تقویت و تعمیق روابط فی‌مابین دو ملت را که بر اشتراکات گسترده فرهنگی و تمدنی و ریشه‌های عمیق تاریخی استوار است، ضروری توصیف و اظهار امیدواری کرد که در سال پیش‌رو سطح روابط دو کشور فارغ از مداخلات بدخواهان هر چه بیشتر ارتقا یافته و دو ملت بیش از پیش از منافع آن بهره‌مند شوند.

رییس‌جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنانش مهم‌ترین مساله مشترک امروز ایران و عراق، جهان اسلام و همه آزادگان جهان را غم عمیق ناشی از جنایات و مظالم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه عنوان و بر مسوولیت خطیر شرعی و انسانی همه مسلمانان و آزادگان جهان در راستای تلاش برای توقف کشتار و نسل‌کُشی این ملت مظلوم، مقاوم و مقتدر با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام رییسی با اشاره به گذشت حدود ۶ ماه از نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب درباره وقایع غزه، ضمن ابراز ناامیدی از کارآمدی همه مجامع و نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل و شورای امنیت، بر ضرورت همکاری و تلاش مؤثر کشورها و امت اسلامی در جهت توقف روند جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین تاکید کرد.

«عبداللطیف رشید» رییس‌جمهور عراق نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابلاغ سلام و تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس‌جمهور، دولت و ملت ایران، روابط دو کشور را مستحکم و عمیق و در راستای تأمین منافع دو ملت توصیف و تصریح کرد: دولت عراق نیز معتقد است دو کشور باید فارغ از توطئه بدخواهان برای تقویت بیش از پیش روابط دوستانه دو کشور تلاش کنند.

رییس‌جمهور عراق همچنین با ابراز تأسف از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم غزه، و همچنین بی‌نتیجه ماندن اقدامات برای توقف این جنایات از طریق سازمان‌های بین‌المللی نظیر شورای امنیت سازمان ملل، به توسل برخی کشورها به ابزارهایی چون حق وتو اشاره و تصریح کرد: برخی کشورها نه به دنبال حل ریشه‌ای این مشکل بلکه به دنبال پیچیده‌تر کردن آن هستند، بنابراین ضرورت دارد کشورهای اسلامی به دنبال برنامه‌ای عملیاتی برای حل ریشه‌ای مساله فلسطین و دست‌یافتن این ملت مظلوم به حقوق حقه خود باشند.

کد خبر ۶۰۷۴۳۸۸
پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی و تنبیه آن قطعی است

وزیر امور خارجه آمریکا را حامی تمام عیار رژیم صهیونیستی و مسئول مستقیم جنایات و اقدامات جنون آمیز این رژیم دانست و افزود: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی و تنبیه آن قطعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به سوریه با بشار اسد، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با تشکر از استقبال گرم طرف سوری از هیأت ایرانی، سلام رئیس جمهور کشورمان به آقای بشار اسد را ابلاغ کرد.

وی از تماس تلفنی بشار اسد با حجت الاسلام رئیسی و حضور وزیر خارجه سوریه و دیگر وزرا و مقامات عالی این کشور در محل سفارت ایران و اعلام همبستگی مسئولان سوریه با ایران پس از حمله جنون آمیز اخیر رژیم صهیونیستی تشکر و قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان به اقدامات مختلف سیاسی و حقوقی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سطح سازمان ملل متحد، شورای امنیت و نیز در سطح دولت‌ها بلافاصله پس از وقوع حادثه و نیز ابلاغ پیام کشورمان به آمریکا به عنوان حامی تمام عیار رژیم صهیونیستی و مسئول مستقیم جنایات و اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود پاسخ ما به رژیم صهیونیستی و تنبیه آن قطعی است.

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت غزه و دیدارهای اخیر دبیران کل جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی از ایران، افزود اطلاعات و گزارش‌های مختلف حاکی از بهم ریختگی شدید و شکاف‌ها و اختلافات بی‌سابقه داخلی رژیم صهیونیستی است و در نقطه مقابل مقاومت در شرایط بسیار خوب و آمادگی برای تداوم ایستادگی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار دارد، هر چند وضعیت انسانی ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی به دلیل جنایات جنگی وحشیانه و تداوم محاصره، نیازمند توجه و اقدام فوری جامعه جهانی است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر به ابعاد مختلف همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و سوریه و ضرورت اجرای توافقات گذشته خصوصاً توافقات حاصله در سفر دکتر رئیسی به دمشق اشاره کرد و با توجه به دعوت قبلی رئیس جمهور کشورمان از همتای سوری جهت سفر به تهران، بر ضرورت زمینه سازی مناسب برای موفقیت هرچه بیشتر این سفر تاکید نمود.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و تحیات خود به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان، شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت و با اشاره به تماس تلفنی خود با رئیس جمهور کشورمان پس از وقوع این جنایت، تأکید کرد که شهدای شما شهدای ما هستند و ما در این زمینه یک موضع و احساس مشترک داریم و ایران و سوریه در یک نبرد مشترک قرار دارند.

بشار اسد نقش شهید سردار زاهدی را در مبارزه علیه تروریسم و خدمت به مردم سوریه و لبنان ستود و افزود مجازات رژیم صهیونیستی این است که ما محور مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

بشار اسد تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه را نشانه جنون و بهم ریختگی شدید رژیم اسرائیل دانست و گفت البته این جنایات کمکی به جبران شکست‌های این رژیم نخواهد کرد.

وی در خصوص اوضاع فلسطین نیز گفت، رژیم صهیونیستی علاوه بر شکست‌های سنگین در نبرد شش ماهه علیه مقاومت و ملت فلسطین، اکنون با بی‌سابقه ترین نفرت فراگیر نزد افکار عمومی جهان و دولتها حتی نزد دوستان و متحدان خود روبروست و امروز تنها امید رژیم صهیونیستی این است که با ادامه جنایات علیه شهروندان فلسطینی، جامعه مدنی فلسطین را از ادامه همراهی و حمایت از مقاومت بازدارد، فلذا حمایت اقتصادی و انسانی از ملت فلسطین یک مسئولیت انسانی، اسلامی، عربی و بین‌المللی است.

در این دیدار همچنین برخی دیگر از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام دو کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر ۶۰۷۳۵۹۹

وزیر خارجه کشورمان دقایقی پیش وارد مسقط شد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه، دقایقی قبل با استقبال مسئولان وزارت خارجه سلطنت عمان، سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران وارد فرودگاه مسقط شد.

امیرعبداللهیان صبح امروز (یکشنبه) در مقصد اول سفر به منطقه به منظور انجام دیدار رسمی دوجانبه، در صدر هیأتی سیاسی و پارلمانی، تهران را به مقصد مسقط پایتخت عمان ترک کرد.

گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص ابعاد مختلف همکاری های دوجانبه و توسعه روزافزون این روابط به ویژه اجرای توافقات امضا شده در دیدارهای سران دو کشور در تهران و مسقط، موضوعات منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین و تحولات غزه و نیز موضوعات مورد اهتمام مشترک دو کشور در حوزه بین‌المللی در دیدار امیرعبداللهیان با همتای عمانی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

سخنگوی فراجا از دستگیری محمد ذاکر مشهور به رامش عضوِ ارشد و سرتیمِ عملیاتِ تروریستیِ داعش در ماهدشت کرج توسط سازمان اطلاعات فرماندهیِ انتظامیِ استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس اعلام کرد: در پِی اشرافِ اطلاعاتی و گسترده سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان البرز و همراهی و همکاری در شناساییِ تروریست‌ها توسط شهروند مسؤولیت پذیر طی تماسِ به موقع با پلیس ۱۱۰، موفق به دستگیری عضو ارشدِ داعش با هویت “محمد ذاکر” مشهور به رامش و دو نفر دیگر از واحدهای تروریستی این گروهک شدند.

این مقامِ ارشدِ انتظامی افزود: این افراد طی دو عملیاتِ جداگانه در تورِ اطلاعاتی پلیس قرار گرفته و در تیراندازی به خودروی آنان ۳ نفر مورد اصابت گلوله و دستگیر شدند. این افراد قصد عملیات انتحاری در عید فطر را داشتند. همچنین هشت نفر از همراهان تروریست‌ها نیز دستگیر شدند که خبرهای تکمیلی در خصوص نحوه اقدامات و ارتباطاتِ این تیم تروریستی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

 

کد خبر ۶۰۷۰۸۷۹

جمعی از گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای بر لزوم مشارکت گسترده مردم کشورهای اسلامی و همه آزادگان جهان در راهپیمایی روز قدس تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای امت اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان را به مشارکت گسترده در جمعه خشم برای فلسطین و حضور پررنگ در تظاهرات‌ها و فعالیت‌های مردمی در حمایت از قضیه فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دعوت کردند.

در این بیانیه آمده است که ما از همه جریان‌ها، احزاب، اتحادیه‌ها و هیات‌های جوانان آزاد در سراسر جهان دعوت می‌کنیم اعضا و نیروهای خود را به مشارکت در فعالیت‌ها و راهپیمایی‌ها که اهرم فشاری مهم بر دولت‌ها جهت توقف صادرات سلاح به رژیم جنایتکار صهیونیستی و تعقیب و بازخواست سران این رژیم به سبب نسل‌کشی علیه ملت فلسطین به شمار می‌رود، دعوت کنند.

در این بیانیه آمده است: تشدید فشارهای مردمی، ابزاری کارساز و بسیار تاثیرگذار برای تغییر مواضع کشورها و دولت‌ها و واداشتن آن‌ها به جانبداری از حق مقاومت مشروع ملت فلسطین برای دفاع از خود، سرزمین و مقدسات خویش است.

کد خبر ۶۰۶۹۶۰۸

 

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای از عموم ملت ایران، اقوام، شخصیت ها و گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی دعوت کرد با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس؛ صفحه زرین دیگری در تاریخ پرافتخار استکبار ستیزی، حمایت از مظلوم، وحدت و یکپارچگی ملی را در برابر چشم جهانیان به نمایش بگذارند.

متن کامل بیانیه هیات دولت به شرح زیر است:بسم الله الرحمن الرحیم مردم انقلابی، شریف و آگاه ایرانامسال در شرایطی به استقبال روز جهانی قدس می رویم و برای حمایت از ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین آماده می شویم؛ که رژیم غاصب صهیونیستی در پی اقدامات تحریک آمیز و حمایت همه جانبه دولت آمریکا و همپیمانان منطقه ای آنها گستاخ تر از همیشه با هتک حرمت علیه آرمان مسلمانان جهان، و کشتار بی سابقه مردم غزه در روز نکبت، جنایت دیگری علیه بشریت مرتکب شد.شجره طیبه روز جهانی قدس که یادگار ماندگار حضرت امام خمینی (ره) در دفاع از ملت مظلوم فلسطین است؛ در پرتو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همگامی و همدلی مردم انقلابی ایران، چنان بالید که امروز به درختی تنومند و نمادی از اتحاد و وحدت همه مسلمانان جهان علیه ظلم سلطه گران جهانی و غاصبان کودک کش صهیونیست بدل شده و چشم همه مردم را در اقصی نقاط دنیا به سوی خود جلب کرده است.از این رو از عموم ملت ایران، اقوام، شخصیت ها و گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی دعوت می کنیم تا امسال نیز در این روز  سرنوشت ساز، بیدارگر و ظلم ستیز؛ پرشور و باشکوه تر از همیشه مشارکت نموده، صفحه زرین دیگری در تاریخ پرافتخار استکبار ستیزی، حمایت از مظلوم، وحدت و یکپارچگی ملی را در برابر چشم جهانیان به نمایش بگذارند.بی شک تنها راه مقابله با استمرار گستاخی ها و اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی، حضور آگاهانه و لبیک دوباره به تدبیر خردمندانه امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری است؛ و شایسته است ملت بزرگ ایران نشان دهند در دفاع از آرمان های بر حق ملت مظلوم فلسطین همچنان مصمم هستند و به یاری خدا پیروزی نهایی از آن مظلومان و حق طلبان خواهد بود که وعده الهی نزدیک است. ان شاءاللههیات دولت جمهوری اسلامی ایران

 

سخنگوی گردان‌های قدس با اینکه روز قدس امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، ضمن تأکید بر تداوم نبرد طوفان الاقصی، هشدار داد که هر گونه تعرض به مسجدالاقصی کل منطقه را شعله‌ور خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «ابوحمزه» سخنگوی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی در آستانه روز جهانی قدس گفت: وجه تمایز روز جهانی قدس امسال با سال‌های گذشته این است که قدس جبهه‌ها را فعال و میادین نبرد را متحد کرده است و ما هشدار می دهیم که هر گونه تعرض به مسجدالاقصی کل منطقه را به آتش خواهد کشید.

ابوحمزه در ادامه افزود: آنچه در غزه در حال رخ دادن است، ایجاب می کند که همه ما در برابر مسؤولیت‌های خود برای مقابله با زرادخانه صهیونیستی-آمریکایی بایستیم. همه باید برای حمایت از غزه و فلسطین همبستگی داشته باشند و ما باید در اردوگاه ایمان در مقابل اردوگاه شیطان وحدت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما همراه با سایر گروه‌های مقاومت نبرد طوفان الاقصی را در سطوح نظامی، امنیتی و مردمی با قاطعیت و استواری ادامه می دهیم. حضور میدانی ما به این معنی است که ما بر مقاومت علیه رژیم اشغالگر تأکید می کنیم و این رژیم باید پیام‌مان را به خوبی دریافت کند که بر اساس وحدت در میادین به نبرد ادامه می‌دهیم و هرگز اجازه نخواهیم داد در سرزمین ما آرامش داشته باشد.

سخنگوی گردان‌های قدس خاطرنشان کرد: ما با حمایت جبهه‌های پشتیبانی در محور مقاومت، به پاسخگویی در تمام جبهه‌های جنگ علیه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان ادامه می دهیم. مقاومت به مقابله با متجاوزان و اشغالگران در غزه، کرانه باختری و لبنان ادامه می‌دهد. ما بر تداوم نبرد با استناد به وحدت میادین محور مقاومت تأکید می‌کنیم؛ وحدت میادین در یمن که به کابوس کشتی های صهیونیستی تبدیل شده است، لبنان عزیز که باعث رعب و وحشت دشمن در جبهه شمالی شده و یکسره شدن نبرد در الجلیل نزدیک کرده است و برادران عراقی که قهرمانان حملات پهپادی هستند.

وی اظهار داشت: از قلب نبرد غزه به برادرانمان در حزب الله لبنان و جناب سید حسن نصرالله، سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن، فرماندهان مقاومت اسلامی عراق و به جمهوری اسلامی ایران و سوریه به عنوان عمق راهبردی مقاومت شریف ما است، درود می فرستیم.

ابوحمزه تأکید کرد: خون‌های پاک ریخته شده در فلسطین شروع به شکوفایی در اردن تا تونس و بحرین و سایر کشورها کرده است. ما به مردم اردن که برای حمایت از غزه تظاهرات می‌کنند، درود می‌فرستیم و به آنها می‌گوییم که صدایتان در غزه شنیده می‌شود. ما به شما قول پیروزی می دهیم و استواری ملت فلسطین الگویی برای همه مردم جهان خواهد بود.

کد خبر ۶۰۶۹۲۹۸

الحوثی گفت: اشغالگران پس از ۶ ماه تعرض در تحقق تمامی اهداف خود در غزه و به نمایش گذاشتن تصویر پیروزی در این باریکه ناتوان بوده‌اند و تنها تصویر زشتی از جنایت را به ثبت رسانده‌اند.

وی ادامه داد: وظیفه امت اسلامی و منافع امنیت ملی آن در اقدام برای حمایت همه‌جانبه از ملت فلسطین است؛ این در حالی است که ملت فلسطین در نبردِ تمامی امت اسلام با دشمن به سر می‌برد.

کد خبر ۶۰۶۸۶۵۰

تحصن اسراییلی‌های معترض به سیاست‌های نتانیاهو مقابل کنست باردیگر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تحصن اسراییلی‌های معترض به سیاست‌های کابینه نتانیاهو مقابل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای چندمین بار متوالی باردیگر برگزار شد.

هزاران اسرائیلی از شب گذشته با برپایی تظاهراتی گسترده مقابل ساختمان کنست در قدس اشغالی خواستار استعفای فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات مجدد شدند.

بسیاری از معترضین پس از این تظاهرات اقدام به تحصن مقابل ساختمان کنست کردند.

بر اساس گزارش‌ها، تظاهرات‌کنندگان خواستار برکناری نتانیاهو، برگزاری انتخابات زودهنگام و دستیابی به توافق برای مبادله اسرا هستند.

روز گذشته نیز، «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس احزاب مخالف کابینه فعلی این رژیم گفته بود: تنها چیری که برای نتانیاهو مهم است، ماندن در منصب نخست‌وزیری و حفظ کرسی خود است.

لاپید که در تظاهرات مقابل کنست در قدس اشغالی علیه نتانیاهو برگزار شد، افزود: انتخابات زودهنگام برخلاف ادعای نتانیاهو اسرائیل را فلج نمی‌کند چرا که اسرائیل هم‌اکنون با وجود کابینه او فلج شده و از هم فروپاشیده است.

وی خطاب به نتانیاهو گفت: نبرد با حماس، مذاکره مبادله اسرا، جبهه شمال و اوضاع کابینه به‌علت زمامداری تو فلج و شکست خورده است.

این اظهارات لاپید در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بازداشت شماری از تظاهرات‌کنندگان مقابل کنست در قدس اشغالی خبر دادند.

دو روز پیش نیز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که صدها صهیونیست معترض مجدداً مقابل منزل نتانیاهو در قیساریه دست به تظاهرات زده و خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو و اقدام جدی برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه هستند.

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از منابع عبری زبان همزمان با تجمع اعتراضی صهیونیست‌ها در مقابل اقامتگاه نتانیاهو درقیساریه از تظاهرات صدها اسرائیلی مقابل مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو خبر داده بود.

تظاهرات کنندگان خواستار استعفای فوری نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه در بیانیه‌ای ضمن حمله تند به نتانیاهو خواستار برکناری فوری او شدند.

آنان با حمل دست نوشته‌هایی ضد نتانیاهو تاکید کردند که نتانیاهو مانع اصلی بر سر راه دستیابی به توافق مبادله اسرا است و برای برکناری فوری او هر کاری خواهند کرد، زیرا این تنها راه بازگرداندن اسرای اسرائیلی است.

خانواده‌های اسرای صهیونیستی از گانتز، آیزنکوت و اعضای لیکود و تمامی اعضای کنست خواستند هر اقدامی که برای برکناری نتانیاهو لازم است، انجام دهند، زیرا او مانع از رسیدن به توافق شده و اختیارات لازم را به هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی نمی‌دهد.

کد خبر ۶۰۶۶۳۷۷

مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه از حملات خود علیه اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی در تل آویو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای از حملات خود علیه اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی درالجلیل اشغالی خبر داد.

رسانه جنگ این گروه اعلام کرد که این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای بامداد یکشنبه اعلام کرد که در حمایت از مردم مقتدر غزه و در پاسخ به کشتار مردم بی‌دفاع آن، بامداد امروز اهداف حیاتی در الجلیل اشغالی را با پهپاد هدف قرار داده است.

در این بیانیه با تاکید بر استمرار این حملات برای انهدام اهداف حیاتی دشمن صهیونیستی آمده است که مجاهدان مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز یکشنبه (۳۱ مارس) یک هدف حیاتی را در منطقه «عیلبون» در الجلیل اشغالی در تکمیل مرحله دوم عملیات مقاومت در برابر اشغالگری و حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایت و کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی دفاع فلسطینی هدف قرار داد.

مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد که این حمله در ادامه حمایت از مردم غزه انجام گرفت و این گروه همچنان به حملات خود ادامه خواهد داد.

کد خبر ۶۰۶۵۷۵۲

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم احیای اولین شب قدر ماه رمضان در سخنانی از همه مسلمانان خواستار مشارکت گسترده در بزرگداشت روز جهانی قدس طی هفته آینده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، جمعه شب در مجتمع سیده زینب علیها السلام در حاره حریک واقع در ضاحیه جنوبی بیروت در مراسم احیای اولین شب قدر ماه رمضان برگزار شد.

وی از همه مسلمانان و روزه داران در مراسم احیای اولین شب قدر ماه رمضان خواستار مشارکت در راهپیمایی روز قدس و زنده نگه داشتن آن در روز جمعه آخر رمضان شد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود در مراسم احیای اولین شب قدر ماه رمضان گفت: در نخستین شب احیای قدر، درباره تحولات سیاسی و ابعاد آن سخنرانی نخواهم کرد و محور سخنانم درباره روز قدس جمعه آخر ماه مبارک رمضان خواهد بود.

سید حسن نصرالله در سخنان خود خطاب به روزه داران و حامیان مقاومت فلسطین اعلام کرد که امسال روز جهانی قدس را در شرایط ویژه و کاملاً متفاوت برگزار خواهیم کرد.

وی تاکید کرد که از آحاد شهروندان لبنانی در شرایط کنونی که شاهد جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستیم و به ویژه از اهالی ضاحیه خواستار مشارکت گسترده در مراسم احیای شب‌های قدر هستم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ساکنان نوار غزه از سویی این روزها شاهد انواع جنایات ددمنشانه رژیم صهیونستی از جمله کشتار، دمار، گرسنگی، ویرانی روزانه، آوارگی، ترس هستند و از سوی دیگر، در میدانی دیگر، مبارزان مقاومت در میادین نبرد در خاک غزه در حال مقاومت و پایداری در برابر اشغالگران هستند.

‌سید حسن نصرالله در بخش دیگری از بیانات خود درباره تحولات جاری منطقه و تجاوز نظامی اشغالگران و درگیری‌ها در یمن، سوریه، عراق و اوضاع اقتصادی گفت: در شرایط کنونی از عموم روزه‌داران و حامیان مقاومت خواستار دعا برای موفقیت رزمندگان و مبارزان مقاومت در برابر متجاوزان و دشمن هستم.

کد خبر ۶۰۶۵۱۲۶

رئیس جمهور با تأکید بر راهبرد ایران در حمایت از جریان مقاومت و مردم مظلوم و مقتدر غزه، از انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در عمل به وظیفه خود در قبال ملت فلسطین گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی مهر، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه در دیدار آقای زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تجلیل از رشادت‌های گروه‌های مقاومت در غزه در برابر جنایات دشمن صهیونیستی و همچنین تقدیر و تاکید بر وحدت گروه‌های فلسطینی تصریح کرد: امروز غزه صحنه غلبه و پیروزی ایستادگی، مقاومت و ایمان مردم فلسطین در مقابل صفحه تاریک، ظلمانی و مملو از جنایات بی سابقه رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تفوق گفتمانی گروه‌های مقاومت و مردم غزه در اثبات گزینه ایستادگی و مقاومت به عنوان تنها گزینه مقابله با سبوعیت و جنایتگری رژیم غاصب صهیونیستی بویژه برای نخبگان سیاسی دنیا و همچنین دروغ بودن شکست‌ناپذیری این رژیم، تصریح کرد: مردم غزه اثبات کردند که این رژیم به هیچ قانون، معاهده بین‌المللی و اصول انسانی در هیچ سطحی پایبند نیست.

رئیسی با بیان اینکه فلسطین به همان دلیل که حق حیات دارد حق مقاومت نیز دارد تاکید کرد: هرکس مقاومت فلسطینی را رد کند در واقع حق حیات فلسطین را رد کرده است.

رئیس جمهور با تأکید بر راهبرد جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جریان مقاومت و مردم مظلوم و مقتدر غزه، از انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در عمل به وظیفه خود در قبال ملت فلسطین گلایه کرد و با اشاره به ابعاد گسترده ایستادگی و مقاومت مردم مظلوم غزه در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی گفت: مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی کشورها و دولت‌های اسلامی مدعی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را به اثبات رسانده و نظم ناعادلانه جهانی را به چالش کشیدند.

زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و سال جدید به دولت و ملت ایران و قدردانی از پشتیبانی‌های بی‌دریغ ملت ایران از آرمان‌های جریان مقاومت و پایداری و ایستادگی مردم غزه، یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت و تصریح کرد: امروز ملت فلسطین با پایداری خود دشمن صهیونیستی و هم‌پیمانان آن بویژه آمریکا را غافلگیر کرده است.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حمایت‌های محور مقاومت از ملت فلسطین نیز قدردانی کرد و افزود: این پشتیبانی و حمایت کم‌نظیر علاوه بر ارتقای روحیه و انگیزه در دل مردم غزه و مجاهدان فلسطینی، حاوی این پیام مهم بود که ملت فلسطین در مبارزه با دشمن صهیونیستی تنها نیست.

کد خبر ۶۰۶۴۴۶۰

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از حمله تجاوزکارانه جدید آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه «القطینات» در شهرستان «باقم» واقع در استان «صعده» را هدف قرار دادند.

طبق گزارش شبکه المسیره یمن، در این حمله چند منطقه هدف قرار گرفته شدند.

منابع رسانه‌ای به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرده‌اند.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قراردادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تأکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

انتهای پیام

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این نیروها طی سه روز گذشته دو کشتی و دو ناوشکن آمریکایی، یک کشتی انگلیسی و یک کشتی عازم فلسطین اشغالی را هدف حملات گسترده موشکی و پهپادی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای تصویری اعلام کرد: برای اعلام حمایت از فلسطین و قدردانی از ۱۰۰ سال مقاومت ملت یمن علیه تجاوز آمریکا و انگلیس، نیروهای ما طی سه روز گذشته شش عملیات را با تعداد زیادی از موشک‌ها و پهپادها علیه مواضع دشمنان انجام دادند که به شرح زیر است:

۱. نیروی دریایی و نیروی موشکی یمن چهار عملیات مشترک علیه چهار کشتی انجام دادند که شامل کشتی آمریکایی MAERSK SARATOGA در خلیج عدن، کشتی آمریکایی APL DETROIT در دریای سرخ، کشتی انگلیسی HUANG PU در دریای سرخ و کشتی PRETTY LADY که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود.

۲. نیروی هوایی یمن با استعانت از خداوند متعال یک عملیات نظامی استثنایی را با هدف قرار دادن دو ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ انجام داد.

۳. یگان موشکی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال در عملیات نظامی تعدادی از اهداف اسرائیلی را در منطقه ام الرشراش در جنوب فلسطین اشغالی هدف قرار داد.

یحیی سریع افزود: به یاری خداوند متعال اهداف تمام این عملیات‌ها محقق شد. نیروهای مسلح یمن این عملیات‌های نظامی را به تمامی مجاهدان در گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه تقدیم می‌کنند تا بر تداوم عملیات بیشتر علیه تمامی اهداف متخاصم تأکید کنند.

وی در پایان بار دیگر تأکید کرد: نیروهای مسلح یمن تا توقف تجاوز به نوار غزه و لغو محاصره مردم فلسطین، به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی با عازم بنادر فلسطین اشغالی و جلوگیری از تردد آنها در دو دریای سرخ و عرب و اقیانوس هند ادامه می‌دهند.

کد خبر ۶۰۶۲۹۸۳

شورای امنیت سازمان ملل برای اولین بار به قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس فوری در غزه می‌شود، رأی مثبت داد.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

نماینده موزامبیک در آغاز نشست امروز شورای امنیت گفت: «ما این پیش‌نویس قطعنامه را از طرف تمام اعضای غیردائم شورای امنیت ارائه کرده‌ایم. پیش نویس ما خواستار آتش‌بس فوری در طول ماه رمضان که منجر به توقف دائمی آن می‌شود».

او همچنین گفت: «این پیش‌نویس با هدف پایان دادن به اوضاع فاجعه‌بار غزه ارائه شده است و تشدید تنش در غزه و اوضاع فاجعه‌بار آن تهدید آشکاری علیه صلح و امنیت بین‌المللی است».

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل هم گفت به هر قطعنامه‌ای که عبارت «آتش‌بس دائمی» در آن درج شده باشد، رأی مثبت خواهد داد.

با این حال و با مخالفت آمریکا، شورای امنیت در درج عبارت «آتش‌بس دائمی» در قطعنامه ناکام ماند.

 

۰ seconds of 1 minute, 8 secondsVolume 90%

 

 

پس از رأی مثبت شورای امنیت به آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، نماینده الجزایر گفت تصویب این قطعنامه پیامی به مردم غزه است مبنی بر اینکه «جامعه جهانی درد آن‌ها را حس می‌کند و آن‌ها را رها نمی‌کند».

او همچنین خواستار عضویت فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل شد.

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در شورای امنیت هم در ادامه مدعی شد «واشنگتن از برقراری آتش‌بس و تسهیل ارسال کمک‌ها به غزه حمایت می‌کند».

او گفت: «ما در حال پیشرفت درباره آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها از غزه هستیم».

دیپلمات آمریکایی که کشورش حامی تمام قد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه بوده است، مدعی شد چین و روسیه قصد مشارکت در تلاش‌های بشردوستانه در غزه را ندارند.

گرینفیلد گفت آمریکا با برخی از بندهای آتش‌بس موافق نبود و به آن رأی مثبت نداد اما تصویب قطعنامه امروز «بر اهمیت تعهد به صلح در طول ماه رمضان تاکید می‌کند».

او مدعی شد که «حماس یک سازمان تروریستی است که می‌خواهد اسرائیل را نابود کند اما شورای امنیت آن را محکوم نکرد».

نماینده آمریکا همچنین گفت تصویب این قطعنامه به این معنی است که آتش‌بس در غزه باید بخشی از توافق آزادی اسرای اسرائیلی باشد.

 

رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه

 

الجزیره پیشتر خبر داده بود اعضای غیردائم شورای امنیت به منظور جلوگیری از وتوی آمریکا در جلسه امروز، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی خود را تعدیل کرده‌اند. قرار بود پس از آتش‌بس فوری، عبارت «آتش‌بس دائمی پایدار» گنجانده شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم تهدید کرده بود اگر آمریکا قطعنامه امروز در سازمان ملل را وتو نکند، از سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

علاوه بر حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه توپخانه این رژیم نیز اطراف بیمارستان شفا را واقع در غرب نوار غزه زیر آتش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که اطراف بیمارستان شفا شاهد حمله‌های هوایی و توپخانهای رژیم صهیونیستی در کنار تیراندازی‌های گسترده از سمت نظامیان صهیونیست بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای طی ساعت‌های گذشته توپخانه رژیم صهیونیستی طبقه فوقانی بیمارستان شفا را هدف قرار داده است.

این در حالی است که در کنار تمام جنایات رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان شفای نوار غزه خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست به محاصره بیمارستان امل واقع در غرب شهر خان یونس و جمعیت هلال احمر فلسطین در این منطقه ادامه می‌دهند.

در کنار بیمارستان شفا، منطقه‌های اطراف بیمارستان امل در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه نیز شاهد حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی بوده است.

لازم به ذکر است که از هفت روز پیش ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به بیمارستان شفا، آن را به محاصره کامل نظامی درآورده است.

در این یک هفته صهیونیست‌ها هر گونه جنایتی را از قتل عام بیماران و زخمی‌ها گرفته تا انهدام بخش‌های مختلف بیمارستان شفا مرتکب شده اند.

حمله به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از جنایات جنگی واضح و آشکار در قانون‌های بین المللی محسوب می‌شود که صهیونیست‌ها طی روزهای اخیر بدون توجه به هشدارهای نهادهای جهانی به ارتکاب آن مشغول هستند.

کد خبر ۶۰۶۱۷۸۲

شبکه الجزیره درباره شرط و شروط رژیم صهیونیستی برای موافقت با آتش بس عزه نوشت: «تل‌آویو در مرحله اول، آزادی ۴۰ اسیر زنده اسرائیلی را شرط کرده است».

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی در پاسخ به درخواست میانجی‌گرانِ مذاکرات آتش‌بس در غزه، «توقف جنگ، خروج نظامیان خود و بازگشت بی‌قید و شرط آوارگان» را رد کرده است.

شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه خبر داد: «پاسخ اسرائیل در چارچوب توافق در مرحله اول، آزادی ۴۰ اسیر زنده اسرائیلی از همه دسته‌ها را شرط کرده و در پاسخ اسرائیل، نکات مفصلی در مورد تبادل اسرا و شرایط توقف حملات در غزه ارائه شد.»

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در پاسخ خود به میانجی‌گران، «بازگشت محدود و روزانه ۲۰۰۰ آواره به شمال نوار غزه را ۲ هفته پس از آغاز اجرای طرح آتش‌بس پیشنهاد کرد».

رژیم صهیونیستی همچنین درخواست حماس مبنی بر «آزادی ۳۰ زندانی زن دارای حکم حبس ابد به ازای هر سرباز زن اسرائیلی را رد و تنها پنج مورد را پیشنهاد کرده است».

تل‌آویو در ازای آزادی اسرای مجدد بازداشت شده در پرونده شالیت نیز درخواست کرده ۲ نظامی به نام‌های گلدن و هارون آزاد شوند.

انتهای پیام

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تاکید کرد که کودکان فلسطینی در شمال نوار غزه در حال مردن به خاطر گرسنگی و تشنگی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاترین راسل مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در یادداشتی در شبکه ایکس عنوان کرد که گزارش طبقه بندی مرحله‌ای امنیت غذایی که نهادهای وابسته به سازمان ملل آماده کردند، از ترس و نگرانی شدید آنها نسبت به وضعیت جاری در غزه حکایت دارد.

راسل اظهار داشت که اوضاع جاری در غزه مستلزم تحرک فوری همه جهانیان است.

گفتنی است که در گزارش طبقه بندی امنیت غذایی نهادهای وابسته به سازمان ملل آمده است که ۷۰ درصد از ساکنان شمال نوار غزه با گرسنگی شدید و فاجعه بار مواجه هستند.

رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به ویژه شمال این باریکه ممانعت می‌کند و جز مقداری محدود، کمک زیادی وارد این باریکه نمی‌شود.
۲.۳۳ میلیون فلسطینی در این باریکه در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارند و به آب، غذا، دارو و سوخت دسترسی ندارند.

کد خبر ۶۰۵۸۶۹۵

 سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت به علت اقدامات رژیم صهیونیستی کودکان غزه در آستانه مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان‌های غزه را مورد انتقاد قرار داد.

«مارگارت هریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه درباره تحولات غزه اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء هیچ توجیهی ندارد و بیمارستان‌ها نباید از سوی هیچ طرفی برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار بگیرند.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که همه طرف‌ها باید به قوانین انسانی بین المللی پایبند باشند و اجازه دهند بیمارستان الشفاء غزه به فعالیت خود ادامه دهد.

هریس افزود: کمک‌هایی که تا کنون وارد نوار غزه شده است، پاسخگوی نیازهای ساکنان آن نیست.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح باعث ایجاد فاجعه واقعی خواهد شد.

هریس گفت: ما خواهان آتش بس در نوار غزه هستیم. نوار غزه در آستانه قحطی قرار دارد و ما شاهد جان باختن کودکان به علت گرسنگی هستیم.

کد خبر ۶۰۵۸۵۴۸

منابع محلی از کنترل کامل بیمارستان شفا از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه العربی تاکید کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی بیمارستان شفا در شهر غزه را به طور کامل تحت کنترل خود گرفته و در جریان حمله به این بیمارستان یکی از نظامیان این رژیم هم زخمی شده است.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی از بازداشت ۸۰ فلسطینی در داخل بیمارستان شفا خبر داده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی بیان کرد که ارتش پس از حمله گسترده به بیمارستان شفا نتوانسته به هیچ یک از اسرای خود در داخل این بیمارستان دست یابد.

برخی منابع در داخل بیمارستان شفا گفتند ارتش صهیونیستی از بامداد امروز بیش از ۴۰ مرتبه این بیمارستان را بمباران کرده است.

عملیات خاک‌برداری اشغالگران صهیونیست در داخل بیمارستان هم همچنان ادامه دارد.

کد خبر ۶۰۵۷۸۶۴

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۱ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای جدیدترین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را ارائه کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گزارش داد که در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون ۳۱ هزار و ۴۹۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

علاوه بر این بر اساس گزارش منتشرشده از سوی این نهاد پزشکی فلسطینی، حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، زخمی‌شدن ۷۳ هزار و ۴۳۹ فلسطینی دیگر را در پی داشته است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ جنایت و کشتار جدید را علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه مرتکب شده است که در نتیجه آن ۱۴۹ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

کد خبر ۶۰۵۵۶۷۶

وزارت بهداشت فلسطین امروز پنج شنبه آمار جدید شهدای نوار غزه در نتیجه تداوم حملات رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه ای از افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۳۴۱ نفر و مجروحان به ۷۳ هزار و ۱۳۴ نفر خبر داد که ۷۲۲ درصد از آن‌ها زن و کودک هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ قتل عام دیگر در نوار غزه شد که طی آن ۶۹ نفر شهید و ۱۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.

در شرایط کنونی بیش از هفت هزار فلسطینی در شمار مفقودان و زیر آوارماندگان قرار دارند که نیروهای امدادی به دلیل ادامه جنگ و کمبود امکانات، توانایی دسترسی به آنها را ندارند.

کد خبر ۶۰۵۵۰۶۴

رژیم صهیونیستی برای صد و پنجاه و نهمین روز متوالی بدون تغییر رویکرد به جنگ خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و با بمباران خشونت‌آمیز محله‌های مسکونی و تخریب زیرساخت‌ها، با محاصره شدید بیش از ۲ میلیون فلسطینی و ممانعت از عبور حتی تجهیزات پزشکی و غذای کودکان به نوار غزه باعث بدترین بحران انسانی در سطح جهانی شده‌ است.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه به ۳۱ هزار و ۲۷۲ شهید و ۷۳ هزار و ۲۴۴ مجروح رسیده است.

وزارت بهداشت غزه افزود: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ کشتار در نوار غزه انجام دادند که ۸۸ شهید و ۱۳۵ مجروح برجای گذاشته است.

خبرنگار الجزیره درباره تجاوزات صهیونیست‌ها نوشت در بمباران اشغالگران که مرکز توزیع کمک‌ها وابسته به سازمان امداد و کاریابی برای فلسطینی‌ها (آنروا) را در رفح در جنوب غزه هدف قرار داد، چهار تن شهید شدند.

رسانه‌های فلسطینی نوشتند در پی حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در محله الزیتون در شهر غزه، هفت شهروند فلسطینی از یک خانواده به شهادت رسیدند.

منابع محلی نیز از شنیدن صدای انفجارهای مهیب در مناطق غربی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند. رژیم اشغالگر در ادامه تجاوزات خود با گلوله باران و تیراندازی شدید خودروهای نظامی اشغالگران اطراف شهرک مسکونی حمد در شمال غربی شهر خان یونس را هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که اجساد ۶ شهید از شهرک حمد در جنوب نوار غزه که در بمباران قبلی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بودند، پیدا شد.

همچنین تعداد شهدا در نتیجه حمله به خانه خانواده عواد در البریج در مرکز نوار غزه به هشت نفر افزایش یافت.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که جسد ۶ شهید و ۹ مجروح خانواده الأطرش را از زیر آوار خانه ویران شده در دیرالبلاح بیرون آورده‌اند.

امروز چهارشنبه، گردان‌های القدس، بازوی نظامی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین، صحنه‌هایی از بمباران و هدف قرار دادن خودروهای رژیم صهیونیستی و تجمعات صهیونیست‌ها در خیابان ۱۰ و مناطقی در جنوب شهر غزه را منتشر کرد.

پیش از این گردان‌های القدس اعلام کرد که با رگبار خمپاره‌های سنگین، مقر فرماندهی و کنترل رژیم صهیونیستی در جنوب شهر غزه را بمباران کرد.

همچنین گردان‌های مجاهدین از شکار یک فروند پهپاد اشغالگران به نام Evo Max ۴T در شمال بیت لاهیا در شمال نوار غزه خبر داد.

اجرای سیاست تخریب سیستماتیک در شهرک حمد در خان یونس

مشابه آنچه اشغالگران در تخریب سیستماتیک بقیه استان‌های نوار غزه انجام دادند، شهرک حمد را هم با خاک یکسان کرد.

هفته گذشته تیپ گفعاتی به شهرک حمد حمله کرد و به دلیل تخریب، امروز محله به خرابه تبدیل شده است.

ویرانی این شهرک مسکونی مجلل ادامه سیاست تخریب و تغییر جغرافیای نوار غزه به واسطه بمباران منازل از هوا و زمین و سوزاندن خانه‌هایی است که سربازان اشغالگر از آغاز جنگ در آنها مستقر شده‌اند.

هلال احمر فلسطین: اسرائیل ۱۴ نیروی ما را بازداشت کرده است

جمعیت هلال احمر روز سه‌شنبه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: ۱۴ نفر از کادر هلال احمر فلسطینی همچنان در بازداشت اشغالگران هستند و تا این لحظه از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

جمعیت هلال احمر افزود: «خانواده‌ها و همبستگان آنها بسیار نگرانشان هستند، به ویژه که آنها می‌دانند که اکنون بر اساس شهادت همکاران خود که آزاد شده‌اند، تحت شکنجه و تحقیر قرار دارند.»

جمعیت هلال احمر «نگرانی عمیق خود را درباره امنیت و جان کارکنان بازداشت شده خود» ابراز کرد و از جامعه بین‌المللی خواست «برای اعمال فشار بر مقامات اسرائیلی جهت آزادی فوری اعضای جمعیت فورا مداخله کند».

اولین کاروان کمک‌های بشردوستانه وارد شمال غزه شد

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد روز سه شنبه از آغاز ارسال کمک به غزه و اعزام اولین کاروان به شمال نوار غزه از ۲۰ فوریه گذشته خبر داد که برای ۲۵ هزار نفر کافی است.

این برنامه جهانی در پستی در پلتفرم «X» گفت: «از سه شنبه ورود کمک‌ها را از سر گرفتیم و توانستیم کاروانی را به شمال غزه برسانیم که برای ۲۵ هزار نفر کفایت می‌کند این کمک‌ها «اولین کاروانی است که از ۲۰ فوریه تاکنون موفق به ورود به شمال شده است.»

وی افزود: باید از طریق زمین، دریا و هوا وارد تمام مناطق غزه شویم، اما مسیرهای زمینی همچنان کاربردی‌تر است.

اوایل روز سه‌شنبه، بنیاد بین‌المللی جهانی آشپزخانه مرکزی از راه‌اندازی اولین کشتی امدادی برای غزه از بندر لارناکا در قبرس در تلاشی برای باز کردن یک کریدور دریایی جهت رساندن کمک‌ها خبر داد.

این موسسه خیریه در پستی اعلام کرد که کشتی روز سه شنبه با حدود ۲۰۰ تن مواد غذایی مانند برنج، آرد، حبوبات، سبزیجات کنسرو شده و پروتئین حرکت کرد.

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد ششمین ماه خود می‌شود، درد و رنج ساکنان نوار غزه، به ویژه مناطق شمالی و مرکزی، در نتیجه محاصره سختی که مواد غذایی را به قدری کمیاب کرده است، تشدید می‌شود.

وبگاه «وای نت» چهارشنبه گزارش داد که سازمان ملل متحد کمک غذایی برای ۲۵ هزار نفر را از طریق «گذر ۹۶» که ارتش اشغالگر در ازای محاصره ایجاد کرده، به عنوان بخشی از یک عملیات آزمایشی در شمال نوار غزه منتقل کرده است.

این وبگاه به نقل از هماهنگ‌کننده فعالیت‌های دولت در سرزمین‌های اشغالی نوشت: «شش کامیون حامل کمک‌ها از طریق گذرگاه ۹۶ در نزدیکی کیبوتص باری وارد شمال نوار غزه شدند، این گذرگاه به عنوان بخشی از یک عملیات آزمایشی با هدف جلوگیری از کنترل حماس است.»

وای نت گزارش داد: «کمک‌ها توسط سازمان ملل وارد شد، که از مسیر زمینی جدید در امتداد حصار ساخته شده توسط ارتش اسرائیل برای رساندن مواد غذایی به شمال غزه برای اولین بار در سه هفته گذشته استفاده کرد.»

انتهای پیام

برای صد و پنجاه و هشتمین روز، جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در بحبوحه ادامه بمباران‌های خشونت‌آمیز و کشتار در مناطق مختلف نوار غزه در میان تشدید گرسنگی و قحطی گسترده به‌ویژه در شمال ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفت اکتبر به ۳۱ هزار و ۱۸۴ شهید و ۷۲ هزار و ۸۸۹ مجروح رسیده است.

این وزارتخانه افزود: نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته هشت کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام دادند که ۷۲ شهید و ۱۲۹ مجروح برجای گذاشت.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد مبارزانش با نیروهای صهیونیستی در کمینی مستحکم برخورد داشتند و با آنها وارد درگیری شدند این درگیری در شهرک حمد رخ داد و بعد از آن هواپیماهای اشغالگران رویت شدند که در حال انتقال کشته‌ها و زخمی‌ها بودند.

نبردها و درگیری‌ها بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه همچنان ادامه دارد، در عین حال نیروهای اشغالگر شماری از غیرنظامیان را در حالی که منتظر کمک‌های امدادی در نزدیکی میدان کویت در جنوب نوار غزه بودند، باز هم هدف قرار دادند به طوریکه در نزدیکی میدان کویت در خیابان صلاح الدین در جنوب شرقی شهر غزه، ۹ فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ۱۱ شهید از شهرک القراره در شمال خان یونس از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

این خبرنگار در ادامه گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که شبانه یک خانه در محله عربستان سعودی در رفح را هدف قرار داد، چندین نفر شهید و زخمی شدند که تعدادی از مجروحان از جمله کودکان به بیمارستان منتقل شدند.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که بمباران شدید صهیونیست‌ها علیه شهرک حمد در شمال خان یونس ادامه دارد.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه تل‌الزعتر در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه حمله کردند. همچنین حملات توپخانه‌ای شدید اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

توپخانه رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطق شرقی عبسان الکبیره و خزاعه در خان یونس را نیز بمباران کرد.

خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش خود گفت: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه خانواده ابوسنجر در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند که دست‌کم یک شهید و یک زخمی برجای گذاشت.

تاکید امارات و اروپا بر ایجاد کریدور دریایی برای غزه

این در حالی است که محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌ امارات متحده عربی با اورزولا فون دیر لاین، رئیس کمیسیون اروپا، درباره وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه و تحولات خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

 

۲ طرف در تماس تلفنی روز دوشنبه خود بر اهمیت ابتکار اعلام شده توسط امارات، قبرس، کمیسیون اروپا، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، بریتانیا و ایالات متحده در خصوص فعال سازی کریدور دریایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه در سایه تشدید بحران انسانی در این باریکه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری امارات، WAM، آنها در ظاهر بر «ضرورت ایجاد و ادغام با سایر ابتکارات و تلاش‌ها در این زمینه به گونه‌ای که به ارائه کمک‌های کافی و پایدار به ساکنان نوار غزه کمک کند» تاکید کردند.

آنروا: اسرائیل مانع ورود کمک‌های پزشکی مهم به غزه می‌شود

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مانع ورود کمک‌های پزشکی بسیار مهم به نوار غزه می‌شود.

به گزارش ایسنا، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت تمامی ساکنان نوار غزه برای زنده ماندن به کمک‌های بشردوستانه وابسته بوده و این کمک‌ها بسیار کم هستند و محدودیت‌ها افزایش یافته است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه افزود یک کامیون حامل کمک‌ها به دلیل اینکه حاوی قیچی‌هایی بود که در بسته‌های پزشکی برای کودکان استفاده می‌شد، بازگردانده شد.

اولین کشتی حامل کمک از قبرس به سمت نوار غزه حرک کرد

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که کشتی امدادرسان اسپانیایی بندر لارناکا قبرس را به سمت غزه ترک کرد.

کشتی حامل حدود ۲۰۰ تن مواد غذایی بامداد روز سه شنبه از بندری در قبرس در اولین تجربه برای راه اندازی یک مسیر دریایی جدید برای رساندن کمک به ساکنان نوار غزه که در آستانه قحطی هستند، راهی این باریکه شد. کشتی نجات «Open Arms» در حال حرکت از بندر لارناکا در قبرس دیده شد که یک قایق حاوی حدود ۲۰۰ تن آرد، برنج و مواد پروتئینی را یدک می‌کشد.

کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک نظامی دیگر در نبردهای نوار غزه خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامی کشته شده گروهبان یکم میخائیل گال از نیروهای تیپ گعفاتی است.
این نظامی در نبردهای شب گذشته در نوار غزه کشته شده است.

ارتش اشغالگر اسرائیلی شمار حقیقی کشته‌ها و مجروحان خود در غزه را اعلام نمی‌کند.

با کشته شدن این نظامی، تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه طبق اعلام رسمی به ۵۸۹ نفر و از آغاز حمله زمینی به این باریکه به ۲۴۹ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای از افزایش شمار شهدای غزه در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر و مجروحان به ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر خبر داد که ۷۲ درصد از آن زن و کودک هستند.

رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ قتل عام دیگر در نوار غزه شد که طی آن ۶۷ نفر شهید و ۱۰۶ نفر دیگر مجروح شدند.

همچنین شمار شهدای ناشی از سو تغذیه، گرسنگی و تشنگی شدید در نوار غزه به ۲۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

بنابراین گزارش، دستکم ۷۰۰۰ فلسطینی دیگر در نوار غزه در شمار مفقودان و زیر آوار ماندگان قرار دارند که به دلیل کمبود امکانات و تداوم جنگ، نیروهای امدادی امکان دسترسی به آنها را ندارند.

کد خبر ۶۰۵۲۱۲۹

 

 

گردان‌های القسام نام ۴ اسیر صهیونیست دیگر را که توسط ارتش این رژیم کشته شدند، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس گفت: پیش از این اعلام کردیم که ۷ اسیر صهیونیست در جریان بمباران وحشیانه این رژیم به نوار غزه کشته شدند و نام ۳ نفر از آن‌ها را منتشر کرده بودیم.

وی تاکید کرد: اکنون بعد از بررسی هویت بقیه اسرای کشته شده مشخص شد که ۴ نفر دیگر «اتسیک الجراط»، «الکس دنسیج»، «رونین تومی انجل» و «الیاهو مرگلیت» نام دارند.

گردان‌های القسام با انتشار ویدیویی به زبان عبری اعلام کرد: علیرغم اینکه ما خواهان محافظت از جان آن‌ها هستیم، نتانیاهو بر قتل آن‌ها پافشاری دارد.

۰ seconds of 36 secondsVolume 90%

 

ابو عبیده تقریبا یک هفته پیش تاکید کرده بود: ما قبلا اعلام کرده بودیم که ارتباطمان با مبارزانمان که از تعدادی از اسرای دشمن در نوار غزه محافظت می‌کنند، قطع شده‌ است و احتمال می‌دهیم که تعدادی از اسرا در نتیجه بمباران‌های ارتش صهیونیستی کشته شده‌اند.

وی افزود: پس از بررسی دقیق طی هفته‌های اخیر، شهادت تعدادی از مجاهدانمان و کشته شدن هفت نفر از اسرای دشمن در نوار غزه در نتیجه بمباران‌های دشمن صهیونیستی محرز شد، از جمله:
۱- حاییم جیرشون بیری

۲- یورام إتاک میتزجر

۳- أمیرام إسرائیل کوبر

 

انتشار نام ۴ اسیر صهیونیست که در بمباران‌های غزه کشته شدند

ابو عبیده افزود: تاکید می‌کنیم که تعداد اسرای دشمن که در نتیجه عملیات‌های نظامی ارتش اشغالگران در نوار غزه کشته شده‌اند، ممکن است از هفتاد نفر فراتر رود و ما همواره بر حفظ جان اسرا اصرار داشتیم، اما مشخص است که سران دشمن عمدا اسرای خود را می‌کشند تا از این پرونده خلاص شوند.

سخنگوی القسام ادامه داد: در عین حال تاکید می‌کنیم بهایی که در مقابل پنج یا ۱۰ اسیر زنده می‌گیریم، همان بهایی است که در برابر تمامی اسرا در صورتی که در بمباران‌های دشمن کشته نمی‌شدند، می‌گرفتیم.

یک منبع برجسته در گردان‌های القسام نیز اخیرا اعلام کرد که یکی از زندانیان که در اثر بمباران و شلیک ارتش اشغالگر کشته شده، از دوستان نزدیک بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر است.

انتشار نام ۴ اسیر صهیونیست که در بمباران‌های غزه کشته شدند

این منبع گفت که یکی از اسیران کشته شده در زمانی که در بازداشت القسام بود اعتراف کرد که از دوستان نزدیک نتانیاهو بوده‌ است.

القسام در این باره گفت: نتانیاهو دوستانش را رها کرد تا به تنهایی و بدون نجاتشان با سرنوشت خود روبرو شوند.

انتهای پیام

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۰ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه طی گزارشی جدیدترین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه را منتشر کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۰ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است.

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۷۲ هزار و ۴۰۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

این نهاد بهداشتی درمانی فلسطینی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۸ جنایت دیگر را علیه خانوارهای فلسطینی ساکن نوار غزه مرتکب شده که در نتیجه آن ۷۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ۷۲ درصد از قربانیان حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این نهاد بهداشتی درمانی فلسطینی تاکید کرد که شماری از قربانیان حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان زیر آوارها و در خیابان‌ها هستند و اشغالگران مانع از دسترسی نیروهای امدادی و کارکنان سازمان پدافند غیرعامل غزه به آنان می‌شوند.

کد خبر ۶۰۴۹۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *