ابوعبیده: واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت

سخنگوی گردان‌های قسام با اشاره به گستره تاثیرگذاری عملیات تنبیهی «وعده صادق» اعلام کرد که این عملیات قواعد جدیدی را وضع کرد و محاسبات دشمن صهیونیست را به هم ریخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) در سخنانی اعلام کرد که دشمن صهیونیست پس از ۲۰۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی تلاش دارد خود را جمع و جور کند.

ابوعبیده افزود: دشمن همچنان در شن‌های غزه گرفتار شده، هیچ دستاوردی جز شرمساری و شکست نداشته است و از این ورطه برای کشتار و ویرانی بیشتر استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ روز است که دشمن بدون هرگونه هدف، چشم‌انداز و آزادی اسیران خود در شن‌های غزه گرفتار شده است. در دویستمین روز از جنگ غزه مقاومت همچنان مانند کوه استوار است. جهان قدرت مبارزان ما و ضربه‌های دردناک آن‌ها را نه تنها در مقابله با حمله‌های دشمن بلکه هنگام عقب‌نشینی آن‌ها نیز شاهد بود.

ابوعبیده گفت: ما تنها بخش اندکی از ضربه‌های قهرمانانمان به دشمن را به تصویر کشیده و ثبت کردیم. ضربه‌های ما به دشمن ادامه خواهد داشت و شکل‌ها و گونه‌های جدیدی را به خود خواهد گرفت.

وی افزود: از جمله دروغ‌های کابینه دشمن آن است که تلاش دارد برای جهانیان این توهم را ایجاد کند که گردان‌های قسامرا نابود کرده و تنها یک گردان در رفح باقی مانده است. این یک دروغ بزرگ است. ما از حقوق ملت خود، پایان جنگ، بازگشت آوارگان، بازسازی غزه و ورود کمک‌ها کوتاه نخواهیم آمد.

ابوعبیده ادامه داد: خون‌هایی که ریخته شدند تنها با گرفتن حق طبیعی ما و تحقق شروط مقاومت جبران خواهند شد. کابینه دشمن در دستیابی به توافق مبادله اسیران وقت‌کشی می‌کند و تلاش دارد در تلاش‌های میانجیگران برای دستیابی به آتش‌بس کارشکنی کند.

سخنگوی قسام گفت: سناریوی «رون آراد» شاید در دسترس‌ترین سناریو برای تکرار در مورد اسیران دشمن در غزه باشد. آنچه فشار نظامی خوانده می‌شود تنها ما را به پایداری روی مواضعمان، حفاظت از حقوق مردممان و کوتاه نیامدن از آن سوق می‌دهد.

وی افزود: ما تمامی اقدامات وتلاش‌های نظامی و مردمی به ویژه در جبهه‌های لبنان، یمن و عراق را ارج می‌نهیم. ما عمقتأثیر واکنش ایران و ضربه‌های آن به دشمن را درک می‌کنیم. حجم و ماهیت واکنش ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و محاسبات دشمن را به هم ریخت.

سخنگوی قسام ادامه داد: دوره عربده‌کشی بی حساب و کتاب دشمن تمام شده است. پاسخ همراه با دست‌پاچگی دشمن به اقدامات مقاومت در تمامی جبهه‌ها اهمیت مقاومت را نشان می‌دهد.

ابوعبیده گفت: ما از مردم اردن می‌خواهیم که اقدامات خود را شدت ببخشند. ما از امتمان می‌خواهیم که به اقدامات خود در حمایت از مقاومت شدت ببخشد.

وی افزود: ما به مقاومت شجاع کرانه باختری و تمامی تلاش‌ها در وجب به وجب خاک سربلندمان درود می‌فرستیم. نخستین جبهه مقاومت جبهه کرانه باختری است.

کد خبر ۶۰۸۶۸۹۴

بسام البدارین خبرنگار روزنامه القدس العربی در امان پایتخت اردن  در گزارشی   با اشاره به حمله پهبادی وموشکی ایران به اسرائیل در شنبه شب(  ۲۵ فروردین )   نوشت:مردم اردن شنبه شب از شنیدن خبر حمله موشکی ایران به اسرائیل به خیابان ها آمده و اظهار خوشحالی کردند وتلاش می کردند موشک ها وبهبادهای ایران را در آسمان مشاهده کنند.

مردم اردن در استان های مختلف با سوار شدن به خودرو های خود در خیابان های امان وشهرها برای دیدن موشک های ایران اظهار خرسندی می کردند چرا که انها هر حمله ای که علیه صهیونیست ها انجام  گیرد را مورد حمایت قرار می دهند ومعتقدند که حمله به اسرائیل می تواند اثار تجاوز صهیونیست ها به مردم نوار عزه  را کاهش دهد .

این خبرنگارمی افزاید : مردم اردن در مصاحبه با این خبرنگار اعلام می کردند که کاش ارتش های عربی همچون ارتش ایران به مواضع صهیونیست ها حمله می کردند وانها را درهم می کوبند.

خبرنگار القدس العربی می نویسد : اردنی ها از هر اقدامی علیه صهیونیست ها استقبال می کنند زیرا شش ماه تجاوز مستمر به مردم غزه که تاکنون بیش از ۳۴ هزار شهید وبیش ۷۰ هزار زخمی برجای گذاشته مستلزم اینست که اعراب ومسلمانان این رژیم کودک کش را مجازات نمایند.

در این میان دولت اردن شنبه شب اعلام کرد که حریم هوائی خودرا بروی موشک های ایران  بسته وهر موشکی از این حریم عبور کند را سرنگون خواهد کرد.

مقامات اسرائیل پس از شلیک موشک وپهباد از سوی ایران بسوی فلسطین اشغالی اعلام کردند که اردن با سرنگونی تعدادی موشک وهواپیمای بدون سرنشین ایران عملا از اسرائیل در برابر حمله ایران حمایت کرد.

موضع دولت اردن بویژه عبد الله دوم شاه این کشور نسبت به جمهوری اسلامی ایران همواره موضع خصمانه بوده است وپادشاه اردن ۲۰ پایگاه نظامی د ر اختیار امریکا قرار داده است ودر شنبه شب طبق نوشته رسانه ها دولت اردن به امریکا ، انگلیس ، فرانسه واسرائیل اجازه داد با استفاده از حریم هوائی کشورش به مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین وموشکهای ایران بپردازند.

در این میان وزیر خارجه اردن در ملاقات با امیر عبد اللهیان در نیویورک  اعلام کرد که کشورش خواهان روابط حسته با جمهوری اسلامی ایران است وی نگفت چرا هواپیماهای اردنی به مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین وموشکهای ایران پرداخته وتعدادی از انها را در اسمان اردن سرنگون کرده اند.

مسلما مردم مسلمان ایران واردن ومردم کشورهای عربی این موضع خصمانه اردن نسبت به ایران اسلامی که خنجری به قلب مردم غزه به شمار می رود را فراموش نخواهد کرد .زیرا مقامات اسرائیلی از دولت وشاه اردن نسبت به شلیک موشک بسوی  موشک ها وهواپیماهای بدون سرنشین ایران تشکر وقدردانی کردند واین درواقع لکه ننگی است بر پیشانی حکام اردن که همواره خودرا در  اختیار امریکا وصهیونیست ها قرار داده اند..

 

 

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» ضمن انتقاد از مواضع اکثر حکومت‌های عربی و اسلامی در قبال تحولات نوار غزه، از عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دبیرکل جنبش انصار الله یمن درباره تازه‌ترین تحولات منطقه و فلسطین اشغالی سخنرانی کرد.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنرانی گفت: مردم فلسطین در حالی که مجاهدت و صبر پیشه کردند و از ظلم، محاصره و گرسنگی رنج می‌بردند، ماه رمضان را روزه گرفتند و آن را گرامی داشتند. با استناد به تمام ملاحظات، یاری مردم فلسطین مسؤولیت بزرگی بر گردن امت است.

وی افزود: موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی بی تفاوتی در قبال کمک به ملت فلسطین بوده است. برخی کشورها سهل انگاری می‌کنند، عده‌ای در تجاوز هم‌دست هستند و برخی هم به دشمن در جنبه‌های مختلف کمک می‌کنند و با آن شریک هستند. این طبقه‌بندی در میان امت، مسأله جدیدی نیست بلکه در سنت خداوند متعال در طول تاریخ وجود داشته است.

الحوثی خاطرنشان کرد: جریان تکفیری یک جریان فتنه‌گر بزرگ است که ده‌ها هزار نفر به آن تعلق دارند، اما حرکت آن تحت عنوان جهاد در مسیر اشتباه است. عنوان جهاد هدف تحریف و تخریب دشمنان اسلام قرار گرفته است. جریان تکفیری برای گسترش نزاع و کشتار مردم ملت در بازارها، مساجد، مراسم مذهبی و اجتماعی حرکت کرد. جریان تکفیری بیش از ۴۰۰۰ عملیات انتحاری در عراق تحت عنوان جهاد انجام داد و با ادعای حرکت زیر پرچم اسلام، دست به عملیات جنایتکارانه از جمله ذبح با چاقو، مثله کردن اجساد و سر بریدن زد.

وی ادامه داد: جریان تکفیری با حمایت مادی عظیم رژیم های عربی و حمایت‌های سیاسی و رسانه‌ای، صدها هزار مسلمان را کشت. این جریان اکنون در مقابله با دشمن اسرائیلی که طبق نص قرآن اولین دشمن اسلام محسوب می شود، کجاست؟! تکفیری‌ها نه در عرصه نظامی و نه در عرصه رسانه‌ای هیچ حرکتی را در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی انجام نداده‌اند.

دبیرکل انصار الله تأکید کرد: رژیم‌های سعودی و اماراتی ها خود را رهبر و حافظ جهان عرب معرفی کردند و اکنون از هرگونه تلاشی برای حمایت از فلسطین دریغ می‌ورزند. این دو رژیم به لحاظ رسانه‌ای به دشمن کمک کردند و دستور العمل آمریکایی- صهیونیستی را سرلوحه کار خود قرار دادند. این در حالی است که اگر جهاد مردم فلسطین و مجاهدت رزمندگان در لبنان نبود، شر دشمن اسرائیلی به همه کشورها سرایت می کرد. دشمن صهیونیستی با جنایاتی که در فلسطین انجام می دهد، ثابت کرد که به قوانین و موازین و سازمان ها و نهادهای بین المللی هیچ توجهی نمی کند. آمریکا در ظلم و سرکشی رژیم صهیونیستی شریک است و کشورهای غربی نیز از آن حمایت می‌کنند.

الحوثی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به علت شهادت اعضای خانواده‌اش و تمجدید از ایمان و مجاهدت او اظهار داشت: ما میزان انسجام و یکپارچگی رهبری فلسطین را با مردم و مجاهدانشان می ستاییم. این در حالی است که دشمن اسرائیلی با جنایات خود به تصویری از پیروزی دست نمی یابد، بلکه فقط به حجم این جنایات می‌افزاید. دشمن با هدف آواره کردن مردم فلسطین و غارت اموال آنها در کرانه باختری حملات خود را تشدید کرده است. آمریکایی ها نیز همچنان بر جلوگیری از آتش بس و ادامه تجاوزات و جنایت ها در غزه اصرار دارند.

وی افزود: حمایت آشکار و مفتضحانه‌ای از سوی آلمان از رژیم صهیونیستی وجود دارد و این کشور با حمایت تسلیحاتی از رژمی اشغالگر باعث کشته شدن مردم غزه می‌شود. فرانسه و چند کشور دیگر اروپایی هم مواضع مشابهی را در حمایت از اسرائیل و علیه ملت فلسطین اتخاذ کرده‌اند. انگلیس در کنار آمریکا حتی در حملات پهپادی علیه ملت فلسطین مشارکت می‌کنند. در مقابل مشارکت آمریکا و انگلیس و حمایت اروپا از رژمی صهیونیستی، استواری و رشادت زیادی از جانب مجاهدین غزه وجود دارد. استقامت و استواری ملت فلسطین حتی فراتر از سطح پیش‌بینی‌های دشمنان بوده است.

دبیرکل جنبش انصار الله در بخش دیگری از سخنانش به عملیات وعده صادق ایران اشاره کرد و گفت: پیشنهادهایی به برادران ما در ایران شد تا آنها را از پاسخ دادن به حمله اسرائیل منصرف کنند زیرا دشمنان نگران هر موضعی هستند که به نفع مردم فلسطین باشد. دشمنان می‌خواهند مردم فلسطین را منزوی کنند تا رژیم اسرائیل آزاد، آسوده، در امان و به دور از هرگونه خطری باشد. متأسفانه برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند. پیشنهادات بسیاری از سوی آمریکا و طرف‌های مرتبط با آن به برادران ایرانی ما ارائه شد تا آنها را از پاسخگویی منصرف کنند.تمهیدات گسترده‌ای برای مقابله با پاسخ ایران وجود داشت و آمریکا رهبری این کار را بر عهده داشت. برخی از کشورهای عربی برای مقابله با واکنش ایران، همسو با کشورهای اروپایی اقدام کردند. مایه تاسف است که کشورهای عربی از دشمن اسرائیل محافظت می‌کنند و این اقدام، جنایت علیه مردم فلسطین است.

الحوثی تصریح کرد: نیروهای آمریکایی با هدف مقابله با پاسخ ایران و رهگیری موشک‌ها و پهپادهای آن، برای دشمن اسرائیلی ۷ کمربند و لایه امنیتی ساختند. پاسخ ایران از نظر شتاب، کمیت و کیفیت بسیار قوی بود. دشمن به دنبال این بود که جمهوری اسلامی را منحرف کند تا پاسخ از سرزمینش و به سوی فلسطین اشغالی نباشد. پاسخ از خاک ایران یک پایگاه نظامی را که از مهمترین پایگاه های نظامی دشمن در فلسطین اشغالی است، هدف قرار داد. پاسخ ایران با مشارکت محور مقاومت، فرصت مهمی را برای هدف قرار دادن دشمن اسرائیلی ایجاد کرد. عملیات «وعده صادق» معادله جدیدی را برای پاسخ به دشمن اسرائیلی ایجاد کرد. دشمن اسراییلی ده‌ها سال است که عادت کرده به کشورهای عربی و اسلامی حمله کند اما پاسخی دریافت نکند و حداکثر در برخی موارد به سازمان ملل شکایت شود. پاسخ ایران قواعد درگیری با دشمن را تثبیت کرد بدین صورت که اگر بار دیگر حمله کند، با قاطعیت به آن پاسخ داده خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از اینکه دشمنان نتوانستند برادران ما در جمهوری اسلامی را از پاسخگویی منصرف کنند، به تحریف واقعیت‌ها درباره عملیات و کم ارزش جلوه دادن آن روی آوردند. دشمنان سعی کردند حمله ایران را به گونه ای نشان دهند که گویی هیچ تأثیر و اهمیتی ندارد و آنها توانسته‌اند با موفقیت با آن مقابله کنند.مردم فلسطین با مشاهده این که کشوری جرأت کرده دشمن اسرائیلی را در این سطح هدف قرار دهد، خوشحال شدند. این در حالی است که منطق نتانیاهو به دستورالعمل برخی رسانه‌های عربی تبدیل شد و آنها سعی کردند حساب واکنش ایران را از حساب حمایت از مردم فلسطین جدا کنند. مشکل آمریکا و غرب با ایران، حمایت این کشور از مردم فلسطین و مجاهدان آن است. نشان دادن مسئله فلسطین از سوی دشمنان و برخی کشورهای عربی به عنوان یک مسئله ایرانی، جمهوری اسلامی را در قضیه حمایت از فلسطین متمایز می‌کند. اگر دشمن اسرائیلی به ایران پاسخ دهد، ایران قوی‌تر پاسخ خواهد داد و این به نفع ملت فلسطین است.

رهبر انصار الله یمن با اشاره به فعالیت محور مقاومت در حمایت از مردم غزه خاطرنشان کرد: حزب الله طی دو هفته گذشته به صورت آشکار عملیات ضدصهیونیستی را تشدید کرده و تأثیر آن بر دشمن ادامه دارد و در حال افزایش است. جبهه عراق نیز به مسیر خود ادامه می دهد و در عملیات وعده صادق مشارکت داشت. شمار عملیات‌های پشتیبانی یمن نیز طی دو هفته اخیر از دریای سرخ تا اقیانوس هند به ۱۴ عملیات رسید. اقیانوس هند  و همچنین جنوب فلسطین اشغالی به عرصه عملیات علیه اهداف دشمن تبدیل شده است. این ۱۴ عملیات با ۳۶ موشک بالستیک و بالدار و پهپاد انجام شد. در این مدت ۸ کشتی مرتبط با دشمنان را هدف قرار دادیم و تعداد کشتی های مورد هدف به ۹۸ کشتی رسید و به زودی به ۱۰۰ کشتی خواهد رسید. عملیات نیروهای یمنی به لطف خدا ادامه دارد و تأثیر آن عظیم و موفقیت آمیز است.

الحوثی تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر چندین کشتی و یگان دریایی از دریای سرخ عقب نشینی کردند و این روند مفیدی است و همه کسانی که عقب نشینی می کنند از اثربخشی عملیات می گویند. ما به آمریکایی ها، انگلیسی ها و همه هشدار می دهیم که هیچ کسی نمی تواند عملیات ما را در حمایت از غزه متوقف کند. نه عملیات متقابل علیه کشورمان و نه لشکرکشی ناوهای جنگی، عملیات ما را برای اعمال فشار به منظور توقف محاصره نوار غزه متوقف نخواهد کرد. ما هشدار می دهیم که به نفع هیچ طرفی نخواهد بود که برای راضی کردن آمریکا، با این کشور همراهی کند. هیچ خطری کشتی‌های متعلق به کشورهای اروپایی را که عازم بنادر فلسطین اشغالی نباشند، تهدید نمی‌کند. دشمن به شکست خود اعتراف کرده و خسارات اقتصادی رژیم صهیونیستی و آمریکا و هر کشور دیگری که از این رژیم حمایت کند، بسیار زیاد بوده و رو به افزایش است.

دبیرکل جنبش انصار الله یمن در پایان سخنرانی خود گفت: تنها راه‌حل اوضاع کنونی که به نفع همه طرف‌ها باشد، توقف تجاوز به نوار غزه و لغو محاصره آن و اجازه ورود مواد غذایی و دارویی برای ساکنان این باریکه است. راهپیمایی میلیونی هر هفته مردم یمن در حمایت از غزه بسیار مهم است. من از ملت بزرگ یمن می خواهم فردا نیز مانند هفته‌های گذشته به صورت گسترده در خیابان‌ها حاضر شوند و ثبات و اثرگذاری خود را در مسیر نبرد اثبات کنند.

کد خبر ۶۰۸۲۰۳۰

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس ضمن قدردانی از حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی مواضع جانبدارانه غرب در حمایت فوری از رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که همچنان تحولات واکنش قانونی و به حق ایران علیه رژیم صهیونیستی در نتیجه جنایت این رژیم در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق و ترور شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند.

حماس اعلام کرد: ما از یک سو از اقدام جمهوری اسلامی قدردانی می‌کنیم و از سوی دیگر موضع جانبدارانه غرب در حمایت فوری از رژیم اشغالگر را محکوم می‌نمائیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این موضع جانبدارانه در حالی است که غرب همچنان در برابر نسل‌کشی جمعی مردم غزه و آزار ملت ما در قدس و کرانه باختری و شکنجه اسیران ما در زندان‌های اشغالگران سکوت اختیار کرده است.

جنبش حماس تاکید کرد: واکنش جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که زمان عربده‌کشی دلخواه و بدون حساب وکتاب و مجازات رژیم صهیونیستی پایان یافته است و همراه آن خیال‌بافی‌های تکیه بر آن نیز پایان گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنبش حماس بر دعوت خود از امت عرب، امت اسلام، نیروهای منطقه و آزادگان جهان برای تداوم حمایت از ملت فلسطین در نبرد بزرگ طوفان الاقصی برای آزادی سرزمین و مقدسات خود تاکید می‌کند.

کد خبر ۶۰۸۱۴۳۹

رییس‌جمهور کشورمان گفت: قاطعانه اعلام می‌کنیم هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن قدردانی از موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در قبال دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه، این اقدام تروریستی را نقض صریح قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون وین و تهدیدی جدی علیه صلح بین‌المللی دانست و تصریح کرد: نقش مخرب آمریکا و برخی کشورهای غربی و بی‌عملی و ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت در برخورد با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه موجب شد، جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کند.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، تاکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.

آیت‌الله رئیسی ضمن قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیک دولت روسیه برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل، تصریح کرد: به آن دسته از کشورهایی که با رویکردی دوگانه در مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی، از افزایش تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه، از حمایت خود از نسل‌کُشی و جنایت‌گری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین دست بردارند.

پوتین: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن محکوم‌کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.

رئیس‌جمهور روسیه با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشورهای غربی در تنش‌زایی در منطقه، تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی همچنین ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف تجاری، امنیتی، انرژی، حمل و نقل و علم و فناوری بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات و تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

کد خبر ۶۰۸۰۱۴۷

رییسی در تماس تلفنی امیر قطر:

کوچک‌ترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخ سهمگین مواجه خواهد شد

کوچک‌ترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخ سهمگین مواجه خواهد شد

رییس‌جمهور کشورمان گفت: قاطعانه اعلام می‌کنیم که کوچکترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان شامگاه دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» ضمن تبریک عید سعید فطر به وی و مردم کشورش، با اشاره به تحولات اخیر منطقه مهمترین موضوع حال حاضر منطقه و حتی جهان را تداوم نسل‌کُشی بی‌رحمانه فلسطینیان غزه و ضرورت تلاش مؤثر برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی دانست و افزود: کودک‌کُشی، نسل‌کُشی و جنایات هولناک صهیونیست‌ها در حالی با حمایت کامل آمریکا و برخی کشورهای غربی تداوم یافته است که مردم مظلوم و مقتدر غزه با مقاومت خود همچنان پیروز میدان هستند.

رییس‌جمهوردر ادامه اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نشانه استیصال ناشی از دست نیافتن این رژیم به اهدافش از حمله به غزه توصیف و تصریح کرد: برخلاف انتظار تمامآزدیخواهان و ملت‌های آزاده و همچنین برخلاف نص صریح قوانین بین‌المللی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت همانند کوتاهی و بی عملی‌شان در توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه، به حداقل وظایف قانونی خود در محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق نیز عمل نکردند، لذا جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کرد.

آیت‌الله رئیسی بار دیگر با تاکید بر ضرورت اتخاذ اقدامات بازدارنده در برابر تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به‌ویژه از سوی کشورهای اسلامی، حمایت‌های کورکورانه برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی را زمینه تنش‌زایی در منطقه دانست و تصریح کرد: همانطور که قبلاً هم رسماً اعلام کردیم عملیات وعده صادق با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شد. اینک قاطعانه اعلام می‌کنیم که کوچک‌ترین اقدام علیه منافع ایران قطعاً با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.

امیر قطر: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با متشنج‌کردن اوضاع، افکار عمومی جهانی را از جنایات در غزه منحرف کند

شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» نیز در این مکالمه تلفنی ضمن تبریک متقابل عید فطر، روابط دو کشور را بر اساس اعتماد عالی متقابل میان سران دو کشور، متمایز و ممتاز توصیف و تصریح کرد: ایران و قطر در همه احوال و شرایط پشتیبان و حامی یکدیگر بوده و هستند.

امیر قطر با اشاره به تلاش کشورش برای محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق افزود: امروز شاهد بالاترین سطح همگرایی جهانی و مردمی در حمایت از آرمان فلسطین هستیم و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با متشنج‌کردن اوضاع، افکار عمومی جهانی را از جنایات خود در غزه منحرف کند.

وی درایت جمهوری اسلامی ایران در طراحی و اجرای پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی را ستود و آن را حاوی پیامی واضح و روشن برای همگان دانست.

کد خبر ۶۰۷۹۵۱۰

محافل امنیتی و نظامی رژیم صهیونسیتی پس از عملیات «وعده صادق» این مسأله را مطرح می کنند که اگر واکنش سخت ایران پیش بینی می شد، عملیات تجاوز به کنسولگری تهران در دمشق اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از انتقاد تند محافل صهیونیستی نسبت به دیگر موسسه‌های امنیتی و نظامی این رژیم در خصوص اتخاذ تصمیم حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر دادند. بر اساس این انتقادها، سرویس‌های مذکور باید پیش‌بینی حمله تاریخی ایران را می‌کردند و اگر این پیش‌بینی صورت می‌گرفت، عملیات مذکور اصلاً تایید نمی‌شد.

این اذعان محافل صهیونیستی نمود عینی بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری مبنی بر این نکته است که رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق دچار اشتباه شد و نسبت به این اشتباه پشیمان خواهد شد.

وبگاه صهیونیستی واللاه در این رابطه نوشت که بخش‌هایی از موسسه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی انتقادهایی را متوجه ارتش و بویژه هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش مبنی بر حمله به کنسولگری ایران در دمشق کرده‌اند.

این سایت خبری به نقل از منابع آگاه نوشت که بر اساس این انتقادها باید پیش‌بینی واکنش ایرانی‌ها در حمله به اسراییل باید صورت می‌گرفت.

بر اساس اعلام این منابع اگر سران رژیم صهیونیستی پیش‌بینی چنین واکنشی از سوی ایران را داشتند، این موضوع در تصمیم‌سازی موسسات امنیتی و تصویب این عملیات قطعا تاثیر داشت.

این وبگاه صهیونیستی می‌افزاید که رئیس ستاد ارتش اسراییل پیش‌بینی واکنشی ضعیف از سوی ایرانی‌ها را داشت.

بر اساس اعلام این سایت خبری، برخی تشکیلات نظامی دیگر صهیونیستی از جمله بخش فنی و لجستیک و بخش پشتیبانی نیروی هوایی نیز در این حمله مورد انتقادهای گسترده‌ای قرار گرفته‌اند.

یوآو لیمور تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی اسراییل هیوم نیز در این رابطه می‌نویسد که حمله ایران از دو جنبه بسیار غیر عادی بود، اول اینکه این حمله بی‌سابقه بود و نکته دوم در مورد قدرت و شدت این حمله بود.

لیمور می‌افزاید که این اولین بار بود که ایران به صورت علنی و از اراضی خود اسراییل را مورد حمله قرار داد و از نظر قدرت هم ایران دو پایگاه نیروی هوایی در منطقه النقب یعنی نتساریم و نواتیم و نیز یگان رصد هوایی را مورد حمله قرار داد و معادلات بازدارندگی جدیدی را در برابر اسراییل ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه اسراییل بدون حمایت آمریکا به سختی می‌تواند از خود دفاع کند، تصریح کرد که در این عرصه انگلیس و فرانسه و آلمان همراه با چند کشور دیگر به حمایت از تل آویو پرداختند.

کد خبر ۶۰۷۹۶۵۶

قائم مقام سابق وزیرخارجه پاکستان درباره عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: ایران درس عبرت آموزی به اسراییل داد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: شمشاد احمد خان قائم مقام سابق وزیرخارجه پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پاسخ پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایت صهیونیست‌ها علیه کنسولگری کشورمان در دمشق اظهار داشت: ایران به جنایات رژیم صهیونستی پاسخ کوبنده و درس عبرت آموزی داد.

این مسئول سابق پاکستانی گفت: اقدام تلافی جویانه ایران نیز از نظر قانونی صحیح و به موقع بود. ایران چنان پاسخ محکمی داد که جهان را شگفت زده کرد. ایران از حق خود بر اساس منشور سازمان ملل استفاده کرده است.

شمشاد احمد خان در ادامه گفت: من ایرانی‌ها را خوب می‌شناسم، اگر ملت باغیرت مسلمانی در دنیا وجود داشته باشد، آن ملت ایران است.

وی گفت: کاری که ایران در این شرایط انجام داده خوب است. ایران هرگز برده داری را نپذیرفت. وقتی آمریکا در سال ۱۹۵۳ از طریق شاه ایران تلاش کرد مردم ایران را به بردگی بکشد، ایرانیان با به راه انداختن انقلاب اسلامی آن را خنثی کردند. راهی که ایران در این مقطع برای خود انتخاب کرده است برای ما درس است. آمریکا جرأت انجام کاری علیه ایران را ندارد.

وی در پایان گفت: ایران همیشه در راه درست بوده و هرگز برده داری را نپذیرفت. من حتی قبل از انقلاب اسلامی هم در ایران زندگی می‌کردم، آن زمان صحبت می‌کردیم که در این کشور انقلاب خواهد شد. ایران با پاسخی صریح به جهان، اسراییل را بیشتر تحقیر کرده است. اسراییل به عنوان یک قدرت شکست ناپذیر در کشورهای عربی معرفی می‌شد اما عملیات تنبیهی ایران اساساً این تصور را از بین برده است. عملیات ایران باعث افزایش انگیزه شاخه‌های مقاومت در منطقه به ویژه در میان جوانان فلسطینی خواهد شد تا با شور و حرارت بیشتری نسبت به قبل با نیروهای امنیتی اسراییل مبارزه کنند.

کد خبر ۶۰۷۸۵۲۳
تنبیه متجاوز؛ اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مسئولان اسرائیلی اعلام کرد که ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود به اسرائیل را آغاز کرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی عراق به نقل از وزیر حمل و نقل این کشور اعلام کرد که حریم هوایی عراق بسته شده و تمام پروازها متوقف شده است.

شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد: عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی از دقایقی پیش آغاز شده است.

 

به گزارش ایسنا، دانیل هگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، در یک نشست خبری اعلام کرد: مردم اسرائیل در جاهای امن بمانند.

وی گفت: ارتش اسرائیل و پدافند هوایی آماده مقابله با تهدیدات ایران است که طی ساعات آتی رخ خواهد داد. با آمریکا و شرکای منطقه‌ای برای تعامل با هرگونه حمله هماهنگی داریم.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: تلاش می‌کنیم که پهپادها وارد اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) نشوند و به محض ورود آژیرهای خطر به صدا در می‌آیند.

هگاری گفت: ایران پهپاد به سمت ما شلیک کرد، ساعت ها طول می‌کشد تا پهپادهای ایرانی به اسرائیل برسند. پدافند هوایی و نیروی دریایی در حالت آماده‌باش است.

یک مقام آمریکایی به اسپوتنیک گفت از آغاز حمله تلافی‌جویانه ایران مطلع هستند.

وبگاه آمریکایی آکسیوس خبر داده «حملات ایران به اسرائیل نه با ده‌ها بلکه با صدها پهپاد انجام شده است».

 

از سوی دیگر کاخ سفید نیز اعلام کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا و معاونش «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور را از رویدادهای خاورمیانه مطلع کردند.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد واشنگتن انتظار دارد در ساعات آینده موشک‌هایی از ایران، جنوب لبنان و حتی شاید یمن به علاوه پهپادهایی به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شوند.

شبکه فاکس نیوز خبر داده همزمان با عملیات تلافی‌جویانه ایران، «مایکل کوریلا» رئیس سنتکام که در ۲ روز گذشته در تل‌آویو حضور داشت، سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده است.

خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان خبر داده بایدن عصر یکشنبه سخنرانی خواهد داشت.

یک منبع بلندپایه مصری گفت قاهره به دقت تحولات در منطقه را زیر نظر دارد و به تماس‌های خود با همه طرف‌ها برای تنش‌زدایی ادامه می‌دهد.

واشنگتن خبر داده بایدن برای تشکیل جلسه با تیم امنیت ملی خود وارد کاخ سفید شده است.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با حضور نتانیاهو در تل‌آویو آغاز شده است.

الجزیره خبر داده شورای جنگ اسرائیل در پناهگاه زیرزمینی در مقر وزارت جنگ در تل‌آویو تشکیل جلسه داد.

 

شلیک ده‌ها موشک و پهپاد به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

 

حریم هوایی کشورهای منطقه از جمله اردن، کویت، عراق و لبنان موقتا بسته شده است.

انگلیس و فرانسه حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند.

شرکت امنیت دریایی انگلیسی امبری از پرتاب پهپاد از یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

خبرنگار اسپوتنیک در جنوب سوریه می‌گوید پهپادهای ایرانی از مرز سوریه-اردن عبور کرده و در راه رسیدن به سرزمین‌های اشغالی است.

رسانه‌ها از به‌صدادرآمدن آژیر هشدار حملات در جولان اشغالی و همچنین کریات شمونه خبر می‌دهند.

روزنامه الاخبار از شلیک ده‌ها راکت از لبنان به سمت جولان و الجلیل خبر داد.

شماری از مردم در جنوب بیروت از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

رسانه‌ها همچنین گفته‌اند برای اولین بار در بیش از ۶ ماه گذشته، آسمان غزه خالی از جنگنده‌های اسرائیلی شده است.

 

رژیم  صهیونیست به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت ایران تنها مقرهای نظامی را هدف قرار می‌دهد.

نخست‌وزیر هلند هم اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

یک مقام آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی گفت واشنگتن معتقد است ایران با ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به سرزمین‌های اشغالی حمله می‌کند.

دولت اردن اعلام وضعیت اضطراری در این کشور را تکذیب کرد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقر پدافند هوایی وموشکی در پادگان کیلع واقع در جولان اشغالی سوریه را با ده‌ها موشک کاتوشیا هدف قرار دادیم.

تصاویری نیز در شبکه های اجتماعی از عبور موشک‌های ایران از آسمان عراق به سمت سرزمین‌هاش اشغالی منتشر شده است.

 

«مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی می‌گوید حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی «گسترده‌تر از انتظار اولیه» خواهد بود.

نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های صهیونیست نوشت انتظار می‌رود پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی و نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف حملات ایران باشد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز در خبری اعلام کرد که مسئولان آمریکایی از اسرائیل خواستند قبل از هرگونه پاسخ به ایران با واشنگتن رایزنی کنند.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: موج جدید پهپادهای ایرانی وارد حریم هوایی استان میسان در جنوب عراق شدند.

اتحادیه اروپا حمله تلافی‌جویانه ایران را محکوم و آن را تنشی بی‌سابقه توصیف کرد.

رسانه‌ها از شنیده‌شدن صدای آژیر هشدار حمله در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی از جمله در النقب واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شنیده‌شدن انفجارهایی در النقب، حیفا، بیت‌المقدس و رام‌الله خبر می‌دهند.

 

اصابت موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
پرتابه‌های ایرانی بر فراز پارلمان رژیم صهیونیستی

 

العربیه خبر داد هواپیمایی سعودی پروازهای خود را بر فراز منطقه شمالی این کشور تعلیق کرد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی از برخورد پرتابه‌هایی به جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند.

رسانه‌های غربی مدعی هستند آمریکا، فرانسه، انگلیس و اردن به رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادهای ایرانی کمک کرده‌اند.

برخی خبرها حاکی از برخورد موشک‌های ایرانی به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی است.

بایدن اعلام کرد با مشاوران امنیت ملی خود درباره پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دیدار و بر «تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل» تاکید کرده است.

ویدئوهای از برخورد موشک‌های ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی منتشر شده است.

خبرگزاری فلسطینی شهاب از اصابت موشک‌های ایران به پایگاه نظامی رامون در النقب خبر داد.

گفته شده هفت موشک ایران به این پایگاه هوایی اصابت کرده است.

یواس‌ای‌ تودی گزارش داده عملیات ایران یک «حمله تاریخی» بود.

یک مقام ارشد آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفته ایران تاکنون ۱۵۰ موشک شلیک کرده است.

ترامپ در اظهاراتی مدعی شد: اگر رئیس جمهور بودم حمله ایران هیچ‌گاه رخ نمی‌داد.

در پی پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ این رژیم با وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته حملات ایران همچنان ادامه دارد و تاکنون ۲۰۰ پرتابه شلیک شده است.

او همچنین به هدف قرار گرفتن یک پایگاه ارتش این رژیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی اعتراف کرده است.

شماری از مردم عراق نیز به خیابان‌های بغداد آمده و از اقدام تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

عربستان سعودی از تشدید تنش در منطقه ابراز نگرانی کرد و از تمامی طرف‌ها خواست از خود خویشتن‌داری نشان دهند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت منطقه و جهان تحمل یک جنگ دیگر را ندارد و از تمام طرف‌ها خواست خویشتن‌داری حداکثری از خود نشان دهند و از اقداماتی که منجر به تقابل نظامی می‌شود، خودداری کنند.

طبق گزارش اسپوتنیک، پنتاگون خبر داده «تیم امنیت ملی بایدن با شرکای خود در منطقه کار خواهد کرد تا از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری کند».

رسانه عبری اسرائیل هیوم از پایان گفت‌وگو بین بایدن و نتانیاهو خبر داد و نوشت رئیس‌جمهور آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست از پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران خودداری کند.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز اختیارات مربوط به تصمیم‌گیری در مورد تعیین نحوه پاسخ به حمله ‎ایران را به کابینه جنگی این رژیم که متشکل از ‎نتانیاهو، گالانت و گانتز تفویض کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *